Tuesday, October 22, 2013

ယူကရိန္းႏိုင္ငံမွ ကမၻာ့အေလးဆံုး ဧရာမ ေလယာဥ္ပ်ံ





Photo: ယူကရိန္းႏိုင္ငံမွ ကမၻာ့အေလးဆံုး ဧရာမ ေလယာဥ္ပ်ံ
Tuesday, October 22, 2013 

ကမၻာ့အေလးဆံုး ေလယာဥ္ပ်ံလို႔ စံခ်ိန္ခ်ိဳးထားႏိုင္ တဲ့ ေလယာဥ္ကေတာ့ ယူကရိန္းႏိုင္ငံမွ Antonov An-225 Mriya ျဖစ္ပါတယ္။

အတုိေကာက္အေနနဲ႔ An-225 လို႔လည္း အမ်ားေခၚတဲ့ ယင္းေလယာဥ္ဟာ အေလးခ်ိန္အားျဖင့္ တန္ ၆၄၀ (ေပါင္ ၁၄သိန္း ၁ေသာင္း) အေလးခ်ိန္ရွိ ပါတယ္။ ယင္းေလယာဥ္ ကို ၁၉၈၀ေနာင္းပိုင္း ဆုိဗီယက္ေခတ္က တည္ေဆာက္ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ျပီး ၁၉၉၁ ေနာင္းပိုင္း ဆုိဗီယက္ျပဳိကြဲခ်ိန္ မွာေတာ့ ယူကရိန္းပိုင္ေလယာဥ္အျဖစ္ သုိ႔ ေရာက္ရွိသြားပါ တယ္။

တည္ေဆာက္တဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္က ဆုိဗီယက္အာကာသ အစီအစဥ္ အတြက္ျဖစ္ ပါတယ္။ Buran Orbiter အမည္ရ အာကာသ ဒံုးပ်ံႏွင့္ ယာဥ္မ်ားကို သယ္ေဆာင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ျပီး တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ဧရာမေလယာဥ္ၾကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ပထမဆံုး ပ်ံသန္း ႏိုင္ခ်ိန္ကေတာ့ ၁၉၈၈ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

သူတင္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အမ်ားဆံုး ကုန္ခ်ိန္ကေတာ့ အတြင္းမွာ တင္ရင္ ေပါင္ ၅သိန္း၅ေသာင္း၊ ေက်ာ္ေပၚမွာ တင္ေဆာင္ မယ္ဆိုရင္ ေပါင္ ၄သိန္း ၄ေသာင္းျဖစ္ပါ တယ္။ ေက်ာေပၚ မွာေတာ့ ေလယာဥ္မ်ား၊ ဒံုးပ်ံ မ်ား၊ ေရာ့ကတ္မ်ား တင္ေဆာင္ေပးႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေလထဲ အျမန္ဆံုးပ်ံသန္းႏိုင္အားကေတာ့ တစ္နာရီ မိုင္ ၅၃၀ ျဖစ္ပါ တယ္။ ေျမျပင္မွာ အရွိန္ယူတဲ့ အျမန္ဆံုး Speed ကေတာ့ တစ္နာရီ မိုင္ ၅၀၀ အထိရွိပါတယ္။ အရွည္ ၂၅၇.၆ေပ၊ ေဘးေတာင္ပံပါ အက်ယ္ ၂၉၀ေပ ၂လက္မ၊ အျမင့္ ၅၉.၃ေပ၊ အထိ အတိုင္းအတာရွိပါတယ္။ အျမင့္ ဆံုးေမာင္ႏွင္း ပ်ံသန္းႏိုင္စြမ္းကေတာ့ ကုန္အျပည့္တင္ ခ်ိန္ ေျမျပင္ အထက္ ေပ ၁၁၅၀၀ အထိပ်ံသန္းႏိုင္ မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလယာဥ္မွဴး ၆ဦး ပါဝင္ေမာင္းႏွင္ရမယ့္ ဧရာမ ေလယာဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ ေျမျပင္မွာ ဆင္းသက္ဖို႔ အတြက္ ဘီး ၃၂ လံုးပါဝင္ပါတယ္။

ေလယာဥ္ကို ပ်ံသန္းေစမယ့္ အင္ဂ်င္ကေတာ့ သာမန္ေလ ယာဥ္မ်ားထဲ ကလို မဟုတ္ေတာ့ ပဲ ေလယာဥ္ အင္ဂ်င္ Power plant အေနနဲ႔ တာဘိုပန္ကာစက္ၾကီး ၆လံုး တပ္ဆင္ထားပါတယ္။

ႏွစ္စီးေဆာက္ဖို႔ ရည္ရြယ္ခဲ့ျပီး ဒုတိယတစ္စီး ကေတာ့ ေႏွာင့္ေႏွးေနပါတယ္။ ၁၉၈၈ ေနာင္းပိုင္း ကတည္ ေဆာက္ျပီး ဆုိဗီယက္ျပိဳကြဲခ်ိန္ေၾကာင့္ တစ္ဝက္ တစ္ပ်က္နဲ႔ စတိုခန္းထဲ သိမ္းဆည္းခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ေရာက္မွ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းကို ျပန္လည္စတင္ခဲ့ရပါတယ္။ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ေရာက္ ခ်ိန္မွာ ျပီးဖို႔ ေမ်ာ္ လင့္ထားေပမယ့္ ၂၀၀၉ခုႏွစ္ေရာက္တာေတာင္ မျပီးခဲ့ပါ ဘူး။ တန္ ၂၅၀ တင္ေဆာင္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ တည္ေဆာက္တိုင္း အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၃၀၀ လိုအပ္တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။

အစုိးရဘက္မွ ေငြေၾကးေထာက္ပံ့မွု မလံုေလာက္တဲ့အတြက္ တည္ေဆာက္ မွု ေႏွာင့္ေႏွးေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ သံုးႏွစ္အတြင္း ျပီးစီး မယ္လို႔ ေျပာဆုိထားျပီး ယေန႔ခ်ိန္မွာေတာ့ ၇၀ ရာခိုင္ႏွုန္းေလာက္ထိ တည္ေဆာက္ျပီးစီးျပီလို႔ ယံုၾကည့္ေနၾကပါတယ္။

ေလယာဥ္တစ္စီးရဲ႕တည္ေဆာက္မွုကုန္က်စရိတ္က အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၃၀၀နဲ႔အထက္မွာ ရွိလို႔ သိရပါတယ္။ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္က ၾကမ္းျပင္ အနည္းငယ္ျပင္ဆင္တာေတာင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၂၀ ကုန္က်ခဲ့ ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္သူ႔ရဲ႕ပ်ံသန္းစရိတ္ကလည္းၾကီးမားပါတယ္။ လက္ရွိ ယူကရိန္း Antonov Airlines မွာ ကုန္တင္ေလယာဥ္ အျဖစ္ စီးပြားရွာေနျပီး အေမရိကန္ တပ္မေတာ္အတြက္ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းကို ကုန္ေတြ တင္ေဆာင္ေပး လ်က္ရွိပါ တယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ ကုန္သယ္ေဆာင္ေပးရန္ ကုန္က်စရိတ္က ယူရိုေငြ ၆သိန္း ၆ေသာင္းကုန္က်ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကမၻာ့ငွားရမ္းခေစ်းအၾကီးဆံုးေလယာဥ္လို႔လည္း စံခိ်န္တင္ခဲ့ပါတယ္။

ဓာတ္ေပါင္းဖိုၾကီးမ်ား၊ ေလယာဥ္ပ်ံမ်ား၊ တင့္ကားမ်ားကို သယ္ေဆာင္ျပီး လည္း စံခ်ိန္မ်ားခ်ိဳးဖူးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Antonov An-225 Mriya ဟာ အျခား ဘိုးအင္းေလယာဥ္၊ Cago Aircraft မ်ားထက္ေက်ာ္လြန္ကာ ယေန႔အခ်ိန္အထိ ကမၻာ့အေလးဆံုး ေလယာဥ္အျဖစ္ စံခိ်န္တင္ထားပါတယ္။

လက္ရွိတည္ေဆာက္ေနတဲ့ ဒုတိယတစ္ခုကို ေပါ့ပါးတဲ့ ပစၥည္းမ်ား အသံုးျပဳျပီး ကမၻာ့အၾကီးဆံုး ေလယာဥ္အျဖစ္ စံခ်ိန္တင္ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးပမ္းေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
---
Ref:Englishrussia

ေအာင္ခမ္း ( TSJ Team )
TechSpace Journal
ကမၻာ့အေလးဆံုး ေလယာဥ္ပ်ံလို႔ စံခ်ိန္ခ်ိဳးထားႏိုင္ တဲ့ ေလယာဥ္ကေတာ့ ယူကရိန္းႏိုင္ငံမွ Antonov An-225 Mriya ျဖစ္ပါတယ္။
အတုိေကာက္အေနနဲ႔ An-225 လို႔လည္း အမ်ားေခၚတဲ့ ယင္းေလယာဥ္ဟာ အေလးခ်ိန္အားျဖင့္ တန္ ၆၄၀ (ေပါင္ ၁၄သိန္း ၁ေသာင္း) အေလးခ်ိန္ရွိ ပါတယ္။ ယင္းေလယာဥ္ ကို ၁၉၈၀ေနာင္းပိုင္း ဆုိဗီယက္ေခတ္က တည္ေဆာက္ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ျပီး ၁၉၉၁ ေနာင္းပိုင္း ဆုိဗီယက္ျပဳိကြဲခ်ိန္ မွာေတာ့ ယူကရိန္းပိုင္ေလယာဥ္အျဖစ္ သုိ႔ ေရာက္ရွိသြားပါ တယ္။


တည္ေဆာက္တဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္က ဆုိဗီယက္အာကာသ အစီအစဥ္ အတြက္ျဖစ္ ပါတယ္။ Buran Orbiter အမည္ရ အာကာသ ဒံုးပ်ံႏွင့္ ယာဥ္မ်ားကို သယ္ေဆာင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ျပီး တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ဧရာမေလယာဥ္ၾကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ပထမဆံုး ပ်ံသန္း ႏိုင္ခ်ိန္ကေတာ့ ၁၉၈၈ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

သူတင္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အမ်ားဆံုး ကုန္ခ်ိန္ကေတာ့ အတြင္းမွာ တင္ရင္ ေပါင္ ၅သိန္း၅ေသာင္း၊ ေက်ာ္ေပၚမွာ တင္ေဆာင္ မယ္ဆိုရင္ ေပါင္ ၄သိန္း ၄ေသာင္းျဖစ္ပါ တယ္။ ေက်ာေပၚ မွာေတာ့ ေလယာဥ္မ်ား၊ ဒံုးပ်ံ မ်ား၊ ေရာ့ကတ္မ်ား တင္ေဆာင္ေပးႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေလထဲ အျမန္ဆံုးပ်ံသန္းႏိုင္အားကေတာ့ တစ္နာရီ မိုင္ ၅၃၀ ျဖစ္ပါ တယ္။ ေျမျပင္မွာ အရွိန္ယူတဲ့ အျမန္ဆံုး Speed ကေတာ့ တစ္နာရီ မိုင္ ၅၀၀ အထိရွိပါတယ္။ အရွည္ ၂၅၇.၆ေပ၊ ေဘးေတာင္ပံပါ အက်ယ္ ၂၉၀ေပ ၂လက္မ၊ အျမင့္ ၅၉.၃ေပ၊ အထိ အတိုင္းအတာရွိပါတယ္။ အျမင့္ ဆံုးေမာင္ႏွင္း ပ်ံသန္းႏိုင္စြမ္းကေတာ့ ကုန္အျပည့္တင္ ခ်ိန္ ေျမျပင္ အထက္ ေပ ၁၁၅၀၀ အထိပ်ံသန္းႏိုင္ မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလယာဥ္မွဴး ၆ဦး ပါဝင္ေမာင္းႏွင္ရမယ့္ ဧရာမ ေလယာဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ ေျမျပင္မွာ ဆင္းသက္ဖို႔ အတြက္ ဘီး ၃၂ လံုးပါဝင္ပါတယ္။

ေလယာဥ္ကို ပ်ံသန္းေစမယ့္ အင္ဂ်င္ကေတာ့ သာမန္ေလ ယာဥ္မ်ားထဲ ကလို မဟုတ္ေတာ့ ပဲ ေလယာဥ္ အင္ဂ်င္ Power plant အေနနဲ႔ တာဘိုပန္ကာစက္ၾကီး ၆လံုး တပ္ဆင္ထားပါတယ္။

