Saturday, July 6, 2013

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မႇ ျပင္ဆင္ခ်က္ျဖင့္ အတည္ျပဳခဲ့ေသာ ပံုႏႇိပ္ျခင္းႏႇင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္းလုပ္ငန္း ဥပေဒၾကမ္းကို စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ) အပါအ၀င္ ဂ်ာနယ္လစ္မ်ား အားလံုးက အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္

7.5.17
၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ မတ္ ၁၂ ရက္က ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာန၏ ပုံႏွိပ္ျခင္းႏွင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္းလုပ္ငန္း ဥပေဒၾကမ္းအေပၚ သုံးသပ္ေဆြးေႏြးပြဲ က်င္းပခဲ့စဥ္ (ဓာတ္ပုံ- ေအာင္ေဇာ္ထြန္း)
ျပည့္သူ႔လႊတ္ေတာ္မႇ ျပင္ဆင္ခ်က္ျဖင့္ ဇူလိုင္ ၄ ရက္တြင္ အတည္ျပဳခဲ့ေသာ ပံုႏႇိပ္ျခင္းႏႇင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္း
လုပ္ငန္း ဥပေဒၾကမ္းကို ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ) အပါအ၀င္ ဂ်ာနယ္လစ္မ်ား အားလံုးက အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကသည္။
ျပန္ၾကားေရး ၀န္ၾကီးဌာနက ေရးဆြဲတင္သြင္းခဲ့ေသာ ပံုႏႇိပ္ျခင္းႏႇင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္းလုပ္ငန္း ဥပေဒၾကမ္းသည္ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီမႇ ေရးဆြဲေနေသာ မီဒီယာဥပေဒႏႇင့္ စင္ျပိဳင္ျဖစ္ေနသည့္အျပင္ လက္ရႇိ ျပင္ဆင္ ခ်က္မ်ား အရလည္း ျပန္ၾကားေရး ၀န္ၾကီးဌာနက မီဒီယာမ်ားႏႇင့္ ဂ်ာနယ္လစ္မ်ားကို ခ်ဳပ္ကိုင္ႏိုင္သည့္ အခြင့္အာဏာ ရႇိေနဆဲ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကန္႔ကြက္ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ပံုႏႇိပ္ျခင္းႏႇင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္းလုပ္ငန္း ဥပေဒၾကမ္းကို ျပန္ၾကားေရး ၀န္ၾကီးဌာနမႇ ထုတ္ျပန္ခဲ့စဥ္က မီဒီယာ အဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးႏႇင့္ ဂ်ာနယ္လစ္မ်ားက ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုသို႔ ေ၀ဖန္ ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကသည့္ အတြက္ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီႏႇင့္ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ၾကီးဌာနမႇ တာ၀န္ရႇိ ပုဂၢိဳလ္မ်ား သံုးၾကိမ္တိုင္ ညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုေတြ႕ဆံုမႈတြင္ ဥပေဒကို လံုး၀ဖ်က္သိမ္း မေပးေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ေသာ အခ်က္မ်ားကို ျပင္ဆင္ေပးမည္ဟု ေျပာဆိုခဲ့ၿပီး ျပင္ဆင္ခ်က္မ်ားကို လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
သို႔ေသာ္ ဇူလိုင္ ၄ ရက္တြင္ ထိုဥပေဒၾကမ္းကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မႇ အတည္ျပဳျပီး ခ်ိန္တြင္ ၀န္ႀကီးဌာနႏႇင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီတို႔အၾကား သေဘာတူခဲ့သည့္ အခ်က္အမ်ား စုကို ျပင္ဆင္ေပးခဲ့ျခင္း မရႇိေၾကာင္း သိရသည္။
''ဒီဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ လက္ခံႏိုင္စရာ မရႇိဘူး။ အလြန္တင္းက်ပ္တဲ့ ၁၉၆၂ ခုႏႇစ္က ဥပေဒကို ပံုစံတစ္မ်ိဳးနဲ႔ ျပန္ထုတ္တာပဲ။ အခုဥပေဒက ေထာင္ဒဏ္ေတာ့ မပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ တရားစြဲလို႔ရတယ္။ တရားစြဲတာက အခ်ိန္ အကန္႔အသတ္ အတြင္းလို႔ ေျပာေပမယ့္ တရားစြဲတာက တရားစြဲ တာပဲ။ ေရးသားထုတ္ေ၀မႈက ဒီဥပေဒနဲ႔ မညီရင္ တရားစြဲဆိုႏိုင္တယ္။ ဒီအခြင့္အေရးေတြရႇိတယ္။ သက္သာပါတယ္ဆိုၿပီး လႊတ္ေတာ္ထဲမႇာ ေျပာဆိုေနတာေတြ ရႇိတယ္။ စာနယ္ဇင္း ဥပေဒဆိုတာ ဒီအခ်ိန္မႇာ ပါးသည္ျဖစ္ေစ၊ ထူသည္ျဖစ္ေစ၊ မာသည္ျဖစ္၊ ေပ်ာ့သည္ျဖစ္ေစ စာနယ္ဇင္း ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုး တက္ေရးကို အေထာက္အပံ့ ျဖစ္ေစတဲ့ ဥပေဒေတြကိုပဲ လိုခ်င္တယ္။ ဒီလိုမဟုတ္ဘဲ တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ခ်ဳပ္ခ်ယ္တဲ့ အကန္႔အသတ္ေတြ မလိုခ်င္ဘူး'' ဟု ၀ါရင့္သတင္းစာ ဆရာႀကီး ဟံသာ၀တီ ဦး၀င္းတင္ က ေျပာၾကားသည္။
''ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ၾကီးဌာနက လႇည့္စားလိုက္တာပဲလို႔ ျမင္ပါတယ္။ ဥပေဒၾကမ္းကို ထုတ္ျပန္တုန္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကန္႔ကြက္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ျပန္ၾကားေရး၀န္ၾကီးက သတင္း မီဒီယာ ေကာင္စီနဲ႔ ေတြ႕ခဲ့တယ္။ ပံုႏႇိပ္ျခင္းနဲ႔ ထုတ္ေ၀ျခင္းနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ ဥပေဒေတြကို စာနယ္ဇင္းေကာင္စီက ေရးေနတဲ့ မီဒီယာ ဥပေဒမႇာလည္း ထည့္ျပီး ေရးထားတယ္။ ဖ်က္ေပး ပါလို႔ေျပာေတာ့ ဖ်က္ေတာ့ မဖ်က္ႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာတယ္။ တခ်ိဳ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြ ကို ျပင္ေပး မယ္ေျပာ တယ္။ အခုထြက္လာတဲ့ အခ်ိန္မႇာေတာ့ ေျပာထားသလို ျဖစ္မလာခဲ့ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေနနဲ႔ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ၾကီး ဌာနနဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ ေနေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕ မ႐ိုးမသား လုပ္ရပ္ေတြ၊ တစ္ကြက္ခ်န္ လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ ေနာင္မႇာ သူတို႔နဲ႔ ဆက္ဆံဖို႔ေတာင္ စဥ္းစားရေတာ့မယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ပ်က္ပါတယ္'' ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းသမဂၢ အဖြဲ႕၀င္ ဦးေဇာ္သက္ေထြး က ေျပာၾကားသည္။
ျပန္ၾကားေရး ၀န္ၾကီးဌာနက ပံုႏႇိပ္ျခင္းႏႇင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္းလုပ္ငန္း ဥပေဒၾကမ္း ထုတ္ျပန္ခဲ့ျပီးေနာက္ မတ္ ၁၂ ရက္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ သတင္းစာဆရာအသင္း (MJA) ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းသမဂၢ (MJU) ၊ ျမန္မာ ဂ်ာနယ္လစ္ကြန္ရက္ (MJN)၊ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ ေကာ္မတီ၊ သတင္းဌာနမ်ား၊ ဂ်ာနယ္လစ္မ်ားႏႇင့္ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ား ေတြ႕ဆံုခဲ့ၿပီး ထိုဥပေဒၾကမ္းအေပၚ သံုးသပ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
7.5.18
ယင္းေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာန၏ ဥပေဒၾကမ္းသည္ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ကို ပိတ္ပင္ၿပီး ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို အဟန္႔အတား ျဖစ္ေစသည့္ အတြက္ ျပန္လည္ ႐ုပ္သိမ္းေပး ရန္ ေဆြးေႏြးပြဲ တက္ေရာက္သူမ်ားက လက္မႇတ္ေရးထိုး ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကသည္။
ထို႔ေနာက္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ပါရႇိေသာ အခန္း (၁) အမည္ႏႇင့္ အဓိပၸာယ္ ေဖာ္ျပခ်က္တြင္ ပါရႇိေသာ အခ်က္မ်ား ၊ အခန္း (၂) ပံုႏႇိပ္ျခင္းႏႇင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္း အသိအမႇတ္ျပဳျခင္းတြင္ ပါ၀င္ေသာ ပုဒ္မ (၃)၊ ပုဒ္မ (၅)၊ အခန္း(၃) ပံုႏႇိပ္ျခင္းႏႇင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္း လုပ္ငန္းအတြက္ လိုက္နာရမည့္ စည္းကမ္းခ်က္ ငါးခ်က္၊ အခန္း (၄) တရားမ၀င္ ထုတ္ေ၀စာအျဖစ္ ေၾကညာျခင္း အခန္း၊ အခန္း (၅) ထုတ္ေ၀စာ မ်ားကုိ ျပည္တြင္း သို႔ တင္သြင္းျခင္းႏႇင့္ ျပည္ပသို႔ တင္ပို႔ျခင္း အခန္းတြင္ ပါ၀င္ေသာ ပုဒ္မ (၁၁)၊ ပုဒ္မခြဲ (က)ႏႇင့္(ခ)၊ ပုဒ္မ (၁၃)၊(၁၄)၊(၁၅)၊ အခန္း (၆) တားျမစ္ခ်က္မ်ားတြင္ ပါ၀င္ေသာ ပုဒ္မ (၁၆)၊ ပုဒ္မ (၁၈)၊ ပုဒ္မ (၁၉)၊ အခန္း (၈) အေထြေထြတြင္ ပါ၀င္ေသာ ပုဒ္မ (၂၄)၊ ပုဒ္မခြဲ(က)ႏႇင့္(ခ)၊ ပုဒ္မ (၂၇) အစရႇိသည္ တို႔ကို ျပင္ဆင္၊ ပယ္ဖ်က္၊ ျဖည့္စြက္ရန္ ေဆြးေႏြးပြဲ တက္ေရာက္သူမ်ားက အၾကံျပဳခဲ့ျပီး ထိုအၾကံျပဳခ်က္ မ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ၊ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္နာယက၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ႏႇင့္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ အားကစား၊ ယဥ္ေက်းမႈႏႇင့္ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရး ေကာ္မတီ ဥကၠ႒မ်ားထံသို႔ ေပးပို႔ခဲ့သည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ျပင္ဆင္၊ ျဖည့္စြက္ခ်က္မ်ားျဖင့္ အတည္ျပဳလိုက္ေသာ ပံုႏႇိပ္ျခင္းႏႇင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္း လုပ္ငန္းဥပေဒ ၾကမ္းတြင္ အခန္း (၃) ပံုႏႇိပ္ျခင္းႏႇင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ လိုက္နာရန္ စည္းကမ္းတြင္ ပါ၀င္ေသာ ပုဒ္မ ၇ ၊ ပုဒ္မခြဲ(င)၊ အခန္း (၅) ထုတ္ေ၀စာမ်ားကို ျပည္တြင္းသို႔ တင္သြင္းျခင္းႏႇင့္ ျပည္ပသို႔ တင္ပို႔ျခင္း အခန္းတြင္ ပါ၀င္ေသာ ပုဒ္မ (၁၂) တို႔ႏႇင့္ အခန္း (၇) ျပစ္မႈႏႇင့္ ျပစ္ဒဏ္မ်ား အခန္းတြင္ ပါရႇိေသာ ေထာင္ဒဏ္တို႔ကိုသာ ျဖဳတ္ပယ္ေပးခဲ့သည္။
ျပင္ဆင္၊ ျဖည့္စြက္မႈ အပိုင္းတြင္ ''စတုတၴ မ႑ိဳင္ျဖစ္ေသာ သတင္းမီဒီယာမ်ား၏ ဥပေဒႏႇင့္အညီ လြတ္လပ္စြာ ထင္ျမင္ယူဆပိုင္ခြင့္၊ ထုတ္ေဖာ္ပိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးကို မထိခိုက္ေစရ'' ဟူေသာ ျဖည့္စြက္ ခ်က္မ်ိဳး ရႇိခဲ့ေသာ္လည္း ''ဤဥပေဒပါ မည္သည့္ တားျမစ္ခ်က္ကမွ် တည္ဆဲ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပါ ႏိုင္ငံသားတိုင္း၏ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခြင့္၊ ေရးသားျဖန္႔ေ၀ခြင့္ကို ပိတ္ပင္သည္ဟု မႇတ္ယူျခင္း မရႇိေစရ'' ဟူေသာ ဥပေဒကို က်ားကန္ထားသည့္ ျဖည့္စြက္ခ်က္မ်ိဳးကိုလည္း ထည့္သြင္း ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ထို႔အျပင္ ''မည္သူမဆို သီးျခားဥပေဒ ျပ႒ာန္းထားျခင္း မရႇိလွ်င္ ပံုႏႇိပ္ျခင္းႏႇင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္း လုပ္ငန္း ကို ေရဒီယို၊ ႐ုပ္သံ ထုတ္လႊင့္ျခင္း လုပ္ငန္းႏႇင့္ ပူးေပါင္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ မရႇိေစရ'' ဟူေသာ အခ်က္ကို လည္း ျဖည့္စြက္ခဲ့သည္။
''ျပန္ၾကားေရးကပဲ ေရးဆြဲထားတဲ့ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ ဥပေဒၾကမ္းမႇာေတာ့ ပံုႏႇိပ္နဲ႔႐ုပ္သံ၊ ေရဒီယို ကို ပူးတြဲလုပ္ကိုင္ခြင့္ ေပးထားတယ္။ ပုဂၢလိက မီဒီယာေတြအတြက္ ေရးဆြဲတဲ့ ဒီဥပေဒၾကမ္းမႇာက်ေတာ့ ပံုႏႇိပ္နဲ႔ ႐ုပ္သံ၊ ေရဒီယိုကို ပူးတြဲလုပ္ကိုင္ခြင့္ မရႇိဘူးလို႔ ျပ႒ာန္းထားတယ္။ ဒီအခ်က္က မမွ်တမႈ ကို ေပၚလြင္ေစပါတယ္'' ဟု ဦးေဇာ္သက္ေထြးက ေျပာၾကားသည္။
''ဒီဥပေဒၾကမ္း ထြက္တုန္းက လက္မခံဘူး။ ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကတယ္။ အခု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က တခ်ိဳ႕ကို ျပင္ဆင္၊ ပယ္ဖ်က္ျပီး အတည္ျပဳခဲ့ေပမယ့္ ထုတ္ေ၀ခြင့္လိုင္စင္ ထုတ္ေပးတာ၊ ႐ုပ္သိမ္းတာ၊ ရပ္စဲတာကို မႇတ္ပံုတင္ အရာရႇိက ဆံုးျဖတ္ျပီး အဆံုးအျဖတ္ လုပ္ေစတဲ့ အခ်က္ကို လက္မခံႏိုင္ ပါဘူး။ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ၾကီးဌာနက အရင္ကတည္းက ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မရႇိခဲ့ဘူး။ ႐ိုးသားမႈ မရႇိခဲ့ဘူး။ အခုကိစၥမႇာလည္း သူလိုခ်င္တာကို မရရေအာင္ ဆြဲသြားတယ္လို႔ ျမင္တယ္'' ဟု စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ) အဖြဲ႕၀င္ ဦးခ်စ္၀င္းေမာင္က ဆိုသည္။
''အဓိကအက်ဆံုး အခ်က္က ထုတ္ေ၀သူကို ခ်ဳပ္ကိုင္လိုက္တယ္ဆိုတာ အညႇာကို ကိုင္လိုက္တာ။ စာနယ္ဇင္းသမားေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေရးေနေရးေန ထုတ္ေ၀သူက မထုတ္ရဲဘူးဆိုရင္ ဘယ္လိုလုပ္ မလဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဥပေဒက စာနယ္ဇင္း သမားေတြကို သြယ္၀ိုက္ၿပီး ခ်ဳပ္ကိုင္ လိုက္တာ။ ေနာက္ထပ္ ဥပေဒေတြ လာဦးမယ္။ ဥပေဒ အလြန္မ်ားေနတယ္။ အဲဒါကိုလည္း လက္မခံ ဘူး။ ျပ႒ာန္း မယ့္ ျပ႒ာန္းေတာ့ လည္း မီဒီယာဥပေဒကို ျပ႒ာန္းရင္းက လိုအပ္လာလို႔ ျပ႒ာန္းတယ္ ဆိုရင္လည္း တစ္မ်ိဳးေပါ့။ အခုေတာ့ သတင္းစာေတြ အတြက္ ဥပေဒမလာေသးဘဲ လုပ္ငန္းရႇင္ကို အရင္ ကန္႔သတ္ လိုက္တာက မေကာင္းတဲ့ သေဘာ ေဆာင္ေနတယ္'' ဟု ဦး၀င္းတင္က ေျပာၾကားသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတြင္ ျပ႒ာန္းထားခ်က္အရ ပုဒ္မ ၁၃၈ (ဂ) အရ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳထားေသာ ဥပေဒၾကမ္းမ်ားကို အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးမည္ျဖစ္ျပီး အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္က ျပင္ဆင္ခ်က္ျဖင့္ ေပးပို႔ခဲ့ေသာ ဥပေဒၾကမ္းကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က သေဘာ တူသည္ ဆိုပါက ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယကထံသို႔ ေပးပို႔ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သို႔ ေပးပို႔ခဲ့ေသာ ဥပေဒၾကမ္း တစ္ရပ္သည္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏႇင့္ သေဘာကြဲလြဲလွ်င္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ ရယူရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မႇာ အတည္ျပဳခဲ့ေသာ ပံုႏိႇပ္ျခင္းႏႇင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္းလုပ္ငန္း ဥပေဒၾကမ္းႏႇင့္ ပတ္သက္ေသာ အေရးေပၚ အစည္းအေ၀း တစ္ရပ္ကို ဇူလိုင္ ၄ ရက္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)က ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး အစည္းအေ၀း အၿပီးတြင္ ထိုဥပေဒၾကမ္းကို လက္မခံေၾကာင္း အပါအ၀င္ အခ်က္ ခုနစ္ခ်က္ ပါ၀င္ေသာ ေၾကညာခ်က္ကို ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ) ၏ သေဘာထား ထုတ္ျပန္ခ်က္ ၁/၂၀၁၃ (၅.၇.၂၀၁၃)
၁။    ျမန္မာႏုိင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ) သည္ ၂၀၁၂  ခုႏႇစ္ စက္တင္ဘာ ၁၇ ရက္တြင္ ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၿပီး ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနႏႇင့္ သေဘာတူခ်က္အရ အဓိက လုပ္ငန္းတာ၀န္ တစ္ရပ္ျဖစ္ေသာ စာနယ္ဇင္းဆုိင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းကို လြတ္လပ္စြာ ေရးဆြဲခဲ့ပါသည္။
၂။    ''သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္း'' တြင္ ၎တုိ႔အတြက္ လႊမ္းျခံဳေသာ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား ပါ၀င္ေစလိုေၾကာင္း ပံုႏႇိပ္လုပ္ငန္းမ်ားက အၾကံျပဳၾကသျဖင့္ ေကာင္စီသည္ ''သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္း'' ကို ''သတင္းမီဒီယာႏႇင့္ ပံုႏႇိပ္ထုတ္ေ၀ျခင္း ဥပေဒၾကမ္း'' အျဖစ္ ေခါင္းစဥ္ေျပာင္းလဲ၍ ေရးဆြဲျပဳစုခဲ့ပါသည္။
၃။    သို႔ရာတြင္ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနသည္ ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလတြင္ ၀န္ႀကီးဌာနက  ႀကိဳတင္ျပဳစုထားေသာ ပံုႏႇိပ္ျခင္းႏႇင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္းလုပ္ငန္း ဥပေဒၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္မ်ားသို႔ တင္သြင္းကာ အမ်ားျပည္သူ ေလ့လာႏုိင္ရန္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါသည္။ အဆုိပါ ဥပေဒၾကမ္းအား စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ) အပါအ၀င္ မီဒီယာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ကန္႔ကြက္မႈမ်ား ေပၚထြက္လာသည့္ ေနာက္ပိုင္း ၀န္ႀကီးဌာနမႇ တာ၀န္ရႇိ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီႏႇင့္ (၃) ႀကိမ္ ေတြ႕ဆံုညိႇႏိႈင္းခဲ့ပါသည္။
