အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကုိျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းအား ျပင္ဆင္ခ်က္ ၁၃၁ ခ်က္ျဖင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ဧၿပီ ၇ ရက္တြင္အတည္ျပဳခဲ့ၿပီး ေက်ာင္းသားကုိယ္စားလွယ္မ်ားေတာင္းဆုိထားသည့္ အခ်က္ ၁၁ ခ်က္ကို ထည့္သြင္းအတည္ျပဳထားကာ စကားလုံးကဲြလြဲမႈ အနည္းငယ္သာရွိသည္ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီမွ အတြင္းေရးမွဴးဦးေစာလွထြန္းက ေျပာၾကားသည္။
ေနျပည္ေတာ္တြင္ ဧၿပီ ၇ ရက္ကျပဳလုပ္သည့္ ပထမအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ (၁၂)ႀကိမ္ေျမာက္ပုံမွန္အစည္းအေ၀း၌ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္က ျပင္ဆင္ခ်က္ျဖင့္အတည္ျပဳ၍ ေပးပုိ႔ထားသည့္ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကုိျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ပတ္သက္၍ တင္သြင္းထားသည့္ ျပင္ဆင္ခ်က္အဆုိအား တစ္ပုိဒ္ခ်င္းစီအလုိက္ ေဆြးေႏြးအတည္ျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။"ဒီေန႔ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာ အတည္ျပဳခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကုိျပင္ဆင္တဲ့ဥပေဒၾကမ္းမွာ ေက်ာင္းသားကုိယ္စားလွယ္ေတြေတာင္းဆုိထားတဲ့ အခ်က္ ၁၁ ခ်က္ကုိ အားလုံးထည့္သြင္းအတည္ျပဳထားပါတယ္။ ေတာင္းဆုိထားတဲ့အခ်က္ေတြရဲ႕ အဓိပၸာယ္အားလုံးတူညီစြာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကေနအတည္ျပဳႏုိင္ခဲ့ၿပီး စကားလုံးပုိင္းဆုိင္ရာ ကြဲလြဲမႈအနည္းငယ္ရွိပါတယ္" ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီမွ အတြင္းေရးမွဴး ဦးေစာလွထြန္းကေျပာၾကားသည္။
အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ ပုဒ္မ ၆၂။ (က) တြင္ ႏုိင္ငံ၏ ပညာေရးအသုံးစရိတ္ကုိ ငါးႏွစ္အတြင္း တစ္ႏုိင္ငံလုံးအသုံးစရိတ္၏ ရာခုိင္ႏႈန္း ၂၀ အနည္းဆုံးသုံးစြဲမည္" ဟု ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ အဆုိျပဳျပ႒ာန္းထားသည္။
အဆုိပါ "ဥပေဒပုဒ္မ ၆၂။(က) အား ႏုိင္ငံ၏ပညာေရးအသုံးစရိတ္ကုိ ငါးႏွစ္အတြင္း သင့္ေလ်ာ္သည့္ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ ႏွစ္စဥ္တုိးျမႇင့္သုံးစြဲႏုိင္ရန္ ရည္မွန္းေဆာင္ရြက္ရမည္" ဟု အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္မွ အတည္ျပဳထားသည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က အမ်ဳိးသားဥပေဒပုဒ္မ ၆၂။(က) အား ႏုိင္ငံေတာ္၏ ပညာေရးအသုံးစရိတ္ကုိ ႏုိင္ငံအသုံးစရိတ္အားလုံး၏ ရာခုိင္ႏႈန္း ၂၀ အထိေရာက္ရွိေရးအတြက္ ရည္မွန္းခ်က္ထားရွိေဆာင္ရြက္ရမည္" ဟု အတည္ျပဳခဲ့သည္။
"၁၈ ဦးရဲ႕ျပင္ဆင္ခ်က္ေတြကုိ မူလ ၁၀၅ ခ်က္နဲ႔ေပါင္းလုိက္ၿပီး ျဖည့္လုိက္ေတာ့ ၁၃၁ ခ်က္ရတယ္။ ၁၃၁ ရတဲ့အတြက္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီက အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္အတုိင္းအတည္ျပဳတဲ့ အခ်က္ ၅၀ ရွိတယ္။ ေနာက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီက ေဆာင္ရြက္တဲ့အခ်က္ ၄၅ ခ်က္ရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြျပင္တဲ့ အခ်က္ ၃၆ ခ်က္ရွိတယ္။ အဲဒီ ၃၆ ခ်က္ထဲက ၁၉ ခ်က္ကုိ သေဘာတူထားတယ္။ ၁၇ ခ်က္ပဲသေဘာမတူတာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ေျပာရလုိ႔ရွိရင္ အတည္ျပဳတဲ့အခါမွာေတာ့ ေဆြးေႏြးတာကေတာ့ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေဆြးေႏြးၾကတယ္။ အတည္ျပဳတဲ့အခါမွာေတာ့ လႊတ္ေတာ္က ကန္႔ကြတ္တာသိပ္မရွိပါဘူး။ တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ရပ္တာပဲရွိတယ္။ အားလုံးကုိ တစ္ခ်က္ခ်င္းကုိ ေက်ေက်လည္လည္နဲ႔ေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့ ဆုံးျဖတ္သြားႏုိင္ၾကတယ္လုိ႔ ယူဆပါတယ္" ဟု ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီမွ အတြင္းေရးမွဴး ဦးေစာလွထြန္းက မီဒီယာမ်ားကုိေျပာၾကားသည္။
ဒီေန႔ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာ အတည္ျပဳခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကုိျပင္ဆင္တဲ့ဥပေဒၾကမ္းမွာ ေက်ာင္းသားကုိယ္စားလွယ္ေတြေတာင္းဆုိထားတဲ့ အခ်က္ ၁၁ ခ်က္ကုိ အားလုံးထည့္သြင္းအတည္ျပဳထားပါတယ္။ ေတာင္းဆုိထားတဲ့အခ်က္ေတြရဲ႕ အဓိပၸာယ္အားလုံးတူညီစြာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကေနအတည္ျပဳႏုိင္ခဲ့ၿပီး စကားလုံးပုိင္းဆုိင္ရာ ကြဲလြဲမႈအနည္းငယ္ရွိပါတယ္
"ျပည္သူနဲ႔ အမ်ဳိးသားသေဘာကြဲလြဲတာရွိတယ္။ ဒီအထဲမွာ စုစုေပါင္း အခ်က္ ၅၀ ပဲသေဘာတူတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီကဟာကုိ ဒီေန႔မမီရင္ မနက္ျဖန္မွာေနာက္ဆုံးထားၿပီးေတာ့ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကုိပုိ႔ပါမယ္။ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္က သူတုိ႔ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီက လႊတ္ေတာ္ကုိတင္ျပလုိ႔ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ျပင္ဆင္ခ်က္အတုိင္းသေဘာတူတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က သေဘာ တူတဲ့အတုိင္းျဖစ္ၿပီးေတာ့ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကတစ္ဆင့္ သမၼတႀကီးဆီေပးပုိ႔လုိ႔ရပါတယ္" ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီမွ အတြင္းေရးမွဴး ဦးေစာလွထြန္းက ေျပာၾကားသည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၌အတည္ျပဳခဲ့သည့္ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကိုျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားေတာင္းဆုိေနသည့္ အခ်က္ ၁၁ ခ်က္အနက္ တစ္ခ်က္ျဖစ္သည့္ "ပညာသင္ယူမႈမၿပီးဆုံးမီ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ပညာသင္ယူမႈရပ္တန္႔ခဲ့ရေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ ပညာသင္ယူခြင့္တစ္ခုခုျပန္လည္ရရွိေစရန္ လုိအပ္ေသာအစီအမံမ်ား သတ္မွတ္ထားရွိျခင္း" ဆုိသည့္အခ်က္ကုိလည္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား၊ ဆရာသမဂၢမ်ား လြတ္လပ္စြာဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္လႈပ္ရွားခြင့္ႏွင့္ ယင္းသမဂၢမ်ား လႈပ္ရွားတည္ရွိမႈအေပၚ တရား၀င္အသိအမွတ္ျပဳေရးကိစၥကို ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေတာင္းဆိုထားသည္။
ယင္းေတာင္းဆုိခ်က္အေပၚ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွ "အဆင့္ျမင့္ပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဆရာသမဂၢမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားကုိ သက္ဆုိင္ရာတကၠသုိလ္ပဋိညာဥ္စာတမ္းႏွင့္အညီ လြတ္လပ္စြာဖြဲ႔စည္းတည္ေထာင္လႈပ္ရွားခြင့္ရွိေရး" ဟူ၍ ထည့္သြင္းအတည္ျပဳခဲ့သည္။
ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ားဘက္မွေတာင္းဆိုထားသည့္ အခ်က္ ၁၁ ခ်က္မွာ (၁) ပညာေရးမူ၀ါဒႏွင့္ ဥပေဒမ်ား၊ နည္းဥပေဒမ်ား၊ ဆက္စပ္ဥပေဒမ်ားေရးဆြဲရာတြင္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူကုိယ္စားလွယ္မ်ား၊ ဆရာဆရာမကုိယ္စားလွယ္မ်ားပါ၀င္ရန္ကိစၥ၊ (၂) ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား၊ ဆရာသမဂၢမ်ား လြတ္လပ္စြာဖြဲ႕စည္းထူေထာင္လႈပ္ရွားခြင့္ႏွင့္ ၎သမဂၢမ်ားတည္ရွိမႈအေပၚ တရား၀င္အသိအမွတ္ျပဳေရးကိစၥ၊ (၃) လက္ရွိျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္ေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒတြင္ပါ၀င္သည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရးေကာ္မရွင္ႏွင့္ တကၠသုိလ္မ်ား ေပါင္းစပ္ညႇိႏိႈင္းေရးေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းထားျခင္းကိစၥ၊ (၄) ေဒသအလုိက္ႏွင့္ ေက်ာင္းအလုိက္ လြတ္လပ္စြာစီမံခန္႔ခြဲႏုိင္သည့္ ပညာေရးဆုိင္ရာ ကုိယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္ကိစၥ၊ (၅) လက္ရွိက်င့္သုံးလ်က္ရွိေသာ စာေမးပြဲစနစ္ႏွင့္ တကၠသုိလ္၀င္ခြင့္စနစ္မ်ားျပင္ဆင္ရန္ကိစၥ၊ (၆) ေက်ာင္းသားမ်ား လြတ္လပ္စြာစဥ္းစားေတြးေခၚႏုိင္ၿပီး ကုိယ္တုိင္ေလ့လာစူးစမ္းသင္ယူႏုိင္သည့္ သင္ၾကားနည္းစနစ္မ်ား ေျပာင္းလဲရန္ကိစၥ၊ (၇) တုိင္းရင္းသားမ်ဳိးႏြယ္စုမ်ား၏ ဘာသာစကားလြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ မိခင္ဘာသာစကားအေျချပဳ ဘာသာစကားစုံပညာေရးစနစ္ (mother tongue based multilingual education) ကုိ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒတြင္ ထည့္သြင္းျပ႒ာန္းရန္ကိစၥ၊ (၈) မသန္စြမ္းကေလးမ်ားအပါအ၀င္ ကေလးအားလုံးအတြက္ လူတုိင္းအက်ံဳး၀င္ပညာေရး (inclusive education) ကိစၥ၊ (၉) ေက်ာင္းသားအေရးအခင္းမ်ားေၾကာင့္ ေက်ာင္းထုတ္ခံခဲ့ရသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းျပန္လည္တက္ေရာက္ခြင့္ကိစၥ၊ (၁၀) ပညာေရးအသုံးစရိတ္ကုိ တစ္ႏုိင္ငံလုံးအသုံးစရိတ္၏ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း သတ္မွတ္ႏိုင္ေရးကိစၥ၊ (၁၁) အခမဲ့မသင္မေနရ ပညာေရးစနစ္ကုိ မူလတန္းအဆင့္သာမက အလယ္တန္းအဆင့္အထိ တုိးျမႇင့္က်င့္သုံးေရးကိစၥ အစရွိသည္တို႔ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၌အတည္ျပဳခဲ့သည့္ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကိုျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားေတာင္းဆုိေနသည့္ အခ်က္ ၁၁ ခ်က္အနက္ တစ္ခ်က္ျဖစ္သည့္ "ပညာသင္ယူမႈမၿပီးဆုံးမီ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ပညာသင္ယူမႈရပ္တန္႔ခဲ့ရေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ ပညာသင္ယူခြင့္တစ္ခုခုျပန္လည္ရရွိေစရန္ လုိအပ္ေသာအစီအမံမ်ား သတ္မွတ္ထားရွိျခင္း" ဆုိသည့္အခ်က္ကုိလည္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား၊ ဆရာသမဂၢမ်ား လြတ္လပ္စြာဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္လႈပ္ရွားခြင့္ႏွင့္ ယင္းသမဂၢမ်ား လႈပ္ရွားတည္ရွိမႈအေပၚ တရား၀င္အသိအမွတ္ျပဳေရးကိစၥကို ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေတာင္းဆိုထားသည္။
ယင္းေတာင္းဆုိခ်က္အေပၚ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွ "အဆင့္ျမင့္ပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဆရာသမဂၢမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားကုိ သက္ဆုိင္ရာတကၠသုိလ္ပဋိညာဥ္စာတမ္းႏွင့္အညီ လြတ္လပ္စြာဖြဲ႔စည္းတည္ေထာင္လႈပ္ရွားခြင့္ရွိေရး" ဟူ၍ ထည့္သြင္းအတည္ျပဳခဲ့သည္။
ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ားဘက္မွေတာင္းဆိုထားသည့္ အခ်က္ ၁၁ ခ်က္မွာ (၁) ပညာေရးမူ၀ါဒႏွင့္ ဥပေဒမ်ား၊ နည္းဥပေဒမ်ား၊ ဆက္စပ္ဥပေဒမ်ားေရးဆြဲရာတြင္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူကုိယ္စားလွယ္မ်ား၊ ဆရာဆရာမကုိယ္စားလွယ္မ်ားပါ၀င္ရန္ကိစၥ၊ (၂) ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား၊ ဆရာသမဂၢမ်ား လြတ္လပ္စြာဖြဲ႕စည္းထူေထာင္လႈပ္ရွားခြင့္ႏွင့္ ၎သမဂၢမ်ားတည္ရွိမႈအေပၚ တရား၀င္အသိအမွတ္ျပဳေရးကိစၥ၊ (၃) လက္ရွိျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္ေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒတြင္ပါ၀င္သည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရးေကာ္မရွင္ႏွင့္ တကၠသုိလ္မ်ား ေပါင္းစပ္ညႇိႏိႈင္းေရးေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းထားျခင္းကိစၥ၊ (၄) ေဒသအလုိက္ႏွင့္ ေက်ာင္းအလုိက္ လြတ္လပ္စြာစီမံခန္႔ခြဲႏုိင္သည့္ ပညာေရးဆုိင္ရာ ကုိယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္ကိစၥ၊ (၅) လက္ရွိက်င့္သုံးလ်က္ရွိေသာ စာေမးပြဲစနစ္ႏွင့္ တကၠသုိလ္၀င္ခြင့္စနစ္မ်ားျပင္ဆင္ရန္ကိစၥ၊ (၆) ေက်ာင္းသားမ်ား လြတ္လပ္စြာစဥ္းစားေတြးေခၚႏုိင္ၿပီး ကုိယ္တုိင္ေလ့လာစူးစမ္းသင္ယူႏုိင္သည့္ သင္ၾကားနည္းစနစ္မ်ား ေျပာင္းလဲရန္ကိစၥ၊ (၇) တုိင္းရင္းသားမ်ဳိးႏြယ္စုမ်ား၏ ဘာသာစကားလြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ မိခင္ဘာသာစကားအေျချပဳ ဘာသာစကားစုံပညာေရးစနစ္ (mother tongue based multilingual education) ကုိ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒတြင္ ထည့္သြင္းျပ႒ာန္းရန္ကိစၥ၊ (၈) မသန္စြမ္းကေလးမ်ားအပါအ၀င္ ကေလးအားလုံးအတြက္ လူတုိင္းအက်ံဳး၀င္ပညာေရး (inclusive education) ကိစၥ၊ (၉) ေက်ာင္းသားအေရးအခင္းမ်ားေၾကာင့္ ေက်ာင္းထုတ္ခံခဲ့ရသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းျပန္လည္တက္ေရာက္ခြင့္ကိစၥ၊ (၁၀) ပညာေရးအသုံးစရိတ္ကုိ တစ္ႏုိင္ငံလုံးအသုံးစရိတ္၏ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း သတ္မွတ္ႏိုင္ေရးကိစၥ၊ (၁၁) အခမဲ့မသင္မေနရ ပညာေရးစနစ္ကုိ မူလတန္းအဆင့္သာမက အလယ္တန္းအဆင့္အထိ တုိးျမႇင့္က်င့္သုံးေရးကိစၥ အစရွိသည္တို႔ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
Writer:
ေ၀ယံၿဖိဳးဦး၊ မ်ဳိးမင္းထက္
Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment