Wednesday, September 3, 2014

“အဖိုးႏႈန္း ခ်ိဳသာစြာနဲ႔ ေဘးကင္းလံုၿခံဳစြာ ခရီးသြားႏုိင္ဖုိ႔ ရည္ရြယ္ပါတယ္”

 ပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းလုိင္း , Golden Myanmar Airline , ခ်င္းမိုင္ , ရန္ကုန္ ,
ေရႊျမန္မာ ေလေၾကာင္းလုိင္း Chief Commercial Officer ဦး၀င္းေက်ာ္မုိး(ဓာတ္ပုံ – လင္းသန္႔ / ဧရာ၀တီ)

သမၼတ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ တက္လာၿပီး ေနာက္ပိုင္း ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားႏွင့္အတူ ျပည္တြင္း ပုဂၢလိက ေလေၾကာင္း လုိင္း တိုးခ်ဲ႕မႈမ်ားလည္း ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။ျမန္မာပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ားတြင္ ေရႊျမန္မာ ေလေၾကာင္းလုိင္း(Golden Myanmar Airline)လည္း တခုအပါအ၀င္ျဖစ္ၿပီး မၾကာမီ ထုိင္းႏုိင္ငံ ခ်င္းမုိင္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တုိ႔ကုိ တိုက္႐ုိက္ ေျပးဆြဲေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
ေရႊျမန္မာ ေလေၾကာင္းလုိင္း၏ ခရီးစဥ္တုိးခ်ဲ႕ပ်ံသန္းေျပးဆြဲမႈမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေရႊျမန္မာ ေလေၾကာင္းလုိင္း Chief Commercial Officer ဦး၀င္းေက်ာ္မုိး ကို ဧရာ၀တီ သတင္းေထာက္ လင္းသန္႔က ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းထားပါသည္။
ေမး။  ။ မၾကာခင္ကာလမွာ ထုိင္းႏုိင္ငံ ခ်င္းမုိင္နဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ ရန္ကုန္ကို တုိက္႐ိုက္ ပ်ံသန္းေျပးဆြဲမယ္ သိရ တယ္။ ဘယ္ေတာ့ စတင္ေျပးဆြဲဖုိ႔ ရွိသလဲ၊ ဒီလို ပ်ံသန္းေျပးဆြဲဖုိ႔ ဘယ္လို အေၾကာင္းေတြက ေစ့ေဆာ္ခဲ့တာပါလဲ။

ေျဖ။  ။ က်ေနာ္တုိ႔က ျပည္တြင္းကိုပဲ ATR ၂ စင္းနဲ႔ေျပးဆြဲေနခဲ့တာပါ။ ျပည္ပကို ေျပးဆြဲဖုိ႔ A 320 နဲ႔ ဆြဲခဲ့တယ္။ ေလာေလာဆယ္ စင္ကာပူကိုေတာ့ ေတာက္ေလွ်ာက္ပံ်သန္းေနပါတယ္။ ဘန္ေကာက္ကေတာ့ အေျခ အေနအရ ေလယာဥ္ ရရွိမႈ နည္းတဲ့အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ ရပ္ဆုိင္းထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုေနာက္ပိုင္းမွာ ATR ၂ စင္းရလာတဲ့အခါ အခ်ိန္နည္းနည္း ပိုလာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔ ခရီးစဥ္ကို ျဖန္႔ထုတ္ဖုိ႔ စဥ္းစားတယ္။ အခ်ိန္ နာရီအားျဖင့္ အရမ္းႀကီးမေ၀းကြာတဲ့ ၁ နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္နဲ႔ပဲ ပ်ံသန္းလို႔ရတယ္၊ ျပည္ပခရီးစဥ္ တခုလည္းျဖစ္ ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က ခ်င္းမုိင္ကို ေရြးခ်ယ္လိုက္တာ။

ေမး။  ။ ဒီလို ခ်င္းမုိင္ကို ေရြးခ်ယ္လုိက္တဲ့အခါမွာ ခ်င္းမုိင္- ရန္ကုန္ကုိ ပ်ံသန္းေနတဲ့ တျခား ျပည္တြင္း ေလေၾကာင္းလုိင္းနဲ႔ ျပည္ပ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒီေတာ့ သူတုိ႔ေတြနဲ႔ ဘယ္လို ၿပိဳင္ဆုိင္မႈေတြ လုပ္ဖုိ႔ ျပင္ဆင္ထားလဲ။

