ကမၻာ့ေပၚတြင္ ကိုးကြယ္သည့္ ဘာသာၾကီးအသီးသီးကို အကာႏွင့္ အႏွစ္ဆိုျပီး ၂
ပိုင္းခြဲၾကည့္မိသည္။ ဘာ သာတရား အေဆာက္အဦမ်ား၊ ကိုးကြယ္သူမ်ား၊
ကိုးကြယ္သူမ်ား၏ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ပံုမ်ားကို အကာပိုင္းဟု သတ္ မွတ္ျပီး
အႏွစ္ပိုင္းတြင္ေတာ့ ဘာသာတရား၏ အဆံုးအမၾသ၀ါဒ၊ က်င့္ၾကံပံုမ်ားကို
သတ္မွတ္ႏိုင္ သည္။
အကာအေနျဖင့္ ၾကည့္ပါက ဗုဒဘာသာႏိုင္ငံမ်ားတြင္ လူအမ်ား၏ တစ္ဦးခ်င္းစီအလိုက္ သဒၵါတရား၊ ကိုး ကြယ္ ဆည္းကပ္ပံုမ်ားသည္ ျမင္သူအေပါင္းကို ႏွစ္လိုၾကည္ညိဳဖြယ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အဖြဲ႕အစုလိုက္ ေပါင္း စု လုပ္ ေဆာင္မႈမ်ားတြင္ေတာ့အျခားဘာသာမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ အားနည္းေနသည့္ အသြင္ေဆာင္သည္။
ဘာသာတရား၏ အႏွစ္သာရ အရဆိုလွ်င္ ျခိဳးျခံေျခြတာျခင္း၊ တပ္မက္မႈတဏွာကို ပယ္ဖ်က္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ဗုဒ၏အဆံုးအမတရားေတာ္မ်ားကို ဆက္လက္ျဖန္႔ျဖူးသည့္ သံဃာေတာ္မ်ား၏ ၀တ္ဆင္သည့္ သဃၤန္း သည္ ႏြမ္းပါးသည့္ အသြင္ေဆာင္သည္။ ဖိနပ္မပါ၊ မိုးမကာသည့္ ေနထိုင္က်င့္ၾကံမႈမ်ားႏွင့္ ေတာရေဆာက္ တည္ကာ တရားအားထုတ္သည္။ ေတာေက်ာင္းေဆာင္ တစ္ကိုယ္စာတြင္ ေနထုိင္ကာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္ၾကံၾကသည္။ ထိုဆရာေတာ္သံဃာမ်ားကိုၾကည့္၍ ဘာသာ၀င္တို႔ ႏွစ္လို ၾကည္ညိုၾကသည္။
ဗုဒၵဘာသာသည္ကိုးကြယ္ရန္ လြယ္ကူသည္ က်င့္ၾကံရန္ ခက္ခဲသည္။ ဤတြင္ ကန္ေတာ့ျခင္းမွ အစျပဳလို သည္။ ဗုဒဘာသာတို႔တြင္ ကန္ေတာ့ျခင္းအတြက္ ထိျခင္း ၅ ပါးကဲ့သို႔ အတိအက် ျပဌန္းမႈရွိေသာ္လည္း ယေန႔ အခါတြင္ေတာ့ မတ္တပ္လည္း ကန္ေတာ့ႏိုင္သည္။ ပဆစ္တုပ္လည္း ကန္ေတာ့ႏိုင္သည္။ တရားပြဲ တစ္ခု တြင္ ကန္ေတာ့ ဆိုသည့္ အခ်ိန္၌ ညီညာမႈသည္ မရွိသည္ကိုလည္း ျမင္ခဲ့ရသည္။ ကန္ေတာ့ခ်ိဳး တစ္ခုျပီးတိုင္း ကန္ေတာ့ၾကသူ ရွိသည္။ မကန္ေတာ့ ၾကသူမ်ားလည္း ရွိသည္။ ဆရာေတာ္ မွ ကန္ေတာ့ ဆိုသည့္ အခ်ိန္တြင္လည္း နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ကန္ေတာ့ၾကသည္လည္း ရွိသည္။ တရားပြဲ တစ္ခု၌ ဘယ္အခ်ိန္တြင္ ကန္ေတာ့ရမည္ ဆိုသည္ကို မသိသူမ်ားလာျခင္းေပလားဟု ေတြးမိသည္။
