Friday, September 5, 2014

ဒီလူ . . ဒီကား . . ဒီလမ္းမ်ားႏွင့္ ေရွ႕မေရာက္ႏိုင္ေသးသည့္ ရန္ကုန္

နိစၥဓူဝ ျမင္ကြင္း(၁)
ေခါက္႐ိုးက်ေအာင္ မီးပူတိုက္ လာေသာ စတစ္ေကာ္လံအက်ႌျဖဴ လည္း ေၾကမြပိတ္ေလွာင္ေနသည့္ လူေငြ႕မ်ားေၾကာင့္ ေခြၽးမ်ားလည္း စိုလ်က္။ လက္ပတ္နာရီကို ဘယ္ ႏွႀကိမ္ေျမာက္ မွန္းမသိ ငံု႕ၾကည့္ ရင္း ကိုေက်ာ္လတ္ စိတ္တြင္းမွ က်ိန္ဆဲေနမိသည္ကအခါခါ။ ဒီ ေန႔လည္း အလုပ္ေနာက္က်ဦးေတာ့ မည္။ ေန႔စဥ္ အလုပ္အသြား ဘတ္စ္ကားစီးရတိုင္း သူ႔ကိုယ္မွာ ျပဳတ္ေစာ္နံေနရစၿမဲ။ အင္းစိန္ပန္း ၿခံမွတ္တုိင္မွာက နာရီဝက္နီးပါး။
အခုလည္း လွည္းတန္းမွတ္တိုင္ သည္ ကားစက္သတ္၍ စိတ္ဒံုး ဒံုးခ် ရပ္ထားလိုေသာကားတန္းရွည္ ႀကီးၾကား ထံုးစံအတိုင္း အခ်ိန္မ်ား ကို အမွည့္ေျခြေျခြေနၿပီျဖစ္သည္။တကယ္ေတာ့ နံနက္ခင္းဟူ သည္ေန႔ တစ္ေန႔၏အစ လုပ္ငန္း ခြင္သို႔ ေပ်ာ္ရႊင္တက္ၾကြစြာ သြား ရမည့္အစား စိတ္ညစ္ညဴးမႈျဖင့္၊ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္မႈျဖင့္၊ ေဒါသျဖင့္ စတင္ေနရျခင္းက မဂၤလာမရွိ ခဲ့ေသာ္လည္း ဝီရိယစိုက္ မနက္ ၇ နာရီကတည္းကမွတ္တုိင္တြင္ ေနရာအတင္းလုကာ ဝီရိယစိုက္ခဲ့ ေသာ္လည္း အလုပ္ကို ေရာက္သည္ က အေစာဆံုး ကိုးခြဲ။ ကားလမ္းေတြ ပိတ္ေနလို႔ပါဟူေသာ စကားသည္ အမွန္တရား ျဖစ္ေသာ္လည္း အၿမဲ လိုျဖစ္ေန၍ အခုေတာ့ သူ႔လက္ထဲ သတိေပးစာ လည္းေရာက္ေနၿပီ။ ”မတတ္ႏိုင္ဘူးဗ်ာ။ Time Card မွာ သံုးႀကိမ္နီၿပီး ၿပီဆိုေတာ့ သတိေပးစာထုတ္ခံရတယ္။ ဘတ္စ္ ကားစီးရတယ္ဆိုတာ ကိုယ္ပိုင္ကား လိုမွ မဟုတ္တာဗ်ာ။ လမ္းေတြ က ဆိုးဆိုးဝါးဝါးကို ပိတ္ၿပီး သြားလို႔မွ မရတာ။ ကိုယ္မတတ္ႏုိင္တဲ့ ကိစၥ ဆိုေတာ့ ခံေပါ့ေလ ေန႔တိုင္း”ဟု  ကုန္တိုက္တစ္ခုမွ စီမံဝန္ထမ္း တစ္ဦးျဖစ္သည့္ အသက္ ၂၅ ႏွစ္ဝန္းက်င္ရွိ ကိုေက်ာ္လတ္က ရင္ဖြင့္သည္။

    ဤသို႔ဤႏွယ္ ရန္ကုန္ဇာတ္
ရန္ကုန္၏ နိစၥဓူဝ နံနက္ခင္း သည္ ထိုကဲ့သို႔ သို႔တည္းမဟုတ္ ထို႔ထက္ပိုသည့္ အျဖစ္အပ်က္ အေျခအေနဆိုးမ်ားျဖင့္ ရွင္သန္ေန ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ရန္ကုန္လူထုအ မ်ားစုအတြက္ ဘတ္စ္ကားသည္ မရွိမျဖစ္။ သို႔ေသာ္ မျဖစ္လြန္း၍ စီးေနရျခင္းဆုိပါကပိုမွန္ပါမည္။ မထူးျခားသည့္ အထူးကားမ်ား၊ ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ႐ိုး႐ိုးကားမ်ား အား ခႏီၲပါရမီျဖည့္က်င့္စီးရင္း အ သက္ဆက္ေနရေသာျပည္သူခမ်ာ ပိုက္ဆံအျပင္ လိုအပ္သည္ထက္ အခ်ိန္ကိုပါ အဆစ္ေပး၍ ရင္းႏွီးေန ရျခင္းသည္ မတန္တဆ။
