Friday, May 2, 2014

လမ္းေပၚတြင္ ယာဥ္စက္ပ်က္ပါက…

 
 ေၾကးမုံသတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ဆရာဦးခင္ ေမာင္ေဌး(ပညာေရး) ႏွင့္ သီလ၀သားတို႔၏ ေဆာင္းပါးမ်ား ဖတ္႐ႈရသည္မွာ လြန္စြာမွ တန္ဖိုးရွိလွပါသည္။ မိမိ အေနျဖင့္လည္း အေတြ႕အႀကဳံရွိခဲ့သည္ကို ေရးသားတင္ျပ လိုပါသည္။ ဧၿပီ ၁၇ ရက္ေန႔ထုတ္ ေၾကးမုံသတင္းစာ တြင္ စက္ပ်က္၍ ရပ္နားထားေသာ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ တစ္စီးအား အျခားခရီးသည္တင္ယာဥ္တစ္စီးမွ ဝင္တိုက္ရာ လူႏွစ္ဦးေသဆုံးၿပီး ရွစ္ဦးဒဏ္ရာရရွိခဲ့ေၾကာင္း ဖတ္႐ႈခဲ့ ရပါသည္။ အဆိုပါ ျဖစ္စဥ္မ်ိဳး မၾကာခဏဆိုသလို ျဖစ္ပြား ေနတာလည္း ၾကားသိရပါသည္။ ယာဥ္ေမာင္းအမ်ားစု အေနျဖင့္ မိမိယာဥ္စက္ပ်က္ပါက ယာဥ္၏ေနာက္တြင္ ကားဘီးတာယာမ်ား၊ ေက်ာက္တုံး/ခဲမ်ား၊ သစ္ကိုင္း၊ ဝါးကိုင္းမ်ား၊ ပုံးမ်ားထားရွိၿပီး ယာဥ္ပ်က္၍ ရပ္တန္႔ထား ေၾကာင္းသိရွိရန္ အခ်က္ျပစနစ္သုံးၾကသည္ကို ေတြ႕ရွိ ရပါသည္။

 ထိုကဲ့သို႔ အခ်က္ျပျခင္းသည္ ေန႔အခ်ိန္ျမင္သာ ႏိုင္ေသာ္လည္း ညအခ်ိန္တြင္ျမင္ႏိုင္စြမ္းမရွိ၍ စက္ပ်က္၍ ရပ္တန္႔ထားေသာယာဥ္အား ေမာင္းႏွင္ေနသည့္ယာဥ္ဟု ယူဆၿပီး ေနာက္မွေမာင္းလာစဥ္ အရွိန္မထိန္းႏိုင္ဘဲ ယာဥ္အား ဝင္တိုက္မိျခင္းျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
ယာဥ္စက္ပ်က္ပါက အထက္ပါအခ်က္ျပစနစ္မသုံးဘဲ ေန႔/ည ျမင္ႏိုင္စြမ္းအားျမင့္မားၿပီး အလြယ္တကူ ေခါက္ သိမ္းႏိုင္သည့္ ႀကိဳတင္သတိေပးအခ်က္ျပ Warning Triangle အား ပ်က္ေနသည့္ယာဥ္ေနာက္ သင့္တင့္သည့္ အကြာအေဝးတြင္ ထားရွိပါက အဆိုပါယာဥ္စက္ပ်က္၍ ရပ္တန္႔ထားသည္ကို ႀကိဳတင္သိရွိၿပီး အႏၲရာယ္ကိုေရွာင္လႊဲ ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ပါ၍ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ စီစဥ္ထုတ္ေပးလ်က္ရွိသည့္ Warning Triangle မ်ား ယာဥ္အားလုံးတြင္ပါရွိေရး သက္ဆိုင္ရာဌာနမ်ားမွ စီစဥ္ၾကပ္မတ္ စစ္ေဆးေဆာင္႐ြက္ ေပးသင့္ေၾကာင္း အႀကံျပဳ ေရးသား တင္ျပအပ္ပါသည္။
MOI Webportal Myanmar

No comments:

Post a Comment