ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အား
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈမွကာကြယ္ရန္ လက္ရွိ လမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ကားရပ္နားထားမႈ
မ်ားေၾကာင့္ ကားလမ္းက်ဥ္းေျမာင္းလာသျဖင့္ ကားပါကင္အတြက္ လမ္းမ်ားအား
တိုးခ်ဲ႕သင့္ေၾကာင့္ မထသ (ဗဟုိ)က အႀကံျပဳေျပာၾကားသည္။
(၄)လမ္းသြား၊ (၆)လမ္းသြား ကားလမ္းမမ်ားတြင္
ကားရပ္နားျခင္းေၾကာင့္ (၂)လမ္းသြား၊ (၃)လမ္းသြား အျဖစ္သို႔
ေျပာင္းလဲေနေၾကာင္း ကိုလည္း သိရွိရသည္။
“ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကုိ
အရင္က အဂၤလိပ္ေတြက ပံုစံခ်ၿပီးေဆာက္သြားခဲ့တာ၊ သူတုိ႔တုန္းက ကားအေရအတြက္၊
လူအေရအတြက္လည္း အဲ့ေလာက္မမ်ားေသးေတာ့ အဆင္ေျပတယ္၊ အခုျဖစ္ေနတဲ့ ယာဥ္ေၾကာ
ပိတ္တဲ့ျပႆနာေတြအတြက္ ပလက္ေဖာင္း ကုိ ေနာက္ဆုတ္မယ္၊
ဘတ္စ္ကားရပ္ရမဲ့ေနရာေတြမွာအတြင္းကုိ တုိးခ်ဲ႕ထားမယ္ဆုိရင္ အဆင္ေျပႏုိင္တယ္။” ဟု မထသ(ဗဟုိ)မွ လုပ္ငန္းစစ္ေဆးေရး ဌာနခြဲမွဴး ဦးသိန္း၀င္းက ေျပာသည္။
လမ္းမ်ားတြင္
လမ္းေဘးတစ္ေလွ်ာက္တုိးခ်ဲ႕သြားလွ်င္ ဓါတ္တုိင္မ်ား၊
ဆက္သြယ္ေရးတုိင္မ်ားအတြက္ ေငြကုန္ေၾကးက် မ်ားႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ လမ္းမ်ားအား
ခ်ဲ႕ထြင္သင့္သည္ေနရာတြင္သာ ခ်ဲ႕သင့္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ႔ျခင္းျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ားမွာ ယခင္ထက္ ပိုမို မ်ားျပားလာျခင္းေတြ႔ေနရၿပီး
၀န္ထမ္းမ်ားအေနျဖင့္ အလုပ္ ေနာက္က်ျခင္း၊ အိမ္ျပန္ေနာက္က်ျခင္းတုိ႔
ျဖစ္ေပၚေနသည္။
“ကားေတြက်ပ္တာကေတာ့ အရမ္းဆုိးတယ္ဗ်၊
ကားၾကပ္လုိ႔လမ္းေျပာင္းျပန္ ေမာင္လာတဲ့ ကားေတြနဲ႕ေတြ႕ရင္ အဲ့နားမွာ
ကားေတြပိတ္ေနေရာ၊ ညေနဆုိ ကြ်န္ေတာ္လွည္းတန္းမွာပုိဆုိးတယ္၊
လမ္းေဘးေစ်းသည္ေတြေကာ စားေနတဲ့လူေတြေကာ၊ လမ္းသြားသြားေနတဲ့လူေတြေကာနဲ႔
ကားေတြ ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ ပိတ္ေနတယ္” ဟု လွည္းတန္းေစ်းအနီးတြင္ေနထုိင္ေသာ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္အရြယ္ လူငယ္တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ထုိကဲ့သုိ႔ ၀န္ထမ္းမ်ာအလုပ္ေနာက္က်ျခင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ေနျခင္းမ်ားအတြက္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ားအား အခ်ိန္တိတိက်က်ျခင့္ ေျပးဆြဲေစျခင္ေၾကာင္းကိုလည္း ဦးသိန္း၀င္းက အၾကံျပဳေျပာထားသည္။
ယခုလက္ရွိ
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ားမွာ မုိးရြာလွ်င္ မုိးယုိျခင္း၊
အခ်ိန္မတိက်မႈမ်ားျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္းကိုလည္း ရထားစီးခရီးသည္မ်ားထံက သိရသည္။
“ကြ်န္ေတာ္
ကားေတြက်ပ္လုိ႔ဆုိၿပီး ၿမိဳ႕ပတ္ရထားနဲ႔ၿမိဳ႕ထဲကုိတစ္ေခါက္သြားတယ္၊
ရထားလည္းေစာင့္လုိက္ရတယ္၊ ရထားေပၚေရာက္ေတာ့လည္း ညစ္ပတ္ေနတာပဲ၊
မုိးကလည္းရြာေနေတာ့ မုိးလည္းယုိေသးတယ္ ေနာက္တစ္ေခါက္ရထား စီးဖုိ႔ဆုိရင္
ေတာ္ေတာ္ေလးစဥ္းစားရမယ္” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ကုိဖုိးသားကေျပာသည္။
From -ျမစ္မခ
No comments:
Post a Comment