Monday, September 10, 2012

ခံုရံုးႏုတ္ထြက္သြားေသာ္လည္း သင္ခန္းစာယူစရာမ်ားက်န္ေန

ေနျပည္ေတာ္ရိွ လႊတ္ေတာ္သို႔ျပန္လည္ေရာက္ရိွလာေသာ္လည္း က်ေနာ့္စိတ္အာရံုကိုုျပန္လည္စုစည္း မႈမျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါ။အေၾကာင္းမွာ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာ ခံုရံုးကိုစြပ္စဲြျပစ္တင္ျခင္း လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ကို အမိ်ဳးသားလႊတ္ေတာ္က စတင္ ခဲ႔ၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ႏုနယ္ သည့္ ဒီမိုကေရစီခရီးလမ္းတြင္( Institution ) မ်ားအခ်င္းခ်င္း ျပင္းထန္ ေသာ ထိပ္တိုက္ရင္ဆုိင္ေ တြ႔ျခင္း မိ်ဳးကိုေ ေရွာင္ရွားေစလုိသည့္ စိတ္ေစတနာေၾကာင့္ က်ေနာ္သိပ္မေပ်ာ္ပါ။  စိတ္ေစတနာ အျပင္ ေနာက္ျပန္ လွည့္သြားႏိုင္ေျခမ်ားလည္း ရိွေလမည္လားဟု စိုးရိမ္စိတ္ကလည္းရိွေနခဲ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။


ထုိကိစၥမ်ားကို သီေပါမွ အေမးအျမန္းထူေသာမိတ္ေဆြက တယ္လီဖံုးဆက္ၿပီးေမးျမန္းေသာေၾကာင့္ျပည့္ျပ ည့္ စံုစံု ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ႔ရာ စိတ္ဝင္စားေသာစာဖတ္ပရိတ္သတ္သိရိွေစရန္ေဖၚျပလုိက္ပါသည္။
မိတ္ေဆြ။ ။ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံခံုရံုးက ႏုူတ္ထြက္ခြင့္ေတာင္းတာကို သမၼတႀကီးကႏူတ္ထြက္္ခြင့္ျပဳလိုက္ၿပီလို႔ သတင္းၾကားလုိက္ရတယ္။ ခင္ဗ်ားဘယ္လုိထင္သလဲ။
ရဲထြန္း။ ။ က်ေနာ့္ရဲ႕ ( Facebook ) စာမ်ာႏွာေပၚမွာ Comment ေပးထားတဲ႔မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ရဲ႕ အျမင္ ကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ထိပ္ပိုင္းေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ သမၼတနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌမ်ားအၾကားမွာ ထိပ္တုိက္မေတြ႔ရ ေလေအာင္ ခံုရံုးဥကၠဌနဲ႔ အဖဲြ႔ဝင္မ်ားက အနစ္နာခံသြားၿပီး သူ႔တုိ႔ရဲ႕ဆႏၵအရႏူတ္ထြက္ခြင့္ေတာင္းလိုက္ၾကတာလို႔ ဆုိပါ တယ္။ ဒါျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ မူလက က်ေနာ္စိုးရိ္မ္ေနတာက လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို သမၼတထံပို႔၊ သမၼတက ခံုရံုးကို အမိန္႔ထုတ္ၿပီး တာဝန္ကမရပ္စဲဘူးဆုိရင္ဘာေတြျဖစ္လာမလဲလို႔ စိုးရိမ္ခဲ႔မိတာ၊ အခုေတာ့ စိတ္ေအးသြားရပါၿပီ။ ခံုရံုးအဖဲြ႔ ဥကၠဌနဲ႔ အဖဲြ႔ဝင္မ်ားကိုလည္း ခီ်းၾကဴးေလးစားပါတယ္။ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကိုေလးစားလိုက္နာၾကဘို႔ နမူနာေကာင္း တစ္ခုလည္းျဖစ္သြားတာေပါ့။
မိတ္ေဆြ။ ။ ဒါနဲ႔စကားမစပ္ ။ ခင္ဗ်ားက အမွန္တရားကိုလက္ကို္င္ထားၿပီး ျပည္သူ႔ဘက္ကရပ္တည္တဲ႔လူစား မိ်ဳးလို႔ က်ေနာ္ကနားလည္ထားတာ။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးအဖဲြ႔ကအစီရင္ခံစာကို တင္သြင္းတဲ႔ေန႔က ခင္ဗ်ားဘာမွထေျပာတာမေတြ႔ရပါလားဗ်ာ။ မွန္တယ္လို႔ယူဆထားတာကို အျမဲတန္းေျပာရဲတဲ႔လူမဟုတ္လား။
ရဲထြန္း။ ။ အဲဒီေန႔က စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးအဖဲြ႔ရဲ႕အစီရင္ခံစာကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးတဲ႔အစီအစဥ္မပါဘူးဗ် ။ ပါခဲ႔ရင္ေတာ့ က်ေနာ့္အျမင္သေဘာထားကို ေနာက္ဆံုးႀကိဳးပမ္းမႈအေနနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ေျပာ မွာေပ့ါဗ်ာ။ အစီအစဥ္မပါေတာ့ က်ေနာ့္ရဲ႕အျမင္ေတြကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသိေအာင္မေျပာျပႏိုင္ေတာ့ဘူး ေပါ့။
မိတ္ေဆြ။ ။ အဲဒီေန႔က ခင္္ဗ်ားေျပာခြင့္ရရင္ေကာ မူလကသူတုိ႔ရည္ရြယ္ထားတဲ႔လမ္းေၾကာင္းက ေျပာင္းသြားႏိုင္ ေသးသလား ။
ရဲထြန္း ။ ။ ေသခ်ာေပါက္ေတာ့မေျပာႏိုင္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ႔ အဲဒီေန႔မတိုင္မီက က်ေနာ္စဥ္းစားမိတဲ႔ ျပႆနာ ေျဖရွင္းေရးလမ္းေၾကာင္းေလးကို စိတ္ဝင္စားတဲ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကိုေျပာျပမိေတာ့ အားလံုးလုိလိုက လက္ခံၾကတာ ေတြ႔ရတယ္။ လူဆုိတာက သနားညွာတာတတ္တဲ႔ေမတၱာစိတ္ေတာ့ ရိွၾကတာခ်ည္းပါဘဲ။ ေျပေျပလည္ လည္ေျဖရွင္းႏိုင္တဲ႔လမ္းေၾကာင္းရိွတယ္ဆုိရင္ေတာ့စိတ္ဝင္စားၾကတာ ဓမၼတာဘဲေပါ့။ က်ေနာ္တုိ႔အျမင္ေတြကို ေျပာခြင့္ ေဆြးေႏြးခြင့္ရခဲ႔တယ္ဆုိရင္၊ အစီရင္ခံစာအေပၚမွာလည္း ေထာက္ခံ-ကန္႔ကြက္ မဲေပးမႈကို လည္းျပန္လုပ္ေပးမယ္ဆုိရင္ ရလာဒ္က တစ္မိ်ဳးေျပာင္းသြားႏုိင္တာေပါ့
မိတ္ေဆြ။ ။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာ အဲဒီ ခံုရံုးစစ္ေဆးခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးဆံုးျဖတ္တဲ႔ေန႔က စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး အဖဲြ႔ရဲ႕အစိီရင္ခံစာအေပၚ ဘာျဖစ္လုိ႔ အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးခြင့္မရတာလဲဗ်။
ရဲထြန္း။ ။ ဘာျဖစ္လို႔ဆုိတာ အတိအက်ေတာ့မသိရဘူး။ အဓိက အားျဖင့္ကေတာ့ အဲဒီလိုကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လုပ္ထံုးလုပ္နည္း တိတိက်က်ျပဌာန္းထားတာမရိွလို႔ လို႔ေျပာရမယ္ထင္တယ္။ ဆုိလုိတာက အေသးစိတ္လုပ္ထံုးလုပ္ နည္းကို ဥကၠဌက ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ရိွတဲ႔သေဘာေပါ့ဗ်ာ။ သူက အဲဒီေန႔က မဲျပန္မခဲြေတာ့ဘဲ အရင္ေန႔မ်ားကတည္းက လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ခံုရံုးအေပၚအျပစ္ရိွေၾကာင္းလက္မွတ္ေတြစုေဆာင္းထားခဲ႔တာကိုဘဲတရားဝင္တင္ျပေစၿပီး အတည္ယူ လိုက္တာ။ အဲဒီလက္မွတ္ထုိးထားတဲ႔သူေတြထဲက ႏူတ္ထြက္ခ်င္တဲ႔သူမ်ားကိုလည္းႏူတ္ထြက္ခြင့္ျပဳပါတယ္။ က်ေနာ္က မူလက လက္မွတ္ေရးထိုးထားတဲ႔အထဲမွာပါခဲ့တယ္ဗ် ။ အဲဒီေသာၾကာေန႔ည (၂၄ - ၈ - ၂၀၁၂ ) မတိုင္မီကေပါ့။ အဲဒီည က ပုဒ္မ (၂) (ဇ) နဲ႔ ပုဒ္မ (၁၇ ) ၊ နည္းဥပေဒ ပုဒ္မ (၅၄) တုို႔ကိုဖတ္ၿပီးတဲ႔အခါ ၾကေတာ့ စိတ္ကတစ္မ်ိဳးေျပာင္းသြား တယ္။ ဒီျပႆနာက ဒီေလာက္ထိေအာင္ အေရးမယူသင့္
ဘူးေပါ့။  ေျပေျပလည္လည္ညိွႏႈိင္းႏိူင္တဲ႔ကိစၥလို႔ျမင္သြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွာေဆြးေႏြးခြင့္ရခဲ႔ရင္ ခံုရံုးကိုျပစ္တင္စြပ္စဲြဘို႔လက္မွတ္ထိုးေတာင္းဆုိတဲ့အထဲက ႏူတ္ထြက္ဖို႔ကိုပါထဲ႔ေျပာဘို႔ျပင္ဆင္ထားခဲ႔တယ္။ ဒါေပမဲ့ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွာေဆြးေႏြးခြင့္မရလိုက္တာနဲ႔ စိတ္ ပ်က္ၿပီး အေရးႀကီးတဲ႔ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ႀကီးမ်ားဆီ က်ေနာ့္သေဘာထားသိရိွေအာင္စာေတြေဝတဲ႔အလုပ္ကိုဘဲလုပ္ခဲ႔ တယ္။
မိတ္ေဆြ။ ။ ဘယ္သူေတြဆီကို ေပးခဲ့တာလဲဗ် ။
ရဲထြန္း ။ ။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတဆီေရာက္ေစခ်င္တာနဲ႔ သမၼတရံုးဝန္ႀကီး ဦးစိုးေမာင္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ ဦးေရႊမန္း၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ဒု ဥကၠဌ ဦးနႏၵေက်ာ္စြာ၊ သူရဦးေအာင္ကို၊ သူရဦးေအးျမင့္၊ ဦးေဌးဦး၊ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီဥကၠဌ ဦးတီခြန္ျမတ္ ၊ စတဲ႔အေရးႀကီးပုဂၢိဳလ္ေတြဆီကိုေပါ့။ တကယ္လို႔သာသူတုိ႔က က်ေနာ့္သေဘာထားကို သေဘာတူၾကတယ္၊ ေျပေျပလည္လည္ညိွညိွႏိႈင္းႏိႈင္းလုပ္ခ်င္ၾကတယ္ဆုိရင္ ေဆာင္ရြက္ေနဆဲျဖစ္တဲ႔ လႊတ္ေတာ္က လုပ္ေနတဲ႔ စြပ္စဲြျပစ္တင္တဲ႔လုပ္ငန္းစဥ္ကို ရပ္ပစ္စရာမလုိဘဲနဲ႔လည္းလုပ္လုိ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႏွစ္ဘက္ကာယကံရွင္မ်ား က ညိွႏိႈင္းေျဖရွင္းတဲ႔နည္းကို မလုပ္ၾကေတာ့ဘူး။ သြားလက္စလမ္းကိုဘဲ ဆံုးေအာင္ေလ်ွာက္လိုက္ၾကတယ္ဆုိတာခင္ ဗ်ား သိတဲ့အတုိင္းေပါ့ဗ်ာ။
မိတ္ေဆြ။ ။ လႊတ္ေတာ္မ်ားက သြားလက္စ စြပ္စဲြျပစ္တင္တဲ႔လမ္းေၾကာင္းကိုလည္းမပ်က္ေစဘဲ ခံုရံုးအဖဲြ႔ကို လည္းမႏႈတ္ထြက္ရေအာင္လုပ္ႏိုင္တယ္ဆုိတာက်ေနာ္္နားမလယ္ဘူး။
