အိုဘယ့္
အမရာဟုဆိုေသာေၾကာင့္ စာ႐ႈသူမ်ားအေနျဖင့္ မေဟာ္သဓာဇာတ္ ေတာ္လာ
ဇနီးအလိမၼာကေလးအမရာ မိဖုရားကို ေျပး၍ျမင္ေယာင္မိေခ်ာမလား မသိေပ။
ကၽြန္ေတာ့္အမရာက ထိုအမရာ မိဖုရားကိုဆိုလိုတာမဟုတ္ပါ။ ငယ္ငယ္ တုန္းအခါဆီက
သင္ယူခဲ့ဖူးေသာ အယူ ၀ါဒတစ္ခု၏ အမည္နာမ “အမရာ ျဖစ္ပါ ၏။ နာမည္အျပည့္အစုံမွာ
“အမရာစိေကၡ ပ၀ါဒ” ဟုေခၚပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သည္ သုတၳန္ေဒသနာ
ျဗဟၼဇာလသုတ္ ေတာ္၌ အက်ယ္တ၀င့္ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့ပါသည္။
ျဖစ္ပုံက ဒီလို ဂ်ာနယ္ တစ္ေစာင္ ၏ အတြဲ (၇)အမွတ္ (၆၀) ၌ပါေသာ သတင္းတစ္ပုဒ္ေၾကာင့္ပါ သတင္းအက်ဥ္း မွာ စစ္ကိုင္းတုိင္းေဒသႀကီး မံုရြာၿမိဳ႕နယ္ အတြင္း ရြာတစ္ရြာ၌ ႏြား (၂) ေကာင္ လူ (၅) ေယာက္ဓာတ္လုိက္ေသဆံုးေၾကာင္း ကို လူ (၅) ေယာက္၏အမည္နာမ၊ အသက္ႏွင့္ တကြ တိတိက်က်ေဖာ္ျပထား သည္ဟုဆို၏။ ထိုသည္ကို အတည္ျပဳ ခ်က္ရယူလုိေသာ ေစာင့္ၾကည့္ဂ်ာနယ္က စစ္ကိုင္းတုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕႐ုံးသုိ႔ ဖုန္းျဖင့္အဆက္အသြယ္လုပ္ေမးျမန္းသည္။ စစ္ကိုင္းတုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕႐ုံး၏ ျပန္လည္ေျဖၾကားခ်က္ကို သေဘာက် လြန္း၍ ေစာင့္ၾကည့္ဂ်ာနယ္ပါအတုိင္း တုိက္႐ိုက္ေဖာ္ျပလိုက္ပါမည္။ ႐ႈ႕ေလာ့ အေဆြ။
“အဲဒါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မေျပာႏိုင္ပါဘူး ခင္ဗ်ာ။ အဲဒါ မဟုတ္ဘူးလို႔လဲ ကၽြန္ေတာ္ မေျပာႏိုင္ပါဘူး။ ဟုတ္တယ္လို႔လဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေျပာလို႔မရဘူးခင္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာပိုင္ခြင့္မရွိပါဘူးတဲ့” တဲ့။ ၎စကားစုထဲမွ “ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာပိုင္ခြင့္မရွိပါဘူး” ဟူသည္ေလာက္ကို ဖယ္ထား၍ က်န္စကားစုမ်ားမွာ ျဗဟၼဇာ လသုတ္ေတာ္လာတကယ့္အမရာမွ အမရာအစစ္ပါပဲ။ ဘာတစ္ခုမွတိက်ေသ ခ်ာမႈမရွိ။ ဘာတာ၀န္ကိုမွ ယူလိုစိတ္မရွိ ေပ။ ဒါေတာင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေျပာပိုင္ခြင့္ မရွိပါဘူးလို႔ အမ်ားၫႊန္းကိန္း (တို႔) ကိုထည့္ မေျပာသင့္ေပ။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာပိုင္ခြင့္မရွိ ပါဘူးဟုသာေျပာဆိုသင့္ပါသည္။
႐ုံးကႏၷားကိစၥဟူသည္တို႔မွာကလဲ အခက္သားကလား။ ေျပာပိုင္ခြင့္မရွိတာ တို႔ ေျပာပိုင္ခြင့္ရွိတာတို႔လိုမ်ဳိးေတြကရွိ ေသးမဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္ အမရာ ေလးေတြကို ဖယ္ပါက သူ႔(ဖုန္းကိုင္သူ) စကားမ်ားမွာ လယ္ခံမယ္ဆုိက လက္ခံ ႏိုင္ဖြယ္ရာရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ နည္းလမ္း က်ေသာစကားေတာ့မဟုတ္ပါ။ သူ (ဖုန္း ကိုင္သူ) မွာ ေျပာပိုင္ခြင့္မရွိပါက ေျပာ ပိုင္ခြင့္ရွိသူကို ၫႊန္ျပရေပမည္။ ၫႊန္ျပ တတ္ရေပမည္။ ၫႊန္ျပရေကာင္းမွန္းလဲ သိရေပမည္။ ၫႊန္ျပရမည့္ တာ၀န္ရွိသည္ ဟုလဲခံယူတတ္ရေပမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ (ဖုန္းကိုင္သူ) စကားက နည္းလမ္းမက်။ အတည္ျပဳခ်က္ကေလး လုိျခင္၍ ဖုန္း ဆက္ေမးျမန္းေသာ ဂ်ာနယ္လစ္ခမ်ာ ဘယ္ေလာက္စိတ္ေသာကေရာက္ေပလိမ့္ မည္နည္း။
ဒါထက္ “အမရာ” “အမရာ” ဟု ထပ္တလဲလဲ ေျပာဆိုေနသည့္တုိင္ “အမရာ” အေၾကာင္းမေျပာရေသး။ “အမရာ” အေၾကာင္း စကားဆက္ရဦးမည္။ ျမတ္စြာဗုဒၶသည္ ထိုေခတ္ထိုအခါက ရွိေနေသာ အယူ၀ါဒေပါင္း (၆၂) ခုကို ျဗဟၼဇာလသုတ္၌ အက်ယ္တ၀င့္ ၫႊန္ျပ ေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္။ ယင္း အယူ ၀ါဒမ်ားထဲမွ အမရာ၀ါဒ/အမရာ၀ိေကၡ ပ၀ါဒသည္လဲ တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္ပါသည္။ အမရာ၀ါဒ (အမရာ၀ိေကၡပ၀ါဒ) အက်ဥ္း ခ်ဳပ္မွာ တင္လာသမွ်အဆုိမ်ားကို တိတိ က်က် ဆံုးျဖတ္ခ်က္မေပးေသာ၀ါဒျဖစ္ ပါသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေမးျမန္းလာ သမွ်ေသာ အေမးမ်ားကို တိက်ေရရာ ေသာ အေျဖကို မေပးေသာ၀ါဒျဖစ္ပါ သည္။ “အမရာ” ဟူသည္ ပင္လယ္သမုဒၵ ရာအတြင္းက ငါးတစ္မ်ဳိး၏ အမည္ျဖစ္ ပါသည္။
၎အေမးအေျဖကို႐ႈပါက အမရာ သေဘာ
ေမး- ကမၻာႀကီးက အလံုးႀကီးဆုိတာ ဟုတ္ပါလား။
ေျဖ- ကမၻာႀကီးက အလံုးႀကီးဟုတ္၏ဟု ငါမဆုိ။
ေမး- ကမၻာႀကီးက အျပားႀကီးလား။
ေျဖ- ကမၻာႀကီးက အျပားႀကီးဟု ငါမဆို။
ေမး- ဒါဆုိ ကမၻာႀကီးက မလံုးမျပား ႀကီးေပ့ါ။ ဟုတ္ပါသလား။
ေျဖ- ကမၻာႀကီးက မလံုးမျပားႀကီးဟုတ္ ၏ဟုလဲ ငါမဆုိ။
ေမး- ဒါဆို ကမၻာႀကီးက မလံုးမျပား ႀကီးမဟုတ္ဘူးေပ့ါ။ ဟုတ္ပါသလား။
ေျဖ- ကမၻာႀကီးက မလံုးမျပားႀကီးမဟုတ္ ဘူးဟုလဲ ငါမဆုိလို။
အထက္ပါအေမးအေျဖက႑ကို ေလ့လာၾကည့္ပါက ကမၻာႀကီး၏ လံုးျခင္း ျပားျခင္းကိစၥ၌ အမရာသမားအေျဖ၌ ကမၻာလံုးသည္ (သို႔မဟုတ္) ကမၻာႀကီးျပား သည္ (သို႔မဟုတ္) ကမၻာႀကီးက မလံုးမ ျပား ဟုတိက်ေသခ်ာေသာ အေျဖတစ္ ခုခုကို ေတြ႕ရွိရမည္မဟုတ္ေပ။ အမရာ ငါးသည္ ဖမ္းရဆုပ္ရခက္ခဲသကဲ့သို႔ အမရာသမား၏အေျဖ (စကား)မွာလဲ ဒီလိုပါလားဟု တိတိက်က်ဖမ္းဆုပ္ယူဆ ဖုိ႔ရာ ခက္ခဲလွပါ၏။ ဟိုလိုလို ဒီလိုလုိ၀ါဒ ဟုေျပာရေလာက္ေအာင္ပင္ ေသခ်ာမႈမရွိ ေသာ၀ါဒျဖစ္ပါ၏။ တိက်မႈမရွိ။ ေသခ်ာ မႈမရွိ။ ကိုယ္ပိုင္အယူအဆမရွိ။ ဘာတာ ၀န္မွယူလိုစိတ္မရွိေသာ၀ါဒဟုဆိုရေပမည္။
