Tuesday, December 30, 2014

သစ္ေတာ လက္ေထာက္ညႊန္မွဴးႏွင့္ သစ္ေတာဝန္ထမ္းမ်ား အသတ္ခံရ

ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္း လင္းေခးခ႐ိုင္ သစ္ေတာ လက္ေထာက္ညႊန္ၾကားေရးမွဴးႏွင့္ သစ္ေတာဝန္ထမ္း မ်ားသည္ တရားမဝင္သစ္မ်ား ဖမ္းဆီးရန္ သြားေရာက္စဥ္ ေတာတြင္းတစ္ေနရာ၌ လက္နက္ကိုင္ေဆာင္ထားသည့္ အဖြဲ႔တစ္ဖြဲ႔က ပစ္ခတ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ လက္ေထာက္ညႊန္မွဴး အပါအဝင္ သစ္ေတာဝန္ထမ္း ေလးဦး ေသဆုံးခဲ့ေၾကာင္း လင္းေခးၿမဳိ႕နယ္ ရဲတပ္ဖြဲ႔မွဴး ႐ုံးထံမွ သိရသည္။

အကယ္ဒမီေပးပဲြတြင္ ႐ိုင္းစိုင္းသည့္စကားလုံးေျပာဆုိမိျခင္းအေပၚ ျမန္္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ုံးဥကၠ႒ ဦးလူမင္း ျပန္လည္ေတာင္းပန္

အကယ္ဒမီ ေပးပဲြတြင္ ႐ိုင္းစိုင္းသည့္ စကားလုံး ထြက္ဆိုလိုက္မိျခင္းအေပၚ ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံး ဥကၠ႒ ဦးလူမင္းက ျပန္လည္ေတာင္းပန္ လိုက္ေၾကာင္း သိရသည္။

''အကယ္ဒမီေပးပဲြ ၿပီးခါနီး အကယ္ဒမီဆုရတဲ့ သူေတြအားလုံး စုေပါင္းဓာတ္ပုံ႐ိုက္ၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္က ႐ုပ္သံေတြကေနၿပီး ေတာ့ တိုက္႐ိုက္ထုတ္လႊင့္ေပးတာ ကို သတိေမ့ၿပီးေတာ့ ေျပာလိုက္တဲ့ စကားလုံးေၾကာင့္ ပရိသတ္ေတြ အားလုံးကို ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေျပတီဦးအေပၚမွာ သူအကယ္ဒမီ ဆုရသြားလို႔ ဘာမလိုမုန္းတီးစိတ္မွ မရွိဘဲ အရင္ကတည္းက အျပင္မွာ ေျပာေနက်အတိုင္း ကြၽန္ေတာ္ေျပာ လိုက္မိတာပါ။ အဲဒီအတြက္ အား လုံးကို ေတာင္းပန္ပါတယ္''ဟု ယင္း ကဆက္လက္ေျပာသည္။

စိုင္းစိုင္းခမ္းလိႈင္က ျပည္တြင္း ေက်ာ္ၾကားသူမ်ား၏ Facebook စာမ်က္ႏွာမ်ားအနက္ ပထမဦးဆံုး Like ၁ သန္း ရရိွသူျဖစ္လာ

Photo: စိုင္းစိုင္းခမ္းလိႈင္က ျပည္တြင္း ေက်ာ္ၾကားသူမ်ား၏ Facebook စာမ်က္ႏွာမ်ားအနက္ ပထမဦးဆံုး Like ၁ သန္း ရရိွသူျဖစ္လာ

ဒီဇင္ဘာလ ၃၀ ရက္၊ ၂၀၁၄

ျပည္တြင္း ဟစ္ေဟာ့ပ္ အဆိုေတာ္ႏွင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ျဖစ္သူ စိုင္းစိုင္းခမ္းလိႈင္၏ တရားဝင္ Facebook စာမ်က္ႏွာသည္ Like ၁ သန္းေက်ာ္ရိွခဲ့ၿပီး ၎သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ နာမည္ေက်ာ္ၾကားသူမ်ားအနက္ ပထမဦးဆံုး Like ၁ သန္းျပည့္သူ ျဖစ္လာခဲ့သည္။

ျပည္တြင္းအေျခစိုက္ Amara Digital Marketing Agency မွ ျပည္တြင္းရိွ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားသူမ်ား၏ Facebook စာမ်က္နွာ Like ရရိွမႈ အေျခအေနအား application တစ္ခုျဖင့္ စိစစ္ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ Facebook သံုးစဲြသူ ၃ ဦးတြင္ ၁ ဦးက အဆုိပါ အႏုပညာရွင္၏ လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္နွာကို Like ျပဳလုပ္ထားသည္ဟု သိရသည္။

ယခုလ ၂၈ ရက္ေန႔က တရားဝင္ Facebook စာမ်က္နွာတြင္ Like ၁ သန္း ရရိွသြားေသာ စိုင္းစိုင္းခမ္းလိႈင္၏ အဆိုပါ လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာသည္ ယေန႔နံနက္ပိုင္းတြင္ ၁ သန္း ၃ ေထာင္ေက်ာ္သြားၿပီျဖစ္သည္။

စုိင္းစိုင္းခမ္းလိႈင္၏ Facebook စာမ်က္နွာ Like ရရိွမႈေနာက္တြင္ ရပ္တည္ေနေသာ အျခားေက်ာ္ၾကားသည့္ အႏုပညာရွင္မွာ ဝတ္မႈန္ေရႊရည္ျဖစ္ၿပီး သူမ၏ တရားဝင္ Facebook စာမ်က္နွာသည္ ယခုအခ်ိန္တြင္ Like ရရိွမႈ ၉ သိန္း ၁ ေသာင္းေက်ာ္ျဖစ္သည္။

ယခုလက္ရိွ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ Facebook သံုးစဲြသူဦးေရမွာ ၃ သန္းေက်ာ္ရိွလာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း အထက္ပါ ေအဂ်င္စီမွ သိရသည္။

Internet Journal
Yesterday at 10:01am ·
ျပည္တြင္း ဟစ္ေဟာ့ပ္ အဆိုေတာ္ႏွင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ျဖစ္သူ စိုင္းစိုင္းခမ္းလိႈင္၏ တရားဝင္ Facebook စာမ်က္ႏွာသည္ Like ၁ သန္းေက်ာ္ရိွခဲ့ၿပီး ၎သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ နာမည္ေက်ာ္ၾကားသူမ်ားအနက္ ပထမဦးဆံုး Like ၁ သန္းျပည့္သူ ျဖစ္လာခဲ့သည္။

၀မ္ေပါင္မွ ျခံစည္း႐ိုးခတ္အၿပီး တစ္ပတ္ခန္႔အၾကာတြင္ ေဒသခံမ်ားက ျခံစည္း႐ိုးကိုဖ်က္၍ သပိတ္စခန္းဖြင့္ ဆႏၵျပ


စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး ယင္းမာပင္ခ႐ိုင္၊ ဆားလင္းႀကီးၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရိွ လက္ပံေတာင္းေတာင္ေၾကးနီ စီမံကိန္းတြင္ ျမန္မာဝမ္ေပါင္ကုမၸဏီမွ ျခံစည္း႐ိုး တိုးခ်ဲ႕ခတ္ယူထားမႈမ်ားကို ေဒသခံမ်ားက ဖယ္ရွား၍ သပိတ္စခန္းဖြင့္ လိုက္ေၾကာင္း သိရသည္။

လက္ပံေတာင္းေတာင္ေၾကးနီစီမံကိန္း ပဋိပကၡျဖစ္ပြားၿပီး တစ္ပတ္ခန္႔အၾကာတြင္ ေဒသခံမ်ားက အဆိုပါျခံစည္း႐ိုး တိုးခ်ဲ႕ခတ္ယူထားမႈကို ဖယ္ရွား၍ ဆည္တဲေက်း ရြာ ႏွင့္ တံုေက်းရြာရိွ ေဒသခံမ်ားက အဆိုပါျခံစည္း႐ိုးခတ္ထားမႈကို ဖယ္ရွား၍ ၎တို႔၏ ေနရာမ်ားျပန္လည္ရရိွေရးအတြက္ သပိတ္စခန္းဖြင့္၍ ဆႏၵျပေတာင္း ဆိုမႈမ်ား ဒီဇင္ ဘာ ၂၉ ရက္ မြန္းလြဲပိုင္းမွစ၍ စတင္ျပဳလုပ္လ်က္ရိွေၾကာင္း သိရသည္။

ငါးေျပမအတု သတိျပဳ

Photo: ငါးေျပမအတု သတိျပဳ 

ဒီဇင္ဘာလ ၃၀ ရက္၊ ၂၀၁၄

ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔ အသည္းစြဲႏွစ္ၿခိဳက္ ေသာ ေရခ်ိဳငါးမ်ိဳးမ်ားတြင္ ငါးေျပမ ပါဝင္ပါသည္။ စားသံုးရာ၌ အရသာ ေလးေလးပင္ပင္ရွိျခင္း၊ အသားႏူးညံ့ ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အႀကိဳက္ပိုၾကဟန္ တူပါ၏။ အလယ္႐ိုးေၾကာင္းအျပင္ ေက်ာဘက္ ဆူးမာမ်ားႏွင့္ ဝမ္းဘက္ဆူး ေတာင္မ်ားေၾကာင့္ အ႐ိုးမ်ားလြန္း သည္ဟူ၍ အခ်ိဳ႕က ေရွာင္ၾကေသာ္ လည္း ျမန္မာထမင္းဆိုင္မ်ားတြင္ ငါးေျပမဆီျပန္ဟင္းသည္ ေရာင္းပန္း လွေသာ ဟင္းတစ္ခြက္ျဖစ္ပါသည္။

ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး ပ်ဥ္ပံုႀကီးဘက္မွ ထြက္ေသာ လက္တစ္ဝါးခန္႔ ငါးေျပမ ႀကီးမ်ားသည္ ကဝက္ကင္းငါးသေလာက္ နည္းတူ ပ်ဥ္ပံုငါးေျပမဟူ၍ နာမည္ ရသည္။ ငါးေျပမသည္ ျမန္မာ့တိုင္း ရင္း ေရခ်ိဳငါးမ်ိဳးျဖစ္ၿပီး သိပၸံအမည္မွာAnabus testudineus ျဖစ္သည္။ မ်ိဳးရင္း (Family) Anabantidae ၌ ပါဝင္ၿပီး အဂၤလိပ္အမည္မွာ climbing perch ျဖစ္၏။

ငါးေျပမသည္ အသားစားငါးမ်ိဳး (Carnivore) ျဖစ္ၿပီး ပါးဟက္အတြင္း အပိုေလ႐ွဴ အဂၤါပါ၍ ငါးက်ည္း၊ ငါးခူမ်ားနည္းတူ အသက္ျပင္းသည္။ ငါးေစ်းတန္းမ်ား အတြင္း အေကာင္အရွင္ထားေရာင္း သည္ကို ေတြ႕ႏုိင္ၿပီး အရြယ္အစား ကိုလိုက္၍ တစ္ပိႆာလွ်င္ ၆ဝဝဝ က်ပ္မွ ၁ဝဝဝဝ က်ပ္အတြင္း ေရာင္း ေစ်းရွိ၍ ေစ်းေကာင္းလွ၏။ ငါးေျပမ ကို ျပည္တြင္း၌ သုေတသနျပဳ စမ္းသပ္သားေဖာက္ႏုိင္ေသာ္လည္း စီးပြားျဖစ္သားေပါက္မ်ား ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်ႏုိင္သည့္အဆင့္သို႔ မေရာက္ ရွိေသးေပ။
ယခုႏွစ္ပိုင္းအတြင္း ငါးေျပမႏွင့္ ဆင္တူေသာ ငါးတစ္မ်ိဳးကို ေစ်းမ်ားရွိ ငါးေစ်းတန္းမ်ားတြင္ လည္းေကာင္း၊ လမ္းေဘးေခါင္းရြက္ဗ်ပ္ထိုး ေစ်းသည္ ေလးမ်ားထံတြင္လည္းေကာင္း ငါးေျပမ ဟူ၍ ေစ်းေခၚၿပီး တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ ေရာင္းခ်ေနသည္ကို ေတြ႕ရွိေနရပါ၏။ မိမိေရာက္ေလ့ရွိေသာ (၃၈)လမ္းေစ်း၊ ပုဇြန္ေတာင္ေစ်းႏွင့္ ေရေက်ာ္ ေစ်းမ်ား၌လည္း ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။

ေရာင္းေစ်းမွာ တစ္ပိႆာလွ်င္ က်ပ္ တစ္ေသာင္းမွ တစ္ေသာင္းႏွစ္ေထာင္ အထိ ေစ်းေကာင္းသည္။
ယင္းငါးသည္ ငါးေျပမႏွင့္ အသြင္ သဏၭာန္ဆင္ေန၍ ႐ုတ္တရက္ ၾကည့္ပါက ဆင္တူေနေသာ္လည္း ဂ႐ုတစိုက္ၾကည့္ပါမူ ကြဲျပားသည့္ အခ်က္မ်ားရွိသည္ကို ေတြ႕ရပါလိမ့္ မည္။ ထိုငါးသည္ ငါးေျပမထက္ ဦးေခါင္းပိုင္းေသးငယ္ၿပီး ခြၽန္ေနကာ ကိုယ္အလ်ားမွာ ခံုးဝိုင္းသည္။ ငါးေျပမတြင္ကား ကိုယ္အလ်ား ပို၍ ရွည္သည္။ ထင္ရွားေသာ ကြဲျပား ခ်က္မွာ ငါးေျပမ၏ ပါးဟက္ဖံုး (opercle) ၌ ေခြးသြားစိတ္သဏၭာန္ ဆူးေဇာင္းမ်ားပါရွိၿပီး အဆိုပါ ငါးတြင္မူ ပါးဟက္ဖံုး၌ အ႐ိုးျပား ၂ ေခ်ာင္းသာ ေတြ႕ရ၏။ မိမိလက္လွမ္း မီသမွ် စူးစမ္းေလ့လာခ်က္မ်ားအရ ယင္းငါး၏ မ်ိဳးရင္းသည္ Nandidae ျဖစ္ၿပီး သိပၸံအမည္မွာ Pristolepis fasciata ျဖစ္ပါသည္။အဂၤလိပ္အမည္မွာ Catopra ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာ၊ ထုိင္း၊ မေလးရွားႏွင့္ အင္ဒိုနီးရွား ႏုိင္ငံမ်ား၌ေတြ႕ရွိကာ အစံုစားသည့္ ငါးမ်ဳိး (Ominivore) ျဖစ္ပါသည္။

ေန႔စဥ္ ေစ်းဝယ္ျခမ္းခ်က္ျပဳတ္ေနရ ေသာ အိမ္ရွင္မမ်ားအဖုိ႔ကား ေစ်းဝယ္ရာ၌ ေရာင္းမွားဝယ္မွား ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိေပရာ အာဖရိက ငါးခူႏွင့္ တိုင္းရင္းျမန္မာငါးခူ၊ ငါးဖမ္းမႏွင့္ ငါးဖယ္ေအာင္း၊ ေရႊဝါငါးၾကင္းႏွင့္ ငါးဖိန္း၊ ငါးျမင္းႏွင့္ ငါးတန္တို႔ကား မွားဝယ္ေလ့ရွိေသာ၊ မွားဝယ္တတ္ေသာ ငါးမ်ိဳးမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ဆိုလွ်င္ ငါးခူႏွင့္ ငါးက်ည္း၊ ငါးခံုးမႏွင့္ ငါးဘဲျဖဴတုိ႔ ကိုပင္ မွားဝယ္သည္ကို ေတြ႕ဖူးသည္။ အာဖရိကငါးခူတြင္ ဦးေခါင္းႏွင့္ ကိုယ္အပိုင္းဆက္သည့္ ကုတ္ေနရာ၌(V) ပံုသဏၭာန္အခြၽန္ရွိၿပီး ျမန္မာ တိုင္းရင္းငါးခူ၌မူ ျမန္မာအကၡရာ (က)ပံုသဏၭာန္ ေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။ ငါးဖယ္ေအာင္းမွာ ငါးဖမ္းမႏွင့္ ဆင္တူေသာ္လည္း ငါးဖမ္းမထက္ အရြယ္ႀကီးေသာ ငါးမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ေရႊဝါငါးၾကင္းမွာ ခႏၶာကိုယ္ခံုးဝိုင္း ကာ ငါးဖိန္းမွာမူ ကိုယ္အလ်ား ရွည္သြယ္ပါသည္။ ငါးျမင္းႏွင့္ ငါးတန္ တြင္ကား ခုတ္သားမ်ားသာ အေရာင္း မ်ား၍ အသား၏ အေရာင္ကို ၾကည့္႐ႈၿပီး ခြဲျခားႏုိင္ပါသည္။ ငါးျမင္း ၏အသားမွာ ျဖဴၿပီး ငါးတန္အသားမွာမူ အဝါေရာင္သန္းပါသည္။ ေလာက ဓမၼတာအရ အရာရာတြင္ ဆင္တူ ယိုးမွားရွိေသာ အျဖစ္မ်ဳိးမ်ားရွိတတ္ ေပရာ မည္သည့္နယ္ပယ္၌မဆို ေရာင္းမွားဝယ္မွား အျဖစ္မမ်ားၾက ေစျခင္းငွာ သတိခ်ပ္၍ ဝယ္ယူစားသံုး ႏုိင္ၾကပါရန္ ေရးသားေဖာ္ျပလိုက္ ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။

စံလြင္ (ငါးဦးစီး)
The Mirror Daily
ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔ အသည္းစြဲႏွစ္ၿခိဳက္ ေသာ ေရခ်ိဳငါးမ်ိဳးမ်ားတြင္ ငါးေျပမ ပါဝင္ပါသည္။ စားသံုးရာ၌ အရသာ ေလးေလးပင္ပင္ရွိျခင္း၊ အသားႏူးညံ့ ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အႀကိဳက္ပိုၾကဟန္ တူပါ၏။ အလယ္႐ိုးေၾကာင္းအျပင္ ေက်ာဘက္ ဆူးမာမ်ားႏွင့္ ဝမ္းဘက္ဆူး ေတာင္မ်ားေၾကာင့္ အ႐ိုးမ်ားလြန္း သည္ဟူ၍ အခ်ိဳ႕က ေရွာင္ၾကေသာ္ လည္း ျမန္မာထမင္းဆိုင္မ်ားတြင္ ငါးေျပမဆီျပန္ဟင္းသည္ ေရာင္းပန္း လွေသာ ဟင္းတစ္ခြက္ျဖစ္ပါသည္။

ေတးႏုယဥ္၏ ေနာက္ဆုံးခရီးခႏၶာကိုယ္အႏွံ႔ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ မ်ားကို နာေရးပုိ႔သူမ်ားျမင္ေတြ႕ခဲ့ရ


 ရန္ကုန္ေဆး႐ုံႀကီး ေရခဲတုိက္အတြင္း အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး၏ ႐ုပ္အေလာင္းကို တာ၀န္က်၀န္ထမ္းတစ္ဦးက သနပ္ခါးမ်ား ထူပိန္းစြာလိမ္းေပးေနသည္။ သနပ္ခါးမ်ား  ထူပိန္းေနသည့္ၾကားကပင္  ညဳိမည္းေနေသာ ဒဏ္ရာ ဒဏ္ခ်က္မ်ားကို ျမင္ေတြ႔ေနရဆဲျဖစ္သည္။

မ်က္ႏွာျပင္တစ္ခုတည္းမ က လက္၊ လည္ပင္း၊ ရင္ဘတ္ႏွင့္  ေက်ာဘက္မ်ား တြင္လည္း အညိဳ အမည္း ဒဏ္ရာမ်ားစြာကို အထင္း သားျမင္ေတြ႕ေနရသည္။

အစိုးရ႐ုပ္သံလိုင္းသစ္မွ ပရီးမီးယားလိဂ္ပဲြမ်ား တစ္ပတ္လွ်င္ ႏွစ္ပြဲႏႈန္းအခမဲ့ျပသမည္

ျမန္မာ့အသံႏွင့္႐ုပ္ျမင္သံၾကား၏ တုိးခ်ဲ႕႐ုပ္သံလုိင္းျဖစ္ ေသာ MRTV Entertainment ေဖ်ာ္ေျဖေရး ႐ုပ္သံလုိင္းသစ္မွ ေရႊသံလြင္မီဒီယာႏွင့္ ပူးေပါင္း ကာ  အဂၤလန္ပရီးမီးယားလိဂ္ ပဲြ စဥ္မ်ားကုိ တစ္ပတ္လွ်င္ ႏွစ္ပြဲႏႈန္းျဖင့္ ၂၀၁၅ ဇန္န၀ါရီ ၁ ရက္မွစ ၍ ျပသရန္စီစဥ္လ်က္ရိွေၾကာင္း ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ သတင္းထုတ္ျပန္သည္။

ေပ်ာက္ဆံုးသြားေသာ အဲေအးရွားေလယာဥ္၏ ေနာက္ဆံုးရ သတင္းနွင့္ လက္ရိွလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား

Photo: ေပ်ာက္ဆံုးသြားေသာ အဲေအးရွားေလယာဥ္၏ ေနာက္ဆံုးရ သတင္းနွင့္ လက္ရိွလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား

ဒီဇင္ဘာလ ၃၀ ရက္၊ ၂၀၁၄

အဲေအးရွားႏွင့္ အင္ဒိုနီးရွားမွ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ အင္ဒိုနီးရွား အမ်ိဳးသား ရွာေဖြေရးႏွင့္ အေရးေပၚ ကယ္ဆယ္ေရး အဖြဲ႕(BASARNAS)၊ အင္ဒိုနီးရွား ေလဆိပ္မွာ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ Angkasa Pura I မွ ေလဆိပ္ တာဝန္ ခံမ်ားသည္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားသူ မိသားစု မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံု၍ ေနာက္ဆံုးျဖစ္စဥ္ မ်ားကို အေၾကာင္းၾကားရန္ ျဖစ္ႏိုင္သည့္ နည္းလမ္း မ်ိဳးစံုျဖင့္ အေထာက္အကူ ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း မၾကာေသးမီက ဆာရာဘရာတြင္ သတင္းထုတ္ျပန္ ေျပာၾကား ခဲ့ပါတယ္။

အဲေအးရွား အင္ဒိုနီးရွား၏ အမႈေဆာင္ အရာရွိခ်ဳပ္ Mr.Sunu Widyatmoko က ဒီ ကိစၥေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အရမ္းထိတ္လန္႔ ခဲ့ရျပီး ၀မ္းနည္း ခဲ့ရပါတယ္။ ယခု ျဖစ္စဥ္ဘာေၾကာင့္ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ဖို႔ အင္အားအျပည့္ အစံုျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ ယခုခ်ိန္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ အဓိက တာ၀န္ကစီးနင္း လိုက္ပါလာသူ မိသားစုမ်ားႏွင့္ ခင္မင္ရင္းႏွီးသူမ်ားအား ေနာက္ဆံုးရ သတင္းအခ်က္ အလက္မ်ားကို အခ်ိန္နဲ႕အမွ် ထုတ္ျပန္ေပးျခင္း ပဲျဖစ္ပါတယ္ လို႔ေျပာၾကား သြားခဲ့ပါတယ္။

ေလယာဥ္တြင္ ပါ၀င္သူမ်ားအား ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ စံုစမ္းေလ့လာ သြားမွာျဖစ္ျပီး ယင္းတို႕၏ အေရးေပၚလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို အေထာက္အကူျဖစ္ရန္ ေနစရာထိုင္ခင္း ႏွင့္ ခရီးသြားလာ ႏိုင္ေရး ပါ၀င္တဲ့ ေထာက္ပံ့ႏိုင္မည့္ အသင္းအား ေစလြတ္ျပီးျပီ ျဖစ္ပါသည္။ မိသားစု၀င္မ်ာ းအတြက္လည္း Surabaya တြင္ ယာယီေနရာထိုင္ခင္းမ်ား စီစဥ္ေပးထားပါသည္။ စင္ကာပူမွ မိသားစု၀င္မ်ား အတြက္လည္း အေရးေပၚယာယီေနရာထိုင္ခင္းကို ခ်န္ဂီ ႏိုင္ငံတကာေလဆိပ္ ဂိတ္ေပါက္ နံပါတ္၂ တြင္ လည္းထားရွိျပီး အဲေအရွားအင္ဒိုနီးရွားမွ အေရးေပၚ သတင္းမ်ား ေထာက္ပံ့ေပးမည္ ျဖစ္ပါတယ္။

ေပ်ာက္ဆံုးသြားေသာ ေလယာဥ္တြင္ ပါ၀င္သည့္ ေဆြမ်ိဳးမ်ား၊ မိတ္ေဆြမ်ား အတြက္ အခ်က္အလက္မ်ား စံုစမ္းေမးျမန္းခ်င္လွ်င္ အေရးေပၚ ဖုန္းေခၚဆိုႏိုင္ဖို႕ ထားရွိပါတယ္။ ဖုန္းနံပါတ္ကေတာ့ +၆၂၂၁၂၉၂၇၀၈၁၁ ျဖစ္ပါတယ္။

ယခုခ်ိန္မွာေတာ့ ရွာေဖြ ကယ္ဆယ္ေရး အဖြဲ႕အစည္း မ်ားသည္ ျပည္တြင္း ရွာေဖြေရး၏ လမ္းညႊန္မႈႏွင့္ အင္ဒိုနီးရွား သမၼတႏိုင္ငံ၏ ကယ္ဆယ္ေရး တပ္ဖြဲ႕ (BASARNAS)ေအာက္မွာ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ ေနၾကပါတယ္။ အဲေအးရွား အင္ဒုိနီးရွားသည္ ျဖစ္ႏိုင္သည့္ နည္းလမ္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ စံုစမ္းေလ့လာေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ ေပ်ာက္ဆံုး သြားေသာ ေလယာဥ္သည္ ေလယာဥ္နံပါတ္ A320-200 ျဖစ္ျပီး မွတ္ပံု တင္အမွတ္ PK-AXC ျဖစ္ပါသည္။ ေလယာဥ္တြင္ စီးႏွင္းသူ ၁၅၅ ဦးပါ၀င္ျပီး လူၾကီး ၁၃၇ဦး၊ ကေလး ၁၇ဦး ႏွင့္ ေမြးကင္းစကေလး ၁ ဦး ပါ၀င္ပါသည္။။ ေလယာဥ္ေမာင္းႏွင္သူ ၂ဦး၊ ေလယာဥ္မယ္ ၄ဦးႏွင့္ အင္ဂ်င္နီယာ ၁ ဦး ပါ၀င္ပါသည္။

ေလယာဥ္ေမာင္းႏွင္သူ ကပၸတိန္္သည္ ေလယာဥ္ေမာင္းႏွင္မႈ ပ်ံသန္းခ်ိန္ စုစုုေပါင္း ၂၀,၅၃၇နာရီရွိျပီး အဲေအးရွားအင္ဒိုနီးရွားႏွင့္အတူ နာရီေပါင္း ၆,၁၀၀ ေလယာဥ္ေမာင္းႏွင္ခဲ့ေသာ အေတြ႕အၾကံဳရွိသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ပထမတန္း အရာရွိမွာလည္း အဲေအးရွား အင္ဒိုနီးရွားႏွင့္အတူ ပ်ံသန္းခ်ိန္ နာရီေပါင္း၂,၂၇၅ ေက်ာ္ အေတြ႕အၾကံဳရွိ သူျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ဆံုးရ သတင္းမ်ားကိုရလ်င္ ရခ်င္းထုတ္ျပန္မည္ျဖစ္ျပီး ကၽြန္ေတာ္တို႕ဆုေတာင္းေမတၱာ မ်ားမွာ လည္း QZ8501 ေလယာဥ္ အတြင္းပါ၀င္သူမ်ားႏွင့္ အတူတည္ရွိ ပါတယ္။
Note to Editors: မီဒီယား သမားမ်ား အေနျဖင့္ ေပ်ာက္ဆံုး သြားေသာ ေလယာဥ္တြင္ ပါ၀င္သည့္ ေဆြမ်ိဳးမ်ား၊ မိတ္ေဆြမ်ား အတြက္ အခ်က္အလက္မ်ား စံုစမ္းေမးျမန္းရန္ ထားရွိသည့္ အေရးေပၚဖုန္းအား မေခၚဆိုရန္ ေတာင္းဆို ပါသည္။ မီဒီယာသမားမ်ား အတြက္ +၆၂၂၁၂၉၂၇၀၈၃၁ ကို ေခၚဆိုႏိုင္ပါသည္။

အဲေအးရွား အင္ဒိုနီးရွား QZ5801 ၏ ေနာက္ဆံုးရ သတင္း

၂၀၁၄ ဒီဇင္ဘာ၂၉ ရက္ေန႕ ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ ၁၀နာရီခြဲ (GMT+7) အဲေအးရွား အင္ဒိုနီးရွားသည္ ျပည္တြင္းရွာေဖြေရးႏွင့္ အင္ဒိုနီးရွားသမၼတႏိုင္ငံ၏ ကယ္ဆယ္ေရးအဖြဲ႕မွ သတင္းရရွိခဲ့ပါတယ္။သတင္းစဥ္မွာ အင္ဒိုနီးရွား၊ စင္ကာပူ ႏွင့္ မေလးရွား မွ ကယ္ဆယ္ေရးအစီအစဥ္သည္ ေလယာဥ္ QZ8501 ကိုရွာေဖြခဲ့ေၾကာင္း သိရပါသည္။ယေန႕ ဆူယာဘာယာတြင္ ရွာေဖြေရးအစီအစဥ္ကို ယေန႕ ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ မနက္၆နာရီ (GMT +7) တြင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါသည္။

အဲေအးရွား အင္ဒိုနီးရွားသည္ ဆက္လက္၍ ရွာေဖြေရးအင္းအား ျဖည့္ျပီး ရွာေဖြေရးႏွင့္ ကယ္ဆယ္ေရး တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ပူေပါင္းပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ပါသည္။ အဲေအးရွား အင္ဒိုနီးရွား၏ ပထမ အဆင့္ဦးတည္ခ်က္မွာ မိသားစု၀င္မ်ား အတြက္ျဖစ္ျပီး အဲေအးရွား အင္ဒိုနီးရွား၏ အမႈေဆာင္အရာရွိ ခ်ဳပ္ျဖစ္သူ Mr.Suna Widyatmoko လက္ရွိတြင္ ဆူယာဘယာရွိ က်န္ရစ္သူ မိသားစုမ်ားႏွင့္အတူ Surabaya တြင္ ေရာက္ရွိေနပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ က်န္ရွိသူ မိသားစု၀င္မ်ား အတြက္ရွာေဖြေရးႏွင့္ကယ္ဆယ္ေရး အစီအစဥ္မ်ားျဖင့္ အားျဖည့္ေပးေနျပီး စိတ္သက္သာမႈ ရွိေစရန္ အစြမ္းကုန္ၾကိဳးစားေပး ေနပါသည္။ အဲေအးရွား၏ အျခားေသာ တာ၀န္ရွိသူမ်ားကလည္း စင္ကာပူမွာ ရွိသည့္ မိသားစု၀င္မ်ားကိုလည္း အလားတူ ေထာက္ပံ့ေပးေနပါသည္။

က်န္ရွိသူ မိသားစု၀င္မ်ားကို သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ေပးရန္ အေရးေပၚ ဖုန္းနံပါတ္မ်ား ထုတ္ျပန္ေၾကညာထားပါသည္။ ဖုန္းနံပါတ္မွာ +၆၂၂၁၂၉၂၇၀၈၁၁ (သို႕) ၀၃၁-၈၆၉၀၈၅၅ (သို႕) ၀၃၁-၂၉၈၆၇၉၀ ( Surabaya)

Photo By - Channel NewsAsia
ေက်ာ္လင္းႏိုုင္ (ရိုုးရာေလး)
အဲေအးရွားႏွင့္ အင္ဒိုနီးရွားမွ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ အင္ဒိုနီးရွား အမ်ိဳးသား ရွာေဖြေရးႏွင့္ အေရးေပၚ ကယ္ဆယ္ေရး အဖြဲ႕(BASARNAS)၊ အင္ဒိုနီးရွား ေလဆိပ္မွာ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ Angkasa Pura I မွ ေလဆိပ္ တာဝန္ ခံမ်ားသည္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားသူ မိသားစု မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံု၍ ေနာက္ဆံုးျဖစ္စဥ္ မ်ားကို အေၾကာင္းၾကားရန္ ျဖစ္ႏိုင္သည့္ နည္းလမ္း မ်ိဳးစံုျဖင့္ အေထာက္အကူ ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း မၾကာေသးမီက ဆာရာဘရာတြင္ သတင္းထုတ္ျပန္ ေျပာၾကား ခဲ့ပါတယ္။

အဲေအးရွားေလယာဥ္ ေရေအာက္ၾကမ္းျပင္ဆီ ေရာက္သြားၿပီလား

Photo: အဲေအးရွားေလယာဥ္ ေရေအာက္ၾကမ္းျပင္ဆီ ေရာက္သြားၿပီလား

ဒီဇင္ဘာလ ၃၀ ရက္၊ ၂၀၁၄

 အဲေအးရွားေလယာဥ္ ပ်က္က်မႈေၾကာင့္ ၂၀၁၄ အတြင္း ကမၻာ တစ္၀န္းတြင္ ေလေၾကာင္းခရီး ေၾကာင့္ လူေသဆံုးသည့္ အေရ အတြက္မွာ ၁,၂၁၂ ဦးအထိရိွသြားၿပီး ဆယ္စုႏွစ္အတြင္း ေလ ေၾကာင္းက႑၌ လူေသဆံုးသူ အျမင့္ဆံုးႏွစ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေလ ယာဥ္အပုိင္စီးမႈမ်ား အပါအ၀င္ ေလေၾကာင္းမေတာ္တဆမႈမ်ား ကုိ ေျခရာေကာက္ေစာင့္ၾကည့္ ေနေသာ ေလယာဥ္လံုၿခံဳေရးကြန္ ရက္၏ စစ္တမ္းတြင္ ေတြ႕ရ သည္။

ဒီဇင္ဘာ ၂၈ ရက္နံနက္က အင္ဒုိနီးရွားႏုိင္ငံ ဆူရာဘာယာမွ စင္ကာပူသုိ႔ ပ်ံသန္းေနစဥ္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့ေသာ လူ ၁၆၂ ဦးပါ အဲေအးရွားေလယာဥ္သည္ ပင္ လယ္ၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ ပ်က္က် နစ္ျမဳပ္ေနေလာက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း အင္ဒုိနီးရွားအရာရိွမ်ားက ဒီဇင္ ဘာ ၂၉ ရက္၌ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ေလယာဥ္ပၚ လုိက္ပါစီးနင္းသြားသူမ်ား၏ စုိးရိမ္ဖြယ္ရာ အသက္ဆံုး႐ႈံးႏုိင္ေျခ အပါအ၀င္ ကမၻာတစ္၀န္း ေလေၾကာင္းခရီးေၾကာင့္ ေသဆံုးရသူမွာ ယခုအခ်ိန္တြင္ ၁,၂၁၂ ဦး ရိွသြားၿပီျဖစ္သည္။အဲေအးရွားေလယာဥ္ QZ8501 မပ်က္က်မီ ၂၀၁၄ အတြင္း ေလေၾကာင္းမေတာ္တဆျဖစ္ပြားမႈ ေၾကာင့္ လူေပါင္း ၁,၀၅၀ ဦး ေသ ဆံုးခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ မေတာ္တဆ မႈမ်ားတြင္ လူေပါင္း ၆၉၉ ဦး ေသ ဆံုးေစခဲ့သည့္ မေလးရွားအေျခ စုိက္ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ားလည္း ပါ၀င္ေနသည္။ လူေသဆံုးသည့္ ပမာဏ ျမင့္မားေသာ္လည္း ၂၀၁၄ အတြင္း ေလယာဥ္ပ်က္က် မႈမွာ ၁၁၁ ခု ရိွခဲ့သည္။ က်န္ ေလယာဥ္ မေတာ္တဆမႈမ်ား၌ ကုမၸဏီမ်ား၊ အစိုးရအဖဲြ႕အစည္းမ်ားမွ ပုဂၢလိကေလယာဥ္မ်ား မေတာ္ တဆမႈတုိ႔လည္း ပါ၀င္ေနသည္။

၂၀၁၄ အတြင္း ေလယာဥ္ မေတာ္တဆမႈမ်ားတြင္ မေလး ရွားေလေၾကာင္းလုိင္းမွ ေလယာဥ္မ်ားပါ၀င္သည့္ မေတာ္တဆမႈ ႏွစ္ခုရိွခဲ့သည္။ တစ္ခုမွာ ယူကရိန္းႏုိင္ငံအေရွ႕ပုိင္း၌ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ျဖစ္ရပ္ျဖစ္ၿပီး က်န္တစ္ခုမွာ အိႏိၵ ယသမုဒၵရာ၌ ျဖစ္ပြားခဲ့ျခင္းျဖစ္ သည္။ ယင္းတု႔ိေၾကာင့္ လူေပါင္း ၅၃၇ ေသဆံုးခဲ့သည္။

ဒီဇင္ဘာ ၂၈ ရက္က အဲ ေအးရွားေလယာဥ္ အဆက္အသြယ္ျပတ္ေတာက္ ေပ်ာက္ဆံုး မသြားမီအတြင္း ရာသီဥတုအေျခ အေနေၾကာင့္ ေလေၾကာင္းလမ္းကုိ ေျပာင္းလဲေမာင္းႏွင္ရန္ ေျမ ျပင္ရိွ ေလေၾကာင္းထိန္းသိမ္းေရး စခန္းသို႔ ေလယာဥ္မွဴးက လွမ္းအ ေၾကာင္းၾကား ေမးျမန္းမႈရိွခဲ့သည္။ ေလယာဥ္ကုိ ေနာက္ဆံုးေျခရာခံမိခဲ့သည့္ေနရာက ဂ်ာဗားပင္လယ္အေပၚ ကလီမန္တန္ႏွင့္ ဂ်ာဗားကြၽန္းမ်ားအၾကားတြင္ျဖစ္ ေၾကာင္း အင္ဒုိနီးရွားေလေၾကာင္း ၀န္ႀကီးဌာနအရာရိွက မီဒီယာမ်ား အား ေျပာၾကားခဲ့သည္။

‘‘ေလယာဥ္က ပင္လယ္ေပၚ မွာလို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ခန္႔မွန္းခဲ့ၾက တယ္။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ပင္ လယ္ေအာက္ေျခမွာ ရိွေနႏိုင္ပါ ၿပီ’’ဟု ေပ်ာက္ဆံုးေလယာဥ္ရိွေန ႏုိင္သည့္ ေနရာကုိ သတင္း ေထာက္မ်ားက ေမးျမန္းစဥ္ အင္ ဒိုနီးရွား၏ ရွာေဖြကယ္ဆယ္ေရး ေအဂ်င္စီအႀကီးအကဲ Soelistyo က ေျဖၾကားခဲ့သည္။

ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးသြား ၿပီးေနာက္ အင္ဒိုနီးရွား၊ စင္ကာ ပူႏွင့္ မေလးရွား သံုးႏုိင္ငံ ပူးေပါင္းရွာေဖြ ကယ္ဆယ္ေရးမ်ား လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။ အေမရိကန္၊ ၿဗိတိန္၊ ေတာင္ကိုရီးယားႏွင့္ အိႏိၵယတုိ႔ကလည္း အကူအညီမ်ား ကမ္းလွမ္းခဲ့ၾကသည္။

ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ အဲ ေအးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းပုိင္ ေလယာဥ္ေပၚတြင္ ေလယာဥ္ ေမာင္း ၂ ဦး၊ ၀န္ထမ္း ၅ ဦးႏွင့္ခရီးသည္ ၁၅၅ ဦးလုိက္ပါသြားသည္။ ခရီးသည္မ်ားအနက္လူႀကီး ၁၃၈ ဦး၊ ကေလး ၁၆ ဦး ႏွင့္ ရင္ခြင္ပုိက္ ကေလးငယ္ ၁ ဦး တုိ႔ ပါ၀င္ေနသည္။

ေလယာဥ္ေပၚ ပါသြားသူ မ်ားမွာ စင္ကာပူႏုိင္ငံသား ၁ ဦး၊ မေလးရွားႏုိင္ငံသား ၁ ဦး၊ ျပင္ သစ္ ၁ ဦး၊ ေတာင္ကုိရီးယား ၃ ဦးႏွင့္ အင္ဒိုနီးရွား ၁၅၆ ဦး ျဖစ္ သည္။

ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားသံုးသပ္ခ်က္

ေပ်ာက္ဆံုးအဲေအးရွားေလ ယာဥ္မွ ရွင္သန္လြတ္ေျမာက္သူ မ်ားကုိ ရွာေဖြေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနရာ၌ အခြင့္အေရး အနည္းငယ္သာရိွၿပီး မၾကာမီ ေလယာဥ္အပ်က္အစီး အပုိုင္း အစမ်ားကုိ ေတြ႕ရိွရဖြယ္ရိွ ေၾကာင္း ႏုိင္ငံတကာမွ ကြၽမ္းက်င္ သူမ်ားက သံုးသပ္ေနၾကသည္။

ေလယာဥ္တစ္စီးသည္ ေရ ျပင္အေပၚ၌ ေပ်ာက္ဆံုးသြား သည့္အခါ ပ်က္က်ရာမွ ရွင္သန္ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္သူ တစ္ဦးဦးရိွ ႏုိင္ေျခမွာ အလြန္တရာနည္းပါး ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းလုပ္ငန္း၌ ႏုိင္ငံတကာအေတြ႕အႀကံဳ ႏွစ္ ေပါင္းမ်ားစြာရိွသူ ေလယာဥ္ႏွင့္ ေလေၾကာင္းဆုိင္ရာ ဂ်ာမန္ကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္ ဟိန္းရစ္ခ်္ဂေရာ့စ္ဘြန္းဂတ္ဒ္က ေျပာၾကားေၾကာင္း ဂ်ာမန္သတင္းဌာန ဒီဒဗလ်ဴက ေဖာ္ျပသည္။

အာရွ၏ က်ယ္ျပန္႔မႈ၊ ေရ ျပင္ေပၚမွ ပ်ံသန္းရသည့္ မ်ားျပား လွေသာ ေလေၾကာင္းလမ္းမ်ား ႏွင့္ မျပည့္စံုသည့္ ေရဒါလႊမ္းၿခံဳမႈ တုိ႔သည္ ေဒသ၏ ေလယာဥ္ခရီး စဥ္မ်ားကုိ အခက္အခဲျဖစ္ေစ ေၾကာင္း Expairtise Communi-cations ၏ မန္ေနဂ်င္းဒါ႐ုိက္တာ လည္းျဖစ္သည့္ ဟိန္းရစ္ခ်္ဂ ေရာ့စ္ဘြန္းဂတ္ဒ္က ေျပာၾကား လုိက္သည္။ အဲေအးရွားေလယာဥ္ အပ်က္အစီးအပုိင္းအစ မ်ားကို မၾကာမီရက္အနည္းငယ္ အတြင္း ျပန္လည္ေတြ႕ရိွမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က အခုိင္အမာေျပာသည္။

ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးသည့္ ေနရာ၌ တိမ္ထူထပ္ေနခဲ့ေၾကာင္း အင္ဒုိနီးရွားေလေၾကာင္း၀န္ႀကီး ဌာနက ေျပာသည္။ CNN သတင္းဌာန၏ မုိးေလ၀သႏွင့္ ဇလေဗဒ ပညာရွင္ ဒါရက္ဗန္ဒမ္ကလည္း ရာသီဥတုဆုိးရြားမႈသည္ ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးမႈ၏ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ သည္။ မစၥတာဟိန္းရစ္ခ်္ကလည္း ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္မ်ားအတြင္း ေတြ႕ခဲ့ရသည့္ ရာသီဥတုႏွင့္ ဆက္စပ္သည့္ မေတာ္တဆမႈမ်ား အားလံုး တြင္ ရာသီဥတုသည္ အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုျဖစ္သည္ဆုိသည္။ သို႔ေသာ္ အျခား အေၾကာင္းမ်ားလည္း အၿမဲလုိရိွေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။ ရာသီဥတုႏွင့္အတူနည္းပညာပုိင္းဆုိင္ရာ ျပႆနာ အခ်ိဳ႕ (သုိ႔မဟုတ္) ရာသီဥတုႏွင့္ ေလယာဥ္၀န္ထမ္း၏ မွားယြင္းသည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တုိ႔ ေပါင္းစပ္ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ေလယာဥ္ႏွင့္ ေလေၾကာင္းလမ္းထိန္းသိမ္းေရးအၾကား ဆက္သြယ္ေရး ထုတ္ျပန္သည့္အခါတြင္ ေရဒါအခ်က္အလက္မ်ားကို ျမင္ရမည္ ျဖစ္ၿပီး ယင္းက အမွန္တကယ္ မည္ကဲ့သို႔ျဖစ္ပြားခဲ့သလဲ ဆုိသည္ကို ကနဦးနိမိတ္ျပႏုိင္မည္ျဖစ္ သည္။

အျမင့္ေပ ၃၂,၀၀၀ တြင္ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းေနခဲ့ခ်ိန္ တိမ္ မ်ားကို ေရွာင္ကြင္းေမာင္းႏွင္ရန္ အတြက္ အျမင့္ေပ ၃၈,၀၀၀ ၌ ပ်ံ သန္းရန္ ေျမျပင္ရွိ ေလေၾကာင္း လမ္းထိန္းသိမ္းေရးဌာနသို႔ မ ေတာင္းဆိုမီအထိ အဆုိပါေနရာတြင္ ရာသီဥတုဆုိးရြားခဲ့ေၾကာင္း အင္ဒုိနီးရွားသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ ေလေၾကာင္းသယ္ ယူပို႔ေဆာင္ေရး ဒါ႐ိုက္တာ Joko Muryo Atmodjo က ေျပာသည္။ ယင္းေနရာရွိ ေလယာဥ္လမ္း ေၾကာင္း အေျခအေနေၾကာင့္ ခြင့္ ျပဳခ်က္ မေပးလုိက္ရေသးဘဲ ငါးမိနစ္အၾကာ တနဂၤေႏြေန႔ နံနက္ ၆ နာရီ ၁၇ မိနစ္တြင္ ေလယာဥ္ႏွင့္ ေျမျပင္ဌာန အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေတာက္ခဲ့သည္ဟုဆုိသည္။

ေလေၾကာင္းမ်ားကို အခ်ိန္ ႏွင့္တစ္ေျပးညီ ေျခရာခံေနသည့္ Flightradar24.com ၏ အခ်က္ အလက္မ်ားအရ ယင္းေနရာအနီး အနားတစ္ဝိုက္ရွိ ေလယာဥ္အ မ်ားအျပားသည္ ထုိအခ်ိန္က အ ျမင့္ေပ ၃၄,၀၀၀ မွ ၃၆,၀၀၀ သို႔ ေမာင္းႏွင္ခဲ့ၾကေၾကာင္း ေတြ႕ရ သည္။ ယင္း Level မွာ ခရီးသည္တင္ေလယာဥ္မ်ားအတြက္ ထူးျခားမႈတစ္စံုတစ္ရာ မဟုတ္ေပ။

ယခုေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးမႈ ၌ ေလယာဥ္အပုိင္စီးမႈကဲ့သို႔ ျပစ္ မႈအမ်ိဳးအစားႏွင့္ ႏွီးႏႊယ္ေနႏုိင္ သည့္ မည္သည့္အရာမ်ိဳးကုိမွ မ ေတြ႕ရေၾကာင္း အျပည္ျပည္ဆုိင္ ရာ ေလေၾကာင္းလံုၿခံဳေရး စံုစမ္း စစ္ေဆးသူမ်ား အသိုက္အဝန္းမွ အဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦးျဖစ္သူ အန္ေထာ္နီ ဘရစ္ေဟာက္စ္က ေျပာသည္။

QZ8501 ေလယာဥ္မွဴး သည္ ရာသီဥတုအခက္အခဲကို ေတြ႕ဆံုခဲ့ၿပီး ယင္းကုိ ေရွာင္ရွားရန္အတြက္ အရွိန္အလြန္ေႏွးေကြးစြာျဖင့္ ေမာင္းႏွင္ခဲ့ေၾကာင္း ေလယာဥ္ဆုိင္ရာ ကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္ၿပီး airlinerratings.com ၏ အယ္ဒီတာျဖစ္သူ ေဂ်ာ္ဖေရးေသာမတ္စ္ကဆုိသည္။

ယင္းမွာ ၂၀၀၉ က ပ်က္က်ခဲ့သည့္ Air France AF447 ၏ အေျခအေနႏွင့္ အလားတူ ေလခြင္းအားရပ္တန္႔မႈကုိ ျဖစ္သြားေစခဲ့သည္ဟုဆုိသည္။ Air France AF447 မွာ ဘရာဇီးႏုိင္ငံ ရီယိုဒီဂ်ေနး႐ိုးမွ ျပင္သစ္ႏုိင္ငံ ပဲရစ္ၿမိဳ႕သုိ႔ ပ်ံသန္းေနစဥ္ အတၱလႏၲိတ္သမုဒၵရာထဲသုိ႔ ပ်က္က်ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ေသာမတ္စ္၏ အဆုိအရ အဲေအးရွား QZ8501 သည္ တစ္ နာရီ ကီလုိမီတာ ၁၆၀ ခန္႔အထိ အလြန္ေႏွးေကြးစြာ ပ်ံသန္းခဲ့ၿပီး ထုိအခ်ိန္ကရွိေနခဲ့သည့္ ပင္လယ္ျပင္အထက္အျမင့္ႏွင့္ ယင္းအျမန္ႏႈန္းမွာ အလြန္အမင္း အႏၲရာယ္ ရွိခဲ့သည္။

Air France AF447 ပ်က္ က်မႈတြင္ ခရီးသည္ ၂၁၆ ဦးႏွင့္ ေလယာဥ္အမႈထမ္း ၁၂ ဦး ေသ ဆံုးခဲ့ရသည္။ ေလယာဥ္အပ်က္ အစီး အစအနမ်ားကို ရက္ေပါင္း မ်ားစြာ ရွာေဖြေသာ္လည္း မေတြ႕ ရွိခဲ့ေပ။ ပ်က္စီးသြားေသာ ေလ ယာဥ္ တည္ေနရာကို သိရွိရန္ပင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာခဲ့သည္။ စံု စမ္းစစ္ေဆးသူမ်ားက ေနာက္ဆံုး တြင္ ယင္းပ်က္က်မႈ၌ နည္းပညာပုိင္းအမွားႏွင့္ လူသားအမွားႏွစ္ခုစလံုးကို အျပစ္ဖို႔ျခင္းျဖင့္ နိဂံုးခ်ဳပ္ခဲ့ၾက၏။

7 Day Daily
အဲေအးရွားေလယာဥ္ ပ်က္က်မႈေၾကာင့္ ၂၀၁၄ အတြင္း ကမၻာ တစ္၀န္းတြင္ ေလေၾကာင္းခရီး ေၾကာင့္ လူေသဆံုးသည့္ အေရ အတြက္မွာ ၁,၂၁၂ ဦးအထိရိွသြားၿပီး ဆယ္စုႏွစ္အတြင္း ေလ ေၾကာင္းက႑၌ လူေသဆံုးသူ အျမင့္ဆံုးႏွစ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေလ ယာဥ္အပုိင္စီးမႈမ်ား အပါအ၀င္ ေလေၾကာင္း မေတာ္တဆ မႈမ်ား ကုိ ေျခရာေကာက္ေစာင့္ၾကည့္ ေနေသာ ေလယာဥ္လံုၿခံဳေရးကြန္ ရက္၏ စစ္တမ္းတြင္ ေတြ႕ရ သည္။

ဒီဇင္ဘာ ၂၈ ရက္နံနက္က အင္ဒုိနီးရွားႏုိင္ငံ ဆူရာဘာယာမွ စင္ကာပူသုိ႔ ပ်ံသန္းေနစဥ္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့ေသာ လူ ၁၆၂ ဦးပါ အဲေအးရွားေလယာဥ္သည္ ပင္ လယ္ၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ ပ်က္က်

အကယ္ဒမီေပးသည့္ ညတြင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ညံ့မွန္းသိခဲ့ဟု ပန္းခ်ီစိုးမိုး ေျပာၾကား

အကယ္ဒမီႏွစ္ဆု ရရိွခဲ့ ဖူးေသာ္လည္း “ၾကယ္စင္ေမာ္ကြန္း” ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားတြင္ ဒါ႐ိုက္တာ ဆုႏွင့္ လြဲခဲ့ သည့္ ပန္းခ်ီစိုးမိုးက မိမိတြင္ အရည္ အခ်င္း လိုအပ္ေနေသး သည့္အျပင္ ဒါ႐ိုက္တာ သက္တမ္း ၄၈ ႏွစ္ ကာလ အတြင္း၌ ကုိယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ ညံ့မွန္း အကယ္ဒမီ ဆုေပးသည့္ ည၌ပင္ သိခဲ့ရ သည္ဟု ၎ကမဇၩိမကို ေျပာသည္။
“နံပါတ္တစ္ကေတာ့ ဆံုးျဖတ္တဲ့ အကယ္ဒမီဘုတ္နဲ႔ ဆုိင္တယ္။ ဘုတ္မွာ ေရြးထားတဲ့လူရဲ႕ အရည္ အခ်င္း နဲ႔ လည္း ဆုိင္တယ္။ ေနာက္ၿပီး အရည္အခ်င္းရွိလည္း စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ဆုိင္တယ္။ အႏုပညာကို အႏုပညာ မ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္ဖုိ႔ ေကာင္းပါတယ္။ ဒီ“ၾကယ္စင္ေမာ္ကြန္း” ဇာတ္ကားသည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အရင္တုန္း ကေျပာ လို႔ ဆုိလို႔ေတာင္ မရဘူး။ ခုံေတာင္ျဖည့္လို႔ မရဘူးလို႔ လူေတြေျပာ ၾကတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကားကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ပါ၀င္ တဲ့ သမုိင္းကို ႐ုိက္တဲ့ အခါမွာ ဒီကား သည္ေပၚလစီကား မဟုတ္ဘူး။

အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ား လစာတိုးရန္သင့္၊ မသင့္ သမၼတ႐ံုး စစ္တမ္းေကာက္ယူေန

Photo: အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ား လစာတိုးရန္သင့္၊ မသင့္ သမၼတ႐ံုး စစ္တမ္းေကာက္ယူေန

ဒီဇင္ဘာလ ၃၀ ရက္၊ ၂၀၁၄

အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ားအား လစာတိုးေပးသင့္၊ မသင့္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ံုးဝက္ဘ္ ဆိုက္တြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ စစ္ တမ္း ေကာက္ယူလ်က္ရွိသည္။

လႊတ္ေတာ္က အစိုးရဝန္ ထမ္းမ်ား၏လစာကို အနည္းဆံုးတစ္ဦးလွ်င္ က်ပ္ႏွစ္သိန္းထိ တုိး ျမႇင့္ေပးရန္ အဆိုျပဳတင္ျပ ေထာက္ခံၿပီးေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ႐ံုးက ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ ဆံုပြဲ၊ စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားျပဳလုပ္ကာ စစ္ တမ္းေကာက္ယူျခင္းျဖစ္သည္။အစိုးရသက္တမ္း ေလးႏွစ္ အတြင္း ျပည္သူမ်ား၏ ၂ ရာခိုင္ ႏႈန္းရွိေသာ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္း တစ္ သန္းခြဲဝန္းက်င္ကို ၂၀၁၅-၁၆ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ လစာမ်ားတုိးေပး ရန္ျပဳလုပ္သင့္၊ မသင့္ စစ္တမ္းေကာက္ယူျခင္းျဖစ္သည္။

အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ားကို လစာတိုးေပးမႈသည္ ယခင္သံုးႀကိမ္တိုး ျမႇင့္ေပးခဲ့ေသာ္လည္း ကုန္ေစ်း ႏႈန္းႀကီးျမင့္မႈကိုထည့္သြင္း မစဥ္း စားဘဲတုိးေပးခဲ့သည္။ ယခုႏွစ္မွ သာ လစာတိုးျမႇင့္ေပးရာမွ ကုန္ ေစ်းႏႈန္းႀကီးမည္ကိုစိုးရိမ္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။

ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယက သူရဦးေရႊမန္းကလည္း လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ကင္းရွင္းရန္ အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ားအားလံုး လံုေလာက္ေသာလစာေထာက္ပံ့ ေငြမ်ားေပးရန္ လိုအပ္ေၾကာင္းေျပာၾကားသည္။

လႊတ္ေတာ္မွ ေတာင္းဆို ထားသည့္အတိုင္း ဝန္ထမ္းလစာ မ်ား တိုးျမႇင့္ေပးလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ျမင့္ တက္လာႏိုင္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ဗဟိုဘဏ္ ဒုဥကၠ႒ေဒၚခင္ေစာဦး ကေျပာၾကားသည္။

အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ား လစာ တိုးျမႇင့္မႈေၾကာင့္ ေငြေၾကးေဖာင္း ပြမႈကို အစိုးရ အသံုးစရိတ္မ်ား ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး အခြန္ေငြပိုရေအာင္ ေကာက္ယူျခင္း၊ ျပည္ပမွႏွစ္ရွည္ ေခ်းေငြမ်ားရယူျခင္းတို႔ျဖင့္ ထိန္း သိမ္းႏိုင္ေၾကာင္း ကေမၻာဇဘဏ္ အႀကီးတန္းအႀကံေပးဦးသန္းလြင္ ကေျပာၾကားသည္။

ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရလက္ထက္တြင္ ဝန္ထမ္း မ်ားကိုလစာတိုးျမႇင့္ေပးမႈအတြက္ က်ပ္ဘီလီယံ ၈၀၀ ေက်ာ္ ပုိမုိ သံုးစြဲခဲ့ၿပီး ၂၀၁၂-၁၃ ဘ႑ာႏွစ္မွစ၍ ဝန္ထမ္းတစ္ဦးလွ်င္ တစ္လက်ပ္ႏွစ္ေသာင္းတိုးေပးမႈ ေၾကာင့္ က်ပ္ ၃၄၈ ဘီလီယံ၊ ၂၀၁၃-၁၄တြင္ က်ပ္ ၂၃၃ ဘီလီယံ၊ ၂၀၁၄-၁၅ တြင္ က်ပ္ ၂၅၄ ဘီလီယံရွိေၾကာင္း ဘ႑ာအခြန္ဒုဝန္ႀကီးေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္သိမ္းက ေျပာသည္။

7Day Daily
အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ားအား လစာတိုးေပးသင့္၊ မသင့္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ံုးဝက္ဘ္ ဆိုက္တြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ စစ္ တမ္း ေကာက္ယူလ်က္ရွိသည္။

လႊတ္ေတာ္က အစိုးရဝန္ ထမ္းမ်ား၏လစာကို အနည္းဆံုးတစ္ဦးလွ်င္ က်ပ္ႏွစ္သိန္းထိ တုိး ျမႇင့္ေပးရန္ အဆိုျပဳတင္ျပ ေထာက္ခံၿပီးေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ႐ံုးက ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ ဆံုပြဲ၊ စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားျပဳလုပ္ကာ စစ္ တမ္းေကာက္ယူျခင္းျဖစ္သည္။အစိုးရသက္တမ္း ေလးႏွစ္ အတြင္း ျပည္သူမ်ား၏ ၂ ရာခိုင္ ႏႈန္းရွိေသာ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္း တစ္ သန္းခြဲဝန္းက်င္ကို ၂၀၁၅-၁၆ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ လစာမ်ားတုိးေပး ရန္ျပဳလုပ္သင့္၊ မသင့္ စစ္တမ္းေကာက္ယူျခင္းျဖစ္သည္။

နယ္စပ္ေဒသလံုၿခံဳေရး ထိေရာက္စြာ ကာကြယ္ရမည္ဟု ကာခ်ဳပ္ေျပာ


ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ နယ္စပ္ ေဒသလံုၿခံဳေရးကုိထိေရာက္စြာ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရမည္ျဖစ္ ၿပီး ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္မ်ား ၏ အႏၲရာယ္ႏွင့္ တရားမ၀င္လူ ၀င္ေရာက္မႈတုိ႔ကုိ အမ်ိဳးသားေရး အျမင္ျဖင့္ တပ္မေတာ္က ထိန္း သိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္ ကေျပာသည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ အေၾကာင္းအရာ မသိရေသး

အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္သည္ ဒီဇင္ဘာ ၃၀ ရက္တြင္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲျပဳလုပ္ မည္ဟု သတင္းရရွိသည္။

တစ္ေက်ာ့ျပန္လည္ျဖစ္ေပၚ လာေသာ လက္ပံေတာင္းေတာင္ အေရးအခင္းတြင္ ေတာင္သူအ မ်ဳိးသမီးတစ္ဦး ေသနတ္မွန္ေသ ဆံုးျခင္းေၾကာင့္ ပဋိပကၡပိုမိုႀကီး မားလာရာ ယင္းကိစၥမ်ားသည္ ေကာ္မရွင္၏ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားကို အျပည့္အ၀အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္မႈမရွိျခင္းႏွင့္ ႐ုန္းရင္းဆန္ ခတ္မႈမ်ားကို ေျဖရွင္းရန္ နည္း လမ္းအတိအက်ရွိေသာ္လည္း မေျဖရွင္းႏိုင္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ သည္ဟု အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ထုတ္ျပန္ထားသည္။

အကယ္ဒမီပဲြက ရယ္စရာေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ ေနတိုး

Photo: အကယ္ဒမီပဲြက ရယ္စရာေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ ေနတိုး

ဒီဇင္ဘာလ ၃၀ ရက္၊ ၂၀၁၄

အကယ္ဒမီဆုႏွင့္ လဲြ ေခ်ာ္ခဲ့ရေသာ ေနတိုးက အကယ္ ဒမီပဲြတက္ေနစဥ္တစ္ေလွ်ာက္ လံုး ခံစားခ်က္သံုးမ်ဳိး ခံစားခဲ့ရ ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။

‘‘ပဲြကို ကြၽန္ေတာ္ျပန္သုံုးသပ္ ေပးရရင္ေတာ့ ပထမပိုင္းမွာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းေနတယ္။ ဒုတိယ ပိုင္းမွာ အရမ္း၀မ္းသာဖို႔ ေကာင္း တယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ရယ္ စရာေကာင္းေနပါတယ္။ ဒါကြၽန္ ေတာ့္ ခံစားမႈပါ’’ ဟု ေနတိုးက ၎၏ အကယ္ဒမီ ခံစားခ်က္ကို ေျပာသည္။

ယခုႏွစ္ အကယ္ဒမီေပးပဲြ တြင္ ထူးခြၽန္ဆုေပးခ်ိန္၌ အႏု ပညာရွင္အားလံုး၏ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ မ်ားေၾကာင့္ ေပ်ာ္ရႊင္သည့္စိတ္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီး ဒုတိယပိုင္း ဒါ႐ိုက္ တာမ်ားေပးအပ္ခ်ိန္ထိ ၀မ္းသာ ခဲ့ရေၾကာင္းႏွင့္ ေနာက္ဆံုးဆုေၾက ညာခ်ိန္တြင္ ရယ္စရာေကာင္းခဲ့ ေၾကာင္း သ႐ုပ္ေဆာင္ေနတုိးက ေျပာသည္။

‘‘ကြၽန္ေတာ္ေျပာတာကို ပရိ သတ္ေတြလည္း ကိုယ္တိုင္ခံစား ရမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္’’ ဟု ဆို သည္။

အကယ္ဒမီေပးပဲြတြင္ ဆု ႏွင့္ လဲြေခ်ာ္ခဲ့ရၿပီး ဆုမရရွိမွန္းကို ပဲြခ်ိန္တစ္၀က္က်ိဳးကတည္းက ႀကိဳတင္သိရွိေနခဲ့ေၾကာင္း ေန တိုးက ေျပာသည္။

အတတ္ပညာပိုင္းဆိုင္ရာ ဆုမ်ား မခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္ကို သ ေဘာမက်ေၾကာင္းဆိုသည္။

ဇာတ္ကားမ်ား ႐ိုက္ကူးရာ တြင္ အကယ္ဒမီဆုကို ေမွ်ာ္မွန္း ၍ ႐ိုက္ကူးခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေရွ႕ႏွစ္မ်ားတြင္လည္း ဆုရသည္ျဖစ္ ေစ၊ မရသည္ျဖစ္ေစ ဇာတ္ကား မ်ားကို ရသစံုေအာင္ ႐ိုက္ကူး သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အားေပး သည့္ ပရိသတ္မ်ားကုိလည္းအလြန္မေမွ်ာ္လင့္ေစလိုေၾကာင္း သတင္းစကားပါးခဲ့သည္။

၂၀၁၃ အတြက္ အကယ္ ဒမီဆုေပးပဲြတြင္ အမ်ိဳးသား ဇာတ္ေဆာင္ဆုအတြက္ ၿပိဳင္ဆိုင္ မႈျပင္းထန္ခဲ့ၿပီး အကယ္ဒမီဆုကို နင္ေစရင္ဇာတ္ကားျဖင့္ သ႐ုပ္ ေဆာင္ေျပတီဦး ရရွိခဲ့သည္။

အကယ္ဒမီေနတိုးသည္ အျဖဴေရာင္ရဲတုိက္၊ ေစတန္ရဲ႕ ကေခ်သည္၊ ၾကယ္စင္ေမာ္ကြန္းႏွင့္ စုန္း ျပဴးဇာတ္ကားတို႔ျဖင့္ ပရိသတ္၏ တစ္ေပးျခင္းခံခဲ့ရသည္။

7Day Daily
အကယ္ဒမီဆုႏွင့္ လဲြ ေခ်ာ္ခဲ့ရေသာ ေနတိုးက အကယ္ ဒမီပဲြတက္ေနစဥ္တစ္ေလွ်ာက္ လံုး ခံစားခ်က္ သံုးမ်ဳိး ခံစားခဲ့ရ ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။

‘‘ပဲြကို ကြၽန္ေတာ္ျပန္သုံုးသပ္ ေပးရရင္ေတာ့ ပထမပိုင္းမွာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းေနတယ္။ ဒုတိယ ပိုင္းမွာ အရမ္း၀မ္းသာဖို႔ ေကာင္း တယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ရယ္ စရာေကာင္းေနပါတယ္။ ဒါကြၽန္ ေတာ့္ ခံစားမႈပါ’’ ဟု ေနတိုးက ၎၏ အကယ္ဒမီ ခံစားခ်က္ကို ေျပာသည္။

ယခုႏွစ္ အကယ္ဒမီေပးပဲြ တြင္ ထူးခြၽန္ဆုေပးခ်ိန္၌ အႏု ပညာရွင္အားလံုး၏ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ မ်ားေၾကာင့္ ေပ်ာ္ရႊင္သည့္စိတ္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီး ဒုတိယပိုင္း ဒါ႐ိုက္ တာမ်ားေပးအပ္ခ်ိန္ထိ ၀မ္းသာ ခဲ့ရေၾကာင္းႏွင့္ ေနာက္ဆံုးဆုေၾက ညာခ်ိန္တြင္ ရယ္စရာေကာင္းခဲ့ ေၾကာင္း သ႐ုပ္ေဆာင္ေနတုိးက ေျပာသည္။