ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ကြန္ယက္ (NNER)၏ ဒုတိယအႀကိမ္ ပညာေရးညီလာခံ ပထမေန႔တြင္ ေက်ာင္းသား မ်ား ျပန္လည္လႊတ္ေျမာက္ေရး အပါအ၀င္ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကို ညီလာခံက ေတာင္းဆိုလိုက္သည္။
ဒုတိယအႀကိမ္ NNER ညီလာခံကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၾကည့္ျမင္တုိင္ မ်က္မျမင္ေက်ာင္းသူ ဇြန္ ၁၈ရက္က က်င္းပစဥ္။ (ဓာတ္ပံု-NNER Facebook)
ပညာေရးလႈပ္ရွားမႈေၾကာင့္ ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းခံေနရေသာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားႏွင့္ ဝန္းရံကူညီသူမ်ားကို ခ်က္ခ်င္းလႊတ္ေပးရန္(၂) ေလးပြင့္ဆိုင္ေဆြးေႏြးပြဲ၌ သေဘာတူညီၿပီးျဖစ္သည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ေတာင္းဆိုခ်က္ (၁၁)ခ်က္ကို အျမန္ဆုံး အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
NNER အဖြဲ႕၀င္ ေဒါက္တာအာကာမိုးသူက “အဓိကက အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကို ေတာင္းဆိုခဲ့တာပါ။ NNERရဲ႕ သေဘာထားပါ။ အစိုးရက သေဘာတူညီထားတဲ့ အခ်က္ေတြကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးဖုိ႔ လိုအပ္သလို ေက်ာင္းသားေတြကိုလည္း လႊတ္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆုိလိုက္တာပါ” ဟုေျပာသည္။
Education, Peace and Democracy in the ethnic nationality area၊ Edcation and Right အေၾကာင္းကို ေဆြးႏြးခဲ့ၾကသည္ဟုလည္း ေဒါက္တာအာကာ မိုးသူက ေျပာသည္။
ညီလာခံကို ဇြန္လ ၁၈ ရက္မွ ၂၀ ရက္အထိက်င္းပသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ဇြန္လ ၁၈ ရက္က က်င္းပခဲ့သည့္ ညီလာခံ ပထမေန႔ကုိ လူဦးေရ ၇၀၀ခန္႔ တက္ေရာက္ခဲ့သည္ ဟု NNER ၏ မူ၀ါဒေရးရာ လုပ္ငန္းအဖြဲ႕၀င္ မသူသူမာက မဇၩိမကိုေျပာသည္။
မသူသူမာက “အခု NNERက ေတာင္းဆိုခဲ့တဲ့ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈမရွိတဲ့ ပညာေရးစနစ္က အေကာင္အထည္ ေဖာ္မလာသလို ပညာေရးဥပေဒၾကမ္းကို ေဆြးေႏြးခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ အစိုးရက ကတိေပးၿပီး ေဖာ္ေဆာင္ေပးမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ ၁၁ ကိုလည္း ေျပာစကားနဲ႕အညီ ေဆာင္ရြက္ေပးရမွာပါ” ဟုေျပာသည္။
လက္ရွိ လႊတ္ေတာ္က ျပ႒ာန္းရန္ႀကိဳးပမ္းေနသည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ ႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္းယင္းဥပေဒသည္ NNERႏွင့္ ေက်ာင္းသားတို႔ ေတာင္းဆိုထား သည့္ အခ်က္မ်ားပါ၀င္မႈ နည္းပါးၿပီး ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ မ်ားျပားေနဆဲျဖစ္သည္ဟုလည္း မသူသူမာကဆိုသည္။
NNER၏ ႏွစ္ႏွစ္တာကာလအတြင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္ လုပ္ငန္းမ်ား၊ အားနည္းခ်က္၊ အားသာခ်က္မ်ားကိုလည္း ညီလာခံတြင္ ညိႇႏိႈင္း အေျဖရွာသြားမည္ဟုဆို သည္။
ညီလာခံကို NNER၏ ကြန္ယက္အဖြဲ႕၀င္မ်ား၊ မိတ္ဖက္အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ပညာေရးဆိုင္ရာ အရပ္ဘက္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားျဖင့္ က်င္းပျခင္းျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္အတြက္ ပထမအႀကိမ္ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးပြဲကို ၿပီးခဲ့ေသာ ၂၀၁၂ခုႏွစ္ ေအာက္တို ဘာ၆ ၊ ၇ ရက္မ်ားက ရန္ကုန္၊အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္ရွိ ခရစ္ယာန္က်မ္းစာသင္ေက်ာင္းတြင္ တစ္ႏိုင္ငံလံုးရွိ ႏုိင္ငံေရးပါတီအသီးသီးႏွင့္ ပညာေရး၊ ဘာသာေရး ဘုန္းေတာ္ ႀကီးသင္ေက်ာင္းမ်ား အပါအ၀င္ ကိုယ္ပိုင္ပုဂၢလိက ေက်ာင္းဆရာ ႏွင့္ တကၠသိုလ္ဆရာမ်ား စသည့္အဖြဲ႕ ၁၄ ဖြဲ႕တို႔ ပါ၀င္ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
ထို႔ေနာက္တြင္ ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာကြန္ရက္ (NNER) ကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလတြင္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ပညာေရးကြန္ ရက္၊Thinking Classroom Foundation၊ Educationalist Network၊ ၈၈ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႕အစည္း၊ လူ႔ေဘာင္သစ္ ဒီမိုကရက္တစ္ ပါတီ၊ Generation Wave၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပုဂၢလိက ဆရာမ်ားအသင္းခ်ဳပ္၊ တကၠသိုလ္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အစည္းအ႐ံုး၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား (ဗ.က.သ၊ တ.က.သ၊ က. သ.ဖ)၊ ဗုဒၶဘာသာဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ေက်ာင္းမ်ား၊ ခရစ္ယာန္အေျချပဳ ဓမၼတကၠသိုလ္ႏွင့္ ေက်ာင္းမ်ား တိုင္းရင္းသားပညာေရး အဖြဲ႕အစည္း မ်ားႏွင့္ ပညာရွင္မ်ားက စတင္ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္။
mizzima
တိုင္းျပည္ပ်က္ေအာင္လုပ္ေနတဲ ့သူေတာင္းစားအဖြဲ ့အစည္း။ကုလားေပးစာကမ္းစာ စားေနတဲ ့သူေတာင္းစားအဖြဲ ့အစည္း။
ReplyDelete