၄။    ေတြ႕ဆံုညိႇႏိႈင္း သေဘာတူညီမႈမ်ားအရ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ) က်င့္၀တ္ႏႇင့္အညီ မီဒီယာလြတ္လပ္ခြင့္ ရရႇိေစေရးႏႇင့္ စတုတၴမ႑ိဳင္အတြက္ လိုအပ္ေသာ (Institution) မ်ား ေပၚထြက္လာေစရန္ အလို႔ငႇာ ၀န္ႀကီးဌာနက ထုတ္ျပန္ထားေသာ ပံုႏႇိပ္ျခင္းႏႇင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္း ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ျပင္ဆင္၊ ျဖည့္စြက္၊ ပယ္ဖ်က္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ကာ ၀န္ႀကီးဌာနသို႔ ေပးပို႔ခဲ့ပါသည္။ ၀န္ႀကီးဌာနသည္ ေကာင္စီ၏ ျပင္ဆင္ခ်က္မ်ား အတိုင္း လႊတ္ေတာ္မ်ားသို႔ တင္ျပမည္ဟု သေဘာတူခဲ့ ၾကပါသည္။
၅။    ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနသည္ ၎တို႔၏ ပံုႏႇိပ္ျခင္းႏႇင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္း ဥပေဒၾကမ္းႏႇင့္ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ) က ေရးဆြဲေသာ  သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္းတို႔ကို လႊတ္ေတာ္သို႔  တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း တင္သြင္းရန္လည္း ေဆြးေႏြး သေဘာတူခဲ့ပါသည္။
၆။    သို႔ေသာ္လည္း ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ဇူလိုင္လ(၄)ရက္ေန႔တြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၌ ေဆြးေႏြး အတည္ျပဳခဲ့သည့္ ပံုႏႇိပ္ျခင္းႏႇင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္းလုပ္ငန္း ဥပေဒၾကမ္း၌ ၀န္ႀကီးဌာနႏႇင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီတို႔အၾကား သေဘာတူညီခဲ့ေသာ အခ်က္အလက္ အမ်ားစု မပါ၀င္ခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရႇိရပါသည္။
၇။    ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က လက္ခံအတည္ျပဳလုိက္ေသာ အဆုိပါ ဥပေဒၾကမ္းကို  ျမန္မာႏုိင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ) က သေဘာမတူ၊ လက္မခံႏုိင္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ ေၾကညာအပ္ပါသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)

ပံုႏိႇပ္ျခင္းႏႇင့္ထုတ္ေ၀ျခင္း လုပ္ငန္းဥပေဒၾကမ္းအေပၚ ဂ်ာနယ္လစ္မ်ား၏ အျမင္မ်ား
အခု ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္က လက္ခံလိုက္တယ္။ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ လက္ခံၿပီးရင္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ က်န္ပါေသးတယ္။ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ကိုလည္း သေဘာမတူ လက္မခံေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္နဲ႔စာကို လႊတ္ေတာ္အသီးသီး၊ ေကာ္မတီ အသီးသီးကို ပို႔မႇာပါ။ အဲဒီလႊတ္ေတာ္ႏႇစ္ရပ္ ၿပီးသြားရင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မႇာ အတည္ျပဳရပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယကဆီကိုလည္း ဒီဥပေဒဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သေဘာမတူ လက္မခံထားတဲ့ ဥပေဒ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း အသိေပး အေၾကာင္းၾကားတဲ့ အဆင့္ လုပ္ဦးမႇာပါ။ ေနာက္ပိုင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘာလုပ္မလဲ ဆိုေတာ့ လိုအပ္ရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီက အဖြဲ႕၀င္ေတြ လႊတ္ေတာ္ အရပ္ရပ္အထိ သြားၿပီး ရႇင္းလင္းတင္ျပသြားဖို႔ ရည္ရြယ္ထားပါတယ္။ ေကာ္မတီ အရပ္ရပ္ကိုလည္း သြားၿပီး ရႇင္းလင္းဖို႔ အသင့္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအဆင့္ကို ေက်ာ္သြားၿပီး ဇြတ္အတင္း အတည္ျပဳမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ထိပ္တုိက္ရင္ဆိုင္တဲ့နည္းကို သြားတဲ့သေဘာ သက္ေရာက္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဒီမိုကေရစီနည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ လူအမ်ားစု ဒီနယ္ပယ္ထဲက အဓိက ဦးတည္ခ်က္ထားတဲ့ ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္ ေလာကက လူေတြရယ္ ၊ ျပည္သူ လူထုရဲ႕ သတင္းသိပိုင္ခြင့္ေတြကို အဟန္႔အတား ျဖစ္ေစမယ့္ ဥပေဒတစ္ရပ္ကို အတည္ျပဳ လုိက္မယ္ဆိုရင္ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံတစ္ခုရဲ႕ လုပ္နည္း လုပ္ဟန္ေတြနဲ႔ ေသြဖည္သြားႏိုင္ တယ္။ ျပည္သူ လူထု ရဲ႕ ယံုၾကည္မႈ ေလ်ာ့က်သြားႏုိင္တယ္။ မီဒီယာေလာကသားေတြ အားလံုးနဲ႔ အာဏာသံုးရပ္ၾကားမႇာ အထင္အျမင္ လြဲမႇားမႈေတြ ရႇိလာႏိုင္တယ္။ မ႑ိဳင္အခ်င္းခ်င္းၾကား ယံုၾကည္မႈ၊ နားလည္မႈေတြ ခ်ည့္နဲ႔သြားရင္ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ကံၾကမၼာ မေကာင္းႏိုင္ပါဘူး။ ဒါက ျဖစ္လာခဲ့ရင္ ေျပာတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဲဒီအဆင့္ထိ မေမွ်ာ္မႇန္းပါဘူး။ ဒီၾကားထဲမႇာ ေျပလည္မႈရမယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဘယ္အလုပ္ပဲ လုပ္လုပ္ နံပါတ္တစ္ အေရးအႀကီးဆံုးက ႐ိုးသားမႈပါ။ ႐ိုးသားမႈက ကိုယ့္အဖြဲ႕အစည္း အေပၚမႇာလည္း ႐ိုးသားရပါတယ္။ ကာယကံရႇင္ ကိုယ့္ရဲ႕ လိပ္ျပာ အေပၚမႇာလည္း ႐ိုးသားရပါတယ္။ ျပည္သူလူထု နဲ႔ ႏုိင္ငံအေပၚမႇာလည္း ႐ိုးသားရပါတယ္။ နံပါတ္ႏႇစ္ကေတာ့ ေစတနာပါ။ ဘယ္သူ႕အတြက္ ေစတနာ ထားတာလဲ။ ဒီဥပေဒၾကမ္းဟာ ဘယ္လိုလူေတြအတြက္ ဆြဲတာလဲ။ ဘယ္ေလာက္ တည္တံ့ေအာင္ ဆြဲတာလဲဆိုတဲ့ ေစတနာ။ ဒီတုိင္းျပည္ တည္တံ့သေရြ႕ ဒီဥပေဒဟာ ျပည္သူ ျပည္သားေတြေရာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့သူေတြေရာ၊  အာဏာသံုးရပ္ေရာ၊ မ႑ိဳင္အားလံုးအတြက္ အျပန္ျပန္ အလႇန္လႇန္ အက်ဳိးရႇိေစ မယ့္ မွ်တတဲ့၊ လြတ္လပ္ခြင့္ကို မထိပါးတဲ့၊ ဒီမိုကေရစီ စံႏႈန္းေတြနဲ႔ညီတဲ့ ဥပေဒပဲ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ သံသယနဲ႔ ကိုယ္က်ဳိး စီးပြားနဲ႔ယႇဥ္တဲ့ ေစတနာဆိုးမ်ဳိး မျဖစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
- ဦးေက်ာ္မင္းေဆြ (အတြင္းေရးမႇဴး၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)၊ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္၊ The Voice Daily)
