ဇြန္လ ၆ ရက္မွ ၁၀ ရက္ေန႔အထိ ျပဳလုပ္မည့္ တရုတ္ႏိုင္ငံ၊ ယူနန္ျပည္နယ္၊ ကူမင္း ကုန္စည္ျပပြဲ သို႔ ျမန္မာနိုင္ငံမွ စိီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ ၁၈၀ ေက်ာ္ သြားေရာက္မည္ဟု ကုန္သည္မ်ားနွင့္ စက္မႈ လုပ္ငန္း ရွင္မ်ား အသင္းခ်ဳပ္ (UMFCCI) မွတဆင့္ သိရသည္။
“စီးပြားေရးနွင့္ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ျပည္ေထာင္စုဝန္ၾကီးနဲ႔ တာဝန္ရိွသူေတြ၊ ကုန္သည္စက္မႈ အသင္း ခ်ဳပ္မွ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔၊ သမဝါယမ ဦးစီးဌာနမွ ဦးေဆာင္တဲ့ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔၊ သစ္လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းနဲ႔ ေက်ာက္မ်က္ရတနာ ေရာင္းဝယ္ေရးအသင္းတို႔မွ ျပခန္းေပါင္း ၃၀ ပါဝင္ျပသမွာျဖစ္ျပီး ကိုယ္စား လွယ္အဖြဲ႔ စုစုေပါင္း ၁၈၀ ေက်ာ္ တက္ေရာက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု UMFCCI ဒု-ဥကၠ႒ ဦးေဇာ္မင္းဝင္း က အတည္ျပဳ ေျပာၾကားသည္။
ပထမအၾကိမ္ တရုတ္-ေတာင္အာရွျပပြဲနွင့္ ၂၁ ၾကိမ္ေျမာက္ ကူမင္း ပို႔ကုန္/သြင္းကုန္ ျပပြဲကို ေတာင္အာရွ
နိုင္ငံမ်ားနွင့္ တရုတ္ႏိုင္ငံအၾကား စီးပြားေရးခ်ိတ္ဆက္မႈနွင့္ ကုန္သြယ္မႈ လမ္းေၾကာင္း ပြင့္ေစရန္ ရည္ရြယ္ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။
“ဒီျပပြဲမွာ သြားေရာက္ျပသရင္ တရုတ္ကုန္သည္ေတြအျပင္ အျခားနိုင္ငံေပါင္း ၄၀ က စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ ၅,၀၀၀ ခန္႔ လာေရာက္မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေစ်းကြက္ေတြ ပိုရလာမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ရ ပါတယ္။ ျပပြဲမွာ လက္မႈအႏုပညာေတြ၊ သစ္နဲ႔ ေက်ာက္မ်က္ေတြလည္း ဝင္ေရာက္ ျပသမွာပါ။” ဟု ကူမင္း ကုန္စည္ျပပြဲေကာ္မတီ၏ အတြင္းေရးမွဴး ဦးမ်ဳိးသန္႔ က ေျပာသည္။
ကူမင္းကုန္စည္ျပပြဲသို႔ ၁၉၉၅ ခုမွ စတင္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံက ပါဝင္ျပသခဲ့သည္။ ၂၀၁၀ ခုနွစ္ တြင္ ျပခန္ေပါင္း ၃၆ ခန္းျဖင့္ ကုမၸဏီ ၂၅ ခုမွ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ ၁၄၆ ဦး တက္ေရာက္ခဲ့သည္။ ၂၀၁၁ ခုနွစ္တြင္ ျပ ခန္းေပါင္း ၃၀ ျဖင့္ ကုမၸဏီ ၁၆ ခုမွ လုပ္ငန္းရွင္ ၁၄၅ ဦး တက္ေရာက္ခဲ့ျပီး ၂၀၁၂ ခုနွစ္တြင္ ကုမၸဏီ ၂၈ ခုမွ ျပခန္းေပါင္း ၃၀ ျဖင့္ လုပ္ငန္းရွင္ ၁၄၄ ဦး တက္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။
“ဒီျပပြဲမွာ ဘယ္ေလာက္ေရာင္းရမလဲ ဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ သြားတဲ့သူက နည္းပါတယ္။ ျမန္မာ ထြက္ကုန္ေတြကို အေနာက္ႏိုင္ငံေတြက စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈေတြ လုပ္ခဲ့တုန္းက အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံေတြကိုပဲ အားကိုးျပီး ကုန္သြယ္ခဲ့ရ တာပါ။ တရုတ္ႏိုင္ငံနဲ႔က နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးေရာ၊ ပံုမွန္ ကုန္သြယ္ေရးေရာ နွစ္ခုလံုး ရိွျပီးသားပါ။ ေဖာက္သည္ ရိွျပီးသားေတြပါ။ ဒီပြဲမွာ စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ရင္လည္း ခ်ုပ္ရမယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ပြဲေတြ ျပီးမွ ေမးလ္ အဆက္အသြယ္နဲ႔ ပစၥည္းေရာင္းခ်ရမႈေတြလည္း ရိွလာနိုင္ပါတယ္” ဟု ဦးမ်ိဳးသန္႔ က ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။
Mizzima News
No comments:
Post a Comment