Wednesday, June 26, 2013

ဖ်က္သင့္သည့္ ဥပေဒမ်ားကို ဆက္လက္ က်င့္သံုးေနပါက ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ထိခုိက္ႏိုင္ဟုဆုိ

Photo: ဖ်က္သင့္သည့္ ဥပေဒမ်ားကို ဆက္လက္ က်င့္သံုးေနပါက ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ထိခုိက္ႏိုင္ဟုဆုိ
Wednesday, June 26, 2013

ေခတ္ႏွင့္ မေလ်ာ္ညီသည့္ ဥပေဒမ်ား၊ မူလျပဌာန္းထားသည့္ ရည္႐ြယ္ခ်က္ႏွင့္ ကြဲလြဲကာ က်င့္သံုးေနသည့္ ဥပေဒမ်ားကို ဆက္လက္ အသံုးျပဳေနပါက တိုင္းျပည္၏ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို ထိခိုက္လာႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ၎တို႔ကုိ ဖ်က္သင့္ေၾကာင္း ေရွ႕ေနမ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ တခ်ိဳ႕က ေျပာသည္။

“ဒီအတိုင္းဆို တိုင္းျပည္ ဘယ္လိုမွ ေရွ႕ေရာက္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အေရွ႕ကိုသြားမယ့္ ကိစၥကို ေနာက္ျပန္ ဆြဲသလို ျဖစ္မယ္။ မလိုအပ္ေတာ့တဲ့၊ ျပဌာန္းခ်က္နဲ႔ လြဲေနတဲ့ ဥပေဒေတြကို ဖ်က္ၿပီး အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ေရးဆြဲထားတဲ့၊ အသံုးျပဳသင့္ေသးတဲ့ ဥပေဒေတြကို ထားသင့္ရင္ ဆက္ထားရမယ္” ဟု ေရွ႕ေနမ်ား ကြန္ရက္မွ ေရွ႕ေန ဦးကိုနီက ဆိုသည္။

ဖ်က္သင့္သည့္ ဥပေဒရွိသကဲ့သို႔ မဖ်က္သင့္ဘဲ ျပင္ဆင္ အသံုးျပဳသင့္သည့္ ဥပေဒမ်ားလည္း ရွိေၾကာင္း၊ ၎တို႔ကို ျပင္၍ အသံုးျပဳသင့္ေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ ေျပာင္းလဲသြားသည့္ ေခတ္စနစ္ မ်ားအရ အသစ္ေရးဆြဲသင့္သည့္ ဥပေဒကို ေရးဆြဲ သင့္ေၾကာင္း၊ ယခုမူ ထိုသို႔ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ တိုင္းျပည္အတြက္ အေႏွာင့္အယွက္ တခုကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေရွ႕ေနမ်ားက ေျပာသည္။

“ျပင္ၿပီးသံုးေနတဲ့ ဥပေဒေတြက သက္ေသခံဥပေဒ၊ တရားမ က်င့္ထံုးဥပေဒ၊ ျပစ္မႈဆိုင္ရာ က်င့္ထံုး ဥပေဒ။ ဒီဥပေဒေတြက အရမ္း ေကာင္းတယ္။ ျပင္ၿပီး သံုးေနတုန္းပဲ။ လိုရင္ ေခတ္သစ္နဲ႔ မညီရင္ ျပင္ရံုပဲရွိတယ္။ ဒီထက္ ေကာင္းတဲ့ ဥပေဒတခုနဲ႔ အစားထိုးေရးလို႔ မရေအာင္ စနစ္တက်နဲ႔ အဂၤလိပ္ေတြ ေရးဆဲြေပးထားတဲ့ ဥပေဒေတြ” ဟု ေရွ႕ေန ဦးကိုနီက ဆုိသည္။

