Thursday, January 23, 2014

၂၀၁၄-၂၀၁၅ တြင္ အလယ္တန္းပညာေရးအတြက္ သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ အခမဲ့စတင္သင္ၾကားမည္

လာမည့္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ပညာသင္ႏွစ္မွစ၍ အလယ္တန္းပညာေရးကို အခမဲ့အလယ္တန္း ပညာေရးစနစ္ အျဖစ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု ဇန္န၀ါရီ ၂၂ ရက္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံပညာေရး သုေတ သနအဖြဲ႕ဦးစီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာမ်ဳိးသိမ္းႀကီး က မဇိ္ၥ်မကို ေျပာသည္။
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၊ စိန္ရတုခန္းမ၌ ျပဳလုပ္ေသာ အေျခခံပညာက႑ဆိုင္ရာမူ၀ါဒ(မူၾကမ္း)မ်ား ညႇိႏႈိ င္း ေဆြးေႏြးပြဲအၿပီးတြင္ ယင္းသုိ႔ေျပာၾကားျခင္းျဖစ္ၿပီး အလယ္တန္းအဆင့္ အခမဲ့အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ရျခင္းမွာ မူလတန္းအဆင့္မွ အလယ္တန္းဆင့္သို႔ အတန္းကူးေျပာင္းႏႈန္းျမင့္မားရန္ႏွင့္ အလယ္တန္းဆင့္ တြင္ အတန္းေနႏႈန္း ျမင့္မားရန္အတြက္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။

“အလယ္တန္း ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြကို ေက်ာင္းလခေတြ မေကာက္ဘူး။ သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္း ေတြ ေထာက္ပံ့ေပးသြားမယ္။ ေက်ာင္းေတြကိုေတာ့ ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနကေန ႏိုင္ငံေတာ္ ရဲ႕ခြင့္ျပဳ ရန္ပံု ေငြနဲ႔ ေထာက္ပံ့ေၾကးေတြ ေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ေဒါက္တာ မ်ဳိးသိမ္းႀကီးက မဇၩိမကို ေျပာ သည္။

ယင္းအျပင္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ မူလတန္းပညာေရးကို အခမဲ့ မသင္မေနရ ပညာေရး အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး လက္ရွိတြင္ မူလတန္းပညာေရးသည္ အခမဲ့ ပညာေရး စနစ္ျဖစ္သည္။

အခမဲ့ အလယ္တန္းပညာေရးစနစ္အျဖစ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရန္ အလယ္ တန္းေက်ာင္း သူေက်ာင္းသားမ်ားကို ေက်ာင္းလခလြတ္ၿငိမ္းခြင့္ႏွင့္ ျပ႒ာန္းစာအုပ္မ်ား၊ ဗလာ စာအုပ္မ်ား၊ စာေရးကိရိ ယာမ်ား၊ အေထြေထြအသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ား အခမဲ့ေထာက္ပံ့ေပး သြား မည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းမ်ားအ တြက္ လိုအပ္သည့္ ရန္ပံုေငြမ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္၏ ခြင့္ျပဳရန္ ပံုေငြျဖင့္ ေထာက္ပံ့ေပးသြားမည္ ျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ရွိ စိန္ရတုခန္းမတြင္ ဇန္န၀ါရီလ ၂၁ ရက္မွ၂၂ရက္အထိ မူႀကိဳပညာဆိုင္ရာ မူ၀ါဒ၊ အေျခခံပညာဆိုင္ရာ မူ၀ါဒ၊ ဆရာအတတ္ပညာဆိုင္ရာမူ၀ါဒ၊ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းဆိုင္ရာ မူ၀ါဒ၊ ကေလး ဗဟိုျပဳ သင္ၾကားပို႔ခ်ျခင္းဆိုင္ရာမူ၀ါဒ၊ ေက်ာင္းျပင္ပပညာေရးဆိုင္ရာမူ၀ါဒ စသည့္ မူ၀ါဒမူၾကမ္းမ်ားကို ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

အဆိုပါေဆြးေႏြးပြဲသို႔ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာေဇာ္မင္းေအာင္ႏွင့္ တာ၀န္ရွိသူ မ်ား၊ ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာကြန္ရက္(NNER)၊ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈအေကာင္ အထည္ေဖာ္ေရးေကာ္မတီႏွင့္ တကၠသိုလ္အသီးသီးမွ ပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ား တက္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။

Mizzima - News in Burmese

No comments:

Post a Comment