Wednesday, July 30, 2014

ကိုရီးယားႏိုင္ငံ အိစန္ေကာ္ပုိေရးရွင္းက တြံေတးတူးေျမာင္း ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းေရး အတြက္ အဆိုျပဳလႊာ တင္ေတာ့မည္

Photo: ကိုရီးယားႏိုင္ငံ အိစန္ေကာ္ပုိေရးရွင္းက တြံေတးတူးေျမာင္း ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းေရး အတြက္ အဆိုျပဳလႊာ တင္ေတာ့မည္
Wednesday, July 30, 2014

တြံေတးတူးေျမာင္းအတြင္း သြားလာေနသည့္ ေရယာဥ္မ်ားကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာ ၂၂ ရက္က ေတြ႕ရစဥ္။ ကိုရီးယားႏိုင္ငံ ISAN Corporation က အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၆၉ သန္းသံုး၍ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရန္ အဆိုျပဳလႊာတင္မည္ဟု ဆိုသည္။ ဓာတ္ပုံ - ေဟာင္ဆာ

အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၆၉ သန္းကုန္က်မည့္ တြံေတးတူးေျမာင္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးစီမံကိန္း ေလ့လာေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေနာက္ဆံုး အဆိုျပဳလႊာကို ကိုရီးယားႏိုင္ငံ ISAN Corporation မွ ပညာရွင္မ်ားက ၾသဂုတ္အတြင္း လယ္ယာစိုက္ပ်ဳိးေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္း၀န္ႀကီးဌာနသို႔ တင္ျပသြားမည္ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ ISAN Corporationမွ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ေရအရင္းအျမစ္ႏွင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဦးစီးဌာနတို႔ ပူးေပါင္းကာ တြံေတးတူးေျမာင္း ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ေလ့လာေနၿပီး ဇူလိုင္ ၂၃ ရက္ က အဆိုပါပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ေရအရင္းအျမစ္ႏွင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဦးစီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ေနာက္ဆံုးအဆိုျပဳလႊာႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့ၾကေၾကာင္း ယင္းဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး (အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္) ဦးေသာင္းလြင္က ဆိုသည္။

ေနာက္ဆံုးအဆိုျပဳလႊာတြင္ တြံေတးတူးေျမာင္းႏွင့္ ခေနာင္တိုေခ်ာင္းဆံုသည့္ေနရာ ေရနက္အိုးေက်ာက္ထည့္ျခင္း၊ တံြေတးတူးေျမာင္းႏွင့္ ခေနာင္တိုေခ်ာင္းဆံုသည့္ေနရာတြင္ ေရ၀င္အားေကာင္းသည့္အတြက္ ေရထိန္းကာတာ ေလးခု ဖယ္ရွားျခင္း၊ ကမ္းထိန္းနံရံ ေဆာက္လုပ္ၿခင္းလုပ္မည္ဟု အႀကံျပဳထားသည္။

ေရယာဥ္မ်ားလာျခင္း၊ တူးေျမာင္းထဲကို စီး၀င္သည့္ ေရစီးႏႈန္းမ်ားလာျခင္း၊ တြံေတးတူးေျမာင္းႏွင့္ ခေနာင္တို ေခ်ာင္းဆံုသည့္ ေနရာတြင္ ၀ဲျဖစ္ေပၚေနျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ကမ္းပါးတုိက္စားသျဖင့္ အျမန္ဆံုးျပဳျပင္ရန္လိုသည္ဟု ဦးေသာင္းလြင္က ေျပာသည္။

“ပထမၾကားျဖတ္ အစီရင္ခံစာမွာတုန္းက ရန္ကုန္ျမစ္ထဲကို ခေနာင္တိုေခ်ာင္းက ေရေဖာက္ထုတ္သင့္တယ္ဆိုေပမယ့္ ေနာက္ဆံုးအဆိုျပဳလႊာမွာေတာ့ လယ္ေျမေလ်ာ္ေၾကးကိစၥေတြေၾကာင့္ မပါေတာ့ဘူး”ဟု ၎က ေၿပာသည္။

တြံေတးတူးေျမာင္းမွ ေရမ်ားသည္ ေရစီးႏႈန္းမ်ားျခင္းေၾကာင့္ ဒလဘက္ကမ္း စားျခင္းႏွင့္ ဆိပ္ႀကီးခေနာင္တုိဘက္ ကမ္းတုိက္စားျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ႏွစ္စဥ္ ကမ္းၿပိဳသည့္ အႏၱရာယ္ႀကံဳေတြ႕ေနရၿပီး ေရက်ခ်ိန္ ေရစီးပိုမ်ားလာျခင္းေၾကာင့္ တူးေျမာင္းအတြင္း ျဖတ္သန္းသြားလာသည့္ ေရယာဥ္မ်ား အခက္အခဲ ရွိေနသည္ ဟု ၎က ဆိုသည္။

ယင္းစီမံကိန္းအတြက္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ႏွစ္ဖက္လက္မွတ္ေရးထိုး ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ကုန္က်စရိတ္ကို ျမန္မာအစိုးရမတတ္ႏုိင္ပါက ISAN Corporationမွ ႏိုင္ငံတကာမွ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးရန္ပံုေငြ (ODA) ေခ်းေငြရယူရန္ စီစဥ္ထားသည္ဟု ဦးေသာင္းလြင္က ေျပာသည္။

Mizzima - News in Burmese
တြံေတးတူးေျမာင္းအတြင္း သြားလာေနသည့္ ေရယာဥ္မ်ားကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာ ၂၂ ရက္က ေတြ႕ရစဥ္။ ကိုရီးယားႏိုင္ငံ ISAN Corporation က အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၆၉ သန္းသံုး၍ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရန္ အဆိုျပဳလႊာတင္မည္ဟု ဆိုသည္။
အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၆၉ သန္းကုန္က်မည့္ တြံေတးတူးေျမာင္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးစီမံကိန္း ေလ့လာေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေနာက္ဆံုး အဆိုျပဳလႊာကို ကိုရီးယားႏိုင္ငံ ISAN Corporation မွ ပညာရွင္မ်ားက ၾသဂုတ္အတြင္း လယ္ယာစိုက္ပ်ဳိးေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္း၀န္ႀကီးဌာနသို႔ တင္ျပသြားမည္ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ ISAN Corporationမွ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ေရအရင္းအျမစ္ႏွင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဦးစီးဌာနတို႔ ပူးေပါင္းကာ တြံေတး တူးေျမာင္း ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ေလ့လာေနၿပီး ဇူလိုင္ ၂၃ ရက္ က အဆိုပါပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ေရအရင္းအျမစ္ႏွင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုး တက္ေရး ဦးစီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ေနာက္ဆံုးအဆိုျပဳလႊာႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့ၾကေၾကာင္း ယင္းဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး (အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္) ဦးေသာင္းလြင္က ဆိုသည္။

ေနာက္ဆံုးအဆိုျပဳလႊာတြင္ တြံေတးတူးေျမာင္းႏွင့္ ခေနာင္တိုေခ်ာင္းဆံုသည့္ေနရာ ေရနက္အိုးေက်ာက္ထည့္ျခင္း၊ တံြေတးတူးေျမာင္းႏွင့္ ခေနာင္တိုေခ်ာင္းဆံုသည့္ေနရာတြင္ ေရ၀င္အားေကာင္းသည့္အတြက္ ေရထိန္းကာတာ ေလးခု ဖယ္ရွားျခင္း၊ ကမ္းထိန္းနံရံ ေဆာက္လုပ္ၿခင္း လုပ္မည္ဟု အႀကံျပဳထားသည္။

ေရယာဥ္မ်ားလာျခင္း၊ တူးေျမာင္းထဲကို စီး၀င္သည့္ ေရစီးႏႈန္းမ်ားလာျခင္း၊ တြံေတးတူးေျမာင္းႏွင့္ ခေနာင္တို ေခ်ာင္းဆံုသည့္ ေနရာတြင္ ၀ဲျဖစ္ေပၚေနျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ကမ္းပါးတုိက္စားသျဖင့္ အျမန္ဆံုးျပဳျပင္ရန္လိုသည္ဟု ဦးေသာင္းလြင္က ေျပာသည္။

“ပထမၾကားျဖတ္ အစီရင္ခံစာမွာတုန္းက ရန္ကုန္ျမစ္ထဲကို ခေနာင္တိုေခ်ာင္းက ေရေဖာက္ထုတ္သင့္တယ္ ဆိုေပမယ့္ ေနာက္ဆံုး အဆိုျပဳလႊာမွာေတာ့ လယ္ေျမေလ်ာ္ေၾကးကိစၥေတြေၾကာင့္ မပါေတာ့ဘူး”ဟု ၎က ေၿပာသည္။

တြံေတးတူးေျမာင္းမွ ေရမ်ားသည္ ေရစီးႏႈန္းမ်ားျခင္းေၾကာင့္ ဒလဘက္ကမ္း စားျခင္းႏွင့္ ဆိပ္ႀကီးခေနာင္တုိဘက္ ကမ္းတုိက္စားျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ႏွစ္စဥ္ ကမ္းၿပိဳသည့္ အႏၱရာယ္ႀကံဳေတြ႕ေနရၿပီး ေရက်ခ်ိန္ ေရစီးပိုမ်ားလာျခင္းေၾကာင့္ တူးေျမာင္းအတြင္း ျဖတ္သန္း သြားလာ သည့္ ေရယာဥ္မ်ား အခက္အခဲ ရွိေနသည္ ဟု ၎က ဆိုသည္။

ယင္းစီမံကိန္းအတြက္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ႏွစ္ဖက္လက္မွတ္ေရးထိုး ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ကုန္က်စရိတ္ကို ျမန္မာအစိုးရမတတ္ႏုိင္ပါက ISAN Corporationမွ ႏိုင္ငံတကာမွ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးရန္ပံုေငြ (ODA) ေခ်းေငြရယူရန္ စီစဥ္ထားသည္ဟု ဦးေသာင္းလြင္က ေျပာသည္။

Mizzima - News in Burmese

No comments:

Post a Comment