အဲေအးရွားေလယာဥ္ ပ်က္က်မႈေၾကာင့္ ၂၀၁၄ အတြင္း ကမၻာ တစ္၀န္းတြင္ ေလေၾကာင္းခရီး ေၾကာင့္ လူေသဆံုးသည့္ အေရ အတြက္မွာ ၁,၂၁၂ ဦးအထိရိွသြားၿပီး ဆယ္စုႏွစ္အတြင္း ေလ ေၾကာင္းက႑၌ လူေသဆံုးသူ အျမင့္ဆံုးႏွစ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေလ ယာဥ္အပုိင္စီးမႈမ်ား အပါအ၀င္ ေလေၾကာင္း မေတာ္တဆ မႈမ်ား ကုိ ေျခရာေကာက္ေစာင့္ၾကည့္ ေနေသာ ေလယာဥ္လံုၿခံဳေရးကြန္ ရက္၏ စစ္တမ္းတြင္ ေတြ႕ရ သည္။
ဒီဇင္ဘာ ၂၈ ရက္နံနက္က အင္ဒုိနီးရွားႏုိင္ငံ ဆူရာဘာယာမွ စင္ကာပူသုိ႔ ပ်ံသန္းေနစဥ္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့ေသာ လူ ၁၆၂ ဦးပါ အဲေအးရွားေလယာဥ္သည္ ပင္ လယ္ၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ ပ်က္က် နစ္ျမဳပ္ေနေလာက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း အင္ဒုိနီးရွားအရာရိွမ်ားက ဒီဇင္ ဘာ ၂၉ ရက္၌ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ေလယာဥ္ပၚ လုိက္ပါစီးနင္းသြားသူမ်ား၏ စုိးရိမ္ဖြယ္ရာ အသက္ဆံုး႐ႈံးႏုိင္ေျခ အပါအ၀င္ ကမၻာတစ္၀န္း ေလေၾကာင္းခရီးေၾကာင့္ ေသဆံုးရသူမွာ ယခုအခ်ိန္တြင္ ၁,၂၁၂ ဦး ရိွသြားၿပီျဖစ္သည္။ အဲေအးရွားေလယာဥ္ QZ8501 မပ်က္က်မီ ၂၀၁၄ အတြင္း ေလေၾကာင္းမေတာ္တဆျဖစ္ပြားမႈ ေၾကာင့္ လူေပါင္း ၁,၀၅၀ ဦး ေသ ဆံုးခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ မေတာ္တဆ မႈမ်ားတြင္ လူေပါင္း ၆၉၉ ဦး ေသ ဆံုးေစခဲ့သည့္ မေလးရွားအေျခ စုိက္ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ားလည္း ပါ၀င္ေနသည္။ လူေသဆံုးသည့္ ပမာဏ ျမင့္မားေသာ္လည္း ၂၀၁၄ အတြင္း ေလယာဥ္ပ်က္က် မႈမွာ ၁၁၁ ခု ရိွခဲ့သည္။ က်န္ ေလယာဥ္ မေတာ္တဆမႈမ်ား၌ ကုမၸဏီမ်ား၊ အစိုးရအဖဲြ႕အစည္းမ်ားမွ ပုဂၢလိကေလယာဥ္မ်ား မေတာ္ တဆမႈတုိ႔လည္း ပါ၀င္ေနသည္။
၂၀၁၄ အတြင္း ေလယာဥ္ မေတာ္တဆမႈမ်ားတြင္ မေလး ရွားေလေၾကာင္းလုိင္းမွ ေလယာဥ္မ်ားပါ၀င္သည့္ မေတာ္တဆမႈ ႏွစ္ခုရိွခဲ့သည္။ တစ္ခုမွာ ယူကရိန္းႏုိင္ငံအေရွ႕ပုိင္း၌ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ျဖစ္ရပ္ျဖစ္ၿပီး က်န္တစ္ခုမွာ အိႏိၵ ယသမုဒၵရာ၌ ျဖစ္ပြားခဲ့ျခင္းျဖစ္ သည္။ ယင္းတု႔ိေၾကာင့္ လူေပါင္း ၅၃၇ ေသဆံုးခဲ့သည္။
ဒီဇင္ဘာ ၂၈ ရက္က အဲ ေအးရွားေလယာဥ္ အဆက္အသြယ္ျပတ္ေတာက္ ေပ်ာက္ဆံုး မသြားမီအတြင္း ရာသီဥတုအေျခ အေနေၾကာင့္ ေလေၾကာင္းလမ္းကုိ ေျပာင္းလဲေမာင္းႏွင္ရန္ ေျမ ျပင္ရိွ ေလေၾကာင္းထိန္းသိမ္းေရး စခန္းသို႔ ေလယာဥ္မွဴးက လွမ္းအ ေၾကာင္းၾကား ေမးျမန္းမႈရိွခဲ့သည္။ ေလယာဥ္ကုိ ေနာက္ဆံုးေျခရာခံမိခဲ့သည့္ေနရာက ဂ်ာဗားပင္လယ္အေပၚ ကလီမန္တန္ႏွင့္ ဂ်ာဗားကြၽန္းမ်ားအၾကားတြင္ျဖစ္ ေၾကာင္း အင္ဒုိနီးရွားေလေၾကာင္း ၀န္ႀကီးဌာနအရာရိွက မီဒီယာမ်ား အား ေျပာၾကားခဲ့သည္။
‘‘ေလယာဥ္က ပင္လယ္ေပၚ မွာလို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ခန္႔မွန္းခဲ့ၾက တယ္။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ပင္ လယ္ေအာက္ေျခမွာ ရိွေနႏိုင္ပါ ၿပီ’’ဟု ေပ်ာက္ဆံုးေလယာဥ္ရိွေန ႏုိင္သည့္ ေနရာကုိ သတင္း ေထာက္မ်ားက ေမးျမန္းစဥ္ အင္ ဒိုနီးရွား၏ ရွာေဖြကယ္ဆယ္ေရး ေအဂ်င္စီအႀကီးအကဲ Soelistyo က ေျဖၾကားခဲ့သည္။
ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးသြား ၿပီးေနာက္ အင္ဒိုနီးရွား၊ စင္ကာ ပူႏွင့္ မေလးရွား သံုးႏုိင္ငံ ပူးေပါင္းရွာေဖြ ကယ္ဆယ္ေရးမ်ား လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။ အေမရိကန္၊ ၿဗိတိန္၊ ေတာင္ကိုရီးယားႏွင့္ အိႏိၵယတုိ႔ကလည္း အကူအညီမ်ား ကမ္းလွမ္းခဲ့ၾကသည္။
ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ အဲ ေအးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းပုိင္ ေလယာဥ္ေပၚတြင္ ေလယာဥ္ ေမာင္း ၂ ဦး၊ ၀န္ထမ္း ၅ ဦးႏွင့္ခရီးသည္ ၁၅၅ ဦးလုိက္ပါသြားသည္။ ခရီးသည္မ်ားအနက္လူႀကီး ၁၃၈ ဦး၊ ကေလး ၁၆ ဦး ႏွင့္ ရင္ခြင္ပုိက္ ကေလးငယ္ ၁ ဦး တုိ႔ ပါ၀င္ေနသည္။
ေလယာဥ္ေပၚ ပါသြားသူ မ်ားမွာ စင္ကာပူႏုိင္ငံသား ၁ ဦး၊ မေလးရွားႏုိင္ငံသား ၁ ဦး၊ ျပင္ သစ္ ၁ ဦး၊ ေတာင္ကုိရီးယား ၃ ဦးႏွင့္ အင္ဒိုနီးရွား ၁၅၆ ဦး ျဖစ္ သည္။
ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားသံုးသပ္ခ်က္
ေပ်ာက္ဆံုးအဲေအးရွားေလ ယာဥ္မွ ရွင္သန္လြတ္ေျမာက္သူ မ်ားကုိ ရွာေဖြေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနရာ၌ အခြင့္အေရး အနည္းငယ္သာရိွၿပီး မၾကာမီ ေလယာဥ္အပ်က္အစီး အပုိုင္း အစမ်ားကုိ ေတြ႕ရိွရဖြယ္ရိွ ေၾကာင္း ႏုိင္ငံတကာမွ ကြၽမ္းက်င္ သူမ်ားက သံုးသပ္ေနၾကသည္။
ေလယာဥ္တစ္စီးသည္ ေရ ျပင္အေပၚ၌ ေပ်ာက္ဆံုးသြား သည့္အခါ ပ်က္က်ရာမွ ရွင္သန္ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္သူ တစ္ဦးဦးရိွ ႏုိင္ေျခမွာ အလြန္တရာနည္းပါး ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းလုပ္ငန္း၌ ႏုိင္ငံတကာအေတြ႕အႀကံဳ ႏွစ္ ေပါင္းမ်ားစြာရိွသူ ေလယာဥ္ႏွင့္ ေလေၾကာင္းဆုိင္ရာ ဂ်ာမန္ကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္ ဟိန္းရစ္ခ်္ဂေရာ့စ္ဘြန္းဂတ္ဒ္က ေျပာၾကားေၾကာင္း ဂ်ာမန္သတင္းဌာန ဒီဒဗလ်ဴက ေဖာ္ျပသည္။
အာရွ၏ က်ယ္ျပန္႔မႈ၊ ေရ ျပင္ေပၚမွ ပ်ံသန္းရသည့္ မ်ားျပား လွေသာ ေလေၾကာင္းလမ္းမ်ား ႏွင့္ မျပည့္စံုသည့္ ေရဒါလႊမ္းၿခံဳမႈ တုိ႔သည္ ေဒသ၏ ေလယာဥ္ခရီး စဥ္မ်ားကုိ အခက္အခဲျဖစ္ေစ ေၾကာင္း Expairtise Communi-cations ၏ မန္ေနဂ်င္းဒါ႐ုိက္တာ လည္းျဖစ္သည့္ ဟိန္းရစ္ခ်္ဂ ေရာ့စ္ဘြန္းဂတ္ဒ္က ေျပာၾကား လုိက္သည္။ အဲေအးရွားေလယာဥ္ အပ်က္အစီးအပုိင္းအစ မ်ားကို မၾကာမီရက္အနည္းငယ္ အတြင္း ျပန္လည္ေတြ႕ရိွမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က အခုိင္အမာေျပာသည္။
ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးသည့္ ေနရာ၌ တိမ္ထူထပ္ေနခဲ့ေၾကာင္း အင္ဒုိနီးရွားေလေၾကာင္း၀န္ႀကီး ဌာနက ေျပာသည္။ CNN သတင္းဌာန၏ မုိးေလ၀သႏွင့္ ဇလေဗဒ ပညာရွင္ ဒါရက္ဗန္ဒမ္ကလည္း ရာသီဥတုဆုိးရြားမႈသည္ ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးမႈ၏ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ သည္။ မစၥတာဟိန္းရစ္ခ်္ကလည္း ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္မ်ားအတြင္း ေတြ႕ခဲ့ရသည့္ ရာသီဥတုႏွင့္ ဆက္စပ္သည့္ မေတာ္တဆမႈမ်ား အားလံုး တြင္ ရာသီဥတုသည္ အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုျဖစ္သည္ဆုိသည္။ သို႔ေသာ္ အျခား အေၾကာင္းမ်ားလည္း အၿမဲလုိရိွေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။ ရာသီဥတုႏွင့္အတူနည္းပညာပုိင္းဆုိင္ရာ ျပႆနာ အခ်ိဳ႕ (သုိ႔မဟုတ္) ရာသီဥတုႏွင့္ ေလယာဥ္၀န္ထမ္း၏ မွားယြင္းသည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တုိ႔ ေပါင္းစပ္ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ေလယာဥ္ႏွင့္ ေလေၾကာင္းလမ္းထိန္းသိမ္းေရးအၾကား ဆက္သြယ္ေရး ထုတ္ျပန္သည့္အခါတြင္ ေရဒါအခ်က္အလက္မ်ားကို ျမင္ရမည္ ျဖစ္ၿပီး ယင္းက အမွန္တကယ္ မည္ကဲ့သို႔ျဖစ္ပြားခဲ့သလဲ ဆုိသည္ကို ကနဦးနိမိတ္ျပႏုိင္မည္ျဖစ္ သည္။
အျမင့္ေပ ၃၂,၀၀၀ တြင္ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းေနခဲ့ခ်ိန္ တိမ္ မ်ားကို ေရွာင္ကြင္းေမာင္းႏွင္ရန္ အတြက္ အျမင့္ေပ ၃၈,၀၀၀ ၌ ပ်ံ သန္းရန္ ေျမျပင္ရွိ ေလေၾကာင္း လမ္းထိန္းသိမ္းေရးဌာနသို႔ မ ေတာင္းဆိုမီအထိ အဆုိပါေနရာတြင္ ရာသီဥတုဆုိးရြားခဲ့ေၾကာင္း အင္ဒုိနီးရွားသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ ေလေၾကာင္းသယ္ ယူပို႔ေဆာင္ေရး ဒါ႐ိုက္တာ Joko Muryo Atmodjo က ေျပာသည္။ ယင္းေနရာရွိ ေလယာဥ္လမ္း ေၾကာင္း အေျခအေနေၾကာင့္ ခြင့္ ျပဳခ်က္ မေပးလုိက္ရေသးဘဲ ငါးမိနစ္အၾကာ တနဂၤေႏြေန႔ နံနက္ ၆ နာရီ ၁၇ မိနစ္တြင္ ေလယာဥ္ႏွင့္ ေျမျပင္ဌာန အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေတာက္ခဲ့သည္ဟုဆုိသည္။
ေလေၾကာင္းမ်ားကို အခ်ိန္ ႏွင့္တစ္ေျပးညီ ေျခရာခံေနသည့္ Flightradar24.com ၏ အခ်က္ အလက္မ်ားအရ ယင္းေနရာအနီး အနားတစ္ဝိုက္ရွိ ေလယာဥ္အ မ်ားအျပားသည္ ထုိအခ်ိန္က အ ျမင့္ေပ ၃၄,၀၀၀ မွ ၃၆,၀၀၀ သို႔ ေမာင္းႏွင္ခဲ့ၾကေၾကာင္း ေတြ႕ရ သည္။ ယင္း Level မွာ ခရီးသည္တင္ေလယာဥ္မ်ားအတြက္ ထူးျခားမႈတစ္စံုတစ္ရာ မဟုတ္ေပ။
ယခုေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးမႈ ၌ ေလယာဥ္အပုိင္စီးမႈကဲ့သို႔ ျပစ္ မႈအမ်ိဳးအစားႏွင့္ ႏွီးႏႊယ္ေနႏုိင္ သည့္ မည္သည့္အရာမ်ိဳးကုိမွ မ ေတြ႕ရေၾကာင္း အျပည္ျပည္ဆုိင္ ရာ ေလေၾကာင္းလံုၿခံဳေရး စံုစမ္း စစ္ေဆးသူမ်ား အသိုက္အဝန္းမွ အဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦးျဖစ္သူ အန္ေထာ္နီ ဘရစ္ေဟာက္စ္က ေျပာသည္။
QZ8501 ေလယာဥ္မွဴး သည္ ရာသီဥတုအခက္အခဲကို ေတြ႕ဆံုခဲ့ၿပီး ယင္းကုိ ေရွာင္ရွားရန္အတြက္ အရွိန္အလြန္ေႏွးေကြးစြာျဖင့္ ေမာင္းႏွင္ခဲ့ေၾကာင္း ေလယာဥ္ဆုိင္ရာ ကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္ၿပီး airlinerratings.com ၏ အယ္ဒီတာျဖစ္သူ ေဂ်ာ္ဖေရးေသာမတ္စ္ကဆုိသည္။
ယင္းမွာ ၂၀၀၉ က ပ်က္က်ခဲ့သည့္ Air France AF447 ၏ အေျခအေနႏွင့္ အလားတူ ေလခြင္းအားရပ္တန္႔မႈကုိ ျဖစ္သြားေစခဲ့သည္ဟုဆုိသည္။ Air France AF447 မွာ ဘရာဇီးႏုိင္ငံ ရီယိုဒီဂ်ေနး႐ိုးမွ ျပင္သစ္ႏုိင္ငံ ပဲရစ္ၿမိဳ႕သုိ႔ ပ်ံသန္းေနစဥ္ အတၱလႏၲိတ္သမုဒၵရာထဲသုိ႔ ပ်က္က်ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ေသာမတ္စ္၏ အဆုိအရ အဲေအးရွား QZ8501 သည္ တစ္ နာရီ ကီလုိမီတာ ၁၆၀ ခန္႔အထိ အလြန္ေႏွးေကြးစြာ ပ်ံသန္းခဲ့ၿပီး ထုိအခ်ိန္ကရွိေနခဲ့သည့္ ပင္လယ္ျပင္အထက္အျမင့္ႏွင့္ ယင္းအျမန္ႏႈန္းမွာ အလြန္အမင္း အႏၲရာယ္ ရွိခဲ့သည္။
Air France AF447 ပ်က္ က်မႈတြင္ ခရီးသည္ ၂၁၆ ဦးႏွင့္ ေလယာဥ္အမႈထမ္း ၁၂ ဦး ေသ ဆံုးခဲ့ရသည္။ ေလယာဥ္အပ်က္ အစီး အစအနမ်ားကို ရက္ေပါင္း မ်ားစြာ ရွာေဖြေသာ္လည္း မေတြ႕ ရွိခဲ့ေပ။ ပ်က္စီးသြားေသာ ေလ ယာဥ္ တည္ေနရာကို သိရွိရန္ပင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာခဲ့သည္။ စံု စမ္းစစ္ေဆးသူမ်ားက ေနာက္ဆံုး တြင္ ယင္းပ်က္က်မႈ၌ နည္းပညာပုိင္းအမွားႏွင့္ လူသားအမွားႏွစ္ခုစလံုးကို အျပစ္ဖို႔ျခင္းျဖင့္ နိဂံုးခ်ဳပ္ခဲ့ၾက၏။
7 Day Daily
No comments:
Post a Comment