ျပင္ဆင္၍ မရေတာ့သည့္ အဂၤလိပ္အစိုးရက ျပဌာန္းခဲ့ေသာ ဥပေဒမ်ားမွာ တရားမဝင္ အသင္းအဖြဲ႔မ်ား ဥပေဒ၊ အသေရ ဖ်က္မႈ ဥပေဒပုဒ္မ ၅၀၀၊ ျမန္မာအစိုးရ၏ လွ်ိဳ႕ဝွက္ ဥပေဒ၊ ၿမိဳ႕႐ြာ၊ ေက်းလက္ ဥပေဒတုိ႔ျဖစ္ၿပီး ဒီမိုကေရစီေခတ္က ျပဌာန္း ခဲ့သည့္ ဥပေဒမ်ားတြင္ အေရးေပၚ စီမံမႈဥပေဒ၊ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္တြင္ ျပဌာန္းခဲ့သည့္ ပံုႏွိပ္သူမ်ားႏွင့္ ထုတ္ေဝသူမ်ား မွတ္ပံုတင္ အက္ဥပေဒမ်ားအျပင္ တပ္မေတာ္အစိုးရ လက္ထက္က ျပဌာန္းခဲ့သည့္ အသင္းအပင္း ဖြဲ႔စည္းျခင္း ဥပေဒ၊ အမ်ိဳးသားစည္းလံုးညီညြတ္မႈကို ကာကြယ္သည့္ ဥပေဒ၊ ကြန္ပ်ဴတာ နည္းပညာဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ဥပေဒႏွင့္ ႀကိဳးမဲ့ ေၾကးနန္း အက္ဥပေဒတို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္က ဆြဲခဲ့တဲ့ အေရးေပၚ စီမံမႈဥပေဒဆိုရင္ ေရာင္စံုသူပုန္ေတြ ထလို႔ ျပဌာန္းခဲ့တယ္။ ေရာင္စံုသူပုန္ ၿပီးတာ ၾကာၿပီ ျဖစ္ေပမယ့္ ဒီဥပေဒကို မဖ်က္ဘဲ ျပည္သူေတြကို ဒီဥပေဒနဲ႔ ႏွိပ္ကြပ္ခဲ့တယ္။ ေနာက္တခုက ဥပေဒ ပုဒ္မ ၆ အသင္းအပင္း ဖြဲ႔စည္းျခင္းဥပေဒ။ ဒီဥပေဒဟာ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီ အေထြေထြ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာ အဖြဲ႕အစည္း ေတြရဲ႕ အေႏွာင့္အယွက္က ကာကြယ္ဖို႔ ျပဌာန္းခဲ့တဲ့ ဥပေဒ၊ တက္လာတဲ့ အစိုးရေတြက အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြ မေပၚလာဖို႔၊ အရပ္ဘက္ အဖြဲ႔အစည္းေတြကို ႏွိပ္ကြပ္ဖို႔ ဒီေန႔အထိ သံုးေနတယ္” ဟု အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ ေဆာင္ရြက္ ေပးေနသည့္ ေရွ႕ေန ကိုဖိုးျဖဴက ေျပာသည္။

အထက္ပါ ဥပေဒမ်ားကို မဖ်က္ျခင္းသည္ ဒီမုိကေရစီ စနစ္ကို လက္မခံႏိုင္ေသးဟု ေျပာသည္ႏွင့္ အတူတူပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို သြားမည္ဆိုပါက အဆုိပါ ဥပေဒမ်ားအား လံုးဝ ပယ္ဖ်က္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သူက ဆိုသည္။

ဖ်က္သိမ္းသင့္သည့္ ဥပေဒမ်ားကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက လႊတ္ေတာ္တြင္ အဆိုျပဳထားျခင္းမ်ား ရွိေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္သည္က မ်ားေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ဖ်က္သိမ္းခြင့္ မရေသာ ဥပေဒမ်ားကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ ဆက္လက္ အဆိုျပဳထားေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ေသာ မလိုအပ္သည့္ ဥပေဒမ်ားကို ဖ်က္သိမ္းရန္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကိုသာ အားကိုးမေနသင့္ဘဲ အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ကလည္း ႀကိဳးပမ္းသင့္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ အဆုိအရ သိရသည္။