ပ်က္စီးေနေသာ လမ္းမ်ား ၊ ရပ္ခ်င္သလိုရပ္၊သြားခ်င္သလို သြားေနေသာ ကားမ်ား၊ လမ္းမေပၚ ေရာက္ေနေသာ ေစ်းသည္မ်ား၊ စည္းကမ္းမဲ့ လမ္းကူးသူတို႔ႏွင့္ စည္းကမ္းမဲ့ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၊ ယာဥ္ေၾကာရွင္းလင္းရန္ထက္ ယာဥ္ေၾကာပိုမို႐ႈပ္ေထြးေစေသာမီးပြိဳင့္မ်ား၊ ေပ်ာက္ခ်ီေပၚခ်ီ ခရာသံ မ်ားႏွင့္ လိုအပ္သလို အသံုးခ်ေန   ေသာ ဥပေဒမ်ား။ အသစ္ဝင္လာ ေသာ ကားမ်ားစြာႏွင့္ ဘတ္စ္ ကားစီးဒုကၡသည္မ်ား။ထိုသို႔ျဖင့္ ရန္ကုန္သည္ ယခင္ ႏွစ္မ်ားႏွင့္မတူ တာဝန္ရွိသူဟု မည္သူ႔ကိုမွ် ကင္ပြန္းတပ္၍မရ၊ တာဝန္ရွိသည္ဟု မည္သူကမွလည္း မဆိုဘဲႏွင့္သာလွ်င္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ ဆို႔ျခင္းဒဏ္ကို ခရီးသြားျပည္သူ တို႔အား ‘နင္ခ်ည္းပင္ခံေစေတာ့ဟု’ ဆိုေနသကဲ့သို႔ ရွိေနသည္ကို မည္ သူျငင္းပယ္မည္နည္း။ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လတြင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ ရန္ကုန္တိုင္းေဒ သႀကီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လုပ္ငန္း ေပါင္းစုံ ထိန္း သိမ္းေရးႀကီးႀကပ္ မႈဗဟိုေကာ္မတီ၏ စာရင္းအရ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ၿမိဳ႕တြင္းယာဥ္ လိုင္းေပါင္း ၃၈၄ လိုင္းရွိၿပီး စီးေရ ၆၁၅၂ စီးရွိသည္ဟု သိရသည္။ ယင္းဌာနအေနျဖင့္ ယခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၅ ရက္တြင္ မီဒီ ယာမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုစဥ္က ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေတာ္အတြင္း၌ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ ဆို႔မႈ ပိုမိုျဖစ္ပြားလာသည္ဟု ဆိုခဲ့ ၿပီး၊ ထိုသို႔ ျဖစ္ပြားေ နျခင္းမွာ ယာဥ္ ရပ္တန္႔ျခင္းမျပဳရန္ ကန္႔သတ္ထား ေသာလမ္းမႀကီးေပၚတြင္ ယာဥ္ စည္းကမ္းလိုက္နာမႈ အားနည္း သျဖင့္ ယာဥ္မ်ား ရပ္တန္႔ေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု တရားဝင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။အဆိုပါ ဌာနမွ ဒုတိယဌာနမွဴး ဦးဝင္းေဇာ္ကလည္း” ယာဥ္ေၾကာ  က်ပ္ျခင္းအတြက္ လမ္းေဘးေစ်း သည္မ်ားကို ေစ်းေရာင္းခ်ခြင့္ရရွိရန္    ေနရာစီစဥ္ခ်ေပးရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း လမ္းေဘးေစ်းသည္ ရွင္းသြားပါက ပလက္ေဖာင္းမ်ားေပၚမွသာ လူမ်ားသြားလာသည့္အတြက္ ၿမိဳ႕ျပလွ သလို ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို ႔မႈစနစ္ လည္း ရွင္းသြားမည္ဟု ဆိုသည္။ ပလက္ ေဖာင္းမ်ားကိုလည္း ျပဳျပင္ ေပးရန္ လိုသည့္အျပင္ လူကူးမ်ဥ္း က်ားမ်ားကို