Thursday, January 23, 2014

က်ပ္သန္းေပါင္း ႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ ၀န္ႀကီးဌာန ငါးခုေပးသြင္းရန္က်န္

ႏိုင္ငံပိုင္ ေျမကြက္မ်ား၊ အေဆာက္အအုံမ်ား၊ ႏိုင္ငံပိုင္သိမ္းဆည္းပစၥည္းမ်ား ႏွင့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ပုဂၢလိကသို႔ေရာင္းခ်ထားသည့္ ၀န္ႀကီးဌာန ငါးခုက ေပးသြင္းရန္ က်န္ရွိေန သည့္ ေငြပမာဏမွာ က်ပ္ သန္းေပါင္း ႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ (၂၁,၇၃၆ ဒသမ ၀၀၄) က်န္ရွိေန သည္ ဟု အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္၏ ျပည္ သူ႔ေငြစာရင္း ေကာ္မတီက ဇန္န၀ါရီ ၂၂ ရက္တြင္ လႊတ္ ေတာ္သို႔ အစီရင္ခံစာတင္သြင္းလိုက္သည္။
ေပးသြင္းရန္ က်န္ရွိေနသည့္ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားမွာ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရးဖြံ႔ၿဖိဳးတိုး တက္မႈ ၀န္ႀကီး ဌာန၊ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ထဲေရး ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနတို႔ျဖစ္သည္။ ရထား ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီး ဌာန က အမ်ားဆံုး ျဖစ္ေနၿပီး ေပးသြင္းရန္ က်န္သည့္ ေငြပမာဏမွာ အစီရင္ခံစာအရ က်ပ္သန္း ေပါင္း ၁၃,၄၆၆ ဒသမ ၆ အထိပင္ ရွိ ေနသည္။

၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ ေပးသြင္းရမည့္ ထို ေငြပမာဏမ်ားမွာ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ၀က္မွ စက္တင္ဘာ လကုန္ထိ ေလ့လာေတြ႔ရွိခ်က္အရျဖစ္သည္ဟု အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ေကာ္မတီ အဖြဲ႔၀င္ျဖစ္သည့္ ဦးေအာင္ခ်ဳိဦးက လႊတ္ေတာ္သို႔ ရွင္းျပခဲ့သည္။

ရန္ကုန္တိုင္းမွ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ အမတ္ ေဒၚခင္၀ိုင္းၾကည္က “ႏိုင္ငံေတာ္ မွာရွိတဲ့ေငြဟာ ျပည္သူ႔ အတြက္ လိုအပ္တဲ့ ေနရာမွာ သံုးရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ အခုလို မ်ိဳးရစရာရွိတာေတြ အျပည့္အ၀မရဘူး ဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္မွာ လိုအပ္ခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္တာေပါ့” ဟု ေျပာသည္။

ယင္းက်န္ေငြမ်ားအား ဘဏ္ေခ်းေငြရရွိမွသာ ေပးေခ်မည္ဟူေသာ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ ကတိက၀တ္မွာ လိုက္ေလ်ာလြန္း ရာေရာက္ေနၿပီး အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈမ်ာလည္း အားနည္းေနသည္ဟု ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာတြင္ ေရးသားထားသည္။

ယင္းအျပင္ က်န္ေငြေပးေဆာင္ရမည့္ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားကို ျပ႒ာန္းထားေသာ ဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီ စီမံခန္႔ခြဲ ရန္ႏွင့္အေလးထားၿပီး အေရးယူေဆာင္ရြက္ရန္လည္း ေကာ္မတီက အႀကံျပဳထားေသးသည္။ အမ်ားဆံုး ေပးသြင္းရမည့္ ရထားပို႔ ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွာ ႏိုင္ငံပိုင္ျဖစ္သည့္ အလံုၿမိဳ႕နယ္၊ ဗဟိုလမ္းမွ ေျမႏွင့္ အေဆာက္အအုံ၊ ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္၊ အင္းစိန္လမ္းမွ အိမ္ရာစီမံကိန္းမ်ားကို ေရာင္းခ် ထားေသာ္လည္း ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ေပးသြင္းထားေၾကာင္း အစီရင္ခံစာတြင္ ပါရွိသည္။

ထို႔ျပင္ အစိုးရမွ ေရာင္းျခင္းျဖစ္၍ဟု ၀န္ႀကီးဌာနအခ်ဳိ႕က ေျဖၾကားခဲ့ျခင္း၊ ခ်က္ခ်င္း အမည္ေပါက္ ထုတ္ ေပးခဲ့ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ တံဆိပ္ေခါင္းခြန္ ေကာက္ခံမႈ အားနည္းခဲ့သည္ဟု အစီရင္ခံစာက ဆိုသည္။

Mizzima - News in Burmese

No comments:

Post a Comment