ယခုလဲ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရ အဖြဲ႕႐ုံး ဖုန္းကိုင္ေျဖဆုိသူ၏ ေျဖပုံမွာလဲ တကယ့္အမရာမွ အမရာအစစ္ႀကီး “အဲဒါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မေျပာႏိုင္ပါဘူးခင္ဗ်ာ။ ေျပာလို႔မရပါဘူးဗ်”တဲ့။ ဒီေနရာမွာ စာေရးသူ စဥ္စားၾကည့္မိသည္။ လူငါး ေယာက္ ႏြားႏွစ္ေကာင္ဓာတ္လိုက္ေသ ဆံုးေသာသတင္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ထိပ္တန္းလွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္မဟုတ္။ ထိုေၾကာင့္ မေျပာႏိုင္၊ ေျပာလို႔မရဟူေသာ စကားမွာ အဓိပၸာယ္မရွိလွပါ။ “အဲဒါ မဟုတ္ဘူးလို႔ လဲ ကၽြန္ေတာ္မေျပာႏိုင္ပါဘူး။ ဟုတ္တယ္ လို႔လဲ ေျပာလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေျပာလို႔မရ ဘူးခင္ဗ်” ဆုိသည့္စကားအတြက္ေတာ့ ေထြေထြထူးထူးစဥ္းစားမေနျခင္ေတာ့ပါ။ ပင္လယ္သမုဒၵရာအတြင္းထဲမွ အမရာငါး တစ္ေကာင္က စစ္ကိုင္းတုိင္းေဒသႀကီး အစိုိးရအဖြဲ႕႐ုံးအတြင္းမွာ မလွမပခုန္ေပါက္ ေျပးလႊားေဆာ့ကစားေနျခင္းသာျဖစ္ပါ လိမ့္မည္။
“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာပိုင္ခြင့္မရွိပါဘူး” ဟူသည္ကေတာ့ သူ႔ (ဖုန္းကိုင္သူ) စကား ထဲမွာ သဘာ၀အက်ဆံုးလို႔ေျပာလို႔ရပါ သည္။ ဒါေတာင္ အထက္၌တင္ျပခဲ့သလို အမ်ားၫႊန္းကိန္းျဖစ္သည့္ (တို႔)ကို ထည့္ မေျပာသင့္ေပ။ ကၽြန္ေတာ္ဟူေသာ ေ၀ါဟာရႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဟူေသာေ၀ါ ဟာရႏွစ္လံုးက လံုး၀ကြဲျပားမႈရွိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ဟူသည္ သူ႔ (ဖုန္းကိုင္သူ) ကိုသာ ၫႊန္းဆုိပါသည္။ အဓိပၸာယ္မွာ သူ႔မွာ ေတာ့ ေျပာပိုင္ခြင့္မရွိ။ အျခားေျပာပိုင္ခြင့္ ရွိသူတစ္ဦးဦးရွိသည္ဟုျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟူသည္ သူ႔ကိုသာမက စစ္ကိုင္းတုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕တစ္ခု လံုးကို ၫႊန္းဆုိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စစ္ကိုင္းတုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕တစ္ခု လံုးေျပာပိုင္ခြင့္မရွိဟု