ေဆးအမွတ္အသား ေကာင္း   ေကာင္း လုပ္ေပးသင့္ ေၾကာင္း သံုးသပ္ခဲ့သည္။ ၄င္းအျပင္ ယာဥ္မ်ားရပ္နား ရန္ ကားပါကင္လုပ္ေပးလိုက္ပါက လမ္းေပၚရပ္သည့္ယာဥ္မ်ား ရွင္း သြားႏိုင္ေၾကာင္း၊ လမ္းေပၚသြား လာေနသည့္ ယာဥ္မ်ား၏ယာဥ္စည္း ကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းအတြက္ သက္ဆုိင္ရာယာဥ္ထိန္းဌာနမွ ၾကပ္မတ္ထိန္းသိမ္းရန္လိုေၾကာင္းႏွင့္ မီးပြိဳင့္စနစ္မွန္ကန္ရန္ လိုေ ၾကာင္း ယင္းပုဂၢိဳလ္က ဆိုသည္။ ”ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တာ၊ ယာဥ္ က်ပ္တာေတြ ေျဖရွင္းဖို႔အတြက္ ေျပာင္းလဲခြင့္ရဖို႔လိုတယ္။ အဓိက ေျပာင္းလဲဖို႔ အခြင့္အလမ္းလိုမယ္ ၊ ေျပာင္းလဲႏိုင္မယ့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ (လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္) ေတြလို မယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ခရီးသြား ျပည္သူ   ေတြ တစ္ေနရာနဲ႔တစ္ေနရာကို သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္း သြား လာ ႏိုင္ဖို႔၊ သြားလာတဲ့ေနရာမွာ ထိခိုက္ မႈ အႏၲရာယ္ကအစ လံုၿခံဳစိတ္ခ်မႈ အမ်ားႀကီးလုိအပ္တယ္”ဟု ¤င္းက ထပ္ေလာင္းဆိုသည္။မထသ (ဗဟို) အတြင္းေရးမွဴး ဦးဘျမင့္ကမူ ” ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ မႈကို သာမန္ေျဖရွင္း႐ံုနဲ႔မရဘူး၊ လမ္းနည္းတယ္။ ယာဥ္အေရအ တြက္မ်ားလာတယ္။ အဓိက ယာဥ္စည္းကမ္း မလိုက္နာၾကတာ ပဲ။ ယာဥ္ပိတ္ဆို႔မႈထဲမွာ မီးပြိဳင့္စနစ္ လည္းပါတယ္။မီးပြိဳင့္မွန္ကန္မႈမရွိ တဲ့အတြက္လည္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ တယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာ လူကူးမ်ဥ္း က်ားဆုိရင္ မီးပြိဳင့္ေတြမွာပဲရွိ တာပါ”ဟု ဆိုသည္။

ကားေဟာင္းအထြက္ ကား သစ္အဝင္ ၾကားညပ္တဲ့ ရန္ကုန္
အစိုးရသစ္လက္ထက္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၁၉ ရက္မွစ ကာ ျပည္တြင္းရွိ သက္တမ္းၾကာ ျမင့္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ပယ္ဖ်က္ အပ္ႏွံအစားထိုးလဲလွယ္ေရးစီမံ ကိန္းကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာတြင္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၁၆ ရက္ေန႔အထိ တင္သြင္းခြင့္ ပါမစ္ထုတ္ေပးခဲ့မႈအရ ယာဥ္အိုယာဥ္ ေဟာင္း အပ္ႏွံတင္သြင္းမႈအရ စီး ေရ ၅ဝ၄၇၇ စီးကို ခြင့္ျပဳအမ်ိဳးအစား အလုိက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္း မႈအရ စီးေရ ၂၄၁ဝ၅ စီး ခြင့္ျပဳ ေပးခဲ့ၿပီး     စုစုေပါင္း စီးေရ ၇၄၅၈၂ စီးရွိၿပီျဖစ္ကာ လက္ရွိတြင္ ကား သစ္စီးေရ ၉ဝဝဝခန္႔ေရာက္ရွိၿပီဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ဆိုင္ ရာ ႀကီးၾကပ္ေရးေကာ္မတီထံမွ သိရသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ အသစ္ဝင္လာ ေသာကားမ်ားႏွင့္ လက္ရွိသံုးစြဲေန ဆဲ ကားမ်ား၏ အေျခအေနေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမျဖစ္ရန္ လူသြားလူလာႏွင့္ ကားအစီးေရ မ်ားျပားသည့္ၿမိဳ႕တြင္းလမ္းမမ်ား တြင္ ကားတစ္စီးစီ တန္းစီေမာင္း ႏွင္စနစ္ကို က်င့္သံုးေနေသာ္လည္း လမ္းပ်က္စီးမႈမ်ားေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ပြား ေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယာဥ္ထိန္းရဲ တပ္ဖြဲ႕မွ နယ္ေျမမွဴး တစ္ဦးက ေျပာသည္။”စည္ပင္က လမ္းမျပင္လို႔ လမ္းေတြပ်က္လို႔ ကားေတြက ေဘးကပ္သြားလို႔မရဘဲ ပိတ္ဆို႔မႈ ေတြ ျဖစ္တာက်ေတာ့ ဘယ္သူမွ မေျပာၾကဘူး”ဟု ၄င္းက ေဝဖန္ သည္။ ထု႔ိအျပင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ ျခင္းမွာ ယာဥ္ အသြားအလာမ်ား ျပား၍ က်ဥ္းေျမာင္းသည့္ လမ္း မ်ားရွိ လူကူးမ်ဥ္းက်ားမ်ားတြင္ လူကူး မီးပြိဳင့္တပ္ ဆင္ျခင္းသည္ ယာဥ္ ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈအေၾကာင္း တစ္ရပ္ ျဖစ္သည္ဟု ၄င္းက ဆို သည္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားသည္ တစ္နာရီလွ်င္ ငါးမိုင္ႏႈန္းျဖင့္ ပံုမွန္အတုိင္း ေမာင္းႏွင္ ပါက အ ေနာ္ရထာလမ္းကဲ့သို႔ ယာဥ္အစီး ေရမ်ားျပားသည့္ လမ္းတြင္ တစ္ စကၠန္႔လွ်င္ ကား ၇ စီး ျဖတ္သန္း သြားရာ ယင္းကဲ့သို႔ လမ္းမ်ားရွိ လူ ကူးမ်ဥ္းက်ားမ်ား၌ လူျဖတ္ကူးရန္ စကၠန္႔ ၂ဝ ႏွင့္ ယာဥ္သြားရန္ ၁၅ စကၠန္႔ အခ်က္ျပ လူကူးမီးပြိဳင့္မ်ား တပ္ဆင္ျခင္းမွာ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ ဆို႔မႈ ျဖစ္ပြားႏိုင္သည္ဟု ၄င္းက ေျပာသည္။
”မႏွစ္က ယာဥ္ေၾကာက်ပ္ တာ အခ်ိန္ရွိတယ္။ ႐ံုးခ်ိန္၊ ေက်ာင္းခ်ိန္ျဖစ္တာက ရန္ကုန္ရဲ႕ ထံုးစံက႐ံုးတက္၊ ႐ံုးဆင္း၊ ေက်ာင္း တက္၊ ေက်ာင္းဆင္းနဲ႔ ေစ်းပိတ္ခ်ိန္ ေတြက တစ္ခ်ိန္တည္း ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီႏွစ္က်ေတာ့ ကားက်ပ္တာ အခ်ိန္ ျပည့္ျဖစ္လာတယ္။အဲဒါက ယာဥ္ အိုယာဥ္ေဟာင္းေတြ အစားထိုး တင္သြင္းခြင့္ေပးတယ္။ ယာဥ္သစ္   ေတြ အဆမတန္ဝင္လာ တယ္။ ျပန္ၿပီး ဆန္းစစ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ေတာ့ ႐ုပ္သိမ္းသြားတဲ့ အကၡရာ အလိုက္၊ ကားစီးေရ ထပ္တိုးလာတဲ့ အကၡရာ အလိုက္ ကားစီးေရကို ၾကည့္ရင္ အေျဖေပၚလာမွာပဲ”ဟု မထသ (ဗဟို) မွ ဒုတိယဌာနမွဴး ဦးဝင္းေဇာ္က ဆိုသည္။

