Monday, June 30, 2014

ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားအေပၚ စိတ္ရွည္ၾကရန္ ဝန္ႀကီးေျပာၾကား

Photo: ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားအေပၚ စိတ္ရွည္ၾကရန္ ဝန္ႀကီးေျပာၾကား
Monday, June 30, 2014

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈသည္ မွန္ကန္ ေသာလမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ ေရာက္ရွိေနၿပီဟုယံုၾကည္ေၾကာင္းပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊  ျပည္ ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာ ခင္ စန္းရီက သတင္းေထာက္မ်ား အားေျပာၾကားသည္။

ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ လာေစရန္ ေဆာင္ရြက္စရာအမ်ားအျပားရွိေနေသာေၾကာင့္ စတင္ ခ်ိန္တြင္ ေႏွးေကြးေနႏိုင္ၿပီး ဆႏၵ မေစာဘဲစိတ္ရွည္ရွည္ထားရန္လို အပ္ေၾကာင္း ပညာေရးဝန္ႀကီး ဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးကဆို သည္။

‘‘ကြၽန္မကေတာ့ စိတ္ရွည္ မွာပါ။ ေနာက္အမ်ားႀကီးလုပ္ စရာေတြရွိေသးတယ္။ မွန္ကန္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းေပၚေရာက္ေန တယ္လို႔ ကြၽန္မထင္တယ္။ ေျခ လွမ္းကေတာ့ စစခ်င္းမွာ ေႏွးခ်င္ ေႏွးေနမယ္။ ေနာက္ဆုိရင္ေတာ့ အရွိန္အဟုန္နဲ႔ သြားႏိုင္မယ္လို႔ယံုၾကည္တယ္’’ဟု ေဒါက္တာ ခင္စန္းရီကသတင္းေထာက္မ်ား အားေျပာသည္။

အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရးဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈဝန္ႀကီး ဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီးအျဖစ္မွ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးျဖစ္လာေသာ ေဒါက္တာ ခင္စန္းရီက ျမန္မာ့ပညာေရးျပဳ ျပင္ေျပာင္းလဲမႈအတြက္ နံပါတ္ တစ္ကစတင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုသည္။

‘‘ျပဳျပင္စရာဆိုတဲ့အားလံုး ဟာ quality education (အရည္ အေသြးရွိတဲ့ပညာေရး)လို႔ေျပာ တဲ့အတြက္ စကားလံုးႀကီးက အရမ္းႀကီးတယ္။ ဒါေပမဲ့တစ္ ကေနပဲစရမယ္။ ၿပီးရင္ အဲဒါေတြ ရဲ႕အဟန္႔အတားက ဘာလဲဆိုရင္ လူေတြက ခ်က္ခ်င္းျဖစ္ခ်င္ေနတဲ့ ဆႏၵေစာတာက အဟန္႔အတား ျဖစ္တယ္။ စိတ္ရွည္ဖို႔လိုတယ္’’ဟု ျပည္ေထာင္စုဝႏ္ႀကီးတာဝန္ထမ္း ေဆာင္ေနသည္မွာ ေလးလေက်ာ္ ရွိၿပီျဖစ္ေသာ ေဒါက္တာခင္စန္းရီ ကေျပာသည္။

သုိ႔ေသာ္အရပ္ဘက္ပညာ ေရးအဖဲြ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ ဆက္ဖဲြ႕စည္းထားေသာ ပညာ ေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာကြန္ရက္ (NNER)ကမူ အစိုးရ၏ ပညာေရးျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား အေပၚ ေ၀ဖန္ကန္႔ကြက္မႈမ်ားရိွ ေနသည္။

‘‘ကုိယ္ပုိင္အုပ္္ခ်ဳပ္ခြင့္မရိွ ေသးဘဲနဲ႔ တုိင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ တန္းတူအ ခြင့္အေရးအတြက္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားတာမျမင္ေတြ႕ရသေရြ႕ မွန္ကန္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းေပၚ ေရာက္ ေနၿပီလုိ႔မေျပာႏုိင္ပါဘူး’’ဟု NNER မွ ေဒၚသူသူမာက ေျပာသည္။

သမၼတဦးသိန္းစိန္အစိုးရ တက္လာၿပီးေနာက္ ယုိယြင္းနိမ့္ က်ေနေသာ ပညာေရးကုိ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမည္ဟု ေၾကညာခဲ့သည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ပိတ္ထားေသာ သမိုင္း၀င္တကၠသုိလ္မ်ားကုိ ျပန္ဖြင့္ေပးျခင္း၊ အေျခခံပညာအဆင့္ အလယ္တန္းအထိ  အခမဲ့သတ္မွတ္ေပးျခင္းႏွင့္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းေရးဆဲြေရးတို႔ ကိုေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ့သည္။

သုိ႔ေသာ္ပညာေရးအရည္အ ေသြးဆက္လက္နိမ့္က်ေနဆဲျဖစ္ သလို ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္နည္းပါးေနဆဲအေျခအေနမ်ား ေၾကာင့္ ေ၀ဖန္မႈမ်ား ရိွေနဆဲျဖစ္သည္။

ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ ေထာင္စု၀န္ႀကီးက အရည္အေသြးရွိေသာ ပညာေရးစနစ္သို႔ေျပာင္းလဲႏိုင္ရန္ ပညာေရးႏွင့္သက္ဆိုင္သူမ်ား၏ စိတ္သေဘာထားေျပာင္းလဲရန္လည္း လိုအပ္ ေၾကာင္း ေျပာဆိုသည္။

 ‘‘က်ဴရွင္ေတြ၊ မိဘေတြ၊ ေက်ာင္းဆရာေတြရဲ႕စိတ္သေဘာထားေတြကို ျပဳျပင္ဖို႔လိုတယ္။ ဒါေတြအားလံုးက အရည္အေသြး ပညာေရးကိုသြားမယ္။ အဲဒီေတာ့ အရည္အေသြးပညာေရးဆုိတာ က ေက်ာင္းစာေတြက ေလးတန္း ေအာင္တာပဲျဖစ္ေစ ကိုယ့္ရဲ႕ အ သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းအတြက္ သံုးလို႔ရရမယ္။ ရွစ္တန္းေအာင္ သည္ျဖစ္ေစ အသက္ေမြးဝမ္း ေက်ာင္းေတြကိုသြားလို႔ရရမယ္’’ ဟု ၎က ေျပာသည္။

အစိုးရအထက္တန္းေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေလးမ်ားကိုေတြ႕ရစဥ္(ဓာတ္ပံု − ေဂ်ေမာင္ေမာင္(အမရပူရ))
7Day Daily 
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏  ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈသည္ မွန္ကန္ ေသာလမ္းေၾကာင္းေပၚ တြင္ ေရာက္ရွိေနၿပီဟု ယံုၾကည္ေၾကာင္း ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာ ခင္စန္းရီက သတင္းေထာက္မ်ား အားေျပာၾကားသည္။

ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ လာေစရန္ ေဆာင္ရြက္စရာအမ်ားအျပားရွိေနေသာေၾကာင့္ စတင္ ခ်ိန္တြင္ ေႏွးေကြးေနႏိုင္ၿပီး ဆႏၵ မေစာဘဲစိတ္ရွည္ရွည္ထားရန္လို အပ္ေၾကာင္း ပညာေရးဝန္ႀကီး ဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးကဆို သည္။

‘‘ကြၽန္မကေတာ့ စိတ္ရွည္ မွာပါ။ ေနာက္အမ်ားႀကီးလုပ္ စရာေတြရွိေသးတယ္။ မွန္ကန္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းေပၚေရာက္ေန တယ္လို႔ ကြၽန္မထင္တယ္။ ေျခ လွမ္းကေတာ့ စစခ်င္းမွာ ေႏွးခ်င္ ေႏွးေနမယ္။ ေနာက္ဆုိရင္ေတာ့ အရွိန္အဟုန္နဲ႔ သြားႏိုင္မယ္လို႔ယံုၾကည္တယ္’’ဟု ေဒါက္တာ ခင္စန္းရီကသတင္းေထာက္မ်ား အားေျပာသည္။

အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရးဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈဝန္ႀကီး ဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီးအျဖစ္မွ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးျဖစ္လာေသာ ေဒါက္တာ ခင္စန္းရီက ျမန္မာ့ပညာေရးျပဳ ျပင္ေျပာင္းလဲမႈအတြက္ နံပါတ္ တစ္ကစတင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုသည္။

