Saturday, March 22, 2014

ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္စီးပြားေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအနက္ အျမတ္၊ အ႐ံႈးျဖစ္ေနသည့္အတြက္ အျမတ္ရရွိသည့္ စီးပြားေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အမွန္တကယ္ အျမတ္ရရွိျခင္း ဟုတ္၊ မဟုတ္ စိစစ္ရန္လိုေၾကာင္း ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ အၾကံျပဳ

Photo: ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္စီးပြားေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအနက္ အျမတ္၊ အ႐ံႈးျဖစ္ေနသည့္ အတြက္ အျမတ္ရရွိသည့္ စီးပြားေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အမွန္တကယ္ အျမတ္ရရွိျခင္း ဟုတ္၊ မဟုတ္ စိစစ္ရန္လိုေၾကာင္း ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ အၾကံျပဳ
Saturday, March 22, 2014

ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္စီးပြားေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအနက္ အျမတ္ရရွိသည့္ အဖြဲ႕အစည္း၊ အ႐ံႈး ေပၚေနသည့္ အဖြဲ႔အစည္းဟူ၍ ျဖစ္ေပၚေနသည့္အတြက္ အျမတ္ရရွိသည့္ စီးပြားေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ား အမွန္တကယ္ အျမတ္ရရွိ ျခင္း ဟုတ္မဟုတ္ ျပန္လည္စိစစ္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက မတ္ ၂၁ ရက္က ျပဳလုပ္သည့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တြင္ ေျပာၾကားသည္။

ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္ အရအသံုး ခန္႔မွန္းေျခ ေငြစာရင္းႏွင့္၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြအရအသံုးဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းအား စိစစ္ရာတြင္ ေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားကို အစီရင္ခံ တင္ျပခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ေကာ္မတီက စီးပြားေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို လုပ္ငန္းလုပ္ပိုင္ခြင့္အရျဖစ္ေစ၊ ဖြဲ႔စည္းမႈပံုစံအရျဖစ္ေစ၊ ဘ႑ာေငြေၾကးအရျဖစ္ေစ၊ လြတ္လပ္ခြင့္ေပး၍ လက္ေတြ႔က်က် စီးပြားေရးဆန္ဆန္ လုပ္ကိုင္ေစရန္ အေလးေပး ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း၊ ဘတ္ဂ်က္စီမံခန္႔ခြဲမႈ နည္းလမ္းတစ္ခုတည္းျဖင့္ ဘဏ္ေခ်းေငြမ်ားေပး၍ ေဆာင္ရြက္ေစျခင္းသည္ စာရင္းဇယားျပရာတြင္ ႐ႈပ္ေထြးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚႏိုင္ေၾကာင္း၊ ထို႔အတြက္ အက်ဳိးအျမတ္ ရွိႏိုင္ မရွိႏိုင္ လက္ေတြ႔က်က် သံုးသပ္ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ထို႔အျပင္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္ အရအသံုးခန္႔မွန္းေျခ ေငြစာရင္းတြင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္၌ ပိုေငြလိုေငြ အေျခအေနကို အေသးစိတ္ေလ့လာ စိစစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ား၏ အရအသံုးကို ယခင္ႏွစ္မ်ားကဲ့သို႔ တင္ျပျခင္းမျပဳထားဘဲ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္၏ ေထာက္ခံခ်က္တြင္သာ ရွင္းလင္းထားမႈအရ သိရေၾကာင္း ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္၏ ေထာက္ခံခ်က္တြင္ ပါ၀င္ေသာ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ား၏လိုေငြမွာ က်ပ္သန္း ၁၄၄၇၂၅၄ ျဖစ္ၿပီး ျပည္ေထာင္စုဘ႑ာ ရန္ပံုေငြမွ ေထာက္ပံ့ေငြအျဖစ္ က်ပ္ ၁၄၂၁၇၃၇ သန္း၊ ေခ်းေငြအျဖစ္ က်ပ္ ၂၅၅၁၇ သန္း ခြင့္ျပဳရန္ လ်ာထားေၾကာင္း သိရသည္။

၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္အတြက္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္မ်ား၏ ပိုေငြလိုေငြခန္႔မွန္းေျခတြင္ စုစုေပါင္းလိုေငြ က်ပ္ ၂၇၅၃ ဒသမ ၀၀၉ ဘီလ်ံ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေၾကာင္း၊ လူမႈဖူလံုေရး အဖြဲ႔ပိုေငြက်ပ္ ၉ ဒသမ ၇၅၅ ဘီလ်ံ၊ ႏိုင္ငံပိုင္စီးပြားေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ပိုေငြက်ပ္ ၆၉၃ ဒသမ ၅၉၂ ဘီလ်ံ ပိုေငြျပလ်က္ရွိေၾကာင္း ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက ေျပာၾကားသည္။

လူမႈဖူလံုေရးအဖြဲ႔သည္ သက္ဆိုင္ရာ အလုပ္သမားႏွင့္ အလုပ္ရွင္မ်ား၏ အခ်ဳိးက် ထည့္၀င္ေငြမ်ား ပါ၀င္သည့္ သီးျခားရန္ပံုေငြျဖင့္ ရပ္တည္လ်က္ရွိေၾကာင္း၊ လြတ္လပ္မႈရွိသည့္ အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုအျဖစ္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ လူမႈဖူလံုေရး ဥပေဒအသစ္အရ ပံုေဖာ္ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔အတြက္ ျပည္ေထာင္စုဘ႑ာ ရန္ပံုေငြစာရင္းတြင္ လူမႈဖူလံုေရး ရန္ပံုေငြကို ေရာေထြးျပရန္ သင့္မသင့္ စိစစ္သင့္ေၾကာင္း ေကာ္မတီက အၾကံျပဳထားသည္။

အလားတူ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္ အရအသံုး ခန္႔မွန္းေျခေငြစာရင္းႏွင့္၂၀၁၄ ခု ႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြ အရအသံုးဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ပညာေရးႏွင့္ က်န္းမာေရးမ်ားတြင္ အသံုးစရိတ္ တိုးလာသည္ကို ေတြ႔ရေၾကာင္း၊ ပညာေရး အသံုးစရိတ္သည္ ၂၀၁၃ -၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ က်ပ္ ၉၀၈ ဘီလ်ံသာ ရွိခဲ့ၿပီး ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္တြင္မူ က်ပ္ ၁၁၄၂ ဘီလ်ံေက်ာ္ ရွိလာေၾကာင္း၊ က်န္းမာေရးအတြက္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ က်ပ္ ၆၅၂ ဘီလ်ံေက်ာ္အထိ တိုးတက္လ်ာထား လာသည္ကုိ ေတြ႔ရေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ ဆင္းရဲမႈေလွ်ာ့ခ်ေရး လုပ္ငန္းစဥ္အရ ေက်းလက္ေဒသ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ ယခုဘ႑ာေရးတြင္ ၄၄၃ ဘီလ်ံေက်ာ္ လ်ာထားသျဖင့္ ၿပီးခဲ့သည့္ ဘ႑ာႏွစ္ထက္ ေလးဆခန္႔ပိုမို လ်ာထားသည္ကို ေတြ႔ရေၾကာင္း ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ယင္းအျပင္ ၂၀၁၄ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြ အရအသံုးဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ရန္ပံုေငြစာရင္းသည္ ျပည္ေထာင္စု၏ ေထာက္ပံ့ေငြ ၁၇၁၅၄၃၀ ဒသမ ၂၈၂ က်ပ္သန္း၌ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ား၏ ေထာက္ပံ့ေငြမ်ားႏွင့္ ေရာေထြးေဖာ္ျပထားေၾကာင္း၊ ထို႔သို႔ေရာေထြး ထားျခင္းေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးရန္ပံုေငြ ဥပေဒကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ အခက္အခဲမ်ား ျဖစ္ေပၚႏိုင္ေၾကာင္း၊ ထို႔အတြက္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးရန္ပံုေငြအား သီးျခားေခါင္းစဥ္ တစ္ရပ္ျဖင့္ ေဖာ္ျပသင့္ေၾကာင္း ေကာ္မတီက အၾကံျပဳထားသည္။

Eleven Media Group

ဥပေဒၾကမ္းပူးေပါင္း ေကာ္မတီ၀င္ ဦးစိုးျမင့္က အစီရင္ခံစာကို လႊတ္ေတာ္၌ ဖတ္ၾကားစဥ္
ဥပေဒၾကမ္းပူးေပါင္း ေကာ္မတီ၀င္ ဦးစိုးျမင့္က အစီရင္ခံစာကို လႊတ္ေတာ္၌ ဖတ္ၾကားစဥ္
ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္စီးပြားေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအနက္ အျမတ္ရရွိသည့္ အဖြဲ႕အစည္း၊ အ႐ံႈး ေပၚေန သည့္ အဖြဲ႔အစည္းဟူ၍ ျဖစ္ေပၚေနသည့္အတြက္ အျမတ္ရရွိသည့္ စီးပြားေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ား အမွန္ တကယ္ အျမတ္ရရွိ ျခင္း ဟုတ္မဟုတ္ ျပန္လည္စိစစ္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက မတ္ ၂၁ ရက္က ျပဳလုပ္သည့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တြင္ ေျပာၾကားသည္။

ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္ အရအသံုး ခန္႔မွန္းေျခ ေငြ စာရင္းႏွင့္၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြအရအသံုးဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းအား စိစစ္ရာ တြင္ ေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားကို အစီရင္ခံ တင္ျပခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ေကာ္မတီက စီးပြားေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို လုပ္ငန္းလုပ္ပိုင္ခြင့္အရျဖစ္ေစ၊ ဖြဲ႔စည္းမႈပံုစံ အရျဖစ္ေစ၊ ဘ႑ာေငြေၾကးအရျဖစ္ေစ၊ လြတ္လပ္ခြင့္ေပး၍ လက္ေတြ႔က်က် စီးပြားေရး ဆန္ဆန္ လုပ္ကိုင္ေစရန္ အေလးေပး ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း၊ ဘတ္ဂ်က္စီမံခန္႔ခြဲမႈ နည္း လမ္းတစ္ခုတည္းျဖင့္ ဘဏ္ေခ်းေငြမ်ားေပး၍ ေဆာင္ရြက္ေစျခင္းသည္ စာရင္းဇယားျပရာတြင္ ႐ႈပ္ေထြးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚႏိုင္ေၾကာင္း၊ ထို႔အတြက္ အက်ဳိးအျမတ္ ရွိႏိုင္ မရွိႏိုင္ လက္ေတြ႔က်က် သံုးသပ္ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ထို႔အျပင္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္ အရအသံုးခန္႔မွန္းေျခ ေငြစာရင္းတြင္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္၌ ပိုေငြလိုေငြ အေျခအေနကို အေသးစိတ္ေလ့လာ စိစစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ား၏ အရအသံုးကို ယခင္ႏွစ္မ်ားကဲ့သို႔ တင္ျပျခင္းမျပဳထားဘဲ ဘ႑ာေရးေကာ္ မရွင္၏ ေထာက္ခံခ်က္တြင္သာ ရွင္းလင္းထားမႈအရ သိရေၾကာင္း ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ အစီရင္ခံစာ တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္၏ ေထာက္ခံခ်က္တြင္ ပါ၀င္ေသာ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ား၏ လိုေငြမွာ က်ပ္သန္း ၁၄၄၇၂၅၄ ျဖစ္ၿပီး ျပည္ေထာင္စုဘ႑ာ ရန္ပံုေငြမွ ေထာက္ပံ့ေငြအျဖစ္ က်ပ္ ၁၄၂၁၇၃၇ သန္း၊ ေခ်းေငြအျဖစ္ က်ပ္ ၂၅၅၁၇ သန္း ခြင့္ျပဳရန္ လ်ာထားေၾကာင္း သိရသည္။

၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္အတြက္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္မ်ား၏ ပိုေငြလိုေငြခန္႔မွန္းေျခတြင္ စုစုေပါင္း လိုေငြ က်ပ္ ၂၇၅၃ ဒသမ ၀၀၉ ဘီလ်ံ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေၾကာင္း၊ လူမႈဖူလံုေရး အဖြဲ႔ပိုေငြက်ပ္ ၉ ဒသမ ၇၅၅ ဘီလ်ံ၊ ႏိုင္ငံပိုင္စီးပြားေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ပိုေငြက်ပ္ ၆၉၃ ဒသမ ၅၉၂ ဘီလ်ံ ပိုေငြျပလ်က္ရွိေၾကာင္း ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက ေျပာၾကားသည္။

လူမႈဖူလံုေရးအဖြဲ႔သည္ သက္ဆိုင္ရာ အလုပ္သမားႏွင့္ အလုပ္ရွင္မ်ား၏ အခ်ဳိးက် ထည့္၀င္ေငြ မ်ား ပါ၀င္သည့္ သီးျခားရန္ပံုေငြျဖင့္ ရပ္တည္လ်က္ရွိေၾကာင္း၊ လြတ္လပ္မႈရွိသည့္ အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုအျဖစ္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ လူမႈဖူလံုေရး ဥပေဒအသစ္အရ ပံုေဖာ္ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔အတြက္ ျပည္ေထာင္စုဘ႑ာ ရန္ပံုေငြစာရင္းတြင္ လူမႈဖူလံုေရး ရန္ပံုေငြကို ေရာေထြးျပရန္ သင့္မသင့္ စိစစ္သင့္ေၾကာင္း ေကာ္မတီက အၾကံျပဳထားသည္။

အလားတူ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္ အရအသံုး ခန္႔မွန္းေျခေငြစာရင္းႏွင့္၂၀၁၄ ခု ႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြ အရအသံုးဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ပညာေရးႏွင့္ က်န္းမာေရး မ်ားတြင္ အသံုးစရိတ္ တိုးလာသည္ကို ေတြ႔ရေၾကာင္း၊ ပညာေရး အသံုးစရိတ္သည္ ၂၀၁၃ -၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ က်ပ္ ၉၀၈ ဘီလ်ံသာ ရွိခဲ့ၿပီး ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္တြင္မူ က်ပ္ ၁၁၄၂ ဘီလ်ံေက်ာ္ ရွိလာေၾကာင္း၊ က်န္းမာေရးအတြက္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ က်ပ္ ၆၅၂ ဘီလ်ံေက်ာ္အထိ တိုးတက္လ်ာထား လာသည္ကုိ ေတြ႔ရေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ ဆင္းရဲမႈေလွ်ာ့ခ်ေရး လုပ္ငန္းစဥ္အရ ေက်းလက္ေဒသ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ ယခုဘ႑ာေရးတြင္ ၄၄၃ ဘီလ်ံေက်ာ္ လ်ာထားသျဖင့္ ၿပီးခဲ့သည့္ ဘ႑ာႏွစ္ထက္ ေလးဆခန္႔ပိုမို လ်ာထားသည္ကို ေတြ႔ရေၾကာင္း ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ယင္းအျပင္ ၂၀၁၄ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြ အရအသံုးဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ရန္ပံုေငြစာရင္းသည္ ျပည္ေထာင္စု၏ ေထာက္ပံ့ေငြ ၁၇၁၅၄၃၀ ဒသမ ၂၈၂ က်ပ္သန္း၌ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ား၏ ေထာက္ပံ့ေငြမ်ားႏွင့္ ေရာေထြးေဖာ္ျပထားေၾကာင္း၊ ထို႔သို႔ေရာေထြး ထားျခင္းေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ဆိုင္ ရာ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးရန္ပံုေငြ ဥပေဒကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ အခက္အခဲမ်ား ျဖစ္ေပၚႏိုင္ေၾကာင္း ၊ ထို႔အတြက္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးရန္ပံုေငြအား သီးျခားေခါင္း စဥ္ တစ္ရပ္ျဖင့္ ေဖာ္ျပသင့္ေၾကာင္း ေကာ္မတီက အၾကံျပဳထားသည္။

Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment