အတည္ျပဳၿပီး ဥပေဒၾကမ္းအေပၚ သမၼတက မွတ္ခ်က္ျပဳျခင္းအား လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္အခ်ိဳ႕ ေ၀ဖန္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ အတည္ျပဳၿပီးေသာ ဥပေဒၾကမ္းတစ္ခုအား ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတက
သ၀ဏ္လႊာ ေပးပို႔မွတ္ခ်က္ျပဳျခင္းသည္ ဥပေဒျပဳျခင္းမ႑ိဳင္အား
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ေနာက္တြင္ ထားလိုေသာ သေဘာေဆာင္ေနေၾကာင္း
လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္အခ်ိဳ႕က သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ အတည္ျပဳေပးပို႔လာေသာ
ဥပေဒၾကမ္းကို ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတက ၁၄ ရက္အတြင္း သေဘာထားမွတ္ခ်က္မ်ားေပး၍
ျပည္ေထာင္စုလြႊတ္ေတာ္သုိ႔ ျပန္လည္ေပးပို႔ႏုိင္ၿပီး ထုိသို႔ေပးပို႔ခဲ့သည့္
ဥပေဒၾကမ္းအား ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ထပ္မံအတည္ျပဳလုိက္လွ်င္
ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတအေနျဖင့္ မွတ္ခ်က္ေပးခြင့္မရွိဘဲ လက္မွတ္ေရးထိုး
ထုတ္ျပန္ရန္သာရွိေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အခ်ိဳ႕ကဆုိသည္။
“လႊတ္ေတာ္အဖြဲ႕အစည္းေတြကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕ေတြနဲ႔ တန္းတူရည္တူ
မထားခ်င္တာဟာ ဥပေဒျပဳေရးနဲ႔ တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္ေတြကို
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ရဲ႕ ေနာက္မွာပဲ ထားခ်င္တယ္ဆိုတဲ့သေဘာ ျဖစ္ေနတယ္။
အရင္အစိုးရရဲ႕ အက်င့္အတုိင္းပဲ လုပ္ခ်င္တဲ့ပံုေပါက္ေနတယ္”ဟု
အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာေအးေမာင္ကေျပာသည္။
၂၀၁၂
ခုႏွစ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍
ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတမွတ္ခ်က္ႏွင့္ ေပးပို႔လာေသာ ဥပေဒၾကမ္းမ်ားအား
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ ထပ္မံအတည္ျပဳခဲ့သည့္ ကိစၥရပ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ သမၼတက
သ၀ဏ္လႊာေပးပို႔ မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့ျခင္းအေပၚ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အခ်ိဳ႕က
ေ၀ဖန္ခဲ့ၾကၿပီး အတည္ျပဳၿပီး ဥပေဒၾကမ္းတစ္ခုအား ယခုကဲ့သို႔ သ၀ဏ္လႊာေပးပို႔
မွတ္ခ်က္ျပဳျခင္းသည္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ျဖစ္သည္။
“ႏုိင္ငံပုိင္သတင္းစာေတြကေန သမၼတရဲ႕သေဘာထားကို ဒီလုိထုတ္ျပန္တာဟာ
သတင္းစာကေန ျပည္သူကို စည္း႐ံုးတဲ့သေဘာ ျဖစ္ေနတယ္။ သမၼတဟာ
ျပန္ကန္႔ကြက္ခြင့္မရွိတာကို ဒီလုိသ၀ဏ္လႊာျပန္ပို႔တာဟာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးက
ဥပေဒျပဳေရးကို တစ္နည္းအားျဖင့္ လႊတ္ေတာ္ကို စိန္ေခၚတာပဲ”ဟု
အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္၊ ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ မူလအခြင့္အေရး၊ ဒီမုိကေရစီအေရးႏွင့္
လူ႔အခြင့္အေရးဆုိင္ရာေကာ္မတီဥကၠ႒ ေဒါက္တာေအးေမာင္ကေျပာသည္။
“ဥပေဒအရ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွာ အတည္ျပဳၿပီးသားဥပေဒကို သမၼတက
မွတ္ခ်က္ေပးၿပီး ျပန္ပို႔ခြင့္မရိွဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဒီအတိုင္းပဲ
အတည္ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ လႊတ္ေတာ္အေနနဲ႔ကေတာ့ ဘာမွဆက္လုပ္စရာ မလိုေတာ့ဘူး”ဟု
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးရဲထြန္းကေျပာသည္။
ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတအေနျဖင့္ ဤဥပေဒၾကမ္းမ်ားအား သေဘာတူသည္ျဖစ္ေစ၊ မတူသည္ျဖစ္ေစ
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ သမၼတထံေပးပို႔ၿပီး ခုနစ္ရက္အတြင္း ဥပေဒအျဖစ္
အတည္ျဖစ္လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အခ်ိဳ႕ကေျပာသည္။
“ဒီဥပေဒကို ကၽြန္မတုိ႔ လႊတ္ေတာ္ကေတာ့ အတည္ျပဳၿပီးပါၿပီ။ ဥပေဒရဲ႕
သေဘာတရားအရေတာ့ ျပင္ဆင္စရာမရွိပါဘူး။ သမၼတက လက္မွတ္မထိုးလည္း
ခုနစ္ရက္အတြင္း အတည္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္”ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္
ေဒၚနန္း၀ါႏုကေျပာသည္။
ယခု ဥပေဒၾကမ္းႏွစ္ခုကုိ
သက္ဆုိင္ရာလႊတ္ေတာ္မ်ားမွ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတထံ ေပးပို႔ခဲ့ေသာ္လည္း သမၼတမွ
သေဘာထားမွတ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ အခ်က္ဆယ္ခ်က္ကုိ ျပန္လည္ေပးပို႔လာသျဖင့္
လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားက အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကိုလက္ခံၿပီး က်န္ရွစ္ခ်က္ကို
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ျဖင့္သာ ထားရွိရန္
ဆံုးျဖတ္ခဲ့ျခင္းကိစၥမွာ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ရန္ လုိအပ္မည္မဟုတ္ဟု
ထင္ျမင္ယူဆေၾကာင္း ဦးရဲထြန္းကေျပာသည္။
“သမၼတရဲ႕
အခ်ိဳ႕အယူအဆေတြကုိ လက္မခံပါဘူး။ ဒီဥပေဒေတြဟာ လႊတ္ေတာ္ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီနဲ႔
တုိင္ပင္ၿပီး တစ္ပိုဒ္ခ်င္းစိစစ္ထားတဲ့ ဥပေဒေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
လႊတ္ေတာ္ကဆံုးျဖတ္ၿပီးသား ကိစၥရပ္တစ္ခုကို ဒီလုိထုတ္ျပန္ေၾကညာတယ္ဆုိေတာ့
ဘယ္လုိသေဘာလဲဆုိတာ မစဥ္းစားတတ္ေတာ့ဘူး”ဟု အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဦးအုန္းႀကိဳင္ကေျပာသည္။
အဆုိပါ
ဥပေဒၾကမ္းမ်ားအား ယခုႏွစ္ မတ္လ ၂၃ ရက္တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတထံ ေပးပို႔ခဲ့ရာ
အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၁၀၆(က)အရ သမၼတ၏ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ျဖင့္ မတ္ ၃၀ ရက္တြင္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ ျပန္လည္ေပးပို႔ခဲ့သည့္အျပင္ လႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာ
ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္မ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ သတ္မွတ္သည့္ကိစၥရပ္အား
အေျခခံဥပေဒခံု႐ံုးသို႔ တင္ျပအဆံုးအျဖတ္ယူျခင္းကို ျပဳလုပ္ခဲ့သျဖင့္
ခံု႐ံုးမွ လႊတ္ေတာ္မ်ား၏ စြပ္စြဲျပစ္တင္ခံရၿပီး
ခံု႐ံုးဥကၠ႒ႏွင့္အဖြဲ႕၀င္မ်ား ႏုတ္ထြက္သြားခဲ့ရသည္။
ယခု
က်င္းပၿပီးစီးခဲ့သည့္ ပၪၥမအႀကိမ္ ပံုမွန္လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းမ်ားတြင္ သမၼတ၏
သေဘာထားမွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ျပန္လည္ေပးပို႔လာေသာ ဥပေဒၾကမ္းမ်ားအား
အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီး မွတ္ခ်က္ဆယ္ခုအနက္ ႏွစ္ခုအား
သေဘာတူၿပီး က်န္ရွစ္ခုအား လႊတ္ေတာ္မ်ား၏ မူလဆံုးျဖတ္ခ်က္အတုိင္း
ထားရွိအတည္ျပဳခဲ့ကာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကလည္း အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္၏
သေဘာထားအတုိင္း အတည္ျပဳခဲ့သျဖင့္ ဥပေဒအရ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ
အတည္ျပဳသည့္အတုိင္း ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ယခုလ ၁၈ ရက္တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ
လက္မွတ္ေရးထုိးရန္ ေပးပို႔ခဲ့သည္။
အဆုိပါ ေပးပို႔ခဲ့သည့္
ဥပေဒမ်ားအေပၚ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတမွ ယခုလ ၂၄ ရက္စြဲျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္
နာယကထံသို႔ သ၀ဏ္လႊာေပးပို႔ခဲ့ၿပီး ဥပေဒပါျပ႒ာန္းခ်က္အခ်ိဳ႕သည္
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္ ညီၫြတ္ရန္ လိုအပ္သကဲ့သို႔
အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းမႈျပဳရန္ဟူသည့္ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ႏွင့္
ညီၫြတ္ရန္လိုေၾကာင္း သ၀ဏ္လႊာတြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပခဲ့သည္။
အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၁၀၆ (ခ)ႏွင့္ (ဂ)တို႔တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၏
သေဘာထားမွတ္ခ်က္ႏွင့္အညီ ျပင္ဆင္ထားေသာ ဥပေဒၾကမ္း (သို႔မဟုတ္)
သမၼတ၏မွတ္ခ်က္ကို လက္မခံဘဲ မူလအတိုင္း အတည္ျပဳေသာ ဥပေဒၾကမ္းအား
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖင့္ ျပန္လည္ေပးပို႔လာသည့္အခါ သမၼတသည္
ဥပေဒၾကမ္း ျပန္လည္ရရွိသည့္ေန႔၏ ေနာက္တစ္ေန႔မွ ခုနစ္ရက္အတြင္း
လက္မွတ္ေရးထိုး၍ ဥပေဒအျဖစ္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာရမည္၊
လက္မွတ္ေရးထိုးျခင္းမျပဳလွ်င္ သတ္မွတ္ကာလ ျပည့္ေျမာက္သည့္ေန႔တြင္
ဥပေဒၾကမ္းသည္ သမၼတလက္မွတ္ေရးထိုးခ်က္ကို ရရွိၿပီးသကဲ့သို႔ ဥပေဒျဖစ္လာရမည္ဟု
ျပ႒ာန္းထားသည္။
from-7DayNewsjournal
No comments:
Post a Comment