Thursday, August 14, 2014

သံကန္႔လန္႔ကာ ေနာက္ကြယ္က

သံကန္႔လန္႔ကာ ေနာက္ကြယ္က

 

* အသက္ခရီးမွာျဖင့္ 
  တစ္ဝက္ႀကီး ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ 
* ထိေရာက္စြာ ဘယ္အလုပ္တြင္မွ 
  ကယ္ဟုတ္စြာ နိုင္ငံအက်ိဳးကို   သည္ပိုးမေဆာင္ရြက္နိုင္လို႔ 
   စိတ္စက္မၾကည္။ * ပါရမီ 
  ကံလွီထင့္သည့္ဘဝ။ 
* နိုင္ငံေတာ္ 
  မွုကုန္ထမ္းဖို႔မွာ 
  ဉာဏ္စြမ္းမယိုမင့္ေသာ္လည္း 
  ခြင့္လွည့္မက်။

ယင္းေလးခ်ိဳး ကဗ်ာသည္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ဦးခ်စ္ေမာင္ၿငီးတြားခဲ့ ေသာ ၿငီးခ်င္းကဗ်ာျဖစ္သည္။ ''တြင္က်ယ္ေအာင္ လုပ္ကိုင္နိုင္ဖို႔မွာ နာ မည္ႀကီးဖို႔ကပထမအရင္းခံ ဤနိုင္ငံတြင္ျဖစ္ ေနေတာ့၏။ နာမည္ႀကီး ေအာင္လုပ္ရန္ မွာလည္း ကၽြန္ုပ္အလြန္စက္ဆုတ္ေသာ အလုပ္တစ္ခုျဖစ္ ေခ်၏။ အေရးသမားမွာ အလုပ္သမားမဟုတ္သကဲ့သို႔ျဖစ္လ်က္ အေျပာသမားသာ အလုပ္သမားျဖစ္သည္ ဟူ၍ယူဆေန ေသးေသာ အသိုင္း အဝိုင္းထဲတြင္ အေရးသမားမ်ားကို နိုင္ငံေရးရာတြင္ တာဝန္ ေပးအပ္ထိုက္ သည္ဟူေသာ ယူဆမွုသည္ျဖစ္ေပၚနိုင္ရန္ ခဲယဥ္းေပ၏။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ုပ္တို႔ ထားအပ္ေသာ ေစတနာသည္ အခ်ည္းႏွီးမျဖစ္။ အားႏွင့္ အင္ႏွင့္ေနပမာ ထြန္းထြန္း ေတာက္ေတာက္ ထိထိေရာက္ ေရာက္ နိုင္ငံအက်ိဳး ခံစားရေအာင္ ယခုမလုပ္နိုင္ ေသာ္လည္း လကဲ့သို႔ ျဖည္းညႇင္းစြာ အက်ိဳးေပး နိုင္ေသးသည္ကိုပင္ ဝမ္းသာ ဖြယ္ျဖစ္ေတာ့၏။ ယင္းသည္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ မမေလးေရးေသာ ''သူလိုလူ''စာအုပ္ႀကီးထဲ တြင္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ဦးခ်စ္ေမာင္၏ ေန႔စဥ္မွတ္တမ္း အျဖစ္ေဖာ္ျပထား ေသာစာပိုဒ္မ်ားျဖစ္သည္။
အလြန္သတိထား စရာ ေကာင္းသည္။ မိမိတို႔ ၏ဘဝႏွင့္လြန္စြာနီးစပ္သည္။ မိမိတို႔လည္း အသက္ ထက္ဝက္ေက်ာ္ခဲ့ ၿပီမဟုတ္ပါေလာ။ တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳးအတြက္ စြမ္းနိုင္ရာက ထမ္း ေဆာင္ေနၾကသည္မဟုတ္ပါေလာ။ လူေတြက အမ်ားအားျဖင့္ ေရွ႕ထြက္က ခ်င္ၾကသည္။ ထင္ေပၚ ေက်ာ္ၾကားခ်င္ၾကသည္။ မိမိကို လူေတြတ အံ့တၾသဝိုင္းၾကည့္ေန တာကို ခံယူခ်င္ၾကသည္။ ေနာက္ကေန ညႊန္ျပရသည့္ဘဝမ်ိဳးသို႔ မလိုလားၾက။ ကန္႔လန္႔ကာ ေနာက္ကြယ္က မည္သူမၽွမေနခ်င္ၾက။ လူေတြကလည္း ကန္႔လန္႔ကာေနာက္ကြယ္ကသူကို အမ်ားအားျဖင့္ အသိအမွတ္မျပဳ ခ်င္ၾက။ တကယ္ေတာ့ ကန္႔လန္႔ကာ ေနာက္ကြယ္ကသူသည္ လြန္စြာ အေရးႀကီးသည္။ ႐ုပ္ေသး ႐ုပ္ကေလး မ်ားလွပ စြာသက္ဝင္စြာ ကျပေနရန္ ႀကိဳးဆြဲဆရာက ပဓာနျဖစ္သည္။ ႀကိဳးဆြဲေကာင္းမွကျပေနေသာ ႐ုပ္ ေသးအသက္ဝင္၍ ၾကည့္ရွုသူပရိသတ္ရင္ထဲစြဲက်န္ေနမည္ျဖစ္သည္။ စာေရးဆရာ၏စာမ်ား ပရိသတ္ရင္ထဲစြဲ က်န္ေနရန္ အယ္ဒီတာက အားျဖည့္တည္းျဖတ္စီစဥ္ေပးရပါသည္။ အခ်ီးမြမ္း ခံရေတာ့ စာေရး ဆရာပါ။
အယ္ဒီတာကို သိပ္ၿပီးအသိအမွတ္မျပဳခ်င္ၾကပါ။ အယ္ဒီတာ သည္ ခြန္အားမ်ားစြာ အသုံးျပဳလိုက္ရသည္ကို စာဖတ္သူမား သတိမမူ မိၾကပါ။ တကယ္ေတာ့ အယ္ဒီတာသည္ ႐ုပ္ေသးႀကိဳးဆြဲဆရာႏွင့္တူ ေသာ ကန္႔လန္႔ကာ ေနာက္ကြယ္ ကလူပါ။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ''စာေရး ေကာင္းလိုလၽွင္ စိတ္ေကာင္းေမြးပါ''ဟု စကားရိုးရိုးေလးတစ္ခြန္းေျပာခဲ့ပါသည္။ စိတ္ဓာတ္ျမင့္ျမတ္ပါမွ စိတ္ အဆင့္အတန္းျမင့္မားပါမွ စာေကာင္းေကာင္းကို ဖန္တီးနိုင္ ပါမည္။ ေကာက္က်စ္ေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ စိတ္ေနသေဘာထားရွိသူထံမွ စာ ေကာင္းထြက္လာစရာမရွိ။ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကေတာ့ တိုင္း ျပည္အတြက္ ပင္ပင္ပန္းပန္းအလုပ္ေတြလုပ္ခဲ့ၿပီး တစ္ေန႔ေသာ အခါက် လၽွင္ သစ္ပင္စိုက္ၿပီးေအးေအးလူလူေနခ်င္သည္ဟု ဆႏၵျပဳဖူးေၾကာင္း သိရသည္။ လူတိုင္းလူတိုင္း စိတ္အဆင့္အတန္းျမင့္မားလာၾကဖို႔လိုပါသည္။
လူတိုင္းလူတိုင္း၏မ်က္ႏွာမ်ား ပကတိအရိုးခံအတိုင္းရွိဖို႔လိုပါသည္။ စိတ္ အဆင့္အတန္းမျမင့္မားသမၽွေသာက္ေရခြက္မ်ားႀကိဳးခ်ည္ထားၾကရဦး မည္။ စိတ္အဆင့္အန္းမျမင့္မားသမၽွ သံသယမ်က္လုံးေတြႏွင့္ အၾကည့္ ခံရၾကရဦးမည္။ အားလုံးစိတ္ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားၾကေစခ်င္ပါသည္။ လူအမ်ားႏွင့္ထိေတြ႕ ဆက္ဆံရေသာ အလုပ္ဟူသေရြ႕ လူအမ်ား တို႔ထံမွ တုန္႔ျပန္မွုအသံကို နားစြင့္ေနဖို႔လိုသည္။ မိမိတို႔၏လုပ္ရပ္ေကာင္း မေကာင္း၊ သင့္၊ မသင့္၊ ပရိသတ္တို႔၏အသံက အဆုံးအျဖတ္ေပးတတ္ ၾကသည္။ ပရိသတ္ ဆိုသည္မွာလည္း လူမ်ားစုျဖစ္သည့္အတြက္ အသံ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္နိုင္သည္။ ေကာင္းတာေျပာသူရွိသလို ဆိုးတာေျပာသူေတြ လည္း တစ္ပုံ တစ္ပင္ရွိတတ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔မွာေျပာေရးဆို ခြင့္ရွိၾကသည္။ ပိတ္ပင္ တား၍မရ။ ဤသည္ပင္ ဒီမိုကေရစီ၏ အႏွစ္ သာရပင္ျဖစ္၏။ မေမၽွာ္လင့္ထားေသာ ျဖစ္စဥ္တို႔သည္ တစ္ခါတစ္ရံ ႐ုတ္ခ်ည္းအား ျဖင့္ ေပၚေပါက္လာ တတ္ၾကသည္။
တစ္ခါတစ္ရံ ေမၽွာ္လင့္ခ်က္မဲ့ေနပါ ၿပီဟု လုံးဝဥႆုံယုံမွတ္ထားေသာ ကိစၥတို႔သည္လည္း မေမၽွာ္လင့္ဘဲ ေမၽွာ္လင့္ခ်က္ေရာင္ျခည္တို႔ ယွက္သန္းလာ တတ္ၾကသည္။ ''ေလာကထုံးစံ၊ ေလာကဓံကား၊ မႀကံလည္းျဖစ္၊ ႀကံလည္း နစ္၏'' ဟု မန္လည္ဆရာေတာ္က မိန္႔ဆိုထား၏။ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး မေစ့စပ္စတမ္း၊ အသိအမွတ္မျပဳၾကစတမ္း၊ တင္း မာစြာေနခဲ့ၾကသူတို႔၏ တဒဂၤအျပဳံးကား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို စုံမက္ျမတ္နိုး ၾကသူတို႔၏ ႏွလုံးအိမ္သို႔ ဆြဲငင္သိမ္းက်ဳံးယူ ေဆာင္ဖမ္းစား နိုင္ခဲ့ရသည္။ မည္သို႔ျဖစ္ေစ၊ ေသြးႏွင့္မ်က္ရည္တို႔ကမၻာ့ေဒသတစ္ခုတြင္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း ေတာ့မည့္ အမွတ္လကၡဏာပင္ျဖစ္၏။ လူသားအခ်င္းခ်င္း အမုန္းပြား စစ္မက္ ဖက္ၿပိဳင္ျခင္း ကင္းခဲ့ၾကျခင္း သည္ အားလုံးေသာ သူတို႔အတြက္ ''မဂၤလာတစ္ပါးပင္ျဖစ္ေပသည္''ဟု ဆရာခ်စ္ဝင္းေမာင္က 'အယ္ဒီတာ့စကား'စာအုပ္တြင္ေရးခဲ့သည္။ ကမၻာ့ပုံရိပ္သည္ နီတစ္ပါ ျပာတစ္လွည့္၊ ညိဳတစ္ခါ ေမွာင္တစ္ လွည့္၊ ရင့္တစ္ခါေဖ်ာ့ တစ္လွည့္ျဖင့္ ခဏခ်င္းအေရာင္အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္း လဲတတ္သည္ကို သတိမူသင့္ၾကပါသည္။

* ေခတ္သေဘာသာမို႔
   ျဖစ္မေျပာသာဘု 
   စစ္ေၾကာပါလိုက္လၽွင္။ 
* တန္ခိုးၿပ 
   စိုးရကာ ႀကိမ္မေတာ့၊ 
   သမၻာရွိန္ဝင့္ကာ ေမာက္ၾကေပသေပါ့ 
   ေၾကာက္စရာ့ပင္။ 
* ျပည္သေဘာကိုလွ 
   မၾကည္ေမာနိုင္တဲ့အင္
   ကိုယ္ထင္ရာလုပ္တမ္း။
* သည္အတိုင္းသာျဖင့္
   ျပည္တိုင္းမွာ ဆာပူလို႔ 
   ညာသူသာ ဘုန္းရွိန္ေတာက္ပါလိမ့္ 
   ကဲေရာက္လၽွင္ အာဏာႏွင့္ႏွိပ္မွာမို႔ 
  ပ႑ိတ္သူေတာ္စင္တို႔ 
  ပြဲမဝင္ သဲဘဝင္ထိတ္လို႔ရယ္ 
  ႏွုတ္ဆိတ္မည့္လမ္း။
ဤကဗ်ာသည္ ယေန႔ေခတ္ပုံရိပ္ကို ေဖာ္က်ဴးျပေနသည္ထင္၏။ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ဦးခ်စ္ေမာင္၏ မ်က္ေမွာက္ အေျခအေနႏွင့္ အနာဂတ္ ျဖစ္တည္မွုမ်ားကို ထင္ဟပ္ေစေသာအဖြဲဲ့ကဗ်ာျဖစ္သည္။ အလြန္ရိုးရွင္း ပီျပင္ လွသည္။ က်ယ္ျပန္႔ေသာ ဉာဏ္အလင္း ေရာင္ျဖင့္ ျဖန္႔က်က္ၿပ ထားသည္။ စာေရးသူ အလြန္ႏွစ္ၿခိဳက္ေသာ ကဗ်ာျဖစ္သည္။ စာေရး သူတို႔သည္ စာေရးျခင္း၊ စာတည္းျခင္း၊ စာအုပ္ထုတ္ျခင္း ျဖင့္ ေလာကအလွဆင္ ေနၾက သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ပညာၿခံရံေသာ က႐ုဏာျဖင့္ လူတို႔၏ေသာကကို ေျဖေဖ်ာက္ေပး ေနၾကသူမ်ားျဖစ္ၾက သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလိုလားစိတ္ျဖင့္ မၿငိမ္းခ်မ္းမွုမ်ားပေပ်ာက္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေနၾက သူမ်ားျဖစ္ၾက သည္။ သို႔ေသာ္ ေမၽွာ္လင့္သေလာက္ ခရီးမေရာက္ၾကေသးပါ။ ေရာင္နီေတာ့ ျဖာဆင္းစျပဳေနပါၿပီ။ ထိန္ထိန္ လင္းေအာင္အားတင္းရပါဦးမည္။ စာအုတ္ထုတ္ျခင္း၊ ဂ်ာနယ္မဂၢဇင္း၊ သတင္းစာ ထုတ္ျခင္းႏွင့္ပတ္ သက္၍ နယူးစ္ဝိခ္သတင္း မဂၢဇင္းႀကီးက ေအာက္ပါ အတိုင္းေဖာ္ျပထား ေၾကာင္း ဆရာေမာင္ဝံသက ''ရွာမွရွားတဲ့ နိုင္ငံေရးသမားႏွင့္ နိုင္ငံေရး ေဆာင္းပါး မ်ား''စာအုပ္တြင္တင္ျပထားသည္။
၁။ အျမတ္ရခ်င္လို႔ (Profit) 
၂။ ဝါဒျဖန္႔ခ်င္လို႔ (Propaganda)
၃။ နိုင္ငံေရးၾသဇာထူေထာင္ခ်င္လို႔ (Political influence)
၄။ ဂုဏ္သိကၡာထူေထာင္ခ်င္လို႔ (Prestige) 
၅။ အမ်ားျပည္သူကို အလုပ္အေကၽြးျပဳခ်င္လို႔ (Public Service) ဆိုတဲ့အခ်က္ေတြျဖစ္သည္။
စစ္မွန္ေသာစာေပသမားႏွင့္ ဂ်ာနယ္လစ္မ်ား၊ ထုတ္ေဝသူမ်ား သည္ အမ်ားအားျဖင့္ အမ်ားျပည္သူကို အလုပ္အေကၽြးျပဳခ်င္လို႔ ေရး ေနၾက၊ တည္းျဖတ္ေနၾက၊ ထုတ္ေဝေနၾကျခင္းျဖစ္သည္ဟုေျပာလိုပါသည္။ စာေရးသူႏွင့္စာဖတ္သူအၾကား ေပါင္းကူးေပးသူကို အယ္ဒီတာဟု ေခၚသင့္ပါသည္။
''အယ္ဒီတာ ဆိုတာ အကုန္ႏွံ့စပ္ရတယ္။ လႊတ္ေတာ္ ထဲမွာရွိေနတဲ့ဝန္ႀကီးေတြထက္ အုပ္ခ်ဳပ္မွုကို နားလည္ရင္ ပိုေကာင္းတယ္။ တိုင္းျပည္ေကာင္းရာ ေကာင္းေၾကာင္း ျဖစ္ေအာင္ တိုင္းျပည္အေပၚမွာ ျပည္သူဘက္ကေနၿပီး အမွား အမွန္လမ္း မွန္ညႊန္ျပေနရ တဲ့အယ္ဒီတာ ဟာ သူတို႔ထက္ အရည္အခ်င္း ညံ့လို႔မျဖစ္နိုင္ဘူး''ဟု ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ဦး ခ်စ္ေမာင္က အယ္ဒီတာ အရည္အခ်င္းကို ညႊန္းဆိုခဲ့သည္။ အယ္ဒီတာ အလုပ္သည္ ဉာဏ္ပညာႀကီး က်ယ္႐ုံမၽွျဖင့္ မၿပီးေသး။ သတၱိရွိဖို႔လည္း လိုသည္။ ရဲရင့္စြာလၽွင္လၽွင္ျမန္ျမန္ ဆုံးျဖတ္တတ္ရသည္။ ျပစ္တင္ရွုတ္ခ်၊ ကဲ့ရဲ့မွုဒဏ္ကိုလည္း ခံနိုင္ရည္ရွိရသည္။ ''အယ္ဒီတာသည္ (၁) စာေရး တတ္ရမည္။ (၂) စာေသြးတတ္ရ မည္''ဟု ဆရာတင္လင္းေဇာ္ကေျပာဖူးသည္။ ယင္းသုံးသပ္ခ်က္ အနက္ စာေရြးတတ္ဖို႔လည္း လြန္စြာအေရးႀကီးသည္။ စာေရြးတတ္ရန္ စာႏွံ့စပ္ ဖို႔လိုသည္။ ေရွ႕ေနာက္ ေမၽွာ္ေခၚၾကည့္ တတ္ရမည္။ 
* စာကိုမေရြး 
  လူကိုေရြးသည္ 
  ေသးႏွုတ္ႏွုံခ်ာ အယ္ဒီတာ။ 
* လူကိုမေရြး 
   စာကိုေရြးသည္ 
   ေလးစားထိုက္စြာ အယ္ဒီတာ''ဟု ေမာင္သင္းေဝက ကဗ်ာေရး ဖူးသည္။
စာေရးသူသည္ အယ္ဒီတာအလုပ္ကို လစဥ္ထုတ္မဂၢဇင္းႏွင့္ အ ထိမ္းအမွတ္မဂၢဇင္း တို႔တြင္ အနည္းငယ္မၽွ လုပ္ဖူးသည္။ ကိုယ္တိုင္ထုတ္ ေဝေသာ စာအုပ္မ်ား(၂၅)အုပ္ရွိသကဲ့သို႔ သူတစ္ပါးေရးေသာ စာအုပ္ မ်ားကို တည္းျဖတ္ကာ အမွာစာေရး ေပးေသာ စာအုပ္မ်ားလည္း ႏွစ္ ဆယ္ေက်ာ္ခဲ့ေလၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ အယ္ဒီတာ သေဘာကိုနားလည္ေန သည္။ စာေရးသူအေၾကာင္းကိုမသိေသာ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္မႀကီး ေသာ၊ နာမည္ အသင့္အတင့္ ရွိေသာ စာေရးဆရာတစ္ဦးက သူ႔စာကို စာတည္းျဖတ္ရပါမည္လားဟုစိတ္ဆိုးကာ ''စာေပေလာကကိုဝင္မယ္ ဆိုရင္ သတိထားပါ''ဟု ၾသဝါေႁဒြခဖူးသည္။ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္ရွင္း ျပေတာ့လည္း ေက်နပ္သြားဟန္ရွိပါ၏။ သတင္းစာဖတ္သူမ်ား ထံမွ သတင္းစာႏွင့္ပတ္သက္၍ မည္သည့္ထင္ျမင္ခ်က္ကိုမွ မၾကားရျခင္း သည္ပင္လၽွင္ ထိုသတင္းစာကို