ေျဖ။  ။ က်ေနာ္တုိ႔က ၿပိဳင္ဆုိင္မႈျပင္ဆင္တာမ်ိဳးလုိ႔ ေျပာတာထက္ အဓိက ေတာ့ အမ်ားျပည္သူ ကုမၸဏီ လီမိတက္ အေနနဲ႔ ခရီး သြားေတြလည္း သက္ေသာင့္သက္သာ၊ အဖိုးႏႈန္းခ်ိဳသာစြာနဲ႔ ေဘးကင္းလံုၿခံဳစြာ ခရီးသြားႏုိင္ဖုိ႔ ရည္ရြယ္ ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔က အျမတ္အစြန္းဆုိတာခ်ည္းပဲ အၿမဲတမ္းစဥ္းစားလုပ္တာမဟုတ္ပါဘူး။

ေမး။  ။ ခ်င္းမုိင္- ရန္ကုန္ ပ်ံသန္းေျပးဆြဲဖို႔ ထုိင္းႏုိင္ငံ ေလေၾကာင္းဆုိင္ရာ Aviation ဌာနအႀကီးအကဲေတြနဲ႔ ညွိႏႈိင္း ေဆြးေႏြးတဲ့အခါ ဘယ္လုိအေျခအေနေတြ ႀကံဳေတြ႔ရသလဲ။

ေျဖ။  ။ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ မန္းေနဂ်င္း ဒါ႐ိုက္တာက ဒီဘက္က ေလဆိပ္ တာ၀န္ရွိသူေတြ၊ ေလေၾကာင္းဆုိင္ရာ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔ေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုၿပီးသြားပါၿပီ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား စီစဥ္ၿပီးပါၿပီ။

ေမး။  ။ အခု ခ်င္းမုိင္-ရန္ကုန္ကို ပ်ံသန္းေျပးဆြဲဖို႔ ေလယာဥ္ဘယ္ႏွစ္စီး စီးစဥ္ထားလဲ၊ ဘယ္လုိ ေလယာဥ္ေတြ သံုးမလဲ။

ေျဖ။  ။ ေလာေလာဆယ္ ခရီးသည္ ၇၂ ဦးဆန္႔တဲ့ ATR 72-600 ၂ စင္း ရွိပါတယ္။ ATR ၁ စင္းက ရန္ကုန္- ခ်င္းမိုင္ကို ပံုမွန္ ေျပးဆြဲသြားမွာပါ။ ခရီး သည္ ရရွိတဲ့ အေန အထားနဲ႔ ပြင့္လင္း ရာသီအေပၚ မူတည္ၿပီး ခရီးသည္ မ်ားလာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ က်ေနာ္ တုိ႔ အဲဘတ္စ္န႔ဲ႔ပါ အစားထုိး ေျပးဆြဲသြားမွာပါ။

ေမး။  ။ အခု ခ်င္းမိုင္- ရန္ကုန္ ခရီးစဥ္အတြက္ ေလယာဥ္လက္မွတ္ကုိ ဘယ္ေလာက္ႏႈန္းနဲ႔ ေရာင္းေနလဲ၊ တျခား ဘာ၀န္ေဆာင္ မႈေတြ ပါ၀င္ေသးလဲ။ ခရီးစဥ္ အခ်ိန္ဇယားေလးပါ သိပါရေစ။

ေျဖ။  ။ ပံုမွန္အားျဖင့္ ရန္ကုန္-ခ်င္းမိုင္ခရီးစဥ္ကို တပတ္ကို ၃ ရက္၊ အဂၤါ၊ ၾကာသပေတး၊ စေန ေန႔တုိင္း ေျပးဆြဲမွာ ပါ။ က်ေနာ္တုိ႔က ေအာက္တုိဘာလမွ စ ပ်ံသန္းေျပးဆြဲမယ္ဆုိေတာ့ အဂၤါေန႔က ေအာက္တုိဘာလ ၂ ရက္ေန႔ ျဖစ္လို႔ အဲဒီ ၂ ရက္ေန႔က စၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ ခ်င္းမုိင္ကို စ ေျပးဆြဲမွာပါ။ (ရန္ကုန္က မနက္ ၆ နာရီ ၃၅ ထြက္ပါမယ္။ ခ်င္းမုိင္ကို ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ ၈ နာရီ ၂၅ မိနစ္ေရာက္ပါမယ္။ ခ်င္းမုိင္က ၉ နာရီ ၂၅ မိနစ္ျပန္ထြက္ပါမယ္။ ရန္ကုန္ကုိ ၁၀ နာရီ ၁၅ မိနစ္ ဆုိက္ပါမယ္) က်ေနာ္တုိ႔ ေရာင္းခ်မယ့္ လက္မွတ္ေစ်းႏႈန္း ၃ မ်ိဳး ရွိပါ တယ္။ ခရီးစဥ္တေၾကာင္းကို အနည္းဆံုး ၅၉ ေဒၚလာကေန ၇၉ ေဒၚလာထိ ရွိပါတယ္။ ဒါက တဦးခ်င္းနဲ႔ အဖြဲ႔လုိက္ ၀ယ္တဲ့ ႏႈန္းေတြအေပၚ မူတည္ပါမယ္။ အနည္းဆံုး ၂ လ၊ ၃ လ ကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က အဖြဲ႔လိုက္၀ယ္သူေတြအတြက္ အနည္းဆံုး ႏႈန္း နဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔က စီစဥ္ေပးသြားဖုိ႔ ရွိပါတယ္။  က်ေနာ္တုိ႔က ခရီးေဆာင္အိတ္ ၂၀ ကီလို လည္း ေလာ ေလာဆယ္ ပ႐ုိမုိးရွင္းကာလမွာ အခမဲ့ စီစဥ္ထားပါတယ္။ တျခား ၀န္ေဆာင္မႈအေနနဲ႔ GMA အေနနဲ႔ အစားအေသာက္ ကိုေတာ့ ေလယာဥ္ေပၚမွာ ခရီးသည္ေတြ ဆႏၵရွိမယ္ဆုိရင္ ၀ယ္ယူစားသံုးရင္ေတာ့ ရပါတယ္။ သာမန္ အခ်ိဳရည္နဲ႔ ေသာက္ေရ ကိုေတာ့ အခမဲ့ေပးမွာပါ။ Full Service ေပးတဲ့ တျခားေလေၾကာင္းလုိင္းေတြလုိေတာ့ ၀န္ေဆာင္မႈ ေပးဖုိ႔ မရွိေသးပါဘူး။

ေမး။  ။ ေရႊျမန္မာေလေၾကာင္းလုိင္းဟာ ပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းလုိင္းဆုိေတာ့ ဒီေလေၾကာင္းလုိင္းဟာ တဦးတည္း ပိုင္ဆုိင္တာ လား၊ အမ်ားပိုင္ဆုိင္တာလား ဆိုတာေလး ရွင္းျပေပးပါ။

ေျဖ။  ။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ေရႊျမန္မာေလေၾကာင္းလိုင္းက အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီ လီမိတက္ေပါ့။ အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီ လီမိတက္ နဲ႔က်ေနာ္တုိ႔က ဖြဲ႔စည္းထားတာပါ။ ကုမၸဏီ မွတ္ပံုတင္ကလည္း အဲဒါနဲ႔ က်ထားတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ အရင္း အႏွီးစိုက္ထုတ္ထားတဲ့ Working Capital အေနနဲ႔ကေတာ့ ဦးခင္ေမာင္ေအးရဲ႕ CB ဘဏ္ ရဲ႕ ရွယ္ယာ အမ်ားဆံုးကို ေပးထားတာပါ။ အဲဒါနဲ႔ လုပ္ငန္းကို စတင္လည္ပတ္တာပါ။

ေမး။  ။ ေရႊျမန္မာ ေလေၾကာင္းလုိင္းအေနနဲ႔ တျခား ႏုိင္ငံျခား ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြနဲ႔ေရာ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး လုပ္ဖုိ႔ရွိလား။

ေျဖ။  ။ အဲဒါကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ Board of Director အဖြဲ႔ကေန တျခား ျပည္ပေလေၾကာင္းေတြနဲ႔ ရွယ္ယာ အစုစပ္လုပ္ငန္း ေတြအပါအ၀င္ တျခားလုပ္ငန္းလုပ္ဖုိ႔ သူတုိ႔က စီစဥ္တာပါ။ အာဆီယံႏုိင္ငံေတြထဲက ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြနဲ႔ခ်ိတ္ ဆက္ ပ်ံသန္းဖုိ႔ေတာ့ ေဆာင္ရြက္ေနတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဂ်ပန္ ေလေၾကာင္းလုိင္း JAL ကေတာ့ တေလာက လာေတြ႔တာရွိပါတယ္။ ဒါကလည္း ေလေၾကာင္းလုိင္း တခုနဲ႔တခု ခ်ိတ္ဆက္ပ်ံသန္းမႈအပိုင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အေသးစိပ္ သိပ္မေဆြးေႏြးေသးပါဘူး။

