Wednesday, November 28, 2012

အေရးႀကီးရင္ ေသြးနီးခဲ့ၾကသူမ်ား…သို႔




ကၽြန္မက သပိတ္က်င္းၿမိဳ႕က NLD ပါတီဝင္တစ္ေယာက္ပါ၊ ကၽြန္မေယာက်ာ္းလည္း အတူတူပါပဲ၊ ကၽြန္မအိမ္ေရွ႕ ဆိုင္ေရွ႕မွာ NLD ပါတီဆိုင္းဘုတ္ေထာင္ထားပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ NLD ပါတီဝင္ေတြ အရင္တုန္းက ဘယ္လိုေနခဲ့ ရလည္းဆိုတာ အားလံုးလည္းသိၾကမွာပါ. ထားပါေတာ့ ဒါေတြေတာ့ ျပန္မေျပာ ခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ အခုေတာ့ ရင္ဖြင့္ခ်င္တဲ့. အေၾကာင္းအရာေတြ၊ ဝန္ခံခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းေလးေတြ ျဖစ္လာလုိ႔ ေျပာလိုက္ရတာပါ။ တစ္ေန႔ေပါ့

အဲဒီေန႔က . ကၽြန္မက အိမ္ဆိုင္ေလးဖြင့္ဖို႔ ေရွ႕မွာျပင္ဆင္ေနတုန္း မနက္ နာရီခဲြ ေက်ာ္ေက်ာ္ ေလာက္မွာ ဘာသံႀကီးမွန္းမသိဘူး ျမည္လာၿပီး. ကၽြန္မဆိုင္ေလးေရာ စဥ့္အိုးဆင့္ထားတဲ့ေနရာေတြမွာေရာ ရမ္းခါေနေအာင္လႈပ္ခတ္ေနၿပီး ငလ်င္လႈပ္မွန္း ကၽြန္မသိလိုက္ပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ အိမ္ထဲမွာရွိတဲ့ ကေလးေတြ ကိုလည္း လွမ္းေအာ္. ကၽြန္မကိုယ္တိုင္လည္း ဘာေတြေအာ္မွန္း မသိ . လွမ္းေအာင္ေနမိပါတယ္။ ဆိုင္ထဲက ပစၥည္းေတြလည္း ျပဳတ္က်၊ စဥ္႔အိုးေတြလည္း ကဲြ. အားလံုးကို ကၽြန္မျမင္ေနရပါတယ္။ ကၽြန္မအိမ္ေရွ႕က အိမ္နဲ႔. ေဘးက လယ္စိုက္ရံုးလည္း နံရံေတြၿပိဳက်၊ ၿခံစည္းရိုးေတြ လဲ. ကၽြန္မတို႔  အိမ္ေအာက္က နံကပ္လည္း အျပင္ကို လဲတယ္၊ အိမ္ေနာက္က အဖီလည္း လဲသြားတယ္၊ ကၽြန္မထင္တယ္ စကၠန္႔ ၄၀ တစ္မိနစ္နီးပါးေလာက္ ၾကာမယ္ထင္တယ္. ကၽြန္မလည္း ဆိုင္ထဲက တိုင္ တစ္တိုင္ကို အတင္းဖက္ထားတာေပါ့. ေခါင္းေတြလည္းမူး. ေၾကာက္လည္း အရမ္းေၾကာက္ေနတယ္။ နဲနဲၿငိမ္သြားၿပီ ထင္ေတာ့မွ အိမ္ထဲသြားၾကည့္ေတာ့ ကေလးေတြေရာ . ကၽြန္မေယာက်ာ္းေရာ ဘာမွ မျဖစ္ၾကဘူး. အိမ္နံရံ က အျပင္ဘက္ကို လဲသြားတာ ကံေကာင္းသြားတာေပါ့..
ကၽြန္မတို႔ၿမိဳ႕ေလး ေတာ္ေတာ္ပ်က္စီးသြားတယ္ အိမ္ေတြေရာ၊ ေဆးရံုေတြေရာ၊ ေစ်းေရာ၊ ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္က နာရီစင္ေရာ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေရာ၊ အဓိကက ကၽြန္မတို႔ျမစ္ဆိပ္မွာဆိုရင္ စဥ့္အိုးေတြ ထပ္ၿပီးထားၾကတာေလ . အကုန္လံုးနီးပါး ကြဲကုန္ၾကတယ္။ ကၽြန္မတို႔ အမ်ဳိးေတြေရာ ဘာေတြ ျဖစ္ၾကလဲ. ဘယ္လိုေတြျဖစ္ကုန္ၾကလဲ သိခ်င္တာေပါ့. ဒါေပမယ့္ ဖုန္းေတြကလည္း ေခၚလို႔မရေတာ့ဘူး. ေနာက္ ေန႔ခင္းေလာက္က်မွ သိရတယ္. သူတို႔ဆီမွာလည္း ငလ်င္လႈပ္တယ္တဲ့ .ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မတို႔ေလာက္ေတာ့ မဆိုးဘူးတဲ့ .ေတာ္ေသးတာေပါ့။
ညေနေရာက္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ၿမိဳ႕ကို ေနျပည္ေတာ္ကေန ဒုသမၼတနဲ႔ အဖဲြ႔ေတြေရာက္လာတယ္။ ေမွာင္ကာနီးမွ ရဟတ္ယာဥ္နဲ႔ ေရာက္လာတာပါ. သူတို႔နဲ႔ တပ္ကဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြလည္း ပါတယ္. ကၽြန္မလည္း ကိုယ့္အိမ္ထဲမွာပဲ ကိုယ္ရွင္းလင္းေနေတာ့ . သတိမထားလိုက္မိဘူး. ၿမိဳ႕ထဲမွာ စစ္သားေတြ ေတာ္ေတာ္ ေရာက္ေနၾကၿပီ. ေစ်းနားမွာေရာ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၊ စာသင္ေက်ာင္းနားမွာေရာ ကယ္ဆယ္ေရးေတြ လုပ္ေနၾကတာ၊ ဘယ္ကလာတာလဲ ေမးၾကည့္လိုက္ေတာ့ .ဒီအနီးအနားက တပ္ေတြကလူေတြ ျဖစ္ေနတယ္. ၿပီးေတာ့ တူညီ၀တ္စံုေတြနဲ႕ ကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ေနတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြ ေတြ႕ရတယ္ ေမးၾကည့္လုိက္ေတာ့ ရဲေမေတြ စစ္သားမိသားစုေတြျဖစ္ေနတယ္။ ရွင္တို႔ဆီမွာေရာ ငလ်င္မလႈပ္ဘူးလား မပ်က္စီးဘူးလား ေမးၾကည့္လိုက္ေတာ့ . သူတို႔ တပ္ထဲမွာလည္း လႈပ္တယ္. လိုင္းခန္းေတြၿပိဳက်တယ္၊ ပ်က္တယ္ေပါ့. ေအာ္.လို႔ ေျပာလိုက္မိတယ္. ကိုယ့္တပ္ထဲကဟာ ကိုယ္. အရင္ မျပင္ရဘဲ ဒီကို လာၿပီး လုပ္ေပးေနရပါလားလို႔ ေတြးမိလိုက္တယ္။ ေနာက္ေန႔မွာ မိုးကုတ္ၿမိဳ႕က ၾကက္ေျခနီအဖြဲ႕ကလဲ ကုိယ့္ထမင္း ကိုယ္စားၿပီး ေရာက္လာပါတယ္။
ဒုသမၼတႀကီးနဲ႔ တိုင္းမွဴးတို႔ လာၿပီး ဘာေတြလိုအပ္လဲ၊ ဘာေတြလုပ္ေပးရမလဲ စသည္ျဖင့္ေပါ့. ေမးၾက ျမန္းၾကနဲ႔ .ေနစရာအိမ္ပ်က္သြားတဲ့လူေတြ. စားဖုိ႔ေသာက္ဖို႔ အခက္အခဲျဖစ္သြားတဲ့ လူေတြကို ၿမိဳ႕အထြက္နား ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနားမွာ ေနစရာ. စားစရာေတြ စီစဥ္ေပးပါတယ္။ ငလ်င္လႈပ္ၿပီးၿပီးခ်င္း ခ်က္ခ်င္းေရာက္လာတဲ့အတြက္ မ်က္ႏွာငယ္ေလးေတြနဲ႔ ျဖစ္ေနရတဲ့ ကၽြန္မတို႔ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြ အားလံုး အားတက္ရ . ဝမ္းသာရပါတယ္။ ေက်းဇူးလည္းတင္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔တသက္မွာ ဒီလိုမ်ဳိး တစ္ႀကိမ္မွ မႀကံဳဖူး မဆံုဖူးၾကေတာ့ အားလံုးကလည္း ေၾကာက္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္ပါ. ေျပာရရင္ အခုအခ်ိန္ထိကို ရင္ထဲမွာ စိုးရိမ္စိတ္ေလးေတာ့ ရွိေနတုန္းပဲ.
