Thursday, March 20, 2014

ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးအပါအဝင္ ၿမိဳ႕ႀကီးေျခာက္ၿမိဳ႕၌ ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္ လြန္ကဲအဆင့္ေရာက္ေန

ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးအပါအဝင္ ၿမိဳ႕ႀကီးေျခာက္ၿမိဳ႕၌ ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္ လြန္ကဲအဆင့္ေရာက္ေန

*******************************************
လြင္ျပင္၊ ရန္ကုန္တုိင္းမ္ ဂ်ာနယ္ အတြဲ (၁၀) အမွတ္ (၁၂)

ရန္ကုန္၊ မႏၲေလး အပါအဝင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ၿမဳိ႕ႀကီးေျခာက္ၿမဳိ႕တြင္ ခရမ္း လြန္ေရာင္ျခည္ ျမင့္တက္မႈအေျခအေန လြန္ကဲအဆင့္သုိ႔ ေရာက္ရွိေနေၾကာင္း မုိးေလဝသပညာရွင္ ေဒါက္တာထြန္းလြင္ က သတိေပးသည္။

မတ္ ၁၉ ရက္ ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္ အၫႊန္းကိန္းမ်ားအရ ေကာ့ေသာင္းၿမိဳ႕ တြင္ ၁၃ ဒသမ ၈၊ ထားဝယ္ၿမိဳ႕တြင္ ၁၂ ဒသမ ၈၊ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕တြင္ ၁၂ ဒသမ ၄၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ၁၂ ဒသမ ၆၊ ေနျပည္ ေတာ္ၿမိဳ႕တြင္ ၁၂ ဒသမ ၃ႏွင့္ မႏၲေလး ၿမိဳ႕တြင္ ၁၁ ဒသမ ၅ အထိ UV Index  မ်ားရွိေနၿပီး NOAA  အဖြဲ႕၏ သတ္မွတ္ ခ်က္မ်ားအရ UV Index   ၁၁ အထိရွိ ေသာအဆင့္ကုိ လြန္ကဲအဆင့္ဟု သတ္ မွတ္ထားသည္။

''ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္ဟာ အလင္း တန္းထဲမွာပါလာလုိ႔ မွန္ကုိ အလင္းတန္း ျဖတ္ႏုိင္သလုိ ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္ကလဲ ျဖတ္ႏုိင္တယ္''ဟု ဦးထြန္းလြင္က သူ၏ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္စာမ်က္ႏွာတြင္ သတိေပးထား သည္။

ယင္းကဲ့သို႔ ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္ မ်ားကုိ ကာကြယ္ႏုိင္ရန္ ျပည္သူမ်ားအ ေနျဖင့္ ေန႔အခါ ေနပူထဲ သြားလာလႈပ္ ရွားမႈမ်ားအား သတိျပဳရန္ လုိအပ္သလုိ အသားအေရမ်ားကုိလည္း တတ္ႏုိင္သ ေလာက္ ေနပူမထိမိေစရန္ လုိအပ္သည္ ဟု မုိးေလဝသပညာရွင္ ေဒါက္တာထြန္း လြင္က ဆုိသည္။

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား၏ အဆုိအ ရ လက္ရွိ အေရျပားဆုိင္ရာ အထူးကုေဆး ခန္းမ်ားရွိ လူနာမ်ား၏ ရာခုိင္ႏႈန္း ၆ဝ ခန္႔ သည္ ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္ ျမင့္တက္လာ ေသာေၾကာင့္ ေဝဒနာခံစားရမႈ ျပင္းထန္ ကာ ေဆးကုသမႈ ခံယူေနၾကျခင္းျဖစ္ သည္ဟု ဆုိပါသည္။
ရန္ကုန္၊ မႏၲေလး အပါအဝင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ၿမဳိ႕ႀကီးေျခာက္ၿမဳိ႕တြင္ ခရမ္း လြန္ေရာင္ျခည္ ျမင့္ တက္မႈ အေျခအေန လြန္ကဲအဆင့္သုိ႔ ေရာက္ရွိေနေၾကာင္း မုိးေလဝသပညာရွင္ ေဒါက္တာထြန္းလြင္ က သတိေပးသည္။

တကၠသိုလ္ဝင္တန္းေျဖဆိုခြင္႕ကတ္ မက်သျဖင္႕ စံုစမ္းရာမွ ယမန္ႏွစ္က ေအာင္ျမင္ခဲ႕ၿပီးမွန္းသိရ


တကၠသိုလ္ဝင္တန္းေျဖဆိုခြင္႕ကတ္ မက်သျဖင္႕ စံုစမ္းရာမွ ယမန္ႏွစ္က ေအာင္ျမင္ခဲ႕ၿပီးမွန္းသိရ

ထက္ၿဖိဳးပိုင္ ၊ က်ဳိက္ထို၊ မတ္ ၂၀

၂ဝ၁၂-၁၃ ခုႏွစ္ တကၠ သိုလ္ဝင္စာေမးပြဲေအာင္ျမင္သည္ကို လံုးဝမသိဘဲ ၂ဝ၁၃-၁၄ ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္ဝင္ စာေမး ပြဲေျဖဆိုရန္ ဝင္ခြင့္ကတ္ က်မလာ သျဖင့္ စံုစမ္းရာမွ ယမန္ႏွစ္ပညာသင္ႏွစ္တြင္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း စာေမးပြဲကို ေအာင္ျမင္ ခ့ဲေၾကာင္းသိရသည့္ ေက်ာင္းသူတစ္ဦး၏ ျဖစ္ရပ္ က်ဳိက္ထိုၿမိဳ႕၌ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။

''ျဖစ္ပုံက စံပယ္ထြန္းသမအသင္း ကဖြင့္တဲ့ ပညာဒါနေက်ာင္းကေန အျပင္ ေျဖ ၁၃ ေယာက္ေျဖဖို႔ ေဖာင္တင္ၾကပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ ေဖာင္ေတြတင္ထားၿပီးေတာ့ မတ္ ၁ဝ ရက္ ကတ္ထုတ္မယ့္ေန႔လဲေရာက္ေရာ ကတ္က ၁၂ ေယာက္စာပဲ ထုတ္လု႔ိရတယ္။ ကတ္မရတဲ့တစ္ေယာက္ နာမည္က မသန္း သန္းေဌးလို႔ ေခၚတယ္။ သူ႔ကတ္လဲ က်မလာ ေရာ ပညာေရးမွဴး႐ံုးမွာ သြားေမးတယ္။ ေနာက္မွ ရန္ကုန္က သက္ဆိုင္ရာ႐ံုးကို ဖုန္း ဆက္ေမးၾကည့္ေတာ့ အဲဒီေက်ာင္းသူက မႏွစ္က ေအာင္စာရင္းမွာ နာမည္ပါၿပီးသား ျဖစ္ေနတယ္။ က်တယ္ထင္ၿပီး ျပန္ေျဖဖို႔ ေဖာင္တင္ရင္းနဲ႔ စာေမးပြဲႀကီးေျဖခါနီးမွ သိ ရတာပါ''ဟု ေဒသခံ ရပ္မိရပ္ဖ ဦးမ်ဳိးတင္ ကေျပာသည္။

မသန္းသန္းေဌးမွာ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂ဝ၁၂-၁၃ ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္ဝင္စာေမးပဲြကို က်႐ႈံးခဲ့သျဖင့္ ၂ဝ၁၃-၁၄ ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္ ဝင္စာေမးပြဲကို ျပန္လည္ေျဖဆိုရာ ေအာင္ ျမင္ခဲ့သည္ကို ေအာင္စာရင္း သြားေရာက္ ၾကည့္႐ႈခဲ့ျခင္းမရွိသျဖင့္ သိရွိခဲ့ျခင္း မရွိဘဲ က်႐ႈံးသည္ထင္မွတ္ကာ ယခုႏွစ္ တကၠသိုလ္ ဝင္စာေမးပြဲကို ေနာက္တစ္ဖန္ ျပန္လည္ ေျဖဆုိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ကရင္တိုင္းရင္းသား ျဖစ္သူ အဖဦးဖားမီး၏သမီး မသန္းသန္းေဌးသည္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္ဝင္စာေမးပြဲကို ညက-၉ဝ၆ ျဖင့္ အထက(၂)က်ဳိက္ထို စာစစ္ ဌာနမွ ဝင္ေရာက္ေျဖဆိုခဲ့ၿပီး ေအာင္စာ ရင္းထြက္သည့္အခါ ကိုယ္တိုင္သြားေရာက္ ၾကည့္႐ႈရန္ေၾကာက္သျဖင့္ မိဘမ်ားႏွင့္ ေဆြ မ်ဳိးမ်ားကို ေအာင္ မေအာင္သြားေရာက္ၾကည့္ ႐ႈခိုင္းရာ သံုးႀကိမ္တိတိ သြားေရာက္ၾကည့္႐ႈ ေသာ္လည္း ေအာင္ျမင္သည္ကို မေတြ႕ရွိဟု ေျပာၾကေၾကာင္း မသန္းသန္းေဌးကဆိုသည္။

''ေအာင္စာရင္းကို သံုးခါေတာင္ သြားၾကည့္ခိုင္းတာ။ မပါဘူးဆိုေတာ့ ေတာ္ ေတာ္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္။ ဒါနဲ႔ ေနာက္ႏွစ္ ေအာင္ရမယ္၊ ဂုဏ္ထူးထြက္ရ မယ္ဆိုၿပီး ဆက္ႀကိဳးစားခဲ့တာ''ဟု မသန္း သန္းေဌးကဆက္ေျပာသည္။

''သူ႔မိဘေတြက ႐ုိးသားတဲ့ကရင္ တိုင္းရင္းသား ေတာသူေတာင္သားေတြ လဲျဖစ္တယ္။ ေအာင္စာရင္း မၾကည့္ဖူး တာလဲ ပါမယ္။ သူ႔နာမည္ကို ရွာမေတြ႕ဘူး လို႔ေျပာၾကတယ္။ ျမန္မာစာအဖတ္ အား နည္းတာလဲ ပါလိမ့္မယ္ထင္တယ္။ ေအာင္ စာရင္းမွာ ညက-၉ဝ၆ ေအာင္ေနတာ သူတို႔ ရွာမေတြ႕ၾကဘူး''ဟု ေဒသခံအထက္တန္း ျပဆရာမတစ္ဦးက ေျပာသည္။

Yangon Media Group ၂ဝ၁၂-၁၃ ခုႏွစ္ တကၠ သိုလ္ဝင္စာေမးပြဲေအာင္ျမင္သည္ကို လံုးဝမသိဘဲ ၂ဝ၁၃-၁၄ ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္ဝင္ စာေမး ပြဲေျဖဆိုရန္ ဝင္ခြင့္ကတ္ က်မလာ သျဖင့္ စံုစမ္းရာမွ ယမန္ႏွစ္ပညာသင္ႏွစ္တြင္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း စာေမးပြဲကို ေအာင္ျမင္ ခ့ဲေၾကာင္းသိရသည့္ ေက်ာင္းသူတစ္ဦး၏ ျဖစ္ရပ္ က်ဳိက္ထိုၿမိဳ႕၌ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။

