Thursday, August 2, 2012

မင္နီတားခံ ကာတြန္းမ်ား၏ တစ္ေခတ္အလြန္

ေရးသားသူ- ဥကၠာကိုကို

တုိက္ပံု၊ ေခါင္းေပါင္း၀တ္ဆင္ထားသည့္  လူတစ္ဦးက  အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟု
ကမၸည္းထုိးထားေသာ အုတ္ဂူေရွ႕သို႔ သြား၍ “ေငြစကၠဴအသစ္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ပံုမပါတာ ၀မ္းနည္းမိ ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ”ဟုေျပာေနသည္။ ဤတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ အုတ္ဂူထံမွ အသံျပန္ထြက္လာပါသည္။ ထုိအသံမွာ “၀မ္းမနည္းပါနဲ႔ ကုိယ့္လူ၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူကို ဒီေငြနဲ႔ လုပ္ၾကတာ  ဆုိေတာ့  ငါ့ပံုနဲ႔ဆုိ ငါလည္းႀကံရာပါ ျဖစ္ေနမွာ။ ဒီအတိုင္းပဲေကာင္းပါတယ္”ဟူ၍ျဖစ္ေလသည္။



တုိင္းျပည္တစ္ျပည္ ပြင့္လင္းလာသည္ႏွင့္အမွ် စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အႏုပညာ၊ မီဒီယာတုိ႔လည္း ပိုမိုပြင့္လင္းလာရၿပီး ပညာရွင္တို႔မွာလည္း
 အေတြးရဲရဲ၊ အေရးရဲရဲျဖင့္ လြတ္လပ္စြာ တစ္ဖန္ဆန္းသစ္ႏုိးထလာၾကသည္သာ ျဖစ္သည္။ ထုိအျခင္းအရာသည္ အသစ္
အသစ္မ်ားျဖင့္ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေနေသာ  ျမန္မာႏိုင္ငံကဲ့သုိ႔ေသာ   တုိင္းျပည္အတြက္ အလားအလာေကာင္းမြန္သည့္
တုိးတက္မႈႈမ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။ ပြင့္လင္းမႈမ်ားႏွင့္အတူ ျဖစ္ေပၚလာရသည္ဟု ဆုိရမည္ျဖစ္သည့္ ကာတြန္းျပပြဲႀကီးတစ္ခုကို ဇူလုိင္
လ ၂၆ရက္မွ ၂၉ရက္အထိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေလာကနတ္အႏုပညာျပခန္းတြင္ ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲသဲက်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

ကာတြန္းျပပြဲႀကီးဟု ဆုိရ သည္မွာ ယခင္ႏွစ္ပုိင္းမ်ားက ျပဳ လုပ္ခဲ့ၾကေသာ ကာတြန္းျပပြဲမ်ားထက္ ကာတြန္းပညာရွင္အင္အား ပိုမိုမ်ားျပားစြာပါ၀င္ျပသခဲ့ၾကၿပီး လာေရာက္ၾကည့္႐ႈအားေပးၾကသည့္ ပရိသတ္လည္း ပိုမိုမ်ားျပားလာခဲ့သည့္    ပြဲတစ္ပြဲျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။

ျပပြဲတြင္ ကာတြန္းဆရာ ေပါင္း ၇၂ဦး ပါ၀င္ခဲ့ၿပီး သူတုိ႔၏ လက္ရာကာတြန္းေပါင္း ၁၆၆ ကားကို ခ်ိတ္ဆြဲျပသခဲ့ပါသည္။ ယခင္ႏွစ္မ်ားႏွင့္   
ႏိႈင္းယွဥ္ပါက အမ်ားျပည္သူေရွ႕ေမွာက္ ေရာက္ ရွိရန္ခက္ခဲၿပီး စာေပစိစစ္ေရး႐ံုး မွာတင္ မင္နီတား ပိတ္ပင္ျခင္းခံရ မည္ျဖစ္ေသာ အေတြးရဲရဲအေရး ရဲရဲကာတြန္းကြက္မ်ားကို ယခုႏွစ္ တြင္ ၾကည့္႐ႈႈခံစားလာရသည္က လည္း အေျပာင္းအလဲတစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

