ေပ်ာက္ဆံုးေနသည့္ မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ MH 370
ေလယာဥ္ရွာေဖြေရးလုပ္ငန္းသည္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ရာႏွင့္ ခ်ီ၍ ကုန္က်ရန္
ရွိေနသည့္အတြက္ ေလေၾကာင္းသမိုင္းတြင္ ကုန္က်စရိတ္ အႀကီးဆံုး
ရွာေဖြမႈျဖစ္လာရန္ ရွိေနသည္။
ရွာေဖြေရးကာလ ၁လ ျပည့္ေျမာက္သည့္ အခ်ိန္တြင္ ရွာေဖြေရးလုပ္ငန္းအတြက္
အနည္းဆံုး ေဒၚလာ ၄၄ သန္းခန္႔ သံုးစြဲၿပီးျဖစ္ သည္ဟု Reuters သတင္းဌာနက
ခန္႔မွန္းလိုက္သည္။
ရႏိုင္သမွ် နာရီအလိုက္ ကုန္က်စရိတ္မ်ား၊ ကာကြယ္ေရး ကြ်မ္းက်င္သူတို႔၏
တြက္ခ်က္မႈမ်ားႏွင့္
အေမရိကန္စစ္ဌာနခ်ဳပ္မွ ကုန္က်စရိတ္ အစီရင္ခံစာမ်ားကို
အေျခခံ၍ ခန္႔မွန္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ဟုလည္း သိရသည္။
မေလးရွားေလယာဥ္ ရွာေဖြေရးအတြက္ ပထမ လအတြင္း သံုးစြဲရသည့္ စရိတ္သည္ ၂၀၀၉
ခုႏွစ္က အတၱလႏၲိတ္ သမုဒၵရာတြင္းသို႔ ပ်က္က်သြားသည့္ ျပင္သစ္ေလေၾကာင္းမွ
AF447 ေလယာဥ္ကို ၂ ႏွစ္ၾကာမွ် ရွာေဖြခဲ့သည့္ စရိတ္ျဖစ္ေသာ ယူ႐ို ၃၂ သန္း
(ေဒၚလာ ၄၄ သန္း နီးပါး) ႏွင့္ တူညီေနသည္။
ျပင္သစ္ ေလယာဥ္ ရွာေဖြေရး ကုန္က်စရိတ္သည္ တရား၀င္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္
ပမာဏထက္ ၃ဆ မွ ၄ဆ အထိ ပိုမ်ားႏိုင္သည္ဟု ျပန္လည္ဆယ္ယူေရး ကြ်မ္းက်င္သူမ်ားက
ေျပာခဲ့ၾကသည့္အတြက္ လက္ရွိျပဳ လုပ္ေနသည့္ ရွာေဖြေရးသည္ ေဒၚလာ သန္း
ရာႏွင့္ခ်ီ ကုန္က်မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရေၾကာင္းလည္း သတင္းက ဆိုသည္။
မေလးရွား အစိုးရမွ အမည္မေဖာ္လိုသူ သတင္းရင္းျမစ္တဦးက MH370
ရွာေဖြေရးတခုလံုးသည္ AF447 ေလယာဥ္၏ Black Box ကို ရွာေဖြဆယ္ယူစဥ္ကထက္
အနည္းဆံုး ၂ဆမွ် ပိုမို ကုန္က်ႏိုင္သည္ဟု Reuters သတင္းဌာန သို႔ေျပာသည္။
ယခုအခ်ိန္အထိ ကုန္က်စရိတ္၏ တ၀က္ခန္႔ကို ၾသစေၾတးလ် ႏိုင္ငံက
ထည့္၀င္ေပးထားသည္။ ၾသစေၾတးလ် ေရ တပ္မွ HMAS Success သေဘၤာ တစီးထဲအတြက္ပင္
တေန႔တာကုန္က်မႈက ၾသစေၾတးလ်ေဒၚလာ ၅၅၀၀၀၀ (အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၅၁၀၀၀၀ ခန္႔)
ရွိေနသည္ဟု ၾသစေၾတးလ် ကာကြယ္ေရးဌာန၏ စာရင္းဇယားမ်ားအရသိရသည္။
“MH370 ကိုရွာေဖြေရးအတြက္ ၾသစေၾတးလ် ကာကြယ္ေရးဌာနက တေန႔ကို အနည္းဆံုး
ၾသစေၾတးလ် ေဒၚလာ ၈ သိန္း (အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၇၅၀၀၀၀ ခန္႔)ေလာက္ ကုန္က်ေနပါတယ္၊
အဲဒီထက္လည္း မ်ားႏိုင္ပါတယ္”ဟု ၾသစေၾတးလ် အစိုးရ၏ ကာကြယ္ေရး
အႀကံေပးပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ဖူးေသာ Kym Bergmann က ေျပာသည္။
ေနာက္ထပ္ ေငြေၾကး အမ်ားဆံုး သံုးစြဲသူမ်ားမွာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ အေမရိကန္ ျဖစ္သည္။
ေလယာဥ္ႏွင့္ အတူလိုက္ပါသြားသည့္ ခရီးသည္ ၂၂ရ ဦးထဲတြင္ မိမိ၏ ႏိုင္ငံသား
အမ်ားဆံုးပါ၀င္ေနသည့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ရွာေဖြေရးအတြက္ စုစုေပါင္း သေဘၤာ ၁၈
စီး၊ ရဟတ္ယာဥ္ ၈ စီး ႏွင့္ ေလယာဥ္ ၃ စီး ေစလႊတ္ေပးခဲ့သည္။ ရွာေဖြေရး အတြက္
မည္မွ်သံုးစြဲေနေၾကာင္းကို ေျပာျပရန္ တ႐ုတ္ အစိုးရက ျငင္းပယ္ခဲ့ၿပီး
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အနည္းငယ္မွ် ရွိေနသေရြ႕ ဆက္လက္ရွာေဖြမည္ ဟုသာ ေျပာခဲ့သည္။
တ႐ုတ္ႏို္င္ငံက Ilyushin Il-76 အမ်ိဳးအစား ဘက္စံုသံုး ေလယာဥ္ ၂စီးကို
လြန္ခဲ့သည့္ ၃ ပတ္မွ စတင္ ေစလႊတ္ ထားခဲ့သည္။ တ႐ုတ္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၏
တရား၀င္သတင္းစာ People’s Daily မွ ထုတ္ေ၀ေနသည့္ The Global Times
သတင္းစာတြင္ Ilyushin Il-76 ေလယာဥ္တစီး ပ်ံသန္းရန္အတြက္
ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းစရိတ္ႏွင့္ ၀န္ထမ္းမ်ားအတြက္ မပါ၀င္ေသးဘဲ ဆီဖိုးသက္သက္ပင္
၁ နာရီလွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၀၀၀၀ ခန္႔ ကုန္က်သည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
တ႐ုတ္ စစ္သေဘၤာမ်ားအတြက္ တေန႔လွ်င္ အနည္းဆံုး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁ သိန္းခန္႔
ကုန္က်ႏိုင္ၿပီး ထို႔ထက္လည္း ပိုႏိုင္ေၾကာင္း The Global Times ကဆိုသည္။
အေမရိကန္ႏိုင္ငံကလည္း ေဒၚလာ ၃.၃ သန္းေက်ာ္ သံုးစြဲခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္ဟု
အေမရိကန္ စစ္ဌာနခ်ဳပ္က ဆိုသည္။ မူလ သတ္မွတ္ ထားသည့္ ေဒၚလာ ၄ သန္းထက္ ၂ဆ
နီးပါးတိုးျမႇင့္ သံုးစြဲရန္ ရွိသည္ဟုလည္း သိရသည္။
အေမရိကန္က ေထာက္လွမ္းေရး ေလယာဥ္မ်ား ေစလႊတ္ေပးသကဲ့သို႔ Black Box
ရွာေဖြေရး အတြက္လည္း အေမရိကန္ ေရတပ္ က နည္းပညာျမင့္ ေရေအာက္ ရွာေဖြေရး
ကိရိယာမ်ား အဓိက ကူညီေပးေနသည္။
အဂၤလန္ႏိုင္ငံကလည္း ေရေအာက္ ရွာေဖြေရးအတြက္ ႏ်ဴကလီးယား စြမ္းအင္သံုး ေရငုပ္သေဘၤာ တစီး ေစ လႊတ္ေပး ထားသည္။
ဗီယက္နမ္ ႏိုင္ငံအနီး ေတာင္တ႐ုတ္ ပင္လယ္ျပင္တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္
အေစာပိုင္းရွာေဖြမႈမ်ားအတြက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၈ သန္း ကုန္က်ခဲ့သည္ဟု
ေဒသတြင္း သတင္းဌာနမ်ားက ခန္႔မွန္း ေဖာ္ျပ ခဲ့ၾကေသာ္လည္း တာ၀န္ရွိသူမ်ားဘက္မွ
တရား၀င္ အတည္ျပဳျခင္း မရွိေသးေပ။
ၾသစေၾတးလ် ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီး David Johnston က အိႏၵိယ သမုဒၵရာ အတြင္း၌
ရာသီဥတု ေကာင္းမြန္ေနသည့္ အတြက္ ေရျပင္ႏွင့္ ေ၀ဟင္ ရွာေဖြေရးအဖြဲ႔မ်ား
အေနျဖင့္ ေနာက္ထပ္ ရက္အနည္းငယ္ အထိ ရွာေဖြေရးလုပ္ငန္းမ်ား
ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဧၿပီလ ၈ ရက္ေန႔က ေျပာခဲ့သည္။
MH370 ၏ Black Box မွ ထုတ္လႊင့္မႈဟု ယူဆရသည့္ အသံလိႈင္းမ်ားကို
ၾသစေၾတးလ် ေရတပ္၏ Ocean Shield က ဧၿပီ ၇ ေန႔က ၂ ႀကိမ္ဖမ္းယူရရွိခဲ့သည္။
ပထမတႀကိမ္သည္ ၂ နာရီႏွင့္ ၂၀ မိနစ္ ၾကာျမင့္ၿပီး ဒုတိယအႀကိမ္တြင္ ၁၃
မိနစ္ၾကာျမင့္ခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ သီတင္းပတ္ကုန္ ရက္မ်ားအတြင္း တ႐ုတ္ကင္းလွည့္ သေဘၤာတစီးက
Black Box မွဟု ယူဆရသည့္ အသံ ထုတ္လႊင့္မႈကို ဖမ္းယူရရွိခဲ့ေၾကာင္း
တ႐ုတ္အစိုးရပိုင္ Xinhua သတင္းဌာနက ေၾကညာခဲ့သည္။ အဆိုပါေနရာသည္ ၾသစေၾတးလ်
ေရတပ္မွ Ocean Shield သေဘၤာရွိေနသည့္ ေနရာႏွင့္ ေရမိုင္ ၃၀၀ ခန္႔
ကြာေ၀းသည္။
ယေန႔တြင္လည္း ေပ်ာက္ဆံုး မေလးရွားေလယာဥ္၏ Black Box မွဟု ယူဆရသည့္
အခ်က္ျပထုတ္လႊင့္ မႈမ်ား ထပ္မံ ဖမ္းယူရရွိခဲ့ေၾကာင္း တာ၀န္ရွိသူမ်ားက
ထုတ္ျပန္ ေျပာဆိုလိုက္သည္။
ၾသစေၾတးလ် ႏုိင္ငံ Perth ၿမိဳ႕ရွိ ရွာေဖြေရး အေျခစိုက္စခန္းကို
ဦးေဆာင္ေနေသာ ၾသစေၾတးလ် အၿငိမ္းစားေလတပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Angus Houston က
Ocean Shield သေဘၤာ၏ အသံဖမ္းယူရရွိမႈသည့္ ေလယာဥ္ရွာေဖြေရးအတြက္
အားတက္ဖြယ္ရာ သတင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။
ပထမ အခ်က္ျပသံကို ဧၿပီလ ၈ ရက္ မြန္းလြဲပိုင္းတြင္ ဖမ္းမိခဲ့ၿပီး
ဒုတိယတႀကိမ္မွာ ညပိုင္းတြင္ျဖစ္သည္။ ပထမအႀကိမ္ဖမ္းယူႏိုင္မႈသည္ ၅မိနစ္
ႏွင့္ ၃၂ စကၠန္႔ၾကာျမင့္ၿပီး ဒုတိယ အႀကိမ္က ၇ မိနစ္ နီးပါးၾကာျမင့္သည္ဟု
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Angus Houston ကေျပာ သည္။
ယခုအခါ MH 370 ေလယာဥ္၏ Black Box မွဟု ယူဆရသည့္ သေကၤတမ်ား ၂
ႀကိမ္ဖမ္းယူရရွိခဲ့သျဖင့္ စုစုေပါင္း ၄ ႀကိမ္ရွိၿပီျဖစ္ သည္။ ယမန္ေန႔က
သေကၤတမ်ား ထပ္မံဖမ္းယူႏိုင္ခဲ့သျဖင့္ သမုဒၵရာအတြင္း ရွာေဖြေရး ဧရိယာကို
ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္လိမ့္မည္ဟုလည္း သူက ဆိုသည္။
“က်ေနာ္တို႔ ေနရာမွန္မွာ ရွာေဖြေနတာလို႔ က်ေနာ္ ယံုပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္
ဒီေနရာဟာ MH 370 ေနာက္ဆံုးရွိခဲ့တဲ့ ေနရာပါလို႔ အတည္မျပဳခင္ ေလယာဥ္
အပ်က္အစီးေတြကို မ်က္ျမင္ ေတြ႔ရွိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္”ဟု Angus Houston က
ဆိုသည္။
ပံုမွန္အတိုင္းဆိုလွ်င္ Black Box မွ အခ်က္ျပ သေကၤတ ထုတ္လႊင့္ေပးသည့္ ကိရိယာ၏ ဘက္ထရီ သက္တမ္းသည္ ၁ လသာျဖစ္ ေၾကာင္း သိရသည္။
ဧရာ၀တီ
No comments:
Post a Comment