စနစ္တစ္ခုု အသြင္ကူးေျပာင္းေနသည့္ကာလတြင္ ဦးတည္သြားေနသည့္ စနစ္ႏွင့္
မကိုက္ညီေတာ့ေသာ စနစ္ေဟာင္း၏ ဥပေဒမ်ား၊ နည္းဥပေဒမ်ားႏွင့္
လုုပ္ထံုုးလုပ္နည္းမ်ားကို ေျပာင္းလဲရန္ အေရးတႀကီး လိုု အပ္ပါသည္။
ထိုုသို႔ မလုပ္ေဆာင္ပါက ဒီမိုကေရစီစနစ္သိုု႔ ဦးတည္ေလွ်ာက္လွမ္းသည့္ လမ္းခရီးတြင္ အခ်င္းခ်င္း ပြတ္ တိုုက္မႈမ်ား၊ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္မႈမ်ား၊ အက်ဳိးစီးပြားခ်င္း ဆန္႔က်င္ရာတြင္ ေခတ္မမီေတာ့သည့္ ဥပေဒျဖင့္ ဆံုးျဖတ္ၾကလွ်င္ ပဋိပကၡအသြင္၊ ပြတ္တိုုက္မႈအသြင္ ေပၚေပါက္လာမည္ ျဖစ္ေပသည္။
ထိုုသို႔ မလုပ္ေဆာင္ပါက ဒီမိုကေရစီစနစ္သိုု႔ ဦးတည္ေလွ်ာက္လွမ္းသည့္ လမ္းခရီးတြင္ အခ်င္းခ်င္း ပြတ္ တိုုက္မႈမ်ား၊ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္မႈမ်ား၊ အက်ဳိးစီးပြားခ်င္း ဆန္႔က်င္ရာတြင္ ေခတ္မမီေတာ့သည့္ ဥပေဒျဖင့္ ဆံုးျဖတ္ၾကလွ်င္ ပဋိပကၡအသြင္၊ ပြတ္တိုုက္မႈအသြင္ ေပၚေပါက္လာမည္ ျဖစ္ေပသည္။
ယခုလက္ရွိတြင္လည္း နယ္ပယ္အသီးသီးတြင္ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားေၾကာင့္ အခက္အခဲ ႀကံဳေနရသည့္ အျဖစ္အပ်က္မ်ားစြာ ေတြ႕ေနရေပသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ သုံးႏွစ္တာကာလအတြင္း လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္အေနျဖင့္ ဥပေဒေပါင္း ဒါဇင္ႏွင့္ခ်ီ၍ အသစ္ေရး ဆြဲျခင္း၊ ျပင္ဆင္ျခင္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ခဲ့ကာ ယခုလက္ရွိလည္း ျပင္ဆင္ရန္၊ အသစ္ေရးဆြဲျပ႒ာန္းရန္ လုုပ္ ေဆာင္ေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။
ေလ့လာခ်က္တစ္ရပ္အရ လက္ရွိတည္ဆဲဥပေဒ ၈၀၀ ေက်ာ္အနက္ ျပင္ဆင္ရန္လိုအပ္သည့္ ဥပေဒ ၂၀၀ ေက်ာ္ရွိသည္ဟု ဖတ္႐ႈေလ့လာရသည္။
ယခုလတ္တေလာ ႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္ကိစၥတစ္ရပ္မွာ ယူနတီအပတ္စဥ္ ထုတ္သတင္းဂ်ာနယ္မွ သတင္း ေထာက္အခ်ဳိ႕ႏွင့္ အမႈေဆာင္အရာရွိခ်ဳပ္တို႔ကို ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္သြားသည့္ ျဖစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္သည္။
မည္သည့္ သတင္းေဖာ္ျပမႈေၾကာင့္ ဖမ္းဆီးရပါသည္ဆိုသည္ကို သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာနက တရား၀င္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုျခင္း မရွိေသးေသာ္လည္း ေပါက္ၿမိဳ႕နယ္ သတင္းေထာက္ႏွင့္ အျခားသတင္းေထာက္ သုံးဦး ပူးေပါင္းေရးသားၾကသည့္ ဓာတုလက္နက္စက္႐ံုဟုယူဆသည္ဆိုသည့္ သတင္းေဆာင္းပါးေၾကာင့္ ဖမ္းဆီးျခင္းျဖစ္မည္ဟုု ခန္႔မွန္းၾကသည္။
