Wednesday, April 24, 2013

“အေျခခံဥပေဒ ဘယ္ေလာက္ထိ ျပင္ႏုိင္မလဲ”

Share
စစ္အစုိးရလက္ေအာက္မွ အရပ္သားအစိုးရဆီသုိ႔ ကူးေျပာင္းခဲ့ၿပီးေနာက္ အမ်ားေမွ်ာ္သည့္ လႊတ္ေတာ္သည္လည္း ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။ လႊတ္ေတာ္သံုးရပ္၏ တာဝန္ မ်ားႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ေနၾကေသာ္လည္း အဓိကျပႆနာသည္ကား အေျခခံဥပေဒပင္ျဖစ္၏။ ၂ဝဝ၈ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒသည္ ယခင္ တပ္မေတာ္အစိုးရ လက္ ထက္ ျပည္သူ႕ဆႏၵခံယူခဲ့ ေသာ ဥပေဒျဖစ္ေသာ္လည္း
အလိုမတူမႈမ်ားႏွင့္ ကန္႔ကြက္မႈမ်ားလည္း ရိွေနခဲ့ ရိွေနဆဲျဖစ္သည္။ ထို႔အတြက္ လက္ရိွ အေျခခံဥပေဒအား တုိင္းျပည္၏ အေျခအေနႏွင့္ လုိက္ေလ်ာညီေထြသည့္ လိုအပ္ေသာေနရာမ်ား ျပင္ဆင္ေရးဆဲြရန္မွာ ဒီမုိကေရစီေခတ္အတြက္ အေရးပါေသာအရာ ျဖစ္သည္ဟု ႏုိင္ငံတကာႏွင့္ ျပည္တြင္းႏုိင္ငံေရးကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက ဆုိပါသည္။ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆုိသည္ လြတ္လပ္မွ်တ၍ ျပည္သူ႕ဆႏၵ အစစ္အမွန္ႏွင့္ ကုိက္ညီမွသာ တုိင္းျပည္သည္ လည္း အမ်ားေမွ်ာ္လင့္သကဲ့သုိ႔ သားေရႊအိုးထမ္းႏိုင္မည္က ျငင္းမရ။ ထို႔အတြက္ လက္ရိွအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးဆဲြေရး အတြက္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ႏုိင္ငံေရးအခင္းအက်င္းတြင္ ထဲထဲဝင္ဝင္ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ပုဂၢိဳလ္အခ်ဳိ႕အား ေမးျမန္းခဲ့သည္မ်ားကို ေဖာ္ျပလိုက္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဦးဝင္းျမင့္
(အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္)
ဧၿပီ ၁ ရက္မွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပဲြမွာ ဝင္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္ဖို႔ကုိလည္း ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးဆုိၿပီး ေၾကညာ ခဲ့တယ္။ ေၾကညာခဲ့တဲ့ အခါမွာ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကုိ NLD က ျပင္ဆင္ေရး ဆုိၿပီး မေျပာခဲ့ဘူး။ ၾကားျဖတ္မွာ မဲဆႏၵနယ္ ၄ဝ ေက်ာ္က ဝင္ခဲ့တာမို႔ NLD က ျပင္ဆင္ေရးဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ ပါဘူး။ အျခားပါတီအဖဲြ႕အစည္းေတြက စည္း႐ုံးၿပီးေတာ့ သူတုိ႔ကိုယ္တုိင္ကလည္း ဒီ ဖဲြ႕ စည္းပံုအေျခခံဥပေဒက ဒီမုိကေရစီမက်ဘူးဆုိတာ ေတြ႕တာ ျမင္တာနဲ႔ ကိုယ္တုိင္ က ျပင္ဆင္ဖို႔ သိခဲ့တာ။ ဒါေၾကာင့္ NLD က ျပင္ဆင္ေရး လို႔ မေျပာဘူး။ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံ ျပင္ဆင္ေရးပဲ ေျပာခဲ့တာ။ ေနာက္ တစ္ခုက အခုက်ေတာ့ အဲ့ဒီလိုပဲ အႏုိင္ရ ပါတီ ကိုယ္စားလွယ္က လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေလ့လာသံုးသပ္ေရးေကာ္မတီ သို႔မဟုတ္ ေကာ္မရွင္ဖဲြ႕စည္း ေဆာင္ရြက္ေရးဆုိၿပီး အဆုိတင္သြင္းလာတယ္။ အဲ့ဒီလိုတင္သြင္းေတာ့ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒က ကန္႔ကြက္သူ ရိွ မရိွ ေမးလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ က်န္ကုိယ္စားလွယ္ေတြကလည္း မကန္႔ကြက္ခဲ့ဘူး။ ေထာက္ခံခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီလို ေထာက္ခံခဲ့ေတာ့ တုိင္းျပည္နဲ႔ ျပည္သူအက်ဳိးရိွ ျဖစ္ထြန္းေစမယ့္ ကိစၥမွန္သမွ်ကုိ ပါတီစဲြ ပုဂၢိဳလ္စဲြနဲ႔မထားဘဲ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္သြားမွာ ျဖစ္တယ္။ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး အဆင့္ပဲရိွတယ္။ ေလ့လာသံုးသပ္ ျပင္ဆင္ေရးဆုိတာ မပါထားဘူးဆုိတာ သတိျပဳရလိမ့္မယ္။ ေလ့လာသံုးသပ္တာပဲ ရိွေသးတာေနာ္။ ေလ့လာ သံုးသပ္ ျပင္ဆင္ေရးဆိုတာ မေတြ႕ရဘူး။ ဒါေပမဲ့ ျပင္ဆင္မယ္ဆုိရင္လည္း ျဖစ္ေစခ်င္တာက ဘယ္ေလာက္ထိ ျပင္ဆင္မလဲဆုိရင္ PR ကုိယ္စားလွယ္ အခ်ဳိးက် စနစ္ကိုေျပာင္းဖို႔ ျပင္ဆင္တာ ဦးတည္တာမ်ဳိး မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ ဘာလို႔လဲ ဆုိေတာ့ PR စနစ္ပံုစံက အခ်ဳိးက် ကိုယ္စားလွယ္စနစ္က အခုဒီမိုကေရစီ ကူးေျပာင္းကာလနဲ႔ သင့္ေတာ္ရဲ႕လား။ မဲဆႏၵရွင္ ျပည္သူေတြက ဒီမိုကေရစီ မျပည့္ဝေသးတဲ့အခ်ိန္နဲ႔ ကိုက္ညီရဲ႕လား။ ဒီမိုကေရစီ ႏုိင္ငံေတာ္သစ္ တည္ေဆာက္မယ္ဆုိရင္ အင္အား ေတာင့္ တင္းခုိင္မာတဲ့ ပါတီတစ္ခုခုကေတာ့ ဦးစီးဦးေဆာင္ျပဳမွ ျဖစ္မယ့္ ကိစၥမ်ဳိးျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ လိုတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက သက္ဆုိင္ရာ မဲဆႏၵနယ္အလိုက္ တာဝန္ယူမႈ တာဝန္ ခံမႈ ကိုယ္စားလွယ္ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ မရိွသင့္ဘူးလား။ ဒီလိုသာ အခ်ဳိးက် ရမယ္ဆုိၿပီးေတာ့ ပါတီစဲြ၊ ဝါဒစဲြ၊ ပုဂၢိဳလ္စဲြအစိုးရပါတီေတြ ေပၚလာရင္ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ကံၾကမၼာ မစိုးရိမ္ၾကဘူးလား။ ကမၻာ႔ဒီမိုကေရစီအင္အားႀကီး ႏုိင္ငံေတြေတာင္မွ PR စနစ္ အခ်ဳိးက်စနစ္ကို မက်င့္သံုးလာတဲ့မူကိုလည္း သတိမျပဳသင့္ ဘူးလား။ စဥ္းစားသံုးသပ္ စရာေတြ လိုလာၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ PR စနစ္က မဲအမ်ားဆံုးရတဲ့ပါတီႀကီး ၂ ခု၊ ၃ ခုက ကိုယ္စားလွယ္အခ်ဳိးအစားက အက်ဳိးမ်ားလာမွာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပါတီငယ္ေတြ တုိင္းရင္းသားပါတီေတြ အတြက္ကေတာ့ ဖံြ႕ၿဖိဳးမႈနည္းလာ ႏုိင္တာ ေတြ႕ရတယ္။ တုိင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္ေရး ထိခိုက္မွာကို လည္း ၾကည့္သင့္ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ PR စနစ္နဲ႔ပတ္သက္ရင္ PR စနစ္ တစ္ခုတည္းကုိ ဦးတည္ၿပီး ျပင္တာေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူး။ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ၿပီး လူ႕အခြင့္အေရး အတိအက်ရမယ့္ ျပင္ဆင္ခ်က္မ်ဳိးကို ပိုၿပီးေတာ့ ဦးစားေပးၿပီးေတာ့ ျပင္သင့္တယ္လို႔ ၫႊန္းတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာ အညြန္႔တက္ခါစ ဒီမိုကေရစီ အပင္ေပါက္ကို အပင္သတ္ ခံရတာမ်ဳိးကို သတိျပဳရမယ့္ အေနအထားမ်ဳိး ျဖစ္တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ဒီဖဲြ႕စည္းပံုနဲ႔ ၾကည့္လို႔ရိွရင္ ျပင္ဆင္ခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ လည္း အန္ကယ့္အျမင္ကေတာ့ လြတ္ လပ္ၿပီး တရားမွ်တတဲ့ ဒီမုိကေရစီရရန္ ႀကိဳးစားရမယ္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ တစ္ပါတီတစ္ဖဲြ႕စည္းကို ရည္ၫႊန္းၿပီး ေတာ့ လြတ္လပ္မႈ မေပးဘဲနဲ႔ ကန္႔သတ္ တားျမစ္မႈေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိး ျပဳလုပ္ၿပီး တရားမွ်တမႈကင္းစြာ မူေတြခ်မွတ္ ထားၿပီးေတာ့ တျခားတစ္ဦးတစ္ေယာက္ တစ္ပါတီ တစ္ဖဲြ႕စည္းကိုေတာ့ အခြင့္အေရးေတြေပးမယ့္ အေျခအေန ဖန္တီးထားတဲ့မူေတြကို ဒီမုိကေရစီ ျဖစ္စဥ္နဲ႔ မညီညြတ္တဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြကို ႀကိဳးစားၿပီး ျပင္ဆင္သြားမွာ ျဖစ္ တယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာက ျပည္သူထံမွဆင္းသက္တယ္ဆုိတာ ဒါဒီမိုကေရစီရဲ႕ အေျခခံမူပဲ။ ဒီမူအရ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ အမ်ားျပည္သူ ဆႏၵနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ အမ်ားျပည္သူကလည္း ေထာက္ခံတဲ့ ဥပေဒျပဳေရး အုပ္ခ်ဳပ္ေရး တရားစီရင္ေရး အာဏာႀကီး ၃ ရပ္ ေပၚေပါက္ဖို႔ ျပင္ဆင္သြား ရမွာျဖစ္တယ္။ အမ်ားျပည္သူက ေထာက္ခံမယ့္ အမ်ားျပည္သူကလည္း ဆႏၵနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ အစိုးရအဖဲြ႕အစည္း ျဖစ္ေအာင္ အန္ကယ္တုိ႔ကလည္း ျပင္ဆင္သြားမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုပံုစံ ေမွးမွိန္သြားမယ့္၊ ဒီမုိ ကေရစီရရိွေရးကို ေႏွာင့္ေႏွးသြားမယ့္၊ လူ႕အခြင့္အေရးေတြ ေလ်ာ့နည္းသြား မယ့္ကိစၥမ်ဳိး မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား ၿပီးေတာ့ ျပင္ဆင္သြားမယ္။ ေနာက္တစ္ခါ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုမ်ား