ႏွစ္စီးေဆာက္ဖို႔ ရည္ရြယ္ခဲ့ျပီး ဒုတိယတစ္စီး ကေတာ့ ေႏွာင့္ေႏွးေနပါတယ္။ ၁၉၈၈ ေနာင္းပိုင္း ကတည္ ေဆာက္ျပီး ဆုိဗီယက္ျပိဳကြဲခ်ိန္ေၾကာင့္ တစ္ဝက္ တစ္ပ်က္နဲ႔ စတိုခန္းထဲ သိမ္းဆည္းခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ေရာက္မွ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းကို ျပန္လည္စတင္ခဲ့ရပါတယ္။ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ေရာက္ ခ်ိန္မွာ ျပီးဖို႔ ေမ်ာ္ လင့္ထားေပမယ့္ ၂၀၀၉ခုႏွစ္ေရာက္တာေတာင္ မျပီးခဲ့ပါ ဘူး။ တန္ ၂၅၀ တင္ေဆာင္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ တည္ေဆာက္တိုင္း အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၃၀၀ လိုအပ္တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။

အစုိးရဘက္မွ ေငြေၾကးေထာက္ပံ့မွု မလံုေလာက္တဲ့အတြက္ တည္ေဆာက္ မွု ေႏွာင့္ေႏွးေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ သံုးႏွစ္အတြင္း ျပီးစီး မယ္လို႔ ေျပာဆုိထားျပီး ယေန႔ခ်ိန္မွာေတာ့ ၇၀ ရာခိုင္ႏွုန္းေလာက္ထိ တည္ေဆာက္ျပီးစီးျပီလို႔ ယံုၾကည့္ေနၾကပါတယ္။

ေလယာဥ္တစ္စီးရဲ႕တည္ေဆာက္မွုကုန္က်စရိတ္က အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၃၀၀နဲ႔အထက္မွာ ရွိလို႔ သိရပါတယ္။ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္က ၾကမ္းျပင္ အနည္းငယ္ျပင္ဆင္တာေတာင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၂၀ ကုန္က်ခဲ့ ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္သူ႔ရဲ႕ပ်ံသန္းစရိတ္ကလည္းၾကီးမားပါတယ္။ လက္ရွိ ယူကရိန္း Antonov Airlines မွာ ကုန္တင္ေလယာဥ္ အျဖစ္ စီးပြားရွာေနျပီး အေမရိကန္ တပ္မေတာ္အတြက္ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းကို ကုန္ေတြ တင္ေဆာင္ေပး လ်က္ရွိပါ တယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ ကုန္သယ္ေဆာင္ေပးရန္ ကုန္က်စရိတ္က ယူရိုေငြ ၆သိန္း ၆ေသာင္းကုန္က်ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကမၻာ့ငွားရမ္းခေစ်းအၾကီးဆံုးေလယာဥ္လို႔လည္း စံခိ်န္တင္ခဲ့ပါတယ္။

ဓာတ္ေပါင္းဖိုၾကီးမ်ား၊ ေလယာဥ္ပ်ံမ်ား၊ တင့္ကားမ်ားကို သယ္ေဆာင္ျပီး လည္း စံခ်ိန္မ်ားခ်ိဳးဖူးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Antonov An-225 Mriya ဟာ အျခား ဘိုးအင္းေလယာဥ္၊ Cago Aircraft မ်ားထက္ေက်ာ္လြန္ကာ ယေန႔အခ်ိန္အထိ ကမၻာ့အေလးဆံုး ေလယာဥ္အျဖစ္ စံခိ်န္တင္ထားပါတယ္။

လက္ရွိတည္ေဆာက္ေနတဲ့ ဒုတိယတစ္ခုကို ေပါ့ပါးတဲ့ ပစၥည္းမ်ား အသံုးျပဳျပီး ကမၻာ့အၾကီးဆံုး ေလယာဥ္အျဖစ္ စံခ်ိန္တင္ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးပမ္းေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
---
Ref:Englishrussia

ေအာင္ခမ္း ( TSJ Team )
TechSpace Journal

No comments:

Post a Comment