Wednesday, November 12, 2014

ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ႏွစ္ႏုိင္ငံအၾကားတြင္ နယ္စပ္၀င္၊ ထြက္ဂိတ္ ရွစ္ခုရွိၿပီး သံလြင္ျမစ္ကူးတံတားေဆာက္လုပ္ရန္ တ႐ုတ္ဘက္မွ အဆုိျပဳထားေၾကာင္း ႏုိင္ငံျခားေရးဒု၀န္ႀကီး ေျပာၾကား

ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ႏွစ္ႏုိင္ငံအၾကားတြင္ နယ္စပ္ဝင္၊ ထြက္ဂိတ္ ရွစ္ခုရွိၿပီး အိမ္နီးခ်င္းငါးႏုိင္ငံအနက္ အမ်ားဆုံးျဖစ္ကာ ကုိးကန္႔ကုိယ္ပုိင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ရေဒသ၊ ေလာက္ကုိင္ၿမိဳ႕နယ္ခြဲႏွင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ လုံလင္ခ႐ုိင္အၾကား သံလြင္ျမစ္ကူးတံတား ေဆာက္လုပ္ရန္ တ႐ုတ္ဘက္မွ အဆုိျပဳထားေၾကာင္း ႏုိင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးတင္ဦးလြင္က ေျပာၾကားသည္။



ႏုိင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးတင္ဦးလြင္က ေနျပည္ေတာ္တြင္ ႏုိဝင္ဘာ ၁၁ ရက္ကျပဳလုပ္သည့္ ပထမအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ (၁၁) ႀကိမ္ေျမာက္ ပုံမွန္အစည္းအေဝး ၂၈ ရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ဦးေက်ာ္နီႏုိင္၏ေမးခြန္းအား ေျဖၾကားရာတြင္ အထက္ပါကဲ့သုိ႔ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ရွမ္းျပည္နယ္ ကုိးကန္႔ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသ ေလာက္ကုိင္မဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ဦးေက်ာ္နီႏုိင္က “တ႐ုတ္-ျမန္မာ နယ္စပ္ တိန္ရန္တုကူးတုိ႔ဆိပ္ေနရာတြင္ စစ္ေဆးေရး စခန္းဖြင့္ လွစ္ရန္ႏွင့္ သံလြင္ျမစ္ ကူး တံတား တည္ေဆာက္ရန္ အစီအစဥ္ ရွိမရွိ” ကုိ ေမးျမန္း ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ႏုိင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးတင္ဦးလြင္က “ကုိးကန္႔ ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသ၊ ေလာက္ကုိင္ၿမိဳ႕နယ္ခြဲႏွင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ လုံလင္ခ႐ုိင္အၾကား သံလြင္ျမစ္ကူးတံတားေဆာက္လုပ္ရန္ တ႐ုတ္ဘက္မွ တံတားအရွည္ ၁၅၅ မီတာ၊ ယာဥ္သြားလမ္း ၇ မီတာ၊ လူသြားလမ္း တစ္ဖက္လွ်င္ ၁ဝ မီတာအက်ယ္ႏွင့္ သံမဏိသံေပါင္အမ်ဳိးအစား တံတားေဆာက္လုပ္ရန္ တ႐ုတ္ဘက္မွ အဆုိျပဳထားၿပီး တံတား တည္ေဆာက္ၿပီးစီး ပါက ႏွစ္ဖက္ဝင္ထြက္ႏုိင္ရန္ စစ္ေဆးေရးဂိတ္တစ္ခု ဖြင့္လွစ္ရန္ရွိသည္ဟု သိရွိရပါတယ္” ဟု ျပန္လည္ေျဖၾကားသည္။

ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ႏွစ္ႏုိင္ငံအၾကားတြင္ နယ္စပ္ဝင္ထြက္ဂိတ္ စုစုေပါင္းရွစ္ခုရွိၿပီး အိမ္နီးခ်င္းငါးႏုိင္ငံအနက္ အမ်ားဆုံးျဖစ္ကာ နယ္စပ္ဝင္ထြက္ဂိတ္မ်ား အသစ္ဖြင့္လွစ္ရာတြင္ လုံျခံဳေရး၊ ကုန္သြယ္မႈအလားအလာႏွင့္ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရး စသည့္အခ်က္မ်ားကုိ ျခံဳငုံသုံးသပ္ၿပီးမွသာ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယဝန္ႀကီးက ဆုိသည္။

ျမန္မာ-တ႐ုတ္ နယ္နိမိတ္မွတ္တုိင္ အမွတ္ ၁၂၅ အနီး ရန္လုံက်ဳိင္းတြင္ နယ္စပ္ဝင္ထြက္ဂိတ္ခြဲတစ္ခု ဖြင့္လွစ္ရန္ႏွင့္ ေမာ္ထုိက္ၿမိဳ႕နယ္ခြဲ တိန္ရန္တုတြင္ ႏွစ္ႏုိင္ငံ သံလြင္ျမစ္ကူးတံတား ေဆာက္လုပ္ရန္ႏွင့္ စစ္ေဆးေရးဂိတ္ ဖြင့္လွစ္ရန္ကိစၥမ်ားမွာ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးႏွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ေခ်ာေမာေစေရးတုိ႔အတြက္ အေထာက္အကူျပဳၿပီး ယင္းကိစၥရပ္မ်ားသည္ သက္ဆုိင္ရာေဒသ၏ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈအျဖစ္ နယ္စပ္ေဒသ လုံျခံဳေရးကိစၥရပ္မ်ားပါ ပါဝင္ေနသည့္အတြက္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဩဂုတ္လအတြင္း ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ တုိင္းရင္းသားေရးရာႏွင့္ ျပည္သူ႔ေရးရာေကာ္မတီ အစည္းအေဝးတြင္ ယင္းကိစၥမ်ားကုိ ရွမ္းျပည္နယ္အစုိးရ အပါအဝင္ သက္ဆုိင္ရာဝန္ႀကီးဌာနမ်ားမွ ေဆြးေႏြးခဲ့ရာတြင္ သက္ဆုိင္ရာနယ္ေျမအတြင္း ရန္လုံက်ဳိင္းေဒသတြင္ နယ္စပ္ဝင္ထြက္ဂိတ္ရွိေနၿပီး လက္ရွိနယ္ေျမလုံျခံဳေရးႏွင့္ တရားဥပေဒစုိးမုိးမႈ အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ ကုန္ၾကမ္းၿမိဳ႕နယ္၊ ေမာ္ထုိက္ၿမိဳ႕နယ္ခြဲရွိ တိန္ရန္တုတြင္ သံလြင္ျမစ္ေက်ာ္ တံတားတစ္စင္း တည္ေဆာက္ေပးရန္ႏွင့္ ႏွစ္ဖက္စစ္ေဆးေရးဂိတ္မ်ား ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ကိစၥမွာ ႏုိင္ငံေတာ္၏ ေရရွည္ အမ်ဳိးသားအက်ဳိးစီးပြား အတြက္ လက္ရွိအေျခအေနတြင္ ဆုိင္းငံ့ထားရန္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ေၾကာင္း ဒုဝန္ႀကီး ဦးတင္ဦးလြင္က ဆုိသည္။

ကုိးကန္႔ ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသတြင္ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္အတြင္း ေပၚေပါက္ခဲ့သည့္ အေရးအခင္းၿပီး ေနာက္ပုိင္း၌ ေလာင္းကစားမႈႏွင့္ တရားဝင္မဟုတ္သည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းႏွိမ္နင္းေရး အပါအဝင္ ယင္းေဒသအတြင္း တရားဥပေဒ စုိးမုိးေရးအတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရမွ ဆက္လက္၍ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ ရြက္လ်က္ ရွိရာ အဆုိပါေဒသရွိ လက္ရွိရွိၿပီးေသာ နယ္စပ္ဂိတ္မ်ားတြင္ လုံျခံဳေရးႏွင့္ တရားဥပေဒစုိးမုိးမႈမ်ားကုိ ဦးစြာပထမ ႏုိင္နင္းစြာေဆာင္ရြက္ၿပီးမွသာ ႏွစ္ႏုိင္ငံအၾကား နယ္စပ္ဝင္ထြက္ဂိတ္မ်ား တုိးခ်ဲ႕ဖြင့္လွစ္ရန္ႏွင့္ နယ္စပ္ဂိတ္မ်ား၊ တံတားမ်ားဖြင့္လွစ္ တည္ေဆာက္ ရာတြင္ ေဒသခံျပည္သူမ်ား၏ အက်ဳိးစီးပြားကုိ အေလးေပးထည့္သြင္း စဥ္းစား ေဆာင္ရြက္ရန္ရွိေၾကာင္း ႏုိင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးတင္ဦးလြင္က ေျပာၾကားသည္။

Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment