ခုရက္ပိုင္း သတင္းမီဒီယာေတြမွာ ေဖာ္ျပမႈအမ်ားဆံုး သတင္းတစ္ခုကေတာ့ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၱေလး အေ၀းေျပးလမ္း ျပႆနာပါ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ေမလ ၁၂ ရက္ အျမန္လမ္း မိုင္တိုင္ ၁၉၇/၆ မွာ ရာဇာမင္း ခရီးသည္တင္ဘတ္စ္ကား တံတားေအာက္ ထိုးက်တိမ္းေမွာက္ခဲ့ၿပီး ေနရာမွာတင္ ခရီးသည္ ၁၄ ေယာက္ ပဲြခ်င္းၿပီးေသဆံုးမႈျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီးေနာက္ ဒီအေၾကာင္း အရာေျပာဆုိမႈ ပိုမ်ားလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သက္ဆုိင္ရာ အာဏာပိုင္ေတြဘက္က စံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္ဖဲြ႕တာေတြ၊ သတင္းစာရွင္းလင္းပဲြေတြလုပ္သလို မီဒီယာအသီးသီးမွာလည္း ဒီအေၾကာင္း ေ၀ဖန္၊ ေျပာဆို၊ ေရးသားမႈအမ်ားအျပားရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီအေ၀းေျပး လမ္းမႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေသဆံုးမႈေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိခဲ့ၿပီလဲ၊ ဘာေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာလဲ၊ အေသအေပ်ာက္ ေလ်ာ့နည္းေအာင္ လတ္တေလာ ဘာေတြ လုပ္ေပးရင္ ရႏုိင္မလဲဆိုတာ ဒီကေန႔ ေဆြးေႏြး တင္ျပသြားပါ့မယ္။
အစိုးရဘက္က ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ ကိန္းဂဏန္းေတြအရ လမ္းစဖြင့္တဲ့ ၂၀၀၉ မတ္လကေန ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီ ၂၂ ရက္အထိ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ၇၃၀ ေက်ာ္၊ ေသဆံုးသူ ၃၆၇ ေယာက္နဲ႔ ဒဏ္ရာရသူ ၁,၀၀၀ ေက်ာ္ ရွိတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ အခု ႏွစ္ဆန္းကေန ဧၿပီလလယ္အထိ ရက္ေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္အတြင္း
ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေၾကာင့္ လူ ၆၀ ေလာက္ ေသဆံုးခဲ့ပါတယ္။ ေျပာရရင္ ၄၃ နာရီမွာ လူတစ္ေယာက္ႏႈန္း ေသေနတဲ့ သေဘာပါ။ (ေမလ ၁၂ ရက္ေန႔ ျဖစ္ပြားတဲ့ ရာဇာမင္း ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈ ထည့္တြက္ရင္ ဒီထက္ပိုမ်ား ႏိုင္ပါတယ္။) ကိန္းဂဏန္းေတြအရ တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ လူအေသအေပ်ာက္ႏႈန္း ပိုမ်ားလာတယ္လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။ ဒါဟာ တစ္ႏွစ္နဲ႔တစ္ႏွစ္ ေနျပည္ေတာ္ကို ခရီးသြားတဲ့ လူအေရအတြက္ ပိုမ်ားလာလို႔ ျဖစ္ရတာလို႔လည္း ေကာက္ခ်က္ခ်သူေတြ ရွိပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းမႀကီးမွာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ နည္းရေအာင္၊ လူအေသအေပ်ာက္ နည္းေအာင္ ပထမဦးဆံုး လုပ္ေပးႏုိင္တာက အသြားအလာ၊ ခရီးသည္ဦးေရ ေလ်ာ့က်ေအာင္ လုပ္ေပးတာပါ။ အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း ေနျပည္ေတာ္မွာ အစိုးရအဖြဲ႕႐ံုးစိုက္ ပါတယ္။ ေနျပည္ေတာ္ သြားတဲ့လူ အမ်ားစုဟာလည္း အဲဒီအစိုးရ႐ံုးအသီးသီးကို ကိစၥရွိလို႔၊ မသြားမျဖစ္လို႔ သြားၾကရသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ အစိုးရအဖဲြ႕ဟာ ျပည္သူေတြ ေနျပည္ေတာ္လာဖို႔ လိုအပ္ခ်က္နည္းေအာင္ အစီအစဥ္ခ်မွတ္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏုိင္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြကို ျပည္သူေတြ၊ စီးပြားေရးသမားလုပ္ငန္းရွင္ေတြ ေနျပည္ေတာ္႐ံုးေတြဆီ လာစရာမလိုဘဲ ရန္ကုန္မွာ၊ ဒါမွမဟုတ္ မႏၱေလးနဲ႔ နယ္ၿမိဳ႕ေတြမွာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္လို႔ရေအာင္ ဖန္တီးေပးလို႔ ရပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ေနျပည္ေတာ္အထိ လာစရာမလိုဘဲ အြန္လိုင္းကေန လုပ္ငန္းေတြလုပ္လို႔ရေအာင္ ဖန္တီးေပးတာမ်ဳိးပါ။ ေနာက္ဆံုးတစ္ခုက အစည္းအေ၀းပဲြႀကီးေတြ၊ ေတြ႕ဆံု ပဲြေတြလုပ္တဲ့ပံု ျပင္ဆင္ဖို႔ပါ။ ဥပမာ အစိုးရအဖဲြ႕က တာ၀န္ရိွသူတစ္ေယာက္ ႏွစ္ေယာက္အတြက္ ရာနဲ႔ခ်ီတဲ့လူေတြ၊ ရန္ကုန္ကေန ေနျပည္ေတာ္ သြားရမယ္ဆိုတာမ်ိဳး မလုပ္ဘဲ၊ အဲဒီ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ေယာက္ ႏွစ္ေယာက္ ရန္ကုန္ဆင္းလာ၊ ပဲြက်င္းပ အစည္းအေ၀းလုပ္တာမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ အခုတေလာ ႏုိင္ငံေရး ပါတီေတြနဲ႔ ေတြ႕ဖို႔ ေရြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ ဦးတင္ေအး ရန္ကုန္ဆင္းလာတာမ်ဳိး၊ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀သူေတြ သတင္းမီဒီယာတာ၀န္ရွိသူေတြနဲ႔ ေတြ႕ဖို႔ ျပန္ၾကားေရး ဒု-၀န္ႀကီး ဦးရဲထြဋ္ ရန္ကုန္ ဆင္းလာတာမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါမ်ဳိး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္ႏုိင္ရင္ ေနျပည္ေတာ္သြားရသူ နည္းသြားၿပီး ယာဥ္မေတာ္တဆမႈနည္း၊ လူေသတာလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ နည္းသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒုတိယကေတာ့ အခုလက္ရွိ ေနျပည္ေတာ္ကို ကားလမ္းကိုခ်ည္း အမ်ားႀကီး အားကိုးေနရတာ ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ပါ။ ဒီအတြက္ ရထားလမ္း ျပဳျပင္တာ၊ ရထားကို ျပည္သူေတြ စီးခ်င္လာ၊ အသံုးျပဳခ်င္လာေအာင္ လုပ္ၿပီး ရထားခရီးစဥ္ေတြ တုိးခ်ဲ႕ေျပးဆဲြေစဖို႔ပါ။ ဒီအထဲမွာ ရထားခေတြ သဘာ၀က်ဖို႔၊ စီးရတာ သက္ေသာင့္သက္သာ အဆင္ေျပေအာင္ စီးႏုိင္ဖို႔၊ ရထားလက္မွတ္ ၀ယ္ရတာ အဆင္ေျပေစဖို႔၊ ေနျပည္ေတာ္ ဘူတာ႐ံုကေန သြားခ်င္လာခ်င္တဲ့ေနရာကို သက္သက္သာသာ အဆင္ေျပေျပသြားႏုိင္ေအာင္ စီစဥ္ေပးဖို႔ အားလံုးလုပ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ စီးပြားေရးအရ တြက္ေျခကုိက္၊ ေခါက္ေရ တိုးခ်ဲ႕ေျပးဆဲြႏုိင္ေအာင္ လုပ္ရပါမယ္။ ဒီအတြက္ ရထား၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ ျခစား ပ်က္စီးယိုယြင္းမႈေၾကာင့္ စီးပြားေရးအရ တြက္ေျခမကိုက္ အ႐ႈံးေပၚေနတဲ့ ျပႆနာေတြကိုပါ ေျဖရွင္း၊ ကုစားဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။
