အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း လုပ္ငန္းခြင္ဝင္ေနတဲ့ ကေလးေတြအတြက္ ေရြ႕လ်ားစာသင္ခန္း (mobile classroom)ေတြ ျပဳလုပ္သြားမယ္လုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ုံးျပန္ၾကားေရးတာဝန္ခံ ေဒၚေဆြဇင္ထုိက္ ထံက သိရပါတယ္။
'ပထမဆုံး target group ကေတာ့ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ကုိ ရည္ရြယ္တယ္ဆုိေတာ့ စားပဲြထုိးေပါ့၊ စားပဲြ ထုိးလုပ္ေနတဲ့ ကေလးေတြ ၁၂ ႏွစ္ေလာက္အထိကုိ ေတြ႕ေနရတယ္ေလ၊ အဲဒီအရြယ္ေတြကုိ သူတုိ႔ စာေမးပဲြေျဖခ်င္တယ္ဆုိရင္ ေျဖလုိ႔ရေအာင္၊ မေျဖခ်င္ရင္လဲပဲ life scale ေပါ့၊ အဲဒါမ်ဳိး ေတြရႏုိင္ေအာင္ လုိ႔ စီစဥ္ပါတယ္၊ ေနာက္ႏွစ္ေလာက္ေတာ့ျဖစ္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနတယ္' လုိ႔ ေဒၚေဆြဇင္ထုိက္က ေျပာပါ တယ္။
မုိဘုိင္းစာသင္ခန္းအတြက္ သံရည္က်ဳိမယ့္ စစ္က်န္ကားေဟာင္းတစ္စီး ရွာေဖြေနၿပီး အဲသည္ကားကုိ အဲကြန္းတပ္ၿပီး ကြန္ပ်ဴတာေတြထည့္မယ္။ ကေလးေတြအတြက္ စားပဲြ၊ ကုလားထုိင္နဲ႔ ဝႈိက္ဘုတ္ထည့္ ထားမယ္။ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းအတြက္ နယူးေယာက္မွာရွိတဲ့ ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ NGO group ကုိ အပ္ၿပီး ပုံေဖာ္ထားတယ္လုိ႔လည္း ေဒၚေဆြဇင္ထုိက္ က ေျပာပါတယ္။
'ကားထဲမွာေတာ့ အေယာက္ ၂၀၊ ၃၀ ေလာက္ ဆံ့ေအာင္လုပ္မယ္လုိ႔ စိတ္ကူးထားတယ္၊ တစ္ႏုိင္ငံ လုံးအတုိင္းအတာနဲ႔ေတာ့ ဘယ္လုပ္ႏုိင္ဦးမလဲ၊ ပထမဆုံး pilot project ကုိေတာင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲမွာ ရွိတဲ့ မနက္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ဖြင့္၊ ညေနဘက္ပိတ္တ့ဲဆုိင္ေတြကုိ ညဘက္မွာ သင္ေပးဖုိ႔ ခ်ိတ္ၿပီး သြားရမွာပဲ၊ Lucky Seven နဲ႔လုပ္ဖုိ႔ စီစဥ္ထားတယ္' လုိ႔ ေဒၚေဆြဇင္ထုိက္က ေျပာပါတယ္။
စာသင္ေက်ာင္းေတြမွာ သင္ေနတဲ့သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းမ်ဳိးမ
ေဒၚေဆြဇင္ထုိက္က 'အသက္က True my own result ေပါ့ေနာ္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲကုိ ေလွ်ာက္သြား ၾကည့္တဲ့အခါ ၁၃ ႏွစ္ေလာက္အရြယ္က ေက်ာင္းမတက္ခ်င္ေတာ့ဘူး၊ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္အရြယ္က စာသင္ ခ်င္ေသးတယ္၊ အဲဒီေတာ့သင္ခ်င္မယ့္သူလဲပဲ human right အရ choice ရွိတယ္၊ ေရြးခြင့္ရွိ တယ္၊ စာသင္တာက ကၽြန္မတုိ႔သင္ေပးတာက သူ႔ဘဝအတြက္အသုံးဝင္မယ္ထင္လုိ႔ပါ
ကေလးေတြ ေက်ာင္းမတက္ႏုိင္တာဟာ ကေလးေတြက ေက်ာင္းကုိ သြားေနရလုိ႔ျဖစ္တာ။ တခ်ဳိ႕နယ္ ေတြ မွာ ဆုိရင္ ကေလးေတြေက်ာင္းတက္ဖုိ႔အတြက္ သုံးနာရီေလာက္ လမ္းေလွ်ာက္ရတာေတြရွိတယ္ လုိ႔ ပါေမာကၡ ေဒါက္တာ ေအာင္ထြန္းသက္ကလည္း သုံးသပ္ပါတယ္။
ေဒါက္တာ ေအာင္ထြန္းသက္ကပဲ 'အဲဒါေၾကာင့္ mobile school တုိ႔လုိေပါ့၊ ေက်ာင္းဆုိတာ အ ေဆာက္ အအုံ ရွိစရာမလုိဘူး၊ သစ္ပင္တစ္ပင္ေအာက္မွာလဲ ေက်ာင္းလုပ္လုိ႔ရတယ္၊ ကမ့္ေလးတစ္ခုမွာ လဲ ေက်ာင္းလုပ္လုိ႔ရတယ္၊ ဆရာတုိ႔ဒီ concept အရ ကေလးေတြရွိတဲ့ေနရာ သြားရေအာင္' လုိ႔ ေျပာ ပါတယ္။
ကုမုျဒာ
SkyNet TV Browser
No comments:
Post a Comment