ေမး။  ။ ရန္ကုန္ – ခ်င္းမုိင္အျပင္ တျခားႏုိင္ငံေတြကိုေရာ တုိးခ်ဲ႕ပ်ံသန္းေျပးဆြဲဖုိ႔ ရွိလား။ ေလယာဥ္ထပ္ ၀ယ္ယူဖုိ႔ ေရာ ရွိလား။

ေျဖ။  ။ အဲဒါေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ခရီးစဥ္အေနအထားေတြအရ အာဆီယံေဒသတြင္းဆုိရင္ စင္ကာပူ၊ ဘန္ေကာက္နဲ႔ ခ်င္းမုိင္ ေလာက္ ကုိပဲ တႏုိင္တနင္းပ်ံသန္းဖုိ႔ ရွိပါေသးတယ္။ ျပည္တြင္းမွာလည္း က်ေနာ္တုိ႔က ၁၀ ၿမိဳ႕နယ္ေလာက္ ပ်ံသန္းေျပးဆြဲေနပါတယ္။ အဲဒါေတြကိုလည္း အေလးထားေနရေတာ့ တျခားတုိးခ်ဲ႕ဖုိ႔ ေတာ့ မရွိေသးပါဘူး။ ျဖစ္ႏုိင္မယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ကူမင္းတို႔ဘာတုိ႔လည္း ေျပးဆြဲဖုိ႔ ရွိပါတယ္။ ဒါကလည္း စင္းလံုးငွားအေနနဲ႔ လုိက္ဖုိ႔ပါပဲ။ ပံုမွန္စင္းလံုးငွား အစီအစဥ္မွာ ဗုဒၶဂယာ ဆုိရင္ စက္တင္ဘာ ၂၈ ကေန ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၂၆ ရက္ေန႔ထိ တပတ္ ၂ ေခါက္ ေျပးဆြဲဖို႔ရွိပါတယ္။ ဒါေတြကေတာ့ စီစဥ္ေနတာေတြရွိတာပါ။

ေမး။  ။ အခု ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ျပည္တြင္း ပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြျဖစ္တဲ့ Air KBZ ၊ Air Bagan ၊ Asian Wings စတဲ့ ေလေၾကာင္း ကုမၸဏီေတြ အခ်င္းခ်င္း ၿပိဳင္ဆုိင္ၾကတဲ့အခါ မွ်တၿပီး လြတ္လပ္တဲ့ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈ ရွိပါသလား။

ေျဖ။  ။ က်ေနာ္တုိ႔အေနနဲ႔ ျပည္တြင္းမွာ ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြက သူ႔ရဲ႕ ေပၚလစီနဲ႔အတူ၊ သူ႔ရဲ႕ စတုိင္နဲ႔အတူ သြားေနတာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ျပည္တြင္းမွာ ရွိတဲ့ ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြက သူ႔နည္းသူ႔ဟန္နဲ႔ ႀကိဳးစားရတာျဖစ္တဲ့ အတြက္ ေလေၾကာင္း လုိင္း တခုနဲ႔ တခုကေတာ့ အခ်င္းခ်င္း လုိအပ္ရင္ လုိအပ္သလုိ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈကေတာ့ ရွိ ပါတယ္။ ၿပိဳင္ဘက္မဟုတ္ပါဘူး။ အားလံုးကေတာ့ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈ မွ်တတယ္လို႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ ဘယ္ေလေၾကာင္းကပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္နည္းကုိုယ့္ဟန္နဲ႔ ခရီးသည္ေတြ ဘယ္လုိ သက္ေသာင့္သက္သာနဲ႔ သြားရမလဲဆုိတာကိုပဲ အဓိကထားၿပီး လုပ္ကိုင္ေနၾကတာပါ။ ဒါေပမယ့္ အစုိးရရဲ႕ အားေပးမႈကေတာ့ အေတာ္နည္းပါတယ္။ အစုိးရက အခြန္ရေရးထက္ ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြအေပၚ အဖက္ဖက္က ဒီထက္ပို အားေပး မယ္ဆုိရင္ ျမန္မာ ပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြ ပိုအားေကာင္းမယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

ေမး။  ။ အခု ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ ႏုိင္ငံတကာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလုိသူေတြကလည္း ပြင့္လင္းစျပဳလာတဲ့ စီးပြားေရး အေျခအေန အေပၚ စိတ္၀င္စားလာၾကတယ္။ ေရႊျမန္မာေလေၾကာင္းလုိင္းကေရာ ဒီလို အေျခအေနေတြအေပၚ ဘယ္လုိ ႐ႈျမင္သလဲ။

