Sunday, December 23, 2012

ၿမိဳ႕ပတ္ရထားစီးနင္း၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေလ့လာလည္ပတ္ေသာ ႏုိင္ငံျခားသားခရီးသည္ ပိုမိုမ်ားျပားလာ

Photo: ၿမိဳ႕ပတ္ရထားစီးနင္း၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေလ့လာလည္ပတ္ေသာ
ႏုိင္ငံျခားသားခရီးသည္ ပိုမိုမ်ားျပားလာ  
Sunday, 23 December 2012

ၿမဳိ႕ပတ္ရထားစီးနင္း၍ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္းေလ့လာလည္ပတ္ေသာ
ႏုိင္ငံျခားသားခရီးသည္မ်ား ယခင္ထက္ ပုိမုိမ်ားျပားလာေၾကာင္း
ျမန္မာ့မီးရထား ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးမွရရွိေသာ စာရင္းမ်ားအရ သိရွိရသည္။

၂၀၁၂ ခုႏွစ္ မတ္လ၌  ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးႏွင့္ ၿမဳိ႕ပတ္ဆင္ေျခဖုံး
ဘူတာမ်ား၌ ႏုိင္ငံျခားသားခရီးသည္ ၁၈၃၄ ဦးရွိခဲ့ၿပီး ဧၿပီလတြင္ ၁၁၅၅ ဦး၊ ေမလတြင္ ၈၈၁ ဦး၊ ဇြန္လတြင္ ၈၆၇ ဦး၊ ဇူလိုင္လတြင္ ၁၄၈၆ ဦး၊  ၾသဂုတ္လတြင္ ၁၈၅၉ ဦး၊ စက္တင္ဘာလ၌ ၁၅၈၃ ဦး၊
ေအာက္တုိဘာလတြင္ ၂၅၇၄ ဦး၊ ႏုိ၀င္ဘာလတြင္ ၂၆၅၁ ဦးရွိခဲ့သည္။

ၿမဳိ႕ပတ္ရထားမ်ား၌ ႏုိင္ငံျခားသားခရီးသည္စီးနင္းမႈ မ်ားျပားလာ၍ ယခုႏွစ္ဧၿပီလမွ ေအာက္တုိဘာလအထိ FEC/ေဒၚလာ ၁၀၀,၆၁၈ ကုိ ျမန္မာ့မီးရထား၏ ၀င္ေငြအျဖစ္ ရရွိခဲ့သည္။

“ႏုိင္ငံျခားသား ခရီးသည္က ၿမဳိ႕ပတ္မွာသာမကဘဲ အေ၀းေျပး
ရထားေတြမွာပါ သိသိသာသာ မ်ားလာတယ္။ အရင္က တစ္ေန႔ကုိ အေယာက္ ၃၀ ေလာက္ပဲရွိတာ။ အခုဆုိ အနည္းဆုံး ၅၀ ကေန အမ်ားဆုံး ၇၀ အထိ တုိးလာတယ္။ အဖြဲ႕လုိက္လာတာ ရွိသလုိ တစ္ေယာက္တည္း
လာတာမ်ဳိးလည္း ရွိတယ္” ဟု ရန္ကုန္ဘူတာႀကီး ၿမဳိ႕ပတ္ရထား လက္မွတ္ေရာင္းဌာနမွ ဦးခင္ေမာင္ေဌးက ေျပာပါသည္။

ထုိ႔ျပင္ ၿမိဳ႕ျပအဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး ပထမဦးစားေပး စီမံကိန္းအရ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလမွစ၍ ၿမိဳ႕ပတ္ဘူတာ ၃၈ ခုအနက္ ၃၃ ခုတုိ႔တြင္
ေဆးသုတ္ျခင္း၊ ကုိယ္ထည္ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ဖုိက္ဘာခုံမ်ား လဲလွယ္တပ္ဆင္ျခင္း၊ အမႈိက္ပုံးထားရွိျခင္းႏွင့္ လမ္းပုိင္းမ်ားတြင္ ကြန္ကရစ္ဇလီဖားတုံးခင္းျခင္းတုိ႔အျပင္ ရထားသံလမ္းေဘး၌ ပလက္ေဖာင္းမ်ားထားရွိျခင္းတုိ႔ကုိ ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း ရန္ကုန္ဘူတာႀကီး ဒုမန္ေနဂ်ာ၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရွိရသည္။

ၿမဳိ႕ပတ္ရထားမ်ားကုိ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးမွ တစ္ရက္လွ်င္ တြဲဆုိင္း၂၁ ဆုိင္း၊ ခရီးစဥ္ ၂၀၀ ႏႈန္းျဖင့္ ေန႔စဥ္ေျပးဆြဲေပးလ်က္ရွိၿပီး လက္မွတ္ႏႈန္းထား
မ်ားကုိ ျပည္တြင္းခရီးသည္ တစ္ဦးလွ်င္ က်ပ္ ၁၀၀၊ ႏုိင္ငံျခားသား ခရီးသည္တစ္ဦးလွ်င္ တစ္ေဒၚလာျဖင့္ ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ထားသည္။

“ၿမဳိ႕ပတ္ရထားကုိ စိတ္၀င္စားလုိ႔ လာစီးတာပါ။ ၿမဳိ႕ပတ္ရထားက ဧည့္လမ္းညႊန္စာအုပ္ထဲမွာလည္း ပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ပတ္၀န္းက်င္မွာရွိတဲ့ ႐ႈခင္းေတြကုိလည္း ျမင္ရတယ္။ ရထားကုိေတာ့ အခ်ိန္မွန္ေျပးဆြဲေပးဖုိ႔ လုိပါတယ္” ဟုကေနဒါႏုိင္ငံသူ ခရီးသည္တစ္ဦးက ေျပာပါသည္။ အေမရိကန္ႏုိင္ငံသား Josh ကလည္း “ရထားတြဲေတြမွာ ပုိေကာင္းတဲ့ ထုိင္ခုံေတြတပ္ဆင္ေပးထားရင္ ေကာင္းမယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ေတြအတြက္ သီးသန္႔ရထားတြဲေတြ ထားရွိေပးမယ္ဆုိရင္ ပုိအဆင္ေျပမယ္” ဟု ေျပာၾကားသည္။  

Eleven Media Groupၿမဳိ႕ပတ္ရထားစီးနင္း၍ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္း ေလ့လာလည္ပတ္ေသာ ႏုိင္ ငံ ျခား သားခရီးသည္မ်ား ယခင္ထက္ ပုိမုိမ်ားျပားလာေၾကာင္း  ျမန္မာ့ မီးရထား ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးမွရရွိေသာ စာရင္းမ်ားအရ သိရွိရသည္။

၂၀၁၂ ခုႏွစ္ မတ္လ၌ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးႏွင့္ ၿမဳိ႕ပတ္ဆင္ေျခဖုံး ဘူတာမ်ား၌ ႏုိင္ငံျခားသားခရီးသည္ ၁၈၃၄ ဦးရွိခဲ့ၿပီး ဧၿပီလတြင္ ၁၁၅၅ ဦး၊ ေမလတြင္ ၈၈၁ ဦး၊ ဇြန္လတြင္ ၈၆၇ ဦး၊ ဇူလိုင္လတြင္ ၁၄၈၆ ဦး၊ ၾသဂုတ္လတြင္ ၁၈၅၉ ဦး၊ စက္တင္ဘာလ၌ ၁၅၈၃ ဦး၊ ေအာက္တုိဘာ လတြင္ ၂၅၇၄ ဦး၊ ႏုိ၀င္ဘာလတြင္ ၂၆၅၁ ဦးရွိခဲ့သည္။

ၿမဳိ႕ပတ္ရထားမ်ား၌ ႏုိင္ငံျခားသားခရီးသည္စီးနင္းမႈ မ်ားျပားလာ၍ ယခုႏွစ္ဧၿပီလမွ ေအာက္တုိဘာလအထိ FEC/ေဒၚလာ ၁၀၀,၆၁၈ ကုိ ျမန္မာ့မီးရထား၏ ၀င္ေငြအျဖစ္ ရရွိခဲ့သည္။

“ႏုိင္ငံျခားသား ခရီးသည္က ၿမဳိ႕ပတ္မွာသာမကဘဲ အေ၀းေျပးရထားေတြမွာပါ သိသိသာသာ မ်ားလာ တယ္။ အရင္က တစ္ေန႔ကုိ အေယာက္ ၃၀ ေလာက္ပဲရွိတာ။ အခုဆုိ အနည္းဆုံး ၅၀ ကေန အမ်ားဆုံး ၇၀ အထိ တုိးလာတယ္။ အဖြဲ႕လုိက္လာတာ ရွိသလုိ တစ္ေယာက္တည္း လာတာမ်ဳိးလည္း ရွိတယ္” ဟု ရန္ကုန္ဘူတာႀကီး ၿမဳိ႕ပတ္ရထား လက္မွတ္ေရာင္းဌာနမွ ဦးခင္ေမာင္ေဌးက ေျပာပါသည္။

ထုိ႔ျပင္ ၿမိဳ႕ျပအဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး ပထမဦးစားေပး စီမံကိန္းအရ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလမွစ၍ ၿမိဳ႕ပတ္ဘူတာ ၃၈ ခုအနက္ ၃၃ ခုတုိ႔တြင္ ေဆးသုတ္ျခင္း၊ ကုိယ္ထည္ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ဖုိက္ဘာခုံမ်ား လဲလွယ္တပ္ဆင္ျခင္း၊ အမႈိက္ပုံးထားရွိျခင္းႏွင့္ လမ္းပုိင္းမ်ားတြင္ ကြန္ကရစ္ဇလီဖားတုံးခင္းျခင္းတုိ႔အျပင္ ရထားသံလမ္းေဘး၌ ပလက္ေဖာင္းမ်ားထားရွိျခင္းတုိ႔ကုိ ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း ရန္ကုန္ဘူတာႀကီး ဒုမန္ေနဂ်ာ ၏ ေျပာၾကား ခ်က္အရ သိရွိရသည္။

ၿမဳိ႕ပတ္ရထားမ်ားကုိ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးမွ တစ္ရက္လွ်င္တြဲဆုိင္း၂၁ ဆုိင္း၊ ခရီးစဥ္ ၂၀၀ ႏႈန္း   ျဖင့္ ေန႔စဥ္ေျပးဆြဲေပးလ်က္ရွိၿပီး လက္မွတ္ႏႈန္းထားမ်ားကုိ ျပည္တြင္းခရီးသည္ တစ္ဦးလွ်င္ က်ပ္ ၁၀၀၊ ႏုိင္ငံျခားသား ခရီးသည္တစ္ဦးလွ်င္ တစ္ေဒၚလာျဖင့္ ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ထားသည္။

“ၿမဳိ႕ပတ္ရထားကုိ စိတ္၀င္စားလုိ႔ လာစီးတာပါ။ ၿမဳိ႕ပတ္ရထားက ဧည့္လမ္းညႊန္စာအုပ္ထဲမွာလည္း ပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ပတ္၀န္းက်င္မွာရွိတဲ့ ႐ႈခင္းေတြကုိလည္း ျမင္ရတယ္။ ရထားကုိေတာ့ အခ်ိန္မွန္ေျပးဆြဲေပးဖုိ႔ လုိပါတယ္” ဟုကေနဒါႏုိင္ငံသူ ခရီးသည္တစ္ဦးက ေျပာပါသည္။ အေမရိကန္ႏုိင္ငံသား Josh ကလည္း “ရထားတြဲေတြမွာ ပုိေကာင္းတဲ့ ထုိင္ခုံေတြ တပ္ဆင္ေပးထားရင္ ေကာင္းမယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ေတြအတြက္ သီးသန္႔ရထားတြဲေတြ ထားရွိေပးမယ္ဆုိရင္ ပုိအဆင္ေျပမယ္” ဟု ေျပာၾကားသည္။

From : Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment