ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္က တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕
(၀န္ႀကီးခ်ဳပ္)ႏွင့္ ၀န္ႀကီး တစ္ဦးကို စြပ္စြဲျပစ္တင္မႈ ျပဳလုပ္ရန္
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၄ ပံု ၁ ပံုလက္မွတ္ေရးထိုးၿပီး အဆိုတင္ထားခဲ့ေၾကာင္း
ယင္းကိစၥကို ျပန္လည္ရုပ္သိမ္းဖို႔ လက္ရွိအာဏာရ (ကိုယ္စားလွယ္အမ်ားစု
အစိုးရဖြဲ႕ခြင့္ရ) ပါတီႀကီး၏ ဗဟိုေကာ္မတီက အထူးအစည္းအေ၀း ျပဳလုပ္ၿပီး
ပါတီအႀကီးအကဲ လည္းျဖစ္၊
လက္ရိွျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္လည္းျဖစ္ေသာ
ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးကိုယ္တိုင္ ကြင္းဆင္း ညိွႏိႈင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း၊
သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ သတင္းထူးတစ္ရပ္အေပၚ စိတ္၀င္
စားမိအေတြးခ်ဲ႕မိသည္။သတင္းအရ ပို၍ထူးျခားေနသည္မွာ
တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ျဖစ္သူ ယင္းပုဂိၢိဳလ္၏ ျပည္သူက
ယံုၾကည္လႊဲအပ္ေရြးခ်ယ္ျခင္းခံရသူ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦး ပီသမႈ၊ မိမိ
အားတာ၀န္ေပးအပ္ျခင္းခံရေသာ ဥပေဒျပဳအာဏာ ကိုင္တြယ္က်င့္သံုးေဆာင္ရြက္ေနသည့္
လႊတ္ေတာ္၏ အခန္းက႑တြင္ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာပိုင္ျဖစ္သူ ျပည္သူမ်ား၏
မ်က္ႏွာႏွင့္ ျပည္သူ႔အေရးကို မိမိပါတီအေရးထက္ပိုမို တန္ဖိုးထားေၾကာင္း
ထုတ္ေဖာ္ေ၀ဖန္မႈပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒သည္ တစ္ခ်ိန္က
တပ္မေတာ္အရာရွိႀကီး ျဖစ္ခဲ့ပါလ်က္လည္းေကာင္း၊ (ယခင္) တိုင္းေဒသအဆင့္
အစိုးရအာဏာပိုင္ အဖြဲ႕၀င္တစ္ဦးအျဖစ္ တာ၀န္ယူဖူးသူတစ္ဦးျဖစ္ပါ
လ်က္လည္းေကာင္း၊ ယခုျပည္သူက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္သူကိုယ္စားလွယ္မ်ားက
အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာကိုင္တြယ္လ်က္ ႏိုင္ငံအား အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ
ဒီမိုကေရစီအုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္တြင္ ျပည္သူ႔ ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးအျဖစ္
ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ အႏွစ္သာရျပည့္၀ေစမႈကို ထိေရာက္ရဲ၀ံ့စြာ ေဖာ္ထုတ္ေ၀
ဖန္မႈအေပၚ စာေရးသူအပါအ၀င္ ဒီမိုကေရစီ ျမတ္ႏိုးစိတ္ရွိသူမ်ားအားလံုး
၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ အားေပးႀကိဳဆိုၾကမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ျပည္သူမ်ားအားလံုး၏ ရင္ဘတ္မ်ားကို ထိခတ္သြားေစေသာ
အဆိုပါပုဂၢိဳလ္၏ ေျပာင္ေျမာက္သည့္ ေျပာဆိုမႈမ်ားအနက္မွ