 နိစၥဓူဝ ျမင္ကြင္း(၂)
ေရႊရန္ကုန္က အဆင္မေျပမႈ မ်ားႏွင့္ အသားက်ေနၿပီးသား။ မွတ္တိုင္မေရာက္ခင္ ဘတ္စ္ကားက ရပ္သည္။ တစ္ဖန္ မွတ္တိုင္တြင္ လည္း တစ္ႀကိမ္ရပ္သည္။ ေနာက္ တစ္စီးက အတင္းေမာင္းလာကာ ထုိကားေရွ႕ပိတ္ရပ္၍ လူေခၚသည္။ ဒီၾကားထဲလက္လွမ္းျပ၍ တကၠစီကို တားသူကတား၊ တကၠစီ သမားက လည္း အားရဝမ္းသာ ျဖတ္ ဝင္ သည္။ ဒီတင္ပဲလားဆိုေတာ့ မက၊မ်ဥ္းက်ားမဟုတ္ဘဲ လမ္းကူးသူ မ်ားကလည္း ပြတ္ကာသီကာ အ သည္းတယားယားႏွင့္ လိုရာအ ရပ္သို႔ သြားၾကသည္။ အားလံုး   ေအးေဆး။လူကူးမီးပြိဳင့္ရွားရွားပါး ပါးရွိ ေသာ မဟာဗႏၶဳလပန္းၿခံလမ္း ေထာင့္မွ ေန႔စဥ္ျမင္ကြင္းကလည္း တစ္မ်ိဳးတစ္ဖံု။ မီးပြိဳင့္နီေနခ်ိန္တြင္ လူမ်ားက ကူးသည္။ ထိုအခ်ိန္ ကားမ်ားအတြက္က အစိမ္း၊ ထို႔ ေၾကာင့္ သူတို႔ကလည္း မေလွ်ာ့။တစ္ခါလူကူးမီးစိမ္းေနခ်ိန္တြင္ လည္း ကားမ်ားက ျဖတ္သည္။ လူမ်ားက ကူးသည္။ ထိုသို႔ျဖင့္ ဂ်မ္းျဖစ္သြားေသာေနရာမွ ေရွ႕မ လွမ္းမကမ္း ပန္းဆိုးတန္း မီးပြိဳင့္ တြင္ ထပ္၍ မီးကနီသည္။ ကား တန္းႀကီး။ အဆိုးဆံုးမွာ ပန္းဆိုး တန္း မွတ္တိုင္တြင္ တစ္ဖက္ျခမ္း လမ္း၌တကၠစီေတြ ထိုးထား သည္။မွတ္တိုင္တြင္ေတာ့ ဘတ္စ္ ကားအႀကီးေတြ၊ အေသးေတြ၊ ေက်ာက္ခ်ကားမ်ားႏွင့္ ပိတ္ေလဦး ေတာ့ လမ္း။”ဘယ္အခ်က္က အဓိက   ျပႆနာ ဆိုတာကေတာ့ တာဝန္ရွိ သူေတြသိေအာင္ လုပ္ၾကပါ။ စည္း ကမ္းမရွိတာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူအပါအဝင္ အားလံုးပဲတာ ဝန္ရွိပါတယ္။ ဒါလုပ္လို ႔ျဖစ္တဲ့ ကိစၥပါ။ တကယ္ျဖစ္ခ်င္ရင္ေပါ့ ေလ”ဟု အသက္ ၃ဝ ဝန္းက်င္ရွိ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးကေျပာသည္။ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈတြင္ အ ခ်က္တစ္ခုအျဖစ္ သံုးသပ္ၾကေ သာ လမ္းစည္းကမ္းကိုင္တြယ္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ မထသ (ဗဟို) မွ ဒုတိယဌာနမွဴး ဦးဝင္းေဇာ္က သံုး သပ္ရာတြင္” ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာရွိေန တဲ့ ယာဥ္ထိန္းရဲေတြဟာ ယာဥ္ စည္း ကမ္းထိန္းသိမ္းေရး ေဆာင္ရြက္ေန တာလား၊ ယာဥ္ဖမ္းဆီးေရးစနစ္ကို ေဆာင္ရြက္ေနတာလားဆိုတာ သံုး သပ္ဖို႔လိုတယ္။ ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရးစနစ္ ကို ေဆာင္ရြက္ ေနတယ္ဆိုရင္ ဥပမာ-ယာဥ္ အႏၲရာယ္ အျဖစ္မ်ားတဲ့ ေနရာ၊ ယာဥ္အသြားအလာမ်ားတဲ့ေနရာ၊ ေစ်း၊ ေက်ာင္းေတြရွိတဲ့ ေနရာေတြ မွာ ယာဥ္ေတြကို စနစ္တက် ထိန္းသိမ္းၾကပ္မတ္ေပးႏိုင္မယ္ဆို ရင္ေတာ့ ယာဥ္အႏၲရာယ္ျဖစ္လာမႈ ကေတာ့ ေလ်ာ့နည္းသြားမွာပဲ”ဟု ဆိုသည္။၄င္းအျပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ လူကူးမ်ဥ္းက်ား မ်ားသည္ တာဝန္ ေက်ေအာင္ လုပ္ေပးထား႐ံုသာရွိၿပီ စနစ္တက် ကူးခ်င္လာေအာင္ အဓိက ဖန္တီးေပးရန္လိုေၾကာင္း၊ ယင္းအတြက္ စည္းကမ္းမလိုက္နာ ဟု စြပ္စြဲမႈ မ်ားသာရွိၿပီး စည္းကမ္း လိုက္နာေအာင္ ဖန္တီးေပးႏိုင္သည့္ အေနအထားမရွိေၾကာင္း ၄င္းက ဆုိသည္။”စနစ္တက်နဲ႔ ဖန္တီးေပးႏိုင္ တဲ့ ဘက္ေပါင္းစံုကေန သက္ဆိုင္ ရာဌာေပါင္းစံုကေန ဝိုင္းဝန္းၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ တာဝန္ယူရတဲ့ အပိုင္းကို ေစတနာထက္သန္စြာ ေဆာင္ရြက္ သြားမယ္ဆိုရင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ဟာ အနာဂတ္မွာ ေခတ္မီမယ္။ အဲဒါ ေတြကို လုပ္ေပးမႈ မရွိဘူးဆိုရင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ေနာက္ထပ္ ကားသစ္ ေတြဝင္လာၿပီးေတာ့ ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တဲ့ကိစၥ၊ သြားလာေနတဲ့ အေန အထားမွာေရာ၊ လုပ္ ငန္းခြင္ကို သြားလာေနတဲ့ သူေတြမွာေရာ အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာ မႈရွိတဲ့အတြက္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ ဆံုး႐ံႈးမႈျဖစ္ မယ္။ လုပ္ငန္းခြင္ေတြလည္း ထိခိုက္နစ္နာမယ္။ အဲဒါဆိုရ င္ ႏိုင္ငံရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအပိုင္းမွာ ေႏွးေကြးေနမွာပဲ”ဟု ၄င္းက ထပ္ ေလာင္းေဝဖန္သည္။

ကိုယ့္တာဝန္ကိုယ္ေက် အေျဖ ကေတာ့ ေဝေလေလ
မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ သက္ ဆုိင္ရာ ဌာနအလိုက္ လုပ္ငန္းတာ ဝန္မ်ားေဆာင္ရြက္မႈရွိၾကသည္ကို ေတာ့ ျငင္းမရ။ လူကူးမ်ဥ္းက်ားမွ မကူးသူမ်ားအား ယခုႏွစ္ ဇန္န ဝါရီ ၁ ရက္မွစ၍ ဖမ္းဆီးဒဏ္႐ုိက္ျခင္း ျဖင့္ အေရးယူလ်က္ရွိရာ ဇူလိုင္လ ကုန္အထိစည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္သူ ၁၉၄၉၂ ဦးရွိခဲ့ၿပီး ဒဏ္ေၾကးေငြ စုစုေပါင္း ၄၂၉ သိန္းရရွိ ခဲ့သည္က သက္ေသျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ဤအခ်က္သည္လည္း လက္ပူတိုက္ ေဆးၿမီးတိုတစ္ခုသာျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕၏ လမ္းမ်ားပ်က္ဆဲ၊ ပိတ္ဆဲ၊ ကားမ်ားလည္း က်ပ္ဆဲႏွင့္ လမ္း ေဘးေစ်းသည္မွအစ ခရီးသြား အ မ်ားစုလည္း စည္းကမ္းကို ညီညီ ညာညာေဖာက္ဖ်က္ဆဲ ျဖစ္ေနပါ ေသးသည္။ထို႔ျပင္ ၿမိဳ႕တြင္းပလက္ ေဖာင္း   ေစ်းသည္မ်ားသည္လည္း ရန္ကုန္ တြင္ စုစုေပါင္း ၅၅ဝဝ ေက်ာ္ခန္႔ရွိ ေနရာ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ဇြန္လဆန္းပိုင္း မွစ၍ ယာဥ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္း ေရးအတြက္ ၿမိဳ႕တြင္းပလက္ေ ဖာင္း ေပၚ ေစ်းေရာင္းခ်ျခင္းကို ညေန ၃ နာရီမွ ည ၈နာရီထိ ကန္႔သတ္ ေရာင္းခ်ခြင့္ျပဳခဲ့စဥ္က နည္းတူ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ျခင္းတြင္ သူတို႔ ကိုလည္း တရားခံမ်ားကဲ့သို႔ မႏွိပ္ ကြပ္ေစလုိပါ။လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္ရွိ ယာဥ္ ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈအမ်ားဆံုးျဖစ္သည့္ ေနရာမ်ားက ေပါက္ေတာဝ မွတ္တိုင္(အင္းစိန္-လိႈင္သာယာ လမ္းမ)၊ဘုရင့္ေနာင္ မီးပြိဳင့္၊ လမ္းဆံုေျမာက္ဥကၠလာ မဟာႏြယ္ မွတ္တိုင္၊ေျမနီကုန္းလမ္းဆံု၊လွည္းတန္းလမ္းဆံု၊အင္းစိန္ပန္းၿခံမွတ္တိုင္၊ မဟာဗႏၶဳလလမ္း (၃၈) မွတ္တိုင္၊ေရႊဂံုတိုင္လမ္း ဆံု၊ တာေမြ ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ယုဇနပလာဇာမွတ္ တိုင္၊ မဟာဗႏၶဳလပန္းၿခံမွတ္တိုင္၊အေနာ္ရထာလမ္း (၄ဝ)မွတ္တိုင္၊သိမ္ျဖဴမီးပြိဳင့္ (၅)လမ္းဆံု၊ ေျမာက္ ဥကၠလာ (၆)ေကြ႕ မွတ္တိုင္ ၁၄ ေနရာ၊ ခံုးေက်ာ္ တံတား ၃ ခုကလည္း တည္ေဆာက္ ဆဲ၊ ကားသစ္မ်ားကလည္း ဝင္ လာမစဲ။ ဘတ္စ္ကားမ်ားေပၚတြင္ ခရီးသြားမ်ားလည္း အခ်ိန္ကုန္ လူပန္းဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ယခုႏွစ္အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ သို႔ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ ကားတင္သြင္းမည့္ ဂ်ပန္ကားကုမၸဏီမွ ဒါ႐ိုက္တာ ျဖစ္သူက မီဒီယာသုိ႔   ေျပာခဲ့ဖူးသည္ မွာ ကားသစ္တင္သြင္းလာမႈေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား မျဖစ္ေစ ရန္ ႏိုင္ငံတကာက်င့္သံုးသည့္ နည္းတူ ၿမိဳ႕ျပင္သြားကားမ်ားႏွင့္ ၿမိဳ႕တြင္းသြား ကားမ်ားခြဲ၍ ေျပးဆြဲ ျခင္းကို ေဆာင္ရြက္ရန္ စီစဥ္သြား မည္ဟု ျဖစ္သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္ရန္မွာ မထသ၊ ဦးပိုင္ႏွင့္ ၄င္းတို႔ကုမၸဏီမွ ပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္မွသာ အဆင္ေျပမည္ဟုလည္း ၄င္းကဆိုခဲ့ေသးသည္။အစုိးရအေျပာင္းအလဲတြင္ အားလံုးအေကာင္းခ်ည္းျဖစ္ေစလို သည္ဆိုေသာ္ျငား မွန္ကန္ေသာ စနစ္ျဖင့္ တုိင္းျပည္၏ အေျခအေန ႏွင့္ ကိုက္ညီမည့္ အေျပာင္းအလဲ ကို လုပ္ေဆာင္ရန္အတြက္မူ ျပႆနာ၏ ဇစ္ျမစ္ကုိ အဂတိ ကင္းကင္းျဖင့္သံုးသပ္ႏိုင္ၿပီး မွန္ ကန္စြာခ်ျပႏိုင္မည့္   ေခါင္းေဆာင္ ေကာင္းမ်ားႏွင့္ ပညာရွင္မ်ား ယခု ထက္လုိအပ္ပါမည္။ ထိုသို႔ မ ဟုတ္ပါမူ ….
