Tuesday, August 19, 2014

ျမန္မာႏွင့္ထုိင္း တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာ ဘယ္လိုကြာသလဲ


စာေရးသူတို႔ႏုိင္ငံမွာရွိတဲ့ အစိုးရထိပ္တန္းအရာရွိႀကီးေတြ၊ တတ္သိပညာရွင္ေတြ၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြအနက္ အမ်ားစုဟာ အာဆီယံႏုိင္ငံထဲမွာ စင္ကာပူႏုိင္ငံရဲ႕ အိမ္ရာဖံြ႕ၿဖိဳးမႈကို အလြန္ပဲအားက်ေနၾကတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က မေလးရွားႏုိင္ငံကိုပါ သေဘာက်ေနၾကပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ အိမ္ရာဖံြ႕ၿဖိဳးေရးမွာ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာဖံြ႕ၿဖိဳးေရးဟာ အဓိကအစိတ္အပိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။ စင္ကာပူနဲ႔ မေလးရွားႏုိင္ငံတို႔ဟာ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ အထပ္ျမင့္အိမ္ရာေတြကိုပဲ သူ႔ထက္ငါ အၿပိဳင္အဆုိင္ ေဆာက္လုပ္ေနၾကတာ ေတြ႕ျမင္ရမွာပါ။စာေရးသူတို႔ႏုိင္ငံမွာ အဲဒီလိုအထပ္ျမင့္ေတြ ေဆာက္လုပ္ၿပီး တန္ဖိုးေလ်ာ့နည္းေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ေသးပါဘူး။ ဆိုလိုတာက ၀င္ေငြနည္းျပည္သူေတြ လက္လွမ္းမီေစတဲ့ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာဆိုရာမွာ အထပ္ျမင့္တုိက္ေတြ လုံး၀မပါ၀င္ႏုိင္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အိမ္ရာမဲ့ျပည္သူေတြရဲ႕၀င္ေငြက အလြန္နိမ့္က်ေနတဲ့အျပင္ အထပ္ျမင့္တုိက္ေတြက အထပ္ျမင့္ေလ ကုန္က်စရိတ္က ႀကီးမားေလ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒီႏွစ္ခုရဲ႕ ႀကီးမားတဲ့ကြာဟခ်က္ကို ေလ်ာ့နည္းသြားေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးလုိ႔ မရႏုိင္ေသးတာ အမွန္ပါပဲ။ လက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ဧရာ၀ဏ္နဲ႔ ရတနာအထပ္ျမင့္ အိမ္ရာေတြဟာလည္း အဆင့္ျမင့္အိမ္ရာ၊ တန္ဖိုးမွ်တအိမ္ရာေတြသာ ျဖစ္ႏုိင္ၿပီး တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာ လုံး၀မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။

ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံျဖစ္တဲ့ ထုိင္းႏုိင္ငံမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာမွ ယခုပစၥဳပၸန္ကာလအထိ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာေတြ ေဆာက္လုပ္ရာမွာ အထပ္ျမင့္ေတြ လုံး၀မပါ၀င္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အေဆာက္အအုံအမ်ားစုက ငါးထပ္သာရွိၿပီး အရည္အေသြးျမင့္အိမ္ရာ (Quality Housing) ျဖစ္ေရးကို ဦးတည္တာေတြ႕ရပါတယ္။ အေရအတြက္အရ ၀င္ေငြနည္းျပည္သူေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကို ျပည့္မီေအာင္ ေဆာက္လုပ္ေပးေနတာလည္း ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အာဆီယံႏုိင္ငံေတြထဲမွာ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာကို ျမန္မာႏုိင္ငံနဲ႔ အနီးစပ္ဆုံး ႏႈိင္းယွဥ္ေလ့လာသင့္တာက စင္ကာပူနဲ႔ မေလးရွားမဟုတ္ဘဲ ထိုင္းႏုိင္ငံသာ ျဖစ္တယ္လို႔ အခိုင္အမာေျပာခ်င္ပါတယ္။ စင္ကာပူကို Crazy ျဖစ္ေနသူမ်ားအတြက္ ထုိင္းႏုိင္ငံရဲ႕ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာျမင္ကြင္း အနီးမႈန္ျဖစ္ေနဦးမွာ အမွန္ပါပဲ။
ထုိင္းႏုိင္ငံမွာ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာကို တာ၀န္ယူအေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ အဖဲြ႕အစည္းက ‘‘အမ်ဳိးသားအိမ္ရာ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရးအာဏာပိုင္’’ (National Housing Authority) (N.H.A) အဖဲြ႕ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာကို အဓိကတာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္တဲ့ အဖဲြ႕အစည္းက လက္ရွိ ၿမိဳ႕ရြာႏွင့္အိုးအိမ္ဖံြ႕ၿဖိဳးေရးဦးစီးဌာနျဖစ္ၿပီး ၁၉၅၁ ခုႏွစ္က စတင္ဖဲြ႕စည္းခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုစဥ္က အမ်ဳိးသားအဆင့္ အဖဲြ႕အစည္းျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ မဆလေခတ္မွာ အမ်ဳိးသားအဆင့္ကို ေဖာ္ေဆာင္တဲ့ National Housing ဆိုတဲ့ စကားလုံးကို ပယ္ဖ်က္ပစ္လုိက္ပါတယ္။ ထုိင္းႏုိင္ငံမွာေတာ့ ၁၉၇၃ ခုႏွစ္မွစၿပီး ယေန႔အထိ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္ သုံးစဲြေနတာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။
ပထမဆုံးအေနနဲ႔ ဖဲြ႕စည္းပုံခ်င္း ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္တဲ့အခါ ထုိင္းႏုိင္ငံမွာ (National Housing Authority) (N.H.A)အျပင္ ၿမိဳ႕ျပဖံြ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းဌာနကို သီးျခားဖဲြ႕စည္းထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာေတာ့ လြတ္လပ္ေရးရတဲ့အခ်ိန္က အေျခအေနအရ အိုးအိမ္နဲ႔ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းကို ေပါင္းစပ္ဖဲြ႕စည္းထားခဲ့တာ ယခုဆုိရင္ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။ တုိးပြားလာတဲ့ လူဦးေရအေနအထား၊ တုိးပြားလာတဲ့ ၿမိဳ႕ျပအေနအထား၊ ျပည္နယ္နဲ႔ တုိင္းေဒသႀကီးမ်ား အေနအထား၊ ကိုယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ ေဒသမ်ား အေနအထား အစရွိတာေတြ အားလုံးေျပာင္းလဲလာခဲ့ေပမယ့္ ေရွး႐ုိးအစဥ္အလာကို ဆုပ္ကုိင္ၿပီး Institutional Reform မလုပ္ႏုိင္ေသးတာ အားမရစရာပါဘဲ။ ထုိင္းႏုိင္ငံမွာ ႏွစ္ဌာနခဲြလုိက္ေတာ့ အလုပ္ေတြကို ပိုၿပီးႏုိင္ႏုိင္နင္းနင္း လုပ္ႏုိင္တာ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။
