Wednesday, August 22, 2012

ေရွာင္ရွားရမည့္ နုိင္ငံေရးအက်ပ္အတည္း (ကိုဝ)

နိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပုံအေၿခခံဥပေဒဆိုင္ရာခုံရုံးဥကၠ႒နဲ႔ အဖြဲ႕ဝင္ေတြဟာ ၂၀၁၂ခုနစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၂၁ရက္ မတိုင္မီ ဆႏၵအေလ်ာက္နုတ္ထြက္မေပးဘူးဆိုရင္ စြပ္စြဲၿပစ္တင္ရလိ္မ္႔မယ္လို႔ ၿပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က ၾသဂုတ္လ ၁၄ရက္ ၿပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးမွာ ေၿပာၾကားလိုက္ပါတယ္။ ဒီသတင္းကိုဖတ္လိုက္ရေတာ႔ ဘာေတြၿဖစ္ကုန္ၿပီလဲဆိုတဲ႔ အေတြးနဲ႔စိုးရိမ္သြားမိပါတယ္။ၿပည္သူ႔လႊ တ္ေတာ္အမတ္ ၃၀၁ဦးကလႊတ္ေတာ္အခြင့္အေရးေကာ္မတီကတစ္ဆင့္ တင္ၿပခ်က္အေပၚ မူတည္ၿပီး ၿပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က အခုလိုေၿပာလိုက္တာပါ။ ၿပႆနာရဲ႕အေၿခခံက ၂၀၁၂ခုနစ္ မတ္လ
၂၈ရက္ေန႔မွာခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ နိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပုံအေၿခခံဥပေဒဆိုင္ရာခုံရုံးရဲ႕ဆုံးၿဖတ္ခ်က္ပါ။

အဲဒီဆုံးၿဖတ္ခ်က္ရဲ႕သေဘာကဒီလိုပါ။ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးကဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ေကာ္မတီေကာ္မရွင္နဲ႔ အဖြဲ႔ေတြကို ၿပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းေတြအၿဖစ္ ထည့္သြင္းအဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုၿခင္းဟာ ဖြဲ႕စည္းပုံေၿခခံဥပေဒပါ ၿပ႒ာန္းခ်က္ေတြနဲ႔ ညီညြတ္ၿခင္းမရွိဘူးဆိုတဲ႔ သေဘာပါ။

နိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပုံအေၿခခံဥပေဒဆုိုင္ရာခုံရုံးကဒီဆုံးၿဖတ္ခ်က္ကိုခ်မွတ္ခဲ့ရၿခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းခံက ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂ရက္ေန႔မွာ ၿပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္က နုိုင္ငံေတာ္သမၼတကိုယ္စား တင္သြင္းလႊာ တစ္ရပ္ကိုသူတို႔ခုံရုံးကိုတင္ၿပလာလို႔ပါ။

နိုင္ငံေတာ္သမၼတကဒီီလိုတင္သြင္းလႊာတင္ၿပတယ္ဆိုေတာ့ ဘာေတြမ်ား ဝိဝါဒၿဖစ္စရာရွိလဲလို႔ ေတြးမိပါတယ္။ ၿပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာဥပေဒရဲ႕ပုဒ္မ ၂(ဇ) မွာ “ ၿပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းဆိုသည္မွာဖြဲ႕စည္းပုံအေၿခခံဥပေဒအရဖြဲ႕စညး္ထားေသာ ၿပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕xxxxx ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ၿပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္နွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တို႔ကဖြဲ႕စည္းထားသည့္ ေကာ္မတီေကာ္မရွင္နွင့္ အဖြဲ႕တို႔ကိုလည္းေကာင္းဆိုလိုသည္” ဆိုၿပီးရွင္းရွင္းလင္းလင္းေရးထားပါတယ္။ ဒီေတာ့ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးရဲ႕ ေကာ္မတီေကာ္မရွင္နဲ႔ အဖြဲ႕ေတြဟာ ၿပည္ေထာင္စုအဆင့္ ၿဖစ္တယ္ဆိုတာအၿငင္းပြားစရာမရွိပါဘူး။ ဒီေလာက္ ရွင္းေနတဲ႔ ကိစၥကိုနိုင္ငံေတာ္သမၼတကဘာလို႔ တင္သြင္းလႊာတင္ၿပရတာလဲ။ ၿပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းဆိုတာဘယ္လိုမ်ိဳးလုပ္ကိုင္ခြင့္ ရွိပါတယ္ဆိုတဲ႔ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္မွာသေဘာကြဲလြဲဟန္ ရွိပါတယ္။

          နိုင္ငံေတာ္ ေရွ႕ေနခ်ဳပ္ကနိုင္ငံေတာ္သမၼတရဲ႕ကိုယ္္စားလႊတ္ေတာ္အသီးသီးရဲ႕ ဥပေဒေတြမွာ ၿပ႒ာန္းထားတဲ့ ၿပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းအဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ဟာဖြဲ႕စည္းပုံအေၿခခံဥပေဒနဲ႔ ညီညြတ္မွဳ ရွိမရွိ္ နုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပုံအေၿခခံဥပေဒခုံရုံးသို႔ တင္သြင္းခဲ့တာပါ။

ဒီေတာ့ ၿပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကနုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပုံအေၿခခံဥပေဒခုံရုံးအေပၚ ဘယ္လိုအခ်က္ေတြအေပၚ မူတည္ၿပီးစြပ္စြဲၿပစ္တင္လိုတာလဲဆုိတာ ၾကည့္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပုံအေၿခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ၿပ႒ာန္းခ်က္ကိုေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္ သလိုဥပေဒအရေပးအပ္တဲ့ တာဝန္ကိုမေက်ပြန္ဘူးဆိုတဲ့ အခ်က္နွစ္ခ်က္အေပၚ မူတည္ၿပီးစြပ္စြဲ ၿပစ္တင္တာပါ။ အခုလိုစြပ္စြဲၿပစ္တင္ဖို႔ ၾကိဳးစားတာဟာဒုတိယအၾကိမ္ပါ။ ပထမအၾကိမ္ကဧၿပီလ ၂၆ရက္ေန႔က လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၂၀၀ က ၿပဳလုပ္ခဲ့တာ ပါ။ ပထမအၾကိမ္ စြပ္စြဲ ၿပစ္တင္စဥ္ကဖြဲ႕စည္းပုံအေၿခခံဥပေဒအခန္း ၁၄ ကူးေၿပာင္းေရးကာလ ၿပ႒ာန္းခ်က္ေတြကိုမလိုက္နာဘူးဆိုတဲ့ အေၾကာင္းၿပခ်က္ ပါပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္း ၿပခ်က္ကဘာကိုဆိုလိုတာလဲဆိုတာကေတာ့ မရွင္းလင္းပါဘူး။

စြပ္စြဲျပစ္တင္တယ္ဆိုတဲ့ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းရဲ႕ သေဘာကို ၾကည့္ဖို႔လိုပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ (ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ႏွစ္ရပ္ေပါင္း) ရဲ႕ သံုးပံုႏွစ္ပံုကစြပ္စြဲျပစ္တင္မႈဟာ မွန္ကန္တယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ရင္ သမၼတကနိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံုရံုးဥကၠ႒နဲ႔ အဖြဲ႔၀င္ေတြကို တာ၀န္ကေန ရပ္စဲေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က နိုင္ငံေတာ္သမၼထံေပးပို႕တဲ့ သ၀ဏ္လႊာမွာ စြပ္စြဲျပစ္တင္မႈကိုေရွာင္လႊဲနိုင္ဖို႔အတြက္ ခံုရံုးကိုတင္သြင္းခဲ့တဲ့ သမၼတရဲ႕ တင္သြင္းလႊာကို ျပန္လည္ရုပ္သိမ္းဖို႔နဲ႔ ခံုရံုးအဖြဲ႔က ဆႏၵအေလ်ာက္ ႏုတ္ထြက္ေပးဖို႔ကိုေတာင္းဆိုထားပါတယ္။


ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႕အစည္းမဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးရဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာထိခိုက္သလို လႊတ္ေတာ္လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြရဲ့ လုပ္ငန္းေတြကိုေဆာင္ရြက္ရာမွာကန္႔သတ္မႈ၊ ခက္ခဲမႈနဲ႔ ထိခိုက္မႈေတြ ျဖစ္ေပၚေစတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီလိုကန္႔သတ္မႈ ခက္ခဲမႈနဲ႔ ထိခိုက္မႈေတြကိုတင္ျပထားတဲ့အတြက္ လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးနဲ႔ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔အၾကား ဆက္ဆံေရးအေျခအေနအရပ္ရပ္အေပၚမူတည္ၿပီးဒီျပႆနာ ျဖစ္ေပၚလာတယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။ (၉-၈-၂၀၁၂) ေန႔ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာမွာေမာင္ေအးခ်မ္း (ဟားဗတ္) က ‘အေျခခံဥပေဒေတြမွာ အာဏာခြဲေ၀မႈ အညီအမွ် ေပးထားေပမယ့္ လက္ေတြ႔ က်င့္သံုးၾကတဲ့အခါ မ႑ိဳင္ႀကီးတစ္ရပ္ရပ္က အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ကိုစိန္ေခၚလာႏိုင္တဲ့ အေနအထားေတြ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္‘  လို႔ ေရးထားတဲ့အတြက္ စြပ္စြဲျပစ္တင္မႈ ျဖစ္စဥ္ကိုမ်ားရည္ရြယ္ထားသလားလို႔ ေတြးမိၿပီးပိုစိုးရိမ္မိလာ ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက အျပည့္အ၀ က်င့္သံုးပိုင္ခြင့္ရွိသလိုဥပေဒျပဳေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကအျပည့္အ၀ က်င့္သံုးပိုင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။ အေမရိကန္ႏို္င္ငံရဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႔ ႏွိုင္းယွဥ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္အၾကားအျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းႏိုင္မႈကနည္းပါးပါတယ္။ အေမရိကန္ႏိုင္ငံမွာဘတ္ဂ်က္အတည္ျပဳေရးအတြက္ သမၼတနဲ႔ ကြန္ဂရက္တို႔ဟာအသည္းအသန္အားျပိဳင္ရၿပီးေနာက္ဆံုးစကၠန္႔အထိအျပန္အလွန္ အေပးအယူ အေလ်ာ့အတင္းလုပ္ၾကရပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတတင္ျပတဲ့ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အသံုးစရိတ္ကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ျငင္းပယ္တာမ်ိဳးေလွ်ာ့ခြင့္ျပဳတာမ်ိဳးလုပ္ပိုင္ခြင့္ မရွိပါဘူး။ အေမရိကန္ႏိုင္ငံမွာကြန္ဂရက္ရဲ့ သံုးပံုႏွစ္ပံုကသာမေထာက္ခံဘူးဆိုရင္ သမၼတကဥပေဒတစ္ရပ္ရပ္ကို ဗီတိုမဲေပးၿပီးပယ္ဖ်က္ႏိုင္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာ့ သမၼတကဥပေဒတစ္ရပ္အေပၚ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ေပးႏိုင္ေပမယ့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကသာဒီမွတ္ခ်က္ကိုလက္မခံဘူးဆိုရင္ သမၼတကသေဘာမတူေပမယ့္ ဒီဥပေဒဟာ အသက္၀င္ အတည္ျဖစ္သြားမွာပါ။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ (သို႔မဟုတ္) ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ေကာ္မတီေတြဟာ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔ရဲ့ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြအေပၚ ထိန္းေက်ာင္းႏိုင္တဲ့ အခြင့္အာဏာဟာအေမရိကန္ႏိုင္ငံလိုအားမေကာင္းပါဘူး။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ျပည္ေထာင္စုအစိုးရကိုအေမရိကန္ နိုင္ငံလိုထိန္းေက်ာင္းနိုင္ဖို႔ဆိုတာ ၂၀၀၈ ခုနွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္မွပဲ ျဖစ္နိုင္မွာပါ။


ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံုးရံုးရဲ့ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ သေဘာထားရယူဖို႔ သမၼတနည္းတူ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ အမ်ိဳးသားလႊတ္္ေတာ္ ဥကၠ႒၊ ျပည္ေထာင္စုတရားသူႀကီးခ်ဳပ္နဲ႔ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒တို႔ကလည္း တိုက္ရိုက္ တင္သြင္းပိုင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။ လက္ရွိအေျခအေနမွာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က ခံုးရံုးထံတင္သြင္းလႊာတစ္ရပ္ တင္သြင္းၿပီး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၃၀၁ ဦးရဲ့ သေဘာထားကိုထပ္မံစဥ္းစားေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုမယ္ဆိုရင္ ျဖစ္နိုင္မယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၃၂၄ အရခံုရံုးရဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကအၿပီးအျပတ္ပါ။ ဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို လက္မခံနိုင္မွသာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၃၀၁ ဦးကစြပ္စြဲ ျပစ္တင္တဲ့ အဆင့္အထိတက္သင့္ပါတယ္။ ျမန္မာနိုင္ငံဟာ ၂၀၀၈ ခုနွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကိုက်င့္သံုးတာဟာ ၂ နွစ္ မျပည့္ေသးပါဘူး။ ဒီလိုနုနယ္လွတဲ့ ဒီမိုကေရစီနိုင္ငံမွာ နိုင္ငံေတာ္သမၼတကခံုးရံုးထံသူတင္ျပထားတဲ့ တင္ျပလႊာကို ျပန္ရုပ္သိမ္းရမယ္ ဆိုရင္ (ဒါမွမဟုတ္) နို္င္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံုးရံုးတစ္ဖြဲ႔လံုးနုတ္ထြက္ရမယ္ဆိုရင္ တိုင္းျပည္ရဲ့ ဒီမိုကေရစီေရးအလားအလာပံုရိပ္အေပၚ ထိခိုက္သြားနိုင္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္ဟာ နို္င္ငံေရးအက်ပ္အတည္း တစ္ခုကို ဦးတည္ေနတယ္ဆိုတဲ့ ပံုရိပ္မ်ိဳး ျဖစ္ေပၚမလာေအာင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ေရာ ဥပေဒျပဳေရးမ႑ိဳင္ပါ လက္တြဲညီညီ ႀကိဳးပမ္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

From -Sawthida Aung facebook


1 comment:

  1. အေမရိကန္မွာသမတကကာကြယ္ေရးဥိးစီးခ်ဳပ္ပါ

    ReplyDelete