Saturday, August 25, 2012

ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ဆိုင္ရာ ခံုရံုး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ သေဘာထားအျမင္မ်ား

ဦးေက်ာ္၀င္း (ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ေလ့လာ သံုးသပ္သူ၊ စာေရးသူ)

ကြၽန္ေတာ္ ဥာဏ္မီသေလာက္ ေျပာရရင္ အခုကိစၥ က ႏွစ္မ်ဳိးျ ဖစ္ႏုိင္မယ္ထင္တယ္။ ပထမ အခ်က္ ကေတာ့ အေျခခံ ဥပေဒ အေပၚနားလည္ခ်က္။ ဒါကို ႐ိုး႐ုိးသားသား မတူၾကတာ လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒုတိယ အခ်က္ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မသိႏုိင္၊ သိခြင္ ့မရွိတဲ့ ေနာက္ကြယ္က အေၾကာင္းရင္း တခ်ဳိ႕ ရွိေကာင္း ရွိႏုိင္တယ္။ ေျပာရရင္ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အစိုးရ အဖြဲ႕ အားၿပိဳင္မႈမ်ဳိး လားေပါ့။

ပထမ အခ်က္ ျဖစ္ႏုိင္ေျခက အေျခခံ ဥပေဒကို ႐ိုး႐ိုးသားသား နားလည္ခ်က္ မတူတာဆုိရင္ ညႇိႏႈိင္းလုိ႔ ရမယ္ ထင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒကို ေရးဆြဲခဲ့သူေတြကို သက္ရွိ ထင္ရွား ရွိေနတဲ့ ခုလိုခ်ိန္မွာ မူလ အဓိပၸာယ္ ျပန္ေဖာ္ဖုိ႔က သိပ္ခက္မယ္ မထင္ဘူး။ မူလ အဓိပၸာယ္ကိုက လက္ေတြ႕ အလုပ္လုပ္ရာမွာ အခက္အခဲ ျဖစ္သလို ရွိေနရင္ ျပင္သင့္ ျပင္ရမွာပါ။
ဒုတိယ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ အားၿပိဳင္မႈ ဆုိရင္ေတာ့ ေျဖရွင္းရ ခက္လိမ့္မယ္။ အားၿပိဳင္မႈ ဘရိတ္ေပါက္ၿပီး ပဋိပကၡ အသြင္ ေရာက္သြားရင္ ႏုနယ္တဲ့ ဒီမိုကေရစီ အတြက္ အႏၲရာယ္ႀကီးတယ္။ ဒါကို ႏွစ္ဖက္စလံုး ထိန္းမွ ျဖစ္မယ္၊ ထိန္းၾကပါလုိ႔လည္း ႏုိင္ငံသား တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေမတၱာ ရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။ အာဏာသံုးရင္ တစ္နည္းေျပာရရင္ မ႑ိဳင္သံုးခု ဟာ အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းဖို႔ လိုသလို ညီညြတ္ဖို႔လည္း လုိမယ္ ထင္တယ္။
ကမၻာကေရာ ျမန္မာကပါ အသိအမွတ္ျပဳ လက္ခံေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံရဲ႕ အေျပာင္းအလဲမွာ ဦးသိန္းစိန္တုိ႔၊ သူရဦးေရႊမန္း တုိ႔ဆုိတာ ထင္ရွားတဲ့ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြပါ။ လူပုဂၢဳိလ္ အရ ေျပာရရင္ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ညီညြတ္ေရး၊ အဖြဲ႕အစည္း အရ ေျပာရရင္ အစိုးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈဟာ ဒီကေန႔ အေျပာင္းအလဲရဲ႕ ေသာ့ခ်က္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။
သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ သူရဦးေရႊမန္းနဲ႔ လူထုအမ်ားစု အသိအမွတ္ျပဳလက္ခံ ထားတဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တုိ႔ ညီညီညြတ္ညြတ္လက္တြဲေဆာင္ရြက္သြားၾကရင္ အခက္အခဲ အားလံုး ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး လုိရာခရီးကို ေအးေအးေညာင္းေညာင္း ဆက္ႏုိင္မယ္ထင္တာပဲ။ အဲဒီတုိင္းပဲ ျဖစ္ေစ ခ်င္ပါတယ္။

 

ဦးသိန္းညြန္႔ (ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္)


ကြၽန္ေတာ္ နားလည္တာက ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ဆုိ တဲ့ ေ၀ါဟာရကုိ ဖြင့္ဆုိတဲ့ ေနရာမွာ အေရးႀကီးဆုံး အခ်က္က ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပုိင္း ဆုိင္ရာ ပဋိပကၡေပါ့။ လက္ေတြ႕က်က် စဥ္းစားတာက ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ သ၀ဏ္လႊာ၊ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ သ၀ဏ္လႊာ ဒီႏွစ္ခုကုိ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ရင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လႊတ္ေတာ္က ယူထားတာက လႊတ္ေတာ္ လုပ္ငန္းေတြ လုပ္တဲ့အခါမွာ ထိထိေရာက္ေရာက္ လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔ အတြက္ သက္ဆုိင္ရာ ၀န္ႀကီးေတြ၊ ဒုတိယ ၀န္ႀကီးေတြ ကုိ ေခၚယူ ေမးျမန္း စုံစမ္းတဲ့ အခါမွာ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ဆုိတာ ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ေျပာ ခ်င္တာက ဒီဘက္က လုိခ်င္တာ လုပ္ပုိင္ခြင့္။ သမၼတရဲ႕ သ၀ဏ္လႊာကုိ ၾကည့္လုိက္တဲ့အခါက် ေတာ့ ခံစားခြင့္၊ ခံစားပုိင္ခြင့္ေတြ ျဖစ္လာတဲ့အတြက္ ဒီဟာေတြ ေပးရမွာကုိ သမၼတ ဘက္ကလည္း တြက္ခ်က္ ၿပီးေတာ့ သူ႕ရဲ႕ စုိးရိမ္ပူပန္မႈကုိ ေဖာ္ျပ တာ။
အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ အျမင္ ေျပာရရင္ ဒီႏွစ္ခု ကုိ ညႇိလုိက္ဖုိ႔ လုိတယ္။ လႊတ္ေတာ္က လုိလား တဲ့ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ သည္ လုပ္ပုိင္ခြင့္ပဲ ျဖစ္တယ္ဆုိတာကုိ တစ္ နည္းနည္းနဲ႔ ေဘာင္ ခတ္လုိက္ေပါ့။ အဲဒါဆုိ သမၼတႀကီး ေျပာခ်င္တဲ့ ခံစားပုိင္ခြင့္ဆုိတဲ့ ဟာမ်ဳိးလည္း မရွိ ေတာ့ဘူး၊ အလုပ္ျဖစ္သြား ၿပီ။ အခုလုိ ဒီမုိက ေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းတဲ့ အရွိန္ျမင့္ေနတဲ့ အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ဒီျပႆနာ ေၾကာင့္ ေႏွးေကြးမွာ မလုိလားဘူး။

ဦးခင္ေမာင္ေဆြ (အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အင္အားစု NDF ပါတီ ဥကၠ႒)

ဒီျပႆနာက ဘယ္အရာကိုမွ ယတိျပတ္ ေျပာလုိ႔ မရဘူး။ အေျခခံ ဥပေဒမွာ ပါတာနဲ႔ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွာ ျပ႒ာန္း ထားတာေတြက ဘာကိုမွ ျပတ္ျပတ္ သားသား ရွင္းရွင္း လင္းလင္း အေျဖ ေပးမထားဘူး။ အျငင္းပြား စရာျဖစ္ေနတယ္။ မွီျငမ္းစရာ မရွိလုိ႔ ၀ိ၀ါဒ ကြဲေနတာကိုး။ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာကေတာ့ အားလံုး လႊမ္းၿခံဳၿပီး ရွင္းလင္းေအာင ္လုပ္လို႔ရတာေပါ့။ အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္း ေဖးမၿပီး ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ သြားရင္ ပို အဆင္ေျပမယ္လုိ႔ ထင္တယ္။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ၁၀ ပါတီနဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီးနဲ႔ ေတြ႕တုန္းကလည္း ေျပာ ခဲ့ပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာနဲ႔ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာ ညီညီညြတ္ညြတ္ သြားရင္ ႏုိင္ငံအတြက္ ပိုေကာင္းမယ္ဆုိတာ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ ေျပာခဲ့တယ္။ အဲဒီလုိ ညီညြတ္ေနမွ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ နဲ႔အတူ ေပၚလာတဲ့ ျမန္မာ့ ႏုိင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲက ပိုသိမ္ေမြ႕ၿပီး ေျပလည္ႏုိင္မယ္ ထင္တယ္လုိ႔ ေျပာခဲ့တယ္။
ဒီကိစၥက သမၼတႀကီးကေန ေရွ႕ေနခ်ဳပ္က တစ္ဆင့္ တင္တဲ့ ကိစၥကို ျပန္႐ုပ္ရင္ အနည္းင ယ္ ေျပလည္ ေလာက္တယ္။ အဲဒါမွ ခက္ခဲ ေနတယ္ဆုိရင္ ခံစားခ်က္ေတြ ပုဂၢဳိလ္ေရး ဖယ္ရွားၿပီး ဒီမုိကေ ရစီ က်င့္စဥ္အရ ထိန္းေက်ာင္း ေဖးမ ၿပီး ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ သြားသင့္တယ္။
မေန႔ကလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္နဲ႔ သမၼတ နဲ႔ ေတြ႕တယ္လုိ႔ ၾကားပါတယ္။ ဒီျပႆနာ ကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ၀င္ေရာက္ ညႇိႏႈိင္း ေပးႏုိင္ရင္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ လာမယ္ ထင္တယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ရယ္၊ သမၼတ ရယ္၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရယ္ ၀ိုင္း၀န္း ေျဖရွင္းလုိက္ရင္ ေျပလည္ သြားလိမ့္မယ္လုိ႔ထင္တယ္။


ေဒါက္တာ ေအးေမာင္ (အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္)

ခံု႐ံုးရဲ႕ သံုးသပ္ခ်က္ကို ခံု႐ံုးကပဲ ဆံုးျဖတ္ ရလိမ့္မယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆုိေတာ့ ခံု႐ံုးကုိ ဖြဲ႕စည္းတာ လည္း ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႕စည္း တာ။ ခံု႐ံုးမွာ ပါသင့္ပါအပ္တဲ့ ခံု႐ံုး အဖြဲ႕၀င္ေတြရဲ႕ အရည္အခ်င္းကို လည္း သတ္မွတ္ထားတာ ရွိတယ္။ ခံု႐ံုးကို ဘာေၾကာင့္ ဖြဲ႕စည္းသလဲဆုိ ေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒကုိ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒရဲ႕ ပုဒ္မ တစ္ခုခ်င္းကုိ အကြၽမ္း၀င္ၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက အင္မတန္ နည္းတယ္ဗ်။ ခုံ႐ုံးမွာ ပါတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက (မႏႈိင္းေကာင္းပါဘူး)။ တိပိဋက အာဂုံ ေဆာင္ႏုိင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလုိ ဆုိရင္ေတာ့ ေမးႏုိ င္ ေထာက္ႏုိင္တာေပါ့။ ဒီပုဂၢိဳလ္ ေတြကုိက ဒီဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ တစ္ခုခ်င္း ေပၚမွာ ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္က်င္ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ႏုိင္တဲ့ အရည္အခ်င္း ျပည့္ၿပီလား၊ သူတုိ႔ကုိယ္ သူတုိ႔ သုံးသပ္ ရလိမ့္မယ္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံက တကယ္တမ္း သူတုိ႔ ေရးခဲ့တဲ့ ဖြဲ႕စည္းပုံ မဟုတ္ဘူး။
ဦးေအာင္တုိးဆုိရင္ ကြၽန္ေတာ္မေျပာဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ သူတုိ႔သည္ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိတဲ့အခါမွာ မမွားပါဘူးလုိ႔ ေျပာလုိ႔ မရဘူး။ ဒီဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒက ဘာကုိ ရည္ရြယ္ သလဲ။ ေဒါက္တုိင္ႀကီး သုံးခု၊ မ႑ိဳင္ႀကီး သုံးခု Check and Balance ပုံသဏၭာန္ကုိ သြားခ်င္တာ။ ဒါမ်ဳိးျဖစ္ဖုိ႔ ဖန္တီးထားတဲ့ ပုဒ္မေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဥပမာ-ပုဒ္ ၂၁၇၊ သူ႕ရဲ႕အတုိင္းအတာ၊ အာဏာ စက္ေတြရွိ တယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး လမ္းေၾကာင္း ကေတာ့ ဟုိတုန္းက သြားသလုိ သြားခ်င္တာပဲ။ ဒါလည္း ဓမၼတာ သဘာ၀ က်တာပဲ။ သူတုိ႔က မေျပာင္းလဲ လုိဘူးေလ။ ခု ေျပာင္းလဲလုိတဲ့ စနစ္ကုိ တီထြင္ တာမုိ႔လုိ႔ ဒီဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒျဖစ္လာတာ။ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒက ပုဒ္မတစ္ခုခ်င္းမွာ သီးသန္႔စီ ေပးထားတာ ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ တကယ္တမ္း အဓိပၸာယ္ ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္က်င္ ဖြင့္ႏုိင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိဖုိ႔ အေျခခံ ဥပေဒ ဆုိင္ရာ ခုံ႐ုံးမွာ လုိအပ္တယ္။ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ တစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕အဓိပၸာယ္ ၾကြယ္၀မႈကုိ ဖြင့္ဆုိႏုိင္မွ ျပည္သူေရာ၊ အစုိးရေရာ၊ လႊတ္ေတာ္တုိ႔ေရာ မွ်ေ၀ ခံစားႏုိင္မွာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရည္အခ်င္း ျပည့္၀တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ လိုတယ္။ ေဒါသ၊ ဆႏၵစြဲ မပါရဘူး။
စြပ္စြဲ ျပစ္တင္မႈ လုပ္ရမွာေပါ့။ လုပ္ရမယ့္ တာ၀န္က ျပည္သူေတြက ေပးထားတာ။ လႊတ္ေတာ္ ကုိ ေရာက္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္တုိင္းက တည့္မတ္ ေပးရမယ္။ ဒါေပမဲ့ လုပ္ခ်င္မွလည္း လုပ္ျဖစ္မယ္။ တာ၀န္သိသိနဲ႔ တာ၀န္ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ညႇိႏႈိင္း ႏုိင္မယ္ ဆုိရင္ ခုံ႐ုံးက သူ႕ဟာသူ ႏုတ္ထြက္သြားမွာ။ အဲဒါ အေကာင္း ဆုံးပဲ။

