ဆင္ဆာ
ပိတ္ပင္ထားခံ ရတာကေန ရွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာျမင့္ ၿပီးေနာက္ မွ ျပန္လည္ ျပသ
ခြင့္ရခဲ့တဲ့ “ေမာ္ကင္းဥဒါန္း” ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားႀကီး အေၾကာင္း ကုိ
တင္ျပမွာျဖစ္ပါတယ္။ ယင္းဇာတ္ကားႀကီးကို ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္ေလာက္က ႐ိုက္ကူး ဖန္
တီးခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
Lucky Seven ႐ုပ္ရွင္ ထုတ္လုပ္ေရး အတြက္
“ေမာ္ကင္းဥဒါန္း” ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားႀကီး ဒါ႐ိုက္တာ ေဝမႈိင္းညိဳ က ႐ိုက္ကူး
ဖန္တီးေပးခဲ့ တာ ျဖစ္ သလို၊ ဒါ႐ိုက္ တာ ေဝမႈိင္းညိဳ ကိုယ္တိုင္ပဲ ဇာတ္ညႊန္း
ေရး သားခဲ့တာ ျဖစ္ပါ တယ္။ တနသၤာရီတိုင္း ၊မႀကဳံ အလက္ ေက်းရြာမွာ
အေျချပဳၿပီး ပင္လယ္ျပင္ နဲ႔ ၿမိတ္ကြၽန္းစု ရဲ႕ ကြၽန္းမ်ား မွာ လွည့္လည္ကာ
တစ္လ ၾကာျမင့္တဲ့ အထိ ႐ိုက္ကူးခဲ့တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကား ႀကီးတစ္ ကားျဖစ္ၿပီး
ပါဝင္ခဲ့ၾကတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြ ကေတာ့ အကယ္ဒမီ ညြန္႔ဝင္း၊ အကယ္ဒမီ
ေက်ာ္ဟိန္း၊ အကယ္ဒမီ လူမင္း၊ ႏိုင္းႏိုင္း၊ သူထူးစံ၊ အကယ္ဒမီ နႏၵာလႈိင္၊
နႏၵ၊ ဗ်ဳိက္ တို႔က အဓိက သ႐ုပ္ ေဆာင္ မ်ားအျဖစ္ ပါဝင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ခဲ့ကာ
“ေမာ္ကင္းဥဒါန္း” ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားႀကီးကို အသက္ သြင္းခဲ့ၾက ပါတယ္။
ဆလုံဘာသာ စကားအရ “ေမာ္ ကင္း” ဆုိတာက “ေရငုပ္ႏိုင္တဲ့သူ”၊ “ဥဒါန္း” ဆိုတာက
“ဟစ္ေၾကြးမႈ”လို႔ သိရပါတယ္။ ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္ေလာက္က တည္းက ဖန္တီးခဲ့တဲ့ ႐ုပ္ရွင္
ဇာတ္ ကားႀကီးျဖစ္တာမို႔ ႐ုပ္ပိုင္း ကြာလတီ နဲ႔ အသံပိုင္း ဆိုင္ရာတို႔ဟာ
အနည္း ငယ္ေခတ္ ေနာက္က်ေနၿပီ ျဖစ္ေပမယ့္ ယခုႏွစ္၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ အကယ္ဒမီ ဆန္ ခါ
တင္ စာရင္းေတာ့ ဝင္ေနၿပီျဖစ္ ပါတယ္။
“ေမာ္ကင္းဥဒါန္း” ဇာတ္ကား ကို
ကိုယ္တိုင္ ဇာတ္ညႊန္း ေရးသား ႐ိုက္ကူးခဲ့တဲ့ ဒါ႐ိုက္တာ ေဝမႈိင္းညိဳ ဟာ
အခုအခ်ိန္မွာ ကြယ္လြန္ သြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္သလို၊ တြဲဖက္ ဒါ႐ိုက္တာ အျဖစ္
ပါဝင္ဖန္တီးခဲ့သူ တစ္ဦးလည္း ျဖစ္၊ တည္းျဖတ္အပိုင္း ကိုလည္း တာ
ဝန္ယူလုပ္ေပးခဲ့တဲ့ တည္းျဖတ္ တာ တီးလည္း ကြယ္လြန္ သြားခဲ့ၿပီလို႔ သိရတဲ့
အျပင္ ဓာတ္ပုံ အကယ္ဒမီ ဆုမ်ားရွင္ ဦးကိုကိုေဌး လည္း ကြယ္လြန္သြား
ခဲ့ၿပီလို႔ သိရပါတယ္။
အႏုပညာရွင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ထဲ ကဆိုရင္
“ဗ်ဳိက္”လည္း အခုအခ်ိန္မွာ ကြယ္လြန္ သြားခဲ့ၿပီျဖစ္သလို၊ အကယ္ဒမီ
ဦးေက်ာ္ဟိန္း ဟာလည္း ယခု အခ်ိန္မွာ သာသနာ့ေဘာင္ အတြင္း ကို
ေရာက္ရွိေနခဲ့ၿပီျဖစ္ပါတယ္။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း ယခုႏွစ္ အကယ္ဒမီ
ဆန္ခါတင္ စာရင္းဝင္ တဲ့ ဇာတ္ကား ခုနစ္ကား အနက္ “ေမာ္ကင္း ဥဒါန္း” ဇာတ္ကား
ဟာ ထူးျခားဆုံး ဆန္ ခါတင္စာရင္းဝင္ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ ကား ႀကီး
တစ္ကားပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ “ေမာ္ကင္းဥဒါန္း” ဇာတ္ကားမွာ
ပါဝင္ခဲ့တဲ့ အႏုပညာ ရွင္မ်ားျဖစ္ တဲ့ အကယ္ဒမီ လူမင္း၊ သူထူးစံ၊
နႏၵတို႔အျပင္ Lucky 7 ထုတ္လုပ္ေရး၊ အသံပိုင္းဆိုင္ရာ အတတ္ပညာရွင္
ဦးစံလိႈင္တို႔ အကယ္ဒမီ ရင္ခုန္သံနဲ႔ အတူ ဇာတ္ ကား႐ိုက္ကူးစဥ္က အေတြ႕အႀကဳံ
အမွတ္တရ မ်ားကို ေမးျမန္းေဖာ္ျပ ေပးလိုက္ပါတယ္။
ဦးစံလႈိင္ (အသံပိုင္းဆိုင္ရာပညာရွင္)
“လြန္ခဲ့တဲ့ ရွစ္ႏွစ္ေလာက္ကတည္း ကဆိုေတာ့ အဲဒီတုန္းက အသံဖမ္း ရတာ Mono
အဆင့္ပဲရွိ ေသးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ အဲဒီတုန္းက Nagra 4.2 အသံ ဖမ္းစက္ နဲ႔
ဖမ္းခဲ့ တာ။ အဲဒီတုန္း က Nagra 4.2 က နာမည္ႀကီးပဲ။ အခုေနာက္ပိုင္းမွ
ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ေတြေပၚလာၿပီးေတာ့ တိုးတက္လာ တာ။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီတုန္းက အသံဖမ္း
ရတာက အခက္ အခဲေတြ အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့တယ္။ ပင္လယ္ျပင္ ဆိုေတာ့ အသံဖမ္းရာမွာ
အခက္အခဲရွိတာ ေပါ့ ။ေလသံ၊လႈိင္းသံေတြ လြတ္ ေအာင္ေပါ့။ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြ ဆိုရင္
မိုက္ေတြကို ဖြက္ၿပီးေတာ့ ဖမ္းခဲ့ရ တယ္။ အဲဒီ ေခတ္က FM မိုက္က မရွိေသးဘူး။
မရွိေတာ့ ႐ိုး႐ိုးမိုက္ ကိုပဲ ဖြက္ၿပီး၊ ႀကိဳးေတြကို သဲေတြနဲ႔
ဖုံးဖိၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေအာင္ ဖမ္းခဲ့ရ တာေပါ့။ အထူးသျဖင့္ အဲဒီတုန္းက
မိုက္ေတြရဲ႕ Wind Shikd မလုံ ေတာ့ သပြတ္အူ တို႔ ဘာတို႔မွာ ဗမာ့ နည္း၊
ဗမာ့ဟန္နဲ႔ တဘက္အေမြး ပြေတြကို စြပ္ၿပီးေတာ့ ဖမ္းခဲ့ ရတာ ေပါ့။
ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ သူက ပင္လယ္ျပင္႐ႈခင္း ကိုအသားေပး႐ိုက္ ေတာ့ မိုက္ေတြက
အေဝးကေနပဲ ဆြဲ ဖမ္းရတယ္။
အဲဒီတုန္းက အသံ ဖမ္းရ တာမွာ အခက္အခဲဆုံး နဲ႔
အမွတ္ရ ဆုံးအခန္းကေတာ့ “ေမာ္ကင္းဥဒါန္း” စစခ်င္းမွာ ကိုလူမင္း ပင္လယ္ကို
မီး ႐ႈိ႕တဲ့အခန္းပဲ။ အဲဒီမွာ ျပႆနာ တက္ၾကတာပဲ။ မနည္းကို အသံ ရ ေအာင္
ဖမ္းရတယ္။ အေဝးက ေနရေအာင္ ဖမ္းယူရတယ္။ အဲဒီမွာ ပင္လယ္ မီးေလာင္ေအာင္
မနည္း႐ႈိ႕ ရတယ္။ ခ်က္ခ်င္း မီးမေလာင္ဘူး ေလ။ အဲဒီ အသံကို ရေအာင္ မနည္း
လုပ္ရတယ္။ အဲဒီ မွာရသေလာက္ အသံေလးကို ယူၿပီး ရန္ကုန္ျပန္ ေရာက္မွ အသံျပန္
သန္႔စင္ၿပီးေတာ့ အကုန္ျပန္ လုပ္ရတယ္။ ႐ုပ္ရွင္မွာ အသံက အေရး ႀကီးတယ္ေလ။ အသံ
မပီရင္ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္ လည္း ထိေရာက္မႈ မရွိႏိုင္ဘူးေလ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔
အဲဒီမွာ ရတုန္းက ေတာင္ တိုက္႐ိုက္ အသံရေအာင္ မနည္း ယူခဲ့ ရတယ္။ ဒါေတာင္မွ
သဘာဝအတိုင္း ျဖစ္ေအာင္ ရီဟာဇယ္ လုပ္ရင္းနဲ႔ တစ္ခါတည္း အရယူ ရတယ္။ တိုက္
႐ိုက္ အသံေတြကိုလည္း ရေအာင္ ယူခဲ့ရ တယ္။ ေနာက္ ၿပီး အဲဒီတုန္းက Mono
ေခတ္ကိုး။ အခုေခတ္ နဲ႔က် ေတာ့ အဆင့္ မမီေတာ့ဘူး။ အဲဒီတုန္း က ျပခဲ့မယ္
ဆိုရင္ေတာ့ ဒီကားက အသံ အေကာင္းဆုံးပဲ။ ဒီဘက္ Stero ေခတ္ေရာက္ေတာ့ အသံကို
မယွဥ္ ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ႐ိုက္ၿပီးခါစ Trial Show ျပသၿပီးေတာ့
အပိတ္ခံလိုက္ရတယ္။ ပိတ္ခံရေတာ့ လည္း အေကာင္း ဆုံး လုပ္ထား တာေလး တစ္ခု သြား
ပါၿပီလို႔ ခံစားရတာေပါ့။ ဒီကား ႀကီးက အမွတ္တရ အျဖစ္ဆုံးပဲ။ တျခား
ကားေတြနဲ႔ မတူဘူး။ ႐ိုး႐ိုး သာမန္ကားေတြ ထက္ ခဲရာ ခဲဆစ္ရွိ ခဲ့တယ္။ အကယ္ဒမီ
ကို အသံဆု အတြက္ နဲ႔ေတာ့ မေမွ်ာ္လင့္ပါဘူး။ အသံ အကယ္ဒမီဆု ဆိုတာ ရခဲတဲ့
ဆုတစ္ဆုပါ။ ဒီ “ေမာ္ကင္းဥဒါန္း” ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားႀကီးထဲ မွာ ပါဝင္တဲ့
အႏုပညာရွင္ေတြေရာ၊ စက္အဖြဲ႕ ေရာ၊ အသံအဖြဲ႕ေတြေရာ တကယ္ ကို ႀကိဳးႀကိဳးစားစား
နဲ႔ လုပ္ခဲ့ၾကရ တယ္။ အကယ္ဒမီ ကိုေတာ့ မေမွ်ာ္ လင့္ထားပါဘူး”
မေအးေအးဝင္း
( Lucky Seven Flim &Video Production & Distribution)
“ဒီဇာတ္ကားရဲ႕ အဓိက ရည္ ရြယ္ခ်က္က တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိး စု ေတြေပါ့ေနာ္။
ေမာ္ကင္း ဆိုတာ လူ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား မသိၾက ဘူး။ ေမာ္ကင္း ဆိုတာ ဆလုံ
လူမ်ဳိး ကိုေခၚတာေပါ့။ ဒီႏိုင္ငံမွာ ရွိတဲ့ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုေတြရဲ႕
ၾကားထဲမွာ သူတို႔ ရဲ႕ စြမ္းအင္ေပါ့ေနာ္။ သူမ်ားနဲ႔ မတူ ကြဲျပားတဲ့
စြမ္းအားေတြ ရွိတယ္။ ဆလုံ လူမ်ဳိးေတြ က ေရထဲ မွာ အၾကာ ႀကီးေနႏိုင္တယ္။
သူတို႔ရဲ႕ သဘာဝ က ေရထဲမွာ နာရီေပါင္း ေျမာက္ျမား စြာ ေနႏိုင္တယ္ေပါ့။
တစ္မူထူးျခား တဲ့ လူမ်ဳိး တစ္မ်ဳိးေပါ့။ လူဦးေရ က လည္း အင္မတန္ နည္းပါတယ္။
သူ တို႔ရဲ႕ ဘဝ ဇာတ္ေၾကာင္းေတြကို ႐ိုက္ခ်င္တယ္။ အဲဒီကေန တစ္ဆင့္ ပရိသတ္ေတြ
အေနနဲ႔ သူတို႔ဘဝ အေျခအေန ကို ထင္ထင္ ရွားရွား ေပၚေပၚ လြင္လြင္
သိေစခ်င္တယ္။ ငယ္ငယ္တုန္း ကသာ ေက်ာင္းေတြမွာ ဆလုံ လူမ်ဳိးဆိုၿပီး သင္ရတာ
ရွိတယ္။ ထဲထဲဝင္ဝင္ မသိၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီ သူတို႔ရဲ႕ စြမ္းအင္ေတြ
အေၾကာင္း၊ သူတို႔ရဲ႕ အေလ့အထေတြ အေၾကာင္း သိသင့္ တယ္ ထင္လို႔ ဒီဇာတ္ကားကို
႐ိုက္ျဖစ္သြားတာ။ ဒီဇာတ္ကားက လြန္ခဲ့တဲ့ ၁ဝႏွစ္ေလာက္ က ျပသမႈ ကို ဆိုင္းငံ့
ခံထားရတယ္။ တိုင္းရင္း သားေတြ ရဲ႕ဘဝ၊ စ႐ိုက္ေတြကို ေဖာ္က်ဴး
႐ိုက္ကူးထားတာ ဆိုေတာ့ အဲဒီတုန္းက သက္ဆိုင္ရာေတြ အေန နဲ႔ တိုင္းရင္း သား
တခ်ဳိ႕ အေပၚ အျမင္ မၾကည္ တာမ်ဳိးေတြ ရွိခဲ့တာေပါ့။ အခုက်ေတာ့
တိုင္းရင္းသားေတြ ကို ေဖာ္ထုတ္ ၾကတယ္။ တန္းတူ ညီတူ လုပ္ခြင့္ေပးတာေပါ့ေနာ္။
အခု ကုမၸဏီ အေနနဲ႔ အထက္ကို အသနား ခံတင္ လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ သူတို႔က
ခြင့္ျပဳခ်က္ ေပး ခဲ့တာေပါ့။ ဒီဇာတ္ ကားကို အဓိက ရည္ရြယ္တဲ့ Main Theme က
နယ္စပ္ေတြ မွာ ေန ထိုင္တဲ့ လူေတြ၊ ေရပိုင္နက္ေတြမွာ ေနထိုင္တဲ့
တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုေတြ က က်ဴးေက်ာ္လာတဲ့ သူေတြကို ခုခံ ကာကြယ္တဲ့
တကယ့္ အမွန္တရား တစ္ခုကို တည္ၿပီး ႐ိုက္ကူး ခဲ့တယ္။ ဒီဇာတ္ကားထဲမွာ ဆိုရင္
ကြၽန္းထဲမွာ အလုပ္ လာလုပ္တဲ့ ဟာကို ရြာခံ လူေတြက ေမာင္းထုတ္ၿပီးေတာ့ ဆ လုံ
လူမ်ဳိးေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ က မခံ မရပ္ႏိုင္ျဖစ္ၿပီး တြန္းလွန္ခုခံ တဲ့
ဇာတ္ေပါ့ေနာ္။
“ေမာ္ကင္းဥဒါန္း” ကို ႐ုံတင္ေတာ့ ပရိသတ္ စိတ္ဝင္
စားမႈ ခံရတယ္။ ပရိသတ္ ႀကိဳက္ႏွစ္ သက္မႈကို ခံရတယ္။ ဗီဒီယို အေနနဲ႔
မျဖန္႔ေသး ဘူးေပါ့ေနာ္။ အကယ္ဒမီ ေပးၿပီးမွ ျဖန္႔မယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္ ပရိသတ္ က
အခုကတည္း က ေမးေနၾကၿပီ။ ဒါကေတာ့ အဓိက ပီတိျဖစ္ သြား တာ ေပါ့ေနာ္။ အကယ္ဒမီ
က်ေတာ့ ကိုယ့္ ရဲ႕ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ တစ္ခုအေနနဲ႔ပဲ သက္ ဆိုင္လိမ့္မယ္။
အႀကီးအက်ယ္ မေမွ်ာ္ မွန္းထားဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ ဆလုံေဒသ အထိ သြားၿပီး
အပင္ပန္းခံ ႀကိဳး ႀကိဳးစားစား ႐ိုက္ကူးခဲ့တဲ့ သ႐ုပ္ ေဆာင္ေတြကိုေတာ့
ရေစခ်င္တယ္။ ေနပူထဲမွာ ေန႔ေပါင္း မ်ား စြာ ေနခဲ့ ရတယ္။ အဲဒီက ျပန္ေရာက္လာ
ေတာ့ မွတ္ေတာင္ မမွတ္မိၾက ဘူး။ လူေတြ အကုန္လုံးက မည္းသည္းေန ၾကတယ္။
ကိုလူမင္း၊ ဦးေက်ာ္ဟိန္း တို႔က တအား ႀကိဳးစားထားၾကတယ္။ ဇာတ္ပို႔ပိုင္း
မွာဆိုရင္ သူထူးစံ၊ ညီနႏၵ တို႔လည္း ႀကိဳးစား ထားတာပဲ။ ရ မယ္ဆို ဒီအုပ္စု
ထဲကပဲ ရသြားလိမ့္ မယ္လို႔ ထင္တယ္။ ဘယ္လုိ ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီကားအေပၚ အားရ
ေက်နပ္မႈရွိပါ တယ္”
လူမင္း
“အကယ္ဒမီက ႏွစ္တိုင္း
သတင္းႀကီး သလို ျဖစ္ေနတယ္ ။ႏွစ္တိုင္းလည္း လြဲတာပဲ ။ ဒီႏွစ္လည္း စၿပီး
ႀကီးျပန္ၿပီ။ လြဲဦးမွာပဲလား ဆိုေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ ရဦးမွာပဲ။ ဒီႏွစ္
အကယ္ဒမီ က သိပ္ ရင္မခုန္ ျဖစ္ပါဘူး။ ဒီကား ႐ိုက္တုန္း ကလည္း နာမည္ႀကီးတဲ့
အခန္းကို ႀကိဳက္တယ္။ ကိုယ့္ အေဖ ပင္လယ္ထဲ မွာေသလို႔ ပင္လယ္ႀကီး ကို
ေပါက္ကြဲ ၿပီး မီး႐ႈိ႕တဲ့အခန္းေပါ့။ အဲဒီကားေလး က အခက္အခဲေတြ
အမ်ားႀကီးျဖစ္ခဲ့တယ္”
သူထူးစံ
“အဲဒီေခတ္မွာ က
အဲဒီေလာက္ထိ ကုန္က်ခံတဲ့ ကားတစ္ကားမွ မရွိဘူး။ ၈ႏွစ္ေလာက္ ၾကာမွ ထြက္လာတာ
ဆိုေတာ့ ပရိသတ္ေတြ ၾကည့္ ခ်င္တဲ့ အခ်ိန္မွာ မၾကည့္ရဘူး။ ဇာတ္လမ္း သေဘာ
တရားက ေခတ္နဲ႔ နည္းနည္း ကြာဟသြားတာ ရယ္၊ Up to date မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ အမွတ္တရ
ေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ လည္း အမ်ားႀကီးပါတယ္။ အဲဒီကားက
အေတြ႕ အႀကဳံေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေတာ့ ဘာေျပာရမွန္း လဲေတာင္ မသိေတာ့ ဘူး။
အဲဒီကားနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီးေတာ့ အစ္ကို႔ဘဝ အေျပာင္း အလဲ နည္းနည္း ရွိသြားတယ္။
အကယ္ဒမီ ကိုေတာ့ မေျပာတတ္ ဘူး။ အဲဒီကားမွာ ပါဝင္တဲ့ actor ေတြက တအား
ေတာ္တယ္။ အေတြ႕အႀကဳံေတြ လည္း အမ်ား ႀကီး ရခဲ့တယ္။ စိတ္ဓာတ္ေတြလည္း ျပဳျပင္
ေျပာင္းလဲမႈေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္”
နႏၵ
“အဲဒီဇာတ္ကား
႐ိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ့္ အစ္ကို ဗ်ိဳက္လည္း ပါတယ္။ အားလံုးက ထင္ၾကတာက
ဒီ ဇာတ္ကားက ၇ႏွစ္ေလာက္ ႐ံုတင္တာ ေနာက္ က်သြား တဲ့ အတြက္ ဗ်ိဳက္ရဲ႕
ေနာက္ဆံုး ဇာတ္ကားလုိ႔ ထင္ၾကတယ္။ တကယ္တမ္းေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီတုန္းက သူ
အစာအိမ္ ျဖစ္ေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သြားရတဲ့ ခရီးက လည္းေဝးတယ္။ လူအပိုလည္း
ေခၚလုိ႔ မရဘူး။ ဗ်ဳိက္က အစာအိမ္ အခ်ဥ္ေပါက္တယ္။ ဆရာဝန္ နဲ႔ျပေတာ့
ခရီးသြားလုိ႔ ရတယ္ ဆိုလုိ႔ လုိက္သြား ၾကတာ။ ဦးေက်ာ္ဟိန္း တို႔ကအစ မနႏၵာ၊
ကိုလူမင္း တို႔ကအစ ဝိုင္း ဂ႐ုစိုက္ၾကပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ဇာတ္ကားႀကီးကုိ
႐ိုက္ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ျပန္ၾကည့္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ႀကိဳက္တာ ကိုသူထူး စံေပါ့။
သူ တအားေကာင္းတယ္။ သူ႔ရဲ႕ပံုစံနဲ႔ ဇာတ္႐ုပ္နဲ႔ ကိုက္ညီတယ္။ ခုနစ္ႏွစ္ၾကာမွ
႐ံု တင္ေတာ့လည္း ျပန္ၾကည့္ျဖစ္တယ္။ ခုနစ္ ႏွစ္ ၾကာသြားေတာ့ ေခတ္လည္း နည္း
နည္း ေနာက္က် သြားတယ္ လို႔ခံစားရတယ္။ ဆလံု လူမ်ဳိးေတြေနတဲ့ ရြာကမ္းစပ္မွာ
ရွိတဲ့ေရျပင္ ေပၚကေန ေျခတံရွည္ အိမ္ေဆာက္ၿပီး တည္းခဲ့ ရတယ္။ ဆလံု
လူမ်ဳိးေတြ နဲ႔ နီးနီး ကပ္ကပ္ကို ေတြ႕ခဲ့တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ကေတာ့ ဆလံု လူမ်ဳိး
မလုပ္ရဘူး။ ပင္လယ္ဓါးျပလုိ႔ ပံုစံမ်ဳိး သ႐ုပ္ ေဆာင္ ရတာေပါ့။ ဒီ ဇာတ္ကားက
ဘဝ မွာေမ့လုိ႔ မရတဲ့အမွတ္ တရေတြအမ်ား ႀကီး ပါ ပဲ။ တအား ပံပိုးမႈ
ေကာင္းလုိ႔သာ သြား ႐ိုက္ျဖစ္တာပါ။
ထက္လူလူ
Lucky Seven ႐ုပ္ရွင္ ထုတ္လုပ္ေရး အတြက္ “ေမာ္ကင္းဥဒါန္း” ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားႀကီး ဒါ႐ိုက္တာ ေဝမႈိင္းညိဳ က ႐ိုက္ကူး ဖန္တီးေပးခဲ့ တာ ျဖစ္ သလို၊ ဒါ႐ိုက္ တာ ေဝမႈိင္းညိဳ ကိုယ္တိုင္ပဲ ဇာတ္ညႊန္း ေရး သားခဲ့တာ ျဖစ္ပါ တယ္။ တနသၤာရီတိုင္း ၊မႀကဳံ အလက္ ေက်းရြာမွာ အေျချပဳၿပီး ပင္လယ္ျပင္ နဲ႔ ၿမိတ္ကြၽန္းစု ရဲ႕ ကြၽန္းမ်ား မွာ လွည့္လည္ကာ တစ္လ ၾကာျမင့္တဲ့ အထိ ႐ိုက္ကူးခဲ့တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကား ႀကီးတစ္ ကားျဖစ္ၿပီး ပါဝင္ခဲ့ၾကတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြ ကေတာ့ အကယ္ဒမီ ညြန္႔ဝင္း၊ အကယ္ဒမီ ေက်ာ္ဟိန္း၊ အကယ္ဒမီ လူမင္း၊ ႏိုင္းႏိုင္း၊ သူထူးစံ၊ အကယ္ဒမီ နႏၵာလႈိင္၊ နႏၵ၊ ဗ်ဳိက္ တို႔က အဓိက သ႐ုပ္ ေဆာင္ မ်ားအျဖစ္ ပါဝင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ခဲ့ကာ “ေမာ္ကင္းဥဒါန္း” ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားႀကီးကို အသက္ သြင္းခဲ့ၾက ပါတယ္။
ဆလုံဘာသာ စကားအရ “ေမာ္ ကင္း” ဆုိတာက “ေရငုပ္ႏိုင္တဲ့သူ”၊ “ဥဒါန္း” ဆိုတာက “ဟစ္ေၾကြးမႈ”လို႔ သိရပါတယ္။ ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္ေလာက္က တည္းက ဖန္တီးခဲ့တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ ကားႀကီးျဖစ္တာမို႔ ႐ုပ္ပိုင္း ကြာလတီ နဲ႔ အသံပိုင္း ဆိုင္ရာတို႔ဟာ အနည္း ငယ္ေခတ္ ေနာက္က်ေနၿပီ ျဖစ္ေပမယ့္ ယခုႏွစ္၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ အကယ္ဒမီ ဆန္ ခါ တင္ စာရင္းေတာ့ ဝင္ေနၿပီျဖစ္ ပါတယ္။
“ေမာ္ကင္းဥဒါန္း” ဇာတ္ကား ကို ကိုယ္တိုင္ ဇာတ္ညႊန္း ေရးသား ႐ိုက္ကူးခဲ့တဲ့ ဒါ႐ိုက္တာ ေဝမႈိင္းညိဳ ဟာ အခုအခ်ိန္မွာ ကြယ္လြန္ သြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္သလို၊ တြဲဖက္ ဒါ႐ိုက္တာ အျဖစ္ ပါဝင္ဖန္တီးခဲ့သူ တစ္ဦးလည္း ျဖစ္၊ တည္းျဖတ္အပိုင္း ကိုလည္း တာ ဝန္ယူလုပ္ေပးခဲ့တဲ့ တည္းျဖတ္ တာ တီးလည္း ကြယ္လြန္ သြားခဲ့ၿပီလို႔ သိရတဲ့ အျပင္ ဓာတ္ပုံ အကယ္ဒမီ ဆုမ်ားရွင္ ဦးကိုကိုေဌး လည္း ကြယ္လြန္သြား ခဲ့ၿပီလို႔ သိရပါတယ္။
အႏုပညာရွင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ထဲ ကဆိုရင္ “ဗ်ဳိက္”လည္း အခုအခ်ိန္မွာ ကြယ္လြန္ သြားခဲ့ၿပီျဖစ္သလို၊ အကယ္ဒမီ ဦးေက်ာ္ဟိန္း ဟာလည္း ယခု အခ်ိန္မွာ သာသနာ့ေဘာင္ အတြင္း ကို ေရာက္ရွိေနခဲ့ၿပီျဖစ္ပါတယ္။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း ယခုႏွစ္ အကယ္ဒမီ ဆန္ခါတင္ စာရင္းဝင္ တဲ့ ဇာတ္ကား ခုနစ္ကား အနက္ “ေမာ္ကင္း ဥဒါန္း” ဇာတ္ကား ဟာ ထူးျခားဆုံး ဆန္ ခါတင္စာရင္းဝင္ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ ကား ႀကီး တစ္ကားပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ “ေမာ္ကင္းဥဒါန္း” ဇာတ္ကားမွာ ပါဝင္ခဲ့တဲ့ အႏုပညာ ရွင္မ်ားျဖစ္ တဲ့ အကယ္ဒမီ လူမင္း၊ သူထူးစံ၊ နႏၵတို႔အျပင္ Lucky 7 ထုတ္လုပ္ေရး၊ အသံပိုင္းဆိုင္ရာ အတတ္ပညာရွင္ ဦးစံလိႈင္တို႔ အကယ္ဒမီ ရင္ခုန္သံနဲ႔ အတူ ဇာတ္ ကား႐ိုက္ကူးစဥ္က အေတြ႕အႀကဳံ အမွတ္တရ မ်ားကို ေမးျမန္းေဖာ္ျပ ေပးလိုက္ပါတယ္။
ဦးစံလႈိင္ (အသံပိုင္းဆိုင္ရာပညာရွင္)
“လြန္ခဲ့တဲ့ ရွစ္ႏွစ္ေလာက္ကတည္း ကဆိုေတာ့ အဲဒီတုန္းက အသံဖမ္း ရတာ Mono အဆင့္ပဲရွိ ေသးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ အဲဒီတုန္းက Nagra 4.2 အသံ ဖမ္းစက္ နဲ႔ ဖမ္းခဲ့ တာ။ အဲဒီတုန္း က Nagra 4.2 က နာမည္ႀကီးပဲ။ အခုေနာက္ပိုင္းမွ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ေတြေပၚလာၿပီးေတာ့ တိုးတက္လာ တာ။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီတုန္းက အသံဖမ္း ရတာက အခက္ အခဲေတြ အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့တယ္။ ပင္လယ္ျပင္ ဆိုေတာ့ အသံဖမ္းရာမွာ အခက္အခဲရွိတာ ေပါ့ ။ေလသံ၊လႈိင္းသံေတြ လြတ္ ေအာင္ေပါ့။ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြ ဆိုရင္ မိုက္ေတြကို ဖြက္ၿပီးေတာ့ ဖမ္းခဲ့ရ တယ္။ အဲဒီ ေခတ္က FM မိုက္က မရွိေသးဘူး။ မရွိေတာ့ ႐ိုး႐ိုးမိုက္ ကိုပဲ ဖြက္ၿပီး၊ ႀကိဳးေတြကို သဲေတြနဲ႔ ဖုံးဖိၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေအာင္ ဖမ္းခဲ့ရ တာေပါ့။ အထူးသျဖင့္ အဲဒီတုန္းက မိုက္ေတြရဲ႕ Wind Shikd မလုံ ေတာ့ သပြတ္အူ တို႔ ဘာတို႔မွာ ဗမာ့ နည္း၊ ဗမာ့ဟန္နဲ႔ တဘက္အေမြး ပြေတြကို စြပ္ၿပီးေတာ့ ဖမ္းခဲ့ ရတာ ေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ သူက ပင္လယ္ျပင္႐ႈခင္း ကိုအသားေပး႐ိုက္ ေတာ့ မိုက္ေတြက အေဝးကေနပဲ ဆြဲ ဖမ္းရတယ္။
အဲဒီတုန္းက အသံ ဖမ္းရ တာမွာ အခက္အခဲဆုံး နဲ႔ အမွတ္ရ ဆုံးအခန္းကေတာ့ “ေမာ္ကင္းဥဒါန္း” စစခ်င္းမွာ ကိုလူမင္း ပင္လယ္ကို မီး ႐ႈိ႕တဲ့အခန္းပဲ။ အဲဒီမွာ ျပႆနာ တက္ၾကတာပဲ။ မနည္းကို အသံ ရ ေအာင္ ဖမ္းရတယ္။ အေဝးက ေနရေအာင္ ဖမ္းယူရတယ္။ အဲဒီမွာ ပင္လယ္ မီးေလာင္ေအာင္ မနည္း႐ႈိ႕ ရတယ္။ ခ်က္ခ်င္း မီးမေလာင္ဘူး ေလ။ အဲဒီ အသံကို ရေအာင္ မနည္း လုပ္ရတယ္။ အဲဒီ မွာရသေလာက္ အသံေလးကို ယူၿပီး ရန္ကုန္ျပန္ ေရာက္မွ အသံျပန္ သန္႔စင္ၿပီးေတာ့ အကုန္ျပန္ လုပ္ရတယ္။ ႐ုပ္ရွင္မွာ အသံက အေရး ႀကီးတယ္ေလ။ အသံ မပီရင္ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္ လည္း ထိေရာက္မႈ မရွိႏိုင္ဘူးေလ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဲဒီမွာ ရတုန္းက ေတာင္ တိုက္႐ိုက္ အသံရေအာင္ မနည္း ယူခဲ့ ရတယ္။ ဒါေတာင္မွ သဘာဝအတိုင္း ျဖစ္ေအာင္ ရီဟာဇယ္ လုပ္ရင္းနဲ႔ တစ္ခါတည္း အရယူ ရတယ္။ တိုက္ ႐ိုက္ အသံေတြကိုလည္း ရေအာင္ ယူခဲ့ရ တယ္။ ေနာက္ ၿပီး အဲဒီတုန္းက Mono ေခတ္ကိုး။ အခုေခတ္ နဲ႔က် ေတာ့ အဆင့္ မမီေတာ့ဘူး။ အဲဒီတုန္း က ျပခဲ့မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဒီကားက အသံ အေကာင္းဆုံးပဲ။ ဒီဘက္ Stero ေခတ္ေရာက္ေတာ့ အသံကို မယွဥ္ ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ႐ိုက္ၿပီးခါစ Trial Show ျပသၿပီးေတာ့ အပိတ္ခံလိုက္ရတယ္။ ပိတ္ခံရေတာ့ လည္း အေကာင္း ဆုံး လုပ္ထား တာေလး တစ္ခု သြား ပါၿပီလို႔ ခံစားရတာေပါ့။ ဒီကား ႀကီးက အမွတ္တရ အျဖစ္ဆုံးပဲ။ တျခား ကားေတြနဲ႔ မတူဘူး။ ႐ိုး႐ိုး သာမန္ကားေတြ ထက္ ခဲရာ ခဲဆစ္ရွိ ခဲ့တယ္။ အကယ္ဒမီ ကို အသံဆု အတြက္ နဲ႔ေတာ့ မေမွ်ာ္လင့္ပါဘူး။ အသံ အကယ္ဒမီဆု ဆိုတာ ရခဲတဲ့ ဆုတစ္ဆုပါ။ ဒီ “ေမာ္ကင္းဥဒါန္း” ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားႀကီးထဲ မွာ ပါဝင္တဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြေရာ၊ စက္အဖြဲ႕ ေရာ၊ အသံအဖြဲ႕ေတြေရာ တကယ္ ကို ႀကိဳးႀကိဳးစားစား နဲ႔ လုပ္ခဲ့ၾကရ တယ္။ အကယ္ဒမီ ကိုေတာ့ မေမွ်ာ္ လင့္ထားပါဘူး”
မေအးေအးဝင္း
( Lucky Seven Flim &Video Production & Distribution)
“ဒီဇာတ္ကားရဲ႕ အဓိက ရည္ ရြယ္ခ်က္က တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိး စု ေတြေပါ့ေနာ္။ ေမာ္ကင္း ဆိုတာ လူ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား မသိၾက ဘူး။ ေမာ္ကင္း ဆိုတာ ဆလုံ လူမ်ဳိး ကိုေခၚတာေပါ့။ ဒီႏိုင္ငံမွာ ရွိတဲ့ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုေတြရဲ႕ ၾကားထဲမွာ သူတို႔ ရဲ႕ စြမ္းအင္ေပါ့ေနာ္။ သူမ်ားနဲ႔ မတူ ကြဲျပားတဲ့ စြမ္းအားေတြ ရွိတယ္။ ဆလုံ လူမ်ဳိးေတြ က ေရထဲ မွာ အၾကာ ႀကီးေနႏိုင္တယ္။ သူတို႔ရဲ႕ သဘာဝ က ေရထဲမွာ နာရီေပါင္း ေျမာက္ျမား စြာ ေနႏိုင္တယ္ေပါ့။ တစ္မူထူးျခား တဲ့ လူမ်ဳိး တစ္မ်ဳိးေပါ့။ လူဦးေရ က လည္း အင္မတန္ နည္းပါတယ္။ သူ တို႔ရဲ႕ ဘဝ ဇာတ္ေၾကာင္းေတြကို ႐ိုက္ခ်င္တယ္။ အဲဒီကေန တစ္ဆင့္ ပရိသတ္ေတြ အေနနဲ႔ သူတို႔ဘဝ အေျခအေန ကို ထင္ထင္ ရွားရွား ေပၚေပၚ လြင္လြင္ သိေစခ်င္တယ္။ ငယ္ငယ္တုန္း ကသာ ေက်ာင္းေတြမွာ ဆလုံ လူမ်ဳိးဆိုၿပီး သင္ရတာ ရွိတယ္။ ထဲထဲဝင္ဝင္ မသိၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီ သူတို႔ရဲ႕ စြမ္းအင္ေတြ အေၾကာင္း၊ သူတို႔ရဲ႕ အေလ့အထေတြ အေၾကာင္း သိသင့္ တယ္ ထင္လို႔ ဒီဇာတ္ကားကို ႐ိုက္ျဖစ္သြားတာ။ ဒီဇာတ္ကားက လြန္ခဲ့တဲ့ ၁ဝႏွစ္ေလာက္ က ျပသမႈ ကို ဆိုင္းငံ့ ခံထားရတယ္။ တိုင္းရင္း သားေတြ ရဲ႕ဘဝ၊ စ႐ိုက္ေတြကို ေဖာ္က်ဴး ႐ိုက္ကူးထားတာ ဆိုေတာ့ အဲဒီတုန္းက သက္ဆိုင္ရာေတြ အေန နဲ႔ တိုင္းရင္း သား တခ်ဳိ႕ အေပၚ အျမင္ မၾကည္ တာမ်ဳိးေတြ ရွိခဲ့တာေပါ့။ အခုက်ေတာ့ တိုင္းရင္းသားေတြ ကို ေဖာ္ထုတ္ ၾကတယ္။ တန္းတူ ညီတူ လုပ္ခြင့္ေပးတာေပါ့ေနာ္။ အခု ကုမၸဏီ အေနနဲ႔ အထက္ကို အသနား ခံတင္ လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ သူတို႔က ခြင့္ျပဳခ်က္ ေပး ခဲ့တာေပါ့။ ဒီဇာတ္ ကားကို အဓိက ရည္ရြယ္တဲ့ Main Theme က နယ္စပ္ေတြ မွာ ေန ထိုင္တဲ့ လူေတြ၊ ေရပိုင္နက္ေတြမွာ ေနထိုင္တဲ့ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုေတြ က က်ဴးေက်ာ္လာတဲ့ သူေတြကို ခုခံ ကာကြယ္တဲ့ တကယ့္ အမွန္တရား တစ္ခုကို တည္ၿပီး ႐ိုက္ကူး ခဲ့တယ္။ ဒီဇာတ္ကားထဲမွာ ဆိုရင္ ကြၽန္းထဲမွာ အလုပ္ လာလုပ္တဲ့ ဟာကို ရြာခံ လူေတြက ေမာင္းထုတ္ၿပီးေတာ့ ဆ လုံ လူမ်ဳိးေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ က မခံ မရပ္ႏိုင္ျဖစ္ၿပီး တြန္းလွန္ခုခံ တဲ့ ဇာတ္ေပါ့ေနာ္။
“ေမာ္ကင္းဥဒါန္း” ကို ႐ုံတင္ေတာ့ ပရိသတ္ စိတ္ဝင္ စားမႈ ခံရတယ္။ ပရိသတ္ ႀကိဳက္ႏွစ္ သက္မႈကို ခံရတယ္။ ဗီဒီယို အေနနဲ႔ မျဖန္႔ေသး ဘူးေပါ့ေနာ္။ အကယ္ဒမီ ေပးၿပီးမွ ျဖန္႔မယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္ ပရိသတ္ က အခုကတည္း က ေမးေနၾကၿပီ။ ဒါကေတာ့ အဓိက ပီတိျဖစ္ သြား တာ ေပါ့ေနာ္။ အကယ္ဒမီ က်ေတာ့ ကိုယ့္ ရဲ႕ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ တစ္ခုအေနနဲ႔ပဲ သက္ ဆိုင္လိမ့္မယ္။ အႀကီးအက်ယ္ မေမွ်ာ္ မွန္းထားဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ ဆလုံေဒသ အထိ သြားၿပီး အပင္ပန္းခံ ႀကိဳး ႀကိဳးစားစား ႐ိုက္ကူးခဲ့တဲ့ သ႐ုပ္ ေဆာင္ေတြကိုေတာ့ ရေစခ်င္တယ္။ ေနပူထဲမွာ ေန႔ေပါင္း မ်ား စြာ ေနခဲ့ ရတယ္။ အဲဒီက ျပန္ေရာက္လာ ေတာ့ မွတ္ေတာင္ မမွတ္မိၾက ဘူး။ လူေတြ အကုန္လုံးက မည္းသည္းေန ၾကတယ္။ ကိုလူမင္း၊ ဦးေက်ာ္ဟိန္း တို႔က တအား ႀကိဳးစားထားၾကတယ္။ ဇာတ္ပို႔ပိုင္း မွာဆိုရင္ သူထူးစံ၊ ညီနႏၵ တို႔လည္း ႀကိဳးစား ထားတာပဲ။ ရ မယ္ဆို ဒီအုပ္စု ထဲကပဲ ရသြားလိမ့္ မယ္လို႔ ထင္တယ္။ ဘယ္လုိ ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီကားအေပၚ အားရ ေက်နပ္မႈရွိပါ တယ္”
လူမင္း
“အကယ္ဒမီက ႏွစ္တိုင္း သတင္းႀကီး သလို ျဖစ္ေနတယ္ ။ႏွစ္တိုင္းလည္း လြဲတာပဲ ။ ဒီႏွစ္လည္း စၿပီး ႀကီးျပန္ၿပီ။ လြဲဦးမွာပဲလား ဆိုေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ ရဦးမွာပဲ။ ဒီႏွစ္ အကယ္ဒမီ က သိပ္ ရင္မခုန္ ျဖစ္ပါဘူး။ ဒီကား ႐ိုက္တုန္း ကလည္း နာမည္ႀကီးတဲ့ အခန္းကို ႀကိဳက္တယ္။ ကိုယ့္ အေဖ ပင္လယ္ထဲ မွာေသလို႔ ပင္လယ္ႀကီး ကို ေပါက္ကြဲ ၿပီး မီး႐ႈိ႕တဲ့အခန္းေပါ့။ အဲဒီကားေလး က အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ခဲ့တယ္”
သူထူးစံ
“အဲဒီေခတ္မွာ က အဲဒီေလာက္ထိ ကုန္က်ခံတဲ့ ကားတစ္ကားမွ မရွိဘူး။ ၈ႏွစ္ေလာက္ ၾကာမွ ထြက္လာတာ ဆိုေတာ့ ပရိသတ္ေတြ ၾကည့္ ခ်င္တဲ့ အခ်ိန္မွာ မၾကည့္ရဘူး။ ဇာတ္လမ္း သေဘာ တရားက ေခတ္နဲ႔ နည္းနည္း ကြာဟသြားတာ ရယ္၊ Up to date မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ အမွတ္တရ ေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ လည္း အမ်ားႀကီးပါတယ္။ အဲဒီကားက အေတြ႕ အႀကဳံေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေတာ့ ဘာေျပာရမွန္း လဲေတာင္ မသိေတာ့ ဘူး။ အဲဒီကားနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီးေတာ့ အစ္ကို႔ဘဝ အေျပာင္း အလဲ နည္းနည္း ရွိသြားတယ္။ အကယ္ဒမီ ကိုေတာ့ မေျပာတတ္ ဘူး။ အဲဒီကားမွာ ပါဝင္တဲ့ actor ေတြက တအား ေတာ္တယ္။ အေတြ႕အႀကဳံေတြ လည္း အမ်ား ႀကီး ရခဲ့တယ္။ စိတ္ဓာတ္ေတြလည္း ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္”
နႏၵ
“အဲဒီဇာတ္ကား ႐ိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ့္ အစ္ကို ဗ်ိဳက္လည္း ပါတယ္။ အားလံုးက ထင္ၾကတာက ဒီ ဇာတ္ကားက ၇ႏွစ္ေလာက္ ႐ံုတင္တာ ေနာက္ က်သြား တဲ့ အတြက္ ဗ်ိဳက္ရဲ႕ ေနာက္ဆံုး ဇာတ္ကားလုိ႔ ထင္ၾကတယ္။ တကယ္တမ္းေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီတုန္းက သူ အစာအိမ္ ျဖစ္ေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သြားရတဲ့ ခရီးက လည္းေဝးတယ္။ လူအပိုလည္း ေခၚလုိ႔ မရဘူး။ ဗ်ဳိက္က အစာအိမ္ အခ်ဥ္ေပါက္တယ္။ ဆရာဝန္ နဲ႔ျပေတာ့ ခရီးသြားလုိ႔ ရတယ္ ဆိုလုိ႔ လုိက္သြား ၾကတာ။ ဦးေက်ာ္ဟိန္း တို႔ကအစ မနႏၵာ၊ ကိုလူမင္း တို႔ကအစ ဝိုင္း ဂ႐ုစိုက္ၾကပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ဇာတ္ကားႀကီးကုိ ႐ိုက္ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ျပန္ၾကည့္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ႀကိဳက္တာ ကိုသူထူး စံေပါ့။ သူ တအားေကာင္းတယ္။ သူ႔ရဲ႕ပံုစံနဲ႔ ဇာတ္႐ုပ္နဲ႔ ကိုက္ညီတယ္။ ခုနစ္ႏွစ္ၾကာမွ ႐ံု တင္ေတာ့လည္း ျပန္ၾကည့္ျဖစ္တယ္။ ခုနစ္ ႏွစ္ ၾကာသြားေတာ့ ေခတ္လည္း နည္း နည္း ေနာက္က် သြားတယ္ လို႔ခံစားရတယ္။ ဆလံု လူမ်ဳိးေတြေနတဲ့ ရြာကမ္းစပ္မွာ ရွိတဲ့ေရျပင္ ေပၚကေန ေျခတံရွည္ အိမ္ေဆာက္ၿပီး တည္းခဲ့ ရတယ္။ ဆလံု လူမ်ဳိးေတြ နဲ႔ နီးနီး ကပ္ကပ္ကို ေတြ႕ခဲ့တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ကေတာ့ ဆလံု လူမ်ဳိး မလုပ္ရဘူး။ ပင္လယ္ဓါးျပလုိ႔ ပံုစံမ်ဳိး သ႐ုပ္ ေဆာင္ ရတာေပါ့။ ဒီ ဇာတ္ကားက ဘဝ မွာေမ့လုိ႔ မရတဲ့အမွတ္ တရေတြအမ်ား ႀကီး ပါ ပဲ။ တအား ပံပိုးမႈ ေကာင္းလုိ႔သာ သြား ႐ိုက္ျဖစ္တာပါ။
ထက္လူလူ
No comments:
Post a Comment