အဓိပၸာယ္ေရာက္ပါ သည္။ မေကာင္းပါ။ သဘာ၀လဲမက်ပါ။ ကိုယ့္တုိင္ေဒသအတြင္းကျဖစ္စဥ္တစ္ခု၊ သတင္းတစ္ခုကို တုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရ အဖြဲ႕႐ုံးကေျပာခြင့္မရွိဘူးဆိုပါလွ်င္ ဘယ္ သူကေျပာပိုင္ခြင့္ရွိပါအံ့ေတာ့နည္း။ တုိင္း ေဒသႀကီး႐ုံးစိုက္ရာအရပ္ႏွင့္ သတင္းျဖစ္ ပြားအရပ္သည္ေ၀းေနလုိ႔။ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္ေတြက ညံ့ဖ်င္းလြန္းလို႔ မသိဘူးပဲ ထားပါဦး။ နီးစပ္ရာ ၿမိဳ႕နယ္႐ုံးတစ္ခုခုသို႔ ၫႊန္းသင့္သည္မဟုတ္လား။ သို႔မဟုတ္ ကိုယ့္လက္ေအာက္ၿမိဳ႕နယ္႐ုံး၏. အတည္ျပဳခ်က္ကို ရယူ၍ တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရ႐ုံးတစ္ခုအေနျဖင့္ အတည္ျပဳမေပး သင့္ေပဘူးလား။ ေျပာလိုမျဖစ္၊ ေျပာပိုင္ ခြင့္မရွိဆုိတာကေတာ့ တာ၀န္မဲ့ရာက်ပါ သည္။ ထိုသို႔သာ အစိုးရ႐ုံးတုိင္း ႐ုံးတုိင္း က တာ၀န္မဲ့ေနပါက စတုတၳမ႑ိဳင္မီဒီ ယာတို႔အတြက္ မခက္ေပဘူးလား။ မေတာ္ ၍ သတင္းရင္းျမစ္မခိုင္မာဘူးဟူေသာ အခ်က္ျဖင့္ တရားစြဲခံရပါကမခက္ေပဘူး လား။
ေနာက္တစ္ဆင့္တက္၍ စဥ္းစားမိ သည္က သန္းေျခာက္ဆယ္ေသာျပည္သူ လူထုကို ၀န္ေဆာင္မႈေပးမည့္ ၂.၅. သန္း၏အရည္အေသြးပိုင္းဆုိင္ရာကိစၥျဖစ္ ပါ၏။ အထက္၌တင္ျပခဲ့သလို သူ (ဖုန္း ကိုင္သူ) မွာေျပာခြင့္မရွိပါကေျပာခြင့္ရွိ သူကိုၫႊန္ျပရေပမည္။ ၫႊန္ျပတတ္ရေပ မည္။ ထိုသို႔ၫႊန္ျပတတ္ပါမွ တာ၀န္ကို ေက်ပြန္ေအာင္ထမ္းေဆာင္ရာက်ပါလိမ့္ မည္။ ပို၍ ရင္ေလးစရာေကာင္းသည့္ အခ်က္မွာ ၫႊန္ျပရေကာင္းမွန္းသိျခင္း/ မသိျခင္းကိစၥျဖစ္ပါသည္။ အကယ္၍ ၫႊန္ျပရေကာင္းမွန္းသိပါလ်က္ မၫႊန္ျပ ဘူးဆုိပါက ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးကိုယ္ တိုင္အသိအမွတ္ျပဳထားေသာ စတုတၳမ႑ိဳင္မီဒီယာကို အသိအမွတ္မျပဳရာ ေရာက္ပါလိမ့္မည္။ သို႔မဟုတ္ထိုသူ (ဖုန္း ကိုင္သူ) သည္ ႏွစ္ငါးဆယ္အိမ္မက္အတြင္း မွာ အိပ္ေပ်ာ္လို႔ေကာင္းတုန္း၊ ေခတ္ေတြ စနစ္ေတြေျပာင္းလဲသြားသည္ကို မသိ ေက်းကၽြန္ျပဳလုိ႔ေကာင္းတုန္းျဖစ္ေနလို႔သာ ရွိပါလိမ့္မည္။ ထုိထက္ပို၍ မိမိေျပာပိုင္ ခြင့္မရွိတာကိုေတာ့သိၿပီး၊ ေျပာပိုင္ခြင့္ရွိသူ ကို ၫႊန္ျပရေကာင္းမွန္းမသိဘူးဆိုပါက ပို၍ ပို၍ ရင္ေလးစရာေကာင္းလွပါသည္။ ၂.