“လႊတ္ေတာ္မွာ ဖ်က္ေပးဖို႔ တင္တဲ့ ဥပေဒေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားေနၿပီ။ မေအာင္ျမင္ေသးဘူး။ တင္တာေတြထဲက တခုဆိုရင္ ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ ၅၀၀၊ အသေရ ဖ်က္မႈေပါ့။ ဒါကို က်ေနာ္တို႔ဆီမွာက ရာဇဝတ္မႈလို႔ သတ္မွတ္တယ္။ တျခားႏိုင္ငံ ေတြမွာ ဒီျပစ္မႈက တရားမမႈ။ ဒီျပစ္မႈအရ နစ္နာသူက ေလ်ာ္ေၾကးလိုခ်င္လို႔ပဲ တရားစြဲလို႔ရတယ္။ ေထာင္ခ် ေပးပါလုိ႔ တရားစြဲလို႔မရဘူး” သဃၤန္းကၽြန္း မဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးသိန္းညြန္႔က ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။

ျမန္မာ ျပည္တြင္ ပုဒ္မ ၅၀၀ အျပင္ တျခားပယ္ဖ်က္ရမည့္ ဥပေဒ မ်ားစြာ ရွိေနေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အေနျဖင့္ သတိမထားမိျခင္းမ်ား ရွိႏိုင္ၿပီး ျပည္သူမ်ားက ဖ်က္သင့္သည္ဟု ယူဆသည့္ ဥပေဒကို နီးစပ္သည့္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား၊ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားကို ေျပာျပသင့္ေၾကာင္း သူက ဆုိသည္။

ဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ လြဲေခ်ာ္မႈမ်ားသည္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒေၾကာင့္ ျဖစ္ၿပီး ၎က မမွန္သျဖင့္ ယခင္က မွားယြင္းေနသည့္ ဥပေဒမ်ားကို ျပင္ဆင္ရန္မွာ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဥပေဒကို လက္ေတြ႔ က်င့္သံုးသူမ်ားမွာ ျပဌာန္းခ်က္မ်ား အတိုင္း မဟုတ္ဘဲ အမိန္႔ႏွင့္ မိမိတို႔ ႀကိဳက္သလို က်င့္သံုးေနၾကျခင္း၊ ဥပေဒကို လိုလွ်င္ လိုသလို၊ မလိုလွ်င္ မလိုသလို သံုးေနျခင္းမ်ား အျပင္ အာဏာရွိသူမ်ားကလည္း ဥပေဒကို ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္းမ်ား ရွိေနသျဖင့္ ဥပေဒ၏ အေျခခံ သေဘာတရားမွာ ပ်က္ယြင္းေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေရွ႕ေနမ်ားကြန္ရက္မွ ေရွ႕ေန ဦးေဇာ္ထြန္းက ဆိုသည္။

“ဥပေဒနဲ႔ ျပည္သူကို ကာကြယ္မလား၊ ဖိႏွိပ္မလား ဒါပဲရွိတာ။ ဒီမိုကေရစီ စနစ္မွာ ဥပေဒနဲ႔ဆိုင္တဲ့ လႊတ္ေတာ္က အဓိက။ လႊတ္ေတာ္က ျပည္သူေတြရဲ႕အသံနဲ႔ သေဘာထားကို နားေထာင္ဖို႔ လိုတယ္။ ျပည္သူကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္မယ့္ ဥပေဒေတြ၊ ရည္႐ြယ္ခ်က္အတိုင္း အဓိပၸာယ္ဖြင့္ၿပီး တရားမွ်တစြာ စီရင္ႏိုင္ဖို႔၊ မွန္ကန္စြာ အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ဖို႔ ဒီလိုအေျခအေနေတြ ဖန္တီး ေပၚေပါက္ လာႏိုင္ေအာင္ အားလံုးက ဝိုင္းဝန္းႀကိဳးပန္းရမွာေပါ့” ဟု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးဝင္းျမင့္က ေျပာသည္။

ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ကာလသို႔ သြားေနျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေခတ္မမီေတာ့သည့္၊ ေခတ္ႏွင့္ မညီသည့္၊ ဒီမိုကေရစီ က်င့္စင္မ်ားႏွင့္ မညီသည့္ ဥပေဒမ်ား အားလံုးကို ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ျဖည့္စြက္ျခင္း၊ ပယ္ဖ်က္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ မိမိအပါအဝင္ တျခား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကလည္း ႀကိဳးစားေနေၾကာင္း ၎က ဆက္ေျပာသည္။

ဖ်က္သိမ္းသင့္သည့္ ဥပေဒမ်ားကို စဥ္းစားရာတြင္ ၎သည္ အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ဆြဲထားသည့္ ဥပေဒ ဟုတ္၊ မဟုတ္၊ အစိုးရအေနျဖင့္ ၎တို႔ အာဏာတည္ၿမဲရန္ ျပဳလုပ္ထားသည့္ ဥပေဒ ဟုတ္၊ မဟုတ္၊ အေျခအေန အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ေရးဆြဲထားသည့္ ဥပေဒ ဟုတ္၊ မဟုတ္ စသည္တို႔ကို စဥ္းစား၍ ဖ်က္သင့္သည့္ ဥပေဒမ်ားကို ဖ်က္မည္ဆိုပါက အခ်ိန္တို အတြင္း လြယ္ကူစြာ ၿပီးေျမာက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေရွ႕ေနမ်ားက အႀကံျပဳၾကသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ဥပေဒမ်ားတြင္ ကိုလိုနီေခတ္က အဂၤလိပ္ အစိုးရ ျပဌာန္းထားသည့္ ဥပေဒမ်ား၊ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးေနာက္ပိုင္း ၁၉၄၈ ႏွင့္ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္အၾကား ဒီမိုကေရစီေခတ္တြင္ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရက ျပဌာန္းထားသည့္ ဥပေဒမ်ား၊ ၁၉၆၂ ႏွင့္ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္အၾကား အာဏာရွင္မ်ား ျပဌာန္းထားသည့္ ဥပေဒမ်ား၊ ၁၉၇၄ မွ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ တပါတီ ဆိုရွယ္လစ္ အာဏာရွင္မ်ားက ျပဌာန္းခဲ့သည့္ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ ၁၉၈၈ မွ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ တပ္မေတာ္ အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္စဥ္ကာလ မ်ားတြင္ ျပဌာန္းခဲ့သည့္ ဥပေဒမ်ား ရွိကာ ၎တို႔အနက္ ဖ်က္သိမ္းခဲ့သည့္ ဥပေဒမ်ား ရွိဖူးေသာ္လည္း ယခုတိုင္ ဆက္လက္ အသံုးျပဳေနဆဲ ဥပေဒမ်ားလည္း ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ဧရာ၀တီ


ေခတ္ႏွင့္ မေလ်ာ္ညီသည့္ ဥပေဒမ်ား၊ မူလျပဌာန္းထားသည့္ ရည္႐ြယ္ခ်က္ႏွင့္ ကြဲလြဲကာ က်င့္သံုးေန
သည့္ ဥပေဒမ်ားကို ဆက္လက္အသံုးျပဳေနပါက တိုင္းျပည္၏ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို ထိခိုက္ လာႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ၎တို႔ကုိဖ်က္သင့္ေၾကာင္း ေရွ႕ေနမ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ တခ်ိဳ႕က ေျပာသည္။

“ဒီအတိုင္းဆို တိုင္းျပည္ ဘယ္လိုမွ ေရွ႕ေရာက္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အေရွ႕ကိုသြားမယ့္ ကိစၥကို ေနာက္ျပန္ ဆြဲသလို ျဖစ္မယ္။ မလိုအပ္ေတာ့တဲ့၊ ျပဌာန္းခ်က္နဲ႔ လြဲေနတဲ့ ဥပေဒေတြကို ဖ်က္ၿပီး အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ေရးဆြဲထားတဲ့၊ အသံုးျပဳသင့္ေသးတဲ့ ဥပေဒေတြကို ထားသင့္ရင္ ဆက္ထား ရမယ္” ဟု ေရွ႕ေနမ်ား ကြန္ရက္မွ ေရွ႕ေန ဦးကိုနီက ဆိုသည္။

ဖ်က္သင့္သည့္ ဥပေဒရွိသကဲ့သို႔ မဖ်က္သင့္ဘဲ ျပင္ဆင္ အသံုးျပဳသင့္သည့္ ဥပေဒမ်ားလည္း ရွိေၾကာင္း၊ ၎တို႔ကို ျပင္၍ အသံုးျပဳသင့္ေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ ေျပာင္းလဲသြားသည့္ ေခတ္စနစ္ မ်ားအရ အသစ္ေရးဆြဲ သင့္သည့္ ဥပေဒကို ေရးဆြဲ သင့္ေၾကာင္း၊ ယခုမူ ထိုသို႔ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ တိုင္းျပည္အတြက္ အေႏွာင့္အယွက္ တခုကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေရွ႕ေနမ်ားက ေျပာသည္။

“ျပင္ၿပီးသံုးေနတဲ့ ဥပေဒေတြက သက္ေသခံဥပေဒ၊ တရားမ က်င့္ထံုးဥပေဒ၊ ျပစ္မႈဆိုင္ရာ က်င့္ထံုး ဥပေဒ။ ဒီဥပေဒေတြက အရမ္း ေကာင္းတယ္။ ျပင္ၿပီး သံုးေနတုန္းပဲ။ လိုရင္ ေခတ္သစ္နဲ႔ မညီရင္ ျပင္ရံုပဲ ရွိတယ္။ ဒီထက္ ေကာင္းတဲ့ဥပေဒတခုနဲ႔ အစားထိုးေရးလို႔မရေအာင္ စနစ္တက်နဲ႔ အဂၤလိပ္ေတြ ေရး ဆဲြေပးထားတဲ့ ဥပေဒေတြ” ဟု ေရွ႕ေန ဦးကိုနီက ဆုိသည္။

ျပင္ဆင္၍ မရေတာ့သည့္ အဂၤလိပ္အစိုးရက ျပဌာန္းခဲ့ေသာ ဥပေဒမ်ားမွာ တရားမဝင္ အသင္းအဖြဲ႔မ်ား ဥပေဒ၊ အသေရ ဖ်က္မႈ ဥပေဒပုဒ္မ ၅၀၀၊ ျမန္မာအစိုးရ၏ လွ်ိဳ႕ဝွက္ ဥပေဒ၊ ၿမိဳ႕႐ြာ၊ ေက်းလက္ ဥပေဒ တုိ႔ျဖစ္ၿပီး ဒီမိုကေရစီေခတ္က ျပဌာန္း ခဲ့သည့္ ဥပေဒမ်ားတြင္ အေရးေပၚ စီမံမႈဥပေဒ၊ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ တြင္ ျပဌာန္းခဲ့သည့္ ပံုႏွိပ္သူမ်ားႏွင့္ ထုတ္ေဝသူမ်ား မွတ္ပံုတင္ အက္ဥပေဒမ်ားအျပင္ တပ္မေတာ္အစိုးရ လက္ထက္က ျပဌာန္းခဲ့သည့္ အသင္းအပင္း ဖြဲ႔စည္းျခင္း ဥပေဒ၊ အမ်ိဳးသားစည္းလံုးညီညြတ္မႈကို ကာကြယ္သည့္ ဥပေဒ၊ ကြန္ပ်ဴတာ နည္းပညာဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ဥပေဒႏွင့္ ႀကိဳးမဲ့ ေၾကးနန္း အက္ဥပေဒ တို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္က ဆြဲခဲ့တဲ့အေရးေပၚ စီမံမႈဥပေဒဆိုရင္ ေရာင္စံုသူပုန္ေတြထလို႔ ျပဌာန္းခဲ့ တယ္။ ေရာင္စံုသူပုန္ ၿပီးတာ ၾကာၿပီ ျဖစ္ေပမယ့္ ဒီဥပေဒကို မဖ်က္ဘဲ ျပည္သူေတြကို ဒီဥပေဒနဲ႔ ႏွိပ္ကြပ္ ခဲ့တယ္။ ေနာက္တခုက ဥပေဒ ပုဒ္မ ၆ အသင္းအပင္း ဖြဲ႔စည္းျခင္းဥပေဒ။ ဒီဥပေဒဟာ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီ အေထြေထြ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာ အဖြဲ႕အစည္း ေတြရဲ႕ အေႏွာင့္အယွက္က ကာကြယ္ဖို႔ ျပဌာန္းခဲ့တဲ့ ဥပေဒ၊ တက္လာတဲ့ အစိုးရေတြက အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြ မေပၚလာဖို႔၊ အရပ္ဘက္ အဖြဲ႔အစည္းေတြကို ႏွိပ္ကြပ္ဖို႔ ဒီေန႔အထိ သံုးေနတယ္” ဟု အလုပ္သမားမ်ား အတြက္ ေဆာင္ရြက္ ေပးေနသည့္ ေရွ႕ေန ကိုဖိုးျဖဴက ေျပာသည္။

အထက္ပါ ဥပေဒမ်ားကို မဖ်က္ျခင္းသည္ ဒီမုိကေရစီ စနစ္ကို လက္မခံႏိုင္ေသးဟု ေျပာသည္ႏွင့္ အတူတူပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို သြားမည္ဆိုပါက အဆုိပါ ဥပေဒမ်ားအား လံုးဝ ပယ္ဖ်က္ ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သူက ဆိုသည္။

ဖ်က္သိမ္းသင့္သည့္ ဥပေဒမ်ားကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက လႊတ္ေတာ္တြင္ အဆိုျပဳ ထားျခင္းမ်ား ရွိေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္သည္က မ်ားေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ဖ်က္သိမ္းခြင့္ မရေသာ ဥပေဒမ်ားကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ ဆက္လက္ အဆိုျပဳထားေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ေသာ မလိုအပ္သည့္ ဥပေဒမ်ားကို ဖ်က္သိမ္းရန္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကိုသာ အားကိုးမေနသင့္ဘဲ အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ကလည္း ႀကိဳးပမ္းသင့္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ အဆုိအရ သိရသည္။

“လႊတ္ေတာ္မွာ ဖ်က္ေပးဖို႔ တင္တဲ့ ဥပေဒေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားေနၿပီ။ မေအာင္ျမင္ေသးဘူး။ တင္တာေတြ ထဲက တခုဆိုရင္ ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ ၅၀၀၊ အသေရဖ်က္မႈေပါ့။ ဒါကို က်ေနာ္တို႔ဆီမွာက ရာဇဝတ္မႈလို႔ သတ္မွတ္တယ္။ တျခားႏိုင္ငံ ေတြမွာ ဒီျပစ္မႈက တရားမမႈ။ ဒီျပစ္မႈအရ နစ္နာ သူက ေလ်ာ္ေၾကးလိုခ်င္လို႔ပဲ တရားစြဲလို႔ရတယ္။ ေထာင္ခ် ေပးပါလုိ႔ တရားစြဲလို႔မရဘူး” သဃၤန္းကၽြန္း မဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးသိန္းညြန္႔က ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။

ျမန္မာ ျပည္တြင္ ပုဒ္မ ၅၀၀ အျပင္ တျခားပယ္ဖ်က္ရမည့္ ဥပေဒ မ်ားစြာ ရွိေနေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အေနျဖင့္ သတိမထားမိျခင္းမ်ား ရွိႏိုင္ၿပီး ျပည္သူမ်ားက ဖ်က္သင့္သည္ဟု ယူဆသည့္ ဥပေဒကို နီးစပ္သည့္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား၊ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားကို ေျပာျပသင့္ေၾကာင္း သူက ဆုိသည္။

ဥပေဒႏွင့္ပတ္သက္သည့္ လြဲေခ်ာ္မႈမ်ားသည္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒေၾကာင့္ ျဖစ္ၿပီး ၎က မမွန္သျဖင့္ ယခင္ကမွားယြင္းေနသည့္ ဥပေဒမ်ားကို ျပင္ဆင္ရန္မွာ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဥပေဒကို လက္ေတြ႔ က်င့္သံုးသူမ်ားမွာ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားအတိုင္းမဟုတ္ဘဲ အမိန္႔ႏွင့္ မိမိတို႔ ႀကိဳက္သလို က်င့္သံုးေနၾကျခင္း၊ ဥပေဒကို လိုလွ်င္ လိုသလို၊ မလိုလွ်င္ မလိုသလို သံုးေနျခင္းမ်ား အျပင္ အာဏာရွိ သူမ်ားကလည္း ဥပေဒကို ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္းမ်ား ရွိေနသျဖင့္ ဥပေဒ၏ အေျခခံ သေဘာတရားမွာ ပ်က္ယြင္းေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေရွ႕ေနမ်ားကြန္ရက္မွ ေရွ႕ေန ဦးေဇာ္ထြန္းက ဆိုသည္။