ေဒၚ ခင္၀ိုင္းၾကည္ (အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္)

တင္မယ္လုိ႔ ၾကားေပမယ့္ တကယ္တမ္း ညႇိလုိက္တဲ့အခါ တစ္မ်ဳိးျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္သြား ႏုိင္တယ္ေလ။ အခုအခ်ိန္ထိေတာ့ Confirm (အတည္) မျဖစ္ေသးဘူး။ အန္တီ့ သေဘာထားက အန္တီတုိ႔ ႏုိင္ငံမွာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ Trust (ယံုၾကည္မႈ) လုိတယ္။ Unity လိုတယ္။ ေနာက္ Negotiation (ညႇိႏိႈင္းေစ့စပ္မႈ) လိုတယ္။ ေနာက္က်ေတာ့မွ Peace တုိ႔၊ Development တုိ႔ကလာမွာ။ Procedure (အဆင့္)ေတြက အဲလို ရွိတယ္ဆုိေတာ့ အန္တီက စိတ္ရင္း အတုိင္း အကုန္လံုး Negatiate လုပ္တယ္။ ေဆြးေႏြးတယ္။ ညႇိႏႈိင္းတယ္။ အဆင္ေျပတယ္။ အၿမဲတမ္း အဲဒါမ်ဳိးကိုပဲ လုိခ်င္တယ္။ လုိခ်င္တာ ဆုိေတာ့ တကယ္လုိ႔သာ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ ညႇိႏႈိင္း တုိင္ပင္လုိ႔ အဆင္ေျပသြားတယ္ ဆုိရင္ အန္တီတုိ႔က အရမ္း ၀မ္းသာတယ္ေပါ့။ ေပါင္းလုပ္ၾကရမယ့္ သူေတြပဲေလ။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခုရွိတာက ဥပေဒရဲ႕ အထက္မွာ ဘယ္သူမွ မရွိရဘူးေလ။ အဲဒီက်ေတာ့ ဥပေဒ ျပဳေနတဲ့သူေတြရဲ႕ Role နဲ႔ အဆင့္ ကေတာ့ တစ္စံုတစ္ရာ အတုိင္းအတာ တစ္ခုအထိ Responsible (တာ၀န္)က်တဲ့ အဆင့္တစ္ခ ရွိရမယ္။ အဲဒီေတာ့ အန္တီေျပာတဲ့ စကားလံုးေတြက ဘယ္ကုိ ဦးတည္ ေနသလဲ။ ဘယ္လုိ အဓိပၸာယ္ရွိတယ္ ဆုိတာ သိမွာပဲ။

ဦးရဲထြန္း (ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္)

အေကာင္းဆုံး ျဖစ္တာကေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ က ႏုိင္ငံေတာ္ အဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းဆုိတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေ တာ့ ဒီခုံ႐ုံးကုိ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒမွာ ဘယ္လုိ ဆုိထားသလဲ ဆုိၿပီးေတာ့ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ခုိင္းတာ။ အဲဒီေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒခုံ႐ုံးကလည္း ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႕အစည္း ဆုိသည္မွာ ဆုိၿပီးေတာ့ အဓိပၸာယ္ဖြင့္႐ုံပဲ သူ႕မွာ တာ၀န္ရွိတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ခုံ႐ုံးက ဒီဟာေတြ ညီမညီဆုိတာ ဘယ္ဟာေတြပဲ လုပ္ခြင့္ ရွိသလဲ ဆုိေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေနာက္လႊတ္ေတာ္မွာ ျပဳမယ့္ ဥပေဒေတြ က်ေတာ့မွ သာ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒနဲ႔ ညီမညီ ဆုိတာကုိ လုပ္ရမယ့္ တာ၀န္ရွိတာ။ ႏုိင္ငံ ေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖံြ႕ၿဖဳိးေရး ေကာင္စီ လက္ထက္က ျပဳခဲ့တဲ့ ဥပေဒေတြေရာ အဂၤလိပ္ လက္ထက္က ျပဳခဲ့တဲ့ ဥပေဒေတြေရာ ညီမညီ ဆုိတာ သုံးသပ္ဖုိ႔ သူ႔ထဲမွာ မေဖာ္ျပထားဘူး။ အဲဒါ က ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒထဲမွာလည္း မပါဘူး။ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ခုံ႐ုံး ဥပေဒထဲမွာလည္း မပါဘူး။
အဲဒီေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတက ေပးလုိက္တဲ့ တာ၀န္ ကေတာ့ ဥပေဒနဲ႔ ညီတယ္။ ဘယ္လုိပဲ ျပန္ၿပီး ေျဖသင့္ တာလဲဆုိရင္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းဆုိ သည္မွာ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရ အဖြဲ႕၊ ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္၊ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ဆုိင္ရာ ခုံ႐ုံး စသျဖင့္ေပါ့ေလ အတိအက် ေဖာ္ျပၿပီးေတာ့ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္တုိ႔က ဖြဲ႕စည္းတဲ့ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္နဲ႔ အဖြဲ႕မ်ားဟာ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ ဥပေဒျပဳ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ျဖစ္တယ္လုိ႔ အဓိပၸာယ္ ေကာက္ယူႏုိင္ပါတယ္လုိ႔ ေျပာရင္ အဲဒါ ႏွစ္ဖက္စလုံး အတြက္ေကာင္းတယ္။ အဲဒါက ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီး လုိခ်င္တဲ့ အေျဖလည္း ရသြားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ကုိလည္း ဒီအဆင့္ အမွန္အတုိင္းပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က လုိခ်င္လုိ႔ ျပ႒ာန္းတဲ့ဟာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒမွာ ပါတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ႏုိင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံံ႕ၿဖဳိးေရး ေကာင္စီရဲ႕ ဥပေဒေတြထဲ မွာ အတိအက် ပါၿပီးသား။
သူတုိ႔က အဲဒီ ဥပေဒေတြကုိ ေလ့လာ သုံးသပ္ခြင့္ မရွိတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒထဲမွာပါတဲ့ စာသားကုိပဲ လုပ္ရင္ လုံေလာက္ၿပီ။ ထပ္မကြန္႔နဲ႔။ ထပ္ကြန္႔ရင္ သူ႕ကုိ ေပးအပ္မထားတဲ့ တာ၀န္ကုိ ထမ္းေဆာင္လုိက္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သူ႔ရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ဟာလည္း ဥပေဒနဲ႔ မညီေတာ့ဘူး၊ အာဏာ မသက္ေရာက္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ခုံ႐ုံးရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ေနာက္ပုိင္းမွ ဖြဲ႕စည္းတဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ပါ၀င္တဲ့ တရား စီရင္ေရးနဲ႔ ဥပေဒ စုိးမုိးေရး ေကာ္မတီကုိ ျပည္ေထာင္စု အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္သည္လုိ႔ ေရးထည့္ေပးတာလည္း မမွားဘူး။ မွန္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ဆုံးျဖတ္ခ်က္က အာဏာ မသက္ေရာက္လုိ႔။
အဲဒီရဲ႕ Concept ေပါ့။ အဲဒါကုိ ယူၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ၊ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒မ်ား၊ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ခုံ႐ုံး ဥကၠ႒နဲ႔ အဖြဲ႕ရယ္ ဒါကုိ ေဆြးေႏြး တုိင္ပင္လုိက္ရင္ ဘာမွ လုပ္စရာ မလုိဘဲနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လည္း သူတုိ႔ကုိ ျဖဳတ္စရာမလုိ၊ သူတုိ႔လည္း ႏုတ္ထြက္စရာ မလုိ၊ ဆုံးျဖတ္ခ်က္က အလုိအေလ်ာက္ ျပယ္သြားၿပီ ဆုိၿပီးေတာ့ လုပ္လုိ႔ရတယ္။

No comments:

Post a Comment