Tuesday, October 30, 2012

ဘတ္စ္ကားစီးျပည္သူမ်ား စိတ္ဆင္းရဲ ၊ ကိုယ္ဆင္းရဲ အျဖစ္မ်ား ေျပလည္ေရး

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ရွိ ဘတ္စ္ကားစီး ခရီးသြားျပည္သူလူထုႀကီး ေန႔စဥ္ေတြ႕ႀကံဳ ခံစားေနၾကရသည့္ စိတ္ဆင္းရဲ၊ကိုယ္ဆင္း ရဲဒုကၡမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး သတင္းစာမ်ား၊ ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ ေရးသားသည့္ ေဆာင္း ပါးမ်ား၊ အယ္ဒီတာထံေပးစာမ်ားကို မ ၾကာခဏ ဖတ္႐ႈေလ့လာခဲ့ရပါတယ္။ ႏုိင္ငံ ေတာ္သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္၏ ၂၀၁၂
ခုႏွစ္၊ ေမလ (၁၁)ရက္ မိန္႔ခြန္းတစ္ေနရာ တြင္လည္း ဘတ္စ္ကားက်ပ္တည္းမႈႏွင့္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္လူပင္ ပန္းျဖစ္ရပံုမ်ားကိုပါ ေဖာ္ျပထားေၾကာင္း ဖတ္႐ႈခဲ့ရပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ ခရီးသည္တင္ဘတ္စ္ကားမ်ားေၾကာင့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ပထမ (၆)လတာကာလ အတြင္း ယာဥ္တုိက္မႈ (၁၃၆)မႈရွိၿပီး၊ ေသ ဆံုးသူ (၁၅၂)ဦး၊ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရသူ (၉၆၅)ဦး ရွိေၾကာင္း သတင္းမ်ားအရ သိရပါတယ္။
အထက္ပါ သတင္းမ်ားႏွင့္ ေဆာင္း ပါးမ်ားကို ဖတ္႐ႈၿပီး ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ လည္း ဘတ္စ္ကားစီးခရီးသည္တစ္ဦးအ ေနျဖင့္ ယေန႔ခရီးသြားျပည္သူလူထုႀကီး ေန႔စဥ္ေတြ႕ႀကံဳေနရၾကသည့္ စိတ္ဆင္းရဲ ကုိယ္ဆင္းရဲဘ၀မွ အထုိက္အေလ်ာက္ ေျပလည္ေရးအတြက္ လက္ေတြ႕က်ၿပီး အျမန္ျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္သင့္သည့္အခ်က္ အခ်ိဳ႕ကို တင္ျပလိုပါတယ္။ ယခု ကၽြန္ ေတာ္တင္ျပမည့္ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားမွာ ေငြကုန္ေၾကးက်၊ အေျမာက္အျမား ကုန္ က်ရန္မလိုဘဲ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလိုစိတ္ ႏွင့္ စည္းကမ္းမ်ားကို ေလးစားလိုက္နာ ၾကရန္သာ လိုမည္ဟု ယူဆပါတယ္။ ျပဳ ျပင္ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္မည့္အခ်က္ အမ်ားအျပားရွိသည့္အနက္ ေအာက္ ေဖာ္ျပပါ အခ်က္အခ်ိဳ႕ကို အျမန္ဆံုး ဦး စားေပးျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္သြားသင့္ပါတယ္။
ပထမဦးစားေပးျပဳျပင္ရန္အခ်က္
ဘတ္စ္ကားမ်ားကို သတ္မွတ္ထား သည့္မွတ္တုိင္ေနရာတြင္သာ စနစ္တက် ရပ္ေစရန္။ ဘတ္စ္ကားမ်ားရပ္ရာတြင္ ပလက္ေဖာင္းနဲ႔တစ္ေျပးညီရပ္ၿပီးမွသာ ခရီးသည္မ်ားအဆင္းအတက္ျပဳလုပ္ရန္။ သတ္မွတ္ယာဥ္ရပ္နားေနရာတြင္ ပလက္ ေဖာင္းနဲ႔တစ္ေျပးညီ ရပ္ၿပီးမွသာ ယာဥ္ တံခါးမ်ားကို ဖြင့္ေပးရန္။ ယေန႔ ဘတ္စ္ ကားမ်ား စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ရပ္နားၿပီး ခရီး သည္အတင္ အခ်ျပဳလုပ္ေနမႈမ်ားကို အျမန္ဆံုး ျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္သြားရန္။
ဒုတိယဦးစားေပးျပျပင္ရန္အခ်က္
ဘတ္စ္ကားအဆင္းအတက္တံခါး ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ ယေန႔ ခရီးသြားျပည္သူ မ်ား စိတ္ဆင္းရဲ၊ ကိုယ္ဆင္းရဲ အျဖစ္ရ ဆံုးကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိ တံခါးတစ္ ေပါက္တြင္သာ အဆင္းအတက္ျပဳလုပ္ ေနၾကရ၍ ခရီးသည္မ်ားအျပည့္အက်ပ္ စီးနင္းလိုက္ပါခ်ိန္တြင္ ျပႆနာမ်ိဳးစံုႀကံဳ ေတြ႕ေနၾကရပါတယ္။ ခရီးသည္မ်ား အျပည့္အက်ပ္တင္ႏုိင္ရန္ တံခါးေပါက္ ၏ အေရွ႕ဘက္နဲ႔ အေနာက္ဘက္မ်ားသို႔ တိုးေ၀ွ႕ေနရာယူခုိင္းျခင္း၊ စပါယ္ယာ အခ်ိဳ႕က ေအာ္ေငါက္တြန္းထိုးေနရာယူ ခုိင္းျခင္း၊ (မိမိကုိယ္တုိင္ကိုယ္ေတြ႕ခံရ ေပါင္းမ်ားပါၿပီ)။ ဆင္းရမည့္ မွတ္တုိင္ မေရာက္မီ တံခါး၀သို႔ ႀကိဳတင္လာ ေရာက္ခုိင္းျခင္း။ အစရွိေသာ ဒုကၡအ၀၀ ကို ခရီးသည္မ်ားေန႔စဥ္ ေတြ႕ႀကံဳေနၾက ပါတယ္။ ထိုဒုကၡမ်ားမွ လြတ္ေျမာက္ရန္ ကားေနာက္ပိုင္းတြင္ ေနာက္ထပ္တံခါး (၁)ေပါက္ထားေပးျခင္းအားျဖင့္ ခရီး သည္မ်ား အျပည့္အက်ပ္စီးနင္းလုိက္ပါ  ၾကေစကာမူ အခ်ိန္တိုအတြင္း သက္ ေသာင့္သက္သာ အဆင္းအတက္ျပဳလုပ္ ႏုိင္မည္ျဖစ္ပါတယ္။ ဘတ္စ္ကားမ်ား တြင္ ယာဥ္အကူ(၂)ေယာက္ထားၿပီးျဖစ္ ၍ ယာဥ္စီးခေကာက္ခံေရးတြင္လည္း အခက္အခဲမရွိႏုိင္ဟု ယူဆပါတယ္။
တတိယဦးစားေပးျပဳျပင္ရန္အခ်က္
ဘတ္စ္ကားရပ္နားရန္ သတ္မွတ္ ထားသည့္ေနရာတြင္ အျခားမည္သည့္ ယာဥ္မွ် ရပ္နားခြင့္မျပဳရန္။
စတုတၳဦးစားေပးျပဳျပင္ရန္အခ်က္
ဘတ္စ္ကားရပ္ရန္ သတ္မွတ္ထား သည့္ ေနရာတြင္ လမ္းအေပါက္အၿပဲ မ်ား၊ ခ်ိဳင့္ခြက္မ်ားမရွိေစရန္အတြက္ ဦးစားေပးျပဳျပင္သြားရန္။
အထက္တြင္ကၽြန္ေတာ္တင္ျပထား ေသာ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားကို လက္ေတြ႕ျပဳ ျပင္ေဆာင္ရြက္သြားႏိုင္ပါက ယေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ဘတ္စ္ကားေလာက အတြင္း စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ပရမ္းပတာျဖစ္ေန မႈ အေျခအေနမ်ား၊ ယာဥ္တုိက္မႈမ်ား၊ လူေသဆံုးမႈမ်ား၊ ထိခိုက္အနာတရျဖစ္မႈ မ်ား၊ ဘတ္စ္ကားစီးခရီးသည္မ်ား ေန႔ စဥ္ႀကံဳေတြ႕ေနသည့္ စိတ္ဆင္းရဲကိုယ္ ဆင္းရဲအျဖစ္ဆုိးမ်ားမွ အထုိက္အေလ်ာက္ ေက်ာ္လႊားသြားႏိုင္မယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။
