ျမန္မာ ႏိုင္င ံရဲ႕ပညာေရး စနစ္ကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ေ၀ဖန္ ခ်က္ေပး ေနပါတယ္။ေကာင္းတာ ေျပာသလို မေကာင္းတာ ေျပာတဲ့ သူေတြလဲ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လဲ အစိုးရ အဆက္ဆက္က စနစ္ေတြ၊ နည္းလမ္းေတြ တစ္မ်ိဳးၿပီး တစ္မ်ိဳး ျပင္ဆင ္ျပ႒ာန္းေန တာ နဲ႔ကို ျပင္ဆင္ စမ္းသပ္လို႕ မၿပီးႏိုင္ ေတာ့ဘူး။ခ်မ္းသာတဲ့ အသိုင္း အ၀ိုင္းနဲ႔ ႏိုင္ငံ ရပ္ျခားကိုမွ အထင္ႀကီးတဲ့ အသိုင္း အ၀ိုင္းက လူေတြဟာ ျမန္မာ ႏိုင္ငံမွာ ပညာသင္ ၾကားရ ျခင္းထက္ သူမ်ား ႏိုင္ငံမွာ ပညာ သင္ၾကား ရတာ ကို ဂုဏ္ယူေလ့ ရွိၾကပါတယ္။ အထူး သျဖင့္ အေရွ႕ေတာင္ အာရွမွာ ဆိုရင္ စကၤာပူႏိုင္ငံရဲ႕ပညာေရး စနစ္ကို ပိုၿပီး အထင္ ႀကီးေလ ့ရွိသလို အမ်ားဆံုး သြားေရာက ္ေနတာ ကလဲ စကၤာပူႏိုင္ငံ ျဖစ္ေနပါတယ္။
စကာၤပူရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ကို ထင္ဟပ္ေစတဲ့
ျဖစ္ရပ္တစ္ခု အခုျဖစ္ေနပါတယ္။အဲဒါကေတာ့စကၤာပူအမ်ိဳးသား တကၠသုိလ္က တြဲဖက္ပါေမာကၡျဖစ္သူ
Tey Tsun Hang ဟာ အသက္ (၂၃)ႏွစ္အရြယ္ ဥပေဒ ေက်ာင္းသူတစ္ဦးကို စာေမးပြဲေအာင္မွတ္ေကာင္း
ရရွိေစရန္အတြက္ လိင္ဆက္ဆံမႈ ျပဳခဲ့သည္ဟူေသာ စြပ္စြဲခ်က္ျဖင့္ စစ္ေဆး ခံေနရ ပါတယ္။
စာေမးပြဲ
ေအာင္မွတ္ေကာင္း ရရွိေစဖို႔ ပါေမာကၡထံသို႔ ေက်ာင္းသူတစ္ဦးမွ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး
ႏွစ္ဦးသေဘာတူညီမႈျဖင့္ တႀကိမ္ထက္မနည္း လိင္ဆက္ဆံမႈ ျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီေက်ာင္းသူဟာ
အမွတ္ေကာင္းနဲ႔ ေအာင္ျမင္သြားၿပီး ဥပေဒ အက်ိဳးေဆာင္ကုမၸဏီမွာ အလုပ္ ရသြားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေက်ာင္းသူ အေနနဲ႔ သူ႔နည္းတူ သူ႔ရဲ႕သူငယ္ခ်င္းေတြ
အမွတ္ ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေအာင္ျမင္ဖို႔ပါေမာကၡ ႏွင့္လိင္ဆက္ဆံမႈအေၾကာင္းဖြင့္ေျပာရာမွခုလိုမ်ိဳးအမႈ ေပၚေပါက္လာ
ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလိုမ်ိဳး
ေက်ာင္းသူေတြနဲ႔ ပါေမာကၡအၾကား လိင္ဆက္ဆံမႈ ျဖစ္ေစတဲ့အေၾကာင္းတစ္ရပ္ကေတာ့ စကၤာပူမွာရွိေနတဲ့ ဥပေဒအက်ိဳးေဆာင္ကုမၸဏီေတြဟာ
ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႕ စုစုေပါင္းရမွတ္ကို အေျခခံၿပီး အလုပ္ေခၚေလ့ရွိတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္
ျဖစ္ပါတယ္။
ပါေမာကၡ
Tey Tsun Hang သည္ ပညာထူးခၽြန္သူ တစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။ ေအာက္စဖိုဒ့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္း ထြက္
ျဖစ္ကာ ေက်ာင္းသားမ်ား ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ ဆရာတစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။ တကၠသိုလ္မွာ
တာ၀န္မထမ္းေဆာင္ မီ ခရိုင္တရားသူႀကီးအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ဥပေဒခ်ဳပ္ရဲ႕အႀကံေပးေကာင္စီမွာအဖဲြ႔၀င္တဦးအျဖစ္
တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ ခဲ့သူတစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။ ခုခါမွာေတာ့ သူဟာေက်ာင္းသူတစ္ဦးနဲ႔ မဖြယ္မရာလိင္ဆက္ဆံမႈ
ျပဳခဲ့တဲ့အတြက္ အမႈဖြင့္ အေရး ယူျခင္းခံေနရသူျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာေတာ့ ဒီလိုဆိုးရြားတဲ့ ပညာေရးစနစ္မ်ဳိး မရွိေသးပါဘူးလို႔
တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတစ္ဦးက ေျပာျပပါတယ္။
မင္းေအာင္၊ ရန္ကုန္။
No comments:
Post a Comment