ခရီးသည္ ၃၀၀ ေက်ာ္ လိုက္ပါလာေသာ Asiana Flight ၂၁၄ ေလေၾကာင္း လိုင္းမွ ေလယာဥ္သည္ ဆန္ဖရန္စစၥကို ေလဆိပ္သို႔ဆင္းသက္စဥ္ ပ်က္က် ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ယင္းမွာ ေလယာဥ္မွဴး၏ အမွားေၾကာင့္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အမ်ိဳးသား
ပို႔ေဆာင္ေရး လုံၿခံဳေရးဆိုင္ရာ ဘုတ္အဖြဲ႔က အဂၤါေန႔ တြင္ ယင္းကဲ့သို႔
ေကာက္ခ်က္ဆြဲ ေျပာၾကားလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ Asiana Flight
ေလယာဥ္မွဴးသည္ အလိုအေလ်ာက္ ေလယာဥ္ေမာင္းစနစ္ကို အျပည့္အဝ နားလည္မႈ
မရွိျခင္းေၾကာင့္ ယင္းသို႔ ျဖစ္ေပၚခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း အမ်ိဳးသား
ပို႔ေဆာင္ေရး လုံၿခံဳေရးဆိုင္ရာ ဘုတ္ အဖြဲ႔၏ ယာယီဥကၠဌျဖစ္သူ Chris Hart က
ေျပာဆိုသည္။ ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံအေျခစိုက္
အဆိုပါေလေၾကာင္းလိုင္း ေလယာဥ္မွဴးကို သင္တန္းေပးစဥ္ကတည္း
မွားယြင္းသင္ၾကားေပးခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ လိုက္ပါလာသည့္ ခရီးသည္ ၃၀၇
ဦးတြင္ တရုတ္ႏိုင္ငံသား ဆယ္ေက်ာ္သက္(၃)ဦး ေသဆုံးခဲ့ၿပီး ၂၀၀ ဦး ဒဏ္ရာ ရရွိကာ ၄၉ ဦးမွာ အျပင္းအထန္ ဒဏ္ရာ ရရွိခဲ့သည္။
လြန္ခဲ့သည့္ (၅)ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ ပ်က္က်ခဲ့ သည့္
ေလယာဥ္မ်ားအနက္ ခရီးသည္ ေသေၾကမႈ အမ်ား ဆုံး ျဖစ္ရပ္ တစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။ ၂၀၁၃
ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ (၁၆) ရက္ေန႔က ယင္းကဲ့သို႔ ပ်က္က်ခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။စုံစမ္းစစ္ေဆးမႈမ်ားအရ ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္မႈပုံစံ၏ အားနည္းခ်က္ အခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေလယာဥ္ပ်က္က်ရျခင္း၏ အဓိက အေၾကာင္း အရင္း မွာ ေလေၾကာင္းလိုင္းႏွင့္ေလယာဥ္မႈ၏ အျပစ္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ေျပာဆိုသည္။
အဆိုပါေလေၾကာင္းလိုင္၏ဝါရင့္ေလယာဥ္မွဴး (၃)ဦးမွာလည္း အမွားအယြင္း(၂၀)ႏွင့္ (၃၀)ၾကား တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ဘူးသည္။
အဆိုပါအမွားမ်ားအနက္ ျဖစ္ေပၚရသည့္ အမွားအမ်ားစုသည္ ေလယာဥ္မွဴးမ်ား အေနျဖင့္ ဆင္းသက္စဥ္ကာလအတြင္း ပ်ံသန္းေန သည့္ ေလ ယာဥ္၏အျမန္ႏႈန္း၊ အျမင့္ေပတို႔ႏွင့္ပတ္သက္၍ လုိက္နာရမည့္သတိေပးခ်က္မ်ားကို လိုက္နာျခင္း မရွိသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ယင္းကဲ့ သို႔ ျဖစ္ေပၚခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ သည္။ ေလယာဥ္မွဴးမ်ားအတြက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္ သတိေပးစနစ္ရွိသင့္ေၾကာင္း ဘုတ္အဖြဲ႔က အႀကံျပဳထား သည္။ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈသည္ အလြန္နိမ့္ၿပီး အလြန္ေႏွးေကြးေၾကာင္း၊ ယင္းသို႔ ျဖစ္ပ်က္ႏိုင္ သည္ကို ႀကိဳတင္သိရွိ ေရွာင္ရွားႏိုင္ရန္အတြက္ လုံေလာက္ သည့္ သတိေပးစနစ္ရွိသင့္ေၾကာင္း ခရီးသည္မိသားစု မ်ား အတြက္ ေရွ႕ေန လိုက္ေပးေနသည့္ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာေရွ႕ေန Marc Moller က ေျပာဆိုေၾကာင္း AP သတင္းတစ္ရပ္ တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
MOI Webportal Myanmar
No comments:
Post a Comment