‘‘ျပဳျပင္စရာဆိုတဲ့အားလံုး ဟာ quality education (အရည္ အေသြးရွိတဲ့ပညာေရး)လို႔ေျပာ တဲ့အတြက္ စကားလံုးႀကီးက အရမ္းႀကီးတယ္။ ဒါေပမဲ့တစ္ ကေနပဲစရမယ္။ ၿပီးရင္ အဲဒါေတြ ရဲ႕အဟန္႔အတားက ဘာလဲဆိုရင္ လူေတြက ခ်က္ခ်င္းျဖစ္ခ်င္ေနတဲ့ ဆႏၵေစာတာက အဟန္႔အတား ျဖစ္တယ္။ စိတ္ရွည္ဖို႔လိုတယ္’’ဟု ျပည္ေထာင္စုဝႏ္ႀကီးတာဝန္ထမ္း ေဆာင္ေနသည္မွာ ေလးလေက်ာ္ ရွိၿပီျဖစ္ေသာ ေဒါက္တာခင္စန္းရီ ကေျပာသည္။

သုိ႔ေသာ္အရပ္ဘက္ပညာ ေရးအဖဲြ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ ဆက္ဖဲြ႕စည္းထားေသာ ပညာ ေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာကြန္ရက္ (NNER)ကမူ အစိုးရ၏ ပညာေရးျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား အေပၚ ေ၀ဖန္ကန္႔ကြက္မႈမ်ားရိွ ေနသည္။

‘‘ကုိယ္ပုိင္အုပ္္ခ်ဳပ္ခြင့္မရိွ ေသးဘဲနဲ႔ တုိင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ တန္းတူအ ခြင့္အေရးအတြက္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားတာမျမင္ေတြ႕ရသေရြ႕ မွန္ကန္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းေပၚ ေရာက္ ေနၿပီလုိ႔မေျပာႏုိင္ပါဘူး’’ဟု NNER မွ ေဒၚသူသူမာက ေျပာသည္။

သမၼတဦးသိန္းစိန္အစိုးရ တက္လာၿပီးေနာက္ ယုိယြင္းနိမ့္ က်ေနေသာ ပညာေရးကုိ ျပဳျပင္ ေျပာင္း လဲမည္ဟု ေၾကညာခဲ့သည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ပိတ္ထားေသာ သမိုင္း၀င္တကၠသုိလ္မ်ားကုိ ျပန္ဖြင့္ေပးျခင္း၊ အေျခခံပညာအဆင့္ အလယ္တန္းအထိ အခမဲ့သတ္မွတ္ေပးျခင္းႏွင့္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းေရးဆဲြေရးတို႔ ကိုေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ့သည္။

သုိ႔ေသာ္ပညာေရးအရည္အ ေသြးဆက္လက္နိမ့္က်ေနဆဲျဖစ္ သလို ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္နည္းပါးေနဆဲ အေျခအေနမ်ား ေၾကာင့္ ေ၀ဖန္မႈမ်ား ရိွေနဆဲျဖစ္သည္။

ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ ေထာင္စု၀န္ႀကီးက အရည္အေသြးရွိေသာ ပညာေရးစနစ္သို႔ေျပာင္းလဲႏိုင္ရန္ ပညာေရးႏွင့္သက္ဆိုင္သူမ်ား၏ စိတ္သေဘာထားေျပာင္းလဲရန္လည္း လိုအပ္ ေၾကာင္း ေျပာဆိုသည္။

‘‘က်ဴရွင္ေတြ၊ မိဘေတြ၊ ေက်ာင္းဆရာေတြရဲ႕စိတ္သေဘာထားေတြကို ျပဳျပင္ဖို႔လိုတယ္။ ဒါေတြအားလံုးက အရည္အေသြး ပညာေရးကိုသြားမယ္။ အဲဒီေတာ့ အရည္အေသြးပညာေရးဆုိတာ က ေက်ာင္းစာေတြက ေလးတန္း ေအာင္တာပဲျဖစ္ေစ ကိုယ့္ရဲ႕ အ သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းအတြက္ သံုးလို႔ရရမယ္။ ရွစ္တန္းေအာင္ သည္ျဖစ္ေစ အသက္ေမြးဝမ္း ေက်ာင္းေတြကိုသြားလို႔ရရမယ္’’ ဟု ၎က ေျပာသည္။

အစိုးရအထက္တန္းေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေလးမ်ားကိုေတြ႕ရစဥ္(ဓာတ္ပံု − ေဂ်ေမာင္ေမာင္(အမရပူရ))
7Day Daily

No comments:

Post a Comment