ဘတ္စ္ကားေလာက ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲေရးေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အဓိကအား ျဖင့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၊ စပယ္ယာမ်ား၊ ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းသူမ်ား အျခား လမ္းအသံုးျပဳသူမ်ားပါ အသိနဲ႔ယွဥ္ၿပီး စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းလုိက္နာရန္ လုိမည္ ဟု ယူဆပါတယ္။ သတ္မွတ္ထားသည့္ စည္းကမ္းမ်ားျဖစ္သည့္ ဘတ္စ္ကားမွတ္ တုိင္တြင္သာ စနစ္တက်တန္းစီရပ္နားၿပီး ခရီးသည္မ်ားအဆင္းအတက္ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ခရီးသည္မ်ားအေပၚ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ စြာ ဆက္ဆံျခင္း၊ ယာဥ္စည္းကမ္းအ တုိင္းေမာင္းႏွင္ျခင္းအစရွိေသာ လိုအပ္ သည့္ စည္းကမ္းမ်ားကို ညိႇႏႈိင္းေရးဆြဲ သတ္မွတ္ေပးသင့္ပါတယ္။ စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းလုိက္နာေရးအတြက္ ယာဥ္ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးရဲမ်ား၊ ႀကီးၾကပ္ ေရး၀န္ထမ္းမ်ား၊ ခရီးသည္မ်ား ကိုယ္ တုိင္ကပါ ၀ုိင္း၀န္းၾကပ္မတ္ေပးရန္လို မည္ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိအေျခအေန မ်ားတြင္ ဘတ္စ္ကားစီးခရီးသည္မ်ား ကိုယ္တိုင္က ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၊ စပယ္ ယာမ်ား စည္းကမ္္းခ်ိဳးေဖာက္လုပ္ေဆာင္ ေနမႈမ်ား၊ ႐ိုင္း႐ိုင္းျပျပေျပာဆိုဆက္ဆံေန မႈမ်ားကို ဥပကၡာျပဳၿပီး မိမိတို႔ႏွင့္ မဆုိင္ သလို ေခါင္းငုံ႔ၿပီး ၿငိမ္ခံေနၾကပါတယ္။ ယခုအခ်ိန္အခါတြင္ ထိုကဲ့သို႔ ကုိယ္ႏွင့္ မဆုိင္သလို ဥပကၡာျပဳမႈမ်ား မရွိသင့္ ေတာ့ပါ။ စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ ပထမအႀကိမ္ သတိေပး ျခင္း၊ ဒုတိယအႀကိမ္ထိထိေရာက္ေရာက္ ဒဏ္ေငြ႐ိုက္ျခင္း၊ တတိယအႀကိမ္ အ လုပ္လုပ္ခြင့္ လက္မွတ္ျပန္သိမ္းၿပီးဘတ္စ္ ကားေလာကမွ အၿပီးအပုိင္ထုတ္ပယ္ သြားသင့္ပါတယ္။
ယခု ကၽြန္ေတာ္တင္ျပသည့္အခ်က္ မ်ားကို ေဆာင္ရြက္သြားရန္အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ဟု ယူဆပါတယ္။ ထူးထူးျခားျခား ေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားလည္း ရွိမည္မဟုတ္ ပါ။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ အဓိက လိုအပ္ခ်က္မွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလိုစိတ္နဲ႔ စည္းကမ္းလုိက္နာလိုစိတ္မ်ားသာအေရး ႀကီးပါတယ္။
ထို႔ေၾကာင့္ ယေန႔ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ဘတ္စ္ကားေလာက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္စရာ အမ်ား အျပားရွိသည့္အနက္ အထက္တြင္ ကၽြန္ ေတာ္တင္ျပထားသည့္ အခ်က္အခ်ိဳ႕ကို အျမန္ဆံုးျပဳျပင္ ေဆာင္ရြက္သြားႏိုင္မည္ ဆုိပါက ခရီးသြားျပည္သူမ်ားေန႔စဥ္နဲ႔ အမွ် ေတြ႕ႀကံဳခံစားေနရသည့္စိတ္ဆင္းရဲ ကိုယ္ဆင္းရဲဘ၀မွ ေျပလည္သြားႏုိင္ မည္ဟု ယူဆပါတယ္။

ေစာခ်စ္စိန္ (အင္းစိန္)
From-HotNewsJournal

No comments:

Post a Comment