အေနာက္တိုင္း ရုပ္ရွင္မ်ားကို ၾကည့္မိသည့္ အခါတြင္ေတာ့ ရိုက္ကူးသူ ဒါရိုက္တာမ်ားသည္ အျခားဘာသာ ၀င္မ်ားသည့္ ပတ္သက္သည္မ်ားကို ရိုက္ကူးသည့္အခါ အထူးသတိထားၾကသည္ကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။ ဘာသာတရားတိုင္းတြင္ရွိသည့္ ယံုၾကည္မႈအေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပႏိုင္စြမ္းရွိၾကသည္။ လူတိုင္းကိုယ္ကိုးကြယ္ သည့္ ဘာသာကို အၾကြင္းမဲ့ယံုၾကည္လက္ခံၾကေၾကာင္း သိသာေစသည္။ ဂႏၵီအေၾကာင္း ေရးထားသည့္ စာအုပ္တစ္အုပ္တြင္မူ အိႏၵိယ၌ ဟိႏၵဴ-မြတ္ဆလင္ အဓိကရုဏ္းျဖစ္စဥ္က သားနဲ႔သမီး အသတ္ခံရသည့္ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္တစ္ဦးကဂႏၵီအားထုိအေၾကာင္း ေဒါသႏွင့္လာေျပာစဥ္တြင္ ဂႏၵီၾကီးမွသည္းခံဖို႔ ေျပာ ခဲ့ေၾကာင္း ေရးသားထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ အျခား တစ္ဖက္တြင္လည္း ဘုရားသခင္က ကၽြန္ေတာ္ တို႔အတြက္ အရာရာကို ဖန္ဆင္းသည္ ဆိုေသာ အယူအဆကို ယံုၾကည္လက္ခံသူမ်ားလည္း ရွိသည္။
ဘာသာတရား အခ်ိဳ႔၏ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ လူသတ္စစ္ပြဲမ်ားတြင္ အခန္းက႑ တစ္ရပ္မွ ပါ၀င္ ခဲ့ၾကဖူးသည့္ သာဓကမ်ား ရွိသည္။ ထိုအျပဳအမူမ်ားအတြက္ ကင္းလြတ္မႈမ်ားလည္း ရွိသည္။ ဗုဒၵဘာ သာတြင္မူ ထိုအျပဳအမူအတြက္ အားေပးျခင္းမရွိ။ အၾကမ္းဖက္မႈသည္ ဗုဒဘာသာ၏ အကာလည္း မဟုတ္၊ အႏွစ္လည္း မဟုတ္ေပ။
ယေန႔ ၉၆၉ ဆိုသည္မွာ ဗုဒဘာသာ၏ တစ္ေခတ္ေျပာင္းလဲလာေသာ အကာပင္ ျဖစ္သည္။ ရည္ရြယ္ခ် က္ တြင္ မည္သည့္ အၾကမ္းဖက္မႈမွ ပါ၀င္ျခင္း မရွိ။ ၉၆၉ ကဲ့သို႔ေသာ အယူအဆကို ဘာသာတရား အသီးသီး တြင္ ေရွး ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာထဲက က်င့္သံုးခဲ့ၾကသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဗုဒဘာသာ၀င္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား ကလည္း ၉၆၉ ကဲ့သို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ ဆန္သည့္ ၾကိဳးပမ္း အားထုတ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကဖူးသည္။
နိဂံုးဆိုရပါလွ်င္ ၉၆၉ ဆိုသည္ကား အႏွစ္သာရ ေကာင္းမြန္သည့္ ဘာသာတရား တစ္ခု၏ အကာ ပင္ျဖစ္ သည္။ ေကာင္းမြန္ေသာအကာျဖင့္သာ အႏိႈင္းမဲ့ေသာအႏွစ္၏တန္ဖိုးကို ျမင့္တက္ေစမည္သာ ျဖစ္ေ ပေတာ့ သည္။
(တရားစခန္း ၀င္လာသူ တစ္ဦး၏ ေျပာျပခ်က္ကို ေရးေပးျခင္းသာ ျဖစ္သည္။)
အကာအေနျဖင့္ ၾကည့္ပါက ဗုဒဘာသာႏိုင္ငံမ်ားတြင္ လူအမ်ား၏ တစ္ဦးခ်င္းစီအလိုက္ သဒၵါတရား၊ ကိုး ကြယ္ ဆည္းကပ္ပံုမ်ားသည္ ျမင္သူအေပါင္းကို ႏွစ္လိုၾကည္ညိဳဖြယ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အဖြဲ႕အစုလိုက္ ေပါင္း စု လုပ္ ေဆာင္မႈမ်ားတြင္ေတာ့အျခားဘာသာမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ အားနည္းေနသည့္ အသြင္ေဆာင္သည္။
ဘာသာတရား၏ အႏွစ္သာရ အရဆိုလွ်င္ ျခိဳးျခံေျခြတာျခင္း၊ တပ္မက္မႈတဏွာကို ပယ္ဖ်က္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ဗုဒ၏အဆံုးအမတရားေတာ္မ်ားကို ဆက္လက္ျဖန္႔ျဖူးသည့္ သံဃာေတာ္မ်ား၏ ၀တ္ဆင္သည့္ သဃၤန္း သည္ ႏြမ္းပါးသည့္ အသြင္ေဆာင္သည္။ ဖိနပ္မပါ၊ မိုးမကာသည့္ ေနထိုင္က်င့္ၾကံမႈမ်ားႏွင့္ ေတာရေဆာက္ တည္ကာ တရားအားထုတ္သည္။ ေတာေက်ာင္းေဆာင္ တစ္ကိုယ္စာတြင္ ေနထုိင္ကာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္ၾကံၾကသည္။ ထိုဆရာေတာ္သံဃာမ်ားကိုၾကည့္၍ ဘာသာ၀င္တို႔ ႏွစ္လို ၾကည္ညိုၾကသည္။
ဗုဒၵဘာသာသည္ကိုးကြယ္ရန္ လြယ္ကူသည္ က်င့္ၾကံရန္ ခက္ခဲသည္။ ဤတြင္ ကန္ေတာ့ျခင္းမွ အစျပဳလို သည္။ ဗုဒဘာသာတို႔တြင္ ကန္ေတာ့ျခင္းအတြက္ ထိျခင္း ၅ ပါးကဲ့သို႔ အတိအက် ျပဌန္းမႈရွိေသာ္လည္း ယေန႔ အခါတြင္ေတာ့ မတ္တပ္လည္း ကန္ေတာ့ႏိုင္သည္။ ပဆစ္တုပ္လည္း ကန္ေတာ့ႏိုင္သည္။ တရားပြဲ တစ္ခု တြင္ ကန္ေတာ့ ဆိုသည့္ အခ်ိန္၌ ညီညာမႈသည္ မရွိသည္ကိုလည္း ျမင္ခဲ့ရသည္။ ကန္ေတာ့ခ်ိဳး တစ္ခုျပီးတိုင္း ကန္ေတာ့ၾကသူ ရွိသည္။ မကန္ေတာ့ ၾကသူမ်ားလည္း ရွိသည္။ ဆရာေတာ္ မွ ကန္ေတာ့ ဆိုသည့္ အခ်ိန္တြင္လည္း နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ကန္ေတာ့ၾကသည္လည္း ရွိသည္။ တရားပြဲ တစ္ခု၌ ဘယ္အခ်ိန္တြင္ ကန္ေတာ့ရမည္ ဆိုသည္ကို မသိသူမ်ားလာျခင္းေပလားဟု ေတြးမိသည္။