အကယ္၍သာ ထိုုသတင္းေဖာ္ျပမႈေၾကာင့္ ဖမ္းဆီးရျခင္းျဖစ္ပါက ထိုုသိုု႔ ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္ရာတြင္ ဥပေဒ လုုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္ရမည္ ျဖစ္ေပသည္။ မည္သည့္အဖြဲ႕အစည္းက လာ ေရာက္ေခၚေဆာင္သည္ကို ေခၚေဆာင္ခံရသူႏွင့္ မိသားစုအားအသိေပးရန္ လိုုအပ္မည္ ျဖစ္သည္။
ဤသည္မွာ လုုပ္ထံုုးလုပ္နည္းအပိုုင္းျဖစ္ၿပီး ပင္မဥပေဒအပိုုင္းတြင္လည္း ေျပာစရာမ်ား ရွိေနေပသည္။ လက္ရွိ ႏိုင္ငံေတာ္လွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္ ဥပေဒဆိုသည္ မွာ ၁၉၂၃ ခုႏွစ္ ၿဗိတိသွ်ကိုုလိုုနီေခတ္က ျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ ဥပေဒျဖစ္ၿပီး ၁၉၄၅ ခုႏွစ္က ေနာက္ဆံုးျပင္ဆင္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။
ယင္းဥပေဒသည္လည္း ကိုလိုနီေခတ္မွစတြက္လွ်င္ စနစ္သုံးခုမွ်မက ေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီျဖစ္သျဖင့္ ျပန္လည္ သံုးသပ္သင့္သည့္ဥပေဒ ျဖစ္ေနေပသည္။
အေမရိကန္ႏိုင္ငံ၏ သံတမန္ေရးရာ အခ်က္အလက္မ်ား ေပါက္ၾကားေစမႈတြင္ အစိုုးရ၀န္ထမ္းျဖစ္သူ ဘရက္ဒေလမန္းနင္းကိုုသာ အျပစ္ေပးႏုုိင္ၿပီး လက္ခံရရွိသူ ၀ီကီလိခ္မွတစ္ဆင့္ျဖန္႔ခ်ိသူ ဂ်ဴလီယန္ အက္ဆန္းကိုုမူ အေရးယူႏိုင္သည့္ ဥပေဒအခ်က္အလက္ မရွိသည္ကိုု ေလ့လာရေပသည္။
ႏိုုင္ငံေတာ္လွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္ဆိုုသည္ကို မည္သိုု႔အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုမည္။ ထို လွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္ကိုု ေပါက္ၾကားေစ လွ်င္ ေပါက္ၾကားေစသူ သို႔မဟုတ္ လက္ခံရရွိသူ မည္သူ႔ကိုု အေရးယူရမည္ အစရွိသည့္ ကိစၥရပ္မ်ားကိုု ယေန႔ေခတ္ စနစ္ႏွင့္အညီ ျပန္လည္ သံုးသပ္ျပင္ဆင္သင့္ေၾကာင္း တိုက္တြန္းအပ္ပါသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုုေသာ္ ကန္႔သတ္မႈ ဥပေဒမ်ားသည္ ဒီမိုုကေရစီ၏ အသက္သဖြယ္ျဖစ္ေသာ လြတ္လပ္ စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခြင့္ ထိခုိက္ေစႏိုင္သျဖင့္ ဒီမိုုကေရစီအက်ဳိးအတြက္ တိုုက္တြန္းေရးသားလိုက္ရေပ သည္။
Mizzima
No comments:
Post a Comment