ကၽြန္ေတာ္တို႔
ႏိုင္ငံအတြင္း၊ ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းေဒသအသီးသီးရွိကားလမ္းမ်ား တြင္
ဂိတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ေမာ္ေတာ္ကားျဖင့္ ခရီးသြားဘူးသူတုိင္းႀကံဖူးၾကပါသည္။
ထုိဂိတ္မ်ားစြာကို ျဖတ္ေက်ာ္ရပါက အစဦးႀကံဳေတြ႕ေသာဂိတ္မ်ားတြင္
မသိသာ
ေသာ္လည္း ဂိတ္မ်ားတျဖည္းျဖည္းမ်ား လာပါက ခရီးသည္မ်ားအပါအ၀င္ယာဥ္
ေမာင္း/ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ားပါ “ဒီဂိတ္ ေတြကလည္းကြာမ်ားကိုမ်ားလြန္းပါတယ္
သိပ္႐ႈပ္တာပဲ”ဟု ညည္းညဴတတ္ၾကေလ သည္။ ဂိတ္သည္ေဆာက္ပုံကလည္း
အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္သည္ ၀ါလံုးျဖင့္ တားထား ေသာ ၀ါးတားဂိတ္မ်ား၊ ႏွစ္ဖက္ခ်သံဆူး
ႀကိဳးျဖင့္တားထားသည့္ ဂိတ္မ်ား၊ မည္သို႔ မွ်ဟန္႔တားျခင္းမျပဳေသာ္လည္း
ကုန္ပစၥည္းပိုင္ရွင္၊ ယာဥ္ပိုင္ရွင္၊ ယာဥ္ေမာင္း ႏွင့္
ယာဥ္ေနာက္လုိက္တုိ႔အေျပးတက္ ျဖင့္ အလုိက္သိတတ္ရေသာ ဂိတ္မ်ား၊
ကတၱရာလမ္းေပၚတြင္ Slow Down လုပ္ ထားေသာဂိတ္မ်ား၊ လက္ျပထားေသာ ဂိတ္၊
ဦးထုပ္သာခ်ထားေသာဂိတ္စသည္ ျဖင့္ ပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတတ္ၾကသည္။ ၎
အျပင္အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားကလည္း တံတားျဖတ္သန္းဂိတ္၊ လမ္းအသံုးျပဳခဂိတ္၊
ၿမိဳ႕၀င္ေၾကးဂိတ္၊ အခ်ိန္သိမ္းဂိတ္
ဘုရားပြဲေတာ္ရန္ပုံေငြဂိတ္မ်ားျဖစ္ေလသည္။ ထို႔အျပင္ ပြင့္လင္းရာသီတြင္
က်င္းပျပဳလုပ္ၾကေသာ ဘုရားဖူးရာသီကာ လမ်ားတြင္အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျပလ်က္
သာသနာ့အလံအားအလြဲသံုးစားျပဳကာ ဂိတ္ဆန္ဆန္အလွဴခံမ႑ပ္မ်ားလည္းရွိ ေသးသည္။ထုိထုိေသာႏိုင္ငံအတြင္းရွိဂိတ္မ်ား တြင္ ေငြေကာက္ခံခြင့္ရကုမၸဏီ (သို႔မဟုတ္) ေလလံေအာင္ျမင္ထားသူမွ ငွားရမ္းခန္႔ အပ္ထားေသာ၀န္ထမ္းမ်ားရွိသည္။ ထို၀န္ထမ္းတုိ႔တြင္ တခ်ဳိ႕ကားတူညီ၀တ္စုံ ၀တ္လ်က္၊ တခ်ဳိ႕ကားမေျပာတတ္၊ မဆို တတ္၊ မဆက္ဆံတတ္ဂိတ္ေၾကးရလွ်င္ ၿပီးေရာဆုိသည့္သေဘာျဖင့္ ဆက္ဆံတတ္ ၾကသည္။ ေလလံရထားေသာ ကုမၸဏီ (သို႔မဟုတ္) ပုဂၢလိကကလည္းေလလံဖိုး ေၾကေအာင္၊ သီးျခားေပးကမ္းထားရေသာ စရိတ္ေၾကေအာင္၊ ဂါရ၀ေၾကးမ်ားေၾက ေအာင္အေဆာက္အဦးႏွင့္ ၀န္ထမ္းငွား ရမ္းခမ်ားေၾကေအာင္၊ ဧည့္ခံစရိတ္မ်ား ကာမိေအာင္အျမတ္မ်ားမ်ားက်န္ေအာင္ ကားမ်ားထံမွ ေငြေတာင္းရေတာ့၏။
ဆရာလယ္တြင္းသားေစာခ်စ္က သူ၏ ဗုဒၶဂါယာဘုရားဖူးခရီးစဥ္စာအုပ္ တြင္ အိႏ္ၵိယျပည္အတြင္းဘုရားဖူးကား လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ဂိတ္မ်ားရွိေသာ္လည္း ယာဥ္ေမာင္းမ်ားမွ ဂိတ္ေၾကးမ်ားေပး ေဆာင္ရသည္ကို မေတြ႕မိေၾကာင္းမည္သို႔ စီမံေဆာင္ရြက္ထားသည္ကို မသိေၾကာင္း ဆရာက သူ၏အေတြ႕အႀကံဳေရးသားထား သည္ကို ဖတ္ဖူးခဲ့၍ မွတ္သားထားမိပါ သည္။ ယခု၀င္လာေသာေမာ္ဒယ္ျမင့္ကား မ်ားတြင္ ၎တို႔ႏိုင္ငံ၏ဂိတ္မွ ကားျဖတ္ ပါက ႀကိဳတင္ေငြသြင္းထားသည့္ ကား တြင္ပါေသာ ကဒ္အား Card Reader ျဖင့္ ဖတ္၍ ေငြျဖတ္ေတာက္သြားသည္ဟုသိ ရလည္း ေအာ္ေခတ္မီေလစြတကား၊ ထိုသိုေသာေမာင္တင့္တုိ႔ႏိုင္ငံအတြင္းရွိ ဂိတ္မ်ားကို ျဖတ္သန္းရာတြင္ ဂိတ္ေၾကး ျဖတ္ပိုင္းေပးေသာ ဂိတ္လည္းရွိသလို မေပးေသာ ဂိတ္မ်ားလည္းရွိ၏။ ကုမၸဏီ ကားမ်ားဆုိလွ်င္ေတာ့ ျဖတ္ပိုင္းကိုရေအာင္ ေတာင္းယူရ၏။
ထိုေျပစာျဖတ္ပိုင္းရမွသာ ကုမၸဏီ ႏွင့္ ေငြစာရင္းရွင္းရ အဆင္ေျပသည္။ ယာဥ္ေမာင္းမွ “ေျပစာေပးပါ” ဟုဆိုမွသာ “ေဟ့ေျပစာေပးမယ္ေဟ့”ဟု ေအာ္ေျပာ ေသာဂိတ္မ်ားကိုႀကံဳဖူးပါသည္။ အမွန္ မွာ ဂိတ္မွတ္သမွ်ကားအမ်ဳိးအစားႏွင့္ ကားနံပါတ္ကို ႀကိဳတင္မွတ္သားထားၿပီး ေျပစာေတာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မေတာင္း သည္ျဖစ္ေစေပးရမည္ျဖစ္ေပသည္။ ဂိတ္၏တာ၀န္ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ေဖေဖာ္၀ါရီ လ ၁၈ ရက္ေန႔တြင္ ကုမၸဏီတာ၀န္ျဖင့္ ခရီးသြားရင္းမေကြး၊ မင္းဘူး၊ ပဒါန္းမွ တဆင့္ေရႊစက္ေတာ္ဘုရားသို႔ဘုရားဖူး ေရာက္ခဲ့ပါသည္။ ဧရာ၀တီတံတား (မေကြး) ကို ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီးပါက မင္းဘူး ဘက္ကမ္းတြင္ ဂိတ္တစ္ခုကို ျဖတ္ရသည္။ ထိုဂိတ္တြင္ ေငြ ၅၀၀ က်ပ္ေတာင္းသျဖင့္ ေပးလိုက္ရာေျပစာႏွစ္ရြက္ျပန္ေပးပါသည္။ တစ္ရြက္မွာ ငွက္ေပ်ာ္ၫႊန္႔ေရာင္ျဖတ္ပိုင္း ေပၚတြင္ “ေကာင္းမြန္ (မေကြး) ေဆာက္ လုပ္ေရးကုမၸဏီဧရာ၀တံတား (“က” အဆင့္စီမံကိန္း၀င္) တံတားအသံုးျပဳေျပစာ” ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေထာ္လာဂ်ီ (ဒိန္းေဒါင္)၊ ဆလြန္း၊ ဗင္ ၂ တန္ေအာက္ ၃၀၀ ေက်ာ္ ဟုေရးသားေဖာ္ျပထားေလသည္းေနာက္ ေျပစာတစ္ရြက္မွာ အျဖဴေရာင္ျဖစ္၍ “မင္းဘူးၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္သာယာေရးအဖြဲ႕ ၿမိဳ႕၀င္ဘီးခြန္ေကာက္ေျပစာ” ၂ တန္ ေအာက္ယာဥ္ ၂၀၀ က်ပ္ဟုေရးသား ေဖာ္ျပထားေပသည္။
ထိုဂိတ္ေၾကး ၅၀၀ က်ပ္၏ အဓိပၸာယ္ ၏ ေကာင္းမြန္ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီႏွင့္ မင္းဘူး/မေကြးစည္ပင္သာယာေရးအဖြဲ႕ မ်ားေပါင္းစပ္ထားမႈေၾကာင့္ စုေပါင္း၍ တစ္ႀကိမ္တည္းေကာက္ခံျခင္းျဖစ္သည္။ မင္းဘူးဘက္ကမ္းမွ မေကြးသိုိ႔အျပန္ခရီး စဥ္တြင္လည္း ဧရာ၀တီတံတား (မေကြး) ျဖတ္ခ ၃၀၀ က်ပ္ႏွင့္ မေကြးၿမိဳ႕၀င္ေၾကး ၂၀၀ က်ပ္ကိုလည္း ထိုဂိတ္မွပင္ စုေပါင္း ၍ ေကာက္ခံေလသည္။
သို႔ေသာ္ ပဒါန္း၊ ေရႊစက္ေတာ္ဘက္ မွလာၿပီး မင္းဘူးၿမိဳ႕အ၀င္ (၂ ဖိုင္ ၁ ဖာ လုံ) မုိင္တုိင္အနီးတြင္ ဂိတ္ ၂ ခုရွိပါသည္။ ပထမဂိတ္မွာ စည္ပင္သာယာေရးအဖြဲ႕မွ မင္းဘူးၿမိဳ႕ဟုေျပစာစာရြက္အျဖဴေပၚတြင္ ေရးသားထားၿပီး ၿမိဳ႕၀င္ဘီးခြန္ေျပစာ ၂၀၀ က်ပ္ေကာက္ခံပါသည္။ ယူနီေဖာင္း ၀တ္တာ၀န္က်၀န္းထမ္းကို ဘယ္ကုမၸဏီ လဲေမးေသာအခါ “ေကာင္းမြန္ကုမၸဏီ” ဟု ေျဖပါသည္။ ထုိမွကား ဘီးဆက္လိွမ့္ၿပီး ေပ ၂၀ ခန္႔ေရာက္ေသာအခါ ဒုတိယ ဂိတ္ကိုေရာက္ပါသည္။ ေျပစာျဖတ္ပိုင္း ေတာင္းယူေသာအခါ အျပာေရာင္စာရြက္ ငယ္ေပၚတြင္ “မင္းဘူး (၁) ဂိတ္လမ္း အသံုးျပဳခမင္းဘူး၊ ပဒါန္း ၃၁ မုိင္” ယာဥ္ အမွတ္ႏွင့္ ရက္စြဲေရးထားၿပီး လမ္းဂိတ္ က်သင့္ ၂၀၀ က်ပ္ဟုေရးသားထားပါ သည္။ ကၽြန္ေတာ္ထိုဂိတ္တြင္ ကားရပ္ၿပီး ကားေအာက္ဆင္း၍ ဂိတ္တြင္ ေသေသ ခ်ာခ်ာေမးပါသည္။ ေလလံေအာင္ထား ေသာ ပုဂၢလိက ဂိတ္ဟုေျဖပါသည္။ ေလလံေအာင္ထားသူအမည္သိပါရေစ ဟုေမးေသာအခါ ဂိတ္႐ုံးအတြင္း စာေရး မမွ ဦးေအာင္ေက်ာ္တိုးဟုေျဖပါသည္။ နားအၾကားလြဲႏိုင္သျဖင့္ (အမည္အနည္း ငယ္လြဲႏုိင္ပါသည္။) ေကာင္းမြန္ကုမၸဏီ ႏွင့္ ဦးေအာင္ေက်ာ္တိုးပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္မႈမရွိေၾကာင္း ထင္ရွားပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ကုမၸဏီတာ၀န္ျဖင့္ မင္းဘူး ၿမိဳ႕ထဲမွ ပဒါန္းဘက္သို႔တစ္ရက္တြင္ ၃ ေခါက္၊ ၄ ေခါက္အသြားအျပန္လုပ္ရာ ထိုမင္းဘူးၿမိဳ႕၀င္ဂိတ္ေၾကးကို ပထမ ၃ ရက္တြင္ တစ္ႀကိမ္၀င္တုိင္း ၂၀၀ က်ပ္ ေပးရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္မွ ကားေအာက္ ဆင္း၍စည္းကမ္းခ်က္မ်ား ေစ်းႏႈန္းမ်ား ဖတ္ၿပီး စပ္စုေသာအခါတြင္းမွ ေဖေဖာ္၀ါ ရီ ၂၀ ရက္မွ စ၍အ၀င္တေခါက္စာသာ ေကာက္ပါသည္။ ေနာက္အ၀င္အေခါက္ မ်ားအတြက္ မေကာက္ေတာ့ပါ။ ထိုကဲ့သို႔ မသိနားမလည္ေသာ သူမ်ားအေပၚမည္မွ် ႐ိုက္စားလုပ္ေနခဲ့ပါသနည္း။
ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ ဧရာ၀တီတံတား အေနာက္ဘက္ျခမ္းမင္းဘူးအ၀င္ဂိတ္ေၾကး ၅၀၀ ကဲ့သို႔တံတားေၾကးႏွင့္ ၿမိဳ႕၀င္ေၾကး ေပါင္း၍ ေကာက္ခံေသာအခါ အျမင့္တင့္ တယ္ပါသည္။ ကားသည္တခါသာရပ္ရ ပါသည္။ စီမံခန္႔ခြဲမႈေကာင္းမြန္ရာေရာက္ ပါသည္။ ေငြေပးရသည့္ဆိုင္ကယ္ကား မ်ားေပးေပ်ာ္ပါသည္။ ပဒါန္းဘက္မွလာ ေသာ မင္းဘူးအ၀င္ဂိတ္မွာမူ ေပ ၂၀ သာ ကြာေ၀းေသာ အကြာအေ၀းအတြင္း ဂိတ္ ၂ ဂိတ္ျဖစ္ေနသည္။ ၾကာလာေတာ့ ယာဥ္ေမာင္း၊ ယာဥ္ေနာက္လုိက္ႏွင့္ ျပည္သူမ်ားၿငိဳျငင္စရာျဖစ္လာသည္။ ေဒသဆုိင္ရာအာဏာပိုင္မ်ား၊ မေကြးတုိင္း ႏွင့္ မင္းဘူးခ႐ိုင္ရွိအုပ္ခ်ဳပ္မႈတာ၀န္ရွိသူ မ်ား စီမံခန္႔ခြဲမႈအားနည္းရာေရာက္ပါသည္။ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား အျမင္တြင္ မတင့္တယ္ သည့္အျပင္ ျပည္သူမ်ားမွလက္ရွိအစိုးရ အေပၚယုံၾကည္ကိုးစားမႈအားနည္းလာၿပီး အထင္အျမင္ေသးႏိုင္ပါသည္။
ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံတစ္ခုတြင္ ျပည္သူ လူထု၏ ပိုင္ဆုိင္မႈႏွင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း မ်ားမွ အခြန္၊ အခ၊ အေကာက္၊ အေၾကး တုိ႔ျဖင့္ အစိုးရတစ္ခုရပ္သည္ဟုဆိုသည္ မွာ အျငင္းမပြားလိုပါေပသို႔ေသာ္ျပည္သူ သံသယရွင္းဖို႔လုိပါသည္။ ျပည္သူမၿငိဳျငင္ ဖုိ႔လိုပါသည္။One Stop Service ျဖင့္ ျပည္သူအခ်ိန္ကုန္ေငြကုန္လူသက္သာ ေအာင္လုပ္ေနေသာေခတ္တြင္ မင္းဘူး ၿမိဳ႕အ၀င္ဂိတ္သည္မည္သည့္အတြက္ ေပ ၂၀ အတြင္း Two Stop Service ျဖစ္ေန ရသနည္းေမာင္တင့္အပါအ၀င္ျပည္သူ မ်ားသိခ်င္စမ္းပါဘိ၊ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ “ေပ ၂၀ ဂိတ္ ၂ ဂိတ္ႏွင့္ ေငြ ၄၀၀ က်ပ္ (သို႔မဟုတ္) ေပါင္းစပ္ၫွိႏႈိင္းေပးမႈအား နည္းေနျခင္း”ဟု ဆုိခ်င္ပါေတာ့သည္။
လွတင့္ေဆြ (ပိန္းဇလုပ္)
HotNewsJournal
No comments:
Post a Comment