အေနာက္တိုင္း ရုပ္ရွင္မ်ားကို ၾကည့္မိသည့္ အခါတြင္ေတာ့ ရိုက္ကူးသူ ဒါရိုက္တာမ်ားသည္ အျခားဘာသာ ၀င္မ်ားသည့္ ပတ္သက္သည္မ်ားကို ရိုက္ကူးသည့္အခါ အထူးသတိထားၾကသည္ကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။ ဘာသာတရားတိုင္းတြင္ရွိသည့္ ယံုၾကည္မႈအေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပႏိုင္စြမ္းရွိၾကသည္။ လူတိုင္းကိုယ္ကိုးကြယ္ သည့္ ဘာသာကို အၾကြင္းမဲ့ယံုၾကည္လက္ခံၾကေၾကာင္း သိသာေစသည္။ ဂႏၵီအေၾကာင္း ေရးထားသည့္ စာအုပ္တစ္အုပ္တြင္မူ အိႏၵိယ၌ ဟိႏၵဴ-မြတ္ဆလင္ အဓိကရုဏ္းျဖစ္စဥ္က သားနဲ႔သမီး အသတ္ခံရသည့္ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္တစ္ဦးကဂႏၵီအားထုိအေၾကာင္း ေဒါသႏွင့္လာေျပာစဥ္တြင္ ဂႏၵီၾကီးမွသည္းခံဖို႔ ေျပာ ခဲ့ေၾကာင္း ေရးသားထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ အျခား တစ္ဖက္တြင္လည္း ဘုရားသခင္က ကၽြန္ေတာ္ တို႔အတြက္ အရာရာကို ဖန္ဆင္းသည္ ဆိုေသာ အယူအဆကို ယံုၾကည္လက္ခံသူမ်ားလည္း ရွိသည္။
ဘာသာတရား အခ်ိဳ႔၏ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ လူသတ္စစ္ပြဲမ်ားတြင္ အခန္းက႑ တစ္ရပ္မွ ပါ၀င္ ခဲ့ၾကဖူးသည့္ သာဓကမ်ား ရွိသည္။ ထိုအျပဳအမူမ်ားအတြက္ ကင္းလြတ္မႈမ်ားလည္း ရွိသည္။ ဗုဒၵဘာ သာတြင္မူ ထိုအျပဳအမူအတြက္ အားေပးျခင္းမရွိ။ အၾကမ္းဖက္မႈသည္ ဗုဒဘာသာ၏ အကာလည္း မဟုတ္၊ အႏွစ္လည္း မဟုတ္ေပ။
ယေန႔ ၉၆၉ ဆိုသည္မွာ ဗုဒဘာသာ၏ တစ္ေခတ္ေျပာင္းလဲလာေသာ အကာပင္ ျဖစ္သည္။ ရည္ရြယ္ခ် က္ တြင္ မည္သည့္ အၾကမ္းဖက္မႈမွ ပါ၀င္ျခင္း မရွိ။ ၉၆၉ ကဲ့သို႔ေသာ အယူအဆကို ဘာသာတရား အသီးသီး တြင္ ေရွး ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာထဲက က်င့္သံုးခဲ့ၾကသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဗုဒဘာသာ၀င္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား ကလည္း ၉၆၉ ကဲ့သို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ ဆန္သည့္ ၾကိဳးပမ္း အားထုတ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကဖူးသည္။
နိဂံုးဆိုရပါလွ်င္ ၉၆၉ ဆိုသည္ကား အႏွစ္သာရ ေကာင္းမြန္သည့္ ဘာသာတရား တစ္ခု၏ အကာ ပင္ျဖစ္ သည္။ ေကာင္းမြန္ေသာအကာျဖင့္သာ အႏိႈင္းမဲ့ေသာအႏွစ္၏တန္ဖိုးကို ျမင့္တက္ေစမည္သာ ျဖစ္ေ ပေတာ့ သည္။
(တရားစခန္း ၀င္လာသူ တစ္ဦး၏ ေျပာျပခ်က္ကို ေရးေပးျခင္းသာ ျဖစ္သည္။)
From....OppositEyE
No comments:
Post a Comment