Wednesday, September 3, 2014

ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေရာင္နီသန္းခ်ိန္

ယခင္တုန္းက ျမန္မာ့႐ုပ္ျမင္ သံၾကားတြင္ ၈ နာရီ သတင္းၿပီး သည့္အခါ ''ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပန္းခင္း''သီခ်င္းကို အၿမဲလိုလို ထုတ္လႊင့္ေပးခဲ့သည္။ တိုင္းရင္းသား ေပါင္းစံုကို ညီညီၫြတ္ၫြတ္ ၾကည့္ရ သျဖင့္ ဝမ္းသာပီတိ ျဖစ္ခဲ့သည္ကား အမွန္ပါ။ ထိုေတး သီခ်င္းထဲက ''ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့အခါ သိလိမ့္မယ္'' ဆိုသည့္ စာသားမွာ ရင္ကိုတုိက္႐ိုက္ ထိမွန္ ေစသည္။တကယ္ေတာ့ ''ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့အခါ သိလိမ့္မယ္'' ဆိုသည့္ အဓိပၸာယ္မွာ အၿမဲတမ္းၿငိမ္းခ်မ္း ေနသည့္ ေဒသမ်ား၌ကား တန္ဖိုးအနဂၣ မရွိႏိုင္ပါ။ သို႔ေသာ္ မၿငိမ္းခ်မ္းသည့္ ကာလေဒသႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္သိရွိ ပါမွ တကယ့္အရသာကို ခံစားႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ ယခင္ကာလ တစ္ခုက ျဖစ္သည္။ ဘြဲ႕ရေခတ္ပညာတတ္ ပုဂိၢဳလ္တစ္ဦးက ျမန္မာႏုိင္ငံကို အျခားႏုိင္ငံႀကီး တစ္ခုက တိုက္ခိုက္ သိမ္းပိုက္လွ်င္ သိပ္ေကာင္းမည္ဆုိသည့္ စကားတစ္ခြန္း ေျပာၾကားသည္။

 ၾကားရသည့္ စကားေၾကာင့္ စာေရးသူ ေခါင္းနပန္း ႀကီးသြားသည္။ မုန္းတီးစိတ္ တစ္ခုကို ေရွ႕တန္းတင္၍ ေျပာလိုက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္လိုက္သည္။ ထို႔ျပင္ ဘြဲ႕ရပညာတတ္ တစ္ဦးသည္ အသက္အရြယ္အားျဖင့္ ငယ္ေသးသည့္နည္းတူ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးျပ ႀကီးတြင္ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းလာသူ ျဖစ္သည္။ အကယ္၍သာ သူသည္ မၿငိမ္းခ်မ္းေသာ ေဒသ၌ ႀကီးျပင္း၍ အသက္နဲ႔ခႏၶာကိုယ္ အိုးစားမကြဲေအာင္ ေျပးလႊားေနရသည္ ဆိုလွ်င္ ထိုစကားမ်ဳိး ကို ေျပာၾကားလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ အဝတ္တစ္ထည္ ကိုယ္တစ္ခု၊ အိုးမဲ့အိမ္မဲ့ ဘဝျဖင့္ ေျပးလႊားေနၾကေသာ အျပစ္မဲ့တိုင္းရင္းသား ျပည္သူတို႔၏ အနိ႒ာ႐ံုျမင္ကြင္းကို သူျမင္ဖူးမည္ မဟုတ္ေပ။ စစ္တိုက္သည္ဆုိရာတြင္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ထဲမွာသာ ၾကည့္၍ ေကာင္းသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ၾသဂုတ္ ၂၅ ရက္က ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ ႀကီးႏွင့္ ''ဝ'' အထူးေဒသ(၂)၊ မိုင္းလား အထူးေဒသ(၄) ရွမ္းျပည္တိုးတက္ေရးပါတီ၊ ရွမ္းျပည္တပ္မေတာ္ အဖြဲ႕အစည္း ကုိယ္စားျပဳ ကိုယ္စား လွယ္မ်ား ေတြ႕ဆံုခဲ့ၾကသည္။ ဤသို႔ေတြ႕ဆံုခဲ့ၿပီး ထာဝရၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ရင္းႏွီးပြင့္လင္းစြာ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။ ထာဝရၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္မႈသည္ မၾကာေသာ အခ်ိန္အတြင္းတြင္ ေအာင္ျမင္စြာ အဆံုးသတ္ေတာ့မည္ဟု ယံုၾကည္ရသည္။ ထိုသတင္းမ်ဳိးကို မၿငိမ္းခ်မ္းသည့္ ေဒသရွိ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူတို႔ထက္ မည္သူမွ်ပို၍ ခံစားရမည္ မဟုတ္ေခ်။ စာေရးသူတို႔ ေတာင္ညိဳဘုရားႀကီး ေက်ာင္းတိုက္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ခဲ့စဥ္က ေဒသခံတစ္ဦးကို တစ္ခ်ိန္က ''မုဆိုးမရြာ'' ျဖစ္ခဲ့ေသာ ရြာအေၾကာင္းေမးရာ မသိေၾကာင္း ျပန္ေျပာ သည္။ ၄င္းရြာတြင္ ဗကပမ်ား လယ္ေျမ ခြဲျခမ္းမႈ ေပးခဲ့စဥ္က အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦးသည္ ''လယ္ေျမကို မခြဲေပးဘဲ လင္ကိုပဲ ခြဲေပးပါ''ဟု ေျပာခဲ့သည့္ရြာ ျဖစ္သည္။ ၄င္းအေၾကာင္းကို ရဲေဘာ္ဘခက္က ''ဘခက္ အေၾကာင္း'' စာအုပ္ထဲတြင္ ေရးသားခဲ့သည္။ ေသာင္းက်န္းသူမ်ား ႀကီးစိုးသည့္ ကာလတြင္ ေယာက်္ားမွန္သမွ် အသတ္ခံခဲ့ရေသာ ရြာျဖစ္သည္။ ထုိအျဖစ္အပ်က္ကို ၿငိမ္းခ်မ္းသည့္ ကာလတြင္ ႀကီးျပင္းခဲ့သူက မသိျခင္းျဖစ္သည္။ သိရွိသည့္ တိုင္ေအာင္လည္း ခံစားတတ္မည္ မဟုတ္ေပ။
စာေရးသူတို႔ ဇာတိရြာသည္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး ထန္းတပင္ၿမိဳ႕နယ္တြင္ တည္ရွိၿပီး ျပည္တြင္းစစ္ ထူေျပာခဲ့သည့္ ကာလတြင္ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ သင့္ခဲ့ေသာ ေဒသျဖစ္သည္။ မိဘမ်ားသည္ စာေရးသူ၏ အစ္ကိုႀကီးမ်ား ကိုရင္ခြင္ပိုက္၍ စစ္ေျပးဒုကၡသည္ဘဝ ေရာက္ခဲ့ ရဖူးသည္။ မိသားစုအားလံုး ရန္ကုန္သို႔ ေျပးခဲ့ရသည္။ ရရာအလုပ္လုပ္၍ ဝမ္းေရးအတြက္ ေျဖရွင္းရသည္။ သို႔ေသာ္ မိသားစုမ်ား မေပ်ာ္ႏုိင္ပါ။ လယ္ယာကို သံေယာဇဥ္ႀကီ ေသာ အေဖသည္ အရင္ဆံုး ရြာျပန္သြားခဲ့သည္။ အသက္ကို ဖက္ႏွင့္ထုပ္ခဲ့ရေသာ ကာလမ်ားကို လယ္စိုက္ရင္း ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည္။ ထိုအေၾကာင္းမ်ားကို ျပန္ေျပာျပေသာ္လည္း ကိုယ္ေတြ႕ မႀကံဳရ၍ စာေရးသူ မခံစားခဲ့ရပါ။ ထမင္းစားရာတြင္ လက္ေႏွးသည့္ စာေရးသူကို မိခင္က ''ဒီလိုထမင္း စားပံုမ်ဳိးနဲ႔ ဟိုတုန္းကဆို ငတ္ၿပီ''ဟု ျမည္တြန္ေတာက္တီး တတ္သည္။ ဟိုတုန္း ကေတာ့ ထမင္းကို ျမန္ျမန္စား၍ ျမန္ျမန္ထမင္းခ်က္ ထားရသည္ဟုလည္း ေျပာျပသည္။ ထမင္းအိုးရြက္၍ အႀကိမ္မ်ားစြာ ေျပးခဲ့၊ ပုန္းခဲ့ရ သည္ဟုလည္း ဆုိသည္။