ေျဖ။  ။ ဒါကေတာ့ က်ေနာ္ေျပာဖုိ႔က နည္းနည္း ျမင့္ပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲ ေျပာေျပာ နည္းပညာအေနအထားေရာ၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမယ့္အရင္းအႏွီးေရာက က်ေနာ္တုိ႔မွာ အားနည္းေနပါေသးတယ္။ အဲဒီေတာ့ ျပည္ပကေနၿပီးေတာ့ Aviation (ေလေၾကာင္း ဆုိင္ ရာ)နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ နည္းပညာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘ႑ာေရးရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ိဳး ၀င္လာတာမ်ိဳးကိုေတာ့ က်ေနာ့္ အေနနဲ႔ကေတာ့ ႀကိဳဆုိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဒီမွာ Aviation နဲ႔ ပတ္သက္လို႔က ျမန္မာျပည္မွာ အေတြ႔အႀကဳံက အင္မတန္ကို နည္းပါေသးတယ္။ Aviation ေလာကမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ Insurance ေလာကမွာျဖစ္ျဖစ္ ေလေၾကာင္း Industry နဲ႔ပတ္သက္လို႔ဟာက ျမန္မာႏုိင္ငံမွာအေတာ္ အားနည္းပါေသးတယ္။ ျပည္ပကေနၿပီးေတာ့ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈနဲ႔ ေရာ နည္းပညာနဲ႔ေရာ ၀င္ေရာက္လာမယ္ဆုိရင္ က်ေနာ္ တုိ႔ ႀကိဳဆုိပါတယ္။

ေမး။  ။ ဒါဆုိ ေရႊျမန္မာေလေၾကာင္းလုိင္းရဲ႕ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရမႈနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ဘယ္လုိ ရွိသလဲ သိခ်င္ပါတယ္။

ေျဖ။  ။ က်ေနာ္ကေတာ့ ေလာေလာဆယ္ Commercial ပုိင္းျဖစ္တာေပါ့။ အဓိက ဒီကိစၥ Opperation ပိုင္းပါ။ ဒါက International Safety Organization ဆုိတာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီမွာရွိတဲ့ အဖြဲ႔ရဲ႕ မူ၀ါဒေတြနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ လုပ္ရတယ္။ ေနာက္တခုက ATR ေပါ့။ ATR ကုိ က်ေနာ္တို႔ ယူသံုးမယ္ဆုိရင္ ATR က က်ေနာ္တုိ႔မွာ Hanger ရွိလား၊ သူနဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး Qualified ( အရည္ အခ်င္းျပည့္မီ) ျဖစ္တဲ့ LAE လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ေခၚတာေပါ့။ လုိင္စင္ရၿပီးသား ေလယာဥ္ အင္ဂ်င္နီယာရွိရဲ႕လားဆုိတာ သူတုိ႔က အရင္စစ္တယ္။ ရွိရင္ အဲဒီအင္ဂ်င္နီယာ၊ ဒီေလယာဥ္ပ်ံကို ကိုင္တြယ္မယ့္သူကုိ သူက ျပင္သစ္ကို အရင္ ေခၚတယ္၊ သင္တန္းေပးတယ္။ သင္တန္းေပးၿပီး Qualified ျဖစ္ၿပီဆုိေတာ့မွ Documentaion ကုိ လုပ္ခုိင္းတာ။ Ducumentation ျပည့္စံုၿပီဆုိေတာ့မွ အဲဒီ ေလယာဥ္ပ်ံကို ဒီဘက္ကို လႊဲတာပါ။

က်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံမွာ အရင္တုန္းက မရွိခဲ့ဘူးတဲ့ ကိတ္ေတာင္း ကြန္ဗင္းရွင္းဆုိတာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလကမွ စရွိခဲ့တာ။ အဲဒါကို လုိက္နာ ပါ့မယ္ဆုိၿပီး လက္မွတ္ထုိးၿပီးမွ ျပင္သစ္၊ အေမရိကန္ တုိ႔က ေလယာဥ္ေတြကို က်ေနာ္တုိ႔က ငွားရမ္း အသံုးျပဳခြင့္ ရပါ တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ေလယာဥ္မႉး၊ ေလယာဥ္အင္ဂ်င္နီယာေတြက ေလယာဥ္လံုၿခံဳမႈဆုိင္ရာကိစၥေတြကို ေန႔စဥ္ အၿမဲ သံုးသပ္ ေနရပါတယ္။     ​။
ဧရာ၀တီ

No comments:

Post a Comment