“စိစစ္ေရးအေနအထားက အရင္ကလို အျမင္ကတ္ပုဒ္မေတြ မရွိေတာ့ဘူး”ဟု အဆုိပါျပပြဲတြင္ ပါ၀င္ျပသခဲ့သည့္ လူငယ္ကာ
 တြန္းဆရာမုိးျမင့္သူကေျပာသည္။ယခင္ကဆုိလွ်င္ ကာတြန္း ဆရာမ်ား၏ ကာတြန္း ၁၀ ပုဒ္လွ်င္  ခုနစ္ပုဒ္ခန္႔မွာ  အပယ္ခံခဲ့ရ သည္ဟု   သူက  ဥပမာေပးကာ ယခုလုိ ျပန္လည္ဖြင့္ေပးေနသည့္ ကာလတြင္ ကာတြန္းမေရးျဖစ္ၾက ေတာ့သည့္ ကာတြန္းဆရာမ်ားလည္း
 ျပန္လည္ေရးဆြဲလာၾကၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သူကဆုိသည္။

ထို႔အတြက္ ကာတြန္းမုိးျမင့္ သူက စိစစ္ေရးတာ၀န္ရွိသူမ်ား၏ ေစတနာကို ေက်းဇူးတင္သည္ဟု ဆုိၿပီး “သူတို႔လည္း အျပဳသေဘာ ကို
 လိုလားတယ္လို႔ထင္ပါတယ္”ဟု ေတြးေတြးဆဆျဖင့္ဆက္ေျပာ သည္။  ပြဲစီစဥ္သူတစ္ဦးျဖစ္သည့္ ကာတြန္းတာရာကလည္း “အရင္ ကေလာက္မျဖဳတ္ေတာ့ဘူး”ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။

ယခုျပပြဲကို စိတ္တူကုိယ္တူ ဆႏၵတူ ကာတြန္းဆရာမ်ားျဖင့္ စုစည္းထားေသာ ကာတြန္းကြန္ ရက္(ျမန္မာႏုိင္ငံ)က စီစဥ္က်င္းပျခင္းျဖစ္သည္။
ျပပြဲမွ ကာတြန္းမ်ား ေရာင္းရေငြ၏ ထက္၀က္တိတိကို မဟာ သီရိသုဓမၼေဒၚခင္ၾကည္ေဖာင္ေဒးရွင္းသုိ႔ လွဴဒါန္းသြားမည္ျဖစ္ၿပီး
က်န္ထက္၀က္ကိုမူ ျပပြဲတြင္ ပါ၀င္ခဲ့သည့္   ကာတြန္းဆရာမ်ား၏   အေထြေထြကုန္က်စရိတ္အတြက္ သံုးစြဲသြားမည္ဟုသိရသည္။ ထို႔
အျပင္ နာမက်န္းသည့္ ကာတြန္းဆရာမ်ားအတြက္လည္း  သူတုိ႔က ေထာက္ပံ့ၾကဦးမည္ျဖစ္သည္။

၂၀၀၈ နာဂစ္ဆုိင္ကလုန္း မုန္တုိင္းျဖစ္စဥ္တြင္ မုန္တုိင္းဒဏ္ခံမိသားစုမ်ားအား ကုိယ္ တတ္ စြမ္းသည့္ ကာတြန္းပညာရပ္ကို အသံုးခ်ကာ
 စိတ္ဓာတ္ျမႇင့္တင္မႈမ်ားျပဳလုပ္ေပးရင္း အေျခတည္ လာခဲ့သည့္ ကာတြန္းကြန္ရက္သည္ ကာတြန္းဆရာမ်ား၏ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈႈအတြက္ တစ္ပုိင္တစ္ႏုိင္ ကူညီေပးၾကရင္းမွပိုမိုစုစည္းမိလာခဲ့ၾက သည္။

ေတာင္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္ အတြင္း ဖြင့္လွစ္ထားေသာ စိတ္ တုိင္းက်အမည္ရွိ ကဖီးဆုိင္ကေလးတြင္ တနဂၤေႏြေန႔တုိင္း စိတ္တူပါသနာတူ
 ကာတြန္းဆရာမ်ား ဆံုစည္းၾကၿမဲျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ယခင္ ၂၀၁၁ အမ်ဳိးသားေအာင္ပြဲေန႔က အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္႐ံုးတြင္  
ကြန္ရက္အေနျဖင့္  ကာတြန္းျပပဲြကို  ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပသႏုိင္ခဲ့ၾကသည္။ ယခု ျပပြဲမွာ သူတုိ႔၏ ဒုတိယေျမာက္ ျပပြဲျဖစ္သည့္အျပင္ အလွဴပြဲတစ္ရပ္လည္းျဖစ္သည္။

“ဒီပြဲက အလွဴပြဲလည္းျဖစ္တယ္။ အနယ္နယ္က ကာတြန္း ဆရာေတြ စုစုစည္းစည္းရွိလာတာ ကို ပိုသေဘာက်တယ္။ ဆရာႀကီး ေတြက
 လူငယ္ေတြကို လက္တြဲ ေခၚပါတယ္”ဟု မအူပင္ၿမိဳ႕မွ လာေရာက္ျပသသည့္ ကာတြန္းအတီး (ေကာ္ရည္)က ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ပင္ေျပာပါသည္။

ကာတြန္းအတီးကလည္း ကုိယ္ တင္ျပခ်င္သည့္အေၾကာင္း အရာကို တင္ျပခြင့္ရသျဖင့္ သက္ ဆုိင္ရာကို ေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း ဆိုလာသည္။
သုိ႔ေသာ္လည္း လြတ္လပ္သည့္သေဘာသာရွိၿပီး ရာႏႈန္းျပည့္မဟုတ္ေသးေၾကာင္း ပြဲစီစဥ္သူတစ္ဦးျဖစ္သူ ကာတြန္းဒီဒီကေျပာသည္။
“စိစစ္ေရးအဖြဲ႕ လာတယ္ဆုိ ကတည္းက လြတ္လပ္မႈသိပ္မရွိဘူး”ဟုသူကေျပာသည္။ ယခုျပပြဲ ကို စတင္သည့္ေန႔က စိစစ္ေရး အဖြဲ႕မွ ထံုးစံအရလာေရာက္ ၾကည့္႐ႈခဲ့ၿပီး ကာတြန္းႏွစ္ကားကို ျပသျခင္းမျပဳေစလိုေၾကာင္းေျပာ သည့္အတြက္ ျဖဳတ္ေပးခဲ့ရျခင္းအ ေပၚ သူကဆုိလိုျခင္းျဖစ္သည္။

ကာတြန္းျပပြဲမစတင္မီ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိ သူမ်ားက ျပပြဲသို႔ လာေရာက္ ၾကည့္႐ႈစစ္ေဆးခဲ့ၾကၿပီးေနာက္ ကာတြန္းအာယု
ေရးဆြဲထားသည့္ တရားစီရင္ေရး သေရာ္ကာတြန္း တစ္ပံုႏွင့္ ကာတြန္းေရႊဘုိ ေရးဆြဲ ထားသည့္ မီဒီယာလြတ္လပ္ခြင့္
သေရာ္ကာတြန္းတစ္ပံုတုိ႔ကို ျပခန္းမွ ျဖဳတ္ေပးခဲ့ရသည္။

ကာတြန္းအာယုက ဂ်ာနယ္ တစ္ေစာင္ကို ထုိင္ဖတ္ေနသည့္ အဘိုးအိုတစ္ဦးကို ေရးဆြဲထားသည္။ အဘုိးအုိက ဂ်ာနယ္ဖတ္ ရင္း  
ဟားတုိက္ရယ္ေမာလ်က္ ဤသို႔ေျပာေနသည္။  “ဘုရားကို ျခေသၤ့ေစာင့္၏။ တရားကို နတ္ေစာင့္၏။ ဥပေဒကို သမာဓိေစာင့္၏။ တရားဥပေဒကိုတရားသူႀကီးကေတာ္ႏွင့္ ဥပေဒအရာရွိဇနီးေစာင့္၏”ဟူ၍ျဖစ္သည္။

ကာတြန္းေရႊဘုိကေတာ့ မီဒီယာဟု ကုိယ္လံုးေပၚမွာေရးထား သည့္ ဆင္ႀကီးတစ္ေကာင္ကိုေရး ဆြဲျပသည္။ ဆင္ေပၚတြင္ လူတစ္ဦးရွိသည္။
သူကေျပာသည္။ “ငါ့ေကာင္ႀကီး မ႐ုန္းပါလား”တဲ့။ ဆင္ ႀကီးကျပန္ေျပာသည္။ “မ႐ုန္းတာ မဟုတ္ဘူး။ ႐ုန္းလို႔မရတာ”ဟု။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ မီဒီယာ ဆင္ႀကီး၏ေျခေထာက္ကို လြတ္ လပ္ခြင့္ဟူေသာ သံႀကိဳးႀကီးျဖင့္ ထူးခတ္ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားေသာ
ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

ကာတြန္းျပပြဲကို အဓိကပံ့ပုိး ကူညီေပးခဲ့သူျဖစ္သည့္ ကိုျမင့္၀င္းေမာင္(AZ)က ယင္းကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ “ျဖဳတ္ပါလို႔ တားျမစ္တာ
ေတာ့မဟုတ္ဘူး။ မျပေစခ်င္တဲ့သေဘာမ်ဳိးေျပာတာေပါ့။ ကၽြန္ ေတာ္တုိ႔က ျဖဳတ္ေပးထားခဲ့ပါတယ္”ဟုရွင္းျပသည္။ ကိုျမင့္၀င္းေမာင္ (AZ)  မွာယခုျပပြဲကို စပြန္ဆာအေနျဖင့္ စုိက္ထုတ္ကူညီေပး ခဲ့သူျဖစ္သည္။ ဒါက ေစတနာ သန္႔သန္႔ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ကာတြန္းဆရာတခ်ဳိ႕က သူ႔အေပၚမွတ္ ခ်က္ေပးၾကသည္။

“အခုလို ပြင့္လင္းလာတဲ့ ေခတ္အေျခအေနမွာ ကာတြန္း ဆရာေတြရဲ႕ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေရးဆြဲတင္ျပတဲ့အေၾကာင္းအရာ ေတြကို
ျပည္သူေတြခံစားႏုိင္ဖုိ႔၊ အသိအျမင္ေတြရေစဖုိ႔ ပထမ ရည္ရြယ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ဒီပြဲက ေရာင္းရေငြ ေတြကို
ေဒၚခင္ၾကည္ေဖာင္ေဒး ရွင္းကို လွဴဒါန္းမယ့္အလွဴပြဲျဖစ္ တဲ့အတြက္ ပံ့ပိုးဖို႔ ဆႏၵရွိလို႔ပါ”ဟု ကိုျမင့္၀င္းေမာင္က ကာတြန္းျပပြဲ
ျဖစ္ေျမာက္လာေစရန္ ပံ့ပိုးေပးရျခင္း ရည္ရြယ္ေျပာျပသည္။

ကာတြန္းဆရာ ၆၆ဦး ပါ၀င္ ေရးဆြဲထားေသာ “မေျပာမၿပီး မတီးမျမည္”အမည္ရွိ ကာတြန္းစာအုပ္ေပါင္းသံုးေထာင္ကို ကိုျမင့္
၀င္းေမာင္က ႐ုိက္ႏွိပ္လွဴဒါန္းခဲ့ သည္။ တစ္အုပ္လွ်င္ ႏွစ္ေထာင္က်ပ္ႏႈန္းျဖင့္ ေရာင္းခ်သည့္ အဆုိ ပါကာတြန္းစာအုပ္သာ    ကုန္
ေအာင္ေရာင္းခ်ရပါက က်ပ္သိန္းေျခာက္ဆယ္ရရွိမည္ျဖစ္သည္။ ထုိေငြမ်ားကို ကာတြန္းဆရာမ်ား ၏ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈအတြက္
ကူညီသံုးစြဲသြားမည္ဟု ကိုျမင့္၀င္းေမာင္ကဆုိသည္။ သူ ကုိယ္တုိင္က ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦး လည္းျဖစ္ပါသည္။

“သူတုိ႔ ဖန္တီးတဲ့အႏုပညာ ေတြက တုိင္းျပည္အတြက္ အက်ဳိးရွိေစတယ္။ အဲဒီ့အႏုပညာရွင္ေတြ နာမက်န္းျဖစ္တဲ့အခါ မေရးဆြဲ ႏုိင္တဲ့အခါ
ျပည္သူေတြ မသိႏုိင္ ၾကေတာ့ဘူး။ အႏုပညာရွင္ဟာ အသက္ႀကီးလာေလ ပိုရင့္က်က္ ၿပီး  ပိုဖန္တီးႏုိင္ေလပါပဲ””   ဟု ကိုျမင့္၀င္းေမာင္က
ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။

ယခုျပပြဲတြင္ ကာတြန္းေရႊ မင္းသား၊ ကာတြန္းေမာင္ေမာင္ အစရွိသည့္ ကန္ေတာ့ခံသက္ႀကီး ကာတြန္းပညာရွင္ႀကီးမ်ားလည္း
ပါ၀င္သကဲ့သို႔ လူငယ္ ကာတြန္း ဆရာမ်ားလည္း   အင္တိုက္အားတုိက္   ပါ၀င္ျပသခဲ့ၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ထုိအထဲတြင္ လူ ငယ္အမ်ဳိးသမီးကာတြန္းဆရာမ သံုးဦးလည္း    ပါ၀င္ေနျခင္းက အနည္းငယ္ထူးျခားလ်က္ရွိပါ သည္။ သူမတုိ႔သံုးဦးကေတာ့ ကာ တြန္းႏြယ္နီ၊ ထိပ္ထားေလး၊ စုျပည့္ တုိ႔ျဖစ္ၾကသည္။

“ဆရာႀကီးဦးလွေဖနဲ႔ ဆရာမိမန္းေလးတုိ႔ဆီမွာ သံုးႏွစ္ ေလာက္သင္ၾကားခဲ့ပါတယ္။ ႐ုပ္ျပလည္းေရးပါတယ္။ ဒီဇုိင္းေတြလည္း လုပ္ပါတယ္”ဟုကာတြန္းဆရာမ ႏြယ္နီကေျပာသည္။ကာတြန္းကြန္ရက္(ျမန္မာ ႏုိင္ငံ)၏ ဦးတည္ခ်က္မွာ ျမန္မာ ႏုိင္ငံရွိ ကာတြန္းဆရာမ်ား၊ ကာ တြန္းေရးဆြဲသူ၀ါသနာရွင္မ်ား အားလံုးပါ၀င္သည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ကာတြန္းပညာရွင္မ်ားအစည္းအ ႐ံုးတစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာေစေရးပင္ ျဖစ္သည္ဟုသိရသည္။

ကာတြန္းဆရာတစ္ဦးျဖစ္ သူ ဦးငယ္ဦးကေတာ့ ယခုျပပြဲ အေပၚတြင္ အလြန္ေက်နပ္အား ရပါသည္ဟုေျပာလာသည္။ “နာဂစ္တုန္းကလည္း
ဒီလိုပဲ။ ဒုကၡ သည္ေတြကုိ လွဴရတာ ပီတိျဖစ္ခဲ့ တယ္။ အဲဒီလို အခု ျပန္ခံစားရတယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕ဉာဏစြမ္းအားက ေလးနဲ႔တတ္ႏုိင္တဲ့ဘက္က လွဴရတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ကာတြန္း ဆရာဘ၀ျဖစ္ရတာ အလြန္ေက် နပ္အားရတယ္။ ျဖစ္ရက်ဳိးနပ္ပါတယ္”ဟု သူက ၀မ္းေျမာက္၀မ္း သာေျပာပါသည္။

ကာတြန္းဆရာမ်ားသည္ ျပည္သူထဲမွ ျပည္သူမ်ားပင္ျဖစ္ ၾကပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူတို႔၏ ေရးဆြဲတင္ျပမႈတုိ႔မွာ ျပည္သူမ်ား ၏ရင္ထဲမွ
ခံစားခ်က္မ်ား၊ ျပည္ သူ႔အသံမ်ား တစ္ထပ္တည္းက်ေနပါသည္။ ကာတြန္းမ်ားမွာလည္း ပိုမုိ ပြင့္လင္းလာပါသည္။ ေခတ္ကို လည္း
ပိုမိုထင္ဟပ္လာပါသည္။

“ကာတြန္းဆရာ ၉၀ ရာခုိင္ႏႈန္းက ဆင္းရဲၾကပါတယ္”ဟု ပြဲကို ပံ့ပုိးကူညီသူ ကိုျမင့္၀င္းေမာင္က ေျပာပါသည္။
ကုိယ္တုိင္က လိုအပ္ခ်က္ ေတြ တစ္ပံုတစ္ေခါင္းရွိေနလ်က္ကပင္ ကုိယ္ တတ္ကၽြမ္းသည့္ အႏုပညာေလးျဖင့္ ပရဟိတစိတ္ရင့္ သန္ကာ
လွဴဒါန္းမႈမ်ားျပဳလုပ္ေန ၾကသည့္ ကာတြန္းဆရာမ်ား၏ ေစတနာမွာ စင္ၾကယ္မြန္ျမတ္ပါသည္။

လူဆင္းရဲေသာ္လည္း ေမတၱာတရားႏွင့္ ဒါနတရား ခ်မ္းသာသူ ကာတြန္းဆရာတုိ႔သည္ အေတြး ရဲရဲ အေရးရဲရဲျဖင့္ တုိင္းျပည္၏
ပြင့္လင္းတုိးတက္မႈကို တစ္ဖက္တစ္လမ္းမွ ပါ၀င္ေဖာ္က်ဴးေနၾက လိမ့္ဦးမည္သာျဖစ္ပါသည္။
ျပပြဲတြင္ ခ်ိတ္ဆြဲျပသထား သည့္ ကာတြန္းမ်ားထဲမွ အခ်ဳိ႕ကို ျပန္ေရးျပပါမည္။ ကာတြန္းလူ ေဇာ္၏ ကာတြန္း။ ကုလားထုိင္ ေပၚတြင္
ေျခခ်ိတ္ထုိင္ေနေသာ ေယာက္်ားျဖစ္သူကို အနီးရွိ ဇနီး ျဖစ္သူက ပူဆာေနသည္။“ကို..ပုိက္ဆံေလာက္ရဲ႕ သားနဲ႔ ကား၀ယ္စီးရေအာင္ေနာ္”။

ေယာက္်ားျဖစ္သူက စိတ္႐ႈပ္သြားဟန္ျဖင့္ျပန္ေျပာသည္။ “ကားဖုိးက ေလာက္တယ္ဟ၊ ေမာ္ေတာ္ပီကယ္ဖုိး မတတ္ႏုိင္လို႔ စဥ္းစားေနတာ”ဟူ၍ျဖစ္သည္။
မႏၲေလးနန္းေတာ္ႀကီးဆီမွ ေငြထုပ္မ်ားလက္ဆြဲလ်က္ တ႐ုတ္ အမ်ဳိးသားႀကီးတစ္ဦးထြက္လာ သည္။ သူ႔ေနာက္မွာ စစ္သူႀကီး တစ္ဦးက
ေငြထုပ္ထမ္း၍လိုက္ပါလာသည္။ ကာတြန္းကိုသက္ၾကည္က ကာတြန္းပံုကို ယခုလို စာထုိးထားသည္။ “အေနာက္ဘက္ တံခါးက်ဳိးတာ   
ျပင္လုိ႔ရတယ္။ အေရွ႕ဘက္တံခါးက အသျပာေတြမထြက္ဖုိ႔ အေရးႀကီးတယ္”။

ေနာက္ကာတြန္းတစ္ခုက ေတာ့ ကာတြန္းကိုေရႊထူး၏ သံုးကြက္ကာတြန္းျဖစ္သည္။ ပထမတစ္ကြက္တြင္ လူတစ္ဦး ျမစ္ေဘးမွာ ငါးမွ်ားေနသည္။ဒုတိယ တစ္ကြက္တြင္ ငါးတစ္ေကာင္မွ လာ မဟပ္သျဖင့္ စိတ္တုိလာသည္။ တတိယ တစ္ကြက္မွာ ငါးမွ်ားတံ ကိုထမ္းလ်က္ စိတ္ဆုိးမာန္ဆုိးျပန္သြားပံုျဖစ္ၿပီး စကားတစ္ခြန္း ကို ေဒါသတႀကီးေျပာသြားသည္။
“အလကားအေကာင္ေတြ တစ္ ေကာင္မွ ပါးစပ္မဟရဲၾကဘူး... ဟြန္း”ဟူ၍။

ေနာက္ဆံုးကာတြန္းတစ္ခု ကို တင္ျပပါမည္။ ကာတြန္းဆရာ က သူရျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံျခားခရီးသည္တစ္ဦးက ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ဆင္းရဲသားႏွစ္ဦးကိုေျပာသည္။ “တကယ္ဆုိ ခင္ဗ်ားတုိ႔တုိင္းျပည္ က က်ဳပ္တုိ႔တုိင္းျပည္ထက္ ခ်မ္း သာတယ္။ ဒါေပမဲ့..”
ထုိစဥ္ ဆင္းရဲမြဲေတေနသည့္ လူႏွစ္ဦးက စကားျဖတ္ေျပာလုိက္ပံုမွာ “သိတယ္..မေျပာနဲ႔။ ဒီမွာ ေဒါသျဖစ္ေနတာ..ခြီး”ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။       ။
from 7dayNewsJournal

No comments:

Post a Comment