ရဲထြန္း။ ။ ပထမဦးစြာအားျဖင့္ကေတာ့ ျပႆနာစျဖစ္တဲ႔ သမၼတနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌမ်ားက ျပန္ညိွႏိႈင္းၾကရ မယ္။ က်ေနာ္တင္ျပခဲ႔တဲ႔အျမင္ကို ႏွစ္ဘက္ကလက္ခံၾကတယ္ဆုိရင္၊ အေျခခံအားျဖင့္အလုပ္လုပ္လုိ႔ရၿပီ။ အဲဒီေနာက္မွာ ခံုရံုးဥကၠဌနဲ႔ အဖဲြ႔ဝင္မ်ားကလည္း စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးအဖဲြ႔ေရွ႕ေမွာက္ကိုေလးေလးစားစားလာေရာက္အစစ္ေဆးခံၾက။ သူတုိ႔ကုိ ဥပေဒအရ ေပးအပ္မထားတဲ႔တာဝန္ကိုထမ္းေဆာင္ခဲ႔မႈကိုလည္းမွားယြင္းေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ကိုေတာင္းပန္ လိုက္၊ ေနာက္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ က်ေနာ္အပါအဝင္လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားကို သူ႔အျမင္ ကုိယ့္အျမင္လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ေဆြးေႏြးခြင့္ေပးလုိက္၊ အဲဒီေနာက္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရိွရိွနဲ႔ မဲခဲြဆံုးျဖတ္လိုက္ရင္ ခံုရံုးကိုအျပစ္ရိွေၾကာင္း ေထာက္ခံတဲ႔မဲ က ၃ ပံု ၂ ပံုအျပည့္မရေတာ့ဘဲေလ်ာ့သြားႏိုင္တာေပါ့။ ဒါဆုိရင္ ခံုရံုးကျပစ္တင္စြပ္စဲြခံရၿပီး တာဝန္ကေန ရပ္စဲခံရမဲ႔ေဘးကလြတ္သြားမယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးရဲ႕ဥပေဒ ပုဒ္မ (၂) အပုိဒ္ (ဇ)နဲ႔ ပုဒ္မ(၁၇) တုိ႔ကိုိုျပင္ဆင္ ေရးသားတဲ့ကိစၥကိုလုပ္ ။ ဒါဆိုရင္ ျပႆနာေျဖရွင္းၿပီးသေလာက္ျဖစ္သြားပါၿပီ။
မိတ္ေဆြ။ ။ ခင္ဗ်ားက ဘာျဖစ္လုိ႔အဲဒီလိုအေသးစိတ္မတင္ျပခဲ႔တာလဲ။
ရဲထြန္း ။ ။ က်ေနာ္က ဘယ္ေခါင္းေဆာင္နဲ႔မွ သိပ္ၿပီးခင္ခင္မင္မင္မရိွဘူးဗ် ။ သူတို႔စိတ္ဝင္စားရင္ က်ေနာ့္ကိုေခၚ ေမးလိမ့္မယ္ေပ့ါဗ်ာ ။ က်ေနာ္ဒီလိုဘဲ သေဘာထားတယ္။
မိတ္ေဆြ။ ။ ဒီကိစၥကေတာ့ၿပီးသြားပါၿပီ။ ထားလိုက္ပါေတာ့ ။ ဒါေပမဲ႔ ဒီကိစၥကေန ဘာေတြသင္ခန္းစာယူစရာ ရိွသလဲဆုိတာ ခင္ဗ်ားအျမင္ကိုေျပာပါဦး။
ရဲထြန္း။ ။ နံပါတ္(၁)ကေတာ့ဗ်ာ-ေနာက္ဆုိရင္လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြကို ဥပေဒနဲ႔အညီ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ညီညြတ္ ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမယ္။ ကိုယ္လုပ္မဲ့ကိစၥဟာ ဥပေဒနဲ႔ညီ-မညီဆုိတာ သမၼတေရာ၊ လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌမ်ားေရာ၊ တျခား ေသာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖဲြ႔အစည္းဝင္ပုဂိၢဳလ္မ်ားေရာ ဂရုစိုက္ၾကရလိမ့္မယ္။ အခုဆိုရင္တည္ဆဲျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒနဲ႔ အမိ်ဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥပေဒမ်ားအရ လႊတ္ေတာ္ ဒု ဥကၠဌႏွစ္ေယာက္ဟာ ဒီတာဝန္ယူထားတာ ဥပေဒနဲ႔မညီ ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဥပေဒမ်ားကိုျပင္ဆင္ဘို႔ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကအတည္ျပဳထားခဲ႔ေပမဲ့ ခံုရံုးကျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖဲြ႔အစည္း ဆုိသည္မွာဆုိတဲ့အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးကန္႔ကြက္ထားတဲ့အတြက္ မူလကဥပေဒမ်ားကဘဲတည္ ဆဲဥပေဒျဖစ္ေနတယ္။ ဒီကိစၥဥပေဒနဲ႔အညီျဖစ္ေအာင္အျမန္လုပ္ေဆာင္ဘို႔ိလိုတယ္။ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌ ႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ ျပည္ေထာင္စုအဖဲြ႔အစည္းျဖစ္တဲ႔ အမိ်ဳးသားကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုျခံဳေရးေကာင္စီဝင္ ျဖစ္ေနတာ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ (၂၀၁ ) အရျဖစ္ေလေတာ့ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အမိိ်ဳးသား လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒမ်ားရဲ႕ ပုဒ္မ (၁၇) ကိုလႊမ္းမိုးႏိုင္လို႔ မႏူတ္ထြက္လည္းရပါတယ္။
ေနာက္နံပါတ္ (၂) ကေတာ့ ကိုယ့္ကိုဥပေဒအရေပးအပ္မထားတဲ႔တာဝန္ေတြကို မထမ္းေဆာင္သင့္ဘဲ၊ ႏုိင္ငံနဲ႔ႏိုင္ငံသား မ်ားရဲ႕ေကာင္းက်ိဳးအတြက္လုိအပ္တယ္လုိ႔ယူဆရင္ေတာင္ အလြတ္သေဘာအျပင္မွာေဆြးေႏြးညိွႏုိင္းတာ၊ ေျပာျပတာ ဘဲ လုပ္္သင့္တယ္။ အထူးသျဖင့္ မိမိတို႔အဖဲြ႔အစည္းရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ဟာ အယူခံတက္လုိ႔မရေလာက္ေအာင္ အၿပီး အျပတ္ျဖစ္တဲ႔ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာခံုရံုးလိုအဖဲြ႔အစည္းက အထူးဂရုစိုက္သင့္တယ္။
ေနာက္နံပါတ္(၃) ကေတာ့ တရားစီရင္ရတဲ႔အဖဲြ႔အစည္းမ်ားဟာ အဂတိတရားကင္းကင္းနဲ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ မ်ွမ်ွတ တ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားခ်မွတ္သင့္တယ္။ ဥပမာ - လႊတ္ေတာ္မ်ားကဖဲြ႔စည္းထားတဲ႔ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္မ်ားနဲ႔ အဖဲြ႔တုိ႔ဟာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အတန္းရိွတယ္၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ၊ တာဝန္ေတြရိွတယ္ဆုိတာကို အရင္ဆံုးအသိအမွတ္ျပဳေျပာဆုိၿပီးမွ - ဖဲြ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖဲြ႔အစည္းဆုိတာ ဘယ္အဖဲြ႔၊ ဘယ္အဖဲြ႔ေတြကိုေခၚေဝၚသံုးစဲြတာပါ။ လႊတ္ေတာ္မ်ားကဖဲြ႔စည္းတဲ႔ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္နဲ႔ အဖဲြ႔ေတြကုိေတာ့ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမွာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖဲြ႔အစည္းလုိ႔ေခၚေဝၚသံုးႏံႈးထားတာကို မေတြ႔ရေၾကာင္းေလာက္သာေျဖဆိုသင့္တယ္။
ကိုင္းဗ်ာ - လႊတ္ေတာ္လည္းနားၿပီ။ သီေပါျပန္ေရာက္မွ အားပါးတရေျပာၾကဆုိၾကတာေပါ့ဗ်ာ ။
 
From -ဦးရဲထြန္း Facebook

No comments:

Post a Comment