သို႔ေသာ္ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္ဝန္းက်င္ ကာလသို႔အေရာက္တြင္မူ ေသာင္းက်န္းသူမ်ားႏွင့္ နဖူးေတြ႕ ဒူးေတြ႕ႀကံဳဖူး ေလေတာ့သည္။ ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕ႏွင့္ ခုနစ္မိုင္ခန္႔သာ ကြာေဝးေသာ္လည္း ရြာတြင္ ေသာင္း က်န္းသူမ်ား အုပ္ခ်ဳပ္သည္။ အစိုးရအာဏာစက္ လံုးဝမရွိ။ ေသာင္းက်န္းသူ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ကာလတြင္ တရားစီရင္ ေရးကိစၥမွာ လြန္စြာ႐ိုးရွင္းသည္။ ျပစ္မႈထင္ရွားလွ်င္ ေသဒဏ္၊ ထဘီခိုးလွ်င္ လည္း ေသဒဏ္၊ ၾကက္၊ ဘဲ၊ ဝက္၊ ႏြားခိုးလွ်င္လည္း ေသဒဏ္။ ျပစ္မႈ မထင္ရွားလွ်င္ အသက္မွ ခ်မ္းသာရာ ရခဲ့ေသာ္လည္း ဖက္ဆစ္နည္းအတိုင္း စစ္ေဆးခဲ့သျဖင့္ လုပ္ကိုင္၍ မစားႏုိင္ေတာ့။ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ဒုကိၡတဘဝ ေရာက္ရွိ သြားေတာ့သည္။
ေသာင္းက်န္းသူတို႔ ရက္စက္စြာညႇဥ္းဆဲၿပီး လူသတ္ရာသို႔ မူလတန္း ေက်ာင္းသားမ်ား လာေရာက္ ၾကည့္႐ႈရသည္။ ဆရာကိုယ္တိုင္ ၾကပ္မတ္၍ ေခၚေဆာင္ ျပသရသည္။ ရဲစိတ္ရဲမာန္ တက္ၾကြေစရန္ ရည္ရြယ္ေၾကာင္း သိရသည္။ တစ္ေန႔တြင္ ေသာင္းက်န္းသူ ဗိုလ္တစ္ဦး စာေရးသူတို႔ အိမ္သို႔ေရာက္လာၿပီး ေျမယာေကာ္မတီ စာေရးအကူ လုပ္ေနေသာ အစ္ကိုျဖစ္ သူကို ေတြ႕လိုေၾကာင္း ေျပာသည္။ စာေရးသူ၏ ဖခင္က ''ဗိုလ္ႀကီးတို႔ ေတြ႕ခ်င္ရင္ ေခၚေပးပါမည္။ ယခု ခုနစ္တန္းမွာ ေက်ာင္းတက္ေနပါသည္''ဟု ေျပာမွ မေတြ႕လိုေတာ့ ေၾကာင္း ေျပာပါသည္။ အိမ္မွထြက္ခါနီး ဖခင္ျဖစ္သူကို ''ခင္ဗ်ားသားက အစိုးရ လက္ကိုင္တုတ္ အေသးစားေလးပဲ''ဟု ေျပာခဲ့သည္။ ရြာမွာ ေငြေၾကးဥစၥာ ခ်မ္းသာသည့္ လူမ်ားက လြတ္ရာကြၽတ္ရာ ၿမိဳ႕ေပၚ သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕သြားၾကသည္။ သူတုိ႔ကား မၿငိမ္းခ်မ္းသည့္ အရသာႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းသည့္ အရသာကို ခြဲျခားၿပီး ခံစားတတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့သည့္ သံုးႏွစ္ေက်ာ္ကာလက ျပည္နယ္တစ္ခုရွိ ၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕၏ ရပ္ကြက္တြင္ ေနထိုင္ ခဲ့သည့္ မိတ္ေဆြ တစ္ဦးက ''အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္မွာ ရွိေနေပမယ့္ ေသာင္းက်န္းသူ ေတြကို ဆက္ေၾကးေပး ေနရတာပဲဗ်။ မေပးရင္ က်ည္ဆန္တစ္ေတာင့္ ပို႔ေပးတယ္။ ဒါဆို ဘာျဖစ္ေတာ့မလဲဆိုတာ သေဘာေပါက္ေတာ့ဗ်ာ။ လူထုဆုိတာ ေျမစာပင္ပါပဲဗ်ာ'' ဟု ေျပာခဲ့ ဖူးသည္။
ယခုေတာ့မူ ျမန္မာျပည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျဖစ္စဥ္အတြက္ ေကာင္းမြန္ေသာ အလားအလာ ေကာင္းမ်ား ျမင္ေတြ႕လာသည္။ တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ေရး ထိုးရန္ အလြန္နီးကပ္လာသည္။ အစိုးရက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အရွိန္ျမႇင့္ လာသည္။ ျပည္သူလူထု၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အိပ္မက္မ်ား ေရာင္ျခည္ သန္းလာၿပီဟု ေျပာႏုိင္သည္။
အမွန္စင္စစ္ မၿငိမ္းခ်မ္းသည့္အခါ ခါးသီးသည့္ ေဆးခါးႀကီးကို ေသာက္ရသူမွာလည္း ေဒသခံ တိုင္းရင္း သားျပည္သူမ်ား ...။
ၿငိမ္းခ်မ္းသည့္အခါ ခ်ဳိၿမိန္ေသာ ပ်ားသကာကို ႏွစ္လုိစြာ စားသံုးၾကရမည့္ သူမ်ားမွာလည္း ေဒသခံ တုိင္းရင္းသား ျပည္သူမ်ားပင္..။
ဟုတ္ပါသည္။
ဆိုးေမြကိုလည္းေကာင္း၊ ေကာင္းေမြကိုလည္းေကာင္း လက္ေတြ႕ဘဝျဖင့္ ခံစားၾကရသူမ်ားမွာ ေဒသခံတုိင္း ရင္းသားမ်ားမွလြဲ၍ အျခားသူ မရွိႏုိင္။ ''ၿငိမ္းခ်မ္းေရး'' ဆုိသည္မွာ ''သူတို႔၏ ရင္တြင္းျဖစ္'' စကားမ်ား ေပတည္း ...။ ။
ခ်မ္းျမေအာင္

No comments:

Post a Comment