ကြၽန္ေတာ္တို႕နဲ႔ ေဆြးေႏြးထားတဲ့ အခ်က္ေတြကို သူတို႔မျပင္ဘူး။ ၁၉၆၂ ပံုႏႇိပ္သူမ်ားႏႇင့္ ထုတ္ေ၀သူမ်ား ဥပေဒကို ေထာင္ဒဏ္ေတြ ပယ္ဖ်က္ၿပီး အစား၀င္လာတဲ့ ပံုႏႇိပ္ျခင္းႏႇင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္းလုပ္ငန္း ဥပေဒၾကမ္းကို စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ အပါအ၀င္ ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလံုး ကန္႔ကြက္ခဲ့တယ္။ အဓိကကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကန္႔ကြက္ေနလ်က္သားနဲ႔ သူတို႔အတည္ျပဳလုိက္တယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီနဲ႔ တူညီတဲ့ အခ်က္ေတြမႇာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မႇာ အတည္ျပဳခဲ့တဲ့ ဒီဥပေဒကို အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္မႇာ ကန္႔ကြက္ဖို႔ တင္ျပမယ္။ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ အပါအ၀င္ လႊတ္ေတာ္ေတြက အတည္ျပဳ လုိက္ၿပီဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေနနဲ႔ ဘာမႇ မတတ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေတြက မႇတ္တမ္းအျဖစ္နဲ႔ က်န္ေနခဲ့မႇာပါ။
- ဦးျမင့္ေက်ာ္ (အေထြေထြအတြင္းေရးမႇဴး၊ ျမန္မာဂ်ာနယ္လစ္ကြန္ရက္)
ဥပေဒတစ္ရပ္ ေရးဆြဲတဲ့အခါမႇာ အတည္ျပဳတဲ့ အပိုင္းကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔အပိုင္း မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေရးဆြဲတဲ့သူေတြ အေနနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာ နယ္ပယ္က  အမႇန္တကယ္ လုပ္ကိုင္ေနရသူေတြရဲ႕ အၾကံျပဳခ်က္ကို ထည့္ျပီး ေရးဆြဲသင့္တယ္။ အၾကံျပဳခ်က္ ေတြကိုလည္း ေလးစားသင့္တယ္။ အခုခ်ိန္မႇာ ႏိုင္ငံတကာမႇာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ မီဒီယာ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မႈကို အသိအမႇတ္ျပဳ ေျပာဆိုေနၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း လြတ္လပ္မႈကို အထိုက္အေလ်ာက္ ရခဲ့တယ္။ ဒီလို အခ်ိန္မ်ိဳးမႇာ လူအုပ္စု တစ္စုကျဖစ္ေစ၊ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ရပ္ကျဖစ္ေစ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ကို နည္းမ်ိဳးစံုသံုးျပီး ပိတ္ဆို႔တယ္ ဆိုတာကို လံုး၀ လက္မခံႏိုင္ဘူး။ ဒီဥပေဒကို ျပန္စဥ္းစားေစခ်င္တယ္။     
                     
- ကိုသူရေအာင္ (တာ၀န္ခံ အယ္ဒီတာ၊ Messenger သတင္းစာ)
ျပန္ၾကားေရး ၀န္ၾကီးဌာန အေနနဲ႕ ေပးထားတဲ့ ကတိအတိုင္း မလုပ္ဘဲ သူတို႔ မူလ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အတုိင္း ပံုႏႇိပ္ျခင္းႏႇင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္း လုပ္ငန္း ဥပေဒၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္မႇာ အတည္ျပဳလုိက္တယ္။ ဒီလို အတည္ျပဳ လုိက္ေတာ့ အဖြဲ႕အစည္း ႏႇစ္ခုၾကားမႇာ ယံုၾကည္မႈ ေပ်ာက္သြားတယ္။ ဒီလို ျဖစ္တာကလည္း ႏႇစ္ဦးႏႇစ္ဖက္ အၾကားမႇာနားလည္မႈ လြဲေခ်ာ္တာမ်ဳိးေလးေတြရႇိေနမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ။                                                                                       
- ဦးရဲမင္းဦး (Myanmar National Television Executive Producer)

From...EMG

No comments:

Post a Comment