Deedo အခ်ဳိရည္ FDA က စစ္ေဆးၿပီ

လက္ရွိေစ်းကြက္အတြင္း ျဖစ္ေပၚေနေသာ သတင္းမ်ားေၾကာင့္ Deedo အခ်ဳိရည္ဘူးမ်ားကို ေစ်းကြက္ အတြင္းမွေကာက္ယူၿပီး စစ္ေဆးမႈမ်ားေဆာင္ရြက္ ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေဆးဝါး ကြပ္ကဲေရးဌာန (FDA) မွသိရသည္။

ျပည္ၿမိဳ႕မွာ စက္ရုံသစ္ နဲ႔ သပိတ္စခန္း တၿပိဳင္နက္ဖြင့္

Photo: ျပည္ၿမိဳ႕မွာ စက္ရုံသစ္ နဲ႔ သပိတ္စခန္း တၿပိဳင္နက္ဖြင့္

Thursday, March 20, 2014

ျပည္ျမိဳ႕မွာ စက္ရုံသစ္တရုံ တနလၤာေန႔က စတင္ဖြင့္လွစ္ရာမွာ အလုပ္သမားေတြက အဲဒီေန႔မွာပဲ စက္ရုံေရွ႕ သပိတ္စခန္းဖြင့္ ဆႏၵျပလုိက္ၾကပါတယ္။

- အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမားၾကား သေဘာတူညီခ်က္၊ လုပ္ငန္းခြင္
အတြင္းလုိက္နာရမယ့္ စည္းကမ္းခ်က္ေတြကုိ လက္မွတ္ထုိးေရး မထုိးေရး သေဘာတူညီခ်က္ မရတာေၾကာင့္ အခုလုိ သပိတ္စခန္း ဖြင့္ရတာလုိ႔ အလုပ္သမားတဦးျဖစ္တ့ဲ မေဆြရည္မြန္က ဧရာဝတီကုိေျပာပါတယ္။

“စည္းကမ္းခ်က္ေတြကုိလက္မွတ္ ထုိးခုိင္းတဲ့ေနရာမွာ မလုိက္နာႏုိင္တာက သိပ္မရွိပါဘူး။က်မတို႔က လက္မွတ္ကုိ အလုပ္သမားရုံးကလူႀကီးျဖစ္ျဖစ္
ေရွ႕ေနတေယာက္ေယာက္ျဖစ္ျဖစ္ သူတုိ႔ေရွ႕မွာ ထုိးခ်င္တာေပါ့။
စည္းကမ္းခ်က္စာအုပ္က စာမ်က္ႏွာ သုံးဆယ္ေလာက္ရွိတယ္။ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ကြက္လပ္အတုိင္း ခ်န္ထားတာေတြလည္း ရွိတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ သံသယရွိလုိ႔ မထုိးတာ။ ၁၂ နာရီမွ လက္မွတ္မထုိးရင္ အလုပ္ထုတ္မယ္ဆုိလုိ႔ က်မတုိ႔ ဆႏၵျပၾကတာပါ”

စက္ရုံမဖြင့္လွစ္ခင္ (၆)လကုိ သင္တန္းကာလအျဖစ္သတ္မွတ္ခဲ့တယ္၊ သင္တန္းကာလအတြင္း လုပ္အားခ အျပည့္ မရဘူး၊ လုပ္ငန္းနဲ႔
မသက္ဆုိင္တ့ဲ ေအာက္ေျခသိမ္းအလုပ္မ်ားကုိ ခုိင္းေစခ့ဲတယ္လုိ႔ မေဆြရည္မြန္က ဆက္ေျပာပါတယ္။

ဒီျဖစ္ရပ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အလုပ္ရွင္ဘက္ကေရာ ဘာမ်ား ေျပာလုိပါသလဲ?

စက္ရုံက ထုတ္လုပ္ေရးမန္ေနဂ်ာ ေဒၚျဖဴျဖဴပုိင္က (၆)လတာသင္တန္းမွာ စာခ်ဳပ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ရွင္းျပထားၿပီးျဖစ္တယ္၊ အလုပ္သမားေတြ
ရဲ့ေတာင္းဆုိမႈ တခ်ိဳ႕ကုိလည္း လုိက္ေလ်ာေပးဖို႔ စီစဥ္ထားတယ္ လုိ႔ ဧရာဝတီကုိ ေျပာျပပါတယ္။

“စက္ရုံရ့ဲ စည္းကမ္းခ်က္ေတြကုိ ဒီဘက္စက္ရုံကိုမေျပာင္းခင္ အခ်ိန္ကတည္းက ၄ နာရီေလာက္ ရွင္းျပထားျပီးသားပါ။
သူတုိ႔က ဒီစည္းကမ္းခ်က္ေတြထဲက မလုိက္နာႏုိင္တာ ဘာရွိသလဲ ရွိရင္ျပင္ေပးမယ္ေျပာထားတယ္။
စက္ရုံတြင္းက စည္းကမ္းခ်က္ကုိ အလုပ္သမားရုံးမွာ လက္မွတ္ထုိးမယ္ဆုိတာေတာ့ လုိက္ေလ်ာေပးလို႔ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။
စည္းကမ္းက ဂ်ပန္ေတြခ်မွတ္ထားတဲ့စည္းကမ္းခ်က္ပါ။ မိန္းခေလးဆုိ လက္ထပ္ခြင့္ကုိ ၁၀ ရက္ေတာင္ ေပးထားတာပါ။ တျခား သာေရးနာေရးကိုလည္း ထပ္တုိးေပးဖုိ႔ စီစဥ္ထားပါတယ္”