““ေဘာင္ခတ္သိမ္းဆည္း””ထားသင့္သည့္ စကားအခ်ိဳ႕ကို ထုတ္ႏႈတ္
ခံစားၾကည့္ပါလွ်င္
xxx ပါတီ၀င္လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြဟာ ပါတီ၀င္ေတြမို႔လို႔
ပါတီလုပ္ငန္းႏွင့္ပတ္သက္ လာလွ်င္ ပါတီဦးေဆာင္မႈကို ခံရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့
လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ပတ္သက္လာရင္ လႊတ္ေတာ္ကို သစၥာ ရွိရပါမယ္။ xxxx ဒါမွ
ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ေက်းဇူးသစၥာကို မေဖာက္ဖ်က္ရာက်မွာျဖစ္ပါတယ္။
xxx ပါတီဟာ ယခင္လမ္းစဥ္ပါတီလို တစ္ပါတီမဟုတ္ပါဘူး။ ပါတီစံု၊ ပါတီေတြမွာ
သူ႔ပါတီ၀င္ သူ႔ပရိသတ္သူရွိပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္အျငင္းပြားမႈကို
ပါတီအဆင့္ဆင့္တင္ျပၿပီး ေျဖရွင္းတာဟာ ပါတီ အက်ိဳးကို ျပည္သူ႔အက်ိဳးထက္
ဦးစားေပးရာေရာက္ပါလိမ့္မယ္။
xxxx ျပည္သူရဲ႕ဆႏၵ၊ ျပည္သူ႔အသံကို နားေထာင္ရင္း လိုအပ္တဲ့ေမးခြန္းေတြ
ေမးတဲ့အခါ ပါတီကို တင္ျပရမယ္။ ပါတီက လက္မခံရင္ မေမးရဘူးဆိုတာ စလုပ္ပါတယ္။
xxx ေမးခြန္းကို ပါတီက ဒီလိုလုပ္မယ္ဆိုရင္ ဒါလႊတ္ေတာ္ေဆာင္ရြက္ခ်က္ကို
စြက္ဖက္ကာ လူထုကိုေစာ္ကားတာပဲျဖစ္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔
ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ၀င္မ်ားက ျပည္သူ႕အက်ိဳးကိုေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ျပည္သူ႔ဆႏၵကို
ေဖာ္ေဆာင္ေနတဲ့လႊတ္ေတာ္ေတြကိုေရာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြကိုေရာ
ဖိအားမေပးပါနဲ႔။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္မႈမ်ား
မလုပ္ၾကပါနဲ႔။
အဆိုပါ စကားလံုးမ်ားသည္ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာပို္င္ရွင္အစစ္သည္ ျပည္သူျဖစ္၍
အာဏာသည္ ျပည္သူထံမွ ဆင္းသက္သည္ဟူေသာ ဒီမိုကေရစီက်င့္သံုးမႈ
အႏွစ္သာရစစ္စစ္ကို ဗဟို ခ်ဳပ္ကိုင္မႈ စနစ္ကို ေဖာ္ေဆာင္ေသာ ပါတီအာဏာ
က်င့္သံုးမႈအႏွစ္သာရႏွင့္ခြဲျခား ႐ႈျမင္ေစေသာ ျပည္သူ႔ရင္မွ ေပါက္ဖြားလာသည့္
စကားလံုးမ်ားဟု တင္စားေျပာဆိုရမည္ျဖစ္ပါသည္။
ဤတြင္ တစ္ခ်ိန္က (မ.ဆ.လ) တစ္ပါတီအာဏာရွင္
စနစ္လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးေသာ လႊတ္ေတာ္ ေခတ္တစ္ေခတ္၏ သ႐ုပ္မွန္ျဖစ္စဥ္တစ္ရပ္ကို
စာဖတ္သူမ်ား သတိရမိေစခ်င္သည္။ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ေနာက္ ပိုင္းကာလမ်ားက
စာေရးသူတို႔ႏိုင္ငံတြင္ လႊတ္ေတာ္တစ္ရပ္ေပၚေပါက္ခဲ့ဘူးသည္။ယင္း လႊတ္ေတာ္သည္
၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာကို သိမ္းယူခဲ့ေသာ တပ္မေတာ္ေတာ္လွန္ေရး
