ေခ်ာေမြ႕ေသာ ကားလမ္းမေပၚမွ ေမာင္းႏွင္ျခင္း မျပဳဘဲ လမ္းၾကမ္းကို သံုးေသာကား မ်ားသည္ ေလးဘီး ယက္ႏွင့္ ဧရာမ ထရပ္ကားႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္မ်ား၏ ကြန္ရက္
ရပ္တို ေပါလို႔စ္သည္ သုေတသန အုပ္စုတစ္ခုကိ
ုဦးေဆာင္ခဲ ့စဥ္အဆိုပါ အႀကံအစည္ကို ရရွိခဲ့ၿပီး ၄င္းကိုအေျခခံလ်က္
Silicon Valley ရွိ Singularity University တကၠသိုလ္မွ အျခားေသာ တြဲဖက္
တည္ေထာင္သူသံုးဦး အပါအဝင္ တို႔က ေမာင္းသူမဲ ့ေလယာဥ္ အုပ္စုကို
တည္ေဆာက္ၾက မည္ ျဖစ္ သည္။ ေနာင္အခါတြင္ ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္ တစ္စင္းသည္
ဝန္စည္စလယ္ အဝင္အဆံ့ ႏွစ္ကီလို ဂရမ္ႏွင့္ ေျခာက္မိုင္ အကြာအေဝးအထိ
ပ်ံသန္းႏိုင္ လာမည္ျဖစ္သည္။
ဤအလိုအေလ်ာက္ ေမာင္းႏွင္ပ်ံသန္းမည့္
ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္မ်ားကို ေျမျပင္မွ နည္းဗ်ဴဟာ က်က် ကြပ္ကဲေပးကာ
ဘက္ထရီမ်ားကို အားျပန္သြင္းရန္ မိုင္အနည္းငယ္ အကြာတြင္ စခန္းတစ္ခု
သို႔မဟုတ္ ခရီးဆံုးအေရာက္တြင္ အားျပန္ျဖည့္ေပးမည္ ျဖစ္သည္။ ဤနည္းအားျဖင့္
ခရီးစဥ္အားလံုးသို႔ ေရာက္ ရွိေအာင္ ထပ္ခါထပ္ခါ ဘက္ထရီ အားျပန္သြင္း ေပးေန
မည္ျဖစ္သည္။ ေမာင္း သူမဲ့ ေလယာဥ္ကို ကြပ္ကဲရန္အတြက္ လည္းေကာင္း၊ ကုန္စည္
အထုပ္အပိုးမ်ားကို ေပးပို႔ရန္ အတြက္လည္းေကာင္း၊ အလိုအေလ်ာက္ စနစ္ျဖင့္
ေဆာင္ရြက္ ေပးသြားမည္ ျဖစ္သည္။ လွမ္း၍ မွာျခင္း၊ ေတာင္းခံျခင္း စသည့္
ကိစၥရပ္မ်ားကို ဆယ္လူလာ ဖုန္းမ်ားျဖင့္ ေပးေဆာင္ေစမည္ ျဖစ္သည္။ အဆက္အသြယ္
ျပတ္ေတာက္ေန သည့္ ေဒသ မ်ားသို႔ ေဆးဝါးမ်ားႏွင့္ ရိကၡာမ်ား ကို
ေဖာက္သည္မ်ားထံသို႔ တိုက္႐ိုက္ ေပးပို႔ႏိုင္ မည္ ျဖစ္ သည္။ ထို႔ျပင္ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ က်ေရာက္ေနသည့္ ေဒသမ်ားတြင္ အဆက္ အသြယ္ ျပတ္ေတာက္ေနပါက ဤနည္းလမ္း
မ်ားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ ျဖစ္သည္။ ေနာင္ အနာဂတ္တြင္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားသို႔
ပစၥည္းမ်ား ေပးပုိ႔ျခင္းသို႔ မဟုတ္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေပးျခင္း စသည္ တုိ႔ကိုလည္း
တိုးျမႇင့္ ေဆာင္ရြက္ေပး သြားမည္ ျဖစ္သည္။ အေသးစိတ္ သိရွိိလိုပါက The
LionCity Roars တြင္ရွာေဖြၾကည့္႐ႈ ႏိုင္ပါသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ကေဟတီႏွင့္
ဒိုမီနီကင္ ျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံသို႔ ''qua-drocopter'' drones ရဟတ္