ေနာက္ ႏိုင္ဝင္ဘာ ၂၄ ရက္ေန႔မွာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး နဲ႔ ကာခ်ဳပ္ႀကီးတို႔ ကိုယ္တိုင္ ႏွစ္ေယာက္အတူ ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္. ကၽြန္မျဖင့္ ယံုေတာင္ မယံုခ်င္ဘူး. ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္က် ေတြ႔ရမွပဲ ယံုရေတာ့တယ္. ေပ်ာ္လိုက္တာ. အားလည္းတက္မိပါတယ္. ကၽြန္မတို႔တၿမိဳ႕လံုးဆိုရင္ သူတို႔ကို ႀကိဳဆိုဖို႔ ဘယ္သူမွ မတိုက္တြန္း မေဆာ္ေၾသာ္ဘဲနဲ႔ကို တၿမိဳ႕လံုး အံု႔ေအာ္ေသာင္းနင္းကို ျဖစ္ေနေတာ့တာပဲ . တကယ္ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့ ေနရာက လူေတြဆီကို တကယ္ေရာက္ေအာင္လာတဲ့အတြက္ ကၽြန္မတို႔ NLD ပါတီဝင္ေတြ ကိုယ္တိုင္ေတာင္ ရင္ထဲက လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲနဲ႔ ႀကိဳဆိုေနမိပါေတာ့တယ္. အရင္တုန္းကဆိုရင္ သမၼတႀကီးနဲ႔ ကာခ်ဳပ္ႀကီးတို႔ကို ေလဆိပ္တို႔ အခမ္းအနားတို႔မွာသာ ႏွစ္ေယာက္အတူတဲြၿပီး တီဗီြထဲမွာ ေတြ႔ဖူးတာပါ. အခုလို ကိုယ့္ျပည္သူလူထုေတြ ဒုကၡေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ႏွစ္ေယာက္အတူတဲြၿပီး ေတြ႔လိုက္ ရေတာ့ ရင္ထဲမွာ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ပီတိျဖစ္မိပါတယ္. ငါတို႔ကို ေတာ္ေတာ္ခ်စ္ပါလား၊ အေလးအနက္ ထားပါလားဆုိတာကို ရင္ထဲမွာ ေက်နပ္ေနမိပါတယ္။ ငလ်င္ဒဏ္ေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့ သူေတြကို အားေပးေနတာေတြ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ ေႏြးေထြးၾကင္နာေနတာေတြကို ျမင္ရတာ ရင္ထဲမွာ ေဖာ္ျပလုိ႔ မရေအာင္ကို ၾကည္ႏူးေနခဲ့ရပါတယ္။
ကာခ်ဳပ္ႀကီးနဲ႔ စစ္သားေတြကို ေက်းဇူးတင္သလို ျပည္သူ႔ရဲ၊ ၾကက္ေျခနီ၊ မီးသတ္တို႔ကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အခုဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္မ သတိထားမိတာတစ္ခုရွိတယ္။ အဲဒါဘာလဲ ဆိုေတာ့ အရင္ တုန္းက လူႀကီးေတြလာမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔ၿမိဳ႕ကလူေတြ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမကို သြားရတယ္. ေစာင့္ေနရတယ္. သူတို႔ေတြ ေျပာတာပဲ နားေထာင္ၿပီး ျပန္လာရတယ္၊ အခုေတာ့ ဒီလုိမဟုတ္ေတာ့ဘူး ေခတ္ကာလ အေျခ အေနရ ေျပာင္းလဲသြားပါၿပီ။ အခု ကၽြန္မတို႔ၿမိဳ႕ သပိတ္က်င္းကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးနဲ႔ ကာခ်ဳပ္ႀကီးတို႔ လာမယ္ဆိုေတာ့ ၿမိဳ႕ကလူေတြ အကုန္လံုးက ဘယ္သူကမွ မေစခိုင္းဘဲနဲ႔ လမ္းမေပၚမွာထြက္ၿပီး ႀကိဳဆို ေနၾကတယ္။ ကၽြန္မတို႔ NLD ပါတီဝင္ေတြဆိုရင္လည္း ကိုယ့္ပါတီက လူႀကီးေတြလာတာ မဟုတ္တာ ေတာင္ ကိုယ့္ပါတီအလံကို ေဝွ႔ရမ္းၿပီးႀကိဳဆိုေနၾကပါတယ္။ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ကလည္း ရင္ထဲက လိႈက္လိႈက္ လွဲလွဲနဲ႔ကို ပါတီအလံေဝွ႔ရမ္းၿပီး သမၼတႀကီးနဲ႔ ကာခ်ဳပ္ႀကီးကို ႀကိဳဆိုေနမိပါေတာ့တယ္။
ဒီခရီးစဥ္ကို ကၽြန္မတို႔ၿမိဳ႕က ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြျဖစ္တဲ့ NLD တုိ႔၊ တစညတို႔၊ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးတို႔          စတဲ့ပါတီကလူေတြ အကုန္လံုးက အလံေတြေဝွ႔ရမ္းၿပီး ႀကိဳဆိုတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ကၽြန္မအထင္ ကၽြန္မတို႔ ပါတီကလူေတြ NLD ပါတီအလံေဝွ႔ရမ္းၿပီး ကိုယ့္ပါတီက မဟုတ္တဲ့သူေတြကို ႀကိဳဆိုတာ ဒါ.ပထမဦးဆံုး ျဖစ္မယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ အရင္တုန္းကဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔ပါတီဝင္ေတြကို သူပုန္လိုလို ဘာလိုလို သတ္မွတ္ၿပီး မ်က္စိေဒါက္ေထာက္ ၾကည့္ေနၾကတာ.ဘယ္မွလည္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္သြားလို႔ မရ၊ လုပ္လို႔မရနဲ႔ ေနခဲ့ၾကရတာပါ။ အခုေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ေတာ့ဘဲ သမၼတႀကီးတို႔ ကာခ်ဳပ္ႀကီးတို႔ကိုယ္တိုင္ ကၽြန္မတို႔ကို ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ဆက္ဆံခံလုိက္ရေတာ့ ရင္ထဲမွာ ေျပာမျပတတ္ေအာင္ပါပဲ. သမၼတႀကီးနဲ႔ ကာခ်ဳပ္ႀကီးတို႔ရဲ႕ အားေပးႏွစ္သိမ့္အၿပံဳးေတြဟာ ပါတီစဲြ၊ ဂိုဏ္းဂဏစြဲ မရွိဘူးဆိုတာ ကၽြန္မ ရင္ထဲမွာ ရဲရဲႀကီး ယံုၾကည္သြားေစၿပီး ကၽြန္မတို႔ ျပည္သူေတြ၊ ငလ်င္ဒုကၡသည္ေတြအတြက္ အားေဆးႀကီးတစ္ခြက္ပါပဲရွင္. ဒီကေရွ႕လည္း သမၼတႀကီးနဲ႔ ကာခ်ဳပ္ႀကီးတို႔ လက္တဲြညီညီ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ၿပီး တိုင္းျပည္အက်ဳိး၊ ျပည္သူေတြအက်ဳိးကို ဆထက္တံပိုးတိုးၿပီး ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါေစလို႔ ရင္ထဲက ေျပာေနမိပါေတာ့တယ္။
ဒါနဲ႕ဘဲ တစ္ဆက္ထဲ ကၽြန္မေျပာခ်င္တာက က်မတို႔ ျပည္သူေတြ ဒုကၡေရာက္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္မွာ ဘယ္သူေတြ ဘာေတြကူညီခဲ့ၾကလဲဆိုတာ Sky Net နဲ႔ ျမ၀တီ႐ုပ္သံတို႔ကေန ကၽြန္မတို႔ေဒသရဲ႕ အျဖစ္ မွန္အေျခအေနေတြကုိလဲ အၿမဲျပသေနတဲ့အတြက္ သိေနရပါတယ္။ ငလ်င္လႈပ္ၿပီး ေန႔မကူးခဲ့ဘဲ ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲေတြ၊ စစ္သားေတြ၊ ရဲေတြ၊ ၾကက္ေျခနီေတြ၊ မီးသတ္ေတြ ေရာက္လာတယ္။ NLD ဥကၠ႒ႀကီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကလဲ အိႏၵိယကုိ ခရီးမသြားခင္ေလးမွာဘဲ NLD ပါတီအေနနဲ႔ သိန္း ၁၀၀ လွဴသြား တယ္။ ျပည္သူအက်ဳိး ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္ဆိုတဲ့ ၈၈ အဖြဲ႕က ကုိမင္းကုိႏိုင္တုိ႔ကေတာ့ ခရီးသြားေတာင္ မပ်က္ပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔ ေဒသကုိ လည္တခ်က္ေလးမွ ေစာင္းငဲွ႕ေလ့လာတာမရွိပါဘူး။ ၈၈ တို႔ ဗသကတုိ႔ ကေတာ့ တကယ္လိုအပ္တဲ့ ေနရာေတြမွာ အကူအညီေပးတာေတြမလုပ္ဘဲ သူတို႔နာမည္ရမဲ့ သူတို႔အတြက္ အက်ဳိးရွိမဲ့ လက္ပန္းေတာင္းေတာင္စီမံကိန္းလို ေနရာေတြ မိုးထိမိုးမိဆႏၵျပတဲ့သူေတြကုိ ေျမွာက္ေပး၊ တုိင္းျပည္ပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္းလုပ္ေပးေနရတာနဲ႔ဘဲ အလုပ္႐ႈပ္ေနပါတယ္။ ျမန္မာျပည္သူေတြအတြက္ ဆုိၿပီးဖြဲ႕စည္းထားတယ္ဆိုတဲ့ ဘာကြန္ရက္၊ ညာကြန္ရက္နဲ႔ ေက်ာင္းေပါင္းစံုက သမဂၢေပါင္းစံုကလဲ သတင္း ေမးေဖာ္ေလးေတာင္မရပါဘူး။ လက္ပန္းေတာင္းေတာင္မွာ တစ္ေန႔ ၅၀၀၀ ယူၿပီးထုိင္ေနမဲ့အစား ကၽြန္မတို႔ လို ငလ်င္ဒဏ္ခံထားရတဲ့ေဒသမွ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့ ျပည္သူေတြကုိ လာကူညီရင္ ကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ငံအတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလးေကာင္းမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
အခုေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ ဘယ္သူေတြက တုိင္းျပည္အတြက္ အလုပ္လုပ္ေနတယ္၊ ဘယ္သူေတြက ကုိယ့္အတြက္အလုပ္လုပ္ေနတယ္ဆိုတာ ေကာင္းေကာင္းႀကီး သေဘာေပါက္သြားပါၿပီ။

No comments:

Post a Comment