ေကာင္စီတစ္ျဖစ္လည္း ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီႀကီးက
တစ္ပါတီစနစ္က်င့္သံုး ထူေထာင္ခဲ့ ေသာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ျဖစ္ပါသည္။
ပံုသ႑န္အားျဖင့္ ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမာက္သည္ဆို ေသာ္ျငား
ယင္းလႊတ္ေတာ္ႀကီး၏ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ (မ.ဆ.လ) ပါတီ၀င္ခ်ည္းသာျဖစ္ပါသည္။
ယခု ၂၀၁၀ ခုႏွစ္တြင္ ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာ လႊတ္ေတာ္မွာမူ ပါတီစံုလႊတ္ေတာ္ျဖစ္ၿပီး
ျပည္ခုိင္ၿဖိဳး၏ ကိုယ္စားလွယ္ဦးေရအမ်ားစုွရွိေသာ လႊတ္ေတာ္ျဖစ္ပါသည္။
ထူးျခားေသာအခ်က္မွာ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ဦးေရ ၃ ပံု ၁ ပံုသည္
ေရြးခ်ယ္မႈစနစ္မဟုတ္ဘဲ လႊတ္ေတာ္၌ ပါ၀င္လာမႈျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္
(မ.ဆ.လ) တစ္ပါတီအာဏာရ လႊတ္ေတာ္ႀကီးသည္ ထိုကာလက ျပ႒ာန္းခဲ့ေသာ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္ အခ်ဳပ္
အျခာအာဏာ (၃) ရပ္ကို ယခုကဲ့သို႔ပင္ ကိုင္တြယ္က်င့္သံုးေဆာင္ရြက္သည္ဟု
ဆိုပါသည္။ သို႔ေသာ္ (ပံုသ႑ာန္အားျဖင့္) သာထိုသုိ႔
ယူဆႏိုင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ထုိေခတ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ ““ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဥပေဒျပဳမႈအာဏာသည္
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၌သာ တည္သည္””ဟု အတိအက်ျပ႒ာန္း ခ်က္လည္း ရိွခဲ့ပါသည္။
လက္ေတြ႕အေျခအေနမွာမူကာ ဥပေဒျပဳခြင့္အာဏာအပါအ၀င္ လႊတ္ေတာ္၏
လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားမွာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားလက္၀ယ္ အမွန္တကယ္
မရွိခဲ့ေၾကာင္း ဆန္းစစ္ ေတြ႕ရွိရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၏ အထက္တြင္
အာဏာရွင္လူပုဂၢိဳလ္တစ္စု၊ တစ္ဖြဲ႕က ဗဟိုဦးစီးစနစ္ျဖင့္
ခ်ဳပ္ကိုင္လႊမ္းမိုးထားေၾကာင္းႏွင့္ အဆိုပါ ဗဟိုအာဏာခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို
““ႏိုင္ငံေတာ္ ေကာင္စီ””ဟူေသာ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္အား ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္ျဖင့္
ေျဗာင္က်က် ထူေထာင္ဖြဲ႕စည္း ကာ လႊတ္ေတာ္အား လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္ထားခဲ့ျခင္း
ျဖစ္သည္ဟုလည္း ေတြ႕ရွိရေပသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ ေကာင္စီ ဥပေဒ (၁၉၇၄-ခုႏွစ္၊
ဥပေဒအမွတ္ - ၁၀)တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ေကာင္စီသည္ ႏိုင္ငံ၏ အေရးကိစၥ အ၀၀ႏွင့္
ပတ္သက္၍မူ၀ါဒမ်ား လမ္းၫႊန္မႈမ်ားကို ခ်မွတ္လုပ္ေဆာင္ခြင့္ ဗဟိုႏွင့္ ေဒသ
ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို
ပယ္ဖ်က္ပိုင္ခြင့္မ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ ရည္ ရြယ္ဖြဲ႕စည္းသည္ဟု အတိအက်
ထုတ္ေဖာ္ျပ႒ာန္းခဲ့သည္။ ထိုမွ်မက ႏိုင္ငံေတာ္ေကာင္စီဥပေဒအရ ဖြဲ႕စည္းေသာ
ႏိုင္ငံေတာ္ေကာင္စီ၀င္ ၂၈ ဦးဆိုသည္မွာ ထိုကာလ၏ တစ္ခုတည္းေသာ (မ.ဆ.လ)
ပါတီႀကီး၏ ဗဟိိုဦးစီး အလုပ္အမႈေဆာင္မ်ား ျဖစ္႐ံုမွ်မက ထိုသူအမ်ားစုမွာ
၁၉၆၂ ခုႏွစ္ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီအစိုးရလက္ထက္ စစ္ဘက္အႀကီးအကဲ
အဆက္ဆက္ပင္ျဖစ္ၿပီး အဆုိပါႏုိင္ငံေတာ္ ေကာင္စီ၏ ဥကၠ႒သည္ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအျဖစ္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အထြတ္အထိပ္ အာဏာရာထူးကို
ကိုင္တြယ္သူျဖစ္ေပသည္။ သို႕ျဖစ္ရာ ထုိေခတ္ကာလ ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာ
ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ႀကီးသည္ ဥပေဒျပဳအာဏာကို
ကိုင္တြယ္က်င့္သံုးေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိသည္ဟု မည္သို႕ပင္ဆိုေစကာမူ ႏုိင္ငံေတာ္
ေကာင္စီသည္ လႊတ္ေတာ္၏ သေဘာဆႏၵရယူျခင္းမရွိ္ိဘဲ
ဥပေဒကဲ့သုိ႕အာဏာတည္ေသာအမိန္႕ (Ordinanc e)ကုိ တစ္ခ်က္လြတ္ထုတ္ျပန္ႏိုင္မႈ
အာဏာရွိေနေပသည္။ ယင္းအခ်က္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္ေကာင္စီသည္ ပါတီဗဟို
ဦးစီးစနစ္၀ါဒကိုအေျခခံ၍လႊတ္ေတာ္ကို လႊမ္းမိုးခ်ယ္လွယ္ခြင့္ရွိေၾကာင္း
ထင္းရွားေစသည့္ျပယုတ္တစ္ခုပင္ျဖစ္ သည္။
ထုိသုိ႕ျဖင့္ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္၊
ပထမႀကိမ္ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္သက္တမ္းတြင္ “ႏိုင္ငံေတာ္ေကာင္စီဥပေဒ” ဟူ ေသာ
ဥပေဒတစ္ရပ္အား လႊတ္ေတာ္ကျပဌာန္းေပးလိုက္ျခငး္ျဖင့္
ျပည္သူကေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ျခင္းခံရသူမ်ား ပါ၀င္သည္ဟု အဆုိရွိေသာ
ထုိေခတ္လႊတ္ေတာ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ေကာင္စီတည္းဟူေသာ (မ.ဆ.လ)ပါတီဗဟို ဦးစီး
ပုဂိၢဳလ္အာဏာရွင္မ်ား၏ လက္ေအာက္သို႕မိမိအလိုအေလ်ာက္
သက္ဆင္းက်ေရာက္ခဲ့ရေပသည္။ ဤသုိ႕ သက္ဆင္းက်ေရာက္မႈ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္
ဥပေဒျပဳပိုင္ခြင့္ အာဏာအစစ္အမွန္ကို ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား
လွယ္မ်ားရွိေသာ လႊတ္ေတာ္ကမွန္ကန္စြာ က်င့္သံုးခြင့္မရခဲ့ျခင္း၏
ေနာက္ဆံုးအက်ဳးိသက္ေရာက္မႈရလဒ္ကား အဘယ္နည္း။ စာဖတ္သူမ်ားအားလံုး
သိၿပီးျဖစ္ပါသည္။ လႊတ္ေတာ္ကျပဌာန္းေသာ ဥပေဒမဟုတ္သည့္ ႏုိင္ငံ ေတာ္ေကာင္စီက
ထုတ္ျပန္ေၾကညာေသာ တစ္ခ်က္လြတ္အမိန္႕(ဥပေဒကဲ့သုိ႕ အာဏာတည္ေသာအမိန္႔) တစ္
ရပ္ေၾကာင့္ (မ.ဆ.လ)ပါတီႀကီး ပ်က္စီးခဲ့ယံုသာမက တစ္ႏိုင္ငံလံုးျပည္သူမ်ားက
ပါ၀င္ဆင္ႏြဲခဲ့ေသာ လူထုဒီမို ကေရစီတို္က္ပြဲႀကီးေပၚထြက္လာရသည္ အထိပင္။
ယင္းတစ္ခ်က္လြတ္အမိန္႕ကား အျခားမဟုတ္ ႏိုင္ငံေတာ္ ေကာ္စီဥကၠ႒က
လက္မွတ္ထုိးထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ (နစကအမိန္႕အမွတ္-၄/၁၉၈၇)ျဖစ္သည့္
ျပည္သူမ်ားလက္၀ယ္ ရွိကိုင္ေဆာင္သံုးေနေသာ ရာတန္၊ ငါးဆယ္တန္အပါအ၀င္ ေငြစကၠဴ ၃
မ်ဳိးကို တရားမ၀င္ေၾကာင္း ေၾကညာ ဖ်က္သိမ္းသည့္ အမိန္႕ပင္ျဖစ္ပါသည္။
ဤသင္ခန္းစာယူစရာ သမိုင္း၀င္အျဖစ္အပ်က္ကား
ျပည္သူမ်ားကိုယ္စားျပဳ၍ ျပည္သူ႕ဆႏၵႏွင့္အညီ ေရြးခ်ယ္ခံၾကရေသာ
ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္ႀကီးမ်ားသည္ တစ္ခုတည္းေသာ အာဏာရပါတီႀကီး၏
ပါတီ၀င္မ်ားဘ၀ႏွင့္ ပါတီ၀င္မ်ားအျဖစ္ကုိ ေရွ႕တန္းတင္လွ်က္
အခ်ဳပ္အျခာအာဏာပို္င္ရွင္အစစ္သည္ ျပည္သူျဖစ္ၿပီး၊ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ
(Sovereign Power) သည္ ျပည္သူ႕ထံမွ ဆင္းသက္သည္ဟူေသာ ပကတိအမွန္တရားကုိ
ဆန္႕က်င္၍ ပါတီ ဗဟိုေကာ္မတီအႀကီးအကဲမ်ား၏ လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္မႈကိုခံလွ်က္
ျပည္သူ႕အက်ဳးိႏွင့္ ျပည္သူ႕ဆႏၵကို ဆန္႕က်င္ျပ ခဲ့ၾကသည့္
သမိုင္း၀င္ျဖစ္တစ္ရပ္တစ္ခုျဖစ္ေပသည္။
ဥပေဒဟူေသာ ေ၀ါဟာရ၏တရားကိုယ္သေဘာတစ္ရပ္မွာ
ဥပေဒ၏ခိုင္မာရွင္သန္မႈ၊ ေခတ္စနစ္ႏွင့္အ ညီေျပာင္းလဲမႈပင္ျဖစ္သည္။ ဥပေဒ၏
ခိုင္မာရွင္သန္မႈဆိုသည္မွာလည္း ဥပေဒ၏အာဏာစက္ေအာက္တြင္ ျပည္ သူအားလံုး
တေျပးညီရွိေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ သို႕မွသာ လူတစ္ဦးခ်င္း၏ပုဂၢိဳလ္ေရး
လံုၿခံဳမႈ၊ သာနာညီမွ်မႈမွသည္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၊ လူ႕ေဘာင္ေလာက
တစ္ရပ္လံုး၏တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးႏွင့္ လူ႕အခြင့္အေရးျပည့္၀မႈကို အာမခံေသာ
အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္တစ္ရပ္ ျဖစ္ထြန္းလာေစမည္ျဖစ္ေပသည္။ သို႕ျဖစ္ရာ
ဥေပဒမ်က္ႏွာကို ေထာက္႐ႈ ဦးစားေပးျခင္းသည္ ျပည္သူ႕မ်က္ႏွာကို
ေထာက္႐ႈဦးစားေပးျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဥပေဒကို ေလးစားခ်စ္ခင္ျခင္း သည္
ျပည္သူကို ေလးစားခ်စ္ခင္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဥပေဒစိုးမိုးမႈကို
ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ ျခင္းသည္ ျပည္သူ႕အက်ဳိးကို
ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ပါတီတစ္ရပ္၊ ပုဂိၢဳလ္တစ္ဦး၊
အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခု၏ လႊမ္းမုိးခ်ယ္လွယ္မႈကို လက္သင့္မခံ၊ ျပည္သူ႕အက်ဳိး
ျပည္သူ႕ဆႏၵႏွင့္ညီေသာ ဥပေဒစိုးမိုးမႈကို လက္ ခံရမည့္ တာ၀န္သည္
စာေရးသူအပါအ၀င္ ျပည္သူအားလံုး၏ တာ၀န္ပင္ျဖစ္ေပမည္။
သုိ႕ျဖစ္ပါမူကား ယေန႕ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္း
ျပည့္၀စြာေပၚေပါက္ျဖစ္ထြန္းလာေနေသာ ျပည္သူ႕ဒီမုိကေရစီ က်င့္စဥ္စနစ္တြင္
ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး၏ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒တစ္ဦးေခါင္းေဆာင္ေသာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား
လွယ္အမ်ားစုအေနျဖင့္ ျပည္သူကအပ္ႏွင္းေသာ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို
ကုိင္တြယ္က်င့္သံုးရာတြင္ ျပည္သူ႕အ က်ဳိး၊ ျပည္သူ႕ဆႏၵအတြက္သာ
ဦးစားေပးရမည္။ မိမိတို႕ပါတီ အက်ဳိးထက္ ျပည္သူ႕အက်ဳိးကိုသာေရွ႕တန္းတင္
ရမည္၊ မိမိတို႕သည္ ျပည္သူကေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ခံရသူမ်ားပီပီ
မိမိတို႕အေပၚတြင္ျဖစ္ေစ၊ လႊတ္ေတာ္အေပၚ တြင္ျဖစ္ေစ၊ ျပည္သူမွတစ္ပါး
အျခားဖိအားေပးမႈ၊ လႊမ္းမိုးမႈမ်ားမရွိေစရဟူေသာ ရဲ၀ံ့ေျပာင္ေျမာက္သည့္ လုပ္
ေဆာင္ခ်က္သည္ တစ္ခ်ိန္ကေပၚေပါက္ခဲ့ဘူးေသာ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုႏွင့္
လားရာအက်ဳးိသက္ေရာက္မႈမတူသည့္ စံ ယူဖြယ္ျဖစ္ရပ္တစ္ခုသဖြယ္
သမို္င္းတြင္ရစ္ဦးမည္ဟုဆိုခ်င္သည္။ လားရာမတူေသာ အက်ဳးိသက္ေရာက္မႈဆို
သည္မွာ အဘယ္ျဖစ္ေခ်သနည္း။ ပါတီစြဲ၊ ဂိုဏ္းကဏပုဂိၢဳလ္စြဲမရွိ၊ ျပည္သူသာအဓိက၊
ပါတီသည္ သာမညဟူ ေသာ ေတြးေခၚယူဆခ်က္မ်ားႏွင့္ ယင္းအေတြးအေခၚရွိသူမ်ားသာ
ႏိုင္ငံ၏အေရးပါေသာ ေနရာက႑မ်ား၌ ပိုမို ပါ၀င္ကာ ယင္းအေတြးအေခၚအယူအဆမ်ား
တစ္ေန႕ထက္တစ္ေန႕ပိုမိုရွင္သန္ေပါက္ဖြားလာေနမည္ဆိုလွ်င္ ျပည္သူမ်ား၏
အလိုလားအေတာင့္တဆံုး ဒီမိုကေရစီႏုိင္ငံေတာ္သစ္ႀကီး အေသအခ်ာႏွင့္္
အလ်င္အျမန္ေရာက္ လာေတာ့မည္ ့အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈျဖစ္သည္ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္ပါသည္။
မည္သည့္ပါတီ၀င္ျဖစ္ပါေစ ျပည္သူကို သစၥာရွိေသာ၊ လႊတ္ေတာ္ကိုသစၥာရွိေသာ၊
တစ္နည္းအားျဖင့္ ဥပေဒကိုသစၥာရွိေသာ ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားအျဖစ္သာ
ျပည္သူ႕အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ ၃ ရပ္ကို
ထိန္းေက်ာင္းခြဲေ၀ကိုင္တြယ္က်င့္သံုးေဆာင္ရြက္သြားႏိုင္ မည္ဆိုလွ်င္
ဒီမိုကေရစီေရာင္နီဦးကာလ လြန္ေျမာက္ေတာ့။ ဤခရီးကားမေ၀းေတာ့ဟူ၍သာ။
ဦးသန္းစိုး (တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန)
From-သံေတာ္ဆင့္
No comments:
Post a Comment