“ဥပေဒနဲ႔ ျပည္သူကို ကာကြယ္မလား၊ ဖိႏွိပ္မလား ဒါပဲရွိတာ။ ဒီမိုကေရစီ စနစ္မွာ ဥပေဒနဲ႔ဆိုင္တဲ့ လႊတ္ေတာ္က အဓိက။ လႊတ္ေတာ္က ျပည္သူေတြရဲ႕အသံနဲ႔ သေဘာထားကို နားေထာင္ဖို႔ လိုတယ္။ ျပည္သူကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္မယ့္ ဥပေဒေတြ၊ ရည္႐ြယ္ခ်က္အတိုင္း အဓိပၸာယ္ဖြင့္ၿပီး တရားမွ်တစြာ စီရင္ႏိုင္ဖို႔၊ မွန္ကန္စြာ အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ဖို႔ ဒီလိုအေျခအေနေတြ ဖန္တီး ေပၚေပါက္ လာႏိုင္ေအာင္ အားလံုးက ဝိုင္းဝန္းႀကိဳးပန္းရမွာေပါ့” ဟု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးဝင္းျမင့္ က ေျပာသည္။

ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ကာလသို႔ သြားေနျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေခတ္ မမီေတာ့ သည့္၊ ေခတ္ႏွင့္ မညီသည့္၊ ဒီမိုကေရစီ က်င့္စင္မ်ားႏွင့္ မညီသည့္ ဥပေဒမ်ား အားလံုးကို ျပင္ ဆင္ျခင္း၊ ျဖည့္စြက္ျခင္း၊ ပယ္ဖ်က္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ မိမိအပါအဝင္ တျခား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားကလည္း ႀကိဳးစားေနေၾကာင္း ၎က ဆက္ေျပာသည္။

ဖ်က္သိမ္းသင့္သည့္ ဥပေဒမ်ားကို စဥ္းစားရာတြင္ ၎သည္ အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ဆြဲထားသည့္ ဥပေဒ ဟုတ္၊ မဟုတ္၊ အစိုးရအေနျဖင့္ ၎တို႔ အာဏာတည္ၿမဲရန္ ျပဳလုပ္ထားသည့္ ဥပေဒ ဟုတ္၊ မဟုတ္၊ အေျခအေန အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ေရးဆြဲထားသည့္ ဥပေဒ ဟုတ္၊ မဟုတ္ စသည္တို႔ကို စဥ္းစား၍ ဖ်က္သင့္သည့္ ဥပေဒမ်ားကို ဖ်က္မည္ဆိုပါက အခ်ိန္တို အတြင္း လြယ္ကူစြာ ၿပီးေျမာက္ႏိုင္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေရွ႕ေနမ်ားက အႀကံျပဳၾကသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ဥပေဒမ်ားတြင္ ကိုလိုနီေခတ္က အဂၤလိပ္ အစိုးရ ျပဌာန္းထားသည့္ ဥပေဒမ်ား၊ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးေနာက္ပိုင္း ၁၉၄၈ ႏွင့္ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္အၾကား ဒီမိုကေရစီေခတ္တြင္ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရက ျပဌာန္းထားသည့္ ဥပေဒမ်ား၊ ၁၉၆၂ ႏွင့္ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္အၾကား အာဏာရွင္ မ်ား ျပဌာန္း ထားသည့္ ဥပေဒမ်ား၊ ၁၉၇၄ မွ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ တပါတီ ဆိုရွယ္လစ္ အာဏာရွင္မ်ားက ျပဌာန္းခဲ့သည့္ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ ၁၉၈၈ မွ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ တပ္မေတာ္ အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္စဥ္ကာလ မ်ားတြင္ ျပဌာန္းခဲ့သည့္ ဥပေဒမ်ား ရွိကာ ၎တို႔အနက္ ဖ်က္သိမ္းခဲ့သည့္ ဥပေဒမ်ား ရွိဖူးေသာ္လည္း ယခုတိုင္ ဆက္လက္ အသံုးျပဳေနဆဲ ဥပေဒမ်ားလည္း ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ဧရာ၀တီ

No comments:

Post a Comment