အားလံုး ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္၊ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္၊ တန္းတူညီမွ်တဲ့ အခြင့္အေရးေတြ ရရိွၿပီးေတာ့ စစ္မွန္တဲ့ ဒီမိုကေရစီႏုိင္ငံေတာ္၊ လူ႕အခြင့္အေရး ေတြကိုအာမခံတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ျပင္ဆင္သြားရမွာ ျဖစ္တယ္။ အန္ကယ့္ အထင္ကေတာ့ ၁၂ ခ်က္ ကေတာ့ အကုန္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။
ဦးစိုင္းေပါင္းနပ္
(‘ဝ’ တုိင္းရင္းသားမ်ား တုိးတက္ေရးပါတီ၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္)
လႊတ္ေတာ္မွာ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး ေကာ္မတီ သို႔မဟုတ္ ေကာ္မရွင္တစ္ခု ဖဲြ႕စည္းမယ္ဆုိတာမွာ ခုခ်ိန္ထိ ဖဲြ႕တာ မရိွေသးဘူးဆုိေတာ့ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ မတုိင္ခင္ေတာ့ ေလ့လာသံုးသပ္ၿပီးမယ့္ အဆင့္ေလာက္ပဲရိွမယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ထင္ပါတယ္။ ယူဆတယ္။ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကိုေတာ့သိပ္ၿပီးကိုင္တြယ္ ႏုိင္ဦးမယ္ မထင္ဘူး။ သံုးသပ္တဲ့ အေျခ အေနေပၚမွာမူတည္ၿပီးပဲ လုပ္သြားမယ္ ထင္တယ္။ ျပင္ဆင္ဖို႔အတြက္ မူအရ ျပင္လို႔မလြယ္တဲ့ ပုဒ္မေပါင္း တစ္ရာ ေလာက္ရိွတယ္။ အဲဒီပုဒ္မ တစ္ရာ ေလာက္က လႊတ္ေတာ္ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္း အတည္ျပဳခ်က္ရၿပီး ျပည္သူရဲ႕ ဆႏၵကိုခံယူမယ့္အပိုင္းေပါ့။ ဒါက ျပင္ဆင္ရန္ ခက္ခဲတဲ့အပိုင္း။ ျပည္သူ တစ္ဝက္ ေက်ာ္ မဲဆႏၵေပးၿပီးမွ ျပင္လို႔ရမယ္။ အဲဒီပုဒ္မတစ္ရာေလာက္က ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္အတြင္းမွာျပင္ဆင္ႏုိင္လိမ့္ မယ္လု႔ိမထင္ပါဘူး။ျပင္ဆင္လို႔ လြယ္တဲ့ ဟာေလာက္ပဲျပင္လို႔ ရႏုိင္မွာပါ။
ေဒၚခင္ဝိုင္းၾကည္
(အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီအင္အားစုပါတီ၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္)
ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ၂ဝ၁၅ အတြင္း ေရြးေကာက္ပဲြ မတုိင္ခင္ ျပင္သြားႏုိင္တဲ့ အခ်က္ေတြရိွတယ္။ ျပည္သူအတြက္ အဆိပ္အေတာက္ျဖစ္တဲ့အခ်က္ေတြ ကို ျပင္ဆင္သင့္တယ္လို႔ ယူဆတယ္။ ျပည္သူအက်ဳိးအတြက္ ေဆြးေႏြးလာမယ္။ ျပင္ဆင္မယ္ဆုိရင္ ေထာက္ခံမယ္။ ေပါ့ေပါ့ေလးေတြး၊ ေပါ့ေပါ့ေလး ဆံုးျဖတ္လို႔ မရသလို ေပါ့ေပါ့ေလး အတည္ျပဳလို႔မရဘူး။ အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္ အကုန္ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ သြားရမယ့္အရာပါ။ ဖဲြ႕စည္းပံုမွာ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ ၄၅၇ ခုမွာ ဘယ္အခ်က္ ေတြကုိ အက်ဳိးျပဳ၊ မျပဳ အခ်က္ေတြကို သိရမယ္။ ျပင္ရမယ့္အခ်က္ေတြထဲမွာ သိပ္အမ်ားႀကီး ျပင္ႏုိင္မယ္လို႔ မထင္ ဘူး။ ျပည္သူလည္း ပါဝင္ဆံုးျဖတ္ႏုိင္ ေအာင္ သတင္းစာကေန ေၾကညာ သြားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ အျပင္ ႏုိင္ငံသားေတြကလည္း လိုအပ္တဲ့အခ်က္ေတြကို ေရးၿပီး လႊတ္ေတာ္ကို ပို႔၊ သက္ဆုိင္တဲ့ ကုိယ္စားလွယ္ေတြ ဆီ ေျပာျပ၊ ေရးပို႔ဖို႔ လည္း ရိွလာမယ္။ အဲလို ေဖာ္ထုတ္ၿပီး တင္ျပဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒီျပင္ဆင္ေရးေတြမွာ ျပည္သူကေန လႊတ္ေတာ္ကုိ ေရးၿပီး ပို႔ၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ ပြင့္လင္းျမင္ သာမႈ ရိွေအာင္ လုပ္ဖို႔လည္း လိုပါတယ္။
ဦးလွေဆြ
(အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္၊ ျပည္ ေထာင္စုႀကံ႕ခုိင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ)
အဓိကကေတာ့ ႏုိင္ငံျခားသား တစ္ေယာက္နဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ထားတဲ့ သူက သမၼတလုပ္ခြင့္ ရိွ မရိွတို႔၊ သား သမီးေတြက အျခားႏုိင္ငံသား ယူၿပီး သြားေနတဲ့ကိစၥေတြ ေဆြးေႏြးမယ္ ထင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ တပ္မေတာ္ သား ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းပါဖို႔ လို မလိုေပါ့ေနာ္။ ဒါေတြကအဓိကေပါ့။ ရာႏႈန္းျပည့္ ျပင္စရာမလိုဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ အေျခခံဥပေဒကို အစက ျပန္ဆဲြမယ္လို႔ ေျပာေနတာေတြက မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ပုဒ္မ ၄ မွာဆုိရင္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာသည္ ႏုိင္ငံသားမ်ားထံမွ ဆင္းသက္သည္ ဆုိတဲ့အခ်က္၊ ဒါထက္ေကာင္းတာ ဘာမွမရိွေတာ့ဘူး။ သမၼတေတာင္မွ ႏုိင္ငံသားမ်ား ေအာက္ သြားရတာကိုး။ ဒီလိုေကာင္းတဲ့ဟာေတြ ကေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ ျပင္မွာတုန္း။ ခုဟာက ပါတီေပါင္းစံုက လူေတြက အကုန္လံုးကုိ စည္းလံုးေနၾကတယ္။ အားလံုးေကာင္းမယ္လို႔ ယူဆရတဲ့ဟာကို ေဆြးေႏြးတာ နားေထာင္ ၾကဦးမယ္ေလ။ ျပင္ဆင္လို႔ ေအာင္ျမင္တဲ့ အေျခ အေနကို ရာႏႈန္းအားျဖင့္ေတာ့ ေျပာမရ ဘူးေပါ့။ ေဆြးေႏြးတာကို နားေထာင္ ၿပီးမွ ျဖစ္သင့္၊ မျဖစ္သင့္ လုပ္ရမွာ ဆုိပါေတာ့။ ျပင္တာေတာ့ ျပင္ရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေစာင့္ၾကည့္ရမယ္။
ေဒါက္တာေအးေမာင္
(အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္၊ ရခုိင္တုိင္းရင္းသားမ်ား တုိးတက္ေရးပါတီ)
ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ဖို႔ ဆုိတာက ယံုၾကည္မႈရိွဖို႔ လုိတယ္။ ျပည္ေထာင္စုကို ဒီအတုိင္းထားလို႔မရဘူး။ ရည္မွန္းခ်က္တစ္ခုထားဖို႔ ဆုိရင္ ရဲရဲတင္းတင္း၊ သိကၡာ ရိွရိွ ျဖစ္ႏုိင္ဖို႔ လိုတယ္။ ေလွ်ာ့ေပးသင့္တာကုိ သိကၡာရိွရိွ ေလွ်ာ့ေပးရမယ္။ နုိင္ငံအတြက္ သေဘာထားႀကီးႀကီးထားဖို႔ လိုတယ္။ ျပင္ဖို႔ မျဖစ္ႏုိင္ရင္ ဖံြ႕ၿဖိဳးမႈေနာက္က်မယ္။ အဲဒီေၾကာင့္ ၂ဝ၁၅ မွာ ျဖစ္ကိုျဖစ္ရ မယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ကိုထားရမယ္။ ယံုပါတယ္။ ႀကံ႕ခုိင္ေရးပါတီက သူတုိ႔ ေဆာက္ ထားတဲ့ အိမ္ကုိ သူတုိ႔ျပင္ဖို႔လုပ္တာ ေလးစားပါတယ္။ တပ္မေတာ္၊ NLD ေတြနဲ႔ တုိင္းရင္းသားပါတီေတြ အကုန္ပါမွ ရလိမ့္မယ္။ ဟန္ေဆာင္လုပ္လို႔ မရဘူး။ ျပည္နယ္နဲ႔ တုိင္းေဒသႀကီးေတြ ရပ္ေက်းေတြ၊ တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုေတြ အ႐ိုးပဲက်န္က်န္ လုပ္ႏုိင္ရမယ္။ စြန္႔လႊတ္ႏုိင္ရမယ္။ သူရဲေဘာေၾကာင္ ေနလို႔ မရဘူး။ ျပင္မယ္ဆုိရင္ ၆ လ တစ္ႏွစ္အတြင္းမွာ အရည္အခ်င္း ရိွတဲ့ သူေတြ ပညာရွင္ေတြလုပ္ရင္ ျဖစ္သြား မွာပါ။
ေဒၚဒဲြဘူ
(စည္းလံုးညီညြတ္ေရးႏွင့္ ဒီမုိကေရစီပါတီ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္)
ေကာ္မရွင္ဖြဲ႕ၿပီးတာနဲ႔ ေဆာင္ရြက္သြားရမယ့္ ကိစၥရပ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္မတုိင္မီ ဒီၾကားထဲမွာ တစ္ႏွစ္တန္သည္၊ ႏွစ္ႏွစ္တန္သည္ ဒီၾကားထဲမွာ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားေတာ့ ကြၽန္မတုိ႔ ျပင္ဆင္ႏုိင္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ (ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ အခုက ကြၽန္မတုိ႔က ဥပေဒေတြ လႊတ္ေတာ္ထဲ မွာ လုပ္ေနတာလည္း ဒီေလာက္ေတာ့ မၾကာဘူး။ တစ္ခုရိွတာေတာ့ အဲ့ဒီ ဖဲြ႕ စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကုိ ျပင္ဆင္တဲ့ အခါမွာ အခုလည္း လက္နက္ကိုင္ တုိင္းရင္းသား အုပ္စုေပါ့ေနာ္။ သူတုိ႔ ကလည္း ေလာေလာ ဆယ္ ၂ဝဝ၈ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ ေဆာင္ ရြက္ထားခ်က္မွာ သူတုိ႔ ကြန္ပလိန္း တက္တာမ်ဳိး ရိွေနတဲ့ အခုက်ေတာ့ ကြၽန္မတုိ႔ ဒီဘက္မွာ ျဖစ္တာေတြ ရိွေန သလို သူတုိ႔လည္း သူတုိ႔ထဲမွာ ဘာကို ျပင္ဆင္ခ်င္တာကုိ ညိႇႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒါက အျမန္ဆံုးၿပီး ေျမာက္ႏုိင္မယ္ေပါ့ေနာ္။
