Thursday, November 12, 2015

“ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတအထက္မွာ ေနလို႔ ရႏုိင္မလား”

အခုရက္ပိုင္းအတြင္း ႏုိင္ငံျခားသတင္းဌာနေတြ စိတ္အဝင္စားဆံုး ျပႆနာ တစ္ခုကေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေျပာတဲ့ ေနာက္တက္မယ့္ သမၼတနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ ေနရာယူမွဳ အပိုင္းပါ။ ႏုိင္ငံျခား သတင္းဌာနေတြကို ေတြ႔ဆံုတုိင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ သူ႔အေနနဲ႔ သမၼတ ျဖစ္ခြင့္မရေပ မယ့္ အစိုးရအဖြဲ႔သစ္ကို သူပဲ ဦးေဆာင္မယ္၊ သမၼတရဲ႕ အထက္မွာေနမယ္၊ သမၼတဆိုတာဟာ ပါတီရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြနဲ႔အညီ ျပဳမူလွဳပ္ရွားရမွာျဖစ္ၿပီး သူ႔မွာ ဘာအခြင့္အာဏာမွ မရွိဘူးဆိုတာ ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ စသျဖင့္ ေျပာဆုိခဲ့လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။


ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာေန ဆိုေနတာ ေတြဟာ ျဖစ္လာႏုိင္ပါ့မလား၊ အျခား ဘာျပႆနာေတြမ်ား ရွိလာႏိုင္မလဲဆိုတာ ခုတစ္ပါတ္ ေဆြးေႏြး တင္ျပ သြားပါ့မယ္။ အားလံုး သိၾကၿပီး ျဖစ္တဲ့ အတုိင္း ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္တဲ့ အင္န္အယ္ လ္ဒီ အမ်ိဳးသား ဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဟာ ေသာင္ၿပိဳကမ္းၿပိဳ အႏုိင္ရခဲ့ပါၿပီ။ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရဆိုရင္ လာမယ့္ လႊတ္ေတာ္မွာ သမၼတတစ္ေယာက္၊ ဒုသမၼတ တစ္ေယာက္ တင္ေျမႇာက္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ အစိုးရအဖြဲ႔ ကို ဖြဲ႔စည္းႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ တိုင္းနဲ႔ျပည္နယ္က ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြကို ခန္႔အပ္ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။

ဒါတင္မက ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒၊ ဒုဥကၠ႒ ေနရာေတြကိုလည္း ရပါလိမ့္ဦးမယ္။ ေျပာရရင္ တုိင္းျပည္မွာ အျမင့္ဆံုး အဖြဲ႔အ စည္းျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသား ကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီမွာလည္း အဖြဲ႔ဝင္ ၁၁ ေယာက္အနက္ ၅ ေယာက္ ေနရာ ရပါလိမ့္မယ္။ ေကာင္းပါၿပီ။ အဲဒီလို အေနအထားေအာက္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေနနဲ႔ ဘယ္ေန ရာမွာ ေနမလဲ ဆိုတာပါ။ လက္ရွိ ဖြဲ႔စည္း ပံုပါ ျပဌာန္းခ်က္ေတြအရ သမၼတနဲ႔ အစိုးရ အဖြဲ႔ဝင္ေတြဟာ ပါတီႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ကင္းကင္း ရွင္းရွင္း ေနရမယ္၊ ပါတီလုပ္ငန္းေတြမွာ ပါဝင္ေဆာင္႐ြက္ျခင္း မရွိေစရ ဆိုတာမ်ိဳး ျပဌာန္းထားပါတယ္။ ဒါဟာ အေတာ္ ျပႆနာရွိတဲ့ ျပဌာန္းခ်က္ပါ။ ဒီ ျပဌာန္းခ်က္ေၾကာင့္ပဲ တပ္မေတာ္က ေမြးဖြားေပးလိုက္တဲ့ ျပည္ခုိင္ ၿဖိဳးပါတီႀကီး ႏွစ္ျခမ္းကြဲမတတ္ ျဖစ္ခဲ့ရၿပီး၊ အဲဒီႏွစ္ျခမ္း မကြဲတကြဲနဲ႔ပဲ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ဝင္လုိက္ရလို႔လည္း မ႐ွဳမ လွ အေရးနိမ့္ခဲ့တဲ့ ျဖစ္စဥ္ ပူပူေႏြးေႏြး ျဖစ္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မၾကာခဏ ေျပာေလ့ရွိတာကေတာ့ သူ႔အေနနဲ႔ အစိုးရအဖြဲ႔ကို ဦးေဆာင္မယ္ ဆုိၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရအဖြဲ႔ကို ဦးေဆာင္မယ္ဆိုတဲ့ စကားရဲ႕ အနက္အဓိပၸါယ္ဟာ ေပၚလစီ ဂိုက္လိုင္း အၾကမ္းဖ်ဥ္း ခ်ေပး႐ံုေလာက္ မဟုတ္ပဲ၊ တကယ့္ကို အေရးႀကီးတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ေပါင္းမ်ားစြာအတြက္ ကိုယ္တုိင္ပါဝင္ အဆံုးအျဖတ္ ေပးမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေန နဲ႔ သမၼတ လုပ္ခြင့္မရတဲ့တိုင္ အစိုးရအဖြဲ႔ကို ေကာင္းေကာင္း ဦးေဆာင္ႏုိင္ဖို႔ အစိုးရအဖြဲ႔အတြင္းမွာကိုပဲ ရွိေနဖို႔ လိုပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ စီနီယာ ဝန္ႀကီးတစ္ေနရာ ယူထားၿပီး သမၼတနဲ႔အတူ အစိုးရ ကက္ဘိနက္ အစည္း အေဝးထုိင္၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ေပးတာမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရ လုပ္ငန္းေဆာင္တာ ဟူသမွ် ဝင္ပါလို႔ရၿပီး ဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔လည္း ညီညြတ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ျပႆနာအႀကီးႀကီးေတာ့ ရွိပါတယ္။ အစိုးရ အဖြဲ႔ဝင္ ျဖစ္သြားတဲ့အတြက္ ပါတီႏုိင္ငံေရး လုပ္လို႔မရသလို ပါတီနဲ႔ ေဝးေဝး ေနရပါလိမ့္မယ္။ ဥပေဒျပဳေရး ကိစၥ၊ လႊတ္ေတာ္ ကိစၥ ဝင္ပါလို႔ မရေတာ့ပါ ဘူး။ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ေရးမွာ ဝင္ေရာက္ ဦးေဆာင္လို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႔ အစိုးရအဖြဲ႔ ကို ဦးေဆာင္မယ္ဆိုရင္ လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒျပဳေရးကိစၥနဲ႔ ပါတီဦးေဆာင္ေရး ကိစၥကို စြန္႔လႊတ္ရမယ့္ သေဘာ ရွိေနပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အဲလို လုပ္ႏုိင္ပါရဲ႕လား။ ေနာက္ျပႆနာတစ္ခုက တုိင္းျပည္ရဲ႕ အျမင့္ ဆံုးျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီမွာ ဝင္ပါဖို႔ ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။ စီနီယာ ဝန္ႀကီးဆုိရင္ ေတာ့ ကာ-လံု ဆိုတဲ့ အဲဒီ အဖြဲ႔ထဲပါလုိ႔ မရေတာ့ပါဘူး။ ႏုိင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီးဌာနကို တြဲၿပီး ယူထားရင္ေတာ့ ရႏုိင္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႔ စိတ္ခ်ရသူ တစ္ေယာက္ကို သမၼတခန္႔၊ ကိုယ္တုိင္ က လႊတ္ေတာ္အႀကီးအကဲ ေနရာမွာေနၿပီး ဥပေဒျပဳေရး၊ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ေရးကို ဦးေဆာင္၊ ပါတီကို ဦးေဆာင္ ဆိုရင္ေကာ ျဖစ္မွာလား ဆိုတာမ်ိဳးပါ။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႔ကို ဦးေဆာင္ဖို႔ ဆိုတာမ်ိဳးကေတာ့ လံုးဝ မျဖစ္ ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ပါတီေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ပါတီရဲ႕ မူဝါဒေလာက္ကိုပဲ ခ်မွတ္လို႔ရမွာျဖစ္ၿပီး ေျမာက္မ်ားလွစြာေသာ အစိုးရရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြမွာ ပါဝင္ခြင့္ေတာ့ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲလို မူဝါဒ ခ်မွတ္႐ံုေလာက္နဲ႔ေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႔ကို ဦးေဆာင္ တယ္လို႔ ေခၚႏိုင္မွာ မဟုတ္သလို၊ သမၼတရဲ႕ အထက္မွာရွိ ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္လည္း ျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ေနာက္ျပႆနာတစ္ခုက ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ သမၼတရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ႀကီးမား မ်ားျပားတာပါ။ တုိင္းျပည္မွာ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ၿပီးရင္ သမၼတရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အမ်ားဆံုးပါပဲ။ သမၼတဟာ ပါတီလုပ္ငန္းေတြမွာ ဝင္ပါလို႔ မရဘူးဆုိရင္ ပါတီနဲ႔ အဆက္အသြယ္ လုပ္လို႔မရတဲ့ သေဘာပါ။ ပါတီ အစည္း အေဝးေတြမွာ ဝင္ထုိင္လို႔ မရပါဘူး။ အလားတူ ပါတီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ပံုမွန္ ဆက္သြယ္၊ ဆက္ဆံ၊ လုပ္ကိုင္ေဆာင္႐ြက္ဖို႔ ဆိုရင္လည္း ခက္ခဲမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေျပာရရင္ အခု ျပႆနာဟာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႔ သမၼတအထက္မွာ ေနလို႔ရမရဆိုတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ပထမ တစ္ခ်က္ကေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႔ အလႊဲအေျပာင္းကိစၥ ျဖစ္လာ မွာလား၊ မျဖစ္လာဘူးလား ဆုိတာက အရင္ပါ။ တကယ္လို႔ ေလ်ာေလ်ာလ်ဴလ်ဴ ျဖစ္လာရင္လည္း လက္ရွိသမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ရသေလာက္ ဝန္ႀကီးဌာနေတြ ပါလာမွာလား၊ တပ္မေတာ္ကို ခြဲေပးရမွာ ရွိဦးမလား ဆိုတာပါ။ အဲဒါၿပီးမွ ေမးရမယ့္ ေမးခြန္းကေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႔ ၅ ႏွစ္တာ ပါတီကို စြန္႔လႊတ္ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးပိုင္းမွာ ေနမလား ဒါမွမဟုတ္ ဥပေဒျပဳေရးပိုင္းမွာေနၿပီး ပါတီကို ဦးေဆာင္မလား ဆိုတာပါ။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပိုင္းမွာ ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အသြင္သ႑ာန္အားျဖင့္ သမၼတ လက္ေအာက္မွာ ေနရေပမယ့္ အႏွစ္သာရ အားျဖင့္ သမၼတအထက္ကေနၿပီး အစိုးရအဖြဲ႔ကို ဦးေဆာင္သြားလို႔ ရေကာင္း ရႏုိင္ပါတယ္။ ဥပေဒျပဳေရးပိုင္း မွာေနၿပီး ပါတီဥကၠ႒အျဖစ္ ဆက္ရွိေနဦးမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သမၼတအထက္မွာ ေနလို႔ရမွာ မဟုတ္ပါေၾကာင္း သံုးသပ္ တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
စည္သူေအာင္ျမင့္
mizzimaburmese.com

No comments:

Post a Comment