လြန္ခဲ့သည့္သံုးႏွစ္ေက်ာ္က အစိုးရသစ္၏ ကားတင္သြင္းခြင့္မူ၀ါဒသစ္
ထုတ္ျပန္ၿပီးေနာက္ ျမန္မာ ပရိသတ္အႀကိဳက္ ဂ်ပန္ကားအမ်ားစုကို
တင္သြင္းလာၾကၿပီး ျပည္တြင္းေစ်းကြက္တြင္ အစားထိုးေနရာ ယူထားၾကၿပီျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယခင္လူဦးေရ တစ္သိန္းလွ်င္ ကားသံုးစီး၀ယ္စီးႏိုင္သည့္ အေျခအေနမွ ယခု လူဦးေရတစ္သိန္းလွ်င္ ကား ၁၀ စီး ၀ယ္စီးႏိုင္သည့္ ေခတ္သို႔ေရာက္ရွိလာၿပီျဖစ္သည္။
ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္ေလလံေစ်းကြက္မွ အလံုးအရင္းျဖင့္ တင္သြင္းလာခ်ိန္တြင္ အမ်ားစုက ေစ်းသက္သာသည့္ သက္တမ္းလြန္ကားမ်ားထဲမွ အျပစ္အနာအဆာ အမ်ားဆံုးကားမ်ား ျဖစ္လာသည္။ မူလက ေမာင္းႏွင္ ထားသည့္ ကီလိုမ်ားကိုပင္ေလွ်ာ့၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကားေစ်းကြက္သို႔ အလံုးအရင္းျဖင့္ ၀င္ေရာက္လာျခင္းကို အစိုးရက လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားေၾကာင္း ျပည္တြင္းကားအေရာင္းျပခန္းပိုင္ရွင္မ်ားက ေ၀ဖန္လိုက္သည္။
‘‘ျမန္မာႏိုင္ငံက ဂ်ပန္ကားအမိႈက္ပံုလိုျဖစ္ေနၿပီ’’ဟု ေရာင္နီဦးကားအေရာင္းျပခန္းပိုင္ရွင္ ဦးေအာင္၀င္းက ဆိုသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယခင္လူဦးေရ တစ္သိန္းလွ်င္ ကားသံုးစီး၀ယ္စီးႏိုင္သည့္ အေျခအေနမွ ယခု လူဦးေရတစ္သိန္းလွ်င္ ကား ၁၀ စီး ၀ယ္စီးႏိုင္သည့္ ေခတ္သို႔ေရာက္ရွိလာၿပီျဖစ္သည္။
ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္ေလလံေစ်းကြက္မွ အလံုးအရင္းျဖင့္ တင္သြင္းလာခ်ိန္တြင္ အမ်ားစုက ေစ်းသက္သာသည့္ သက္တမ္းလြန္ကားမ်ားထဲမွ အျပစ္အနာအဆာ အမ်ားဆံုးကားမ်ား ျဖစ္လာသည္။ မူလက ေမာင္းႏွင္ ထားသည့္ ကီလိုမ်ားကိုပင္ေလွ်ာ့၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကားေစ်းကြက္သို႔ အလံုးအရင္းျဖင့္ ၀င္ေရာက္လာျခင္းကို အစိုးရက လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားေၾကာင္း ျပည္တြင္းကားအေရာင္းျပခန္းပိုင္ရွင္မ်ားက ေ၀ဖန္လိုက္သည္။
‘‘ျမန္မာႏိုင္ငံက ဂ်ပန္ကားအမိႈက္ပံုလိုျဖစ္ေနၿပီ’’ဟု ေရာင္နီဦးကားအေရာင္းျပခန္းပိုင္ရွင္ ဦးေအာင္၀င္းက ဆိုသည္။