Friday, February 15, 2013

ႏိုင္ငံေရးသမား၊စာေပေဟာေျပာပြဲႏွင္႔ဖိနပ္ခ်ဳပ္သူ

 ( စာေပေဟာေျပာပြဲ ေခါင္းစဥ္တပ္ကာ ႏိုင္ငံေရး အယူ၀ါဒ၊ အျမင္မ်ားေျပာေနေသာ သူမ်ားကို ရည္ရြယ္ထားသည့္ ေဆာင္းပါးဟု ယူဆပါသည္- ျမန္မာ့သားေကာင္း)


                        ဖိနပ္ခ်ဳပ္သူေတြအေၾကာင္း မိတ္ေဆြ စဥ္းစားဖူးသလား။ဖိနပ္ခ်ဳပ္သူေတြရဲ႕ အလုပ္အကိုင္သည္ဖိနပ္လွလွကေလးေတြကို  ဆိုင္ႀကီးေတြက အၿပိဳင္အဆိုင္ ေရာင္းခ်ေနသည့္ေ ခတ္ကာလႀကီးမွာ
ဖိနပ္ခ်ဳပ္သူေတြသည္ မိတ္ေဆြ၏ ေန႔စဥ္ေတြးေခၚမႈထဲမွာ တစ္ႏွစ္ေနလို႔ ဘယ္ႏွခါ ပါ၀င္ေန ႏိုင္ေသးလဲ။
ဖိနပ္ခ်ဳပ္သူေတြရဲ႕ အလုပ္အကိုင္သည္ေရာ ဘယ္လိုေနမလဲ။ ဖိနပ္မစီးသည့္လူလို႔ေတာ့
အေတာ္ရွားလိမ့္မည္ဟု ထင္သည္။ ထီးကမွ မိုးရာသီကာလ ၾကာရွည္တတ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ႏိုင္ငံမ်ဳိးတြင္ က်န္သည့္အခ်ိန္မ်ားတြင္ ေမ့ထားတတ္သေလာက္ မိုးဦးေပါက္ၿပီဆိုတာႏွင့္ အသံုးျပဳရန္ ျဖစ္ႏိုင္ေသးသည့္ ထီးေဟာင္းမ်ားအား ထီးျပင္သူထံ သြားပို႔ဖို႔ မိတ္ေဆြ စဥ္းစားမိေကာင္း စဥ္းစားမိဦးမည္။

ဖိနပ္ကိုေတာ့ အၿမဲတမ္း စီးေနရေသာ္လည္း ဖိနပ္ျပတ္သြား၊ ေဒါက္က်ဳိးသြားလို႔ ဖိနပ္ခ်ဳပ္သူထံသြားေရးထက္ ဖိနပ္ဆိုင္တစ္ခုကို ၀င္လိုက္ေပလိမ့္မည္။ မိတ္ေဆြေရာ ေနာက္ဆံုးတစ္ဆံုးတစ္ေခါက္အျဖစ္ ဖိနပ္ခ်ဳပ္သူထံ ဘယ္တုန္းက ေရာက္ေသးပါသလဲ။
ကၽြန္ေတာ့္႐ံုးခန္းႏွင့္ သိပ္မေ၀းသည့္ လူစည္းကားရာ လမ္းေထာင့္မွာ ဖိနပ္ခ်ဳပ္သူ ၅ ဦးခန္႔ ရွိသည္။ ေန႔လည္ ၁၂ နာရီခန္႔မွ ညေနေစ်းမစမီ ၄ နာရီေလာက္ထိ သူတို႔ပံုမွန္ ဆိုင္ထြက္သည္။ ပူျပင္းသည့္ ေနေရာင္ေအာက္မွာ ထီးကေလးမ်ားကို ဖြင့္လ်က္၊ ျပင္လက္စႏွင့္ ျပင္ၿပီးသား ဖိနပ္မ်ားတင္ထားသည့္

ထင္း႐ွဴးသား ေသတၱာပံုးေနာက္ ေခြးေျခခံုငယ္ေလးတစ္ခုေပၚတြင္ ေအးေဆးစြာ သူတို႔ ထိုင္ေနတတ္ၾကသည္။ တျခားေစ်းသည္ေတြလို အလုအယက္ ဖိနပ္ခ်ဳပ္မည့္သူကို ေခၚငင္စရာလည္း မလို။ ဖိနပ္ေတြ မ်ားမ်ားျပတ္ပါေစလို႔ သူတို႔ဆုေတာင္းေနမည္လို႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မထင္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ဆီကို တစ္ေယာက္ေယာက္ ဖိနပ္ခ်ဳပ္ခိုင္းဖို႔ ေရာက္လာလိမ့္မည္ဟု တိတ္တခိုး ေမွ်ာ္လင့္ေနလိမ့္မည္။ ဖိနပ္ခ်ဳပ္မည့္သူေတြကလည္း သူတို႔ဆီကို အားကိုးတႀကီး ေရာက္လာလိမ့္မည္။ သူတို႔ထဲက တစ္ဦးဦး၏ နံေဘးမွာ ခ်ထားေသာ ေခြးေျခခံုပုေလးမွာ ၀င္ထိုင္လိမ့္မည္။

သူတို႔နားက ကၽြန္ေတာ္ျဖတ္သြားတိုင္း သူတို႔ကို ကၽြန္ေတာ္ မျဖစ္မေနၾကည့္မိသည္။ တစ္ခါတရံ သူတို႔နားမွာ စလင္းဘက္အိတ္တစ္လံုးကို လြယ္ထားေသာ ခပ္လွလွ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္၊ သို႔မဟုတ္ ေစ်းျခင္းႀကီးႏွင့္ အရြယ္ႀကီးႀကီး အေဒၚႀကီးတစ္ဦး၊ ဒါမွမဟုတ္ ဖိနပ္ခ်ဳပ္ရန္မဟုတ္ဘဲ စကားေျပာေဖာ္တစ္ဦးဦး ထိုင္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ သူတို႔၏ ဖိနပ္ျပင္ဆင္ခ်ဳပ္လုပ္သည့္ ဆူး၊ တူ၊ အပ္ စသည့္ ကိရိယာမ်ားကိုထုတ္ကာ တစ္ဦးတည္း ေလခၽြန္လ်က္ လာအပ္ထားသည့္ ဖိနပ္တစ္ခုကို ျပင္ေနသည့္အခါလည္း ရွိသည္။
မႈခင္းသတင္း ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ထဲမွာ ေခါင္းစိုက္ေနသည့္အခါလည္း ရွိသည္။
ငိုက္ျမည္းသည့္အခါလည္း ရွိသည္။ တစ္ရက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးမထားဘူးသည့္ အေျခအေနတစ္ခုကို ေတြ႕ခဲ့ရသည္။
ထိုေန႔က အနည္းငယ္ ေနပူသည္။ ေန႔လည္ ၂ နာရီခန္႔မို႔ ထမင္းစားၿပီးသူမ်ား ငိုက္ျမည္းခ်င္စရာ အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္တစ္ခု ျဖစ္ေနသည္။ အရပ္ျမင့္ျမင့္ အသားျဖဴျဖဴ၊ စတိုင္ပင္ေဘာင္းဘီႏွင့္ လူတစ္ဦးက ခရီးေဆာင္အိတ္ေပ်ာ့တစ္လံုးကို ေခါက္လ်က္ ႀကိဳးႏွင့္ခ်ည္ၿပီး ယူလာသည္။ ဖိနပ္ခ်ဳပ္သူတစ္ဦး၏ ေရွ႕မွာ ရပ္လိုက္သည္။ အိတ္က ေပါက္ေနသည္တဲ့။ ထိုအိတ္ကို ဖိနပ္ခ်ဳပ္သူက သူ႔ဆီမွာအသင့္ရွိၿပီး ကိရိယာေတြထဲက အပ္ႏွင့္ အပ္ခ်ည္ကိုယူကာ ခ်ဳပ္ေပးလိုက္မည္။ ျပဳျပင္ခ ေစ်းႏႈန္းတစ္ခုကို ေတာင္းဆိုလိမ့္မည္။ ဒီလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္။

ဒါေပမယ့္ ထိုဖိနပ္ခ်ဳပ္သူက ျငင္းသည္။ ဟို လူႀကီးလူေကာင္းဟန္ႏွင့္လူက ေတာင္းဆုိသည္။ ခင္ဗ်ားမွာ အပ္လည္းရွိတယ္၊ အပ္ခ်ည္လည္းရွိတယ္၊ အပန္းႀကီးတာမွ မဟုတ္တာဗ်ာ။ ခ်ဳပ္ေပးလိုက္ပါဟု ႏွစ္ခါသံုးခါ ထပ္ေျပာသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ ၾကားလိုက္သည္။ ဖိနပ္ခ်ဳပ္သူကလည္း ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိ ျငင္းေနသည္။ သူ႔မွာ တျခားဖိနပ္တစ္ခုကို ခ်ဳပ္ေနတာလည္း မရွိ။ မအားတာေၾကာင့္လည္း မဟုတ္။ ေနာက္ဆံုး သူ ယတိျပတ္ျငင္းလိုက္သည့္စကားေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အေတာ္ တုန္လႈပ္သြားမိသည္။ "ကၽြန္ေတာ္ ဖိနပ္ပဲ ခ်ဳပ္ပါတယ္။ အိတ္မခ်ဳပ္ပါဘူး"တဲ့။
ကၽြန္ေတာ္ေနထိုင္သည့္ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ေဟာေျပာပြဲေတြ မၾကာခဏလုပ္သည္။ တရားပြဲျဖစ္ေစ၊ စာေပေဟာေျပာပြဲျဖစ္ေစေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္သည္ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ားကို ပို၍ စိတ္၀င္စားသည္။ အခ်ဳိ႕ စာေရးဆရာ မိတ္ေဆြမ်ား ေဟာေျပာပြဲသြားသည့္အခါတြင္ ဧည့္ေျမာင္အျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ စာေပေဟာေျပာပြဲ စီစဥ္သူမ်ားက ခင္မင္စြာ သီးသန္႔ ဖိတ္ေခၚေသာေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း နယ္စာေပေဟာေျပာပြဲအခ်ဳိ႕သို႔ ေရာက္ဖူးသည္။ ကိုယ္တိုင္လည္း စာေပေဟာေျပာပြဲအခ်ဳိ႕ကို ပါ၀င္စီစဥ္ဖူးသည္။ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြမွာ အခ်ဳိ႕စာေရးဆရာေတြက စာေပအေၾကာင္း သာမက ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း ေကာင္းရာေကာင္းက်ဳိးကို ရည္ေမွ်ာ္သတိေပး ေဟာေျပာၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။

စာေပႏွင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ အသိဥာဏ္ပိုင္း၊ အမူအက်င့္ပိုင္း တိုးတက္မႈတို႔သည္ အညမညပစၥေယာျဖစ္ေနသည့္အတြက္ပင္ ျဖစ္သည္။ သည္လို ေဟာေျပာသည့္အခါ အခ်ဳိ႕ေဟာကြက္မ်ားေရာက္လ်င္ နားေထာင္သူ စာေပပရိသတ္မ်ား၏ ႏွစ္သက္စြာ လက္ခုပ္ၾသဘာ ေပးၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းေနသည္ကို သတိျပဳမိသည္။ စာေပေဟာေျပာပြဲ ၿပီးစီးလို႔ ေနာက္တစ္ေန႔မနက္ဆိုလွ်င္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြမွာ ဘယ္ဆရာ ဆရာမကေတာ့ ဘယ္လိုေျပာလိုက္တာ ဆိုတာေတြကို ျပန္လည္ေ၀ငွေျပာဆိုၾကသည္။ ေဟာေျပာပြဲစီစဥ္သူတို႔ မ်က္ႏွာပြင့္ရေလသည္။ ဘယ္ဆရာ ဆရာမကေတာ့ အေဟာေကာင္း အေျပာေကာင္းပဲ။ ေနာင္ႏွစ္က်ရင္လည္း ပါေအာင္ဖိတ္ေနာ္ဟု တိုက္တြန္းၾကသည္။ စာေပေဟာေျပာပြဲဟု ဆိုသည့္တိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ေခတ္ကာလအေျပာင္းအလဲတစ္ခုတြင္ စာေပထက္ ႏိုင္ငံအေၾကာင္း လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအေၾကာင္း ေဟာေျပာမႈမ်ားက စီဒီေခြ၊ ဗီစီဒီေခြ၊ ဒီဗြီဒီေခြမ်ားအသြင္ျဖင့္ပင္ ျပန္႔ႏွံ႔ေနသည္။ ပရိသတ္ဆိုသည္က မိမိတို႔ႏႈတ္ဖ်ားမွာ ဆြံ႔အေနတတ္သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ခ်က္က်လက္က် ေဟာေျပာေထာက္ျပသူမ်ားကို အားေပးရမည္ဟုပင္ ႐ိုးရွင္းစြာ ေတြးသည္။

ယခုႏွစ္ပိုင္းမွာေတာ့ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ားထဲမွာ ႏိုင္ငံေရးအရ ၾသဇာရွိသူအခ်ဳိ႕လည္း ပါ၀င္လာခဲ့သည္ကို ေတြ႔ရသည္။ သူတို႔ကလည္း ယေန႔ေခတ္၏ အေျပာင္းအလဲမ်ားႏွင့္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွ ေျပာင္းလဲရန္လိုအပ္ေနသည့္ အခ်က္မ်ားကို ေထာက္ျပေဟာေျပာၾကသည္။ သို႔ေသာ္ စာေပႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ပတ္သက္သည့္ ေဟာေျပာမႈမ်ား မဟုတ္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္။ နားေထာင္သူ ပရိသတ္အတြက္ေတာ့ အက်ဳိးရွိမည္သာ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲတြင္ ဒြိဟ ျဖစ္ေနသည္။ စာေပေဟာေျပာပြဲ က်င္းပတာ မဟုတ္ဘူးလား။ ထိုသို႔ ပါ၀င္ေဟာေျပာၾကသူေတြ၏ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအေပၚ ထားရွိေသာ စိတ္ေစတနာကို ကၽြန္ေတာ္ စိုးစဥ္းမွ်ပင္ သံသယမရွိ။ သူတို႔၏ အသိဥာဏ္သည္လည္း ယံုၾကည္မႈကို ရရွိရန္အတြက္ ကိုးစားထိုက္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္နားလည္သည္။ သူတို႔ မေဟာမီ မေျပာမီမွာေရာ ေဟာၿပီးေျပာၿပီးခ်ိန္မွာပါ လူေတြက သူတို႔အေပၚမွာ အားကိုးၾကသည္။ တန္ဖိုးထားၾကသည္။ စာေပေဟာေျပာပြဲမွာ ၀င္ေဟာလို႔ အားနာနာႏွင့္ နားေထာင္ရသည္လည္း မဟုတ္။ သီးသန္႔ပြဲမ်ား စီစဥ္ေဟာေျပာကလည္း လူမ်ားက နားေထာင္ၾကမည္သာ ျဖစ္သည္။

ထိုသို႔ စီစဥ္မႈမ်ား ရွိခဲ့သလို စိတ္၀င္တစား စုေ၀းနားေထာင္ခဲ့ၾကသည့္ သာဓကမ်ားလည္း ရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
ဒါျဖင့္ ဘာေၾကာင့္ စာေပေဟာေျပာပြဲမွာ ၀င္ေရာက္ေဟာေျပာရသလဲ။ စာေပေဟာေျပာပြဲဆိုတာ ဘယ္လိုေဟာေျပာပြဲ အခမ္းအနားမ်ဳိး ျဖစ္ခဲ့သလဲ။ ျဖစ္ရမည္ဟု သတ္မွတ္ခ်က္မ်ဳိး ရွိထားခဲ့သလဲ။ ထိုသို႔ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ဳိး မရွိခဲ့ဘူးလား။ ဘယ္လို ေဟာေျပာပြဲျဖစ္လွ်င္ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ားသည္ တက္ေရာက္နားေထာင္သူ ပရိသတ္မ်ား၏ ခံစားမႈ၊ ေတြးေတာဆင္ျခင္မႈႏွင့္ စာေပဖတ္႐ႈခံစားျခင္းတို႔အေပၚ ေကာင္းေသာ အက်ဳိးဆက္မ်ား ျဖစ္ေပၚေစမလဲ။
ထိုေမးခြန္းမ်ားအတြက္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အေျဖမရွိပါ။ ေျဖႏိုင္ေလာက္စရာ အသိဥာဏ္ႏွင့္ ရင့္က်က္မႈလည္း မရွိပါ။ ဒါေပမယ့္ ပ႐ိုဖက္ရွင္နယ္ ဆိုတာ ဘာလဲဆိုသည္ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ တန္ဖိုးထားမႈတစ္ရပ္အျဖစ္ ႐ႈျမင္ႏိုင္ေကာင္းသည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိသည္။ ဒါေတြကို ေတြးမိေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္လို သာမန္ႏိုင္ငံသားတစ္ဦးအဖို႔ ကိုယ့္ပ႐ိုဖက္ရွင္နယ္က ဘာဆိုတာကို ဂုဏ္ယူ၀ံ့ႂကြားသူျဖစ္ခ်င္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဖိနပ္ခ်ဳပ္သူ ဦးေလးႀကီးကို ေလးစားသည္။ ကၽြန္ေတာ္သာဆိုလွ်င္ ထိုအိတ္ကို ခ်ဳပ္ပါမည္ဟု လက္ခံမိလိုက္မိမွာ။ ႀကိဳးစားရပါဦးမွာပါပဲ။
                                                                                                                                   စိုင္းျပင္း
Messanger News Journal

2 comments:

  1. ေကာင္းလိုက္တာဗ်ာ။ တစ္ခုေလးပါ။ တစ္ခုေလာက္ေျပာပါရေစ။ အဲဒီလိုျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းထဲမွာ ကိုယ္ကဖိနပ္ခ်ဳပ္ၿပီး အိတ္ရအိတ္၊ ထီးရထီး၊ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ အက်ႋပါခ်ဳပ္ခ်င္ေနသူေတြ ေၾကာင့္လည္း ပါတယ္ဗ်။ အခ်ဳိ႕စာေရးသူေတြက ကိုယ့္ရဲ႔ စာေရးဆရာဆိုတဲ့ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ထက္ ႏိုင္ငံေရးစပ္စပ္၊ ဘာသာေရးစပ္စပ္၊ လူတတ္ႀကီးေတြလုပ္ခ်င္တာက စခဲ့တာပဲဗ်

    ReplyDelete
  2. အျပည့္အဝကိုေထာက္ခံတယ္ဗ်ာ ျမင္းက ျမင္းအလုပ္ လုပ္ျပီး လူက လူအလုပ္ လုပ္တာပဲသင့္ေတာ္ပါတယ္

    ReplyDelete