၅ သန္းေသာျပည္သူ႔၀န္ထမ္းတုိ႔ထဲတြင္ သို႔ကလို သို႔ကလို နေ၀တိမ္ေတာင္ နေယာင္ပတ္ကားသမားမ်ားအဘယ္မွ် ေလာက္ပါ၀င္ေနပါလိမ့္မည္နည္း။ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ပါေနဦးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ႏုိင္ငံႀကီးသည္ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံဟုပဲဆိုဆို၊ ဒီမိုကေရစီဘုိးေအႏိုင္ငံႀကီးဟုပဲေျပာေျပာ ထူးျခားၿပီးတိုးတက္လာစရာအေၾကာင္း မရွိပါ။ ၂.၅ သန္းေသာျပည္သူ႔၀န္ထမ္း တို႔၏ ၀န္ေဆာင္မႈကိုမျဖစ္မေန ရယူမည္ ျဖစ္ေသာ သန္း (၆၀) ေသာလူထုႀကီး အတြက္ အေတာ္ပင္ရင္ေလးစရာေကာင္း လွပါသည္။
ယခုတင္ျပေနေသာ အမရာကိစၥသည္ အေသးအဖြဲ႕ကိစၥေလးပါဟုထင္မွတ္ စရာရွိေသာ္လည္း စာေရးသူအေနျဖင့္ ထိုသို႔မယူဆႏုိင္သည့္အတြက္ ဤေဆာင္း ပါးကိုေရးသား၍သတိေပးရျခင္းျဖစ္ပါ သည္။ ထိုစစ္ကိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ ႐ုံးကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထို႐ုံးမွဖုန္ကိုင္ ေျဖဆုိသူကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ စားေရး သူအေနျဖင့္ ျမင္လဲမျမင္ဘူးပါ၊ သိလဲ မသိပါ။ အၿငိဳးအာဃာတတုိ႔လဲမရွိဘူးပါ။ ဤေဆာင္းပါးကိုအၿငိဳးအာဃာတတုိ႔ျဖင့္ ေရးသားျခင္းလဲမဟုတ္ပါ။ အေသးအဖြဲ ကိစၥေလးမဟုတ္ဟု ခံယူထားေသာေၾကာင့္ သာေရးသားပါသည္။
တကယ္ျဖစ္သင့္သည္မွာ သူ (ဖုန္း ကိုင္သူ) ေျပာခြင့္မရွိက ေျပာပိုင္ခြင့္ရွိသူ ကို ၫႊန္ျပေပးျခင္း၊ သတင္းအရင္းအျဖစ္ ရယူႏိုင္မည္ေနရာတစ္ခုခုကို ၫႊန္ျပေပး ျခင္းမ်ဳိးသားျဖစ္သင့္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ မေျပာႏိုင္ဘူး။ ဟုတ္တယ္လို႔လဲေျပာ လို႔မရ၊ မဟုတ္ဘူးလို႔လဲေျပာလို႔မျဖစ္ ဆို ႐ုံမွ်ေတာ့ဘာတာ၀န္မွမယူလိုေသာအမရာ သမားတစ္ေယာက္သာျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ထုိသို႔ေသာ အမရာသမားမ်ားအေရ အတြက္မ်ားေလေလ ကၽြန္ေတာ္တို႔ခ်ီ တက္ေနေသာ ေခတ္မွီဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ သည့္ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္သစ္ႀကီးႏွင့္ ေ၀းေလေလသာျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီးဦးေဆာင္သည့္ေခါင္းေဆာင္ ပိုင္းတုိ႔က အစည္းအေ၀းအမ်ဳိးမ်ဳိးလုပ္ တုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ အစီအစဥ္ ေတြဘယ္ေလာက္ပဲ ခ်ေပးေပးေအာက္ ေျခ၀န္ထမ္းမ်ားက ေပးအပ္သမွ်တာ၀န္ ကိုမယူလို၊ ေက်ပြန္ေအာင္မထမ္းေဆာင္ လို၊ ေက်ပြန္ေအာင္မထမ္းေဆာင္ႏိုင္သမွ် ကာလပတ္လံုး ကၽြႏု္ပ္တို႔အားလံုးအာသာ ငမ္းငမ္းလိုျခင္ေနေသာ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ ႀကီးသို႔ေရာက္မည္ဟု ဘယ္လိုနည္းႏွင့္မွ် မယုံၾကည္အပ္ပါ။