ျပည္သူလူထု အပိုင္းကလည္း ဒါကို ေဆာင္ရြက္တဲ့ေနရာမွာ အျမင္ေတြကေတာ့ တစ္ေယာက္တစ္မ်ဳိးစီ ရိွမွာပါပဲ။ လက္ရိွ အေနအထားနဲ႔ လိုက္ ေလ်ာညီေထြတဲ့ကိစၥရပ္ကုိ အေကာင္းဆံုး ဘယ္ဟာကို ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ ရမယ္ဆုိတာကို ျပင္ဆင္ထားႏုိင္မယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ဒါက ဒီတစ္ေခါက္ ျပင္ဆင္ ႐ုံနဲ႔လည္းၿပီးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အေျခခံ ဥပေဒဆုိတာ ေတာက္ေလွ်ာက္ ျပင္ရမွာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ဒီအေျခခံဥပေဒကို ကြၽန္မအေနနဲ႔ ကြၽန္မတစ္ဦးတည္း အယူအဆနဲ႔ဆုိလို႔ရိွရင္ေတာ့ ဒီအေျခခံ ဥပေဒကိုျပင္တဲ့ ေနရာမွာ အရမ္းခက္ခဲေအာင္ လုပ္ထားတဲ့ ကိစၥရပ္ကို အရင္ဆံုးျပင္ဖို႔ လုိတယ္လို႔ ကြၽန္မအဲ့ဒီလိုပဲျမင္ပါတယ္။ ဒီတုိင္းရင္းသားက႑ေတြ၊ တပ္မေတာ္သား အခန္းက႑ ေတြ ေပါ့ေနာ္။ အဲ့ဒါေတြကုိ မလဲြမေသြ ျပင္ဆင္သြားရမယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ အာဏာခဲြေဝမႈေပါ့။ အာဏာခဲြေဝမႈဆုိတာ ဒီဇယား (၁) နဲ႔ ဇယား (၂) ေပါ့ေနာ္။ တပ္မေတာ္က႑လည္း ကြၽန္မတုိ႔ ျပင္ဖို႔လိုအပ္သလို ဒီအာဏာခဲြေဝမႈမွာ အခု ဖက္ဒရယ္ စစ္စတမ္နဲ႔သြားေနတာ မွန္ေပမယ့္ တကယ္ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ မဟုတ္ ဘူးေလ။ ျပည္နယ္ေတြမွာေပးထားတဲ့ အခြင့္အာဏာေတြက ေပးေတာ့ ေပးထားတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘာမွမလုပ္နဲ႔ဆုိတဲ့ သေဘာမ်ဳိး သက္ေရာက္ေနတယ္။
ေနာက္တခ်ဳိ႕ သမၼတ ေရြးခ်ယ္တဲ့ ဝန္ႀကီးေရြးခ်ယ္တဲ့ကိစၥတုိ႔ ဘာတုိ႔လည္း ကြၽန္မတို႔ အခု လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ၂ ႏွစ္ေက်ာ္ ၃ ႏွစ္ရွိလာတဲ့အခါက် ေတာ့ ကြၽန္မတုိ႔က အခ်ဳိ႕ကိစၥရပ္ေတြက ေတာ္ေတာ္ေလး ျပင္ရမယ္။ ဒီမိုကေရစီစနစ္နဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈ မရိွတဲ့ ကိစၥေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ေရြးခ်ယ္တဲ့ ကိစၥေတြမွာဆုိ လည္း သမၼတက ေရြးခ်ယ္ထားတယ္ ေပါ့ေနာ္။ အဲ့ဒီေတာ့ သမၼတကိုပဲ ဦးထိပ္ထားၿပီး သမၼတကိုပဲ ေၾကာက္ေနတာ ျပည္သူလူထုကုိ အေျခမျပဳႏုိင္ ေတာ့ဘူး။ အဲဒီလိုမ်ဳိး ျဖစ္ေနတာေပါ့ေနာ္။ ေနာက္တစ္ခုက တရားသူႀကီးေတြ ေရြးခ်ယ္တဲ့အခါမွာလည္း သမၼတက ေရြးခ်ယ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ျပည္သူ႕ တရားသူႀကီးေတြ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ သမၼတကိုပဲ အေလးထားၿပီးမွ တာဝန္ခံ ေနရတဲ့အပိုင္းေတြ ျဖစ္ေနတာေပါ့။ သူတုိ႔ ျပင္ဆင္ခ်င္ဖို႔ ေနာက္တစ္ခုက ျပည္သူလူထုနဲ႔ က်န္တဲ့ တုိင္းရင္းသားေတြ ျပင္ခ်င္တဲ့ အတုိင္းအတာကို သူတုိ႔ ခြင့္ျပဳဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။
ျပင္ႏုိင္မယ့္ အတုိင္းအတာက ကိုယ္စိတ္ရိွ လက္ရိွ ျပင္ခ်င္တယ္ဆုိလုိ႔ ရိွရင္ ကုိယ္ျပင္ခ်င္တဲ့ အတုိင္းအတာအထိ ျပင္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါကို အာဏာရ ပါတီနဲ႔ တပ္မေတာ္ အပိုင္းက သေဘာတူ လက္ခံဖို႔ပဲ လုိပါတယ္။ အခု ကြန္စတီက်ဴးရွင္းမွာ ဘာကို သြားလို႔ရတယ္။ ဘာကို သြားလို႔ မရဘူးဆုိတာ ကြၽန္မတုိ႔က တစ္ထုိင္တည္းေတာင္ သိေနပါၿပီ။ ဒါေတြဟာ ကြၽန္မတုိ႔ ျပင္ဆင္မယ္ ဆုိတာ ဘာမွေတာင္ မၾကာဘူး။ အားလံုးကသိေနၿပီ။ တစ္လအတြင္းေတာင္ ဒီက႑ေတြ ဘယ္ဟာေတြ ဘယ္ဟာ ေတြ ဆုိတာ စိစစ္ၿပီး လုပ္သြားႏုိင္တယ္။ တစ္ခုရိွတာ ျပည္သူေတြ ခ်ျပရမယ့္ အပိုင္းရိွတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ဆံုးျဖတ္ရမယ့္ အပိုင္း ရိွတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ျပည္သူလူထုထဲ ခ်ျပရမယ့္ အပိုင္းကေတာ့ အခ်ိန္က ကာလ နည္းနည္းလိုတာေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမဲ့ ျပည္သူလူထုထံ ခ်ျပရမယ့္ အပိုင္းကေတာ့ ျပည္သူလူထုကေတာ့ ျပင္တာကိုႀကိဳက္မွာပဲ။ သူတို႔ကေတာ့ သိပ္ၿပီး ေစာဒကတက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္မတုိ႔က အဟန္႔အတားအေန နဲ႔ေတာ့ ဒီတပ္မေတာ္အပိုင္းနဲ႔ အာဏာရအစိုးရ အဖဲြ႕ ျပည္ခုိင္ၿဖိဳးအပုိင္းနဲ႔ ဘယ္အတိုင္းအတာအထိ သူတုိ႔ျပင္မလဲ ဆုိတာပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိ လက္ရိွမွာ သူတုိ႔ရဲ႕ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြ သူတုိ႔ရဲ႕ ရာခုိင္ႏႈန္းအရေပါ့။ သူတုိ႔ ရဲ႕ ပါဝင္မႈက မျဖစ္မေန လိုအပ္တဲ့အတြက္ သူတုိ႔က တကယ္ပဲ ဒီကိစၥမွာ စိတ္ရိွလက္ရိွေပါ့ေနာ္။ တကယ္ ျပည္သူလူထုအတြက္ အက်ဳိးရိွမယ္ဆုိတဲ့ ခံစားခ်က္မ်ဳိး ျပင္ ဆင္ခ်င္ဖို႔ စိတ္ဓာတ္ရိွဖို႔ အေရးႀကီးပါ တယ္။
popular myanmar 

1 comment:

  1. ထူးဆန္းလွ ပါတကား။ အမ်ားအက်ဳိး ေဆာင္ရြက္မယ္ ဆိုတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ႀကီးေတြ အာေစးမ်ား ထည့္ထားျကသလား။ အေျခခံ ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ဆိုတဲ့ တစ္ေလသံထဲ ထြက္ေနျကပါလား။ အေျခခံ ဥပေဒဆိုတာ ျပင္လို့ခ်ည္း ရတာမဟုတ္ဘူး၊ အျခား option ေတြ ရွိေသးပါေသာ္ေကာ။ အယင့္အယင္က လူႀကိဳက္နည္းတဲ့ အစိုးရေတြကေတာင္ လက္ရွိ ရွိျပီးသား အေျခခံ ဥပေဒကို လံုး၀ ဖ်က္သိမ္း၊ လံုး၀ အသစ္ ေရးဆြဲ ျပဌာန္းခဲ့ၾက ဘူးတာကို နမူနာ ယူသင့္ၾက ပါတယ္ဗ်ာ။ လက္ရွိ လူႀကိဳက္မ်ားတဲ့ Clean Government အဖို့ အေျခခံဥပေဒ တစ္ခုလံုးကို လံုး၀ ဖ်က္သိမ္း၊ လံုး၀ အသစ္ ေရးဆြဲ (ဆႏၵခံယူပြဲနဲ့) ျပဌာန္း လိုက္ၾကယင္ေကာ မိုးႀကိဳးပစ္ ခံရမယ္ ထင္ေနၾကလို့လား။ ျမန္မာျပည္မွာ အခုလို လူႀကိဳက္မ်ားတဲ့ အစိုးရလက္ထက္မွာ အေျခခံ ဥပေဒ အသစ္ ေရးဆြဲတတ္တဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနမယ္လို့ ယံုၾကည္ပါတယ္။

    ReplyDelete