အထည္ခ်ဳပ္နည္းပညာေတြကို ဂ်ပန္လူမ်ိဳး (၄) ဦးက ဦးေဆာင္လုပ္ကုိင္ေနတယ္၊ စည္းကမ္းခ်က္ေတြကုိ ဂ်ပန္ေတြကပဲ ေရးဆြဲထားတာျဖစ္တယ္၊ ျမန္မာထုံးတမ္းအစဥ္အလာေတြနဲ႔ မကုိက္ညီတဲ့ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကုိ ျပင္ဆင္ေပးမွာျဖစ္တယ္လုိ႔ ေဒၚျဖဴျဖဴပုိင္က ဆက္ေျပာပါတယ္။

အထည့္ခ်ဳပ္လုပ္သား (၈၀) ေက်ာ္ရွိၿပီး အဲဒီအထဲက (၆၀)ေက်ာ္ဟာ စက္ရုံေရွ႕မွာ သပိတ္စခန္းဖြင့္ ဆႏၵျပေတာင္းဆုိေနသူမ်ားျဖစ္ပါတယ္။
ဆႏၵျပ (၂) ရက္ေျမာက္သည့္ေနအထိ စက္ရုံမွတာဝန္ရွိသူမ်ားက ညွိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း အလုပ္သမားေခါင္းေဆာင္တဦးက ဧရာဝတီကုိ ေျပာပါတယ္။

သူတုိ႔ရဲ့ သပိတ္စခန္းမွာေတာ့ ....အလုပ္ခ်ိန္(၈)နာရီသတ္မွတ္ေပးရန္၊
သက္ဆုိင္သည့္ အလုပ္မွလြဲ၍ အျခားေသာ ေအာက္ေျခသိမ္းအလုပ္မ်ား မခိုင္းေစရန္၊ျပည္တြင္း အလုပ္သမားဥပဒႏွင့္ အညီ ေဆာင္ရြက္ေပးရန္၊
၎တုိ႔အား အလုပ္ထုတ္မည္ဆုိပါက လခ(၃)လစာေပးရန္
စသျဖင့္ ေရးသားထားတ့ဲ ဆုိင္းဘုတ္ေတြ ခ်ိတ္ဆြဲထားပါတယ္။ 

ဧရာ၀တီblog
ျပည္ျမိဳ႕မွာ စက္ရုံသစ္တရုံ တနလၤာေန႔က စတင္ဖြင့္လွစ္ရာမွာ အလုပ္သမားေတြက အဲဒီေန႔မွာပဲ စက္ရုံေရွ႕ သပိတ္စခန္းဖြင့္ ဆႏၵျပလုိက္ၾကပါတယ္။

- အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမားၾကား သေဘာတူညီခ်က္၊ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းလုိက္နာရမယ့္ စည္းကမ္းခ်က္ေတြကုိ လက္မွတ္ထုိးေရး မထုိးေရး သေဘာတူညီခ်က္ မရတာေၾကာင့္ အခုလုိ သပိတ္စခန္း ဖြင့္ရတာလုိ႔ အလုပ္သမားတဦးျဖစ္တ့ဲ မေဆြရည္မြန္က ဧရာဝတီကုိေျပာပါတယ္။

တစ္ဖက္ေစာင္းနင္းေရးသားေဖာ္ျပခ်က္မ်ားေၾကာင့္ မီဒီယာကုိမီဒီယာျဖင့္တုံ႔ျပန္္ရန္ ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူက မီဒီယာသင္တန္းေပး

ျပည္တြင္းျပည္ပ သတင္းမီဒီယာ မ်ားတြင္ ေရးသားေဖာ္ျပေနသာ သတင္း မ်ားသည္ တစ္ဖက္ေစာင္း နင္း ေရးသား ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ မီဒီ ယာကုိ မီဒီယာျဖင့္တုံ႔ျပန္ႏုိင္ရန္ သတင္း မီဒီယာသင္တန္းမ်ား ပုိ႔ခ်ေနေၾကာင္း မႏၲေလးမစုိးရိမ္တုိက္ဆရာေတာ္ ဦးဝီရ သူက ရန္ကုန္တုိင္းမ္ဂ်ာနယ္သုိ႔ ဖုန္းျဖင့္ မိန္႔ၾကားသည္။
''မီဒီယာေတြက သတင္းမွ်မွ်တတ မရွိဘူး။ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္းတယ္။ ႏိုင္ငံ ေရးမွာလည္း တစ္ဖက္ေစာင္းနင္း ႏုိင္တယ္။ ရခိုင္လူမ်ဳိးေတြဟာဆိုရင္ ႐ုပ္ပိုင္း ဆိုင္ရာ အႏိုင္က်င့္ေစာ္ကားခံရမႈေတြ မ်ားတဲ့အတြက္ မီဒီယာကိုမီဒီယာနဲ႔ ျပန္ တုံ႔ျပန္တဲ့ သေဘာအေနနဲ႔ သင္တန္းေပး ရတာျဖစ္ပါတယ္''ဟု

မေလးရွား ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးမႈအတြက္ အ႐ိုးရွင္းဆံုးႏွင့္ ယုတၱိအရွိဆံုး ျဖစ္ႏိုင္ေျခ

Photo: မေလးရွား ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးမႈအတြက္ အ႐ိုးရွင္းဆံုးႏွင့္ ယုတၱိအရွိဆံုး ျဖစ္ႏိုင္ေျခ

Thursday, March 20, 2014

ခရီးသည္ ၂၂၇ ဦးႏွင့္ ေလယာဥ္ ဝန္ထမ္း ၁၂ ဦး၊ စုစုေပါင္း လူ ၂၃၉ ဦးကို တင္ေဆာင္သြားေသာ မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းပိုင္ ဘိုးရင္း ၇၇၇ ေလယာဥ္ႀကီး ေပ်ာက္ဆံုးေနသည္မွာ ဆယ္ရက္ေက်ာ္ ၾကာျမင့္လာၿပီးသည့္ ေနာက္တြင္ စံုစမ္းသိရွိရေသာ အခ်က္အလက္မ်ားေပၚ မူတည္၍ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ရွိသည့္ သီအိုရီမ်ား အမ်ားအျပား ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။

အခ်ိန္ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် မူလ အယူအဆ ျဖစ္သည့္ စက္ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈ တစ္ခုခုေၾကာင့္ သမုဒၵရာ အတြင္းသို႔ ပ်က္က်သြားျခင္း သို႔မဟုတ္ ေလထဲတြင္ ေပါက္ကြဲသြားျခင္း ျဖစ္မည္ဟူေသာ အယူအဆမွာ ေမွးမွိန္သြားၿပီး အေသးစိတ္ ႀကိဳတင္ ႀကံစည္ထားသည့္ ျပန္ေပးဆြဲမႈ၊ အၾကမ္းဖက္မႈ၊ ေလယာဥ္ခိုးယူမႈႀကီး တစ္ခုျဖစ္မည္ဟူေသာ သီအိုရီမ်ားမွာ ပိုမို အားေကာင္းလာခဲ့သည္။

ထိုသီအိုရီမ်ားအရ ေလယာဥ္ ျပန္ေပးဆြဲမႈ သို႔မဟုတ္ အၾကမ္းဖက္မႈ သို႔မဟုတ္ ခိုးယူမႈကို က်ဴးလြန္သူမ်ားသည္ ေလယာဥ္ အေၾကာင္းကို ေကာင္းစြာသိသူ၊ ကြၽမ္းက်င္သူ ျဖစ္မည္ဟု ေကာက္ခ်က္ ခ်ရမည္ ျဖစ္သျဖင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ားက MH 370 ေလယာဥ္ကို တာဝန္ယူ ေမာင္းႏွင္သြားသည့္ ေလယာဥ္မွဴး ႏွစ္ဦး၏ ေနာက္ေၾကာင္း ရာဇဝင္ႏွင့္ ၎တို႔၏ အိမ္မ်ားကို စံုစမ္းရွာေဖြခဲ့ၿပီး ေလယာဥ္ေပၚတြင္ လိုက္ပါသြားသည့္ ခရီးသည္မ်ား၏ ေနာက္ေၾကာင္းကိုလည္း စံုစမ္း စစ္ေဆးခဲ့ၾကသည္။

ထိုကဲ့သို႔ စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ္လည္း လက္ရွိ အခ်ိန္အထိ ေလယာဥ္မွဴး ႏွစ္ဦးႏွင့္ ခရီးသည္မ်ား၏ ေနာက္ေၾကာင္း ရာဇဝင္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး တိက်ခိုင္မာေသာ မသကၤာစရာ အခ်က္အလက္ တစ္ခုတေလမွ် ရွာေဖြ ေတြ႕ရွိရေသးျခင္း မရွိသျဖင့္ ေလယာဥ္ ေပ်ာက္ဆံုးမႈကို စံုစမ္းစစ္ေဆးသူမ်ားႏွင့္ ေလ့လာ သံုးသပ္သူမ်ား အေတြးလြန္ေနၿပီလားဟု စဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာခဲ့သည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ လုပ္ငန္းအေတြ႕ အႀကံဳအႏွစ္ ၂၀ ရွိ ေလယာဥ္မွဴးေဟာင္း တစ္ဦးျဖစ္သည့္ ခရစၥဂြတ္ဖဲလိုးဆိုသူက မေလးရွား ေလယာဥ္ ေပ်ာက္ဆံုးမႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သူ႔လုပ္ငန္း အေတြ႕အႀကံဳေပၚ အေျခခံထားသည့္ ကိုယ္ပိုင္သီအုိရီ တစ္ရပ္ကို တင္ျပလာခဲ့ကာ သူ၏သီအိုရီမွာ လက္ရွိ စံုစမ္းသိရွိထားရသမွ် အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီလ်က္ ရွိသလို ယုတၱိအရွိဆံုး အယူအဆ တစ္ရပ္လည္း ျဖစ္ေနသျဖင့္ ႏိုင္ငံတကာ သတင္းမီဒီယာမ်ားက သူ၏သီအိုရီကို အေရးတယူ ေဖာ္ျပခဲ့ၾကသည္။

ေလယာဥ္မွဴးေဟာင္း ခရစၥဂြတ္ ဖဲလိုး၏သီအိုရီကို အက်ဥ္းခ်ံဳးေဖာ္ျပရလွ်င္ -
မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းပိုင္ ေလယာဥ္ သမုဒၵရာကို ျဖတ္၍ပ်ံသန္းေနစဥ္ တြဲဖက္ေလယာဥ္မွဴးက မေလးရွား ေလေၾကာင္း ထိန္းခ်ဳပ္ေရးစခန္းသို႔ ေနာက္ဆံုး ႏႈတ္ဆက္စကား ေျပာၾကားၿပီး မၾကာမီမွာပင္ ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈ တစ္ခုေၾကာင့္ ေလယာဥ္တက္သည့္ အခ်ိန္က ေလယာဥ္ ေရွ႕ဘီးတာယာ ေလာင္ကြၽမ္းၿပီး ထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ရွိေသာ မီးခိုးမ်ားသည္ ေလယာဥ္မွဴး အခန္းထဲသို႔ စတင္ ဝင္ေရာက္လာခဲ့သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ေလယာဥ္မွဴးသည္ ၎ေလ့က်င့္ သင္ၾကားထားသည့္အတိုင္း ေလယာဥ္ကို အနီးဆံုး ေလဆိပ္တစ္ခုသို႔ ဆင္းသက္ႏိုင္ရန္အတြက္ ေလယာဥ္ကို လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းခဲ့သည္။

အသင့္ေလ်ာ္ဆံုးႏွင့္ အနီးဆံုး ေလဆိပ္မွာ ပူေလာလန္ကာဝီ ေလဆိပ္ ျဖစ္ၿပီး ထိုေလဆိပ္တြင္ ေပ ၁၃၀၀၀ ရွည္လ်ားေသာ ေလယာဥ္ ေျပးလမ္းလည္း ရွိသည္။ ေလယာဥ္မွဴးသည္ ေလယာဥ္၏ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္တြင္ ေလယာဥ္ ပ်ံသန္းမည့္ လမ္းေၾကာင္းကို ေျပာင္းလဲ ထည့္သြင္းလိုက္သျဖင့္ အလိုအေလ်ာက္ ေမာင္းစက္သည္ ေလယာဥ္ကို အေနာက္ဘက္သို႔ ေကြ႕ေစၿပီး ေလယာဥ္ ေျပးလမ္းရွိရာ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ပ်ံသန္းေစခဲ့သည္။ (ေရဒါ အခ်က္အလက္မ်ားအရ ေလယာဥ္သည္ အမွန္တကယ္ ထိုလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ပ်ံသန္းသြားခဲ့သည္)
ထို႔ေနာက္ ေလယာဥ္မွဴးႏွင့္ တြဲဖက္ ေလယာဥ္မွဴးတို႔သည္ မီးခိုးႏွင့္ မီးေတာက္မ်ား ထြက္ေပၚရာေနရာႏွင့္ အေၾကာင္းအရင္းကို ရွာေဖြရန္ ႀကိဳးစားရင္း အေၾကာင္းအရင္းကို ခြဲခြဲျခားျခား သိႏိုင္ရန္အတြက္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ရွိသည့္ ကိရိယာမ်ားကို ပိတ္ပစ္လိုက္ၾကသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ပိတ္ပစ္သည့္ အထဲတြင္ ေျမျပင္စခန္းသို႔ သတင္းအခ်က္အလက္ပို႔ ကိရိယာႏွင့္ စနစ္တို႔လည္း ပါဝင္သည္။ (သို႔ေသာ္ ေလယာဥ္ကို ထိန္းေက်ာင္း ပ်ံသန္းေနသည့္ အလိုအေလ်ာက္ ေမာင္းႏွင္စက္ကိုေတာ့ ပိတ္မည္ မဟုတ္ေခ်)။ ေလယာဥ္မွဴး ႏွစ္ဦးသည္ ေလယာဥ္တြင္ ျပႆနာ တစ္စံုတစ္ရာ ရွိေနေၾကာင္း ေျမျပင္စခန္းသို႔ သတင္းပို႔ရန္ ပထမဆံုး ႀကိဳးစားမည္ မဟုတ္ေခ်။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ေလထဲတြင္ အေရးေပၚ အေျခအေန ႀကံဳေတြ႕ရပါ က ေလယာဥ္မွဴးမ်ား ေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ အဆင့္ဆင့္မွာ (၁) ဆက္လက္ ပ်ံသန္းႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားပါ၊ (၂) ပ်ံသန္းမည့္ လမ္းေၾကာင္း သတ္မွတ္ပါ။ (၃) ဆက္သြယ္ပါ ဟူ၍ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆက္သြယ္ရန္မွာ ေနာက္ဆံုး အဆင့္ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ မီးခိုးမ်ားမွာ အခ်ိန္ အနည္းငယ္အတြင္း ေလယာဥ္မွဴး အခန္းထဲတြင္ ျပည့္လာၿပီး (ေလယာဥ္ဘီးတာယာ မီးေလာင္မႈက ထိုကဲ့သို႔ အမွန္တကယ္ ျဖစ္ေစႏိုင္သည္) ေလယာဥ္မွဴး ႏွစ္ဦးမွာ သတိလစ္သြားခဲ့သည္ သို႔မဟုတ္ ေသဆံုးသြားခဲ့သည္။

မီးခိုးမ်ားသည္ ေလယာဥ္ ေနာက္ခန္းဆီထိ ေရာက္ရွိသြားၿပီး ခရီးသည္မ်ားႏွင့္ ေလယာဥ္ ဝန္ထမ္းမ်ားပါ မီးခိုးဒဏ္ကို ခံစားလိုက္ၾကရသည္ သို႔မဟုတ္ ေလယာဥ္မွဴး အခန္းတံခါးသည္ ေသာ့ပိတ္ထားသျဖင့္ မည္သူမွ် ေလယာဥ္မွဴး အခန္းထဲသို႔ ဝင္ေရာက္ၿပီး ေလယာဥ္၏ အေျခအေနကို ၾကည့္႐ႈကာ ေလယာဥ္ကို ေျမျပင္ေပၚသို႔ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ဆင္းသက္ႏိုင္ရန္အတြက္ ႀကိဳးစား အားထုတ္ႏိုင္ျခင္း မရွိေတာ့ေခ်။ (တစ္စံုတစ္ဦးက ေလယာဥ္မွဴး အခန္းထဲသို႔ ေရာက္သြားခဲ့ၿပီး ေလယာဥ္မွဴးမ်ား သတိလစ္ေနသည္ကို ေတြ႕လွ်င္ေသာ္မွ ေလယာဥ္၏ လွ်ပ္စစ္စနစ္ အမ်ားစုမွာ ပိတ္ထားၿပီးသား သို႔မဟုတ္ ပ်က္စီးေနၿပီးသား ျဖစ္သျဖင့္ လက္ေတြ႕တြင္ ေလယာဥ္ကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ဆင္းသက္ႏိုင္ေရး ႀကိဳးစားရန္မွာ လြယ္ကူေသာ အလုပ္မဟုတ္ေခ်) 