ယာဥ္မ်ားကို စမ္းသပ္ ေမာင္းႏွင္ ၾကည့္ၿပီး ျဖစ္သည္။ ရလဒ္ ေကာင္းမြန္ သျဖင့္
အားရေပ်ာ္ရႊင္ေနေသာ ရပ္တိုေပါလို႔စ္သည္ စီးပြားေရး သို႔မဟုတ္ အရပ္ဘက္တြင္
ေဆာင္ ရြက္ေပးရန္ ထပ္မံ၍ စမ္းသပ္ၾကည့္ ဦးမည္ဟု သိရွိရသည္။
အင္တာနက္မွ တကယ္အစစ္အမွန္ အရာဝတၴဳမ်ား
နီဗားဒါးနယ္တြင္ Burning Man
ပြဲေတာ္က်င္းပစဥ္ အလိုအေလ်ာက္ ေမာင္းႏွင္သည့္ စနစ္ျဖင့္ Aria (Auton-omous
Roadless Intelligent Array) ကုမၸဏီမွ ကြင္းျပင္တြင္ ေျမျပင္မွ
ကြန္ရက္ျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္၍ ျပသေပးမည္ ျဖစ္သည္။
Aria သည္ Singularity Univer-sity မွ
ေက်ာင္းသားမ်ားက တည္ေထာင္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ နည္းပညာ တိုးတက္ လာသည္ႏွင့္ အတူ
Aria တြဲဖက္ တည္ေထာင္သူ အတ္တူ႐ိုပယ္ ေလးယုိ (Arturo Pela-yo) က
ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္မ်ားကို ကုန္မ်ားမ်ား တင္ၿပီး ခရီးေဝး ေဝးသို႔
ပ်ံသန္းႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ ဟုဆိုသည္။
ကန္က်စရိတ္ တြက္ခ်က္ၾကည္ျခင္း
မာ့စာ႐ုခ႐ိုင္ (Maseru) က Sigula-rity
University မွ ကိစၥတစ္ခုကို စမ္းသပ္ခဲ့သည္။ အာဖရိကမွ ဘုရင္အုပ္ ခ်ဳပ္သည့္
လက္ဆိုသို (Lesotho) တြင္ အေျခစိုက္ စခန္း ၅ဝ ႏွင့္ ေမာင္း သူမဲ့ ေလယာဥ္ ၁၅
စင္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ၌ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၉ဝဝဝဝဝ သာ ကုန္က်ခဲ့၍
ႏွစ္ကီလိုမီတာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ တစ္သန္း ကုန္က်စရိတ္ျဖင့္ ႏႈိင္း
ယွဥ္ၾကည့္ႏိုင္ ေပ သည္။ ေနာက္ထပ္ အခက္အခဲမ်ားျဖင့္ ႀကံဳေတြ႕ႏိုင္ေသးရာ
ဥပမာအားျဖင့္ ရာသီဥတု ဆိုးရြားမႈ ျဖစ္ပြားေနစဥ္ ဝန္ေဆာင္မႈ
ေပးရလွ်င္မည္သို႔ ျဖစ္လာမည္နည္း။ အျပန္အလွန္ အခ်င္းခ်င္း မည္သို႔
ဆက္သြယ္ႏိုင္ၾက မည္နည္း။ ထိုထက္ အေရးႀကီးေသာ အခ်က္တစ္ရပ္မွာ သယ္ယူ
ပို႔ေဆာင္ေရး က႑တြင္ မူးယစ္ေဆးဝါး ေမွာင္ခိုသယ္ေဆာင္ရန္ လုပ္ေဆာင္ လာၾက
လွ်င္ ေတြ႕ႀကံဳရ မည့္ ျပႆနာမ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္း စဥ္းစားသင့္ လွေပသည္။
ဤကိစၥကို ဒါကုိတာ ေျမာက္ပိုင္းနယ္ရွိ တကၠသိုလ္မွ ေလေၾကာင္း ဆိုင္ရာ
တြဲဖက္ပါေမာကၡ ဘင္ထရက္နဲလ္ (Ben Trapnell) က ေထာက္ျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ဤကြန္ရက္ စနစ္မ်ားတြင္ တစ္လြဲအသံုးျပဳ လာတတ္ၾကသည္ကို အေလးမထားဘဲ
လ်စ္လ်ဴ႐ႈလိုက္လွ်င္ မိုက္မဲရာ က်ေပလိမ့္မည္။
ျမ၀တီ
No comments:
Post a Comment