ေနာက္စဥ္းစားစရာေကာင္းေသာ အခ်က္မွာ ျပည္သူ႔၀န္ထမ္းကိစ္ၥျဖစ္ပါ သည္။ ၎ျပည္သူ႔ ၀န္ထမ္းဆုိသူမ်ားကို အလကားခန္႔အပ္ထားျခင္းမဟုတ္ပါ။ မိမိ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရေသာအခမ္းက႑အတြင္းမွ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားႏွင့္ အညီတုိင္း ျပည္တာ၀န္ကိုထမ္းရြက္ရန္ခန္႔အပ္ထား ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အတြက္ ထုိက္သင့္ သည္ တုိင္းျပည္ဘ႑ာမ်ားကို လစာေငြ အျဖစ္ေပးအပ္ထားပါသည္။ တုိင္းျပည္ ဘ႑ာဟူသည္မွာလဲ သူ႔အလိုလိုမိုးေပၚ မွက်လာသည့္ မိုးက်ေရႊကိုယ္ေတာ္မ်ား မဟုတ္ပါ။ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔ထံမွ ေကာက္ခံထားေသာအခြန္ေငြမ်ားျဖစ္ပါ သည္။ ထိုေၾကာင့္ ျပည္သူ႔၀န္ထမ္းမ်ား အေနျဖင့္ ျပည္သူလူထုႏွင့္ ပတ္သက္လာ လွ်င္ ငါတို႔မွာ တာ၀န္ရွိပါကလားဟူေသာ အသိရွိရန္လုိအပ္ပါသည္။ ထိုအသိအား ေကာင္းသန္မာလာသည္ႏွင့္အမွ် ကၽြႏု္ပ္ တုိ႔အားလံုးအာသာငမ္းငမ္းအလိုရွိေနေသာ လူမႈဘ၀ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိတက္မႈမ်ား အားေကာင္း လာၿပီဟုမွတ္ထင္အပ္ပါသည္။
ဤေနရာ၌ ဂ်ာနယ္လစ္တစ္ေယာက္ ၏အေမးကို မေျဖ႐ုံ/အမရာလုပ္႐ုံမွ်ျဖင့္ တုိင္းျပည္တာ၀န္မေက်ပြန္ဘူးဟုေျပာရ ေလာက္ေအာင္ကိစၥက ႀကီးမားပါသလား ဟုေမးစရာေတာ့ရွိပါသည္။ ဟုတ္ကဲ့ ႀကီးမားပါသည္။ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ျဖစ္ ပါေစ၊ ဂ်ာနယ္လစ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါေစ အစိတ္အစိတ္သေဘာကိုေဆာင္ပါသည္။ ဂ်ာနယ္မ်ား၊ ဂ်ာနယ္လစ္မ်ားကို ေပါင္းစု လိုက္ပါက မီဒီယာဟူေသာအေပါင္းတစ္ ခုရပါသည္။ မီဒီယာဟူသည္ စတုတၳမ႑ိဳင္ ဟု အသိအမွတ္ျပဳခံရေလာက္ေအာင္ တုိင္းျပည္အတြက္အေရးႀကီးပါသည္။ ထိုျပင္စတုတၳမ႑ိဳင္မီဒီယာဟူသည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္၊ တားရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္၊ ဥပေဒျပဳေရးမ႑ိဳင္ဟူေသာမ႑ိင္ ႀကီးသံုးရပ္ႏွင့္ ျပည္သူလူထုတို႔ၾကားက ျပတင္းတံခါးျဖစ္ပါသည္။ ထုိျပတင္းတံခါး မွတစ္ဆင့္အစိုးရက ျပည္သူကိုျမင္ရပါ သည္။ ျပည္သူက အစိုးရကိုျမင္ရပါသည္။
ထိုျပတင္းတံခါးကို အတင္းအဓမၼ ပိတ္ထားခဲ့ေသာ ႏွစ္ငါးဆယ္ခရီးၾကမ္းက အခက္အခဲအက်ပ္အတည္းမ်ားကိုလဲ ကၽြႏု္ပ္တို႔ အလူးအလဲခံစားခဲ့ရၿပီးေလၿပီ။ ျပည္သူလူထုက အစိုးရကိုမျမင္ရသည့္ အတြက္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို တားဆီးပိတ္ပင္ထားသည္အရာမ်ား (ဥပမာ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ အဆမတန္ ႀကီးထြားလာမႈမ်ဳိး) အစိုးရကျပည္သူကို မျမင္ရသည့္အတြက္ ျဖစ္ေပၚလာသည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကိုတားဆီပိတ္ပင္ထားသည္အရာ မ်ား (ဥပမာ ျပည္သူလူထုမွာ တစ္ေန႔ ထက္တစ္ေန႔ တစ္လထက္တစ္လ တစ္ႏွစ္ ထက္ တစ္ႏွစ္ဆင္းရဲမႈႏႈန္းထားျမင့္မားေန သည့္တုိင္ ျမန္မာျပည္က ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ ေနပါၿပီဟု အစိုးရတုိ႔အေနျဖင့္ ေျပာဆို မႈမ်ဳိး၊ အလုပ္လက္မဲ့ႏႈန္းထားျမင့္မားေန သည္တုိင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ အလုပ္ အကိုင္ေတြအမ်ားႀကီးပါဟု ဆင္သားေရ ကို ဆိပ္သားေရျဖင့္ဖံုးသလိုေျပာဆိုမႈမ်ဳိး မ်ား)ေၾကာင့္ ျပည္သူကအစိုးရကို မၾကည္ျဖဴ၊ အစိုးရက ျပည္သူကိုမၾကည္ျဖဴ ျဖစ္ခဲ့ၾကပါသည္။ ထုိသို႔အစိုးရႏွင့္ ျပည္သူ တုိ႔ အခ်င္းခ်င္းမၾကည္ျဖဴျခင္းျဖင့္ ေနထုိင္ ခဲ့ေသာ ခရီးၾကမ္းႀကီးကို ခက္ခက္ခဲခဲပင္ ပင္ပန္းပန္းေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရဘူးေပၿပီ။
မ႑ိဳင္ႀကီးေလးရပ္/ငါးရပ္ တက္ညီ လက္ညီခ်ီတက္ရမည္ျဖစ္ေသာ ယခုလို အခ်ိန္မွာေတာ့ စတုတၳမ႑ိဳင္မီဒီယာျပတင္း တံခါးကိုပိတ္မထားေစျခင္ေတာ့ပါ။ ထိုတံခါးကို ပိတ္ထားသည့္အတြက္ သူ႔ (အစိုးရ) အေၾကာင္းလဲကိုယ္ (ျပည္သူလူ ထု) မသိရ၊ ကိုယ့္အေၾကာင္းလဲသူမသိရ သည့္အလုံပိတ္လူ႔အဖြဲ႕အစည္းႀကီးတစ္ခု ျဖစ္မေနေစျခင္ေတာ့ပါ။ သူ႔အေၾကာင္း ကိုယ္သိ၊ ကိုယ့္အေၾကာင္းသူသိေသာပြင့္ လင္းလူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုသာျဖစ္ေစျခင္ ပါသည္။ ထုိပြင့္လင္းလူအဖြဲ႕အစည္းသည္ သာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကိုေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ ဟုလဲ ဧကန္မုခ်ယံုၾကည္အပ္ပါသည္။ ထုိအားေလ်ာ္စြာ စတုတၳမ႑ိဳင္မီဒီယာ ဟူသည္ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႕ အစည္းတစ္ခု တည္ေဆာက္ရာ၌ အလြန္ေရးႀကီးေသာ အခန္းက႑တစ္ခုမွ ပါ၀င္ေနပါေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုးျပသည့္အေနျဖင့္ ဤေဆာင္း ပါးကိုေရးသားလိုက္ပါသည္။
နႏၵ (ေလးမ်က္ႏွာ)
From -HotNewsJournal
No comments:
Post a Comment