ဒုတိယအခ်က္အေနနဲ႔ ထုိင္းႏုိင္ငံမွာ ေဒသအသီးသီးမွ စည္ပင္သာယာအဖဲြ႕ေတြက အိမ္ရာဖံြ႕ၿဖိဳးေရးကို မလုပ္လိုၾကပါဘူး။ သူတုိ႔အေနနဲ႔ ေဒသအတြင္း ျပည္သူေတြ ေမြးတဲ့ေန႔မွ ေသတဲ့ေန႔အထိ တာ၀န္ယူထားရတဲ့ လုပ္ငန္းပမာဏက မ်ားျပားလြန္းလုိ႔ မႏုိင္မနင္းျဖစ္မွာ စိုးရိမ္ၾကပါတယ္။ စာေရးသူတုိ႔ႏုိင္ငံမွာေတာ့ ႏုိင္ႏုိင္၊ မႏုိင္ႏုိင္ လုပ္ခ်င္လြန္းလို႔ အလုအယက္ အၿပိဳင္အဆုိင္ ျဖစ္ေနၾကတာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ထိုင္းႏုိင္ငံမွာ (National Housing Authority) (N.H.A) တစ္ဖဲြ႕တည္းက တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ေပးတဲ့အတြက္ ေနရာေဒသအားလုံး အိမ္ရာက႑မွာ တစ္ေျပးညီ ဖံြ႕ၿဖိဳးလာတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး တတိယအခ်က္က အစိုးရအိမ္ရာဘဏ္ (Govt: Housing Bank)ကို သီးျခားဖဲြ႕စည္းေပးထားၿပီး (National Housing Authority) (N.H.A)ဟာ အစိုးရရဲ႕ အိမ္ရာေထာက္ပံ့ေၾကးနဲ႔ လွည့္ပတ္ရန္ပုံေငြအျပင္ ဘ႑ာေငြလိုအပ္ရင္ အစိုးရအိမ္ရာဘဏ္ကို သီးျခားေငြေခ်းၿပီး ေဆာင္ရြက္ႏုိင္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာေတာ့ အိမ္ရာေထာက္ပံ့ေၾကးရယ္လို႔ ရန္ပုံေငြသက္သက္လည္းမရွိ၊ လွည့္ပတ္ရန္ပုံေငြကလည္း ရွိရာက ေပ်ာက္ေတာ့မလိုျဖစ္ၿပီး အိမ္ရာကို သီးသန္႔အတုိးနည္းနည္းနဲ႔ ႏွစ္ရွည္ေခ်းေငြေပးမယ့္ ဘဏ္ကလည္း လိုအပ္ေနေသးတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
စတုတၱအခ်က္က တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာအတြက္ ေျမေနရာကို (National Housing Authority) (N.H.A)က သိမ္းယူတာ၊ ၀ယ္တာ မလုပ္ပါဘူး။ အစိုးရအဖဲြ႕က ေလ်ာ္ေၾကးေပးသိမ္းရင္ ဒါမွမဟုတ္ ၀ယ္ရင္ ေျမေစ်းေတြ တက္လာတာ၊ ႏုိင္ငံေရးအရ ပဲြဆူတာ၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ပါလာတတ္တာ၊ ႀကိဳးနီစနစ္ေၾကာင့္ ႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီး ၾကန္႔ၾကာေလ့ရွိတာ အစရွိတဲ့ ဒုကၡေတြအားလုံး ကင္းေ၀းေအာင္ ေဆာက္လုပ္မယ့္ ကန္ထ႐ိုက္တာကပဲ ေပါက္ေစ်းနဲ႔ ေျမကို၀ယ္ၿပီး အိမ္ရာေဆာက္ဖို႔ အဆုိျပဳရပါတယ္။
သူ၀ယ္တဲ့ေျမဖိုးကို (National Housing Authority) (N.H.A)က အိမ္ရာေဆာက္လုပ္စရိတ္န႔ဲအတူ ေပါင္းၿပီးေငြေခ်းပါတယ္။ ေျမကိုလည္း အမည္လဲႊေျပာင္းယူလုိက္ပါတယ္။ ကန္ထ႐ုိက္တာဟာ ေျမ၀ယ္တဲ့စရိတ္အပါအ၀င္ အိမ္ရာေဆာက္လုပ္ဖို႔ေငြကို အစိုးရအိမ္ရာဘဏ္ကေန အတိုးေလွ်ာ့ၿပီး ၈၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ေခ်းေငြရယူႏုိင္တယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာေတာ့ လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ေျမသိမ္းလို႔လည္းမျဖစ္၊ သိမ္းၿပီးေျမေပၚကို ျပန္ၿပီးက်ဴးေက်ာ္၊ အဲဒါကို ကာလေပါက္ေစ်းနဲ႔ ျပန္ေလ်ာ္ေပးေနရတာနဲ႔ စီမံကိန္းအသစ္အတြက္ No Land, No Plan ဆိုတာလို ျဖစ္ေနပါတယ္။
ပဥၥမအခ်က္က (National Housing Authority) (N.H.A)ရဲ႕ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာ ကိုးခန္းတဲြ ငါးထပ္တုိက္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခန္းကို စတုရန္းေပ ၃၃၀ ပဲက်ယ္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ေဆာက္လုပ္တဲ့ ကန္ထ႐ိုက္တာဟာ Prefaoribation ေခၚ အစိတ္အပုိင္းအားလုံး ႀကိဳတင္တည္ေဆာက္ရတဲ့ စနစ္ကိုသာ က်င့္သုံးရပါတယ္။ ငါးထပ္ ၄၅ ခန္းပါ တုိက္တစ္လုံးကို တည္ေဆာက္ခ်ိန္ ၁၈ ရက္၊ ေရ၊ မီး၊ လွ်ပ္စစ္အတြက္ ၁၂ ရက္၊ စုစုေပါင္းရက္ ၃၀ နဲ႔ အၿပီးအစီးေဆာက္လုပ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္အထိ ရွစ္ႏွစ္အတြင္းမွာ တုိက္ခန္းေပါင္း ႏွစ္သိန္းခန္႔ တစ္ႏွစ္ကို ပ်မ္းမွ် ၂၅၀၀၀ ခန္း ေဆာက္လုပ္ေပးႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာေတာ့ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာက တစ္ႏွစ္ကို အခန္းေပါင္း ၃၀၀၀ မွ်ပင္ အႏုိင္ႏုိင္ျဖစ္ေနပါေသးတယ္။
ဆ႒မအခ်က္က ထုိင္းႏုိင္ငံက တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာကို ‘‘အစိုးရက ေထာက္ပံ့မႈေပးေသာအိမ္ရာ’’လို႔ ေခၚဆိုပါတယ္။ ထုိင္းဘာသာစကားနဲ႔ ‘‘ဘန္းအူရာအာသြန္း’’(Barn Eua-Ar thorn)လို႔ေခၚဆိုၿပီး တုိက္ခန္းတစ္ခန္းအတြက္ အစိုးရက ေထာက္ပံ့ေငြ ဘတ္ရွစ္သိန္း( ျမန္မာေငြ ၂၄ သိန္း) စိုက္ထုတ္က်ခံပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေျမအပါအ၀င္ အေျခခံအေဆာက္အအုံေတြကို ေထာက္ပံ့မႈေပးတာ ပိုၿပီးမ်ားေပမယ့္ တစ္ခန္းကို အစိုးရက ဘယ္ေလာက္က်ခံေပးတယ္ဆိုၿပီး အတိအလင္း ထုတ္ျပန္ေၾကညာႏုိင္ျခင္း မရွိေသးပါဘူး။
သတၱမအခ်က္က ထုိင္းႏုိင္ငံရဲ႕ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာ အခန္းတစ္ခန္းဟာ အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့အတုိင္း စုစုေပါင္း ၃၃၀ စတုရန္းေပရွိၿပီး ဘက္စုံသုံးအခန္း (Multipurpose Room)ေခၚတဲ့ အခန္းတစ္ခန္း၊ ေရခ်ဳိးခန္း၊ အိမ္သာခန္းနဲ႔ ၀ရန္တာပဲ ပါ၀င္ပါတယ္။ အစုိးရေထာက္ပံ့ေငြႏုတ္ၿပီး ေရာင္းေစ်းက ဘတ္ ၃၉ သိန္း (ျမန္မာေငြ ၁၁၇ သိန္း)ျဖစ္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။ လမ္း၊ ေရ၊ မီး၊ ဥယ်ာဥ္၊ ကစားကြင္း စတဲ့ အေျခခံနဲ႔ လူမႈအေဆာက္အအုံ ကုန္က်စရိတ္အားလုံးအပါအ၀င္ ေစ်းႏႈန္းျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေရႊလင္ပန္းတန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာက စတုရန္းေပ ၄၈၀ ရွိၿပီး၊ ေရာင္းေစ်းက ၁၂၀ သိန္းဆိုေတာ့ ထုိင္းႏုိင္ငံထက္ ပိုမိုက်ယ္၀န္းတဲ့အျပင္ ေစ်းကလည္း သက္သာေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီအခ်က္နဲ႔ပဲ စာေရးသူတုိ႔က အႏုိင္ယူရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ထုိင္းမွာ ၀န္ထမ္းမ်ားအပါအ၀င္ ၀င္ေငြနည္းျပည္သူတုိင္းလုိလို ၀ယ္ယူႏုိင္စြမ္းရွိၾကေပမယ့္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ သိန္း ၁၂၀ နဲ႔ မ၀ယ္ႏုိင္ၾကတာေၾကာင့္ Unaffordable Housing ပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားရမွာက အခန္းက်ယ္က်ယ္လည္း လိုခ်င္တယ္။ ေစ်းလည္း ေလွ်ာ့ေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ လူ႔အလို နတ္လုိက္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ အခန္းအက်ယ္အ၀န္းကို လက္ရွိထက္ ေလွ်ာ့လုိက္ရင္ ေစ်းသက္သာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထုိင္းမွာ ၃၃၀ စတုရန္းေပနဲ႔ ျမန္မာက ၄၈၀ စတုရန္းေပဆုိေတာ့ ၁၅၀ စတုရန္းေပေတာင္ ပိုၿပီးက်ယ္၀န္းပါတယ္။ ၄၈၀ အစား ၄၀၀ ေပဆုိရင္ လက္ရွိ P.A.E ေစ်းအရ သိန္းတစ္ရာေအာက္ကို ေရာက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အ႒မအခ်က္က အေရးႀကီးဆုံးအခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာအတြက္ ေငြေပးေခ်မႈစနစ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ထုိင္းႏုိင္ငံမွာ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္မတုိင္မီက အရစ္က်ေငြေပးသြင္းမႈကို ၂၅ ႏွစ္အထိ ခြင့္ျပဳခဲ့ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ အထိ အရစ္က်ေပးဆပ္ခြင့္ျပဳပါတယ္။ အစိုးရအိမ္ရာဘဏ္က (National Housing Authority) (N.H.A)နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ထုတ္ေခ်းတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရ၀န္ထမ္းမ်ားသာမက စက္႐ုံလုပ္သားမ်ား၊ ကုမၸဏီ၀န္ထမ္းမ်ား၊ အားလုံးလုိလုိ ၀ယ္ယူႏုိင္စြမ္း ရွိၾကပါတယ္။ တစ္ခုရွိတာက အႏွစ္ ၃၀ ၾကာရင္ ၀ယ္သူရဲ႕ အသက္(၇၅)ႏွစ္ မေက်ာ္ရပါဘူး။ အဲဒီႏွစ္မ်ဳိးအနက္ နည္းရာႏွစ္ကာလအထိပဲ ရရွိမွာပါ။ ဥပမာ-အသက္(၅၀)ႏွစ္မွာ အခန္း၀ယ္ရင္ အရစ္က်ေပးရမယ့္ ႏွစ္ကာလက ၂၅ ႏွစ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စာေရးသူတုိ႔ႏုိင္ငံမွာ ေဆာက္လုပ္ေရးနဲ႔ အိမ္ရာဖံြ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္က ငါးႏွစ္အထိပဲ အရစ္က်ေခ်းေငြ ေပးႏုိင္ပါေသးတယ္။ အရစ္ေတြ ဆန္႔ထုတ္တာနဲ႔အမွ် ၀င္ေငြနည္းသူတို႔ရဲ႕ ၀ယ္ႏုိင္စြမ္း (Affordablity)က ျမင့္တက္လာၿပီး အိမ္ရာမဲ့ေတြ ေလ်ာ့နည္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
န၀မအခ်က္က ထိုင္းႏုိင္ငံမွာ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာကို စုေပါင္းပိုင္အေဆာက္အအုံ (Condominium)အျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးထားတာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ အိမ္ခန္း၀ယ္ယူေနထုိင္သူတုိင္း အေဆာက္အအုံတည္ရွိရာ ေျမန႔ဲ အေဆာက္အအုံကို စုေပါင္းပိုင္ဆုိင္ၾကပါတယ္။ ကစားကြင္း၊ ဥယ်ာဥ္၊ ေျမကြက္လပ္နဲ႔ အမ်ားသုံးေျမဧရိယာမွန္သမွ်ကို (National Housing Authority) (N.H.A)ကပဲ ပိုင္ဆုိင္ပါတယ္။ လမ္းေတြကို ေဒသဆုိင္ရာ အစိုးရက ပိုင္ဆုိင္ပါတယ္။ အဲဒီလို အကန္႔လုိက္ခဲြထား႐ုံမွ်မက ထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မတီ(လမ္းမ်ားမပါ)ကို ေနထုိင္သူမ်ားက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ၿပီး ဖဲြ႕စည္းထားပါတယ္။ အဲဒီအဖဲြ႕ကပဲ လစဥ္အမႈိက္သိမ္းခနဲ႔ လမ္းမီးအတြက္ အခ်ဳိးက်ေငြကို ေကာက္ခံၿပီး ထိန္းသိမ္းေရးကို စနစ္တက်ေဆာင္ရြက္ၾကတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ စာေရးသူတုိ႔ႏုိင္ငံမွာေတာ့ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာကို ဂရန္ေပးတာလည္းမရွိ၊ စုေပါင္းပိုင္ဆုိင္မႈလည္း မရတဲ့အျပင္ အေရးႀကီးဆုံးျဖစ္တဲ့ ထိန္းသိမ္းေရးကို မေဆာင္ရြက္ႏုိင္လို႔ အဖီအဆြယ္ေတြ၊ ဆုိင္ခန္းေတြ တိုးခ်ဲ႕ေဆာက္ၿပီး မင္းမဲ့စ႐ုိက္ေတြ လႊမ္းမိုးပ်က္စီးလာတာ ေတြ႕ရွိႏုိင္ပါတယ္။
ထုိင္းႏုိင္ငံသာမက စင္ကာပူ၊ မေလးရွား စတဲ့ ႏုိင္ငံေတြမွာလည္း ထိန္းသိမ္းေရးကို ဥပေဒ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ား ျပ႒ာန္းၿပီး ေဆာင္ရြက္ေနၾကတာ အလြန္ပင္ စံနမူနာယူထုိက္ပါတယ္။ အတိတ္ကာလက ေဆာက္ၿပီးေရာင္းၿပီးတာနဲ႔ အထိန္းမဲ့အကြပ္မဲ့ ပရမ္းပတာျဖစ္ခဲ့သမွ် သင္ခန္းစာယူၿပီး ႏုိင္ငံ့ဂုဏ္၊ လူမ်ဳိးဂုဏ္ကို ေဆာင္မယ့္ ‘‘ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာ ျမတ္အိမ္ရာ’’ (Decent Housing)မ်ား ျဖစ္လာေအာင္ ထိန္းသိမ္းေရးဆုိင္ရာ ဥပေဒစည္းကမ္းမ်ား ထုတ္ျပန္ၿပီး ထိန္းေက်ာင္းေပးဖို႔ လိုအပ္လ်က္ရွိေၾကာင္း အေလးအနက္အႀကံျပဳရင္း နိဂုံးခ်ဳပ္လုိက္ပါတယ္။ ။
7Day

No comments:

Post a Comment