တတိယကေတာ့ လက္ရွိ ေျပးဆဲြေနတဲ့ ေနျပည္ေတာ္ အေ၀းေျပးကားေတြကို အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္ စနစ္တက် ႀကီးၾကပ္ဖို႔ပါ။ ျပည္သူေတြဟာ ေနျပည္ေတာ္ကို ကားအမ်ဳိးမ်ဳိးသံုးၿပီး သြားၾကပါတယ္။ ဒီအထဲမွာမွ အေ၀းေျပးဘတ္စ္ကားေတြ အသံုးျပဳၿပီး သြားတာ လူအရည္အတြက္ အမ်ားဆံုးျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီဘတ္စ္ကားေတြ အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္ ေျပးဆဲြႏိုင္ရင္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္႐ံုမက မၾကာေသးမီက ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ လူအစုလိုက္ အၿပံဳလိုက္ ေသေၾကဒဏ္ရာ ရေစတဲ့ကိစၥမ်ဳိး ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ပါ လိမ့္မယ္။ ဒီကိစၥ အေရးတႀကီးထားရတာက အေ၀းေျပးဘတ္စ္ကား တစ္စီးမေတာ္တဆျဖစ္ၿပီဆုိတာနဲ႔ လူအမ်ားအျပား ေသေၾကဒဏ္ရာရႏိုင္တဲ့ ျပႆနာ ရွိေနလို႔ပါ။
စတုတၳလိုအပ္ခ်က္ကေတာ့ အျမန္လမ္း ျပဳျပင္ေရးပါ။ လက္ရွိ အာဏာပိုင္ေတြဟာ ယာဥ္ မေတာ္တဆမႈေတြ ျဖစ္လာရင္ လမ္းျပႆနာေၾကာင့္ မဟုတ္ဘူးလို႔ ဇြတ္ျငင္းဆန္ေလ့ရွိပါတယ္။ မမွန္ကန္တဲ့ ကိန္းဂဏန္းေတြ ကိုးကားၿပီး လမ္းအရည္အေသြးေၾကာင့္ မေတာ္တဆျဖစ္တာ တစ္ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္ပဲ ရွိတယ္ဆိုၿပီး မ်က္ေစ့မွိတ္ လိမ္လည္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ အမွန္ကို ၀န္ခံဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒီအျမန္လမ္းမႀကီးကို အရင္အာဏာရွင္ေတြ စိတ္ထင္သလို အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ေတာ့ လိုအပ္ခ်က္ အမ်ားႀကီးရွိေနတာ ဒီေန႔ ဘယ္သူမွ မျငင္းေတာ့ပါဘူး။ ၿပီးခဲ့တဲ့ လႊတ္ေတာ္တုန္းကလည္း အျမန္လမ္းျပဳျပင္ စားရိတ္ အေတာင္းၾကမ္းလို႔ အမတ္ေတြက ျဖတ္ခ်ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ခုလုိ လူအေသအေပ်ာက္မ်ားတဲ့ ျပႆနာေပၚလြန္းေတာ့ ဘယ္လိုကိစၥေတြမွာ ယာဥ္မေတာ္တဆ အျဖစ္အမ်ားဆံုးလည္း အေျဖရွာၿပီး အျမန္ျပဳျပင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဥပမာ လမ္းအက်ယ္ထက္ တံတားေတြ က်ဥ္းေျမာင္းေနတဲ့ ျပႆနာမ်ဳိးပါ။ ျပည့္ျပည့္စံုစံုျဖစ္ဖို႔ကေတာ့ ေငြေၾကးဘတ္ဂ်က္ အေပၚမူတည္ၿပီးမွ အေကာင္အထည္ေဖာ္လို႔ ရပါလိမ့္မယ္။
လမ္းႀကီးတစ္ေခ်ာင္းလံုး စံခ်ိန္မီ မျပဳျပင္ႏုိင္ေသးခင္ စပ္ၾကား ဒီတင္ျပခဲ့တဲ့ အခ်က္ေလးခ်က္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ႏုိင္ခဲ့ရင္ ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္း ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္မွာျဖစ္ၿပီး လူေသေပ်ာက္မႈႏႈန္းကိုပါ ေလ်ာ့နည္းေစႏုိင္ပါေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
mizzima
No comments:
Post a Comment