ထိပ္တန္းခရိုနီတဦးဆီက စပြန္ဆာေတာင္းက်င္းပတဲ့အတြက္
ေ၀ဖန္သံေတြဆူညံခဲ့တဲ့ NLD အမတ္ေလာင္းေတြသင္တန္း အပတ္စဥ္ ၁ သင္တန္းကေတာ့ ေအာင္ျမင္စြာၿပီးဆုံးခဲ့ပါၿပီ။ သင္တန္းအမွတ္စဥ္ ၃ ကစၿပီးေတာ့ ခုလိုစပြန္ဆာမေတာင္းေတာ့ဘဲ ပါတီပိုင္ေငြေၾကးနဲ႔
သင္တန္းေပးေတာ့မယ္လို႔လည္း ၾကားသိရပါတယ္။ ဒီအတြက္လည္း ၀မ္းသာရပါတယ္။ ျပည္သူ႔အသံကိုနားေထာင္တဲ့အတြက္ပါ။
ခုအမွတ္စဥ္ ၁ သင္တန္းၿပီးသြားတဲ့အခါမွာ သင္တန္းတက္ခဲ့တဲ့
အမတ္ေလာာင္းေတြရဲ႕ ေ၀ဖန္အၾကံျပဳသံေလးေတြထြက္လာပါတယ္။ အဆင့္ျမင့္ၾကယ္ ၅ ပြင့္ဟိုတယ္ၾကီးမွာတည္းခိုစားေသာက္ၿပီး အဆင့္ျမင့္ဟိုတယ္ခန္းမၾကီးမွာ သင္ၾကားရတဲ့အတြက္ ေနထိုင္စားေသာက္မႈ အားလုံးအဆင္ေျပၾကပါတယ္။ အဓိက
အဆင္မေျပာတာက သင္တန္းဆရာတခ်ိဳ႕ရဲ႕ သင္ၾကားမႈစနစ္ပါ။ အမတ္ေလာင္းမ်ားရဲ႕ ေ၀ဖန္အၾကံျပဳခ်က္ေတြထဲကမွ အေရးၾကီးတယ္လို႔ ယူဆတဲ့အခ်က္တခ်ိဳ႕ကို အၾကံျပဳတင္ျပခ်င္ပါတယ္။ ဒါမွ ေနာက္သင္တန္းေတြအတြက္ ျပင္သင့္တယ္ထင္ပါက
ပထမဆုံးေျပာခ်င္တာက သင္တန္းဆရာအခ်ိဳ႕ရ႕ဲ အဂၤလိပ္လိုေျပာဆို
ပို႔ခ်မႈမ်ားပါပဲ။ ေျပာဆိုတဲ့စကား ၁၀ ခြန္းမွာ ၈ ခြန္းေလာက္က
အဂၤလိ္ပ္လို။ ပရုိဂ်က္တာနဲ႔ထိုးျပတဲ့ သခၤန္းစာမ်ား
ထုတ္ေပးတဲ့စာရြက္စာတမ္းမ်ားကလည္း အဂၤလိပ္လိုပါ။
အဲ့မွာျပသနာစတက္ေတာ့တာပါပဲ။ ဒီကိစၥက တကယ္ျပဳျပင္သင့္တဲ့ ကိစၥျဖစ္ေနလို႔ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
အခု အႏိုင္ရလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားေတြဟာ အလႊာသီးသီးက နယ္ပယ္အသီးသီးကပါ။ အတန္းပညာ နည္းတဲ့သူကေန Phd ဘြဲ႕ရပညာရွင္မ်ားအထိပါပါတယ္။ အဲ့ေတာ့ အဂၤလိပ္လိုေျပာဆိုပို႔ခ်ေနမႈမ်ားဟာ အဂၤလိပ္စာကၽြမ္းက်င္သူ အမတ္မ်ားအတြက္အဆင္ေျပေပမယ့္ မတက္သူမ်ားအတြက္ အခက္အခဲၾကဳံရပါတယ္။ အဆိုးဆုံးက တိုင္းရင္းသားအမတ္မ်ားအတြက္ အခက္မ်ားစြာေတြ႔ေစခဲ့ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ နိုင္ငံေရးေ၀ါဟာရေတြဟာ သာမန္ အဂၤလိပ္ေ၀ါဟာရေတြနဲ႔ ကြဲျပားပါတယ္။
အမ်ားစုနဲ႔ ရင္ႏွီးကၽြမ္း၀င္တဲ့စကားလုံးေတြမဟုတ္ပါဘူး။ ေသခ်ာေလ့လာထားေသာအဂၤလိပ္စာကၽြမ္းက်င္တဲ့ အမတ္အခ်ိဳ႕အတြက္ ျပႆနာမရွိေပမယ့္ အမတ္အမ်ားစုအတြက္ အဆင္မေျပတာကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။
အခု သင္တန္းၿပီးသြားတဲ့ အမတ္ေလာင္းေတြရဲ႕ ေဖ့ဘုတ္မွာတင္ထားတဲ့
သင္ခန္းစာေတြကိုၾကည့္လိုက္တာ အဆင့္ျမင့္သင္ခန္းစာေတြပါ။ အကုန္လုံးက အဂၤလိပ္လိုေတြျဖစ္ေနပါတယ္။ ေခတ္ပညာတတ္ အမတ္ေလာင္းမ်ားအတြက္ပင္ အဆင္မေျပႏိုင္တာေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီလိုအဂၤလိပ္လိုေျပာဆို သင္ၾကားပို႔ခ်တဲ့ သင္တန္းဆရာမ်ားကိုေမးခ်င္တာက အခုပို႔ခ်ေနတဲ့ သခၤန္းစာေတြက
ျမန္မာလိုသင္လို႔မရဘူးလား။ ျမန္မာလိုေျပာလို႔မရဘူးလား။ မသိတာေတြ သိေအာင္မတတ္ေသးတာ တတ္ေအာင္လို႔ သင္ေပးပါတယ္ဆိုမွ နားမလည္ေအာင္ သင္ေနသလို ျဖစ္မေနဘူးလား။
ခုလိုအဂၤလိပ္လိုေတြေျပာဆိုသင္ၾကားပို႔ခ်ေနတာေတြဟာ နားမလည္တဲ့
အမတ္ေတြအတြက္ နားလည္သူအမတ္အခ်ိဳ႕ၾကားမွာ အားငယ္စိတ္၊ ရွက္စိတ္၊ ေဒါသထြက္မႈမ်ားျဖစ္ၾကမွာပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ ခံစားဘူးလို႔ပါ။ သူမ်ားေတြက နားလည္ၿပီးကိုယ္ကနားမလည္ေတာ့ အားငယ္လာတယ္
ရွက္လာတယ္ ေနာက္ဆုံးေဒါသပါထြက္လာေတာ့တာပါပဲ။ ခုဟာကသင္တန္းပါ။ စာေမးပြဲလည္းေျဖခိုင္းဦးမယ္ စာလည္းထေမးေသးတယ္ဆိုေတာ့ အဂၤလိပ္လိုနားမလည္သူမ်ားအတြက္ ၾကီးစြာဒုကၡေရာက္ၾကမွာပါပဲ။
ခုလိုအဂၤလိပ္လိုနားမလည္မႈဟာ အမတ္ေတြရဲ႕အျပစ္ မဟုတ္ဘူးလို႔ျမင္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ အဂၤလိပ္လိုတတ္ဖို႔လိုတယ္ဆိုရင္ အေစာၾကီးကတည္းက အမတ္ေလာင္းေရြးခ်ယ္တဲ့ေနရာမွာ အဂၤလိပ္စာတတ္ကၽြမ္းတဲ့သူျဖစ္ရမယ္လို႔
စည္းကမ္းသတ္မွတ္ေရြးခ်ယ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ခုလိုသင္ၾကားမႈေတြဟာ ျပသနာမရွိဘူးေပါ့။ အဂၤလိပ္စာတတ္ေျမာက္မႈဟာ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္သင္ရမယ့္အမတ္ေတြရဲ႕အေနအထားနဲ႔ ထိေရာက္ေအာင္ ဘယ္လိုသင္ၾကားရမယ္ဆိုတာ သင္တန္းဆရာေတြဟာသိထားသင့္ၿပီး ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားသင့္ပါတယ္။ ခုဟာက သင္တန္းဆရာမ်ားက သင္တန္းေပးတာနဲ႔မတူဘဲ မိမိဘယ္ေလာက္တက္တယ္ဆိုတာ စင္ေပၚတက္ၾကြားေနသလို
ျဖစ္ေနပါတယ္။
သင္တန္းသားအမတ္ေတြမသိေသးတာကို သိရွိေအာင္ သင္ျပတာ
ေဆြးေႏြးတာမ်ိဳးပဲျဖစ္သင့္ပါတယ္။ သင္တန္းဆရာတဦးခ်င္းက မိမိသင္ျပမဲ့
ဘာသာရပ္အလိုက္ ဥပမာ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ၊ ဖယ္ဒရယ္၊ ဘတ္ဂ်တ္စသျဖင့္ ဘာသာရပ္အလိုက္ အထူးျပဳသင္ၾကားေပးေစလိုပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာက မိမိေလ့လာသင္ယူထားတဲ့သင္ရိုးညြန္းတမ္းေတြ သီအုိရီေတြကို အဂၤလိပ္လိုေတြလာရြတ္ျပေနတဲ့ သင္ၾကားမႈပုံစံမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ ဘာအက်ိဳးမွ ရွိမယ္မဟုတ္။ အခ်ိန္ကုန္ေငြကုန္ လူပန္းပဲျဖစ္မွာပါ။ ေနာက္တခုက ယခုတက္ေရာက္လာတဲ့အမတ္ေတြထဲ အသက္အရြယ္အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊
ပညာအားဂုဏ္အားျဖင့္လည္းေကာင္း ၾကီးျမွင့္တဲ့ အမတ္ေတြ ပါ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင္တန္းေပးသူမ်ားအေနနဲ႔ အမတ္မ်ားအား မိိမိတပည့္လိုသတ္မွတ္ၿပီး ေျပာဆိုသင္ျပမႈမျဖစ္ေစလိုပါ။ တဦးနဲ႔တဦးေလးစားမႈထားၿပီး ေဆြးေႏြးအျမင္ဖလွယ္တဲ့ ပုံစံမ်ိဳးပဲျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္။
ဒီအဂၤလိပ္လိုေျပာဆိုတဲ့ကိစၥနဲ႔ဆက္စပ္ၿပီး ေျပာခ်င္ေသးတာက
ကၽြန္ေတာ္တို႔ပတ္၀န္းက်င္မွာခုလို အဂၤလိပ္တ၀က္ ျမန္မာတ၀က္
(Myanglish) ျမန္ဂလိပ္ေျပာဆိုမႈေတြ ေရးသားမႈေတြက
ကူးစက္ေရာဂါသဖြယ္ကိုျဖစ္ေနပါတယ္။ အဂၤလိပ္လိုညွပ္မေျပာတတ္ရင္ပဲ
လူရာမ၀င္သလို အထင္မၾကီးသလိုျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ေဆြးေႏြပြဲေတြ၊ ေဟာေျပာပြဲေတြ စာေရးတဲ့ေနရာေတြမွာလည္း အဂၤလိပ္လိုညွပ္ေျပာဆိုမႈက
ယဥ္ေက်းမႈသဖြယ္ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ျမန္မာလိုျပန္ဆိုမႈမရွိေသးတဲ့ ေနာက္ေပၚ အဂၤလိပ္စကားလုံးမ်ားကို အဂၤလိပ္လိုေျပာဆိုတာ လက္ခံလို႔ရေပမယ့္ ျမန္မာလိုေ၀ါဟာရအဓိပၸာယ္ရွိတဲ့ စကားလုံးေတြကို အဂၤလိပ္ညွပ္ေျပာဆိုတာကိုေတာ့ လုံး၀နားလည္လို႔မရပါ။
ရုပ္ျမင္သံၾကား အက္ဖ္အမ္ေရဒီယိုေတြမွာ ေဆြးေႏြးခန္းလုပ္တဲ့အခါမွာလည္း ေဆြးေႏြးသူေတြဟာ အဂၤလိပ္လိုညွပ္ၿပီး ေျပာဆိုေနတာေတြ ေတြ႔ျမင္ေနရပါတယ္။ ကိုယ့္ေဆြးေႏြခန္းက ျပည္သူေတြ ေတာင္သူလယ္သမား အလုပ္သမားေတြကို အသိဥာဏ္ေပးခ်င္တဲ့ ေဆြးေႏြးပြဲ ဒါေပမယ့္ ေျပာဆိုေနတာက အဂၤလိပ္တ၀က္ နားေထာင္သူေတြကို ေစာ္ကားေနသလိုျဖစ္မေနဘူးလား။
ခုေနာက္ပိုင္း သတင္းစာဂ်ာနယ္ မဂၢဇင္းနဲ႔ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ
ဆိုင္နာမည္ေတြမွာ ျမန္မာနာမည္အေပးနည္းလာၿပီး အဂၤလိပ္လို ကိုရီယား
တရုတ္နာမည္ေတြပဲ ေပးလာၾကတာေတြ႔ရမွာပါ။ လူနာမည္ေတာင္ ျမန္မာနာမည္မေပးပဲ နိုင္ငံျခားနာမည္ေတြေပးလာၾကပါတယ္။ ဒါဟာေကာင္းမြန္တဲ့ လကၡဏာမဟုတ္ပါ။
လူငယ္ေတြဟာ မိမိစာေပ၊ စကားယဥ္ေက်းမႈကို တန္းဖိုးထားရေကာင္းမွန္း
မသိျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။ ဘာသာစကားေပ်ာက္ရင္ လူမ်ိဳးပါေပ်ာက္သြားပါလိမ့္မယ္။ ေပါ့ေပါ့ဆဆ ျပႆနာတခုမဟုတ္ေပ။ လူဦးေရ သန္း ရာေထာင္ခ်ီရွိတဲ့ အိမ္နီခ်င္းႏိုင္ငံေတြၾကားမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီကိစၥကို အေလးအနက္ထားရပါမည္။ အမ်ိဳးဂုဏ္ ဇာတိဂုဏ္ျမင့္မားေရး အမ်ိဳးဘာသာထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရးဆိုၿပီး ေၾကြးေၾကာ္ေန႐ုံနဲ႔မရႏိုင္ပါ။
ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔ေျပာခ်င္တာက NLD အမတ္ေလာင္းေတြကို သင္တန္းေပးတဲ့ေနရာမွာ အမ်ားစုနားလည္လြယ္တဲ့ သင္ၾကားနည္းမ်ိဳး ေျပာင္းလဲသင္ၾကားပါက မ်ားစြာအက်ိဳးရွိမယ္လို အၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္။ မေျပာင္းလဲဘဲ အခုလိုအဂၤလိပ္လိုေတြပဲ သင္ၾကားေနမယ္ဆိုပါက ေငြကုန္ အခ်ိ္န္ကုန္ လူပန္းတာပဲ အဖတ္တင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမွန္တကယ္အက်ဳိးရွိေစဖို႔အတြက္ လြဲမွားေနတဲ့
သင္ၾကားနည္းစနစ္ေလးေတြကို အခ်ိန္မွီျပင္ဆင္ႏိုင္ဖို႔
အသိေပးေရးသားလုိက္ရပါတယ္။
- ေက်ာ္ၾကီး(MDY)
News Watch(ေစာင့္ၾကည့္သတင္းဂ်ာနယ္)
No comments:
Post a Comment