  

 နိစၥဓူဝျမင္ကြင္း (၃)
ရန္ကုန္ နံနက္ခင္းမိုးက အ ရွိန္အဟုန္ျဖင့္ရြာေနသည္။ ဘတ္စ္ ကားက အရင္လို အတင္း ကာေရာ မၿဖဲႏိုင္၊ တလိွမ့္ခ်င္း၊ တအိအိ ေရြ႕ ေနရသည္။ ကားလမ္းေပၚ တြင္ ေရ က ကားဘီးတစ္ဝက္။ ေရွ႕တြင္ မီးပြိဳင့္ မိေနေသာ ကားတန္းႀကီးက တစ္ေမွ်ာ္တစ္ေခၚ။တကၠစီမ်ားက ေတာ့ ေရမွာနစ္ေနတုန္း၊ လမ္းေဘး သို႔ မွန္း၍ ကပ္ရပ္ လိုက္ေသာ ကား ေလးတစ္စီးမွာ ႐ုတ္တရက္ ေဘး သို႔ တစ္ျခမ္းေစာင္းက် သြားသည္။ ခ်ိဳင့္ခြက္မ်ားက ေရျပည့္ေန၍ မျမင္ရ။ ဟြန္းသံမ်ား တတီတီထြက္ လာသည္။ ကားေပၚ မွခရီးသည္မ်ား ၏ မ်က္ႏွာမွာ ျဖစ္ခ်င္တာသာျဖစ္ ေတာ့ဟုစိတ္ ပ်က္လက္ပ်က္ေလွ်ာ့ ခ်ထားရသည့္ အသြင္။ ကုမၸဏီယူနီ ေဖာင္းဝတ္ ထားေသာ မိန္းမပ်ိဳ သံုးဦးကေတာ့ မ်က္ႏွာမ်ား ႐ႈံ႔မဲ့ကာ လက္ကိုင္ဖုန္းမ်ားျဖင့္ အလုပ္႐ႈပ္ ေနၾကသည္။ တကယ္ေတာ့ ရန္ကုန္ေန ျပည္သူမ်ား စိတ္ရွည္ပါသည္။ သည္းခံၾကပါသည္။ ျဖစ္လာ သည့္ အေျခအေနတြင္ အသားက်ေအာင္ ေနႏိုင္ၾကပါသည္။ တစ္ေန႔ေတာ့ ျဖစ္လာမွာပါဟု အားလံုးေမွ်ာ္ေန ေသာ္လည္း ခရီးတစ္ခုအတြက္ ထုိက္သင့္ေသာ ေငြေၾကး သာမက ဘဝမ်ားထဲမွ ေရႊအခ်ိန္မ်ားကိုပါ အပိုေဆာင္းဖဲ့ေပးေနရေသာ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္မ်ား၏ ကာလကို ေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္မည္ဆိုပါက အတို ေတာင္းဆံုးျဖစ္ပါေစဟု ဆုေတာင္း ႐ံုမွတစ္ပါး အျခားမရွိ။

 ေအာင္ခြန္းဆက္
သတင္းအခ်က္အလက္- မင္းသုေအာင္၊ သုရထြန္း၊ ထက္ထက္မိုးျမင့္၊ ေဝမာထြန္း၊

From -ေပၚျပဴလာဂ်ာနယ္

No comments:

Post a Comment