ေမ ၂၅ ရက္ နံနက္ပိုင္းက ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ ခရီးသည္ယာဥ္
မေတာ္တဆမႈေၾကာင့္ ၁၁ ဦး ေသဆံုးခဲ့ရၿပီး ၁၃ ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့သည္။
ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ မၾကာခဏ ျဖစ္ေနသည့္ အျမန္ လမ္းမွ ေနာက္ထပ္ေၾကကြဲဖြယ္
အျဖစ္ဆိုးတစ္ခု ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ အျမန္လမ္းသည္ စတင္ဖြင့္လွစ္သည့္ ၂၀၀၉
ခုႏွစ္မွ ယခုထိ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ၃၀၀ ေက်ာ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ခရီးသည္ ၂၀၀ ခန္႔အထိ အသက္ ဆံုး႐ံႈး ခဲ့ရၿပီး ျဖစ္သည္။
အျမန္ လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား ျဖစ္တိုင္း ယာဥ္ၾကံ့ခိုင္မႈ အားနည္းခ်က္၊ ကားေမာင္းသူ ၏ အားနည္းခ်က္ အစရွိသည္တို႔ကိုသာ ေထာက္ျပေလ့ ရွိၾကသည္။ အျမန္လမ္းမႀကီး၏ အားနည္း ခ်က္ေၾကာင့္ ဆိုသည္ကိုေတာ့ ေျပာဆိုေလ့ မရွိၾကပါ။ အမွန္အားျဖင့္ ယင္းအျမန္ လမ္းမႀကီးသည္ အႏၲရာယ္မ်ားေသာ လမ္းမျဖစ္ေနေၾကာင္း ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ မေတာ္တဆမႈမ်ားက သက္ေသျပေနသည္။ အျမန္လမ္းမသည္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး ဟိုင္းေ၀းလမ္းအရွည္ စုစုေပါင္း၏ ၁ ဒသမ ၈၅ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ရွိေသာ္ လည္း လူေသဆံုးမႈႏႈန္းမွာ ၁၃ ဒသမ ၅၄ ရာခိုင္ႏႈန္းထိ ရွိေနသည္။
အေၾကာင္းရင္းမွာ မည္သည့္ႏိုင္ငံတြင္မွ အေ၀းေျပးလမ္း ေဖာက္ရာတြင္ အသံုးမျပဳသည့္ ကြန္ကရစ္ကို အသံုးျပဳထားျခင္း၊ စနစ္က်မႈ၊ ၾကံ့ခိုင္မႈ၊ အႏၲရာယ္ကင္းမႈထက္ လုပ္ငန္းျမန္ျမန္ ၿပီးဆံုးမႈကိုသာ ဦးစားေပးျခင္း၊ လမ္းအခ်က္ျပမႈ လိုအပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ အလွမ္းေ၀းလြန္းေသာ ယာဥ္ရပ္နားစခန္းမ်ားေၾကာင့္ ဟု ဆုိရမည္ ျဖစ္သည္။
ယခုလို အႏၲရာယ္ႀကီးမားေနသည့္ အျမန္လမ္းမ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းရန္အတြက္ ကားေမာင္းသူမ်ားကို အရွိန္ေလွ်ာ့ ေမာင္းေစ႐ံုမွ်ျဖင့္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ အျမန္လမ္းမတစ္ခုတြင္ ကီလိုတစ္ရာႏွင့္ အထက္ ေမာင္းႏွင္ျခင္းသည္ ပံုမွန္ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤလမ္းမ ျပႆနာအား အေျဖရွာရာတြင္ အဓိက အေၾကာင္းရင္းမွန္ကို ရွာေဖြျပဳျပင္ႏုိင္ရန္သာ လိုအပ္မည္ ျဖစ္ပါ သည္။ ေနာက္ေနာင္ ေဖာက္လုပ္ ရန္ရွိေသာ အျမန္ လမ္းမႀကီးမ်ားတြင္ ကြန္ကရစ္ အသံုးျပဳျခင္းကို ျပန္လည္စဥ္းစား သင့္ပါေၾကာင္းႏွင့္ ရွိၿပီးကြန္ကရစ္ လမ္းမ်ားတြင္ ႏုိင္ငံတကာနည္းတူ အဆင့္မီ ကတၱရာ လမ္းမမ်ားအျဖစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ သင့္ပါေၾကာင္း The Daily Eleven သတင္းစာမွ တုိက္တြန္းအပ္ပါသည္။
Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment