Wednesday, May 7, 2014

ကမၻာပ်က္ရင္ အေမရိကန္ သမၼတကို ကယ္ဆယ္မယ့္ ေလယာဥ္

Doomsday လို႔ပဲ အမည္ေပးထားတဲ့ ေလယာဥ္ ျဖစ္ျပီးေတာ့ အေမရိကန္ သမၼတ၊ အေမရိကန္ ကာကြယ္ေရး ဝန္ၾကီး နဲ႔ ထိပ္သီး ေခါင္းေဆာင္ ၃၊ ၄ ဦး အတြက္ ရည္ရြယ္ျပီးေတာ့ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ေလယာဥ္ ျဖစ္ပါတယ္။ အေမရိကန္ Boeing ကုမၼဏီက တည္ေဆာက္ျပီး US Air Force ကို ျပန္လည္ေရာင္းခ်ခဲ့တာပါ။ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ တုန္းက ျဖစ္ပါတယ္။
တစ္စီးရဲ႕ တန္ဖိုးက အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၂၂၃ ဝန္းက်င္ ရွိျပီး ယင္းဟာ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္က ေဒၚလာေစ်းနဲ႔ တြက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ယေန႔ဆုိရင္ အေတာ္ မ်ားမွာပါ။ စုစုေပါင္းလို႔မွလည္း အစီးေရ ၄ စီးပဲ ရွိပါတယ္။ ေလယာဥ္ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကလည္း ကမၻာပ်က္မတက္ ပ်က္ဆီးေနခ်ိန္မွာ အေမရိကန္ ထိပ္သီး ေခါင္းေဆာင္ မ်ားကို ကယ္ဆယ္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိက အားျဖင့္ သမၼတကို ကယ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္စီး တစ္စီးမွာ လိုက္ပါ ႏိုင္တဲ့ လူဦးေရ ပမာဏ ကေတာ့ ၄၈ ဦးကေန အမ်ားဆံုး ၁၀၀ ေက်ာ္လည္း လိုက္ပါ ႏိုင္ပါတယ္။
ထူးျခားခ်က္ အေနနဲ႔ ႏ်ဴကလိယ ဗံုး ေပါက္ကြဲမွု ဘယ္လိုမ်ိဳးကို မဆုိ ခံႏိုင္ရည္ ရွိပါတယ္။ ႏ်ဴကလိယ ေတာင္ ခံႏိုင္ရည္ ရွိတယ္ ဆုိရင္ အျခား ေပါက္ကြဲမွုေတြ ခံႏုိင္ရည္ ရွိမရွိ ေမးေနစရာ မလိုေတာ့ ပါဘူး။ ေလေၾကာင္း၊ ကုန္းေၾကာင္းက ဘယ္လို တိုက္ခိုက္မွုမ်ိဳးကိုမဆုိ ခံႏိုင္ရည္ ရွိပါတယ္။ ကမၻာ့ အၾကီးဆံုး Aircraft လို႔လည္း စံခ်ိန္ တင္ထား ပါတယ္။
 File:USAF E-4B 75-0125 at Hilo International Airport, December 2013.jpg
ဆီအျပည့္ ျဖည့္ထားျပီးရင္ ေလေပၚမွာ ေန႔ရက္ေပါင္း မ်ားစြာ ျပန္သန္း ႏိုင္ပါတယ္။ အစားအေသာက္၊ ရိကၡာ သာ အျပည့္ပါမယ္ ဆုိရင္ ေလထဲမွာတင္ ကာလၾကာ ေနႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလးစီး စလံုးဟာ အေမရိကန္မွာ Standby အျဖစ္ ရွိေန ပါတယ္။ ဆုိလုိရင္းက အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ စစ္ျဖစ္ခဲ့ရင္၊ အေရးၾကံဳခဲ့ရင္ သမၼတ ရွိရာကို မိနစ္ပိုင္း အတြင္း အေရာက္ သြားႏိုင္ဖို႔ ျပင္ဆင္ထားျခင္း ျဖစ္ပါ တယ္။ တကယ္လည္း သြားႏိုင္ပါတယ္။ ေလယာဥ္ တည္ေနရာက အေမရိကန္ အလယ္ပိုင္း နီဘရားစကား ျပည္နယ္၊ အိုမဟာ ျမိဳ႕က ေလတပ္ မွာ တည္ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလယာဥ္ အမည္ က Boeing E-4 ျဖစ္ ပါတယ္။ E-4B လို႔လည္း ေခၚ ပါတယ္။ ရုရွား၊ တရုတ္ျပည္ တို႔ ကလည္း ယင္းကဲ့သို႔ Survival ေလယာဥ္ ေတြ လိုက္လံ ဖန္တီး ေပမယ့္ အေမရိကန္ E-4B ကို မမွီေသး ပါဘူး။ ေခတ္အဆက္ဆက္ Upgrade ျပဳလုပ္ ထားျပီး အျမဲ ေခတ္မွီေနေသးတဲ့ ေလယာဥ္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရ ပါတယ္။
အေသးစိတ္ကို http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_E-4 မွာ ဝင္ေရာက္ ဖတ္ရွု ႏိုင္ပါတယ္။
.
ေအာင္ခမ္း (ရိုးရာေလး)

No comments:

Post a Comment