ေလယာဥ္ကို ဆင္းသက္ရန္အတြက္ အလိုအေလ်ာက္ ေမာင္းႏွင္စက္ကို ညႊန္ၾကားမည့္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် သတိရလာျခင္း မရွိသျဖင့္ ေလယာဥ္သည္ ၎၏ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္ထဲ ထည့္သြင္းထားသည့္ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ပူေလာလန္ကာဝီကို အေပၚမွ ျဖတ္ကာ အိႏၵိယ သမုဒၵရာဘက္သို႔ ပ်ံသန္းသြားခဲ့သည္။ ေလယာဥ္ အင္ဂ်င္၏ ပ်ံသန္းမႈ သတင္းပို႔စနစ္မွာမူ ၿဂိဳဟ္တုသို႔ အခ်က္အလက္မ်ား အလိုအေလ်ာက္ ဆက္လက္ ေပးပို႔ေနခဲ့သည္။ အထက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ပြားၿပီး ၆ နာရီ သို႔မဟုတ္ ၇ နာရီခန္႔ ၾကာျမင့္ၿပီးသည့္ ေနာက္တြင္မူ ေလယာဥ္သည္ ဆီကုန္သြားၿပီး ပ်က္က် သြားေတာ့သည္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။

ခရစၥဂြတ္ဖဲလိုး၏ သီအိုရီမွာ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမည့္ လမ္းေၾကာင္းကို တစ္စံုတစ္ဦးက ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ ေျပာင္းလဲလိုက္ျခင္း၊ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေတာက္ သြားၿပီးေနာက္ ေလယာဥ္မွာ ၇ နာရီခန္႔ ဆက္လက္ ပ်ံသန္းေနခဲ့ေသးျခင္း စသည့္ လက္ရွိ စံုစမ္းသိရွိထားရသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီလ်က္ ရွိသလို စိတ္ကူးယဥ္ဆန္ေသာ ႀကိဳတင္ ႀကံစည္မႈမ်ား၊ အျဖစ္အပ်က္မ်ားလည္း မပါမဝင္သျဖင့္ လတ္တေလာတြင္ ႏိုင္ငံတကာ သတင္းမီဒီယာမ်ားကေရာ၊ ေလ့လာသံုးသပ္သူ မ်ားကပါ အ႐ိုးရွင္းဆံုးႏွင့္ ယုတၲိအရွိဆံုး သီအိုရီတစ္ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္လ်က္ ရွိၾကသည္။

The Voice Weekly
ခရီးသည္ ၂၂၇ ဦးႏွင့္ ေလယာဥ္ ဝန္ထမ္း ၁၂ ဦး၊ စုစုေပါင္း လူ ၂၃၉ ဦးကို တင္ေဆာင္သြားေသာ မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းပိုင္ ဘိုးရင္း ၇၇၇ ေလယာဥ္ႀကီး ေပ်ာက္ဆံုးေနသည္မွာ ဆယ္ရက္ေက်ာ္ ၾကာျမင့္လာၿပီးသည့္ ေနာက္တြင္ စံုစမ္းသိရွိရေသာ အခ်က္အလက္မ်ားေပၚ မူတည္၍ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ရွိသည့္ သီအိုရီမ်ား အမ်ားအျပား ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။

ပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ ျပည္တြင္းဆရာဝန္မ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ခြဲစိတ္ကုသ ေပးခဲ့သည့္ ေျခေလးေခ်ာင္းပါကေလးငယ္ ေနရပ္သို႔ က်န္းမာစြာျပန္ၿပီ

ပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ ျပည္တြင္းဆရာဝန္မ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ခြဲစိတ္ကုသ ေပးခဲ့သည့္ ေျခေလးေခ်ာင္းပါကေလးငယ္ ေနရပ္သို႔ က်န္းမာစြာျပန္ၿပီ
Wednesday, March 19, 2014

ရွမ္းျပည္နယ္မွ ေျခေထာက္ေလးေခ်ာင္းပါ ကေလးငယ္ကို လူေကာင္းပကတိျဖစ္ေအာင္ ျပည္တြင္းဆရာဝန္မ်ားအဖြဲ႕က ရန္ကင္းကေလးေဆး႐ံုႀကီးတြင္ ေအာင္ျမင္စြာခြဲစိတ္ ကုသမႈ ျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ 

အဆင့္ ၄ ဆင့္ ခြဲစိတ္မႈျပဳလုပ္ခဲ့ရၿပီး ဒုတိယအဆင့္၌ အခ်ိန္ ၁ဝ နာရီေက်ာ္ ယူခဲ့ရေသာ ယင္းခြဲစိတ္မႈမွာ ျမန္မာ့ေဆးပညာ ေလာက၌ အခ်ိန္အၾကာဆံုးႏွင့္ ပထမဦးဆံုး ခြဲစိတ္မႈတစ္ခုလည္းျဖစ္ၿပီး ကေလးငယ္မွာက်န္းမာစြာျဖင့္ ေဆး႐ံုမွဆင္းသြားၿပီဟု သိရသည္။

ခြဲစိတ္မႈတြင္ ပါဝင္သူ ရန္ကင္းကေလးေဆး႐ံု အုပ္ႀကီး ေဒါက္တာ ေအာင္ျမင့္လြင္က ''ရင္ခ်င္းဆက္ စတာေတြကို ခြဲစိတ္မႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ဖူးေပမယ့္ ေျခေထာက္အပိုပါတာကို 
ခြဲစိတ္တာက ဒါပထမဦးဆံုးပါပဲ''ဟုေျပာသည္။ 

ရွမ္းျပည္နယ္ ပင္လံုၿမိဳ႕နယ္ထဲမွ လြယ္မြတ္ေက်းရြာ တြင္ ေနထိုင္သည့္ ေတာင္သူမိသားစုမွ ေမြးဖြားလာေသာ အဆိုပါ ကေလးငယ္မွာ မိန္းကေလးျဖစ္ ၿပီး ခြဲစိတ္မႈကို ၿပီးခဲ့ေသာ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လက ရန္ကင္းေဆး႐ံုတြင္ စတင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ ဟု ေဆး႐ံုမွတ္တမ္းမ်ား အရ သိရသည္။

ရန္ကင္းေဆး႐ံုသို႔ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ေမလထဲတြင္ ေရာက္လာခဲ့ၿပီး ၁၁ လ ေက်ာ္အၾကာ တက္ေရာက္ခဲ့သူ ယင္းက ေလးငယ္၏ က်န္းမာေရး အေျခအေန ကို ေစာင့္ၾကည့္၍ စိတ္ခ်ရသည့္အတြက္ ၂ဝ၁၄ မတ္လထဲတြင္ ေဆး႐ံုမွ ဆင္းခြင့္ ျပဳလုိက္ေၾကာင္း ရန္ကင္းကေလးေဆး႐ံု က အတည္ျပဳ ေျပာသည္။ ယင္းကေလးငယ္ကို သံုးလသား 
အရြယ္တြင္ လိြဳင္လင္ခ႐ိုင္ ေဆး႐ံုသို႔တင္ခဲ့ၿပီး ထိုမွ ေတာင္ႀကီးေဆး႐ံုသို႔ ဆက္တင္ကာၿပီးမွ ရန္ကင္းေဆး႐ံုသို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ခြဲစိတ္စဥ္ ေဆး႐ံုတြင္ ပ႐ိုဂ်က္တာျဖင့္ တုိက္႐ိုက္ျပသေပးခဲ့သည္။ ေငြေၾကးကူညီသူ ဧရာဝတီေဖာင္ေဒးရွင္းမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ''ရွမ္းျပည္နယ္ အစိုးရအဖဲြ႕ကေန 
ပို႔လိုက္လို႔ သိရတဲ့အတြက္ တာဝန္ယူေပးတာပါ''ဟု ေျပာ သည္။ ယင္းကေလးငယ္ကဲ့သုိ႔ အလားတူ ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းအပိုပါေသာ ဒိုက္ဦးမွ ကေလးငယ္တစ္ဦးသည္လည္း ရန္ကင္း ေဆး႐ံုသို႔ ထပ္မံေရာက္ရွိေနသည္ဟု သိရသည္။

Popular Myanmar News Journal ရွမ္းျပည္နယ္မွ ေျခေထာက္ေလးေခ်ာင္းပါ ကေလးငယ္ကို လူေကာင္း ပကတိျဖစ္ေအာင္ ျပည္တြင္း ဆရာဝန္မ်ားအဖြဲ႕က ရန္ကင္းကေလးေဆး႐ံုႀကီးတြင္ ေအာင္ျမင္စြာခြဲစိတ္ ကုသမႈ ျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ အဆင့္ ၄ ဆင့္ ခြဲစိတ္မႈျပဳလုပ္ခဲ့ရၿပီး ဒုတိယအဆင့္၌ အခ်ိန္ ၁ဝ နာရီေက်ာ္ ယူခဲ့ရေသာ ယင္းခြဲ စိတ္မႈမွာ ျမန္မာ့ေဆးပညာ ေလာက၌ အခ်ိန္အၾကာဆံုးႏွင့္ ပထမဦးဆံုး ခြဲစိတ္မႈတစ္ခုလည္းျဖစ္ၿပီး ကေလးငယ္မွာက်န္းမာစြာျဖင့္ ေဆး႐ံုမွဆင္းသြားၿပီဟု သိရသည္။

''' ၈ ႏွစ္သားေလးနဲ႔ အတူအိပ္ခဲ့တဲ့ အမ်ိဳးသမီး ေထာင္ ၂ ႏွစ္က်''

 
 
 
 
 
 
 တေလာက အသက္ ၄၁ ႏွစ္အရြယ္ တကၠသိုလ္ ဆရာမနဲ႔ အသက္ ၁၆ ႏွစ္အရြယ္ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသား  ခိုးေျပးၾကတဲ့ သတင္းထက္ အခုကိစၥက ပုိစိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းမယ္ ထင္ပါတယ္။
အခုကိစၥက အသက္ ၈ ႏွစ္သာ ရွိေသးတဲ့ ေယာက္်ာေလးငယ္ တဦးနဲ႔ အသက္ ၁၆ ႏွစ္ မိန္းကေလးတုိ႔ ကိစၥပါ။

စကတ္ေအာက္ပိုင္းကို ဓာတ္ပံုခိုးရုိက္ျခင္းသည္ တရားဝင္ေၾကာင္း တရားရံုးကအမိန္႔ခ်မွတ္

Myawady News's photo.
မိန္းကေလးေတြရဲ႕ စကတ္ေအာက္ပိုင္းကို ဓာတ္ပံုခိုးရုိက္တာ ဟာ တရားဝင္တယ္လို႔ မက္ဆာခ်ဴးဆက္ျပည္နယ္တရားရုံးက အမိန္႔ခ်မွတ္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ျပည္နယ္ရဲ႕ ေျမေအာက္ရထားလိုင္းမွာ ဖုန္းနဲ႔ မိန္းကေလးေတြကို ဓာတ္ပံုခိုးရုိက္ေနတဲ့ မိုက္ကယ္ေရာဘတ္ဆန္ဆိုတဲ့လူကို၂၀၁၀ၾသဂုတ္လမွာရဲကဖမ္းမိျပီး ေအာက္တရားရုံးကစြဲခ်က္တင္ခဲ့ေပမဲ့ အထက္တရားရုံးက ျပန္လည္အမိန္႔ခ်မွတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။