အထူးျခားဆုံး၊ အျမင့္ျမတ္ဆုံးေသာ(ဝါ) ထူးထူးျခားျခား ခ်ီးက်ဴးသမွုကိုျပဳၾကျခင္း ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္ဟု အယ္ဒီ တာတိုင္းက ယူဆၾကသည္။ သတင္းစာဖတ္သူသည္ သတင္းစာတြင္ပါေသာ အယ္ဒီတာ့မွတ္ ခ်က္ႏွင့္ အေရးအသားမ်ားကို ႏွစ္ၿခိဳက္သေဘာက်သည္ျဖစ္အံ့။
ထိုသူ သည္ တစ္စုံတစ္ခုေသာထင္ျမင္မွုကိုမွမျပဳဘဲဆိတ္ဆိတ္ေနသည္သာ လၽွင္ျဖစ္ေတာ့၏။ သို႔ေသာ္ အယ္ဒီတာ ၏အခ်ိန္မီအပူတျပင္း ထင္ျမင္ေရးသားခ်က္ မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ အနည္းငယ္မၽွကေလးကိုျဖစ္ေစ၊ တစ္ေၾကာင္းတစ္ စက္ကေလးကိုျဖစ္ေစ ၎တို႔၏စိတ္ႀကိဳက္ႏွင့္မေတြ႕သည္ျဖစ္အံ့။ ထို အယ္ဒီတာမွာ (မင္မ်ားျဖင့္ အပက္ခံရသကဲ့သို႔) မင္အိုးႏွင့္ဝိုင္းေပါက္ ၾကမည့္ ဆဲစာ၊ အျပစ္တင္စာမ်ားျဖင့္ ခ်က္ခ်င္း လက္ငင္းၾကဳံေတြ႕ရေတာ့ မည္သာျဖစ္သည္ကို အသင့္ျပင္ေနရေပမည္။ ယင္းသည္ အယ္ဒီတာတိုင္းၾကဳံေတြ႕ရတတ္သည့္ သတိရွိထားရ မည့္အခ်က္ ပင္ျဖစ္သည္။ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ဦးခ်စ္ေမာင္၏ ဘဝအေတြ႕ အၾကဳံအရ အႀကံျပဳခ်က္မ်ား ပင္ျဖစ္သည္။ သတင္းစာဟုဆိုေသာ္လည္း ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္း၊ လုံးခ်င္းမ်ားပင္ ပါဝင္ပါသည္။ စာဖတ္ပရိသတ္ကို အသိထူး၊ အျမင္ထူး၊ အရသာ ထူးမ်ားကိုေပး လိုေသာစိတ္သည္ အယ္ဒီတာ တိုင္းမွာရွိသည္။ မျဖစ္မေနထည့္ေပးရ မည့္ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေနလၽွင္ မ်က္ႏွာမေထာက္ဘဲ စာကိုေကာင္းေအာင္ အပင္ပန္းခံ ကာတည္းျဖတ္ျဖည့္စြက္ ထည့္ေပး လိုက္ရသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ၌ ျပင္ဆင္တည္းျဖတ္ဖို႔အခ်ိန္မရလၽွင္ သူငယ္ခ်င္း ပင္ျဖစ္ေနေသာ္ လည္း စာညံ့ေနပါက မ်က္ႏွာပူမိတ္ပ်က္ခံကာ မငဲ့မကြက္ပယ္ခ်ခံရ သည္လည္းရွိပါသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ၊ အယ္ဒီတာ မ်ားသည္ စာေရးသူႏွင့္စာဖတ္သူ ၾကား ေပါင္းကူး တံတားမ်ားျဖစ္သည္။ သံကန္႔လန္႔ကာေနာက္ကြယ္က စြမ္းေဆာင္ေနၾကရ သူမ်ားျဖစ္သည္ဟု အယ္ဒီတာမ်ားကို ဂုဏ္ျပဳလိုက္ ရပါသည္။
႐ိုးရာေလး

No comments:

Post a Comment