Friday, September 28, 2012

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ဒီပဲယင္းအေၾကာင္း ပါတဲ့ ေဟာေျပာပြဲ

အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုကို ေရာက္ေန သည့္ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီေ ခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ေယး တကၠသိုလ္မွာ တရားဥပေဒ စိုးမုိးေရးအေၾကာင္း ယမန္ေန႔ စက္တင္ဘာလ ၂၇ ရက္ေန႔က ေဟာေျပာခဲ့ ပါတယ္။ 
ဒီေဟာေျပာမႈထဲမွာ ဒီပဲယင္း ျဖစ္စဥ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေတာ္ေတာ္ ေျပာဆုိသြားခဲ့ပါတယ္။ သမုိင္းမွတ္တမ္းတ ခု ျဖစ္ေနမွာမုိ႔ ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။ 

"က်မကိုယ္တိုင္ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကေတာ့ ဒီပဲယင္း အေရးအခင္းေပါ့ေလ။ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ကပါ။  အထက္ျမန္မာျပည္စည္းရံုးေရး ခရီးသြားေနတုန္းက အျဖစ္အပ်က္ေလး တစ္ခုပါ။ ျပည္သူေတြက စိတ္၀င္ တစား အားေပးမႈေတာ့ က်မတုိ႔ ပါတီလည္း ႀကီးမားလာခဲ့တာပါ။ အခ်ိန္က ညေနပိုင္းေရာက္ေနၿပီ။ ခရီး သြားေနရင္းဆိုေတာ့ တေနရာကေနတေနရာသြားေနရတာ။

အဲဒီမွာ ကြ်န္မတို ့ကားတန္းကို ဘုန္းႀကီး တပါးက တားတယ္။ တားၿပီး မိန္႔ခြန္း ေျပာခိုင္းတယ္။ အခ်ိန္ က ေနာက္က်ေနၿပီဆုိေတာ့ က်မ က ျငင္းတယ္။ ဒီလိုေနရာမ်ိဳးမွာ မိန္႔ခြန္းေျပာဘို႔ စီစဥ္ထားတာလဲ မရွိ တာေၾကာင့္ က်မတို႔ ခရီးဆက္ရဦးမွာလဲ ရွိေနေသးလို ့ပါလို႔ ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမယ္ မရပါဘူး။ ေနာက္ထပ္ ဘုန္းႀကီးေတြ ဝိုင္းလာတယ္။ ဆက္သြားလို႔ မရေအာင္တားထားတယ္။ အဲဒီေနာက္ လူအုပ္စု တဖဲြ ့ကရပ္ထားတဲ့ ကားေတြေနာက္ကေန ေျပးလာၿပီး က်မတို႔ လူေတြကို ရိုက္ႏွက္ၾကတယ္။ ေနာက္ေက်ာဖက္ကေနေပါ့။

ဒါဟာ က်မရဲ႕ ဒီပဲယင္း အေရးေပါ့။ ဘုန္းႀကီးေတြလို႔ သာေျပာတာ လက္ေမာင္းမွာလဲ ဆင္တူ လက္ပတ္ အျဖဴေတြ ပတ္ထားတယ္။ အဖြဲ ့ကေတာ္ေတာ္ကိုႀကီးတဲ့အဖြဲ ့ပါ။ သူတို႔ ဝိုင္း႐ိုက္တာ လူေလးေယာက္ ပြဲခ်င္းၿပီး ေသသြားတယ္။ က်မကားရဲ႕ ေလကာမွန္ေတြ ကိုလဲ ရိုက္ခြဲႀကေသးတယ္။

က်မရဲ႕ ကားေမာင္းသမားေလး က အေတာ္ေလးကိုေတာ္တာပါ။ ကားကို ဆက္ေမာင္းလို႔လဲမ ရ
ေတာ့ ေနာက္က ကားေတြကိုေစာင့္ရင္းနဲ ့ေပါ့။ အဲဒါနဲ ့ က်မရဲဲ႕ကားကို ေမာင္းတဲ့ သူက ေရွ႕မွာ တားထား တဲ့ အတားအဆီးေတြကို ျဖတ္ေမာင္းလိုက္မယ္လို႔ ေျပာလာတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ က်မတို႔ရဲ႕ တျခားအဖြဲ ့ေတြကို အဲဒီ ကေနတားဆီး ထားတာမို႔လို႔ဘဲတဲ့။ အဲလို ျဖတ္ေမာင္းလိုက္ရင္ က်မတို႔ အဖြဲ ့ေတြ နဲ႔ ဆံုမွာ ဘဲမို႔ပါ။

က်ေနာ္ အတားအစီး ေတြျဖတ္ေမာင္း လိုက္ရမလားတဲ့... ေမာင္းေပါ့ (ရီသံမ်ား) ဟုတ္တယ္ေလ က်မ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ။ က်မမွာ စိတ္ကလဲလွဳပ္ရွားစရာ ကားထဲထိုင္ပီး အဲဒီ ပိတ္ထားတာႀကီးကို အတင္းျဖတ္ၿပီး ေမာင္းတာ တသက္နဲ ့တကိုယ္တခါမွလဲ မလုပ္ဖူးဘူး။ အတားအစီးေတြ ကို
ျဖတ္ေမာင္းေပမယ္လည္း ဟိုဘက္မွာကဘယ္သူမွမရွိႀကဘူးေလ။ လမ္းပိတ္ထားတာ သက္သက္ေပါ ့။ ဒီလို႔နဲ႔ ေမာင္းလို ့ရသေလာက္ေမာင္းလာတာ။ ေနက္ထပ္ ၿမိဳ႕ဝင္ဂိတ္ေရာက္ေတာ့ အဖမ္းခံရတာပဲ။

က်မတို႔ အေနနဲ႔ လက္သီးလက္ေမာင္းေလးေတာင္မေထာင္ခဲ့ ပါဘဲနဲ ့ကိုယ့္ကို လာ႐ိုက္လို ့ ထြက္ေျပး ရတာကို အဖ်က္သမားေတြလို႔ စြပ္စြဲတာနဲ ့အဖမ္းခံရၿပီး အက်ယ္ခ်ဳပ္ ၆ ႏွစ္ ျပစ္ဒဏ္ခ်တယ္။ ေနာက္ေတာ့ အေမရိကန္ တေယာက္ ေရကူးၿပီး လာေတြ႔လို႔ ၁ ႏွစ္ ထပ္တိုးၿပီး ၇ ႏွစ္ျဖစ္သြားတယ္။ အေမရိကားက လူေတြကိုယ္စား လာၿပီးနဳတ္ခြန္းဆက္တာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

ပီတီေက။။။ 

No comments:

Post a Comment